ေမာင္ခင္မင္ (ဓႏုျဖဴ)
''ဒါဆိုရင္ ပသာဒဂုဏ္ေျမာက္တဲ့
အေရးအသားျဖစ္ဖို႔ အေတြးေရာအေရးေရာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းရွိဖို႔ လိုတာေပါ့ေနာ္...ဦးေလး''
''လိုတာေပါ့။ အေရးရွင္းဖို႔ဆိုရာမွာ
စကားအသံုးအႏႈန္းရွင္းဖို႔ဘာေတြ ဂ႐ုျပဳသင့္တယ္ဆိုတာ အရင္တစ္ခါ ေဆြးေႏြးဖူးပါတယ္။ မင္း
မွတ္မိမွာေပါ့။ အေရးအသားရွင္းဖို႔ ေရွာင္စရာေတြေလ။ ခက္ခက္ခဲခဲ စကားလံုးႀကီးေတြမသံုးဘဲ
အမ်ားနားလည္လြယ္တဲ့ စကားလံုးေတြသံုးဖို႔၊ အဓိပၸာယ္ႏွစ္ခြထြက္ႏိုင္တဲ့ စကားလံုးေတြကိုသံုးရင္
အဓိပၸာယ္ေပၚေအာင္ အဆက္အစပ္ ျပည့္ျပည့္စံုစံုသံုးဖို႔၊ ၿပီးေတာ့ ထင္သာျမင္သာတဲ့ အေကာင္အထည္ေတြ
ပါေအာင္ေရးဖို႔ ဆိုတာေတြေလ''
''ဟုတ္ကဲ့ မွတ္မိပါတယ္''
''ဒါတင္မကေသးဘူး။
ဝါက်ဖြဲ႕ရာမွာလည္း ရွင္းလင္းဖို႔လုိတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျပာစရာရွိတာက ဝါက်တစ္ခုဟာ ရွည္သင့္တာထက္
ပိုရွည္သြားရင္ အဓိပၸာယ္႐ႈပ္ေထြးဖို႔မ်ားတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ''
''ဘာျဖစ္လုိ႔ ဝါက်ရွည္တာနဲ႔
႐ႈပ္ေထြးဖုိ႔မ်ားတာလဲ ဦးေလး''
''စာအေရးအသားကြၽမ္းက်င္ရင္ေတာ့
ဝါက်ဘယ္ေလာက္ရွည္ရွည္ အဓိပၸာယ္ရွင္းေအာင္ ေရးႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မင္းစဥ္းစားၾကည့္ေလ။
ဝါက်ရွည္သြားရင္
'၍' တို႔ ၊ 'သျဖင့္' တို႔၊ 'ေသာေၾကာင့္' တို႔ဆိုတဲ့ စကားဆက္ေတြ မ်ားမ်ားသံုးရတယ္ မဟုတ္လား။
'ေသာ' တို႔၊ 'ႏွင့္' တို႔လည္း သံုးရတာပဲ။ အဲဒီစကားဆက္ေတြမ်ားလာေတာ့ ေရွ႕ေနာက္အဆက္အစပ္
႐ႈပ္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းမ်ားတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ဝါက်သိပ္ရွည္ရွည္ မေရးဖို႔
ပညာရွင္ေတြ လမ္းၫႊန္တတ္ၾကတယ္''
''နားလည္ပါၿပီ
ဦးေလး''
''ေနာက္တစ္ခုကေတာ
့ ေျပာေနက်စကားပါပဲကြာ ။ စာမ်ားမ်ားဖတ္ရင္ အဲဒီအေတြ႕အႀကံဳက စာေရးရာမွာ အေထာက္အကူျပဳတာေပါ့။
စာဖတ္ထားေတာ့ ဘယ္လိုစာမ်ဳိးဟာ အေရးအသားရွင္းလင္းတယ္ဆိုတာ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ စကားနဲ႔ေျပာရရင္
အေသြးထဲအသားထဲစိမ့္ဝင္ၿပီး သေဘာေပါက္ေနတာမ်ဳိးေပါ့။ အဲဒီအခါက်ရင္ ကိုယ္ေရးတဲ့ဝါက်ေတြ
ဟာလည္း ကိုယ္စံနမူနာယူၿပီး ဖတ္ထားတဲ့ဝါက်ေတြလိုပဲ ရွင္းခနဲလင္းခနဲ ျဖစ္ဖို႔ မ်ားတာေပါ့''
''ဟုတ္က့ဲပါ''
''ကဲ...ပသာဒဂုဏ္ေျမာက္တဲ့အေရးအသားအေၾကာင္း
ဒီေလာက္ဆိုရင္ ရွင္းေလာက္ပါၿပီ။ ေနာက္ဂုဏ္တစ္ခု ေျပာရေအာင္''
''ဦးေလး၊ ေနာက္ဂုဏ္က
ၾသဇဂုဏ္ပါ''
''ၾသဇဂုဏ္ဆိုတာ
အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ အက်ဥ္းခ်ဳံးႏုိင္တဲ့ ဂုဏ္ေရာ၊ အႏွစ္သာရရွိရွိ
အက်ယ္ခ်ဲ႕ႏုိင္တဲ့ ဂုဏ္ေရာ အက်ဳံးဝင္တယ္။ ဆရာႀကီး ဦးဖိုးစိန္က 'စကားခ်ဳံ႕ဂုဏ္' နဲ႔
'စကားခ်ဲ႕ဂုဏ္' ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးခြဲတယ္''
''ဟုတ္ကဲ့ပါ''
''စကားက်စ္လ်စ္တဲ့အဖြဲ႕ဆုိတာက
စကားလံုးနည္းနည္းနဲ႔ အဓိပၸာယ္ မ်ားစြာပါေအာင္ ေရးဖြဲ႕တာမ်ဳိးေပါ့။ သာဓကအေနနဲ႔ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕
ေဗဒါလမ္းကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာ 'ေဗဒါပ်ံ အံကိုခဲ ပန္းပန္လ်က္ပဲ' လုိ႔ဖြဲ႕တာမ်ဳိးေပါ့။ ေလာကဓံကို
အားနဲ႔မာန္နဲ႔ ႀကံ့ႀကံ့ခံႏုိင္တဲ့ ေဗဒါကို 'ေဗဒါပ်ံ'လုိ႔ ဖြဲ႕တာ စကားလံုးနည္းနည္းနဲ႔
အဓိပၸာယ္အမ်ားႀကီးပါတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေနရာမွာ 'ပ်ံ'ဆိုတဲ့စကားတစ္လံုးက အဓိပၸာယ္ သိပ္တာသြားတယ္ေလ။
အဲဒီလိုအဖြဲ႕မ်ဳိးေပါ့ကြာ''
''ကြၽန္ေတာ္တစ္ခုသတိရလုိ႔ပါ
ဦးေလး''
''ဘာပါလိမ့္''
''သိပၸံေမာင္ဝက
ေခတ္စမ္းကဗ်ာေတြကို ေဝဖန္တဲ့အခါ ခင္ေစာမူရဲ႕ 'လိပ္ျပာနဲ႔ ၾကာကုမုဒ္' ဆိုတဲ့ကဗ်ာမွာ
စကားက်စ္လ်စ္တဲ့အဖြဲ႕ကေလးကို ခ်ီးက်ဴးထားတာသတိရလို႔ပါ''
''တယ္ဟုတ္ပါလားကြ။
ဆိုစမ္းပါဦး''
''အဲဒီကဗ်ာမွာ
လိပ္ျပာကေလးနဲ႔ ကုမုျဒာၾကာပန္းကေလးဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မဆံုႏုိင္ၾကတာဖြဲ႕ထားပါတယ္။ လိပ္ျပာက
ေန႔ဘက္မွာ လႈပ္ရွားေနတယ္။ ကုမုျဒာက ညက်မွပြင့္တယ္။ ဒီေတာ့ လိပ္ျပာကေလးႏုိးေနခ်ိန္မွာ
ကုမုျဒာကမပြင့္ဘဲ ငုံေနတယ္။ ကုမုျဒာက ညဘက္မွာလေရာင္ေၾကာင့္ ပြင့္လာေတာ့ လိပ္ျပာကေလးက
အိပ္ေနၿပီတဲ့။ အဲဒီအေၾကာင္းအရာကို 'ေနဝင္ေမာင္ငိုက္ လမုိက္မယ္ငံု' လုိ႔ဖြဲ႕ထားတာပါ''
''ဟုတ္ပါၿပီ။ သိပ္ေကာင္းတဲ့အဖြဲ႕ကေလးေပါ့''
''သိပၸံေမာင္ဝက
အဲဒီအဖြဲ႕ကေလးမွာ အဓိပၸာယ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါတာကို စကားလံုးကေလး ေလးလံုးတည္းနဲ႔ လွလွပပ
ဖြဲ႕ထားတာကို ခ်ီးက်ဴးတာ ပါ။ အဲဒီစကားလံုးကေလးေတြကို အစားထိုးလို႔မရႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း
ေပါ့။ အဲဒီအဖြဲ႕ကုိ ၾသဇဂုဏ္ေျမာက္တဲ့အဖြဲ႕လို႔ ေျပာႏိုင္မယ္ထင္လို႔ပါ ဦးေလး''
''ဟုတ္တာေပါ့။
တကယ္ကို စကားက်စ္လ်စ္ၿပီး ၾသဇဂုဏ္ေျမာက္တာေပါ့ကြာ။ ၿပီးေတာ့ ေရွးကကဗ်ာေတြ မင္းဖတ္ဖူးသားပဲ။
မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ဟာ အသားအေရ ျဖဴစင္တယ္။ ဝင္းဝင္းလက္လက္ရွိတယ္၊ ေခ်ာမြတ္တယ္ဆိုတဲ့
အဓိပၸာယ္ေတြပါေအာင္ 'ျဖဴဝင္းမြတ္' လုိ႔ဖြဲ႕တာ မ်ဳိးေတြလည္း ၾသဇဂုဏ္ေျမာက္တာ ေပါ့ကြာ။
နတ္ရွင္ေနာင္ရဲ႕ ရတုထဲမွာ ပါတယ္ေလ''
''ေၾသာ္...ဟုတ္ကဲ့။
နားလည္ပါၿပီဦးေလး''
''ေန႔တိုင္းသံုးေနတဲ့
စကားေတြထဲမွာလည္း ဒါမ်ဳိးေတြရွိပါတယ္။
ဥပမာကြာ 'စာနယ္ဇင္း'
ဆိုတဲ့စကားဟာ သိပ္အသံုးတြင္ေနၿပီမဟုတ္လား''
''ဟုတ္ပါတယ္ ဦးေလး''
''ဘာဆိုလိုတာလဲ၊
မင္းသိမွာပါ''
'' သိပါတယ္။ သတင္းစာ၊
ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းကုိ “စာနယ္ဇင္း”လုိ႕ အတုိခ်ဳံး ေရးတာပါ။''
''ေအး... အဲဒီလိုစကားမ်ဳိးေတြကိုလည္း
ၾသဇဂုဏ္ေျမာက္တဲ့ စကားမ်ိဳးလုိ႕ ေခၚႏုိင္တာေပါ့ကြာ။ ေျပာရင္းသတိရလာတယ္။ “ျမန္မာ့ရုပ္သံ”
ဆိုတာေရာ''
''႐ုပ္ျမင္သံၾကားနဲ႔
အသံလႊင့္ဌာနကုိ ေခၚတာပါ''
''အဲဒါမ်ဳိးလည္း
စကားက်စ္လ်စ္တာေပါ့။ ၾသဇဂုဏ္ေျမာက္တာေပါ့''
''ဒါဆိုရင္ စာေပထဲမွာသာမကဘဲ
ေန႔တိုင္းသံုးတဲ့စကားေတြမွာလည္း ဂုဏ္ေျမာက္တဲ့ စကားေတြရွိတာေပါ့ေနာ္''
''ရွိတာေပါ့ကြယ္။
အဲဒီလိုပဲ စကားကိုအႏွစ္သာရရွိရွိ ခ်ဲ႕ၿပီးေရးတာလည္း ၾသဇဂုဏ္ေျမာက္တာပဲ။ စကားခ်ဲ႕ဂုဏ္ေပါ့''
''ဘယ္လိုအဖြဲ႕မ်ဳိးပါလဲ
ဦးေလး''
''ဆိုပါေတာ့။ ထင္ရွားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕
ဂုဏ္အရည္အခ်င္းေတြကို ဖြဲ႕တာမ်ဳိးေပါ့။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္တဲ့ဂုဏ္၊
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ဇာတိမာန္၊ ဆရာႀကီး ဦးေဖေမာင္တင္ ရဲ႕ပညာဂုဏ္၊ ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္ရဲ႕
ကဗ်ာဂုဏ္ စသည္ျဖင့္ေပါ့ကြာ။
အဲဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕
ၾကည္ညိဳေလးစားရာ ဂုဏ္ေတြကုိ အက်ယ္တဝင့္ဖြဲ႕တဲ့ စာမ်ိဳးေတြလည္း ၾသဇဂုဏ္ေျမာက္တာေပါ့''
''ဟုတ္ကဲ့ပါ''
“စာေပေတြထဲကလည္း
နိဗၺာန္းကုိ ဖြဲ႕တဲ့အဖြဲ႕ေတြ၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ ဖြဲ႕တဲ့အဖြဲ႕ေတြဟာ ၾသဇဂုဏ္ေျမာက္တာေပါ့။
ပုဂံေခတ္က ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္မွာ “ေစာမင္းလတ္”ဆုိတဲ့ အလွဴရွင္က ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြျပဳၿပီး
ဆုေတာင္းတာကုိ ေရးထုိးတာတယ္။ 'အျပစ္အိုမင္း၊ ေသျခင္းကြာေသာ၊ ရုပ္နာမ္ခ်ဳပ္ရာ၊ သာယာစြာေသာ၊
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာအား ေရာက္ေစလွ်င္တည္း' တဲ့။ နိဗၺာန္ရဲ႕ဂုဏ္ကုိ ခ်ဲ႕ထားတာေပါ့ကြယ္''
''ဒါဆုိရင္ လူအေၾကာင္းကုိပဲျဖစ္ျဖစ္၊
ၿမိဳ႕ေတြတိုင္းျပည္ေတြအေၾကာင္း ကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ဂုဏ္ထင္ရွားေအာင္ ေရးတဲ့အဖြဲ႕ေတြ
ၾသဇဂုဏ္ ေျမာက္တယ္လို႔ ဆိုႏုိင္တာေပါ့ေနာ္''
''ဟုတ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းကုိလည္း
အက်ယ္ခ်ဲ႕ႏုိင္ရမယ္။ အက်ယ္ကုိလည္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ႏုိင္ရမယ္။ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ လိုက္ဖက္ဆီေလ်ာ္ေအာင္
ေရးဖြဲ႕တဲ့ စာမ်ဳိးမွန္ရင္ ၾသဇဂုဏ္နဲ႔ျပည့္စုံတာပဲေပါ့ကြယ္။ ကဲ... ငါ့တူေရ ဒီတစ္ပတ္ေတာ့
နားၾကဦးစုိ႔''

No comments:
Post a Comment