Thursday, May 17, 2018

ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ အ႒မပံုမွန္ အစည္းအေ၀း စတုတၳေန႔က်င္းပ


ေနျပည္ေတာ္ ေမ ၁၇
ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ အ႒မပံုမွန္ အစည္းအေ၀း စတုတၳေန႔ကို ယေန႔နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ က်င္းပသည္။

အစည္းအေ၀းတြင္ ကတိသစၥာ မျပဳရေသးေသာ တပ္မေတာ္သား အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေလာင္းမ်ားက အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ မန္း၀င္းခိုင္သန္း ေရွ႕ေမွာက္၌ ကတိသစၥာျပဳၿပီး ကတိသစၥာျပဳ လႊာေပၚတြင္ လက္မွတ္ ေရးထိုးျခင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေမးျမန္းထားသည့္ ၾကယ္ပြင့္ ျပေမးခြန္း ၅ခုကို ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္း ကေျဖၾကားျခင္းႏွင့္ အစီရင္ခံစာတစ္ခု ဖတ္ၾကားျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
ကရင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁၁)မွ ေဒၚေနာ္ဆာမူထူး၏ ကရင္ျပည္နယ္၊ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ကြမ္ကေသာင္ေက်းရြာအုပ္စု၊ တံခြန္တိုင္ေက်းရြာအုပ္စုရွိ ထီမန္ထိုႏွင့္ ဖားတလယ္ေက်းရြာခ်င္း ဆက္လမ္း ေပၚရွိ ၀င္းေရာ္ေခ်ာင္းကူးတံတား အက်ယ္(၁၀)ေပ၊ အရွည္ ေပ (၃၀၀) ၊ အျမင့္ ေပ (၅၀) ကို ျပည္ေထာင္စု ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းက ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ၀င္းေရာ္ေခ်ာင္းကူးတံတားသည္  ကြမ္ကေသာင္ ေက်းရြာ အုပ္စုႏွင့္ တံခြန္တိုင္ေက်းရြာ အုပ္စုတို႔ရွိ ထီမန္ထိုရြာႏွင့္ ဖားတလယ္ေက်းရြာတို႔၏ ရြာခ်င္းဆက္ လမ္းေပၚ တြင္ တည္ရွိၿပီး အဆိုပါတံတား တည္ေဆာက္ၿပီးစီးပါက ေက်းရြာေပါင္း ၄၀၊ အိမ္ေျခ ၅၂၁၆ အိမ္ႏွင့္ လူဦးေရ ၃၆၅၀၀ ခန္႔တို႔အား တိုက္ရိုက္ အက်ိဳးျပဳမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ၀င္းေရာ္ ေခ်ာင္းကူး တံတား တည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္အတြက္ ၂၀၁၈ - ၂၀၁၉ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုရန္ပံုေငြတြင္ ထည့္သြင္း လ်ာထား ၿပီးျဖစ္ပါသျဖင့္ ရန္ပံုေငြခြဲေ၀ ရရွိမႈအေပၚ မူတည္၍ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ ဦးလွဦး၏ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုးရွိ အမ်ားျပည္သူ အသံုးျပဳၿမဲ ျဖစ္ေသာ လမ္းဌာန၊ စည္ပင္သာယာဌာန၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ဌာနတို႔ႏွင့္ လႊဲအပ္ေသာ တင္ဒါရ ကုမၸဏီ အသီးသီးတို႔ တာ၀န္ယူျပဳလုပ္ၾကေသာ ကတၱရာခင္းလမ္း အသီးသီးတို႔သည္ အသံုးျပဳကာလမၾကာမီမွာပင္ လမ္းႏႈတ္ခမ္းသား မ်ား ပဲ့ျခင္း၊ လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ ေပါက္ျခင္းစသည့္ ပ်က္စီးျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစရန္အတြက္ ႏုိင္ငံတကာ လမ္းခင္းေသာ နည္းပညာမ်ားျဖင့္ အသံုးျပဳေဆာင္ရြက္ၾကရန္ႏွင့္ အရည္အေသြး ျပည့္မီစြာ လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မွ ညႊန္ၾကားထားျခင္း ရွိ/မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ ၀န္ႀကီးက ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ရွိအသံုးျပဳ တည္ေဆာက္ေနသည့္ လမ္းခင္းစနစ္သည္ Penetration Macadam ျဖစ္ၿပီး ၄င္းစနစ္ကို ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ အသံုးျပဳလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ စနစ္သည္ ကတၱရာ အသံုး ျပဳမႈ အနည္းဆံုးျဖစ္ၿပီး ေက်ာက္ႀကီးမ်ား ၾကားထဲတြင္ ေက်ာက္ေသးေလးမ်ား ညွပ္၍ ကတၱရာေလာင္းၿပီး အေပၚမွ ေက်ာက္မႈန္႔၊ Chipping ျဖဴးသည့္ စနစ္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ လမ္းတစ္လမ္းကို ကုန္က်စရိတ္ အသက္သာဆံုးခင္းသည့္ နည္းစနစ္ျဖစ္ၿပီး Penetration Macadam စနစ္ကို Main လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ အသံုးျပဳသည္မွာ ကမၻာေပၚတြင္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံတည္းပင္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ကမၻာ့ႏုိင္ငံ အသီးသီး၏ ျပည္ေထာင္စုလမ္းမ်ား အားလံုးတြင္ Asphalt Concrete နည္းပညာကို အသံုးျပဳေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ Penetration Macadam အဆင့္မွ မတက္ေသးသည့္ အေၾကာင္းအရာ ၂ ခ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ နံပါတ္ ၁အခ်က္အေနျဖင့္ Lack of Finance ျဖစ္ၿပီး တစ္ႏုိင္ငံလံုး အတိုင္းအတာအရ ေပးထား သည့္ ဘတ္ဂ်က္သည္ Penetration Macadam အဆင့္ပင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည့္ ဘတ္ဂ်က္သာ ရွိပါေၾကာင္း၊ နံပါတ္ ၂ အခ်က္အေနျဖင့္ Lack of Equipments ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ Asphalt Concrete ခင္းမည္ ဆိုပါက လိုအပ္သည့္ AC Plant ၊ Paver ၊ Roller ၊ Tipper စသည္ျဖင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္း အစံုအလင္ ရွိရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုး အတိုင္းအတာ အရ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၃၃၀ ကို AC Plant ႏွင့္ AC Paver မ်ား ေပးႏုိင္သည့္ အေျခအေန မရွိေသးဘဲ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ တစ္ခုကို AC ခင္းစက္ ၁စံုေလာက္သာ ျဖန္႔ခြဲ ေပးထားႏုိင္သည့္အေနအထား ရွိေနေသးပါေၾကာင္း။
ယခုအခါ World Bank မွ အကူအညီေပးမည့္ AC Plant ၂၉စံု ထပ္မံေရာက္ရွိ လာပါက တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားကို ျဖန္႔ခြဲေပးပို႔၍ တတ္ႏိုင္သမွ် ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဦးစားေပးလမ္းမ်ားတြင္ AC လမ္းမ်ား တိုးတက္လာေစရန္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္သြား မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကတၱရာလမ္း ႏႈတ္ခမ္းပဲ့ျခင္း၊ လမ္းမ်က္ ႏွာျပင္ ေပါက္ၿပဲျခင္းစသည့္ ကိစၥမ်ားအတြက္ တစ္ကြက္ေပါက္လွ်င္ တစ္ကြက္ျပင္စနစ္ျဖင့္ အခ်ိန္ႏွင့္ တေျပးညီ ျပဳျပင္သြားရန္လည္း ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား ေပးပို႔ေဆာင္ရြက္ေစလွ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာ တစ္ႏုိင္ငံ လံုးတြင္ရွိသည့္ လမ္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ နည္းပညာအဆင့္ျမွင့္တင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ အတြက္ စီမံခ်က္ မ်ား ခ်မွတ္၍ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသကဲ့သို႔ ေပၚထြက္လာသည့္ နည္းပညာ အသစ္မ်ားကိုလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ၏ ရာသီဥတုႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ ရွိ/မရွိ စိစစ္ေလ့လာသံုးသပ္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
လမ္းဦးစီးဌာန၏ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားအတိုင္း တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းျခင္း မ်ား ေဆာင္ရြက္မည္ ဆိုပါ က သတ္မွတ္ကာလအတြင္း လမ္းပ်က္စီးမႈမ်ား နည္းပါးမည္ ျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီမ်ား (သို႔မဟုတ္) ၀န္ထမ္း မ်ား၏ ကိုယ္က်ိဳးရွာမႈမ်ားေၾကာင့္ အရည္အေသြး ျပည့္မီစြာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ျခင္း မရွိဘဲ စာခ်ဳပ္ပါ စည္းကမ္း ခ်က္ မ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္၍ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း ပ်က္စီးခဲ့မည္ဆိုပါက တည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏွင့္ အညီ စိစစ္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သြားမည့္အျပင္ တာ၀န္ပ်က္ကြက္သည့္ ကုမၸဏီအား အမည္ပ်က္စာရင္း တင္သြင္း၍ အေရးယူမႈမ်ားကိုလည္း လုပ္ထံုးလုပ္နည္းႏွင့္အညီ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၇)မွ ဦးႏုိင္သီဟ၏ မြန္ျပည္နယ္၊ ေရးၿမိဳ႕နယ္၊ လမိုင္းၿမိဳ႕နွင့္ ေသာင္ျပင္ ေက်းရြာတို႔ကို ဆက္သြယ္ထားေသာ အရွည္ (၃)မိုင္ (၄)ဖာလံု ရွိ ေက်းရြာခ်င္းဆက္ ေျမနီလမ္း၊ ေတာင္ဘံု ေက်းရြာႏွင့္ ေသာင္ျပင္ေက်းရြာတို႔ကို ဆက္သြယ္ထားေသာ အရွည္(၂)မိုင္ (၆)ဖာလံုရွိ ေက်းရြာခ်င္းဆက္ ေျမနီလမ္းတို႔ကို ရာသီမေရြး သြားလာႏိုင္ေသာ ကတၱရာလမ္းမ်ားအျဖစ္ ၂၀၁၈ - ၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ တြင္ လ်ာထားေဆာင္ရြက္ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ေရးၿမိဳ႕နယ္၊ လမိုင္းၿမိဳ႕နွင့္ ေသာင္ျပင္ေက်းရြာတို႔ကို ဆက္သြယ္ ထားေသာ အရွည္ ၃မိုင္၊ ၄ဖာလံုရွိ ေက်းရြာခ်င္းဆက္ ေျမနီလမ္းႏွင့္ ေသာင္ျပင္ေက်း ရြာႏွင့္ ေတာင္ဘံုေက်းရြာတို႔ကို ဆက္သြယ္ထားေသာ အရွည္ ၂မိုင္ ၆ ဖာလံုရွိ ေက်းရြာ ခ်င္းဆက္ ေျမနီလမ္းတို႔မွာ စုစုေပါင္း လမ္းအရွည္ ၆မိုင္ ၂ဖာလံုရွိၿပီး လမ္းအဆင့္ျမွင့္ တင္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးပါက ေက်းရြာ ၄ရြာ၊ အိမ္ေျခ ၃၄၄၁ႏွင့္ လူဦးေရ ၁၅၅၀၀ခန္႔ တို႔အား တိုက္ရိုက္ အက်ိဳးျပဳ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
လမိုင္းၿမိဳ႕နွင့္ ေသာင္ျပင္ေက်းရြာ ဆက္သြယ္ေသာလမ္း အရွည္ ၃မိုင္ ၄ဖာလံု အား ၂၀၁၈ - ၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ရန္ပံုေငြတြင္လည္းေကာင္း၊ ေသာင္ျပင္ေက်းရြာႏွင့္ ေတာင္ဘံုေက်းရြာတို႔ကို ဆက္သြယ္ေသာလမ္း အရွည္ ၂မိုင္ ၆ဖာလံုအား ၂၀၁၈ - ၂၀၁၉ဘ႑ာေရးႏွစ္ မြန္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ ရန္ပံုေငြတြင္ လည္းေကာင္း ထည့္သြင္းလ်ာထားၿပီး ျဖစ္ပါသျဖင့္ ရန္ပံုေငြခြဲေ၀ ရရွိမႈအေပၚ မူတည္၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၇)မွ ဦးေဇာ္ဟိန္းႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၂)မွ ဦးတက္ထြန္းေအာင္တို႔၏ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္း က ရွင္းလင္းေျဖၾကားခဲ့သည္။
ယင္းေနာက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၀င္ ေဒါက္တာ မ်ိဳးေအာင္ က အလုပ္ သမား ေရးရာ အျငင္းပြားမႈ ေျဖရွင္းေရး ဥပေဒကို ဒုတိယ အႀကိမ္ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံ စာကို ဖတ္ၾကားရွင္းလင္းရာတြင္ ေကာ္မတီသည္ ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္တြင္းျပည္ပအလုပ္သမားဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ၊ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းခ်ဳပ္၊ အျပည္ ျပည္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမား ေရးရာ အဖြဲ႕ (ILO) ျမန္မာႏုိင္ငံရံုးခြဲ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ အလုပ္သမားသမဂၢမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေတာင္သူ လယ္သမား၊ စိုက္ပ်ိဳး ေရးႏွင့္ စားေသာက္ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းေပါင္းစံု အလုပ္သမား သမဂၢမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ စက္မႈ၊ လက္မႈႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေပါင္းစံု အလုပ္သမားသမဂၢမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္ရံုးတို႔မွ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္၊ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူး ကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္သံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္မွ ပညာရွင္ မ်ားႏွင့္ အေသးစိတ္ေဆြးေႏြး ညွိႏိႈင္း ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသျဖင့္ လႊတ္ေတာ္က အတည္ ျပဳ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါရန္ အစီရင္ခံတင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ယင္းဥပေဒၾကမ္းအား ေဆြးေႏြးလို သည့္ လႊြတ္ေတာ္ ကိုယ္စား လွယ္မ်ား ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏုိင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ အ႒မပံုမွန္ အစည္းအေ၀း ပဥၥမေန႔ကို ေမ ၂၁ရက္တြင္ ဆက္လက္ က်င္းပ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေအာင္ရဲသြင္

No comments:

Post a Comment