Saturday, September 23, 2017

ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာေဖျမင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ သတင္းမီဒီယာေကာင္စီမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံု ျမန္မာသတင္းပညာ သိပၸံသင္တန္းဆင္းပြဲ တက္ေရာက္အားေပး


ရန္ကုန္ စက္တင္ဘာ ၂၃
ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာေဖျမင့္သည္ ယေန႔ နံနက္ ၁၁ နာရီတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေက်ာက္တံတား ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံ သတင္းမီဒီယာ ေကာင္စီရံုး၌ ျမန္မာႏိုင္ငံ သတင္းမီဒီယာ ေကာင္စီမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုသည္။

ေတြ႕ဆုံစဥ္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ရခုိင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ပ္ိုင္းတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ ေသာအၾကမ္းဖက္မႈ ျဖစ္စဥ္မ်ားအေပၚ ႏိုင္ငံတကာ မီဒီယာအဖြဲ႔မ်ား၏ ရပ္တည္ခ်က္ မတူညီမႈ၊ အျမင္မတူညီမႈတို႔တြင္ လုပ္ၾကံသည့္ သတင္းမ်ားျဖင့္ နိုင္ငံေရးကိစၥတြင္ မီဒီယာကုိ တလြဲအသံုးျပဳမႈမ်ား ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ သတင္းအလိမ္အညာ မ်ားကုိ ေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္ရွဳၿပီး ခြဲျခားႏိုင္မည့္ သတင္းေစာင့္ၾကည့္ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီ (Media Monitoring Committee) ကို သတင္းမီဒီယာ ေကာင္စီမွ ဖြဲ႔စည္းလုပ္ေဆာင္မည့္ အစီအမံအေပၚ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဌာနအေနျဖင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  သတင္းမီဒီယာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားနွင့္ ပုဂၢလိက မီဒီယာမ်ား အေနျဖင့္လည္း စတင္ဖြဲ႔စည္း လုပ္ေဆာင္ခ်ိန္မွစၿပီး မည္မွ် စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သည္ ၊ တုိးတက္ႏိုင္ မႈရွိသည္၊ မည္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ အားနည္းမႈမ်ား ရွိေနသည္ စသျဖင့္ မိမိအဖြဲ႔ အစည္းကုိ မိမိ သံုးသပ္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သင့္ ပါေၾကာင္း၊   သတင္းမီဒီယာ အဆင့္ အတန္း ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေစရန္အတြက္ မည္သည့္ အခ်က္မ်ား ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ကို တိတိက်က် ျဖစ္ေစေရး ၀ိုင္း၀န္းစဥ္းစား ေဖာ္ထုတ္ လုပ္ေဆာင္ေရးကိုလည္း လုပ္ေဆာင္ၾကေစလိုပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြး ေျပာၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျမန္မာသတင္းမီဒီယာ ေကာင္စီတို႔မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ကျမန္မာနိုင္ငံမွ သတင္းမွန္မ်ား ႏို္င္ငံတကာသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေစေရး၊ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ အစီအစဥ္မ်ား ေရးဆြဲ ေဆာင္ရြက္ေရးတုိ႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။  
ေတြ႔ဆံုပြဲသို႔ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသတင္း မီဒီယာေကာင္စီမွ ဒုတိယဥကၠ႒ ႏွစ္ဦးႏွင့္ အဖြဲ႔၀င္မ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။
မြန္းလြဲပုိင္းတြင္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ဆူးေလရွန္ဂရီလာ ဟိုတယ္၌ က်င္းပသည့္ ျမန္မာသတင္းပညာသိပၸံမွ ဖြင့္လွစ္ေသာ တတိယအႀကိမ္ ေျမာက္ အခ်ိန္ျပည့္ႏွင့္ အခ်ိန္ပိုင္း မာလ္တီ မီဒီယာ သတင္းပညာ ဒီပလိုမာ သင္တန္း  (၂၀၁၇)သင္တန္း ဆင္းလက္မွတ္ ခ်ီးျမွင့့္ပြဲ အခမ္းအနား သို႔ တက္ေရာက္သည္။
အခမ္းအနားတြင္ ျမန္မာသတင္းပညာ သိပၸံမွ အမႈေဆာင္ ဒါရိုက္တာ ဦးသီဟေစာ က အဖြင့္အမွာ စကား ေျပာၾကားသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာေဖျမင့္က မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၏ သတင္း ေလာကတြင္ အမ်ားစုသည္ စာေပနယ္ထဲမွ သတင္းေလာကသို႔ ေရြ႕ေျပာင္းလာၿပီး လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရင္း၊ ေလ့လာရင္း၊ သင္ယူရင္းျဖင့္ တတ္ေျမာက္ၾကရပါေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သုိ႔ စနစ္တက် သင္တန္းမ်ားျဖင့္ မီဒီယာေလာကထဲသို႔ ၀င္မည့္ လူငယ္၊ လူသစ္မ်ား ေပၚလာသည္မွာ အားရစရာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မီဒီယာသမားမ်ားသည္ မီဒီယာႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေျခခံမ်ားကို ကၽြမ္းက်င္ရန္ လုိအပ္သလုိ မီဒီယာက်င့္၀တ္ကိုလည္း ေလးစားလိုက္နာရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း  ေျပာၾကားသည္။
ယင္းေနာက္ မာလ္တီမီဒီယာ သတင္းပညာသင္တန္းတြင္ လက္ေတြ႔ သတင္းလိုက္၊ သတင္းေရးသား ကြင္းဆင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည့္ ပံုႏွိပ္မီဒီယာ၊ ရုပ္သံႏွင့္ အြန္လိုင္းမီဒီယာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈ ဗြီဒီယို ဖုိင္ကို တင္ဆက္ျပသသည္။
မာလ္တီမီဒီယာ သတင္းပညာ ဒီပလိုမာသင္တန္းတြင္ အေျခခံ သတင္းစာပညာ၊ ေရဒီယုို သတင္း ေပးပို႔ျခင္း၊ သတင္းဓါတ္ပံု ရိုက္ကူးျခင္း၊ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ မီဒီယာျဖင့္ ရုပ္သံ သတင္းေပးပို႔ျခင္း၊ သတင္းစာ က်င့္၀တ္ႏွင့္ မီဒီယာ ဥပေဒ ၊ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ သတင္း ေရးသားျခင္း၊ သတင္းသရုပ္ေဖာ္ ေဆာင္းပါးေရးသားျခင္း၊ ဗြီဒီယိုကင္မရာ၊ အသံဖမ္းစက္၊ ကင္မရာလက္ေတြ႔ ကိုင္တြယ္အသံုးျပဳပံု မ်ားကုိ ကုလသမဂၢ ပညာေရး သိပၸံႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႔အစည္း ယူနက္စကုိ အသိအမွတ္ျပဳ သင္ရိုး ညႊန္းတမ္းမ်ားကုိ ျပည္တြင္းမွ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားသာမက ျပည္ပမွ ကၽြမ္းက်င္ သင္တန္းဆရာမ်ားက စာေတြ႔ ၊ လက္ေတြ႔ သင္ၾကားေပးလွ်က္ရွိသည္။
ယေန႔ တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ အခ်ိန္ျပည့္၊ အခ်ိန္ပိုင္း မာလ္တီမီဒီယာသတင္း ပညာ ဒီပလိုမာ သင္တန္း(၂၀၁၇)တြင္ သင္တန္းသား၊ သင္တန္းသူ ၃၂ ဦး သင္တန္းဆင္း ေအာင္လက္မွတ္ေပးအပ္ ႏိုင္ခဲ့သည္။
ျမန္မာသတင္းပညာ သိပၸံကုိ ၂၀၁၄ ခုနစ္တြင္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး ဂ်ာနယ္လစ္ အေတြ႔အႀကံဳနည္း သူမ်ားႏွင့္ အေတြ႔အႀကံဳ မရွိသူမ်ားအတြက္ အခ်ိန္ျပည့္ ဒီပလုိမာသင္တန္း၊ လုပ္ငန္းခြင္၀င္ေန ၾကသည့္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားအတြက္ အခ်ိန္ပိုင္း ဒီပလိုမာ သင္တန္းႏွင့္ ရက္တို သင္တန္းမ်ားကို ဖြင့္လွစ္သင္ၾကား ေပးလွ်က္ရွိသည္။ ျမန္မာ သတင္းပညာသိပၸံမွ ဒီပလိုမာ ရက္တုိႏွင့္ ဆရာျဖစ္ သင္တန္းတြင္ သင္တန္းသား၊ သင္တန္းသူ ၇၀၀  ၊ မာလ္တီ မီဒီယာသတင္း ပညာသင္တန္းတြင္ သင္တန္းသား၊ သင္တန္းသူ ၁၂၀ တုိ႕ကုိ ဒီပလိုမာ သင္တန္းဆင္းေအာင္ လက္မွတ္ေပးအပ္ႏိုင္ ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment