Wednesday, August 30, 2017

အမ်ိဳးသားယာဥ္ အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ေကာင္စီ (National Road Safety Council - NRSC) တတိယအႀကိမ္ အစည္းအေဝး က်င္းပ




ေနျပည္ေတာ္ ဩဂုတ္ ၃၀

အမ်ိဳးသား ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးေကာင္စီ( National Road Safety Council – NRSC) ၏ တတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေဝးကို ယေန႔မြန္းလြဲ ၁ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန အစည္း အေဝး ခန္းမ၌ က်င္းပရာ အမ်ိဳးသား ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ေကာင္စီဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟန္နရီဗန္ထီးယူ တက္ေရာက္ အမွာစကား ေျပာၾကားသည္။


အစည္းအေဝးသို႔ အမ်ိဳးသားယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ေကာင္စီ ဒုတိယဥကၠ႒မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေက်ာ္ေဆြႏွင့္ ဦးသန္႔စင္ေမာင္၊ ေကာင္စီဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးအုန္းဝင္းႏွင့္ ဦးဝင္းခိုင္၊ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ဦးထြန္းထြန္းဦး၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ပို႔ေဆာင္ေရး၊ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီဥကၠ႒၊ ေနျပည္ေတာ္၊ ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္မ်ား၊ အမ်ိဳးသား ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ဆပ္ေကာ္မတီဝင္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ေကာင္စီဝင္ မ်ားႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။

အစည္းအေဝးတြင္ ဒုတိယသမၼတ က NRSC ၏ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားသည္  ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အေရးပါသကဲ့သို႔  ျပည္သူလူထု၏ အသက္အႏၲရာယ္ လုံၿခဳံမႈအပါအဝင္   ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းမႈ အတြက္ပါ  အထူးအေလးထား ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  ထို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး လုပ္ငန္း မ်ားကို တိုးျမႇင့္လုပ္ ေဆာင္ႏိုင္ရန္၊ ဒုတိယအႀကိမ္ အစည္းအေဝးတြင္ ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မ်ားကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ၿပီးစီးမႈ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ က်န္ရွိသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတင္ျပႏိုင္ရန္၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အလိုက္ ႀကဳံေတြ႕ရသည့္ အခက္အခဲမ်ား၊ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ေဆာင္႐ြက္လိုသည့္ လုပ္ငန္း အစီအမံမ်ားကို တင္ျပ ေဆြးေႏြးႏိုင္ေစရန္ႏွင့္ ထပ္တိုးလုပ္ငန္း အစီအမံမ်ားကို ေဆြးေႏြး ခ်မွတ္ႏိုင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ယေန႔ အစည္းအေဝးကို က်င္းပရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး (Road Safety) ဆိုသည္မွာ ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္မႈမ်ားႏွင့္ ယင္းမေတာ္တဆမႈ မ်ားေၾကာင့္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမႈ၊  ေသဆုံးမႈမ်ားႏွင့္ လူမႈစီးပြားဘဝ ထိခိုက္နစ္နာ ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္း က်ဆင္းသြားေစေရးမွ စတင္၍ လုံးဝ ပေပ်ာက္သြားေစေရး ေရွ႕ဆက္မည္သို႔ ေဆာင္႐ြက္ရမည္ဆိုသည့္ အခ်က္မ်ားခ်မွတ္ၿပီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ ႐ြက္ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူ တစ္ဦးခ်င္းစီက အေလးထားလိုက္နာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ၾကမွသာ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ မႈရရွိႏိုင္မည့္ လုပ္ငန္းသဘာဝမ်ိဳး ျဖစ္သကဲ့သို႔ ဘက္စုံ က႑စုံမွ မျဖစ္မေန ဝိုင္းဝန္း ပူးေပါင္းပါဝင္ လုပ္ေဆာင္ၾကရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

အမ်ိဳးသားယာဥ္အႏၲရာယ္ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးေကာင္စီ၏ မူလ Quick-win အစီအမံ (၄) ရပ္ျဖစ္သည့္ ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ေဆာင္းေရး၊ အသက္ကယ္ထိုင္ခုံခါး ပတ္ပတ္ေရး၊ ေသာက္စား မူးယစ္၍ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္မႈ မျပဳေရးႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္စဥ္ လက္ကိုင္ဖုန္းအသုံးမျပဳေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အျပင္သတ္မွတ္ အျမန္ႏႈန္းထက္ ပိုမိုေမာင္းႏွင္မႈမျပဳေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုပါ က်ယ္ျပန္႔စြာ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္႐ြက္ေနသည္ကို အသိအမွတ္ ျပဳပါေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ တိုးပြားလာ ေနသည့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား၊ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရမႈမ်ားႏွင့္ ေသဆုံးမႈမ်ားကို သတိျပဳဆန္း စစ္ၾက ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

လမ္းသစ္မ်ားေဖာက္လုပ္ တည္ေဆာက္ၾကရာတြင္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးကို အထူးအေလးထား ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ၿပီး လမ္းဒီဇိုင္း စံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ႏွင့္အညီ တည္ေဆာက္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပန္လည္ျပဳျပင္သည့္ အခါတြင္လည္း တာဝန္ယူ ေဆာင္႐ြက္ေနၾကသည့္ဌာန၊ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား အေနျဖင့္ လုံၿခဳံေရးပိုင္းကို ထည့္သြင္းစဥ္းစား ေဆာင္႐ြက္ၾကေစလို ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ လမ္းၫႊန္၊ လမ္းအမွတ္ အသားႏွင့္ အခ်က္ျပမီးတပ္ဆင္မႈမ်ားကို ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ဥပေဒ၊ နည္း ဥပေဒမ်ား ႏွင့္အညီ မွန္ကန္ျပည့္စုံစြာ ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။

မိမိတို႔ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အ႐ိုးစြဲခဲ့သည့္ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီး မ်ားတြင္ ယာဥ္ေက်ာ္ တက္ႏိုင္ရန္ မွားယြင္း အခ်က္ျပေနသည့္ အေလ့အက်င့္မ်ားႏွင့္ အယူအဆ အမွားမ်ားကို လုံးဝ ပေပ်ာက္ေစၿပီး မွန္ကန္ တည့္မတ္လာသည္အထိ ဝိုင္းဝန္း ျပဳျပင္ေပးၾကရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။

ယာဥ္တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းေစေရး အရွိန္ျမႇင့္ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ လိုအပ္ေသာ ရန္ပုံေငြ ရရွိေရးအတြက္ ယခုျပင္ဆင္ ေရးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ရန္ပုံေငြတစ္ရပ္ ထူေထာင္ႏိုင္ေရး ကိုလည္း ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္ သြားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။

က႑စုံပါဝင္သည့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲ မွ ရရွိလာသည့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို NRSC အဖြဲ႕ဝင္မ်ား အေနျဖင့္ ေသခ်ာ စြာေလ့လာၿပီး အေလးထား ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ကိုလည္း တိုက္တြန္းလိုပါေၾကာင္း။       

NRSC မွ ယာဥ္တိုက္ခိုက္မႈ ကိန္းဂဏန္း အခ်က္အလက္မ်ား မွန္ကန္ျပည့္စုံစြာ ထုတ္ျပန္ ခ်ျပျခင္း အားျဖင့္ ျပည္သူလူထု အေနျဖင့္လည္း အေျခအေနမွန္ကို သိျမင္လက္ခံၿပီး ေၾကာင္းက်ိဳး သုံးသပ္ကာ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းမ်ားအား ပိုမိုအေလးထား လိုက္နာလာၾကမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ေက်ာင္းသင္ခန္းစာ မ်ားကို စတင္ထည့္သြင္း ျပ႒ာန္းလ်က္ ရွိသကဲ့သို႔ အသက္အ႐ြယ္ အလိုက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာသည့္ အသိဉာဏ္အေပၚ မူတည္၍ ငယ္စဥ္ကေလး ဘဝကတည္းက ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ဆိုသည္မွာ မိမိကိုယ္တိုင္ အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ပါးသူအတြက္ ေသာ္လည္းေကာင္း အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္သည္ဆိုသည့္ အေျခခံ အသိတရားကို ေလ့က်င့္ေမြးျမဴေပးၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

လူတစ္ဦးခ်င္းအေနျဖင့္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ကိုယ္စီလိုက္နာ ထိန္းသိမ္းၾကမည္ ယာဥ္မ်ား၏ ႀကံ႕ခိုင္မႈ ေကာင္းမြန္ေနမည္၊ လမ္းမ်ားလုံၿခဳံ စိတ္ခ်ရမႈရွိေနမည္၊ လမ္းအသုံးျပဳသူမ်ား အားလုံး စည္းကမ္း လိုက္နာၾကမည္ဆိုလၽွင္ ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားမႈသည္ ေလ်ာ့နည္း က်ဆင္း သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

ထို႔ေနာက္ ေကာင္စီဒုတိယ ဥကၠ႒မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေက်ာ္ေဆြ ႏွင့္ ဦးသန္႔စင္ေမာင္တို႔က အမ်ိဳးသားယာဥ္ အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ဆိုင္ရာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးၾကသည္။

ယင္းေနာက္  အမ်ိဳးသား ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးေကာင္စီ အတြင္းေရးမႉး  ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးေဇာ္မင္းဦး က ၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ ယာဥ္တိုက္ခိုက္မႈဆိုင္ရာ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသား ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ေကာင္စီ၏ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္မႈ အေျခအေနမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။

ထို႔ေနာက္ အစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္လာၾကသည့္ အမ်ိဳးသားယာဥ္ အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးေကာင္စီ ဆပ္ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႉးမ်ားက ဆပ္ေကာ္မတီမ်ား၏ လုပ္ငန္း ေဆာင္႐ြက္ ခ်က္မ်ားႏွင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အစည္းအေဝး ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ၿပီးစီးမႈ အေျခအေန မ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပၿပီး ေနျပည္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္း ေရးေကာင္စီဝင္မ်ားက တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ယာဥ္ အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးလုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေနမႈ အေျခ အေနမ်ားကို ရွင္းလင္း တင္ျပၾကသည္။

ယင္းေနာက္ အမ်ိဳးသားယာဥ္ အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ေကာင္စီ အတြင္းေရးမႉးက ပုဂၢလိကယာဥ္ေမာင္း သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား စနစ္တက် ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရး စည္းကမ္းသတ္မွတ္ျခင္း၊ ႀကီးၾကပ္ျခင္းႏွင့္ စစ္ေဆးျခင္းဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ရွင္းလင္း တင္ျပသည္။

ထို႔ေနာက္ အမ်ိဳးသား ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးေကာင္စီ ဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူက ရွင္းလင္း တင္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေပါင္းစပ္ ၫွိႏႈိင္းေပးခဲ့သည္။

(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment