Monday, May 1, 2017

ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ဝန္ထမ္းဘဝ



ပါေမာကၡ၊ ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္
ဧၿပီလ ၁ ရက္ဟာ ကြၽန္ေတာ့္ဘဝအတြက္ မေမ့ႏုိင္တဲ့ရက္ ျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၅၁ႏွစ္ ၁၉၆၆ မွာ ကြၽန္ေတာ္ဟာ စီးပြားေရး တကၠသုိလ္မွာ နည္းျပဆရာအျဖစ္ တာဝန္ေပးအပ္ ျခင္းခံရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ၁၉၆၅ ခုႏွစ္မွာ ဝါဏိဇၨ ဝိဇၨာဘဲြ႕ ကုိ ရခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔အတူ ဘဲြ႕ရတဲ့သူအမ်ားစုက ဝန္ႀကီးဌာနေတြမွာ အလုပ္ဝင္ခဲ့ၾကတယ္။ အရာရွိအဆင့္ရ တာမုိ႔ လစာကလည္း တစ္လေငြက်ပ္ ၃၅ဝ။ ျပန္တမ္းဝင္ အရာရွိေတြ။ နည္းျပဆရာအလုပ္ကုိ ရာထူးဝန္အဖဲြ႕ စိစစ္တဲ့ ႏႈတ္ေျဖစာေမးပဲြကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္းမွာရွိတဲ့ ေျခာက္ထပ္႐ုံးႀကီးမွာ ေျဖဆုိခဲ့ရတယ္။ လစာက တစ္လ ေငြက်ပ္ ၂ဝဝ နဲ႔ ရွားပါးစရိတ္ေပါင္းရင္ ေငြက်ပ္ ၃ဝဝ မျပည့္ဘူး။

ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ အတူ က်န္ငါးဦးလည္း နည္းျပဆရာေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ စုစုေပါင္း ေျခာက္ဦး။ ဒီအထဲမွာ ေလးဦးက နာမည္ႀကီး အဂၤလိပ္မက္ဒရစ္ အထက္တန္းေက်ာင္းက ေက်ာင္းေနဖက္ေတြ၊ အခုေတာ့ တစ္ဦးက ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီ။ ေနာက္ႏွစ္ဦးကေတာ့ ႏုိင္ငံျခားမွာ။ နည္းျပဆရာခန္႔စာရေတာ့ နည္းနည္းအံ့ၾသသြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေလွ်ာက္တုန္းက ဝါဏိဇၨေဗဒဌာန ဒါေပမယ့္ ခန္႔စာရေတာ့ သုေတသနဌာန။ သုေတသနဌာန ရွိမွန္းေတာင္ မသိခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔ ဌာနကုိ သတင္းပုိ႔ေတာ့ ပါေမာကၡဆရာႀကီး ေစာဝီလ်ံေပါက ကိစၥမရွိဘူး။ ဝါဏိဇၨေဗဒဌာနမွာ နည္းျပရာထူး ငါးေနရာပဲရွိလုိ႔ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ သုေတသနဌာနမွာ ခန္႔ခဲ့တာ။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္ကုိေတာ့ သူ႔ေအာက္မွာပဲ လုပ္ရမယ္လုိ႔ ေျပာေတာ့ ေက်နပ္ခဲ့ရတယ္။ စုံစမ္းၾကည့္မွ အဲဒီတုန္းက စီးပြားေရးတကၠသုိလ္မွာ သုေတသနဌာနတစ္ခု ဖဲြ႕စည္းခဲ့ၿပီး ပါေမာကၡရာထူးကုိေတာ့ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာေရာ္နယ္ဖင္ေလး က တာဝန္ယူထားတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က ဆရာႀကီးကုိလည္း သတင္းပုိ႔တဲ့အခါ ကိစၥမရွိဘူး ဆရာေပါဆီမွာပဲလုပ္ပါလုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အမွန္ေတာ့ ဆရာဖင္ေလးက စီးပြားေရးပညာမွာ အလြန္ ထူးခြၽန္သူ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကုိ ေနရာမေပးခဲ့ဘူး။ ဆရာရဲ႕ ပညာကုိ အသုံးမျပဳခဲ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲလုိ႔ေမးရင္ ကုိယ္ပုိင္ အရည္အခ်င္းနဲ႔ လုံးဝမသက္ဆုိင္တဲ့ လူမ်ဳိးက ကျပားျဖစ္ေနလုိ႔ ျဖစ္တယ္။ လူမ်ဳိးမတူ၊ ဘာသာမတူတာကုိ လက္မခံႏုိင္ဘဲ ဖိႏွိပ္ခဲ့တဲ့စနစ္ရဲ႕ အက်ည္းတန္လွပုံ႐ုပ္ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဆရာႀကီး ဝီလ်ံေပါဆုိရင္လည္း ပါေမာကၡခ်ဳပ္ရာထူး မရခဲ့ဘူး။ သူက ကရင္-ရွမ္းလူမ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္တစ္ဦး။ အမွန္ေတာ့ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္မွာ နည္းျပဆရာတာဝန္ယူခဲ့ေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ဘဲြ႕မရခင္ တတိယႏွစ္မွာ မိဘကုိ တစ္ဖက္တစ္လမ္း က ကူညီဖုိ႔ အခ်ိန္ပုိင္းအလုပ္လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက ေဖေဖနဲ႔ ေမေမတုိ႔ဟာ ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕မွာ ရွိတယ္။ ထီးစက္မွာ အလုပ္လုပ္ေနၾကတာ။ ထီးစက္အျပင္ ထီး႐ိုးလုပ္တဲ့စက္လည္း ရွိတယ္။ ပုိင္ရွင္လုပ္သူက ေဖေဖရဲ႕အစ္ကုိမိသားစု။ စုစုစည္းစည္း အလုပ္လုပ္ခြင့္ရတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ေလ့လာေနတဲ့ စာရင္းကုိင္ပညာကုိ အသုံးခ် ခဲ့ရသလုိ ဝန္ထမ္းေရးရာကိစၥေတြကုိလည္း တာဝန္ယူရတယ္။ ေက်ာင္းကုိေတာ့ လုိရင္လုိသလုိ တက္ခဲ့တာ။ တခ်ဳိ႕အတန္း ေတြကုိ မတက္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆရာမအရင္းေတြျဖစ္တဲ့ ေဒၚညြန႔္ညြန္႔ရီနဲ႔ ေဒၚလွျမင့္တုိ႔က နားလည္မႈေပးၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာင္နည္းျပဆရာျဖစ္လာေတာ့ ဌာနက ဆရာ ဆရာမေတြက သိပ္မသိၾကဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ကစၿပီး ၁၉၈၉ ခုႏွစ္အထိ ဝါဏိဇၨေဗဒဌာနမွာပဲ တာဝန္ယူခဲ့တယ္။ နည္းျပ ဆရာကတစ္ဆင့္ လက္ေထာက္ ကထိက၊ ေနာက္ကထိကအထိ တာဝန္ယူခဲ့တယ္။ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္မွ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္အထိ အဂၤလန္ ႏုိင္ငံမွာ ႏုိင္ငံျခားပညာေတာ္သင္အျဖစ္ သြားေရာက္ခဲ့ၿပီး ၁၉၈၆ ခုႏွစ္မွ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္အထိ အေနာက္ဂ်ာမနီႏုိင္ငံမွာ ဘဲြ႕လြန္ပါရဂူဘဲြ႕အတြက္ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြကုိ သုံးႏွစ္ ေက်ာ္ လုပ္ခြင့္ရခဲ့တယ္။
၁၉၈၉ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ က်န္းမာေရးဝန္ႀကီး ဌာနမွာအသစ္ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ စီမံကိန္းနဲ႔ စာရင္းအင္းဦးစီး ဌာနရဲ႕ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္တာဝန္ကို ေပးအပ္ျခင္းခံရပါ တယ္။ ကထိကရာထူးသာရွိတဲ့ ကြၽန္ေတာ္အဖို႔ ညႊန္ၾကားေရး မွဴးခ်ဳပ္ တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းခံရတာက ရာထူးအဆင့္ (၃)(၄)ဆင့္ကို ေက်ာ္ျဖတ္ရတာမို႔ ေက်နပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်းဇူးရွင္ ကေတာ့ ဆရာႀကီးေဒါက္တာ ဦးေဖသိန္း၊ ဆရာႀကီးဟာ နဝတအစိုးရအဖြဲ႕မွာ ဝန္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္တယ္။ သူက အရပ္သား။ က်န္တဲ့သူေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ။ သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္က သူက်န္းမာေရး ဦးစီးဌာနမွာ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္တာဝန္ယူစဥ္ သိကြၽမ္းခဲ့သူ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္က ဝါသနာတူတဲ့ သုေတသနကို စိတ္ဝင္စားသလို စာရင္းဇယားအခ်က္အလက္ ေတြကို ဝါသနာပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ပါရဂူဘြဲ႕က်မ္းႀကီးဟာ က်န္းမာေရးလုပ္ငန္းကို စီးပြားေရး ႐ႈေထာင့္မွ ဆန္းစစ္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္မွာ တာဝန္ယူခဲ့စဥ္က ႏွစ္စဥ္ျမန္မာႏုိင္ငံ ဆရာဝန္မ်ားအသင္းမွာ သုေတသနစာတမ္းေတြ ဖတ္ၾကား တင္သြင္းခဲ့တယ္။ ဆရာႀကီးက အခုလို အခြင့္အေရးေပးခဲ့တာကို ကြၽန္ေတာ္က ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴနဲ႔ လက္ခံလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီးကို ခြင့္ေတာင္းခဲ့ပါတယ္။ တစ္ခုကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္အလုပ္ခန္႔စာရတဲ့ေန႔မွာပဲ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ႏုတ္ထြက္ စာကို လက္ခံေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္။ ဆရာႀကီးက ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ေျပာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ တာဝန္ေပးခဲ့တာမို႔ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ တင္ျပစရာေတြကို ရဲရဲတင္းတင္း တင္ျပပါ့မယ္။ ဆရာႀကီးအေနနဲ႔ သေဘာမေတြ႕ရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ရာထူးက ထုတ္စရာ မလိုေတာ့ဘဲ အလိုအေလ်ာက္ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ထြက္စာကို လက္ခံလိုက္ရင္ အစစအရာရာ အဆင္ေျပသြားမယ္လို႔ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဆရာႀကီးက ၿပံဳးၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ႏုတ္ထြက္စာကိုယူၿပီး သူ႔ရဲ႕ စားပြဲထဲ ထည့္လိုက္ပါတယ္။ ဒီစာဘာျဖစ္သြားသလဲေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မသိေတာ့ဘူး။ ဆရာႀကီးကလည္း ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ၿပီ။ ဒုတိယေတာင္းဆိုခ်က္က ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ တာဝန္က ႏွစ္ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္ယူၿပီးတဲ့အခါ ကုလသမဂၢမွာ အလုပ္လုပ္ခြင့္ေပးပါလို႔ တင္ျပခဲ့တယ္။ ဆရာႀကီးက ေက်ေက် နပ္နပ္ လက္ခံခဲ့ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ေတာင္းဆိုခဲ့သလို ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ ကုလသမဂၢ ကေလးမ်ား ရန္ပံုေငြအဖြဲ႕က ဌာနခ်ဳပ္ရွိရာ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕မွာ စီးပြားေရးဌာနကိုဦးစီးဖို႔ ကမ္းလွမ္းခဲ့ပါတယ္။ ဆရာႀကီးကို တင္ျပတဲ့အခါ သူ႕အေနနဲ႔ သူ႕အနားမွာ အလုပ္ဆက္လုပ္ေစ ခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးတာဝန္ရွိသူေတြရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ၁၉၉၂ခုႏွစ္မွာ နယူးေယာက္ကို သြားခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၂ခုႏွစ္မွ ၂ဝဝဝျပည့္ႏွစ္အထိ နယူးေယာက္၊ ဒါကာနဲ႔ ဗန္ေကာက္ၿမိဳ႕တို႔မွာ တာဝန္ယူခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ မွာေတာ့ အီတလီႏုိင္ငံ တူရင္းၿမိဳ႕မွာ အသစ္ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ ကုလသမဂၢ ဝန္ထမ္းတကၠသိုလ္မွာ တာဝန္ယူဖို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၈ခုႏွစ္မွာ ကုလသမဂၢ အဖြဲ႕အစည္းမွာ အၿငိမ္းစားယူၿပီး ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။
အခုဆို ျမန္မာျပည္ျပန္ေရာက္တာ ၁ဝ ႏွစ္နီးပါး ရွိခဲ့ၿပီ။ အၿငိမ္းစားယူခဲ့တယ္ဆိုေပမယ့္ အခုထိ ဝန္ထမ္းဘဝနဲ႔ ႐ုန္းကန္ေနရပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကုလသမဂၢဌာေန ကိုယ္စားလွယ္႐ံုးမွာ အႀကီးတန္းအႀကံေပးအျဖစ္ လုပ္ခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒေရးရာ နဲ႔ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေကာ္မရွင္မွာ အဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ စီးပြားေရးအႀကံေပးအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ျပန္တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္မွာ အဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္လည္း တာဝန္ယူခဲ့တာ။၂ဝ၁၅ ေနာက္ပိုင္းမွာ တာဝန္ေပးအပ္တဲ့လုပ္ငန္းေတြ ဆက္လက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိပါတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း ကိုယ္ဝါသနာပါတဲ့ ေဟာေျပာပြဲေတြ လုပ္ေနသလုိ တကၠသိုလ္ေတြမွာလည္း စာသင္ဆဲပါ။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ အႀကံေပး တာဝန္ေတြယူသလုိ အရပ္ဘက္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာလည္း အႀကံေပးအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့တယ္။ အခြင့္အေရးရတိုင္းလည္း လူငယ္မ်ားရဲ႕ စြမ္းရည္ျမႇင့္တင္မႈလုပ္ငန္းေတြ လုပ္လ်က္ရွိ ပါတယ္။
အႏွစ္ ၅ဝ ေက်ာ္ ဝန္ထမ္းဘဝ ျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေတြကုိ ျပန္လည္သတိရၿပီး ဆင္ျခင္သုံးသပ္မိ ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈေတြရွိခဲ့သလုိ စိန္ေခၚမႈေတြလည္း ရင္ဆုိင္ခဲ့ရပါတယ္။ အေျခခံျပႆနာက ဟန္မေဆာင္တတ္ဘဲ ေျပာစရာရွိတာေတြကုိ တည့္တည့္ေျပာတဲ့ဝသီ။ အလုိက္ ကန္းဆုိးမသိတတ္တဲ့အက်င့္။ မွန္တာကုိေတြး၊ မွန္တာကုိေျပာ၊ မွန္တာကုိလုပ္ရမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္။ ဒါေတြကုိ လူငယ္ေတြက လက္ခံေပမယ့္ လူႀကီးလုပ္သူေတြအတြက္ အခက္အခဲရွိႏုိင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ပညာကုိ ျမတ္ႏုိးတယ္။ ခ်စ္တယ္။ အားကုိးတယ္။ အရာရာမွာ ပညာနဲ႔ ေျဖရွင္းႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယူဆခဲ့တာ။ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အတြက္ အေရးႀကီးဆုံး ခံယူခ်က္က ဝန္ေတြကုိ ထမ္းရမယ္ဆုိတဲ့ အသိစိတ္ဓာတ္။ ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး တပည့္ေတြကုိ ေစတနာ အျပည့္နဲ႔ ကုိယ္တတ္သေလာက္ မွ်ေဝေပးတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ေစတနာကုိ တပည့္ေတြကလည္း တုံ႔ျပန္ခဲ့တယ္။ ဒီအေျခအေနကုိ ကြၽန္ေတာ့္ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္တစ္ေယာက္က ကြၽန္ေတာ့္ကုိ သတိေပးခဲ့တာ အခုထိ မွတ္မိေသးပါတယ္။ ''သူငယ္ခ်င္း ကုိ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ၁ဝဝဝ ခ်ီးက်ဴးတာ အေရးမႀကီး ဘူး။ အေရးႀကီးတာက ကုိယ္ရဲ႕အႀကီးအကဲ ဆရာတစ္ေယာက္ က ခ်ီးက်ဴးအသိမွတ္ျပဳဖုိ႔ '' သူေျပာတာကုိ ဦးေႏွာက္က လက္ခံေပမယ့္ ႏွလံုးသားကေတာ့ လက္မခံခဲ့ဘူး။
ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အတြက္တာဝန္ခံရဲရမယ္။ တာဝန္ယူ ရဲရမယ္။ သတိၱရွိဖုိ႔လုိအပ္တယ္။ မိမိတာဝန္မေက်ပြန္ဘူးလုိ႔ ယူဆရင္ အလုပ္ကထြက္ရဲရမယ္။ အလုပ္က ထြက္ရဲတဲ့သတိၱရွိသူေတြမ်ားမ်ားရွိလာရင္ ဝန္ထမ္းေလာကဟာ ေျပာင္းလဲလာ မွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ဝန္ထမ္းေတြကို မၾကာခဏ သတိေပးခဲ့ တယ္။ ''ခုိင္းတာမလုပ္နဲ႔၊ မခုိင္းဘဲလုပ္တတ္ေအာင္ႀကိဳးစား'' လုိ႔ အခုေတာ့ ဝန္ထမ္းတိုင္းလုိလုိခုိင္းမွ လုပ္တတ္ေတာ့တယ္။ မခုိင္းရင္ ဒီအတုိင္း ထုိင္ေနတယ္။ အမိန္႔ကုိ ေစာင့္ေနတယ္။ အထက္ကုိ တင္ျပေနၾကတယ္။ အမွန္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိေပးထား တဲ့တာဝန္ကုိ ယူရမွာသာျဖစ္တယ္။ မွားတာကုိ ေၾကာက္လုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ အလုပ္လုပ္ရင္ အမွားေတာ့ အနည္းနဲ႔အမ်ားရွိမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ရဲရမယ္။ ခံရဲရမယ္။ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အဖုိ႔ သိကၡာသမာဓိဟာ ဘာနဲ႔မွလဲလို႔ရတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ ဝန္ထမ္း ဘဝမွာ ခ်မ္းသာစရာလမ္းမရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဂုဏ္ရွိတယ္။ သိကၡာရွိတယ္။ အဂတိလုိက္စားမႈဟာ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးအတြက္ အဓိက စိန္ေခၚမႈပဲ ျဖစ္တယ္။ ရတာနဲ႔ မေလာက္လုိ႔ လုပ္ရပါ ဆုိတဲ့ ဆင္ေျခဟာ မလုံေလာက္ဘူး။ မျပည့္စံုဘူး။ မေလာက္လုိ႔ ေျပာရင္ ဘယ္ေတာ့မွေလာက္မလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ေမးရမွာ ျဖစ္တယ္။ တစ္ခါတေလ တာဝန္ယူခဲ့သူေတြရဲ႕ ပိုင္ဆုိင္မႈေတြကို ၾကည့္ရင္ ၁ဝ သက္အလုပ္လုပ္ရင္ေတာင္ စုေဆာင္းႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘဲ ပမာဏေတြ၊ နမူနာေကာင္းေတြ ျပႏိုင္ခဲ့လို႔လည္း ဒီယဥ္ေက်းမႈႀကီးဟာ ႀကီးထြားလာခဲ့တာ။ အခုေတာ့ အေျခ အေနေတြက ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီ။ အခုေတာ့ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ အတြက္ ရယူျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေပးဆပ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ အလုပ္ တာဝန္တစ္ခုရရင္ ဘာရမလဲဆိုတာကို မေမးဘဲ ဘယ္လို ေပးဆပ္ရမလဲဆိုတာကို ေရွ႕တန္းတင္သင့္တယ္။ အမွန္ေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြဟာ (Professional) ေတြျဖစ္ၾကတယ္။ မိမိပညာနဲ႔ အလုပ္လုပ္စားသူေတြ ျဖစ္တယ္။ ပညာအေပၚ သစၥာရွိရမယ္။ မွန္တာကို အထက္လူႀကီးေတြသိေအာင္ တင္ျပရဲရမယ္။ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးအတြက္ ဦးထိပ္ထားရမယ့္သူကေတာ့ ျပည္သူ ေတြသာ ျဖစ္တယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကို အၿမဲ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလို ေဆာင္ရြက္ရာမွာ တစ္ဖက္က ကြၽမ္းက်င္မႈ စြမ္းရည္ျပည့္ ဖုိ႔လုိသလို တစ္ဖက္မွာ လည္း အက်င့္စာရိတၱေကာင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment