Wednesday, August 16, 2017

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အသစ္တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႕စည္းေသာ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာနႏွင့္ ႐ုံးသစ္ဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားက်င္းပ

ေနျပည္ေတာ္ ဩဂုတ္ ၁၆
ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘဝဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရး၊ အမ်ိဳးသားပို႔ေဆာင္ ေရးပင္မစီမံကိန္းအား အေထာက္အကူျဖစ္ေစေရး၊ ေက်းလက္လမ္း၊ တံတားမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီး ေရရွည္တည္တံ့ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ ေပးရန္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန အသစ္တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႕စည္းေသာ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာန ႏွင့္ ႐ုံးသစ္ဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားကို ယေန႔နံနက္ (၈)နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္၊ ႐ုံးအမွတ္ (၁၁) ၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ စုေဝးခန္းမေဆာင္၌က်င္းပရာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ၊ မန္းဝင္းခိုင္သန္း တက္ေရာက္အားေပးသည္။

အခမ္းအနားသို႔ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ဦးအုန္းဝင္း ၊ ဦးဝင္းခိုင္ ၊ ဦးခင္ေမာင္ခ်ိဳ ၊ ဦးအုန္းေမာင္ ၊ ႏိုင္သက္လြင္ ၊ ဒုတိယဝန္ႀကီးမ်ား၊ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီဝင္မ်ား ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ တ႐ုတ္ျပည္သူ႕သမၼတႏိုင္ငံ သံအမတ္ႀကီးႏွင့္ သံ႐ုံးအဖြဲ႕ဝင္မ်ား ၊ လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီဝင္မ်ား ၊ ဌာနဆိုင္ရာအႀကီးအကဲမ်ား ၊ မိတ္ဖက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား ၊ ဖိတ္ၾကားထားသည့္ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား ၊ သတင္းမီဒီယာအဖြဲ႕မ်ား တက္ေရာက္ ၾကသည္။
အခမ္းအနား ပထမပိုင္းတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ လၽွပ္စစ္ႏွင့္စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာန ၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းခိုင္က အစိုးရ၏ မူဝါဒျဖစ္ေသာ ျပည္သူကိုမ်က္ႏွာမူ၍ ေဆာင္႐ြက္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ေက်းလက္လမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးသည္ အလြန္အေရးပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုမွ စီမံခန္႔ခြဲေသာလမ္း ၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္မွ စီမံခန္႔ခြဲေသာလမ္း၊ ေက်းလက္လမ္းဟူ၍ လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ားရွိရာ ေက်းလက္လမ္း(ေက်း႐ြာကုန္ထုတ္လမ္း) ၊ ေက်း႐ြာခ်င္းဆက္လမ္းတို႔မွာ ကီလိုမီတာ တစ္သိန္းနီးပါးရွိပါေၾကာင္း။
Expressway Arterial Road တို႔ကို Rural Road ျဖင့္ ဆက္စပ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ယခုအသစ္ ဖြဲ႕စည္းလိုက္ေသာ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဉီးစီးဌာနက အဓိကအခန္းက႑မွ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ေပးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူလူထု၏ လူမႈေရး ၊ စီးပြားေရး ၊ ပညာေရး ၊ က်န္းမာေရး ၊ စီမံခန္႔ခြဲေရး ၊ ႏိုင္ငံေတာ္လုံၿခဳံေရးစသည့္ ကိစၥတို႔ေဆာင္႐ြက္ရေသာ Functional ဌာနတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါေၾကာင္း ၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ National Master Plan ၊ Integrated Plan တို႔ကို စီမံေဆာင္႐ြက္ရာမွာ လမ္းလုပ္ငန္းေတြကို Umbrella တစ္ခုတည္း၏ လက္ေအာက္တြင္ ထားရွိေဆာင္႐ြက္ပါက ပိုမိုထိေရာက္ အက်ိဳးရွိမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံေတာ္၏ Export ကို ၾကည့္မည္ဆိုလၽွင္လည္း ေက်းလက္ထုတ္ကုန္မ်ားက ၉၆% ရွိၿပီး Export လုပ္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ေက်းလက္ကုန္ထုတ္လမ္းမွတဆင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လမ္းမႀကီးေတြကို ေရာက္ရွိရန္ အျမန္ဆုံး၊ ေဈးအသက္သာဆုံးျဖင့္ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ Transportation Cost သက္သာေရးအတြက္ ေက်းလက္လမ္းေတြက လြန္စြာအေရးႀကီးပါေၾကာင္း။
ယခုဖြဲ႕စည္းေသာ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဉီးစီးဌာနမွာ ေက်းလက္ေန ျပည္သူတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ႀကိဳတင္ ေမၽွာ္ေတြးကာ ႀကိဳတင္စီမံ ေဆာင္႐ြက္ၿပီး လုပ္ငန္းပမာဏအရ လိုအပ္သည့္ ေငြေၾကးပမာဏကို စနစ္တက် ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ သုံးစြဲၿပီး တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ တစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္ Pilot Project တစ္ခုစီေ႐ႊးခ်ယ္၍ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္သြားရန္ ရည္မွန္းထားပါေၾကာင္းႏွင့္ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အမွန္တကယ္ အက်ိဳး ရွိမည့္ဌာန ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မန္းဝင္းခိုင္သန္းက ဂုဏ္ျပဳအမွာစကား ေျပာၾကားရာတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနအတြက္သာမက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးမ်က္ႏွာစာတြင္ က႑သစ္တစ္ရပ္ ဖြင့္လွစ္လိုက္ ေသာေန႔လည္းျဖစ္သည့္အတြက္ မဂၤလာရွိေသာေန႔တစ္ေန႔ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ လမ္း၊ တံတား ၊ အေဆာက္အဉီမ်ား ျပည္သူေတြေနထိုင္ေရး အဆင္ေျပေစေရးအတြက္ လုပ္ငန္းစဥ္ ေတြကို ျပည္သူႏွင့္အတူ ေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ ရပါေၾကာင္း။
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ နဂိုရွိၿပီး ကၽြမ္းက်င္ တတ္ေျမာက္ထားသည့္ အင္ဂ်င္နီယာအတတ္ပညာျဖင့္ ေက်းလက္လမ္း၊ တံတားလုပ္ငန္းေတြကို ေပါင္းစပ္ေဆာင္႐ြက္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ားသည္ ယခု ထက္ပိုၿပီး လူမႈစီးပြားဘဝ ပိုမိုတိုးတက္ လာမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ၊ ယေန႔ႏိုင္ငံေတာ္အပိုင္းတြင္လည္း ျပည္သူမ်ားဘဝ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းႏွင့္ သာယာခ်မ္းေျမ႕ေစရန္ အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက အၿမဲမျပတ္ ႀကိဳးပမ္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေနပါေၾကာင္း၊ အစိုးရက႑ ၊ လႊတ္ေတာ္က႑၊ ျပည္သူမ်ားက႑ စသည္ျဖင့္ အပိုင္း လိုက္က႑အလိုက္ ဟန္ခ်က္ညီညီ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေန ပါေၾကာင္း၊ တက္ညီလက္ညီ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းျဖင့္ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာၿပီး ျပည္သူမ်ား ဘဝၿငိမ္းခ်မ္းသာယာဝေျပာလာမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ။
ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘဝဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အဓိကေဆာင္႐ြက္ေပးမည့္ ေက်းလက္လမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဉီးစီးဌာန လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ျပည္သူႏွင့္အတူ ပူးေပါင္းပါဝင္ ေဆာင္႐ြက္သြားရမည္ျဖစ္ၿပီး ယခုကဲ့သို႔ မြန္ျမတ္ေသာ တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္မည့္ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဉီးစီးဌာနအေနျဖင့္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ပါေစေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
၎ေနာက္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ၊ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဉီးစီးဌာန ၊ ေခတၱၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ၊ ဦးခင္သက္ က ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဉီးစီးဌာန ဖြဲ႕စည္းပုံႏွင့္ ေရွ႕ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းတင္ျပၿပီး ေက်းလက္လမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာန၊ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ဦးျမင့္ဦးက GIS ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ တ႐ုတ္ျပည္သူ႕သမၼတႏိုင္ငံ သံအမတ္ႀကီး H.E. Mr. HONG LIANG က ဂုဏ္ျပဳ အမွာစကားေျပာၾကားသည္။
ယင္းေနာက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ မန္းဝင္းခိုင္သန္းအား ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ လၽွပ္စစ္ႏွင့္စြမ္းအင္ ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းခိုင္က ႐ုံးအသစ္ဖြင့္ပြဲ အထိမ္းအမွတ္ လက္ေဆာင္ေပးအပ္ၿပီး အမွတ္တရ စုေပါင္းမွတ္တမ္းတင္ ဓါတ္ပုံ႐ိုက္ၾကသည္။
ထို႔ေနာက္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္ ၊ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ခ်ဳပ္ႏွင့္ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္တို႔က ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာန၏ ေရွ႕ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတင္းမီဒီယာမ်ား ေမးျမန္းခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေျဖၾကားၾကသည္။
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ ယခင္က အေဆာက္အဦဦးစီးဌာန ၊ လမ္းဦးစီးဌာန ၊  တံတားဦးစီးဌာနႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္အိမ္ရာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနတို႔ျဖင့္ ဦးစီးဌာန(၄)ခု ဖြဲ႕စည္းၿပီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ၊ အေျခခံအေဆာက္အအုံဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပအိမ္ရာက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိသည္။
ယေန႔ ဖြင့္လွစ္သည့္ အသစ္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနသည္ ေက်းလက္လမ္း ၊ တံတားမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ ေက်းလက္ထုတ္ကုန္မ်ား ကုန္က်စရိတ္ သက္သာစြာျဖင့္ ေဈးကြက္သို႔ ေရာက္ရွိ ေရး ၊ ေက်းလက္ေန ျပည္သူမ်ား၏ ပညာေရး ၊ က်န္းမာေရး ၊ လူမႈေရး ကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ ေက်းလက္ လမ္းကြန္ရက္ကို အသုံးျပဳ၍ အျမန္ဆုံးဆက္သြယ္သြားလာႏိုင္ေရး ၊ အမ်ိဳးသားပို႔ေဆာင္ေရးပင္မစီမံကိန္းအား အေထာက္ အကူျဖစ္ေရးတို႔ကို မဟာဗ်ဴဟာရည္မွန္းခ်က္ထား ေဆာင္႐ြက္မည္ ျဖစ္သည္။
၂၀၁၆ - ၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ကုန္ရွိ ေက်းလက္လမ္းမ်ားမွာ ကတၱရာ/ကြန္ကရစ္လမ္း (၃၀၁၆) မိုင္ (၆) ဖာလုံ (၆%) ၊ ေက်ာက္လမ္း၊ ဂဝံ/ ဂ်င္းလမ္း(၁၂၀၇၅)မိုင္ (၆)ဖာလုံ (၂၄%) ႏွင့္ ေျမသားလမ္း ၊ ဂ်စ္ကား /  ဆိုင္ကယ္ / လွည္း / လူသြားလမ္း (၃၅၇၈၁) မိုင္  (၃) ဖာလုံ (၇၀%) ၊ စုစုေပါင္း (၅၀၈၇၄)မိုင္ (၃)ဖာလုံ (၁၀၀%) ရွိပါသည္။ တံတားမ်ား အေနျဖင့္ ကြန္ကရစ္တံတား (၅၅၁၃) စင္း ၊ သစ္သားတံတား (၆၇၅၁) စင္း ၊ ေရေက်ာ္ (၁၀၅၄) စင္း ၊ Box Culvert (၁၀၇၀၀)စင္း ၊ ႀကိဳးတံတား (၁၁၇)စင္း ၊ ေဘလီတံတား (၁၈)စင္း ၊ အျခား (၈၈) စင္း စုစုေပါင္း (၂၄၂၄၁) စင္း ရွိသည္။
၂၀၃၀ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေက်း႐ြာမ်ားအားလုံး (၈၀%)ႏွင့္ ႏိုင္ငံတြင္းရွိ ေက်းလက္ လူဉီးေရ၏ (၉၀%) အေပၚ ရာသီမေ႐ြးသြားလာႏိုင္ေသာ ေက်းလက္လမ္းမ်ားအျဖစ္ အသုံးျပဳ ႏိုင္ရန္ ႏွစ္စဥ္ရည္မွန္းခ်က္ထားရွိၿပီး အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment