သႀကၤန္ရက္ေတြ
ကုန္ဆုံးၿပီးသြားလို႔ ေႏြစပါးေတြလည္း မၾကာမီ ရိတ္သိမ္းရေတာ့မယ့္
အခ်ိန္ေရာက္လာပါၿပီ။ ဒီလိုရက္မွာ ျမန္မာ့ဆန္ေတြကို အိုင္ဗရီကို႔စ္ႏိုင္ငံမွာ
က်န္းမာေရးနဲ႔မညီၫြတ္ဘဲ အႏၲရာယ္ရွိတဲ့အတြက္ ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေၾကာင့္
ေတာင္သူမ်ား၊ ကုန္သည္မ်ားနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား၊
အာဏာပိုင္မ်ားအားလုံးအပါအဝင္ ျမန္မာျပည္သူေတြလည္း စိုးရိမ္ပူပန္ခဲ့ရတယ္။ ဥေရာပသမဂၢ
(အီးယူ) လို ႏိုင္ငံေတြကိုေတာင္ တင္ပို႔ႏိုင္ၿပီး အဆင္ေျပခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ဆန္ေတြဟာ ဘယ္လိုေၾကာင့္မ်ား
အာဖရိကႏိုင္ငံေတြမွာ အခုလို အျဖစ္ဆိုးနဲ႔ ႀကဳံရသလဲဆိုတာသိႏိုင္ေအာင္ အားလုံးကလည္း
စိတ္ဝင္စားေနၾကပါတယ္။
▲
က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီၫြတ္တဲ့ဆန္ေတြတဲ့ ▲
အိုင္ဗရီကို႔စ္ႏိုင္ငံရဲ႕
အစိုးရကေန သူတို႔ႏိုင္ငံထဲကို တင္သြင္းေရာက္ရွိ လာခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ဆန္
တန္ခ်ိန္ေပါင္း ၁၈၀၀၀ ခန္႔ကို အႏၲရာယ္ရွိတဲ့ စားေသာက္ကုန္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီး
ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့တယ္လို႔ ႏိုင္ငံတကာ သတင္းစာမ်က္ႏွာေတြမွာ ျမင္ေတြ႕ရပါတယ္။ “သတင္းက အမွန္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆန္စပါးလုပ္ငန္းရွင္ မ်ား
အသင္းခ်ဳပ္ကေန အခ်က္အလက္ ပိုမိုျပည့္ျပည့္စုံစုံနဲ႔ တိတိက်က် ေျဖရွင္းထုတ္ျပန္
ေပးသြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ လက္ရွိမွာ ျဖစ္စဥ္ကိုလည္း အေသအခ်ာ စုံစမ္းေဖာ္ထုတ္ေနပါတယ္”
လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ဥကၠ႒
ဦးရဲမင္းေအာင္က ေျပာပါတယ္။
ျမန္မာ့ဆန္ေတြ
အႏၲရာယ္ရွိတယ္ဆိုၿပီး တိုင္းတစ္ပါးမွာ ဖ်က္ဆီးခံရမႈက ျမန္မာ့ဆန္
ျပည္ပတင္ပို႔မႈေစ်းကြက္ကို မ်ားစြာ ဂယက္႐ိုက္ ေစ႐ုံမွ်မကဘဲ ျပည္ပေစ်းကြက္ကို
အားထားေန ၾကရတဲ့ ျမန္မာ့သီးႏွံေစ်းကြက္၊ ေရထြက္ကုန္ ေစ်းကြက္စတဲ့
ပို႔ကုန္ေစ်းကြက္ႀကီးတစ္ခုလုံးကို အနည္းႏွင့္အမ်ား ထိခိုက္သြားေစႏိုင္တဲ့အထိ
႐ိုက္ခ်က္ျပင္းတယ္လို႔ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကလည္း ေျပာၾကားပါတယ္။
▲
အိုင္ဗရီကို႔စ္ေရာက္ ျမန္မာ့ဆန္မ်ား၏ခရီးအစ ▲
“ဒီဆန္ေတြက
၂၀၁၈ ေအာက္တိုဘာလကတည္းက သေဘၤာတင္သြားခဲ့တာ။ စင္ကာပူ ကေနတစ္ဆင့္ အာဖရိကႏိုင္ငံ
ေတြဆီကို တင္ပို႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တင္ပို႔တဲ့ပမာဏက တန္ခ်ိန္ ၂၂၀၀၀ ခန္႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တန္ခ်ိန္ ၄၀၀၀ ေလာက္အေရာက္မွာ အပယ္ခံရတယ္။ ဂါနာ၊ ဂီနီနဲ႔
တိုဂိုႏိုင္ငံေတြကို ဆက္ၿပီးပို႔တယ္။ အဲဒီႏိုင္ငံေတြ မွာလည္း အပယ္ခံရ တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကုမၸဏီက ျမန္မာႏိုင္ငံက တင္ပို႔သူေတြနဲ႔လည္း ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး တန္ခ်ိန္
၁၈၀၀၀ ကို ျပန္သယ္ခ်င္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဘက္ကလည္း ျပန္သယ္ယူဖို႔ကို
အခုႏွစ္ မတ္လမွာ ခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္” လို႔
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္
ဦးခင္ေမာင္လြင္က ျမန္မာ့အလင္း ရဲ႕ေမးျမန္းခ်က္ကို ျပန္လည္ေျဖၾကားပါတယ္။
ျမန္မာ့ဆန္ အရည္အေသြးနဲ႔
စံခ်ိန္စံၫႊန္း ကိစၥရပ္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္အတန္းျပည့္မီ ေစဖို႔အတြက္
သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနေတြ၊ ဆန္စပါးအသင္းအဖြဲ႕ေတြအားလုံး စုစည္းေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိတာကို
ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားကို တင္ပို႔တဲ့ ဆန္ေတြက ျပည္တြင္း စားသုံးတဲ့
ဆန္နဲ႔ေတာ့ သိပ္မတူညီဘဲ အမ်ားစုကေတာ့ ၂၅ မွတ္လို႔ေခၚတဲ့ ဆန္ အက်ိဳးအေၾက ၂၅
ရာခိုင္ႏႈန္းပါတဲ့ ဆန္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္တိုဘာလအတြင္းက သေဘၤာတင္တဲ့ ဆန္ဟာ
ေျခာက္လၾကာၿပီးတဲ့ အခ်ိန္အထိ သေဘၤာေပၚမွာရွိေနခဲ့ရတဲ့အတြက္ ဆန္ရဲ႕ အရည္အေသြးဟာ
အနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလို ပ်က္စီး ႏိုင္တယ္လို႔လည္း ဆန္လုပ္ငန္းရွင္ေတြက သုံးသပ္ပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ တာဝန္ရွိသူ ေျပာၾကားခ်က္ အရ ဆန္ေတြကို စပို႔ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက
ျငင္းပယ္ခံရတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္က ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရတဲ့အခ်က္ထက္ ပိုၿပီး အေရးတႀကီး
ေျဖရွင္းရမယ့္ ကိစၥျဖစ္တယ္လို႔လည္း ကၽြမ္းက်င္သူေတြက အႀကံျပဳပါတယ္။
▲
ဆန္အရည္အေသြးမျပည့္မီလို႔ ျငင္းခံရရင္ ▲
ျပည္ပကိုတင္ပို႔တဲ့
ဆန္ေတြ အရည္အေသြး မျပည့္မီလို႔ ျငင္းပယ္ခံရရင္တင္ပို႔တဲ့ ကုမၸဏီနဲ႔
အရည္အေသြးစစ္ေဆးတဲ့ အဖြဲ႕ကို ဝန္ႀကီးဌာနကေန ျပင္းထန္စြာအေရးယူေပးဖို႔
လိုအပ္တယ္ဆိုၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ နာယက
ဦးခ်စ္ခိုင္က သူ႕ရဲ႕ လူမႈကြန္ရက္မွာ ေရးသားထားပါတယ္။
ဆန္စပါးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းခ်ဳပ္ဥကၠ႒
ဦးရဲမင္းေအာင္ကေတာ့ အသင္းခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ျမန္မာ့ဆန္အရည္အေသြး စံခ်ိန္စံၫႊန္းကိစၥကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီေစဖို႔
ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္ေနေၾကာင္း၊ ျပည္ပတင္ပို႔သူေတြနဲ႔ သေဘၤာမတင္မီနဲ႔ သေဘၤာတင္စဥ္မွာ
စစ္ေဆးရတဲ့ Third Party Inspection Agency ကလည္း
ထိေရာက္စြာနဲ႔ တိက်စြာ အရည္အေသြး ပိုင္းကို စီမံသြားဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းေတြ
ရွာေဖြလုပ္ကိုင္သြားမွာျဖစ္ၿပီး ၾကားခံကုန္သည္ Trader ေတြကို
ေရာင္းခ်ရတဲ့ အခါ အခုလိုျပႆနာေတြ ေပၚေပါက္ရတဲ့အတြက္ တိုက္႐ိုက္ end buyer ေတြအထိ ခ်ိတ္ဆက္ေရာင္းခ်ႏိုင္တဲ့ အစီအစဥ္ ေတြနဲ႔ G to G ေရာင္းခ်မႈ အစီအစဥ္ေတြ စီစဥ္ရန္ လိုအပ္ေနတဲ့အေၾကာင္းကို
သူ႕ရဲ႕လူမႈကြန္ရက္ကေန တစ္ဆင့္ ေရးသားထားပါတယ္။
“စစ္ေဆးတာကလည္း
သူ႕အဖြဲ႕နဲ႔သူ စစ္တာပါ။ သေဘၤာတင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ မိုးမိတယ္လို႔ လည္းၾကားတယ္။
ပုံေတြမွာ ျမင္ရတဲ့အတိုင္းဆိုရင္ ခဲေနတာေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ရတယ္။ ေျပာရရင္
ဝယ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေစ်းကျမင့္ၿပီး ဝယ္ၿပီး တဲ့အခ်ိန္မွာ ဆန္ေစ်းက က်သြားတာလည္း
ပါမယ္ထင္တယ္။ အဓိကကေတာ့ ကုန္သည္နဲ႔ သက္ဆိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ႏိုင္ငံအတြက္ကေတာ့ တိုက္႐ိုက္တင္ပို႔လို႔မရဘဲ အခုလို
တစ္ဆင့္ခံပြဲစားကုန္သည္နဲ႔ခံၿပီး တင္ပို႔ ေနရသေ႐ြ႕ ဒီလိုျပႆနာေတြ ႀကဳံေနရဦးမွာပဲ။
ပြဲစားေတြက သူတို႔အတြက္ ႀကိဳက္ေစ်းမရမခ်င္း သေဘၤာေပၚတင္ၿပီး လည္ေရာင္းသလို
ျဖစ္ေနတယ္။ အရည္အေသြးမေကာင္းတာက်မွ ကိုယ့္ႏိုင္ငံက နာမည္ထြက္လာရတယ္” လို႔ ဆန္လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦး ကလည္း ေထာက္ျပပါတယ္။
▲
ၿပိဳင္ဆိုင္မႈျပင္းထန္ျခင္းနဲ႔ ေစ်းကြက္တိုက္႐ိုက္ရရွိမႈ အားနည္းျခင္း
▲
အာဖရိကေစ်းကြက္က
ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ျပင္းထန္ၿပီး အာရွမွ ဆန္တင္ သြင္းသူမ်ားကလည္း
အႀကီးအက်ယ္ၿပိဳင္ဆိုင္ေလ့ ရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအျပင္ ဗီယက္နမ္၊
အိႏၵိယ၊ ပါကစၥတန္စတဲ့ ဆန္အၿပိဳင္အဆိုင္ ေစ်းကြက္ေတြကေန တင္သြင္းၾကတာ ျဖစ္တယ္လို႔
သိရပါတယ္။
“ပထမအစီအစဥ္က
သူတို႔ကေန ျပန္သယ္မယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္က လက္ခံတယ္။ ဆန္ေတြ ျပန္ေရာက္လာခဲ့ရင္
ဒါေတြကို စိစစ္မယ္။ ဘာေၾကာင့္ အခုလို ျငင္းပယ္ခံရတယ္ ဆိုတာကို အေျဖရွာမယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝန္ႀကီး ဌာနကေန အသင္းခ်ဳပ္နဲ႔ေရာ၊ စစ္ေဆးတင္ပို႔တဲ့ အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ေရာ
အားလုံးေတြ႕ဆုံၿပီး အေျဖမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္သြားမယ္ဆိုၿပီး ရည္႐ြယ္ထားတာပါ။ ဒါေပမယ့္
ကုမၸဏီဘက္က အေၾကာင္းၾကားလာတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္မသယ္ေတာ့ဘူး။
အိုင္ဗရီကို႔စ္မွာ ခ်မယ္ဆိုၿပီး ျဖစ္လာတယ္။ ဒီေန႔ မနက္ပဲ အဲဒီႏိုင္ငံမွာလည္း
ဆန္ေတြကို ဖ်က္ဆီးတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းကို သိရွိရေတာ့တာပဲ” လို႔
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ ဒုတိယအၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္က
ျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရွင္းျပပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံကေန
ဆန္တင္ပို႔ေရာင္းခ်တဲ့ အခါ FOB စနစ္နဲ႔
အဓိကေရာင္းခ်ၿပီး ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းကေန ပင္လယ္ကူး သေဘၤာႀကီးေတြေပၚ
အေရာက္တင္ပို႔တဲ့စနစ္နဲ႔ အေရာင္းအဝယ္ ျပဳလုပ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဆန္မွမဟုတ္ပါဘူး။
အျခား ေဒသထြက္ကုန္ေတြကိုလည္း ဒီလိုစနစ္နဲ႔ အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္ၾက ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ျမန္မာ့ဆန္ျဖစ္ေပမယ့္ ျမန္မာေတြ ပိုင္ဆိုင္ၿပီး ျမန္မာေတြက ကိုယ္တိုင္အာမခံ
ေရာင္းခ်ရတဲ့ စနစ္မ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ဆင့္ခံဝယ္ယူ သြားၾကတဲ့ အဝယ္ေတာ္
သို႔မဟုတ္ ကုန္သည္ ပြဲစားေတြဟာ သေဘၤာေပၚတင္သြားၾကၿပီး သက္ဆိုင္တဲ့
အခ်ိတ္အဆက္ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတြဆီမွာ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ေရာင္း ခ်ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သေဘၤာေပၚမွာ ကုန္ခ်က္ခ်င္းမခ် ႏိုင္တဲ့အခါ ၾကာျမင့္စြာ သိုေလွာင္မႈ
ျဖစ္တာ၊ အစိုဓာတ္ေတြ ျဖစ္တာနဲ႔ အရည္အေသြးေတြ ပ်က္စီးတာ၊ က်ဆင္းတာေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္
လို႔ သိရပါတယ္။
▲
ဘာေၾကာင့္ျငင္းပယ္ခံရတာလဲဆိုတာ စစ္ေဆးမယ္ ▲
“ကၽြန္ေတာ္တို႔
အခုလုပ္ရမယ့္အလုပ္က ဘာေၾကာင့္ အာဖရိကႏိုင္ငံေတြကေန ျမန္မာ့ဆန္ကို
ျငင္းပယ္ခံရသလဲဆိုတာကို အရင္ဆုံး စိစစ္ၿပီး အေျဖရွာမယ္။ ၿပီးရင္ ေနာက္ထပ္
ဒါမ်ိဳးလုံး၀ထပ္မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုေဆာင္႐ြက္မလဲဆိုတာကို လုပ္ေဆာင္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္”
လို႔ ဒုတိယအၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္က ဆိုပါတယ္။
၁၉၄၀
ျပည့္ႏွစ္မ်ားက ျမန္မာ့ဆန္ေတြ ကမၻာအႏွံ႔ တင္ပို႔ႏိုင္ခဲ့တဲ့အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့
အတိတ္ရွိခဲ့သလို ၁၉၉၄ ခုႏွစ္က ယခုလိုပဲ ျမန္မာ့ဆန္ေတြ အရည္အေသြးမမီဘူးလို႔
စြပ္စြဲခံရတာလည္း ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဆန္အရည္အေသြး အားနည္းခ်က္၊ သေဘၤာတင္စဥ္
အမွားအယြင္း၊ တိုက္႐ိုက္ေရာင္းခ်ႏိုင္တဲ့စနစ္ အသုံးျပဳၿပီး တစ္ႏိုင္ငံခ်င္းနဲ႔
ကုန္သြယ္မႈတိုက္႐ိုက္ျပဳလုပ္ႏိုင္ မႈမရွိတဲ့ အားနည္းခ်က္ စသည္ျဖင့္ အခ်က္အလက္ မ်ားစြာရွိႏိုင္ၿပီး
ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းကာ ျမန္မာ့ ပို႔ကုန္ရဲ႕အခန္းက႑ကို ျပန္လည္ျမႇင့္တင္ရန္လည္း အျမန္ဆုံးလိုအပ္ေနခ်ိန္လည္း
ျဖစ္ပါတယ္။
“အစိုးရပိုင္းနဲ႔
ဝန္ႀကီးဌာနပိုင္းက ပိုၿပီးအားစိုက္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္႐ြက္ရမွာကေတာ့ ကုန္သြယ္ဖက္ႏိုင္ငံေတြနဲ႔
ကုန္သြယ္မႈကို ပိုမိုၿပီးေတာ့ ထိုးေဖာက္ေပးဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။
လက္ရွိအေျခအေနမွာ နည္းနည္းေလး အားထပ္ျဖည့္ဖို႔ လိုေနတယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာကို လႊတ္ထားတဲ့ စီးပြားေရးသံမွဴးေတြရဲ႕
စြမ္းေဆာင္မႈေတြကို ပိုၿပီးေတာ့ ထက္ျမက္လာဖို႔လိုတယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့
bilateral trade agreement ေတြ မ်ားမ်ားရဖို႔ လိုတယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေသခ်ာတဲ့ Quota ေတြ မ်ားမ်ားရဖို႔ ပိုၿပီးေတာ့
အားထုတ္ဖို႔လိုတယ္” လို႔ စီးပြားေရးပညာရွင္ ဦးတင္ထြဋ္ဦးကလည္း
လက္ရွိစီးပြားေရးက႑အေပၚ သူ႕အျမင္ကို ေျပာၾကားပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ
ဆန္စပါးအသင္းခ်ဳပ္ရဲ႕ မွတ္တမ္းေတြအရ ဆန္တင္ပို႔မႈမွာ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္ကေန
၂၀၁၉ ခုႏွစ္ မတ္ ၁ ရက္အထိ ႏိုင္ငံေပါင္း ၅၀ ကိုတင္ပို႔ထားခဲ့ၿပီး ဆန္မက္ထရစ္ တန္
၁၈၂၂၈၂၂ ဒသမ ၁၄၂တန္ တင္ပို႔ထား ခဲ့ၿပီး ဆန္ကြဲတင္ပို႔မႈမွာ ႏိုင္ငံေပါင္း ၂၅
ႏိုင္ငံကို တန္ခ်ိန္ေပါင္း ၃၉၃၇၉၅ ဒသမ ၀၁၀ တန္ တင္ပို႔ထားခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္ခုေပါင္း
ပို႔ကုန္ ဝင္ေငြကေတာ့ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၇၃၀ ဒသမ ၄၄၀ ျဖစ္ပါတယ္။
ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈ အေနနဲ႔ မက္ထရစ္တန္ ၁၁၁၀၉၇၂ ဒသမ ၅၇၂ တန္ရွိၿပီး
ပို႔ကုန္ဝင္ေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၃၆၁ ဒသမ ၄၂၃ ရရွိထားပါတယ္။
မၾကာမီမွာေတာ့ အစိုးရတာဝန္ရွိသူေတြ၊
အသင္းခ်ဳပ္နဲ႔ ဆန္စပါးေလာက က တာဝန္ရွိသူေတြကေန လက္ရွိႀကဳံေတြ႕ ေနရတဲ့
ျမန္မာ့ဆန္ေတြ က်န္းမာေရးအတြက္ အႏၲရာယ္ရွိတဲ့ စားသုံး ရန္မသင့္တဲ့ ကုန္စည္အျဖစ္
ဖ်က္ဆီးခံရတဲ့ကိစၥ ရပ္ကို ေျဖရွင္းၿပီး ျမန္မာ့ပို႔ကုန္ေစ်းကြက္မွာ ႀကဳံရတဲ့
အခက္အခဲေတြကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။
“အစြမ္းကုန္
ႀကိဳးစားသြားရမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က တိုက္႐ိုက္တစ္ႏိုင္ငံခ်င္း ေရာင္းခ်ႏိုင္တဲ့
‘အား’ နည္းေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕
ပို႔ကုန္ေတြအေပၚမွာ တိက်တဲ့ အာမခံခ်က္ေတြ၊ မွတ္ေက်ာက္တင္ႏိုင္မႈေတြ
အခုထက္ပိုၿပီးလုပ္ ႏိုင္မယ္ ဆိုရင္၊ ခိုင္မာတဲ့ ေစ်းကြက္ကိုလည္း
ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြ ထပ္မျဖစ္ဘူး” လို႔
ျပည္တြင္းဆန္ လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးဝင္းႏိုင္က ေျပာပါတယ္။ “ျမန္မာ့ ဆန္ေတြရဲ႕ ျပည္ပတင္ပို႔မႈ အနာဂတ္ ေျဖာင့္ျဖဴးပါေစလို႔ ဆုေတာင္းတယ္။
မၾကာခင္မွာ ေႏြစပါးေတြ ရိတ္သိမ္းရေတာ့မယ္” လို႔ ဆက္ေျပာရင္း သူ႕ရဲ႕
သက္ျပင္း႐ႈိက္သံကို ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ။
ခင္ရတနာ
No comments:
Post a Comment