Monday, October 2, 2017

ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ (၃/၂၀၁၇) ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္အမွာစကားေျပာၾကား


ေနျပည္ေတာ္ ေအာက္တိုဘာ ၂
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္(၃/၂၀၁၇) အစည္း အေ၀းကို ယေန႔ နံနက္ ၉ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအိမ္ေတာ္ အစည္း အေ၀းခန္းမ၌က်င္းပရာ ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္ တက္ေရာက္အဖြင့္အမွာစကားေျပာၾကားသည္။

အစည္းအေ၀းသုိ႔ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးျမင့္ေဆြႏွင့္ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူ၊ အတြင္းေရးမွဴး ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္၀င္း၊ အဖဲြ႕၀င္ မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီဥကၠ႒၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားမွ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။
အစည္းအေ၀းတြင္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးထင္ေက်ာ္က ယေန႔ က်င္းပသည့္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ (၃/၂၀၁၇) ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေဝး တြင္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ မ်ား၏ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈမ်ားကို အတည္ျပဳ ေပးရန္ႏွင့္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြ ခြဲေဝသုံးစြဲေရး ဥပေဒၾကမ္း ကို အတည္ျပဳ ေထာက္ခံ၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ေရး ေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္ၾကရန္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း။
၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ မတ္ ၂၄ ရက္တြင္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ဘ႑ာေငြ အရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳျပဌာန္းခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွာ ပထမ(၆) လ ေက်ာ္လြန္လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပထမ(၆)လတာကာလအတြင္း ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ဌာန အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ တိုင္းေဒသ ႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ားက ၎တို႔၏ အရ၊ အသုံးအေျခ အေနေပၚမူတည္၍ ျဖည့္စြက္ ခြင့္ျပဳေငြ မ်ားတင္ျပေတာင္းခံလာျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု၏ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြခြဲ ေဝသုံးစြဲေရး ဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္၏ ေထာက္ခံခ်က္ျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၃၀ ႏွင့္အညီ တင္သြင္းရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ပုံမွန္အစည္းအေဝးမ်ားကို ေအာက္တို ဘာလအတြင္း က်င္းပရန္ရွိသည့္အတြက္ ယခုဥပေဒၾကမ္းကုိ ေအာက္တိုဘာ ဒုတိယပတ္ အတြင္းတြင္ လႊတ္ေတာ္ သို႔ေပးပို႔ရန္ လ်ာထားေဆာင္႐ြက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက တင္ျပလာသည့္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈမ်ားကို စီမံကိန္း ႏွင့္ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ဦးစြာစိစစ္ခဲ့ၿပီး ဒုတိယသမၼတက ထပ္ဆင့္စိစစ္ ထားၿပီးျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊ အလားတူ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ား၏ ျဖည့္စြက္ ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈမ်ား ကိုလည္း စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ဒုတိယသမၼတ က စိစစ္ထားၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဒုတိယသမၼတမ်ား စိစစ္ၿပီးသည့္ ဘ႑ာေငြအရအသုံးစာရင္းမ်ားအရ ျပဳျပင္ၿပီး ခန္႔မွန္းေျခ အရ အသုံးစာရင္းတြင္ လိုေငြက်ပ္ ၃၉၉၅ ဒသမ ၇၉၅ ဘီလီယံ ျဖစ္ေပၚသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊
မူလခန္႔မွန္းေျခအရအသုံးစာရင္း လိုေငြမွာ ေငြက်ပ္ ၃၉၈၉ဒသမ၅၆၈ ဘီလီယံ ျဖစ္သည့္အတြက္လိုေငြက်ပ္ ၆ဒသမ၂၂၇ ဘီလီယံပိုမိုလာခဲ့ပါေၾကာင္း၊ လိုေငြႏွင့္ဂ်ီဒီပီအခ်ိဳးမွာ မူလခန္႔မွန္းေျခတြင္ ၄ ဒသမ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္း ေျခတြင္ ၄ဒသမ၃၈ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈမ်ားကိုစိစစ္ရာတြင္ လိုေငြအနည္းငယ္ ပိုမိုသြားရျခင္း မွာ တည္ေဆာက္ဆဲ ေရအားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းမ်ား၏ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈအခ်ိဳ႕ကို အဆင့္ဆင့္စိစစ္ၿပီးမွ ခြင့္ျပဳ သင့္ေသာ အသံုးစရိတ္မ်ားကို ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏ အတည္ျပဳခ်က္ႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ၿခံစည္းရိုးကိစၥ၊ ေမယုေတာင္တန္းဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ေရးကိစၥ စသည့္ အသံုး စရိတ္မ်ားကဲ့သို႔ မျဖစ္မေနခြင့္ျပဳေပးခဲ့သည့္ အသံုး စရိတ္မ်ားလည္း ပါ၀င္ပါေၾကာင္း။
ႏုိင္ငံျခားေငြလဲလွယ္ႏႈန္းကြာျခားမႈတြင္ လိုေငြကိုေတာင္းခံၾကျခင္း၊ ထပ္မံခန္႔အပ္မည့္ ၀န္ထမ္း အသစ္မ်ား အတြက္ လစာေငြ၊ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး၊ ႏုိင္ငံေတာ္သုိ႔ေပးေဆာင္ရမည့္ ၀င္ေငြခြန္၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္သုိ႔ ထည့္၀င္ေငြ စသည္တို႔ကို အဓိကထား ေတာင္းခံၾကသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ ထပ္မံရရွိ လာမည့္ ျပည္ပအကူအညီရေငြ၊ ျပည္ပ ေခ်းယူရေငြမ်ားအတြက္ကိုလည္း ထပ္မံလ်ာ ထားခြင့္ျပဳ ထားပါေၾကာင္း၊
တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ားတြင္လည္း ဘက္ညီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုက ထပ္မံခြဲေဝေပးသည့္ အခြန္ေဝစုမ်ားအပါအဝင္ မူလခန္႔မွန္း ေျခတြင္ ျပည္ေထာင္စုက ေထာက္ပံ့ေပး ထားသည့္ ေငြထက္ ေငြက်ပ္ ၁၅ ဒသမ ၃၄၄ ဘီလီယံ ပိုမိုေထာက္ပံ့ေပးရန္ လ်ာထားသည္ကို ေတြ႕ရ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
လိုေငြပမာဏမ်ားျပားသည္ႏွင့္အမၽွ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ျပည္တြင္း ေႂကြးၿမီဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး တစ္ႏွစ္ ထက္တစ္ႏွစ္ပိုမိုလာမည္ကို ေရွာင္ရွား ႏိုင္ရန္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က မူလခန္႔မွန္းေျခအတိုင္း လိုေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ဳိးကို ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ ေက်ာ္လြန္မႈမရွိေစရန္ ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏႈန္း GDP growth rate ကို ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ရရွိေစရန္ ေမၽွာ္မွန္းထားပါေၾကာင္း၊ ကမၻာ့ဘဏ္က ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ခန္႔မွန္းထားၿပီး အျပည္အျပည္ဆိုင္ရာေငြေၾကးရန္ပုံေငြအဖြဲ႕က ၇ ဒသမ ၅ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အာရွဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္က ၈ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ခန္႔မွန္းထား ေၾကာင္းသိရ ပါေၾကာင္း၊ ေမၽွာ္မွန္းထားေသာ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏႈန္းကို ရရွိႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား တိုးျမင့္လာ ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏ (၁) ႏွစ္ခြဲတာ ကာလအတြင္း ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အဆင့္ ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား အားလုံး၏ ျပည္သူ႕ဘ႑ာေငြ သုံးစြဲမႈမ်ားကို ဘ႑ာေရး စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ အေလအလြင့္မရွိေအာင္ သုံးစြဲေရးကို အေလးထား ၾကပ္မတ္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း။
လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၏ ဝိုင္းဝန္းထိန္းသိမ္းေစာင့္ၾကည့္ ၾကပ္မတ္မႈမ်ားကိုလည္း ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ေပးၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
နိဂုံးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ အတြင္းေရးမႉး စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးကရွင္းလင္းတင္ျပမည့္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္း မ်ား၏ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈႏွင့္ စိစစ္မႈ၊ ျပည္ေထာင္စု၊ တိုင္းေဒသႀကီး ႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားကို ထပ္မံေထာက္ပံ့ရမည့္ ေထာက္ပံ့ေငြ၊ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြခြဲေဝသုံးစြဲေရး ဥပေဒၾကမ္းတို႔အေပၚ ဝိုင္းဝန္းေဆြးေႏြးၿပီး အတည္ျပဳေပးႏိုင္ရန္ ေျပာၾကားလိုပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ဒုတိယဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးျမင့္ေဆြက ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈမ်ားကို စိစစ္ရာတြင္ သာမန္အသုံးစရိတ္တြင္ ေငြက်ပ္ ၁၀၀၈ ဒသမ၃၃၅ ဘီလီယံ၊ေငြလုံးေငြရင္း အသုံးစရိတ္တြင္ ေငြက်ပ္ ၇၂၇ ဒသမ ၂၀၉ ဘီလီ ယံ၊ ေႂကြးၿမီအသုံး စရိတ္ တြင္ေငြက်ပ္ ၂၀၁ ဒသမ ၇၃၉ ဘီလီယံ၊ လုပ္ငန္းသုံးရင္းႏွီး ေငြတြင္ ေငြက်ပ္ ၅၅၂ ဒသမ ၃၄၂ဘီလီယံ ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာရန္ပုံေငြ အစီ အစဥ္ျပင္ပ တြင္ေဆာင္႐ြက္ေသာဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏တိုးျမႇင့္သုံးစြဲေငြတြင္ ေငြက်ပ္ ၅၅ ဒသမ ၁၁၂ ဘီလီယံ၊ စုစုေပါင္းျဖည့္စြက္ ခြင့္ျပဳေတာင္းခံမႈေငြက်ပ္၂၅၄၄ ဒသမ ၇၃၇ ဘီလီယံျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။
၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား မွျဖည့္စြက္ ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံခဲ့မႈမ်ားကို စိစစ္ခဲ့ရာ သာမန္အသုံးစရိတ္ပိုင္းတြင္ဝင္ေငြခြန္ ၊ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ထည့္ဝင္ေငြ၊ ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္ႏႈန္း ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ လိုအပ္လာသည့္ အသုံးစရိတ္မ်ား၊ အမွန္လိုအပ္ေသာလစာ၊ ပင္စင္၊ ခရီးစရိတ္၊ အတိုးေပးေငြမ်ား၊ေငြလုံးေငြရင္းအသုံးစရိတ္ပိုင္းတြင္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာ ႏွစ္အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းဥပေဒတြင္ပါဝင္ၿပီးရန္ပုံေငြမလုံေလာက္သည့္ကိစၥမ်ားႏွင့္ ယခုဘ႑ာ ေရးႏွစ္ အတြင္းေဆာင္႐ြက္ၿပီးစီးႏိုင္မည့္ ကိစၥမ်ားကိုသာစိစစ္ခြင့္ျပဳခဲ့ပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ မူလခန္႔မွန္းေျခအသုံးစရိတ္ ေငြက်ပ္ ၂၀၅၉၄ ဒသမ ၁၆၅ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး၊ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြက်ပ္ ၂၅၄၄ ဒသမ ၇၃၇ ဘီလီယံ အပါအဝင္ျပဳျပင္ၿပီး ခန္႔မွန္းေျခအသုံးစရိတ္မွာ ေငြက်ပ္ ၂၂၈၃၀ ဒသမ ၇၂၇ ဘီလီယံျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ရေငြဘက္တြင္ မူလခန္႔မွန္းေျခရေငြသည္ ေငြက်ပ္ ၁၆၆၀၄ ဒသမ ၅၉၇ဘီလီယံျဖစ္ၿပီးျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခရေငြသည္က်ပ္ ၁၈၈၃၄ ဒသမ ၉၃၂ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခေငြစာရင္းအရလိုေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ိဳးမွာ ၄ ဒသမ ၃၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မူလခန္႔မွန္းေျခလိုေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ိဳး ၄ ဒသမ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ထက္ အနည္းငယ္သာပိုမိုမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ဆက္လက္၍ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ဒုတိယဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီ ဗန္ထီးယူက တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ား၏ မူလခန္႔မွန္းေျခလိုေငြက်ပ္ ၁၇၀၇ ဒသမ ၅၈၀ဘီလီယံကိုျပည္ေထာင္စုမွ ေထာက္ပံ့ေငြ အျဖစ္ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳး ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ရန္အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ရန္ပုံေငြအျဖစ္စုစုေပါင္းေငြက်ပ္ ၃၂ ဒသမ ၂၀၀ဘီလီယံကိုလည္း ဥပေဒႏွင့္ အညီ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာရန္ပုံေငြမွ ေထာက္ပံ့ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း။
၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ျပည္နယ္မ်ား၏ ျဖည့္စြက္ ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈ၊ စိစစ္ေလၽွာ႔ခ်မႈႏွင့္ ခြင့္ျပဳထားရွိမႈအေျခအေနမ်ားမွာ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈ ေငြက်ပ္ ၃၁၆ ဒသမ ၄၄၇ဘီလီယံစိစစ္ေလၽွာ႔ခ်မႈေငြက်ပ္ ၅၄ ဒသမ ၆၆၂ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီးျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြခြင့္ျပဳမႈမွာ ေငြက်ပ္ ၂၆၁ ဒသမ ၇၈၅ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း။
တိုင္းေဒသႀကီး၊ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိၾကရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ဘ႑ာေငြအရ အသုံးအေျခအေနအရ လိုေငြျပ ဘတ္ဂ်က္ပုံစံျဖင့္ သြားေနရ သည္ကိုနားလည္သိရွိၿပီးႏိုင္ငံေတာ္၏ဘ႑ာေငြရရွိႏိုင္မႈအရင္းအျမစ္မ်ားအေပၚတြင္မူတည္၍သာသုံးစြဲရမည္ကို သတိခ်ပ္ေစလိုေၾကာင္း။
တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ား၏လိုေငြျဖစ္ေပၚမႈမ်ားကိုဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၃၀ပုဒ္မခြဲ(ဂ)ပါ ျပ႒ာန္း ထားခ်က္ႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စုက ျဖည့္ဆည္းေပးမည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း။
၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ား၏ျဖည့္စြက္ ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈ မ်ားအေပၚ စိစစ္ခြင့္ျပဳထား ေသာျဖည့္စြက္ ခြင့္ျပဳေငြ ေငြက်ပ္၂၆၁ ဒသမ ၇၈၅ ဘီလီယံ ႏွင့္ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္း ေျခေငြ စာရင္းအရျပည္ေထာင္စုကထပ္မံေထာက္ပံ့ ေပးရမည့္ ေငြက်ပ္ ၁၅ ဒသမ ၃၄၄ ဘီလီယံ တို႔ကိုဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ကေဆြးေႏြး သုံးသပ္၍ အတည္ျပဳေပးႏိုင္ပါရန္ ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ယင္းေနာက္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ အတြင္းေရးမွဴး စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္၀င္းက ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံမႈမ်ား အနက္ မျဖစ္မေနေပးေခ်ရမည့္ အသုံးစရိတ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ဝင္ေငြရရွိမည့္ အသုံးစရိတ္မ်ားျဖစ္ေသာ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္၊ ဝင္ေငြခြန္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ထည့္ဝင္ေငြ စသည့္ အသုံးစရိတ္မ်ားကို ျဖတ္ေတာက္မႈမျပဳဘဲ ခြင့္ျပဳခဲ့ပါေၾကာင္း။
၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈ အေျခအေနမွာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ျဖည့္စြက္ ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံရာတြင္ သာမန္အသုံးစရိတ္ ေငြက်ပ္ ၁၀၄၁ ဒသမ ၆၇၇ ဘီလီယံ၊ ေငြလုံးေငြရင္းအသုံးစရိတ္ ေငြက်ပ္ ၇၄၇ ဒသမ ၇၂၅ ဘီလီယံ၊ ေႂကြးၿမီအသုံးစရိတ္ ေငြက်ပ္ ၂၀၂ ဒသမ ၉၉၃ ဘီလီယံႏွင့္ လုပ္ငန္းသုံးရင္းႏွီးေငြ ေငြက်ပ္ ၅၅၂ ဒသမ ၃၄၂ ဘီလီယံ၊ စုစုေပါင္းေငြက်ပ္ ၂၅၄၄ ဒသမ ၇၃၇ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံသည့္ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစား မ်ားမွာ လစာ၊ စရိတ္ခ်ီးျမႇင့္ေငြ၊ ပင္စင္၊ အတိုးေပးေငြ၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္၊ ဝင္ေငြခြန္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ထည့္ဝင္ေငြ ထပ္မံရရွိသည့္ ျပည္ပအကူအညီရေငြ၊ ေခ်းေငြရယူျခင္းအတြက္ ေတာင္းခံျခင္း၊ အျခားမျဖစ္မေနေဆာင္႐ြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားေငြ လဲလွယ္ ႏႈန္း ကြာျခားမႈအရ ေတာင္းခံေငြတို႔ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဒုတိယသမၼတမ်ား စိစစ္ၿပီးေသာ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈမ်ားကို အေျခခံ၍ ေရးဆြဲရရွိသည့္ ျပည္ေထာင္စု၏ ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခေငြစာရင္းမွာ စုစုေပါင္းရေငြ ေငြက်ပ္ ၁၈၈၃၄ ဒသမ ၉၃၂ ဘီလီယံ၊ စုစုေပါင္းသုံးေငြ ေငြက်ပ္ ၂၂၈၃၀ ဒသမ ၇၂၇ ဘီလီယံ၊ လိုေငြက်ပ္ ေငြက်ပ္ ၃၉၉၅ ဒသမ ၇၉၅ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လိုေငြႏွင့္ဂ်ီဒီပီအခ်ိဳး ၄ ဒသမ ၃၈ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္မ်ား၏ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈမ်ားအား ဒုတိယ သမၼတက စိစစ္ၿပီး သည့္အခါ ေငြက်ပ္ ၂၆၁ ဒသမ ၇၈၅ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္မ်ား၏ ရေငြအပိုင္း တြင္ မူလခန္႔မွန္းေျခတြင္ ေငြက်ပ္ ၂၄၇၄ ဒသမ ၉၄၂ ဘီလီယံ၊ ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခတြင္ ေငြက်ပ္ ၂၇၁၀ ဒသမ ၈၄၅ ဘီလီယံ ျဖစ္သည့္အတြက္ ေငြက်ပ္ ၂၃၅ ဒသမ ၉၀၃ ဘီလီယံ တိုးတက္ရရွိပါေၾကာင္း။
တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္သုံးေငြအပိုင္းတြင္ မူလခန္႔မွန္းေျခတြင္ ေငြက်ပ္ ၂၄၇၄ ဒသမ ၉၄၂ ဘီလီယံ၊ ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခတြင္ ေငြက်ပ္ ၂၇၁၀ ဒသမ ၈၄၅ ဘီလီယံ ျဖစ္သျဖင့္ ေငြက်ပ္ ၂၃၅ ဒသမ ၉၀၃ ဘီလီယံ ပိုမိုလာပါေၾကာင္း၊ လိုေငြ ေငြက်ပ္ ၁၇၂၂ ဒသမ ၉၂၄ ဘီလီယံ ျဖစ္သျဖင့္ မူလခန္႔မွန္းေျခတြင္ ျပည္ေထာင္စုမွ ေထာက္ပံ့ထားသည့္ ေငြက်ပ္ ၁၇၀၇ ဒသမ ၅၈၀ ဘီလီယံအျပင္ ေငြက်ပ္ ၁၅ ဒသမ ၃၄၄ ဘီလီယံ ထပ္မံ ေထာက္ပံ့ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္အဖဲြ႕၀င္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ ဥကၠ႒၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားက သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားအလိုက္ ရေငြ၊ အခြန္ေငြ၊ အသံုးစရိတ္၊ ေငြလံုးေငြရင္းေတာင္းခံမႈ၊ ျဖည့္စြက္ ရန္ပံုေငြေတာင္းခံမႈတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္း တင္ျပၾက သည္။
ထုိ႔ေနာက္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက နိဂံုးခ်ဳပ္အမွာစကား ေျပာၾကားရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုက ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြမ်ား ခြဲေ၀ေပးမႈမွာ အဓိကအား ျဖင့္မူလခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိၿပီး မျဖစ္မေနသံုးစြဲရန္ ထပ္မံလိုအပ္သည့္ အသံုးစရိတ္မ်ား၊ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔ုအက်ဳိးအတြက္ အခ်ိန္မီ ၿပီးစီးႏုိင္ရန္အလို႔ငွာ သံုးစြဲရသည့္ အသံုးစရိတ္မ်ား ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ရေငြတိုးတက္ရရွိရန္ သံုးစြဲရသည့္ အသံုးစရိတ္မ်ား အတြက္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံလာတိုင္း ခြင့္ျပဳႏုိင္မည္ မဟုတ္ဘဲ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြကို ဂ်ီဒီပီ၏ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ မေက်ာ္လြန္ေစေရး၊ မူလခန္႔မွန္း ေငြက လိုေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီ အခ်ဳိးထက္ မ်ားစြာကြာဟမသြားေစေရးကို ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း။
ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြမ်ားေတာင္းခံၾကရာတြင္ မူလခန္႔မွန္းေျခမွာ တစ္ႏွစ္စာခြင့္ျပဳ ခြဲေ၀ထား ၿပီးျဖစ္သည့္ အတြက္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံရန္မရွိေလ ေကာင္းေလျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊ စီမံကိန္းအၿပီး သတ္ႏုိင္ရန္ျဖစ္ေစ၊ လုံျခံဳေရး႐ႈေထာင့္အရ အေရးႀကီး၍ျဖစ္ေစ၊ ႏုိင္ငံေတာ္၏ရေငြ ထပ္မံတိုး တက္ေစရန္ အတြက္ျဖစ္ေစ၊ အသံုးစရိတ္ထပ္မံလိုအပ္သည့္ အခါမွသာ ေတာင္းခံသင့္ပါေၾကာင္း၊ မူလခန္႔မွန္းေျခႏွင့္ ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခတို႔မွာ မ်ားစြာ မကြာသင့္သည္ကိုလည္း ဂရုျပဳရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း။

ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္က စိစစ္ေထာက္ခံၿပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က ေပးပို႔သည့္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ တင္ျပမႈစာရင္းႏွင့္ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြခြဲေ၀သံုးစြဲေရး ဥပေဒၾကမ္းတို႔ ကို လႊတ္ေတာ္၌ ေဆြးေႏြးစဥ္ မွာလည္း လႊတ္ေတာ္၏စိစစ္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ဌာနအဖြဲ႕ အစည္းမ်ားက ၀ိုင္း၀န္း ပူးေပါင္း ကူညီေပး ၾကရန္လိုေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ တင္ျပေတာင္းခံမႈမ်ား အတြက္ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈမ်ားႏွင့္ ရွင္းလင္း တင္ျပၾက ရန္လိုေၾကာင္း၊ မူလခြင့္ျပဳေငြ၊ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြတို႔ႏွင့္ မိိမိတို႔၏ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ ေအာင္ က်န္ရွိေနသည့္ကာလအတြင္း ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔အက်ဳိးကို ဦးထိပ္ ထားၿပီး ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကေစလိုေၾကာင္းမွာၾကားသည္။

No comments:

Post a Comment