Friday, February 20, 2015

ေရရွည္တည္တံ့ခုိင္ၿမဲၿပီး အက်ဳိးျပဳတဲ့ ပညာေရးဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္လာဖုိ႔ ၀ုိင္း၀န္းအႀကံဳျပဳေပးပါ

ျမန္မာ့အနာဂတ္ပညာေရးကို ထုဆစ္ပုံေဖာ္မည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကိုျပင္ဆင္ေပးဖို႔ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပတာေတြ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးမႈေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ National Network for Education Reform (NNER)နဲ႔ ဒီမိုကေရစီပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီတို႔မွ
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုယ္စား ေဒါက္တာသိန္းလြင္၊ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းႏွင့္ဦးေအာင္မိႈင္းဆန္းတို႔ လက္မွတ္ေရးထိုးတင္သြင္းထားသည့္ ''အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္း''ကို ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၆ ရက္ေန႔မွာ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက လႊတ္ေတာ္ကိုတင္သြင္းႏိုင္ခဲ့လို႔ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈပ်က္ျပားမွာကို စိုးရိမ္ေသာကေရာက္ေနၾကတဲ့ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးအေနနဲ႔လည္း အထိုက္အေလ်ာက္ စိတ္သက္သာမႈရရွိသြား ခဲ့ပါတယ္။
ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၈ ရက္ေန႔ သတင္းစာေတြမွာ ေဒါက္တာသိန္းလြင္၊ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းႏွင့္ ဦးေအာင္မိႈင္းဆန္းတို႔ ပူးေပါင္းေရးဆြဲထားတယ္ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကိုျပင္ဆင္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းကို ကြၽန္ေတာ္နဲ႔မိတ္ေဆြေတြ စုေဝးဖတ္႐ႈၾကၿပီး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၉ ရက္ေန႔ သတင္းစာေတြမွာလည္း အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္လိုတဲ့ဥပေဒ(မူၾကမ္း)ပါ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားနဲ႔တည္ဆဲ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ ႏႈိင္းယွဥ္တဲ့ဇယား ပါရွိလာတဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ မိတ္ေဆြေတြ ထပ္မံေတြ႕ဆုံၾကၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲေလးတစ္ခု လုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ဘက္လိုက္ျခင္း၊ ဆန္႔က်င္ျခင္းမျပဳဘဲ အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒတစ္ခုကို ေရရွည္တည္တံ့ ခိုင္ၿမဲေစလိုတဲ့စိတ္၊ သမိုင္းမွာ အမည္းစက္မက်န္ေစလိုတဲ့စိတ္၊ ႏိုင္ငံရဲ႕အနာဂတ္မွာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြေပၚထြန္းလာဖို႔ ေဖာ္ေဆာင္ေပးမယ့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးမူဝါဒတစ္ခုကို ခိုင္ခိုင္မာမာေပၚ ထြက္ေစလိုတဲ့ စိတ္ေကာင္းေစတနာနဲ႔ ျပည္သူအမ်ား သိရွိေလ့လာအၾကံျပဳႏိုင္ရန္ဆိုတဲ့ တရားဝင္ဖိတ္ေခၚမႈေၾကာင့္ အၾကံျပဳခ်င္တာေလးေတြ ေရြးႏုတ္ေရးသားလိုက္ပါတယ္။
တည္ဆဲဥပေဒအခန္း (၁)အပိုဒ္(၁) အပိုဒ္ခြဲ(၁)မွာပါတဲ့ ဤဥပေဒကို အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒဟု ေခၚတြင္ေစရမည္ဆိုတာကို အခုျပင္ဆင္လိုတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းရဲ႕ အပိုဒ္ (၁)အပိုဒ္ခြဲ( ၁) (ခ)မွာ ဤဥပေဒကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ လက္မွတ္ေရးထိုးသည့္ေန႔တြင္ အတည္ျဖစ္သည္ လို႔ထပ္မံျဖည့္စြက္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေဖာ္ျပခ်က္က ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႔မညီဘူးဆိုတာ သတိျပဳမိလိုက္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၁ဝ၅ မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ ေပးပို႔လာသည့္ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားကို လက္ခံရရွိသည့္ေန႔၏ ေနာက္တစ္ေန႔မွ ၁၄ ရက္အတြင္း လက္မွတ္ေရးထိုး၍ ဥပေဒအျဖစ္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာရမည္၊ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း ဥပေဒၾကမ္းကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုး၍ ဥပေဒအျဖစ္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ျခင္းမျပဳလွ်င္ သတ္မွတ္ကာလ ျပည့္ေျမာက္သည့္ေန႔ရက္တြင္ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ လက္မွတ္ေရးထိုးခ်က္ရရွိၿပီးသကဲ့သို႔ ဥပေဒျဖစ္ လာရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ဒီအခ်က္ဟာ မလိုအပ္ဘဲနဲ႔ ထည့္ထားတာသာျဖစ္ပါတယ္။ ျဖဳတ္ပယ္ရမယ့္ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ အၾကံျပဳလိုတာက အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၄ ပုဒ္မခြဲ (ဇ)အား ပုဒ္မခြဲ (ဌ)အျဖစ္ အစားထိုးတဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ တည္ဆဲဥပေဒ ပုဒ္မ ၄ ပုဒ္မခြဲ (ဇ)မွာ သင္ယူလိုသူ၏ဆႏၵကို အေျခခံၿပီး သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္မ်ား၏ သတ္မွတ္ထားေသာ အရည္အခ်င္းျပည့္မီမႈအရ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ရွိေသာ တကၠသိုလ္ဝင္ ခြင့္စနစ္ကို က်င့္သုံးေစေရးဆိုၿပီး ပါရွိပါတယ္။ဒါက ႏိုင္ငံတကာမွာ က်င့္သုံးေနတဲ့အတိုင္း ေက်ာင္းသားေတြက ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိၾကသလို ေက်ာင္းကလည္းမိမိေက်ာင္းရဲ႕ စံႏႈန္းမ်ားအရေရြးခ်ယ္လက္ခံခြင့္ကိုယ္စီရွိေနၾကတာကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္စဖို႔ဒ္တကၠသိုလ္တက္ခ်င္ရင္ ေအာက္စဖို႔ဒ္တကၠသိုလ္က သတ္မွတ္တဲ့စံကိုေတာ့ ျပည့္မီရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်က္ကို အခုျပင္ဆင္လိုတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းမွာ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္အတြက္ သင္ယူလိုသည့္ ဘာသာရပ္ႏွင့္တကၠသိုလ္ကို ေက်ာင္းသား ကိုယ္တိုင္ ဆုံးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိရန္/ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္သည္ အေျခခံပညာအထက္ တန္းစာေမးပြဲရမွတ္ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ သင္ယူမည့္ဘာသာရပ္၏ လိုအပ္ခ်က္အရ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေလ့လာသင္ယူထားရွိမႈအေပၚ အေျခခံေရြးခ်ယ္ရန္၊ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ လ္ိုအပ္ခ်က္မ်ားကို တကၠသိုလ္က ျဖည့္ဆည္းေပးသည့္ စနစ္ထားရွိေရးဆိုၿပီး ေတြ႕ရပါတယ္။ ေက်ာင္းသားက္ိုယ္တိုင္ ဆုံးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတာ မွန္ေပမယ့္ ေက်ာင္းသားရဲ႕ ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔ ရမွတ္အဆင့္အတန္းမမီ၊ မညီရင္ အခက္အခဲရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေဆးတကၠသိုလ္ ဝင္ခြင့္အမွတ္မရရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားက ဆရာဝန္လိုင္းကို လိုက္ဖို႔ဆုံးျဖတ္ခဲ့တယ္ ဆိုပါစို႔။ ရမွတ္နဲ႔အရည္အခ်င္း နည္းတာေၾကာင့္ ရမွတ္ျမင့္ၿပီး အဆင့္ျမင့္တဲ့ပညာရပ္ ကိုသင္ယူဖို႔အခက္အခဲျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ဆိုတာ လက္ရွိပညာ သင္ယူေနတဲ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကိုယ္တိုင္ သတိျပဳႏိုင္တဲ့ အခ်က္မ်ိဳးပါ။ပညာထူးခြၽန္တဲ့ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ပညာရည္နိမ့္ၿပီး စာႀကိဳးစားမႈမရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားကို တန္းတူအခြင့္အေရးေပးလိုက္သလို ျဖစ္မွာကို စိုးရိမ္မိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားက တက္ခ်င္ တိုင္းသာ လက္ခံရမယ္ဆိုရင္ ေဆးတကၠသိုလ္မွာ လူေတြစုပုံေနေတာ့မွာေပါ့။
ႏိုင္ငံရပ္ျခားတိုင္းျပည္ေတြမွာရွိတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြမွာလည္း သူတို႔ဆီကို ပညာသင္ၾကားလိုသူေတြအေနနဲ႔ အရင္ဆုံးဝင္ခြင့္စာေမးပြဲကို ေျဖဆိုၾကရပါတယ္။ တကၠသိုလ္ကသတ္မွတ္ထားတဲ့ စံခ်ိန္စံၫႊန္းျပည့္မီတဲ့သူေတြသာ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ရၾကပါတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံခ်ိန္စံၫႊန္းေတြကေတာ့ တကၠသိုလ္တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုမတူၾကပါဘူး၊ တခ်ိဳ႕တကၠသိုလ္က အဂၤလိပ္စာတတ္ကြၽမ္းမႈအဆင့္ျဖစ္တဲ့ TOEFL ၊ IELTSတို႔နဲ႔သတ္မွတ္သလို တခ်ိဳ႕လည္း GCE ၊ SATတို႔နဲ႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။
ဒါကိုၾကည့္ရင္ ေက်ာင္းသားမ်ားအေနနဲ႔ မိမိတက္ေရာက္လိုတဲ့ တကၠသိုလ္မ်ားကိုေလွ်ာက္ထားခြင့္ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အခြင့္အေရး က်င့္သုံးသလို တကၠသိုလ္မ်ားကလည္း မိမိေက်ာင္းမွာ တက္ေရာက္လိုတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြထဲက သူတို႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရည္အခ်င္းမ်ားျပည့္မီသူကိုပဲ ေရြးခ်ယ္စိစစ္ၿပီး တက္ေရာက္ခြင့္ကိုျပဳပိုင္ခြင့္ဆိုတဲ့ အခြင့္အေရးက်င့္သုံးတာေတြ႕ရတဲ့အတြက္ ဒီမိုကေရစီစံနဲ႔ပဲၾကည့္ၾကည့္၊ လူ႔အခြင့္အေရးအေနနဲ႔ပဲၾကည့္ၾကည့္ မွ်တတယ္လို႔ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းေလွ်ာက္ထားလိုသူကလည္း လြတ္လပ္စြာေက်ာင္းကိုေလွ်ာက္ထားႏိုင္သလို၊ လက္ခံမယ့္ ေက်ာင္းကလည္း ကိုယ့္ေက်ာင္း မွာလာတက္မယ့္သူေတြကို ေက်ာင္းရဲ႕သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔အညီ ဆန္ခါတင္ေရြး ခ်ယ္ၾကတာပါ။
ေနာက္ထပ္အၾကံျပဳလိုတာတစ္ခုကေတာ့ ျပင္ဆင္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္း ပုဒ္မ ၂၂ မွာပါတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒအခန္း (၄) အပိုဒ္(ခ) အပိုဒ္ခြဲ (ဇဇ)မွာ (ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသည္) မိမိႏွစ္သက္ရာေက်ာင္း သို႔မဟုတ္ ေဒသမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ေလွ်ာက္ထားခြင့္ႏွင့္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ပိုင္ခြင့္ရွိရမည္ ဆိုတဲ့အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိႏွစ္သက္ရာေက်ာင္းကိုသာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ျပဳ မယ္ဆိုရင္ အႀကိဳက္ခ်င္းတူခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုခြဲျခားတာဝန္ေပးၾကမလဲဆိုတာ စဥ္းစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ရန္ကုန္က နာမည္ႀကီးေက်ာင္း ဒဂုံ (၁)မွာ အမွန္တကယ္ခန္႔ထားရမည့္ ဆရာဆရာမ ဦးေရ ၁ဝဝ ရွိတယ္ဆိုပါစို႔။ ေလွ်ာက္ထားသူ ၁ဝဝဝ ေက်ာ္ရွိေနရင္၊ တစ္ေက်ာင္းထဲမွာ ဒီလိုသာ စုပုံေနရင္ ဘယ္လိုစဥ္းစား ေဆာင္ရြက္ၾကမွာလဲ။ ဟိုး..စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး လဟယ္ၿမိဳ႕ အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းမွာ အထက္တန္းျပ ဆရာ၊ ဆရာမသုံးဦး လိုအပ္ေနခ်ိန္မွာ တစ္ဦးမွ ေလွ်ာက္ထားလာျခင္းမရွိရင္ ဘယ္လိုေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ၾကမွာလဲ။ ေျပာင္းေရႊ႕ခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နယ္စပ္ေဒသေတြကို လိုအပ္ခ်က္အရ ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းေရႊ႕ရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုစဥ္းစားၾကမွာလဲ၊ မသြားခ်င္ဘူးဆိုတဲ့ ျငင္းဆိုခ်က္တစ္ခုတည္းနဲ႔ဒီလိုပဲ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ ဆႏၵကို ဦးစားေပးၿပီး မိမိႏိုင္ငံသား၊တိုင္းရင္း
သားေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ေတြအေပၚ မ်က္ႏွာလႊဲခဲပစ္လုပ္ရမွာလား၊ သူတို႔ကို ပစ္ထားလိုက္ေတာ့မွာလား ဆိုတာေတြထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့လည္း ပုဒ္မ ၂၂ အခန္း (၄) အပ္ိုဒ္(င)အပိုဒ္ခြဲ (ကက) မွာ ပါတဲ့ မိခင္ဘာသာစကားကို ေရြးခ်ယ္အသုံးျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ ေက်ာင္းအလိုက္ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မွ ဆုံးျဖတ္ခြင့္ရွိသည္ဆိုတဲ့အပိုဒ္၊ ပုဒ္မ ၂၂ အခန္း (၄) အပိုဒ္ (င)အပိုဒ္ခြဲ(ခခ)မွာပါတဲ့ မိခင္ဘာသာစကားတစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ပါက ျမန္မာစာႏွင့္ အဂၤလိပ္စာကို ဒုတိယဘာသာစကား ေလ့လာနည္းမ်ား အသုံးျပဳၿပီး က်န္ဘာသာရပ္မ်ားကို မိခင္ဘာသာစကားအျဖစ္ သင္ၾကားသင္ယူခြင့္ရွိသည္ဆိုတာ ေရးဆြဲတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ သတိမမူမိဘဲ ပါသြားတာလား၊ ဆႏၵေစာတာလား၊ တမင္ပဲ မျဖစ္သင့္မွန္းသိလ်က္နဲ႔ ေဘးပေယာဂေၾကာင့္ ထည့္သြင္းလိုက္တာလားလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလုံး အထပ္ထပ္အခါခါ ေဆြးေႏြးမိပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဒီျပင္ဆင္ခ်က္ဟာ အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ သတိျပဳစရာျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အယူသည္းမႈ၊ လႊမ္းမိုးမႈေတြကို ဆြဲသြင္းေနတာမ်ိဳး၊ ဝွက္ဖဲသေဘာလုပ္ထည့္ထားတာကို မျမင္ႏိုင္တာမ်ိဳးစတဲ့ ေနာက္ကြယ္ကအခ်က္ေတြကိုလည္း ျမင္ေအာင္၊ ေတြ႕ေအာင္ရွာၾကဖို႔လိုပါတယ္။ ဘာသာေရးေက်ာင္းေတြ တရားမဝင္မႈိလိုေပါက္မွာလည္း တစ္ဖက္က စဥ္းစား ေစခ်င္ပါတယ္။ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပက လူပုဂၢိဳလ္၊ အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ ေထာက္ပံ့မႈကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ယူသင့္၊ မသင့္စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲအက်ိဳးအျပစ္ေတြကို ေရးဆြဲခဲ့ခ်ိန္မွာ သတိမမူမိလို႔ထည့္သြင္း ခဲ့တယ္လို႔ပဲ ႐ိုး႐ိုးသားသားယူဆခ်င္ပါတယ္။ ေဒသခံဘာသာစကား သင္ယူခြင့္မွာလည္း မိခင္ဘာသာစကားျဖစ္တဲ့ ျမန္မာစာ/ ျမန္မာစကား ေပ်ာက္ မသြားဖို႔စဥ္းစားေပးဖို႔လိုပါတယ္။
ယခင္ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအစိုးရ တာဝန္ယူခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ ၃ဝ နီးပါးက ျမန္မာစာကို ဦးစားေပးေစလိုတဲ့အတြက္ သင္ၾကားေရးမွာ ျမန္မာမႈျပဳခဲ့ၾကၿပီး အဂၤလိပ္စာကို ပဥၥမတန္းက်မွသာသင္ၾကားခဲ့ၾက ရတဲ့ ယေန႔အခ်ိန္မွာအသက္ ၃ဝ ေက်ာ္နဲ႔ အသက္ ၆ဝ ဝန္းက်င္ေရာက္ ရွိေနၾကတဲ့ စာေရးသူတို႔ အရြယ္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အဂၤလိပ္စာအားနည္း ၾကပါတယ္။ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကို ဝါသနာအေလ်ာက္ ဒါမွမဟုတ္ လူႀကီးမိဘမ်ားက အေျမာ္အျမင္နဲ႔ စီမံေပးႏိုင္ခဲ့ၾကလို႔သာ ယေန႔ ဂလို ဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းေခတ္မွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ ကြၽမ္းက်င္စြာေျပာဆို ဆက္ဆံႏိုင္သူေတြ ရွိေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္စဥ္းစားရမွာကေတာ့ မိခင္ဘာသာစကားကို သတ္မွတ္ဖို႔ကိစၥပါ။ အခု NNERနဲ႔ ေက်ာင္းသားမ်ားေရးထားတဲ့ ဥပေဒမွာ မိခင္စကားလို႔ ေျပာထားတဲ့အတြက္ တ႐ုတ္လူမ်ိဳး၊ ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ားက အဲ့ဒီဘာသာ စကားနဲ႔ပဲ စာသင္ခြင့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီျပ႒ာန္းခ်က္ဟာ ဘူးသီးေတာင္/ ေမာင္ေတာလိုေဒသေတြ၊ ကိုးကန္႔လိုေဒသေတြမွာ အလြန္အႏၲရာယ္ႀကီးတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳးေတြကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိုင္းရင္း သားမ်ား၏ မိခင္ဘာသာစကားကိုပဲ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ခြင့္ျပဳတာ ျဖစ္သင့္ ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္အၾကံျပဳလိုတဲ့အခ်က္က အခန္း(၆)ပုဒ္မ ၃၄ ျဖစ္တဲ့ေက်ာင္း အမ်ိဳးအစားကို ေအာက္ပါအတိုင္း သတ္မွတ္သည္ ဆိုတဲ့အပိုဒ္မွာ အသစ္ျဖည့္စြက္ထားတဲ့ ပုဒ္မခြဲ (ည)အျဖစ္ အျခားဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ေက်ာင္းမ်ားကို အမ်ိဳးအစားအသစ္ ထပ္ျဖည့္ထားပါတယ္။ ဒီျဖည့္စြက္ခ်က္ဟာ ဒီအတိုင္းဖတ္ရင္ မသိသာေပမယ့္ NNER နဲ႔ ေက်ာင္းသားမ်ားက ပယ္ဖ်က္လိုက္တဲ့ ပုဒ္မ ၆၈(ခ)နဲ႔ ဆက္စပ္လိုက္ရင္ အင္မတန္အႏၲရာယ္ႀကီးပါတယ္။ ပုဒ္မ ၆၈(ခ)က ျပည္တြင္းရွိ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး အသင္းအဖြဲ႕မ်ားက ေက်ာင္းေတြဖြင့္ခ်င္ရင္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားက ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားနဲ႔အညီ ဖြင့္လွစ္ဖို႔သတ္မွတ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါက္တာသိန္းလြင္တို႔က ပုဒ္မ ၆၈(ခ)ကို ဖ်က္ၿပီး ပုဒ္မ ၃၄ မွာ ဘာသာေရးေက်ာင္းေတြကို ထပ္ျဖည့္လိုက္တဲ့အတြက္ ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြက ဘယ္သူ႔ႀကီးၾကပ္မႈမွမပါဘဲ ေက်ာင္းေတြႀကိဳက္သလို ဖြင့္ခြင့္ရတဲ့အျပင္ အစိုးရကပါ ေထာက္ပံ့ေပးရမယ့္ အေျခအေနျဖစ္သြားပါၿပီ။ဘာသာေရးအဖြဲ႕ေတြကဖြင့္တဲ့ေက်ာင္းေတြကို အမ်ိဳးသားပညာေရးက႑မွာ ထည့္သြင္းျခင္းအားျဖင့္ ေက်ာင္းသားထုအတြင္းကို ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ အယူအဆေတြ သြတ္သြင္းလာၿပီး ပညာေရးကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကို ကမၻာ့သမိုင္း၊ ျမန္မာ့သမိုင္း၊ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား အေျခ အေန၊ ေရွ႕ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္မယ့္ အေျခအေနေတြကို တြက္ဆၿပီး ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လူခ်င္းအတူတူ၊ သူလည္းလူ၊ ငါလည္းလူ၊ ဘာသာမတူ၊ လူမ်ိဳးမခြဲဘဲ ဆက္ဆံမယ္၊ ကမၻာ့ရြာျဖစ္ေနၿပီ စသည္ျဖင့္ ခပ္မွိန္မွိန္ ေတြးေခၚလို႔မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၊ ကိုယ့္ေရေျမသဘာဝကို ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ စဥ္းစားဖို႔လိုပါတယ္။ ဘယ္သူမွ သမိုင္းတရားခံအျဖစ္ခံခ်င္မယ္လို႔ မထင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘက္စုံေထာင့္စုံက စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။
ဒီဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သက္ဆိုင္သူေတြ၊ ေက်ာင္းသားမိဘေတြစတဲ့ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးက ေဆြးေႏြးဖို႔လိုပါတယ္။ လူမုန္းမွာစိုးလို႔ ေျပာမေနခ်င္ေတာ့ပါဘူး၊ ေနာင္မွျပင္လည္းရပါတယ္ဆိုၿပီး ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြ၊ မျဖစ္သင့္တာေတြကို ရင္ထဲသိမ္းထားလိုက္လို႔လည္း မျဖစ္ျပန္ပါဘူး။ ခု႐ႈပ္မွေနာင္ရွင္း ဆိုတာလို ျပည္သူတစ္ရပ္လုံး မျဖစ္သင့္တာ မျဖစ္ရေအာင္၊ ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္ တာမို႔ ေသခ်ာေက်လည္မွ ျပ႒ာန္းၿပီး အရွည္တည္တံ့ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းလုပ္ၾက ေစလိုပါတယ္။ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၈ ရက္ထုတ္ သတင္းစာေတြမွာလည္း လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ အၾကံျပဳခ်က္ေတြ ေပးပို႔ၾကဖို႔ ေပးပို႔ရမယ့္လိပ္စာေတြအေသးစိတ္ေဖာ္ျပၿပီး ေတာင္းခံထားတာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။
ျပည္သူေတြရဲ႕ အၾကံျပဳခ်က္ေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ဉာဏ္အေျမာ္အျမင္ႀကီးစြာနဲ႔ ေဆြးေႏြးမႈေတြကေနတစ္ဆင့္ တစ္တိုင္း တစ္ျပည္လုံး လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္ အားလုံးလက္ခံတဲ့၊ ျဖစ္ခ်င္တာထက္ ျဖစ္သင့္တာကို ဦးစားေပးထားတဲ့၊ အနာဂတ္ကာလမွာ မွတ္ေက်ာက္အတင္ခံႏိုင္တဲ့ ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အားလုံးက ဝိုင္းဝန္းပါဝင္ေဆြးေႏြးၾကၿပီး အၾကံျပဳေပးၾကေစလိုပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ့ အမ်ားရဲ႕ဆႏၵကိုေလးစားၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း တိုက္တြန္းေရးသား တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

သက္ႏုိင္ညႊန္႔

No comments:

Post a Comment