တကၠသိုလ္ျမတ္သူ
လူငယ္လူရြယ္တို႔သည္ ႏုပ်ိဳလန္းဆန္းသည္၊ တက္ၾကြဖ်က္လတ္သည္။ ခြန္အားျပည့္၍ ႀကံ့ခိုင္သည္။
စူးစမ္းေလ့လာတတ္သည္။ စြန္႔စားလိုၾကသည္။ အသိပညာ အတတ္ပညာတုိ႔ကို စူးစုိက္ေလ့လာတတ္သျဖင့္
အသိဉာဏ္ပညာ အားေကာင္းသည္။ ဤသို႔ေသာ အရည္အခ်င္းေကာင္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုသျဖင့္ လူငယ္လူရြယ္တုိ႔ကို
အနာဂတ္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား၊ ပညာရွင္ေလာင္းမ်ားအျဖစ္ ႏုိင္ငံက အားထားစၿမဲ
ျဖစ္ေပသည္။
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတႀကီး ရုစဗဲ့လ္သည္ တစ္ေန႔ေသာအခါ ေက်းရြာ မူလတန္းေက်ာင္းတစ္ခုသို႔
ခရီးႀကံဳ ဝင္ေရာက္ၾကည့္ရႈ စစ္ေဆးသည္။ စာသင္ခန္း တစ္ခုအတြင္း သမၼတ ရုစဗဲ့လ္ ဝင္ေရာက္သြားေသာအခါ
ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေလးမ်ားက မတ္တတ္ရပ္ၾက၏။ သမၼတက ၎၏ ဦးေခါင္းမွ ဦးထုပ္ကို ဆြဲခၽြတ္ကာ
ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကို ဦးၫြတ္ အေလးျပဳလုိက္သည္။ ဤတြင္ မူလတန္း ေက်ာင္းသားေလးတစ္ဦးက
“သမၼတႀကီးခင္ဗ်ား။ သမၼတႀကီးဟာ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ အထြတ္အထိပ္ ပုဂၢိဳလ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို
ဆရာက ေျပာျပထားပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သမၼတႀကီးကို စတင္အရုိအေသေပး အေလးျပဳရမွာပါ။
အခု သမၼတႀကီးက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို စတင္ အေလးျပဳလုိက္တာ မွားသြားၿပီလုိ႔ ထင္ပါတယ္” ဟု
ေျပာလိုက္ရာ သမၼတ ရုစဗဲ့လ္ “ကေလးတုိ႔ အခု ငါ သမၼတ ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့
ကေလးတုိ႔လို ေက်းရြာမူလတန္း ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ပါပဲ။ မူလတန္းေက်ာင္းကတည္းက
စာႀကိဳးစား၊ အေနအထိုင္ ေကာင္းေအာင္ေန၊ ေလ့လာဆည္းပူးလုိ႔ အခုလို သမၼတ ျဖစ္လာတာပါ။ ကေလးတုိ႔လည္း
တစ္ေန႔မွာ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ၊ ဝန္ႀကီးေတြ၊ သမၼတေတြ ျဖစ္လာႏုိင္ၾကတယ္။
အခု ဒီအတန္းထဲက ကေလးေတြ သမၼတျဖစ္လာရင္ င့ါထက္ အရည္အခ်င္းပိုေတာ္တဲ့ သမၼတ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံရဲ႕ အေကာင္းဆံုး၊ အေတာ္ဆံုး သမၼတေတြ၊ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ပညာရွင္ႀကီးေတြ
ျဖစ္လာမယ့္ အနာဂတ္ အညြန္႔၊ အဖူးေလးေတြကို အခုကတည္းကႀကိဳတင္ၿပီး အေလးျပဳလုိက္ရတာပါ”
ဟု ရွင္းျပလုိက္ေလသည္။
ကမာၻ႔ႏုိင္ငံတုိငး္မ်ာပင္ မိမိတုိ႔ ႏုိင္ငံ၏ အနာဂတ္ကို ပခံုးထမ္းလႊဲယူ ဦးေဆာင္မည့္
ယေန႔ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္တႀကီးျဖင့္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ၾကေပသည္။ လူငယ္တုိ႔၏
ေကာင္းျမတ္ေသာ ႏုပ်ိဳလန္းဆန္းတက္ႂကြဖ်တ္လတ္ ျခင္း၊ စူးစမ္းေလ့လာျခင္း၊ စြန္႔စားတတ္ျခင္း၊
ခြန္အားေတာင့္တင္းႀကံ့ခုိင္ျခင္း၊ ရုိးသား၍ အျပစ္ကင္းျခင္း စသည့္ အရည္ အခ်င္းမ်ားသည္
လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းအားထုတ္ၾကျခင္းျဖင့္ ပုိမုိ ေတာက္ေျပာင္ျပည့္ဝလာႏုိင္
ေပသည္။
ကုိယ္က်င့္တရားပုိင္းတြင္ ပတ္ဝန္းက်င္၏ လံႈ႔ေဆာ္ေသြးေဆာင္မႈ၊ မိမိစိတ္ အလုိကို
မဆင္မျခင္ လုိက္ပါမႈေၾကာင့္ ယုိယြင္းအက်င့္ပ်က္တတ္ေပသည္။ မိမိတို႔ ေက်ာင္းပညာအလုပ္ခြင္
ပညာမ်ားကို ႀကိဳးကုတ္ဆည္းပူးေနရ၍ မိမိတုိ႔ မေလ့လာ၊ မသိကၽြမ္းႏုိင္ေသးေသာ ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္၌
မလည္မဝယ္ အသံုးခ်ခံၾကရမည္ဆုိလွ်င္၊ ျပည္ပမွ သရုပ္ပ်က္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို အတုယူ ယဥ္ပါးသြားမည္ဆုိလွ်င္
အျပစ္ကင္း၍ ထက္ျမက္လွေသာ လူငယ္တုိ႔ဘဝလမ္းေၾကာင္း မေျဖာင့္ျဖဴး၊ မသာယာႏုိင္ေတာ့ေပ။
ႏုိင္ငံျခားရုပ္ရွင္မ်ားမွ သရုပ္ပ်က္မႈမ်ား၊ လမ္းသရဲမ်ားကို အထင္ႀကီးအားက်တုပ၍
ေရလုိက္လြဲခဲ့ေသာ လမ္းသရဲ လူငယ္အုပ္စုမ်ား ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္တစ္ဝုိက္က ထႂကြမင္းမူခဲ့သည္။
စာနယ္ဇင္းမ်ားက ေဝဖန္ရႈတ္ခ်ေရးသားခဲ့ရသည္။ မိဘႏွင့္ ဆရာမ်ား လူမႈေရး အဖြဲ႔မ်ားက ျပန္လည္စည္းရံုး
သိမ္းသြင္းခဲ့ၾကရသည္။ အုပ္စုခ်င္း ခ်ိန္ကာ ရိုက္ၾကႏွက္ၾက၊ မလုိသူကို ဝုိင္းရုိက္၊ ေဆးလိပ္၊
အရက္၊ မူးယစ္ေဆးဝါးမ်ားသံုးစြဲ ပ်က္စီးၾကသည္။ အရက္ဖုိး၊ ေဆးလိပ္ဖိုး၊ ဘိန္း(မူးယစ္ေဆး)
ဖုိး မရွိလွ်င္ မိမိအိမ္မွ ပစၥည္းျဖစ္ေစ၊ တျခားသူ၏ ပစၥည္းကိုျဖစ္ေစ ခိုးဝွက္လာတတ္ၾကသည္။
ဥပေဒ စုိးမုိးေရး တာဝန္ယူရေသာ ရဲ၊ တရားရံုး၊ အက်ဥ္းေထာင္တုိ႔က အေရးယူ အျပစ္ေပးခဲ့ရသည္။
ထုိစဥ္က ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မွ ဆရာ ဦးေက်ာ္ဝင္း၊ ဆရာမ ေဒၚခင္ျမလြင္တို႔ ဦးေဆာင္ကာ ဆရာ၊
ေက်ာင္းသားမ်ား စုေပါင္းေလ့လာၿပီး လမ္းသရဲဂုိဏ္းမ်ား အေၾကာင္း သုေတသန ျပဳခဲ့သည္ကို
ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ကုိင္ခဲ့ေသာ ေၾကးမံုသတင္းစာ၌ သတင္းေဖာ္ျပခဲ့ဖူး၏။ ဖူမန္ခ်ဴးဂိုဏ္း၊ စိန္ေဂၚလီဂိုဏ္း၊
ကၽြဲရုိင္းဂိုဏ္း၊ ဒယ္နီဇူးလူးဂိုဏ္း၊ ရွပ္(ခ)(ငါးမန္း)ဂိုဏ္း၊ စိန္ရဲတင္းဂိုဏ္း၊ လမ္းဘီးလူးဂိုဏ္း
စသည္တုိ႔သည္ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္တစ္ဝုိက္အထိ ေသာင္းက်န္းခဲ့သည္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားကို ပညာေရးလမ္းေၾကာင္းမွ ေသြဖည္မသြားေအာင္ တည့္မတ္ေပး
လိုသည့္ လူမႈေရး အဖြဲ႔မ်ား၊ မိဘဆရာအသင္း၊ ေက်ာင္းေကာင္စီ စသည္တုိ႔ ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
လူရည္ခၽြန္ စီမံကိန္း၊ ၾကက္ေျခနီ လူငယ္စသည့္ စီမံခ်က္မ်ားျဖင့္လည္း လူငယ္မ်ားကို လမ္းမွန္ေပၚ
ေလွ်ာက္ရန္ တည့္မတ္ေပးခဲ့ ၾကရ၏။ ႏုိင္ငံေရး အစုိးရမ်ားကလည္း သန္ရာသန္ရာ လူငယ္၊ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔မ်ား
ဖြဲ႔ၾကသည္။ ဝါဒစံု ကြဲေသာ ႏုိင္ငံ တြင္ လူငယ္၊ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔မ်ားလည္း မိမိတို႔အား
ဦးေဆာင္ဖြဲ႔စည္းသည့္ ပါတီဂုိဏ္းဂဏမ်ား၏ အသံုးခ်ခံ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ျဖစ္လာခဲ့သည္။ အဖြဲ႔မ်ိဳးစံု
ကြဲခဲ့ေပသည္။
ပညာရွာအရြယ္ လူငယ္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အနာဂတ္တြင္ ပြင့္လန္းေမႊးႀကိဳင္မည့္
အညြန္႔၊ အဖူး၊ အငံုမ်ားျဖစ္ရာ ပညာကို အဓိက (ၿငိမ္းခ်မ္းေျဖာင့္တန္းစြာ) ေလ့လာဆည္းပူးၿပီး
ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး ေခတ္မီ အဆင့္ အတန္း ျမင့္စြာ ကမာၻႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္
မိမိတို႔ ပညာစြမ္းျဖင့္ ျမႇင့္တင္ေပးရမည့္ သူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ယေန႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္
ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝသြားေသာ ႏုိင္ငံမ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ ပညာေရး၊ ပညာရပ္ကို အေလးထား ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ၾကသည္။
လုပ္အားကုိယ္စီျဖင့္ ႀကိဳးမ္းၾကသည္။
ယေန႔ေခတ္ လူငယ္ (မူလတန္းအရြယ္/အခ်ိဳ႕မူႀကိဳအရြယ္) မ်ားသည္ ကြန္ပ်ဴတာကို ကိုင္တတ္၊
သံုးတတ္ေနၾကေပ ၿပီ။ ပညာေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ အတိတ္ေကာင္း၊ နမိတ္ေကာင္း ျဖစ္ေလသည္။
ယခုအခါ ပညာရည္ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ေသာ ပညာသင္မ်ားအတြက္ လူရည္ခၽြန္ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ေသာ ပညာသင္မ်ားအတြက္
လူရည္ခၽြန္မ်ား ေရြးခ်ယ္ဂုဏ္ျပဳေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သတင္းစာမ်ားတြင္အခ်ိန္ျပည့္
တာဝန္ယူခဲ့ရ သျဖင့္ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ ပညာေရးဌာနက လူရည္ခၽြန္ စီမံကိန္း
စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ သတင္း၊ ႏွစ္စဥ္ လူရည္ခၽြန္မ်ား ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး ငပလီ ေရႊဝါခ်ိဳင္စခန္း၊
အင္းေလးေခါင္တုိင္ စခန္း၊ က်ိဳကၡမီ စက္စဲ စခန္း၊ ရန္ကုန္ အင္းလ်ားေလး စခန္းမ်ားတြင္
အနားယူ အပန္းေျဖရင္း ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားခဲ့သည့္ သတင္းမ်ား၊ ဓာတ္ပံုမ်ားကို သတင္းစာမ်ား၌
ေဖာ္ျပခဲ့ရသည္။ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္ လူရည္ခၽြန္မ်ား၏ အင္းေလးေခါင္တုိင္ စခန္းသုိ႔ ပညာေရး ဌာန
လူရည္ခၽြန္စီမံကိန္း ဗဟုိေကာ္မတီ၏ ဖိတ္ၾကားခ်က္အရ ေဒါက္တာေမာင္ဒီ၊ ဦးေသာင္းထြဋ္တုိ႔ႏွင့္
အတူ သြားေရာက္ကာ လူရည္ခၽြန္မ်ားအား ေတြ႔ဆံုေဟာေျပာခဲ့ရသည္ကို မွတ္မိေနဆဲျဖစ္ပါသည္။
၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနကစတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ လူရည္ခၽြန္
စီမံကိန္း၏ ဦးတည္ခ်က္ အႏွစ္သာရမွာ အနာဂတ္ ကာလတြင္ လူရည္ခၽြန္မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ကို
ဆက္လက္ တည္ေဆာက္သူမ်ား၊ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သူမ်ား
ေခါင္းေဆာင္မႈကို ဆက္ခံသူ မ်ား၊ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အေမြခံေကာင္း သားသမီးမ်ား ျဖစ္လာေရးတုိ႔ပင္
ျဖစ္သည္။
လူရည္ခၽြန္စီမံကိန္း၏ ရည္မွန္းခ်က္တြင္ ပညာရပ္ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ေသာ လူငယ္မ်ား
ပိုမုိမ်ားျပားစြာ ေပၚထြက္လာရန္၊ ဘက္စံုပညာေရး လက္ေတြ႔ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္
အားႀကိဳးမာန္တက္ ပါဝင္လႈပ္ရွားရန္၊ သစ္လြင္တုိးတက္သည့္ အေတြးအေခၚမ်ား ရွင္သန္က်ယ္ျပန္႔ၿပီး
ဗဟုသုတ စုေဆာင္းရွာေဖြမႈ အေလ့အထ ထြန္းကားရန္၊ ႏိုင္ငံအတြက္စာရိတၱေကာင္းမြန္ၿပီး မွန္ကန္သည့္
ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ ထြန္းကားရန္၊ အားကစားႏွင့္ ကိုယ္လက္ႀက့ံခိုင္မႈတုိ႔ကို က်ယ္ျပန္႔စြာ
လႈပ္ရွားလုပ္ေဆာင္လာရန္၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေသာ ျမန္မာ့ လူ႔ေဘာင္ တည္ေဆာက္ရာ၌ အမာခံ အင္အားစုမ်ား
ျဖစ္ေပၚလာရန္၊ လူရည္ခၽြန္မ်ားကို လူငယ္ေက်ာင္းသားထုက စံျပနမူနာ အျဖစ္ အတုယူအားက်ႀကိဳးပမ္းလာရန္
ဟူသည့္ အခ်က္ (၇)ခ်က္ ပါဝင္သည္။
လူရည္ခၽြန္မ်ားကို တကၠသိုလ္ေကာလိပ္မ်ား၊ အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းမ်ား၊ စက္မႈလက္မႈ
သိပၸံမ်ား၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး သိပၸံမ်ား၊ ဆရာအတတ္သင္ ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုတုိင္းရင္းသား
လူမ်ိဳးမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး သိပၸံမွ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအနက္ ဘက္စံုထူးခၽြန္သူမ်ားကို
ေရြးခ်ယ္ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ လူရည္ခၽြန္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ လူရည္ခၽြန္အျဖစ္
သတၱမတန္း စာေမးပြဲ ေျဖဆုိသည့္ အဆင့္မွ စတင္ေရြးခ်ယ္သည္။
လူရည္ခၽြန္ စီမံကိန္း စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည့္ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္မွ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္အထိ
ေက်ာငး္သားေက်ာင္းသူ ေပါင္း ၆၁၆၂ ဦးကို ေရြးခ်ယ္ဂုဏ္ျပဳၿပီး ျဖစ္သည္။ ယင္းတုိ႔ထဲတြင္
ေျခာက္ထပ္ကြမ္း(ေျခာက္ႏွစ္ဆက္ အေရြးခံရသည့္) လူရည္ခၽြန္ ၁၂ ဦး၊ ငါးထပ္ကြမ္း လူရည္ခၽြန္
၄၄ ဦး၊ ေလးထပ္ကြမ္း လူရည္ခၽြန္ ၁၅၇ ဦး၊ သံုးထပ္ကၽြမ္း လူရည္ခၽြန္ ၄၄၆ ဦး၊ ႏွစ္ထပ္ကြမ္း
လူရည္ခၽြန္ ၁၀၃၀ ႏွင့္ ပထမအႀကိမ္ ေရြးခ်ယ္ျခင္းခံရေသာ လူရည္ခၽြန္ ၄၄၇၃ ဦးတုိ႔ ပါဝင္သည္။
လူရည္ခၽြန္မ်ား အပန္းေျဖရင္း ေလ့လာၾကသည့္ စခန္းမ်ားမွာ ရခုိင္ျပည္နယ္ ငပလီ ေရႊဝါခ်ိဳင္
လူရည္ခၽြန္စခန္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္ အင္းေလးေခါင္တုိင္ လူရည္ခၽြန္စခန္း၊ မြန္ျပည္နယ္ က်ိဳကၡမီ
စက္စဲ လူရည္ခၽြန္စခန္း၊ တနသၤာရီတုိင္း ေဒသႀကီး ထားဝယ္ေမာင္းမကန္ လူရည္ခၽြန္စခန္း ႏွင့္
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး စုေပါင္း လူရည္ခၽြန္စခန္း တုိ႔ ျဖစ္ၾက သည္။ ႏုိင္ငံ အႀကီးအကဲကလည္း
လူရည္ခၽြန္မ်ားကို ေတြ႔ဆံုၿပီး ခ်ီးက်ဴးစကား ေျပာကာ ဂုဏ္ျပဳညစာ စားပြဲ တည္ခင္းေလ့ရွိသည္။
ထုိကာလမ်ား၌ ျမန္မာ့အသံမွ လူရည္ခၽြန္ သီခ်င္းမ်ား လႊင့္ထုတ္ကာ ျပည္ေထာင္စု တစ္ဝန္းလံုး
ၾကားသိဝမ္းသာ ပီတိျဖစ္ေစခဲ့သည္။
ယေန႔ လူရည္ခၽြန္မ်ား စတင္ေရြးခ်ယ္
ခ်ီးျမႇင့္ဂုဏ္ျပဳေနၿပီ ျဖစ္ရာ အနာဂတ္ ျမန္မာ့ပညာေရး၊ အနာဂတ္ ႏုိင္ငံေတာ္ ခရီးအတြက္
အလားအကာေကာင္း၊ အတိတ္ေကာင္းျဖစ္၍ မဂၤလာရွိေသာ သတင္းေကာင္း အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ ဂုဏ္ျပဳလုိက္ရေၾကာင္းပါး
ခင္ဗ်ား။ ။
No comments:
Post a Comment