ေနျပည္ေတာ္ စက္တင္ဘာ ၂၁
တမူးၿမိဳ႕သို႔ မဟာဓာတ္အားလိုင္းမွ ဓာတ္အားျဖန္႔ျဖဴးေပးႏုိင္ရန္အတြက္ ၂၃၀
ေကဗြီ ဂန္႔ေဂါ-ကေလး ဓာတ္အား လိုင္းမွတစ္ဆင့္ ၂၃၀ ေကဗြီ ကေလး-တမူးဓာတ္အား လိုင္း
မိုင္ ၉၀ ႏွင့္ ဓာတ္အားခြဲ႐ုံစီမံကိန္းမ်ား ထပ္မံတည္ ေဆာက္ႏိုင္ရန္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈
ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ရန္ပုံေငြထည့္သြင္းလ်ာထားၿပီး ရန္ပုံေငြရရွိမႈ အေပၚမူတည္၍ လုပ္ငန္း
မ်ားအေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္ႏွင့္စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန
ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာထြန္းႏုိင္က ေျဖၾကားသည္။
ယေန႔က်င္းပသည့္
ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယပုံမွန္ အစည္း အေ၀း ၃၅ ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္
စစ္ကုိင္းတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၉)မွ ဦးေမာင္ေမာင္လတ္၏ “စစ္ကုိင္းတိုင္းေဒသႀကီး တမူးၿမိဳ႕သို႔
မဟာဓာတ္အားလိုင္း သြယ္တန္းေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ” ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
ဒုတိယ၀န္ႀကီးက အထက္ပါ အတိုင္း ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ခ်င္းျပည္နယ္
မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၀)မွ ဦးလားလ္မင္းထန္၏ “ခ်င္းျပည္နယ္
မင္းတပ္ၿမိဳ႕မွတစ္ဆင့္ မတူပီၿမိဳ႕ႏွင့္ ေရဇြာၿမိဳ႕မ်ားသို႔ မဟာဓာတ္အားလိုင္း သြယ္တန္း
ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ လိုင္လင္းပီၿမိဳ႕တြင္ ဒီဇယ္စက္ျဖင့္ လွ်ပ္စစ္မီးေပးရန္
သို႔မဟုတ္ အလတ္စားေရအားလွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးစက္႐ုံ တည္ေဆာက္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ”
ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာထြန္းႏုိင္က ခ်င္းျပည္ နယ္
မင္းတပ္ၿမိဳ႕သို႔ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားျဖန္႔ျဖဴးႏုိင္ရန္ ေပါက္-မင္းတပ္ ၆၆ ေကဗြီဓာတ္ အားလိုင္းႏွင့္
ဓာတ္အားခြဲ႐ုံစီမံကိန္းအား ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ Turnkey စနစ္ ျဖင့္
တင္ဒါေခၚဆိုၿပီး တင္ဒါေအာင္ျမင္သည့္ ကုမၸဏီႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ပါေၾကာင္း။
လက္ရွိကာလတြင္ ၆၆ ေကဗြီ
ေပါက္-မင္းတပ္ ဓာတ္အားလိုင္းမွတစ္ဆင့္ ၆၆ ေကဗြီ မင္းတပ္-မတူပီ ဓာတ္အား လိုင္းႏွင့္
ဓာတ္အားခြဲ႐ုံစီမံကိန္းအား ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ Turnkey စနစ္ျဖင့္ Aung Myint Mo
ကုမၸဏီလီမိတက္သို႔ လုပ္ငန္း အပ္ႏွံေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ ယခုအခါ
လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ေရဇြာၿမိဳ႕သို႔ မဟာဓာတ္အားလုိင္းမွ ၆၆
ေကဗြီစနစ္ျဖင့္ ဓာတ္အားလိုင္းတည္ေဆာက္ေပးေရး ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရမည့္
ပမာဏႏွင့္ ေဒသ၏ ဓာတ္အားသုံးစြဲမႈ ႏႈန္းကို ေလ့လာသုံးသပ္ကာ သင့္ေလ်ာ္ေသာအခ်ိန္တြင္
ဘတ္ဂ်က္လ်ာထား ေဆာင္ ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းေျဖၾကားသည္။
ထို႔ျပင္ ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္
လိုင္လင္းပီၿမိဳ႕အား လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ျဖန္႔ျဖဴးႏုိင္ ရန္အတြက္ အဆိုပါၿမိဳ႕တြင္
လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ျဖန္႔ျဖဴးေရး႐ုံးတိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္၍ ဓာတ္အား ျဖန္႔ျဖဴးေပးႏုိင္ေရး
စီစဥ္ထားၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ လိုင္လင္းပီၿမိဳ႕ရွိ အိမ္ေျခ ၅၂၃ အိမ္ကုိ
ပိုမိုဓာတ္အားရရွိသုံးစြဲႏုိင္ရန္အတြက္ ၂၅၀ ေကဗြီေအ ဒီဇယ္ဓာတ္အားေပး စက္ျဖင့္
တစ္ရက္လ်င္မီးေပးခ်ိန္ ႏွစ္နာရီႏႈန္းျဖင့္ ျဖန္႔ျဖဴးႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ေပးသြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊
၄၀၀ ဗို႔ဓာတ္အားလိုင္း ၂ ဒသမ ၇၅ မိုင္ အသစ္တည္ေဆာက္ေပး ႏုိင္ရန္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္
ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕၏ ဘတ္ဂ်က္တြင္ ထည့္သြင္း လ်ာထားေပးႏုိင္ေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ
ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္
ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ေျဖၾကားသည္။
မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး
မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၀)မွ ဦးေက်ာ္ျမင့္ဦး၏ “ျမန္မာႏိုင္ငံ
အတြင္း မီးလင္းေရး ေကာ္မတီမ်ားျဖင့္ လွ်ပ္စစ္မီးလင္းေနေသာ ေက်းရြာမ်ားတြင္ အိမ္ တိုင္းေစ့
မီးလင္းခြင့္ရရွိရန္ အစိုးရမွ ကူညီေဆာင္ ရြက္ေပးရန္အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ၊ ေကာ္မတီ သုံးေငြစာရင္းႏွင့္ပတ္သက္၍
မေျပလည္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚပါက အစုိးရမွ တာ၀န္ယူ ကူညီ ေျဖရွင္းေပးရန္
အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ လုုပ္ငန္းၿပီးေျမာက္သည့္အခါ ႏုိင္ငံေတာ္မွ တာ၀န္ ယူလက္ ခံေပးရန္
အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ” ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ ထြန္းႏိုင္က
မီးလင္းေရး ေကာ္မတီမ်ားက ၎တို႔၏ေက်းရြာမ်ား ဓာတ္အားရရွိေစရန္ အတြက္ လိုအပ္ေသာ
ဓာတ္အားလုိင္းႏွင့္ ထရန္ စေဖာ္မာမ်ား တည္ေဆာက္တပ္ဆင္ ႏုိင္ရန္ ေက်းရြာအတြင္း ေငြေၾကးစုေဆာင္းၿပီး
ကိုယ္ထူကုိယ္ထ မီးလင္းေရး ေဆာင္ ရြက္ၾကျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေက်းရြာရွိ
ျပည္သူလူထုထံမွ ေငြေၾကးစုေဆာင္း၍ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္
မီးလင္းေရးေကာ္မတီက ေငြေၾကးထည့္၀င္သူမ်ားကို မီတာတပ္ဆင္ရန္ အတြက္
ေထာက္ခံေပးလ်က္ရွိၿပီး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ေထာက္ခံခ်က္ရရွိ သူမ်ားကိုသာ မီတာတပ္ဆင္ေပး လ်က္ရွိပါေၾကာင္းေျဖၾကားသည္။
ထို႔ျပင္ ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ေက်းရြာအတြင္း
မီးလင္းေရးေကာ္မတီဖြဲ႕၍ ကုိယ္ထူ ကုိယ္ထ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ အားရယူ ႏုိင္ရန္
ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အဖြဲ႕အစည္းခိုင္မာမႈမရွိျခင္း၊ ေငြးေၾကးကိစၥမ်ား႐ႈပ္ေထြးျခင္း၊
တည္ေဆာက္ မႈစနစ္ အားနည္းျခင္းမ်ားကို ေတြ႕ရွိရ သည့္အတြက္ ၀န္ႀကီးဌာနမွ
ေက်းရြာမီးလင္းေရးေကာ္မတီမ်ား လိုက္နာရမည့္ အခ်က္ ၁၂ ခ်က္ကို သတ္မွတ္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း။
ထို႔ေၾကာင့္
ကုိယ္ထူကိုယ္ထ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားရယူႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေသာ ေက်းရြာမ်ား၌
ေကာ္မတီသုံးေငြ စာရင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မေျပလည္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚပါက
သက္ဆိုင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မ်ားက ဥပေဒေရးရာအရ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိၿပီး
ဌာနမွ၀န္ထမ္းမ်ား ပါ၀င္ပတ္သက္မႈမ်ားရွိပါက စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕မ်ား ဖြဲ႕စည္းၿပီး
စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္၍ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္
လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
မီးလင္းေရးေကာ္မတီက
လုပ္ငန္းၿပီးေျမာက္သည့္အခါ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔အပ္ႏွံလို ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ လတ္တေလာ အေျခအေနမ်ားအရ လက္ခံ ေဆာင္ရြက္ရန္ အစီအစဥ္မရွိေသး ပါေၾကာင္းေျဖၾကားသည္။
လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ေပးပို႔လာ သည့္ “ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္ ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဥပေဒကို တတိယအႀကိမ္
ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း”အား လႊတ္ေတာ္သို႔အသိေပးတင္ျပၿပီး ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အမည္စာရင္းတင္သြင္းႏုိင္ေၾကာင္း
ေၾကညာသည္။
ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၀င္
ဦးေအာင္ၾကည္ၫြန္႔က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ ခ်က္မရွိ အတည္ျပဳၿပီးေပး ပို႔လာေသာ “အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒကို ႐ုပ္သိမ္းသည့္
ဥပေဒၾကမ္း”ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္မ်ားပါ၀င္
သည့္ ေကာ္မတီ၏အစီရင္ခံစာကို ဖတ္ၾကားရွင္းလင္းၿပီး ယင္းဥပေဒၾကမ္းအား လႊတ္ေတာ္၏
အဆုံးအျဖတ္ျဖင့္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၏ တင္ျပခ်က္အတိုင္း အတည္ ျပဳခဲ့သည္။
“၁၉၇၃
ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံ စာစစ္အဖြဲ႕ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း”
ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁)မွ ေဒါက္တာ သန္း၀င္းက စာစစ္အဖြဲ႕ဥပေဒကို
ၿခဳံငုံေလ့လာၾကည့္သည့္အခါ မသမာေသာနည္းလမ္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုမႈႏွင့္
အေရးယူမႈမ်ားကို အေလးထားျပ႒ာန္းထားသည္ ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ စာေမးပြဲဆိုသည္မွာ
သင္တန္းသားမ်ား တတ္ေျမာက္မႈရွိ၊ မရွိ၊ သင္ၾကားေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ား
ေပါက္ေျမာက္မႈရွိ၊ မရွိကို ဆန္းစစ္အကဲျဖတ္ ဆုံးျဖတ္ ျခင္းျဖစ္၍ သမာသမတ္က်စြာ၊
ဘက္လိုက္မႈကင္းစြာ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။
မသမာမႈမ်ားကိုလ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ပါက
စာေမးပြဲစစ္ေဆးျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ ကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ ပါေၾကာင္း၊
ပညာေရးစနစ္တစ္ခု အဆင့္အတန္း အရည္ အေသြး အာမခံႏိုင္မႈသည္ မသမာေသာ နည္းျဖင့္
ေျဖဆိုျခင္းကို ထိန္းကြပ္ႏိုင္မႈအေပၚ တြင္ မ်ားစြာတည္မွီေနပါသျဖင့္ ယခု
ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းထားသည့္ စာစစ္အဖြဲ႕ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား ေလးနက္စြာ ေထာက္ခံပါေၾကာင္း
ေဆြးေႏြးသည္။
တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး
မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၀)မွ ဦးစိုးသိန္း (ခ) ဦးေမာင္စိုး က ဥပေဒၾကမ္း၏
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားတြင္ ပါ၀င္သည့္ စကားရပ္မ်ားႏွင့္ အသုံးအႏႈန္းမ်ားကုိ
ဥပေဒေရးထုံးႏွင့္ကိုက္ညီေစရန္ႏွင့္ အဓိပၸာယ္ တိတိက်က် ေပၚလြင္ေစရန္အတြက္ ပယ္ ဖ်က္ရန္၊
ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ရန္ႏွင့္ အစားထိုးရန္ လိုအပ္သည့္ အခ်က္မ်ားကို ေတြ႕ရပါ ေၾကာင္း၊
ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းတို႔ကို ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၂)မွ ဦးေက်ာ္ႏိုင္က မူလဥပေဒ ေဟာင္းတြင္
ျမန္မာႏို္င္ငံစာစစ္အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းရာ၌ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ပညာေရး၀န္ႀကီး တစ္ဦးတည္းက
ၾသဇာလႊမ္းမိုးၿပီး ပညာေရးဌာနမွ ၀န္ထမ္းမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည့္ အတိုင္း
ျမန္မာႏိုင္ငံစာစစ္အဖြဲ႕ကို ထပ္မံဖြဲ႕စည္းပါက မည္သို႔မွ် ေျပာင္းလဲမႈရွိႏိုင္မည္
မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ စာစစ္အဖြဲ႕၊
ဘာသာရပ္ႏွင့္ သင္႐ိုးမ်ားကို ကမၻာ့အဆင့္ မီ ဖြဲ႕စည္းရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္းေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္ မ်ားကုိ
ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက ျပန္လည္ၾကားနာေဆာင္ရြက္ရန္ ဥကၠ႒က ဆုံးျဖတ္ သည္။
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္
အစိုးရ၏ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာ၀န္ခံခ်က္မ်ား စိစစ္ေရးေကာ္မတီဥကၠ႒ က ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္
ပထမပုံမွန္အစည္း အေ၀းတြင္ တင္သြင္းခဲ့သည့္ အဆို၊ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္
ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို သေဘာတူလက္ခံရန္ အဆိုတင္သြင္းရာ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့သည္။
No comments:
Post a Comment