ေနျပည္ေတာ္ မတ္ ၈
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သတၱမပံုမွန္အစည္းအေဝး
(၁၃) ရက္ေျမာက္ ေန႔ကို ယေန႔နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ လႊတ္ေတာ္အေဆာက္အအံု ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
အစည္အေဝးတြင္ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏
ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာအပါအဝင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏
ေဆြးေႏြး ခ်က္မ်ားအေပၚ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕ အစည္းဝင္မ်ားက ျပန္လည္ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးျခင္း
ႏွင့္ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အေကာက္အခြန္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားေဆြးေႏြးျခင္းတို႔ကို
ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕မွ ေပးပို႔ေသာ
၂၀၁၇-၂၀၁၈ ခု၊ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ပထမ ၆ လပတ္ အခြန္အေကာက္ ရရွိမႈအေျခအေန အစီရင္ခံစာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိ ခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ(
၄/၂၀၁၈) အပါအဝင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြး ခ်က္မ်ားအေပၚ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး
ဦးအုန္းဝင္း၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးလွေက်ာ္၊ ဦးသာဦး၊ ေဒါက္တာ ထြန္းႏိုင္၊ ဦးေအာင္ထူး၊
ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီဝင္ ဦးတင္ထြဋ္တို႔က ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေဆြး ေႏြးၾကသည္။
သယံဇာတႏွင့္သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး၀န္ႀကီးဌာန
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးအုန္းဝင္း က သစ္ေတာခြန္အေနျဖင့္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ပထမ(၆)လပတ္
လ်ာထား ေငြ က်ပ္ ၅၈၉ ဒသမ ၇၄၈ သန္းအေပၚ ေငြက်ပ္ ၁၈၁၁ ဒသမ ၅၄၆ သန္း ရရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊
တသီးပုဂၢလမွ အခြန္ရေငြအေနျဖင့္ ပထမ (၆) လပတ္
လ်ာထားေငြက်ပ္ ၃၇၆ ဒသမ ၈၁၀ သန္းအေပၚ ေငြက်ပ္
၇၆၅ ဒသမ ၆၈၆ သန္း ရရွိခဲ့သျဖင့္ သစ္ေတာက႑မွ ပထမ ၆ လပတ္ လ်ာထား ေငြက်ပ္ ၉၆၆ ဒသမ ၅၈၈
သန္းအေပၚ ေငြက်ပ္ ၂၅၇၇ ဒသမ ၂၃၂ သန္း ရရွိ ခဲ့သည့္အတြက္ ပထမ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္အေပၚ အခြန္ေကာက္ခံရရွိမႈ
ရာခိုင္ႏႈန္း ၂၆၆ ဒသမ ၆၄ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဓာတ္သတၱဳခြန္ႏွင့္ ရတနာခြန္အေနျဖင့္ ပထမ
၆ လပတ္ လ်ာထားေငြ က်ပ္ ၁၃၅၇၀ သန္းအေပၚ ေငြက်ပ္ ၁၉၉၄၂ ဒသမ ၅၃၀ သန္း ရရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊
မုတ္ေကာင္ဝတ္ ဆံသြင္းအခြန္ရေငြအေနျဖင့္ ပထမ ၆ လပတ္ လ်ာထားေငြက်ပ္ ၃၂၀ ဒသမ ၀၀၀ သန္း
အေပၚ ေငြက်ပ္ ၂၅၂ ဒသမ ၆၈၆ သန္း ရရွိခဲ့သျဖင့္ သတၱဳ က႑မွ ပထမ ၆ လပတ္ လ်ာထားေငြက်ပ္ ၁၃၈၉၀ ဒသမ ၀၀၀ သန္းအေပၚ ေငြက်ပ္ ၂၀၁၉၅ ဒသမ ၂၁၆ သန္း
ရရွိခဲ့ သည့့္ အတြက္ ပထမ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္အေပၚ အခြန္ေကာက္ခံရရွိမႈ ရာခိုင္ႏႈန္း ၁၄၅ ဒသမ ၃၉ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ျပန္လည္ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးသည္။
အလားတူ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာန
ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးလွေက်ာ္က စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာန၊
ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာန အေနျဖင့္ ပထမ ၆ လပတ္
အခြန္ေကာက္ ခံမႈတြင္ မူလခန္႔မွန္းေျခစာရင္းအရ ေကာက္ခံရန္ လ်ာထားေငြက်ပ္သန္း ၁၅၀၀ ဒသမ
၃၈ သန္းျဖစ္ ေသာ္လည္း ၂၂၀၀ ဒသမ ၄၅၈ သန္း ေကာက္ခံရရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ပိုမိုေကာက္ခံရရွိမႈမွာ
အင္းေလလံ ေရာင္းခ်ရာ တြင္ သတ္မွတ္ ေစ်းႏႈန္းထက္ ပိုမိုရရွိျခင္း၊ ပင္လယ္ျပင္ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းမ်ားမွ
အခြန္မ်ား ပိုမိုရရွိခဲ့မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျမန္မာ့ပင္လယ္ငါးလုပ္ငန္းမွ ဖမ္းဆီးရမိသည့္ ေရထြက္ပစၥည္းမ်ားကို
ျပည္ပ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ F.O.B စနစ္ႏွင့္ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ရာတြင္ တနသာၤရီတိုင္းေဒသႀကီး၊
ၿမိတ္ၿမဳိ႕စစ္ ေဆးေရးစခန္းႏွင့္ ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕ စစ္ေဆးေရးစခန္းမ်ားတြင္ စစ္ေဆးမႈခံယူေစျခင္း၊
ျပည္ပတင္ပို႔သည့္ ငါးသယ္လိုင္စင္ ရယူေစျခင္း၊ တရားဝင္ဖမ္းဆီးရရွိသည့္ ေရထြက္ပစၥည္း
ျဖစ္ေၾကာင္း အသိအမွတ္ျပဳလက္မွတ္မ်ား ရယူေစျခင္းတို႔ျဖင့္ စနစ္တက် စိစစ္ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
စစ္ေဆးေရးစခန္းမ်ားတြင္ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္
ျပည္သူ႕အင္အားဦးစီးဌာန၊ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္၊ ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကား
မႈဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္၊ ျပည္တြင္း အခြန္မ်ားဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ
တပ္ဖြဲ႕ႏွင့္ ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာနတို႔မွ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား အျဖစ္ပါ ရွိသည့္ One Stop Service အဖြဲ႕ျဖင့္ စစ္ေဆး ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း
ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ထို႔အတူ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန
ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းက ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္ ေငြစာရင္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာပါ သေဘာထား မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားအရ အခြန္အေကာက္မ်ား လ်ာထားသည့္ အတိုင္း အျပည့္ အဝရရွိေရး၊
အခြန္ယဥ္ေက်းမႈတုိးတက္ေရး၊ အခြန္တိမ္းေရွာင္မူ မ်ားေဖာ္ထုတ္ေရး၊ အခြန္ပညာေပးေရး၊ အခြန္ဝန္ထမ္းမ်ား
အဂတိလိုက္စားမႈမရွိေစေရး တို႔အတြက္ အႀကံျပဳေဆြးေႏြးၾကသည္ကို ေတြ႕ရ ပါေၾကာင္း။
အခြန္ရေငြတိုးတက္ရရွိေရးႏွင့္ ယခုထက္ပိုမို
အရွိန္ျမွင့္တင္ေဆာင္ရြက္ရန္ သေဘာ ထား မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္ကိုလည္း
ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ အခြန္ထမ္းေဆာင္မႈ အေလ့အထ ျပန္႔ပြား
တိုးတက္ေစေရး အတြက္ ပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ ထမ္းေဆာင္ျခင္း
ေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ားရရွိ ေစႏိုင္မည့္အခြင့္အေရးမ်ားကို ျပည္သူမ်ားပိုမို သိရွိေစရန္
ပညာေပးမႈမ်ား က်ယ္ျပန္႔စြာ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
အခြန္ေငြမ်ားတိုးတက္ရရွိေရးအတြက္ အရွိန္ျမွင့္ေဆာင္ရြက္သကဲ့သို႔
အခြန္ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ သူမ်ားကို အေလးထားၿပီး
၄င္းတို႔၏ အခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္ရန္ အခြန္ တိမ္းေရွာင္မႈ၊ ကုန္စည္မ်ားတရားမဝင္တင္သြင္းျခင္းႏွင့္
ထုတ္လုပ္ေရာင္းဝယ္ ေဖာက္ကား ျခင္းတို႔ကိုလည္း ထိထိေရာက္ေရာက္ ကာကြယ္တာဆီးေရးတို႔ကို လုပ္ငန္းစဥ္ ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ရသင့္ရထိုက္ေသာ ကုန္သြယ္ခြန္မ်ား ဆံုးရႈံးမႈမရွိေစရန္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွ စတင္၍ စား ေသာက္ဆိုင္၊ ဟုိတယ္၊ မိုတယ္ႏွင့္
တည္းခိုးခန္းမ်ားတြင္ ေျပစာအေပၚ အခြန္အမွတ္ တံဆိပ္ ကပ္ႏွိပ္ျခင္း အစီအစဥ္ကို စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊
စက္သံုးဆီမ်ားကို ျပည္ပမွ တင္သြင္းစဥ္ကတည္းက သြင္းကုန္အေပၚတြင္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္
၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို အေကာက္အခြန္ဦးစီးဌာနမွ အေကာက္အခြန္ႏွင့္အတူ တစ္ပါတည္းေကာက္ခံေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊
အခြန္ေၾကြးက်န္ ေကာက္ခံမႈအေနျဖင့္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္အစတြင္ အခြန္အရပ္ရပ္ ေၾကြးက်န္
စုစုေပါင္း ေငြက်ပ္ ၁၄၉ ဒသမ ၉၃၈ ဘီလီယံရွိခဲ့ၿပီး
၇၅ ဒသမ ၈၉၅ ဘီလီယံ ေကာက္ခံရရွိ ခဲ့ေၾကာင္း၊
အခြန္ေၾကြးက်န္မ်ား ေကာက္ခံရရွိႏိုင္ေရးအတြက္ က်န္ရွိေန သည့္ အခြန္မေျပ က်န္ေငြ အခြန္ေၾကြးမ်ားအား ေပးသြန္းရန္အတြက္ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္း စာမ်ားမွ အသိေပး
ေၾကညာျခင္း၊ ေဒသအလိုက္စဥ္ဆက္မျပတ္ ႏိႈးေဆာ္ေကာက္ခံျခင္း၊ ကြင္းဆင္း ေကာက္ ခံျခင္းမ်ား
ေဆာက္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အခြန္အေျခ (Tax Base) ခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္ေရး အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္၊
တိုင္းေဒသႀကီး၊ျပည္နယ္အလိုက္ အေထာက္အကူျပဳအဖြဲ႕မ်ား ဖြဲ႕စည္းၿပီး အခြန္ေပးေဆာင္ ထိုက္သူမ်ား မက်န္ရွိေစေရးအတြက္
စီမံခ်က္မ်ားခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း။
၆ လပတ္အလိုက္ အခြန္အေကာက္အေျခအေနမ်ားကို
ပံုမွန္အစီရင္ခံတင္ျပသြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ၏ အခြန္အေကာက္ဆိုင္ရာမူဝါဒမ်ား၊
အခြန္အေကာက္ဥပေဒမ်ား၊ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
မ်ား၏ ေဆြးေႏြးအႀကံျပဳခ်က္မ်ား၊ လက္ေတြ႕ေျမျပင္အေျခအေနတြင္ ေတြ႕ႀကံုဳရသည့္အခ်က္မ်ား
ႏိုင္ငံတကာပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားအေပၚ အေျခခံလ်က္ ႏိုင္ငံေတာ္ ႏွင့္
ျပည္သူ႔အတြက္ အက်ိဳးအရွိဆံုး ျဖစ္ေစမည့္ အခြန္ ေကာက္ခံမႈစနစ္ကို ဆက္လက္ေဖာ္ ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း
ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
အဆိုပါ အစီရင္ခံစာအား ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း
ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ ေဒါက္တာစုိင္းဆိုင္ ေက်ာက္ဆမ္ က အဆိုတင္သြင္းရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူလက္ခံ အတည္ျပဳေၾကာင္း
ဆံုးျဖတ္သည္။
ထို႕ေနာက္ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ကယားျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၉)မွ ဦးစိုးသိန္းက အထူးကုန္စည္ခြန္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆးလိပ္ကို ယခင္ေကာက္ခံႏွစ္ႏႈန္းထားထက္
ယခုႏွစ္တြင္ ေလ်ာ့ခ်ထားသည္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္သင့္ပါေၾကာင္း၊ ယေန႔ ကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ားတြင္
ျပည္သူမ်ား၏ က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစမည့္ ေဆးလိပ္၊ အရက္ကဲ့သို႔ေသာ ကုန္စည္မ်ား ထုတ္လုပ္မႈက႑ႏွင့္
တင္သြင္း မႈက႑ေလ်ာ့ပါးေစေရးအတြက္ အဆိုပါလုပ္ငန္းမ်ားကို ျမင့္မားေသာအခြန္ႏႈန္းထားမ်ား
ေကာက္ခံၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ကန္႔သတ္ထားပါေၾကာင္း၊ စီးပြားေရး အက်ိဳးထက္ ျပည္သူက်န္းမာေရး
လူမႈေရးအက်ိဳးမ်ားကို ေရွ႕ရႈေကာက္ခံသည့္ အခြန္တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အစိုးရအေနျဖင့္ အေသးစား၊ အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို
အကူအညီအေပး လ်က္ရွိရာ က်န္းမာေရးႏွင့္သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို မထိခိုက္ေစေသာကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ား တစ္ျဖည္းျဖည္းေျပာင္း လဲလာရန္ အားေပးသင့္ပါေၾကာင္း၊
အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံ၏အေတြ႕အႀကံဳကို အားကိုးၿပီး အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ပါက မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၏
အေျခအေနလြမ္းမိုးမႈမ်ားကို ေလ့လာသင့္ပါေၾကာင္း။ လွည္ပတ္သံုးစြဲေနေသာ ေငြပမာဏအေနျဖင့္
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္မွထုတ္လုပ္ထားေသာ ပမာဏထက္ အမွန္တကယ္ လွည့္ပတ္ေနေသာ ေငြသား
ပမာဏမ်ားျပားေနျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ေသာေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင္ တိုင္းရင္းသား
အမည္ခံကာ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားမွ ေငြမဲမ်ားကို ေငြျဖဴအသြင္လာေရာက္လုပ္ကိုင္ေန ၾကျခင္း၊
Wahhabi ေငြေၾကးအကူအညီျဖင့္ လုပ္ငန္းရွင္အခ်ိဳ႕၏
ေနာက္ကြယ္မွ ေထာက္ပံ့ ေပးျခင္း မူယစ္ေဆးဝါး
ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားေငြမ်ားစြာရွိေနျခင္း၊ ႏိုင္ငံတကာေငြေၾကးခဝါခ်မႈ ဥပေဒ ရႈ ေထာင့္မွ
စဥ္းစားရန္ လိုအပ္ျခင္းႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ဥပေဒအရ ေဆာက္လုပ္ ေရးက႑ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈအေပၚ
အခြန္သက္ သာခြင့္ ရရွိလ်က္ရွိျခင္းတို႔ ရွိေနပါေၾကာင္း။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ အဘက္ဘက္အခ်ိန္ယူၿပီး
ေၾကာင္းက်ိဳးသံုးသပ္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳ ေဆြးေႏြးသည္။
မဂၤလာေတာင္ညြန္႔မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္း
က အခြန္သက္သာမႈျပဳျခင္း၏ ရည္ရြယ္ ခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ စီပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိိုးတက္ေစရန္၊
စီးပြားေရးျပန္လည္တည္္ေဆာက္ေရး အတြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးကို အရွိန္အဟုန္ျမႇင့္တင္ရန္ႏွင့္
ႏိုင္ငံသားမ်ားပူးေပါင္းပါဝင္ေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ အသစ္ျဖည့္စြက္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
အေမရိကန္ႏိုင္ငံအပါအဝင္ အခ်ိဳ႕ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္လည္း Tax Amnesty ကို လုပ္ေလ့လုပ္ထရွိပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအေန
ျဖင့္ အခြန္ႏွင့္ပတ္သတ္ၿပီး ေဆာင္ရြက္မႈရွိခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ အေၾကာင္းအမ်ိဳး မ်ိဳးေၾကာင့္
အခြန္မေဆာင္ခဲ့မႈမ်ားရွိသည့္အတြက္ ယခု ဥပေဒအရ ဆိုလွ်င္ တရားဝင္ျဖစ္သြား ႏိုင္ပါေၾကာင္း။
သို႔ေသာ္လည္းအျခားႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အခြန္
စနစ္အလြန္ေကာင္းမြန္ေနသည္ကို ေတြ႕ရၿပီး အေကာင္ အထည္ေဖာ္မႈအပုိုင္း ေကာင္းမြန္ သည္ကိုေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ အပိုင္းမွာ အလြန္အား နည္းေနသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊
အခြန္ေပး ေဆာင္မည္ဆိုလွ်င္ မလြယ္ကူသည့္ ကိစၥမ်ား၊
ယခုအခ်ိန္ အခြန္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ညွိႏႈိ္င္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားရွိေနပါေၾကာင္း၊ ယခုဥပေဒ
ထုတ္ျပန္ၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္တည္း ဥပေဒ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈအပိုင္း ကိုရွင္းလင္းရန္
လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ဆက္ထဲပင္ အခြန္ ေရွာင္သည့္ကိစၥရပ္မ်ားကို တစ္ၿပဳိင္တည္း ေဆာင္ရြက္ရန္
လိုအပ္ပါေၾကာင္းေဆြးေႏြးသည္။
အုတ္တြင္းမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳက စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနကအဆိုျပဳခဲ့ သည့္
အခြန္အေကာက္ ဥပေဒၾကမ္း ပုဒ္မ(၂၅)တြင္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက မူလဥပေဒ၏ ျပ႒ာန္းခ်က္တြင္ ပါသည့္အတိုင္း
ျပန္လည္ျပ႒ာန္းရန္ျပင္ဆင္ထားၿပီး အခန္း(၈)ကိုထပ္မံ
ျဖည့္စြက္ရန္ျပ႒ာန္းထားပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ဥပေဒအရဆိုလွ်င္ ျပည္ပဘဏ္မ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားပိုင္ရွိေနသည့္
ေငြေၾကးမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္း၌ ရွိေနသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ပိုင္ေငြ ေၾကးမ်ားမွာ တရားဝင္ေငြျဖဴျဖစ္လာႏိုင္ပါေၾကာင္း၊
ယင္းေငြျဖဴမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံထဲတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံပါက ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈကို
အေထာက္ အကူျပဳႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားတိုးတက္လာပါက ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈတိုးတက္ ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ
GDP ကို တိုးတက္ေစႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထို႔ျပင္ ျပည္တြင္း၌စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတိုးတက္လာသည့္အတြက္
အလုပ္သမားမ်ား အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပြင့္လင္းလာၿပီး လူေနမႈအဆင္အတန္းကိုပိုမိုျမင့္မားလာေစ
ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ျပည္ပဘဏ္မ်ားတြင္ရွိေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားပိုင္ေငြမ်ားႏွင့္
ျပည္တြင္းမွာရွိေနသည့္ ေငြမည္း မ်ားမွာ အင္တိုက္အားတိုက္ေငြျဖဴျဖစ္မည္ဆိုပါက ႏိုင္ငံ
ေတာ္အေနျဖင့္အခြန္ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးရကမႈ၊ အက်ိဳးမျဖစ္ဘူးဟု ေျပာရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံအမ်ားစုမွာ အခြန္လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္
ဥပေဒျပ႒ာန္းရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အခြန္ရျခင္း
ထက္ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေရရွည္အက်ိဳးအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားေပၚေပါက္လာေစရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း
ေဆြးေႏြးသည္။
လိႈင္းဘြဲ႕မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးခင္ခ်ိဳ က အစုရွယ္ယာရွင္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္္၍
မိမိတို႔ႏိုင္ငံတြင္ Stock Share မွာ မေအာင္ျမင္ေသးသည့္အေနအထားမ်ိဳးရွိေနေသးသည္ကို
ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ား Stock Share မ်ားကိုသိရွိနားလည္ စိတ္ဝင္စားမႈမ်ားေအာင္
ေဆာင္ရြက္ ေပးၿပီး တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတတ္ေရးႏွင့္
ျပည္သူဘဝျမင့္မားတိုးတက္ေရးတို႔ကို ကူညီရန္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရတာဝန္ဟု ယူဆႏုိင္သည့္အတြက္
Stock Shareက႑ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာ ေစရန္ ဥပေဒျပဳေရးက႑၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက႑မ်ားတြင္ အမ်ားႀကီး
တာဝန္ရွိသည္ဟု ယူဆပါ ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
တပ္မေတာ္သားအမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး ေအာင္ေက်ာ္ ေဇာ က ဝင္ေငြစည္းၾကပ္မည့္ေနရာတြင္ အေသးစား၊ အလတ္စား
စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား လုပ္သာကိုင္ သာရွိေအာင္ ေျဖေလ်ာ့မႈမ်ားကို ဘက္ေပါင္းစံုက စဥ္းစားေပး ရန္လိုအပ္ပါ ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင့္
ႏုိင္ငံေတာ္ကို အေကာက္ခြန္၊ ကုန္သြယ္လုပ္ ငန္းခြန္မ်ားကို
တစ္ဖက္တစ္ လမ္းက ထမ္းေဆာင္ေနျခင္းျဖင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ ရြက္ရန္ ၀န္ထမ္းမ်ားခန္႔အပ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး နိုင္ငံသားမ်ား အတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း မ်ား
လည္း ရရွိေစမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အခြန္အေကာက္ဥပေဒ၏ ပုဒ္မ (၂၅)ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ကိုႀကိဳဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊
ေငြေၾကးခဝါခ်မႈမ်ားႏွင့္ တရားဝင္ေငြမဲမ်ား ေငြျဖဴျဖစ္သြားမည္ကို သတိထားေဆာင္ရြက္ရမည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ား လက္ခံႏုိင္သည့္ ႏႈန္းထားႏွင့္အခြန္ကုိ ေလ်ာ့ေပါ့ေကာက္ခံျခင္းအား
ျဖင့္ စည္းၾကပ္မႈက လြတ္ကင္းသည့္ အခြန္ဝင္ေငြမ်ား
ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာထဲကို စီးဝင္လာ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း ၆ လဆိုသည့္ ကာလသတ္မွတ္ခ်က္သည္ ရံုးလုပ္ထံုး လုပ္နည္း အဆင့္မ်ားလြန္းၿပီး အခြန္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အလွမ္းေဝးသည့္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံသားမ်ား
အတြက္ တစ္ႏွစ္သတ္မွတ္ေပးသင့္ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ဘ႑ာ
ေရးက႑ာတြင္ ေငြေၾကးစီးဝင္မႈ မ်ားျပားသည့္ အိ္မ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ေရာင္းဝယ္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား၏
လက္ရွိ အခြန္ေကာက္ခံမႈႏႈန္းထား ျမင့္မားေနေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္က ရရွိ သည့္အခြန္အခမ်ား
နည္းပါးေနၿပီး ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္လည္း အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ ၊ ၀ယ္ ငွားျခင္းမ်ား အတြက္ သံုးစြဲေနရသည့္
ေငြပမာဏမွာ မ်ားျပားေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရပါေၾကာင္း၊
ယင္းကို ပြင္းလင္းျမင္သာ စြာရာခိုင္ႏႈန္း နည္းနည္းျဖင့္ လူမ်ားမ်ား အခြန္ေပးေဆာင္ႏိုင္
ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ အခြန္စနစ္အေပၚ ျပည္သူမ်ား၏
ယံုၾကည္မႈကို တိုးတက္လာ ေစၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္လည္း အခြန္အခမ်ား မွန္မွန္ကန္ကန္ျဖင့္ ပိုမိုရရွိေစမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
အဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္
အမွတ္(၂)မွ ဦးထြန္းထြန္းဦး၊ လႈိုင္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဦး၊ ဒလမဲဆႏၵနယ္မွ
ေဒါက္တာ စိန္ျမေအး၊ ရခိုင္ျပည္နယ္မဲ ဆႏၵနယ္
အမွတ္(၁၁)မွ ေဒၚထုေမ၊ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္(ေျမာက္ပိုင္း) မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ေမာင္၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးမဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ ဦးသန္းစိုး(ခ)သန္းစိုး(ေဘာဂေဗဒ)၊
မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၈)မွဦးမ်ိဳးဝင္း၊ ေက်ာက္တန္း မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚေအးျမျမမ်ိဳး၊
ကခ်င္ျပည္ နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၁) ေဒါက္တာခြန္ဝင္းေသာင္း၊ ဖ်ာပံုမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဝင္းထြဋ္၊
ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၇)မွ ေဒါက္တာျပည့္ၿဖိဳး၊ အမရပူရမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္ေဇာ္ျမင့္၊
စစ္ကိုင္းတိုင္း ေဒသႀကီးမဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၅) ဦးရဲထြဋ္၊ လမ္းမေတာ္မဲဆႏၵ နယ္မွ ဦးခင္ေမာင္ဝင္း၊
ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးမဲဆႏၵနယ္မဲဆႏၵ နယ္အမွတ္(၃) ေဒၚေရႊေရႊစိန္ လတ္၊ ပုလဲမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚခင္စန္းလႈိင္၊ တနသာၤရီ တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁၀)မွ ဦးစိုးသိန္း(ခ)ဦးေမာင္စိုး၊
တပ္မေတာ္သားအမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴး မိုးဟန္၊ ေမာက္မယ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းေငါင္ဆိုင္ဟိန္း၊
ရွားေတာမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚဝင့္ဝါထြန္း၊ ပုဗၺသီရိိမဲ ဆႏၵနယ္မွ ဦးရည္မြန္(ခ) ေမာင္တင္သစ္၊
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးမဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၈)မွ ဦးေက်ာ္ေထြးႏွင့္ ဆိပ္ႀကီး/ခေနာင္တိုမဲဆႏၵနယ္မွ
ဦးတင္ထြန္းႏိုင္တို႔ က ေဆြးေႏြးၾက သည္။
မ်ိဳးျမင့္၊ ေမႊးၾကဴဇင္
No comments:
Post a Comment