ေနျပည္ေတာ္
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၆
ဒုတိယအႀကိမ္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ဆ႒မေန႔ကို ယေန႔နံနက္ ၁၀နာရီတြင္
ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း ခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
အစည္းအေ၀းတြင္
မေကြးတုိင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄) က ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔ တင္သြင္းသည့္ “ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ
ဥပေဒ (၂၀၀၈ခုႏွစ္) ျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာလ်င္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးပူးေပါင္း ေကာ္မတီတစ္ရပ္ကို သင့္ေလ်ာ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းရန္ ျပည္ေထာင္စု လြႊတ္ေတာ္သို႔ တုိက္တြန္းေၾကာင္း”
အေရးႀကီးအဆိုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယနာယက ဦးထြန္းထြန္းဟိန္
က ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးရာတြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္
ပံုမွန္အစည္းအေ၀း တတိယ ေျမာက္ေန႔တြင္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔
က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ နည္းဥပေဒ ပုဒ္မ(၆၆)အရ တင္သြင္းသြားသည့္ အဆိုသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ
ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ တစ္ရပ္ကို သင့္ေတာ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းေပးရန္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ တိုက္တြန္းေၾကာင္း
အဆိုျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔၏
အဆိုသည္ လႊတ္ေတာ္ကို တိုက္တြန္းေသာ အဆို ျဖစ္၍ လႊတ္ေတာ္ကသာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္ျခင္း၊
လႊတ္ေတာ္တြင္း သာမန္နည္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မႈ မရွိျခင္း၊ အမ်ားျပည္သူတို႔၏ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္း၊
ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ လတ္တေလာ ေတာင္းဆိုေနေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနျခင္း
တို႔ေၾကာင့္ နည္းဥပေဒ ၆၆ႏွင့္အညီ လႊတ္ေတာ္ႀကီးက တင္သြင္းခြင့္ ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အဆိုတင္သြင္းရျခင္း၏
ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ၾကည့္မည္ဆိုပါက လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေထာက္ခံ ေဆြးေႏြးသြားခဲ့ၾကသည့္အတိုင္း
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ရန္အတြက္ အားလံုး ပူးေပါင္း ပါ၀င္ၿပီး သေဘာတူညီမႈ ရရွိသည့္
ဥပေဒၾကမ္း တစ္ခု ရရွိသည္အထိ အဆင့္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္သင့္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို အစျပဳႏုိင္ရန္
ရည္ရြယ္ၿပီး တင္သြင္းသည္ကို ေတြ႕ရွိရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၃၊ ၄၃၄၊ ၄၃၅၊ ၄၃၆၊
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒပုဒ္မ ၁၃၃ မွ ပုဒ္မ ၁၄၃ အထိပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္
သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိေသးပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ
နည္းဥပေဒပုဒ္မ (၆၀)တြင္ အဆို၏ အဓိပၸာယ္ ကိုေဖာ္ျပရာ၌ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းက
ျဖစ္ေစ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးဦးက ျဖစ္ေစ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ကို ခံယူလိုပါက
အဆိုတင္သြင္း ရမည္ဟု အတိအက် ျပ႒ာန္းထားျခင္း ရွိပါေၾကာင္း၊ အေရးႀကီးအဆို တင္သြင္းလိုပါက
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ပုဒ္မ(၆၆)အရ တင္သြင္းရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ကလည္း
တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒပုဒ္မ ၆၀ ႏွင့္
၆၆ အရ အဆိုႏွင့္ အေရးႀကီးအဆိုမ်ားကို လက္ခံၿပီးပါက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ
၂၁ ပုဒ္မခြဲ(ဆ)အရ အဆို တင္သြင္းျခင္း၊ ေဆြးေႏြးျခင္း နည္းဥပေဒ ၆၈၊ ဆံုးျဖတ္ျခင္း နည္းဥပေဒ
၇၀ အရ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ျပ႒ာန္းပါရွိပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ
နည္းဥပေဒ ၆၈အရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႀကီးက ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ေဆြးေႏြးေစခဲ့ရာ
အဆိုရွင္၏ အဆိုကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစုက ေထာက္ခံခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍
အဆိုရွင္၏ အဆိုအရ ကနဦးအစတြင္ ေကာ္မတီ တစ္ရပ္ကို ေဆာင္ရြက္ရန္ အဆို တင္သြင္းျခင္းသာ
ျဖစ္သည့္အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ႀကီးက အတည္ျပဳေပးႏုိင္ပါရန္ တင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္
အဆိုရွင္ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔ က မိမိတင္သြင္းခဲ့သည့္ အေရးႀကီး အဆိုႏွင့္ ပတ္သက္၍ အားလံုးလည္း
ေဆြးေႏြးၿပီး ဒုတိယနာယကမွလည္း တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုကို အတည္ျပဳႏုိ္င္ေရးအတြက္
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ကို ခံယူလိုပါေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးတီခြန္ျမတ္ က အဆိုပါ အေရးႀကီးအဆိုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္၏
အဆံုးအျဖတ္ ရယူျခင္းကို စက္ခလုတ္ အသံုးျပဳသည့္ နည္းလမ္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရာ ေထာက္ခံမဲ
၄၁၄ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၁၉၁ မဲ၊ ၾကားေနမဲ ၆ မဲ ျဖစ္၍ ေထာက္ခံဆႏၵမဲ မ်ားသျဖင့္ အေရးႀကီးအဆိုကို
လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ဆက္လက္၍
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က အဆိုအတည္ျဖစ္သည့္ အတြက္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္) ျပင္ဆင္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ တစ္ရပ္ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရ တူညီမွ်တစြာ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အေရအတြက္ျဖင့္
ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ ဥကၠ႒အျဖစ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
ဒုတိယ နာယက ကို တာ၀န္ေပးအပ္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္အတြင္းရွိ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္
တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္ အေရအတြက္ အခ်ိဳးက်
ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထို႔ေၾကာင့္
နာယက အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕မွ
ကိုယ္စားျပဳတာ၀န္ခံ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို သင့္ေလ်ာ္သည့္ ေန႔ရက္တြင္
ဖိတ္ေခၚ ေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏
ပါ၀င္မႈကိုလည္း အဆိုပါ အစည္းအေ၀းတြင္ ညွိႏိႈင္း သတ္မွတ္သြားရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္း
ေဆာင္ရြက္မည့္ ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ တာ၀န္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ ရပိုင္ခြင့္ႏွင့္ သက္တမ္းတို႔
ကိုလည္း သတ္မွတ္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း လႊြတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဦးေမာ္သန္း က ျပည္ေထာင္စုစာရင္း
စစ္ခ်ဳပ္ရံုးမွ ေပးပို႔ေသာ ၂၀၁၇ - ၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး
ရန္ပံုေငြစာရင္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ စစ္ေဆး ေတြ႕ရွိခ်က္ အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္သို႔
ရွင္းလင္း တင္ျပရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ရန္ပံုေငြျဖင့္ ေဒသမ်ားတြင္
လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရာ၌ လုပ္ငန္းတစ္ခုလွ်င္ ေငြက်ပ္ ၅ သန္း ခြင့္ျပဳေပးမည့္အစား
ေျမျပင္အေျခအေန အရ လုိအပ္သည့္ လုပ္ငန္းပမာဏႏွင့္ ေလ်ာ္ညီသည့္ တန္ဖိုးမ်ား ခြင့္ျပဳေပးသင့္ပါေၾကာင္း။
ထုိ႔ျပင္
ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု လူဦးေရ၊ နယ္ေျမအက်ယ္အ၀န္း၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ လမ္းပန္း
ဆက္သြယ္ေရး၊ စီးပြားေရး အလားအလာရွိမႈ၊ ရာသီဥတု၊ သဘာ၀ေဘး အႏၱရာယ္ခံစားရမႈမ်ား မတူညီႏိုင္သည့္အတြက္
ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုလွ်င္ က်ပ္သန္း ၁၀၀ ပံုမွန္ခြင့္ျပဳေပးျခင္းအား ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ နည္းပါးသည့္
ေဒသမ်ားတြင္ အမွန္တကယ္ အျမန္ဆံုး ဦးစားေပးေဆာင္ ရြက္ေပးသည့္ လုပ္ငန္း အမ်ဳိးအစား၊
ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည့္ အတုိင္းအတာအေပၚ အေျခခံ၍ သင့္ျမတ္သည့္ ေထာက္ပံ့ေငြ ပမာဏ ခြဲေ၀သံုးစြဲ
ခြင့္ျပဳပါလွ်င္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးရန္ပံုေငြ ဥပေဒပါ ရည္ရြယ္ခ်က္
ျဖစ္သည့္ ေဒသမ်ား လ်င္ျမန္စြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရး
အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ ရြက္မႈမ်ား ပိုမိုအားေကာင္း ထိေရာက္ေစမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ယင္းေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေစာသန္းထြဋ္က
ယင္းအစီရင္ခံစာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း
ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၃/၂၀၁၉)
ကို ဖတ္ၾကားတင္ျပ၍ လႊတ္ေတာ္က ေဆြးေႏြးစဥ္းစားရန္ အဆိုတင္သြင္းသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က အဆိုပါ အစီရင္ခံစာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏုိင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕မွ ေပးပို႔ေသာ ၂၀၁၈ခုႏွစ္၊
ဧၿပီလမွ စက္တင္ဘာလအထိ ၆လပတ္ အခြန္ေကာက္ခံရရွိမႈ အေျခအေနႏွင့္ ၄င္းအေပၚ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏
ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၂/၂၀၁၉) တို႔နွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြး ၾကသည္။
ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ
ဦးထိန္၀င္းက ေအာင္ဘာေလ သိန္းဆုဌာနခြဲအေနျဖင့္ လစဥ္ေအာင္ဘာေလ
ထီေပါက္မဲမ်ားကို အခ်ိန္မီသိရွိႏုိင္ေစရန္ ေရဒီယိုမွတစ္ဆင့္ ေၾကျငာေပးျခင္း၊ သတင္းစာမွ
ထည့္သြင္းေပးျခင္း၊ ေအာင္ဘာေလထီ Website မွ ထုတ္ျပန္ေပးျခင္း စသည့္ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား
ရွိေသာ္လည္း ထီထိုးကံစမ္းၾကသူ အမ်ားစုက ထိီေပါက္စဥ္ႏွင့္ တိုက္သည့္ အေလ့အထ နည္းပါးလာသည့္အတြက္
ထီေပါက္သည္ကို မသိရွိျခင္း၊ ထီေပါက္ပါက ထီဆိုင္မွ အေၾကာင္းၾကားေပးမည္ အထင္ျဖင့္ ထီမတိုက္ျခင္း၊
အခ်ဳိ႕အေၾကာင္းၾကား၍ ထီေပါက္မွန္း သိေသာ္လည္း အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ထီလက္မွတ္ေပ်ာက္ဆံုးျခင္း၊
ပ်က္စီးျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ဆုေငြ ထုတ္ယူႏုိင္ျခင္း မရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ထီေစ်းႏႈန္း
ျမင့္မားမႈ၏ ဒဏ္၊ ထီေပါက္ေသာ္လည္း ေပါက္မွန္းမသိသည့္
နစ္နာဆံုး႐ံႈးသြားရသည့္ အျဖစ္မ်ဳိးမ်ားကို နည္းႏုိင္သမွ် နည္းပါးေစရန္ သက္္ဆိုင္ရာ
ေအာင္ဘာေလသိန္းဆု ဌာနခြဲမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား အေနျဖင့္ ထုိက္သင့္သည့္ ၀ါယမစိုက္ထုတ္ၿပီး
ေစတနာထား ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထီေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္ေနျခင္း၊
ဆုေငြလာမထုတ္ျခင္းတို႔သည္ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္းခ်က္မ်ားဆိုသည္မွာ
ျငင္းပယ္၍ မရပါေၾကာင္း၊ ယင္း အားနည္းခ်က္မ်ားကို မည္သို႔ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ သြားရန္
စီမံထားသည္ကို သိလိုပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွစ၍ သိန္း ၁၅၀၀၀ ဆု ဖြင့္ေပးေသာ္လည္း
ေငြက်ပ္ ၁၀၀၀ တန္ ထီလက္မွတ္သည္ အျပင္တြင္ ေငြက်ပ္ ၁၂၀၀ျဖင့္ ေရာင္းခ်ေနသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊
ထုိထီလက္မွတ္သည္ ကားဂိတ္မွေပးသည့္ ကားလက္မွတ္ကဲ့သုိ႔ ေကာင္းျခင္း မရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊
စာရြက္ေကာင္းေကာင္း၊ ခန္႔ခန္႔ညားညား၊ Check Ground ၊ Back Ground မ်ား၊ ေရစာႏွင့္ ျမန္မာစာေရးထံုး
မွန္ကန္စြာျဖင့္ နံပါတ္မ်ားကို ႐ိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ရန္ အၾကံျပဳလိုပါေၾကာင္း၊ ထီလက္မွတ္ကို
ယခင္ ၂ က်ပ္တန္ ေခတ္ကဲ့သုိ႔ လက္ခံျဖတ္ပိုင္းပါသည့္
ပံုစံေျပာင္း လဲထုတ္ေ၀ေစရန္ အၾကံျပဳလိုပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၈)မွ ဦးမ်ဳိး၀င္းက
အစုိးရတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ျပည္သူမ်ားထံမွ အခြန္မ်ား
ေကာက္ခံၿပီး ရပ္တည္မည္ဆိုပါက ဘ႑ာေငြမ်ားကို အလြန္သံုးစြဲေန၍ မရပါေၾကာင္း၊ အခြန္ထမ္း
ျပည္သူမ်ား၏ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္သင့္ပါေၾကာင္း၊ ဘတ္ဂ်က္ျပဳန္းတီးမႈ မျဖစ္ေစရန္အတြက္ စိစစ္ရမည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ မေကာင္းၾကံေနသူမ်ားႏွင့္ ၾကံရာပါမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္အေရးယူမႈမ်ား
ျပဳလုပ္ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈမ်ားသည္ အလြန္အေရး
ႀကီးသကဲ့သုိ႔ အလုပ္တြင္ မွားယြင္းပါကလည္း ေျဖရွင္းမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈမ်ား ရွိရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ျပည္သူမ်ားထံမွ အခြန္ အျပည့္အ၀ လိုခ်င္ပါက ယင္းအခြန္ ဘ႑ာမ်ားကို ကုိင္တြယ္သံုးစြဲသူမ်ား
ဘက္မွ အျပည့္အ၀ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေပးအယူ မွ်တသည့္ စနစ္ႀကီး
ေပၚထြန္းလာမွသာ မိမိတို႔ႏုိင္ငံရွိ ျပည္သူမ်ားက ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴျဖင့္ အခြန္ဘ႑ာမ်ားကို
ထမ္းေဆာင္ေပးလာၾကမည္ဟု ထင္ျမင္မိပါေၾကာင္း အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
ဆိပ္ျဖဴမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္သိုက္ ႏွင့္ ေခ်ာက္မဲ ဆႏၵနယ္မွ ဦးဘိုႀကီးတို႔က ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ထို႔ေနာက္
အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒေကာ္မရွင္၏ ၆လတာကာလ
(၂၀၁၈ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁၀ ရက္ေန႔မွ ေအာက္တိုဘာလ ၉ ရက္ေန႔အထိ) အတြင္း လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈ
အစီရင္ခံစာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ေက်းသီးမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္း ေအာင္ေက်ာ္
က
အေျခခံပညာေရး အဆင့္ဆင့္တြင္ အဆင့္တစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ ကူးေျပာင္းသည့္ေနရာ၌ တိက်သည့္ စံႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္ကို
ခိုင္မာစြာ ခ်မွတ္ေပးရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ သင္ၾကားမႈ၊
စည္းကမ္းလိုက္နာမႈ အပိုင္းမ်ားသည္ စစ္ေဆးေရး အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ သြယ္၀ိုက္ သက္ဆိုင္ေနပါေၾကာင္း၊
တာ၀န္ေက် စစ္ေဆးသည့္ ပံုစံမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ တာ၀န္ရွိသူမ်ား အေနျဖင့္ ဆင့္ကဲ တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံၿပီး
ထပ္မံစစ္ေဆးရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ပညာေရးဆိုင္ရာ စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕ႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ား
အေနျဖင့္လည္း သီးျခားသင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားျခင္း၊ မြမ္းမံသင္တန္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးျခင္း
တို႔ကိုလည္း ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ကို အႀကံျပဳလိုပါေၾကာင္း။
ထို႔ျပင္
ေက်ာင္းသံုးပံုႏွိပ္စာအုပ္မ်ား ျဖန္႔ေ၀ရာတြင္ အထက္မွ စနစ္က်ေအာင္ စီစဥ္ထားေသာ္လည္း
လက္ေတြ႕ ေအာက္ေျခတြင္ ေက်ာင္းမ်ားဆီသို႔ အၿမဲတမ္း ေနာက္က်မွ ေရာက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊
တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကား စာေပႏွင့္ သင္ၾကားေရး အပိုင္းတြင္ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး
(သို႔မဟုတ္) ျပည္နယ္အဆင့္က ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္ျခင္းသည္ ပို၍ထိေရာက္ေၾကာင္း အႀကံျပဳ သံုးသပ္ခ်က္သည္
အမွန္တကယ္ လက္ေတြ႕က်သည့္အတြက္ ႀကိဳဆိုပါေၾကာင္း၊ ပညာေရး က႑မွ အစျပဳ၍ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားကို
လုပ္ပုိင္ခြင့္ေပးအပ္ျခင္းႏွင့္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလ်ာ့ခ်ျခင္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံကို
ဖက္ဒရယ္စနစ္ႏွင့္ ပိုမိုနီးကပ္သြားေစမည္ဟု ခန္႔မွန္းမိပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ျပင္ လက္ရွိ က်င့္သံုးေနသည့္
ေက်ာင္းသားဦးေရ အခ်ိဳးအရ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ခန္႔ထားမႈအစား အတန္း အေရအတြက္ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားကာ
ျပည့္မီေအာင္ ခန္႔ထားသင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁)မွ
ဦးလွဆန္းက အေ၀းသင္ သင္တန္းမ်ား၊ အေျခခံပညာ က႑ အထက္တန္း၊ အလယ္တန္း၊
မူလတန္း ရာထူးတိုး အေျပာင္းအေရႊ႕မ်ားကို ေႏြရာသီ
ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ စီစဥ္ေပးႏုိင္ပါရန္အတြက္ ေကာ္မရွင္၏ အၾကံျပဳခ်က္တြင္ ထည့္သြင္းေစ
လိုပါေၾကာင္း၊ အထက္တန္္းျပလစာစားေန သူမ်ားအား အလယ္တန္းျပေျပာင္းရာတြင္ အထက္တန္းျပ လစာ
ဆက္လက္ ခ်ီးျမွင့္ရန္ လစာႏႈန္းတူ ရာထူးေျပာင္းပါကလည္း လက္ခံစဥ္းစားေပးႏုိင္ရန္၊ ေက်ာင္းမ်ားအဆင့္ တိုးပါက အေျခအေန အရပ္ရပ္ ေျမျပင္ကြင္းဆင္းၿပီး
အခ်ိန္ကန္႔သတ္မႈေပးသင့္ပါ ေၾကာင္း၊ ဆရာ လိုအပ္ခ်က္ရွိပါက ပညာေရး တကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္၊
မႏၱေလး) တြင္ လူဦးေရ ကန္႔သတ္ထားပါ၍ ပညာေရးတကၠသိုလ္မ်ား ထပ္မံဖြင့္လွစ္ေပးရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
အေျခခံႏွင့္
အဆင့္ျမင့္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းက်န္းမာေရးအတြက္ စီမံ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္၊ အေျခခံ ပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္
က်ဴရွင္၊ ေဘာ္ဒါ၊ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ား အခန္းက႑ကိုလည္း ခြဲခြဲျခားျခား သတ္မွတ္၍ စည္းမ်ဥ္း၊
စည္းကမ္းမ်ားကို တိတိက်က် ထားေပးရန္ႏွင့္ သက္ေမြးပညာ
သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား ၀င္ခြင့္သင္တန္း ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ သတင္းစာမွ ေၾကညာသကဲ့သုိ႔ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ
တစ္ဆင့္လည္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေၾကညာေပးပါမွ ေက်းလက္ေဒသအထိ သိရွိႏုိင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း
စသည္တို႔ကို အစီရင္ခံစာတြင္ ေရးဆြဲတင္ျပေပးႏုိင္ပါရန္ အၾကံျပဳ လိုပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
မင္းဘူး မဲဆႏၵနယ္မွ ဦး၀င္း၀င္းက
ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္မ်ားကို စကၠဴအေကာင္းစားျဖင့္ ကာလ သက္တမ္းတစ္ခုအထိ တာရွည္သံုးႏုိင္ရန္
သတ္မွတ္ရာတြင္ မူလတန္းအတြက္ ၃ ႏွစ္၊ အထက္တန္းႏွင့္ အလယ္တန္းအတြက္ ၅ ႏွစ္ စသည္ျဖင့္
သင့္တင့္ ေသာကာလတစ္ခု သတ္္မွတ္ၿပီး ျပန္လည္ပံုႏွိပ္ထုတ္လုပ္ျခင္းျဖင့္ ကုန္က်စရိတ္
သက္သာေစရန္ လက္ဆင့္ကမ္း သံုးစြဲမည္ဆိုပါက စာအုပ္မ်ားက စကၠဴေကာင္းေသာ္လည္း မူလတန္းေက်ာင္းသူ၊
ေက်ာင္းသားသည္ ကေလးမ်ား ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ တစ္ႏွစ္လံုး သံုးထားသည့္ စာအုပ္မ်ားသည္ ေနာင္ႏွစ္တြင္
လက္ဆင့္ကမ္း၍ ဆက္လက္သံုးစြဲရန္ အဆင္မေျပႏုိင္ပါေၾကာင္း။
ေက်ာင္း၀တ္စံုမ်ားကို
အခမဲ့ ေထာက္ပံ့ေပးသည့္ ကိစၥသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္
ပိတ္စမ်ားအရည္အေသြးညံ့ေသာ ေၾကာင့္ ၀တ္ဆင္၍ မရသည့္ အေျခအေနအထိ ျဖစ္ၾကရပါေၾကာင္း၊ ေထာက္ပံ့ေပးမည္ဆိုပါကလည္း
ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္မ်ား ျဖစ္ေစလိုပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာေရးမူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္သည့္အခါ
လက္ေတြ႕ ရင္ဆိုင္ေဆာင္ ရြက္ေနၾကသည့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားမွ ၀ါရင့္ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ားကို
ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး အၾကံဉာဏ္မ်ား ယူသင့္ပါေၾကာင္း အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းအစီရင္ခံစာႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ ေျမာက္ဦးမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဦးလွေစာ၊ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၃)မွ
ေဒၚေရႊေရႊစိန္လတ္၊ တြံေတးမဲဆႏၵ နယ္မွ ဦးျမင့္လြင္၊ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၃)မွ
ဦးခ်စ္ေထြး၊ ေဒးဒရဲ မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာေဒၚခင္ညိဳ၊ ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၅)မွ
ဦးေမာင္ေမာင္အုန္း၊ ဓႏုျဖဴမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးတင္လွ၊ မႏၱေလးတိုုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၅)မွ
ဦးေအာင္မ်ိဳးလတ္၊ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၈)မွ ဦးေက်ာ္ေထြး၊ ထီးခ်ိဳင့္မဲဆႏၵနယ္မွ
ဦးေမာင္ေမာင္၊ မိုးေမာက္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦး၀င္းေအာင္၊ စစ္ကိုင္းတုိင္း ေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁)မွ
ဦးေက်ာ္ေသာင္း၊ ျမင္းၿခံမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိန္ျမင့္ႏွင့္ ရန္ကုန္ တုိင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၀)မွ
ေနာ္လွလွစိုး တို႔က ဆက္လက္ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း သတၱမေန႔ကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၁ ရက္တြင္
ဆက္လက္ က်င္းပသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေအာင္ရဲသြင္၊
ေအးေအးသန္႔(သတင္းစဥ္)
No comments:
Post a Comment