ေနျပည္ေတာ္
ၾသဂုတ္ ၃၁
ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ပဥၥမပံုမွန္အစည္းအေ၀း
၅၃ ရက္ေျမာက္ ေန႔အစည္းအေ၀းကို ေနျပည္ေတာ္ရွိ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ ယေန႔
နံနက္ပုိင္းတြင္ ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပၿပီးစီးခဲ့သည္။
အစည္းအေ၀းတြင္ မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၀)မွ
ဦးေက်ာ္ျမင့္ဦး၏ ေက်းလက္ေဒသမ်ား၏ လူေနမႈဘ၀ႏွင့္ အေျခခံအေဆာက္အအံု ျမွင့္တင္ေရးတြင္ ေက်းလက္ေနလူတန္းစားအားလံုး
ပါ၀င္လာႏုိင္ေရးအတြက္ ကိုယ္ထူ ကိုယ္ထ လွ်ပ္စစ္မီးလင္းေရးေကာ္မတီမ်ား၏ မူမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားမွ
ျပင္ဆင္ ေရးဆြဲ၊ အတည္ျပဳ၊ ျပ႒ာန္း၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ၊ မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာထြန္းႏုိင္က ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္
ႏွစ္စဥ္ခြဲေ၀ရရွိသည့္ ရန္ပံုေငြကို အသံုးျပဳ၍လည္းေကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားက
၄င္းတို႔၏ ႏွစ္စဥ္ဘတ္ဂ်က္ ခြဲေ၀ရရွိမႈမ်ားအရ လည္းေကာင္း၊ ႏုိင္ငံတကာမွႏွစ္စဥ္ ေခ်းေငြမ်ားမွ
ရယူ၍လည္းေကာင္း၊ ေက်းရြာမ်ားကို လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားမ်ား ျဖန္႔ျဖဴးေပးေ၀ႏုိင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္
ေနပါေၾကာင္း၊ ထုိအစီအစဥ္မ်ားထက္ ဓာတ္အားမ်ား ေဆာလ်င္စြာရရွိႏုိင္ရန္ ေက်းရြာမ်ားမွ
ရြာသူရြာသားမ်ားက ေငြေၾကးစုေဆာင္းၾကၿပီး ေက်းရြာ၏အစီအစဥ္ျဖင့္ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးမီးလင္းေရး
ကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၾကပါေၾကာင္း။
လွ်ပ္စစ္ႏွင့္စြမ္းအင္ ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္
ေက်းရြာမီးလင္းေရးေကာ္မတီက မီး လင္းေရးမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၾကရာတြင္ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္
အခ်က္ ၁၂ ခ်က္ကို သတ္မွတ္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ အခ်က္ ၁၂ ခ်က္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္
ေက်းရြာမီးလင္းေရးေကာ္မတီက တည္ေဆာက္ရမည့္ ဓာတ္အားလိုင္း၊ ဓာတ္အားခြဲ႐ံုမ်ား ေရရွည္တည္တ့ံခိုင္ၿမဲေရး၊
လွ်ပ္စစ္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရး၊ ဓာတ္အား ေပ်ာက္ဆံုးမႈ ေလ်ာ့နည္းေစေရးစသည့္ နည္းပညာဆိုင္ရာအခ်က္မ်ားကို
ေက်းရြာအက်ဳိးအတြက္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း။
မီးလင္းေရးေကာ္မတီအား အသင္းအဖဲြ႕မ်ား
ဖြဲ႕စည္းပံုစည္းမ်ဥ္းႏွင့္အညီ ၿမိဳ႕နယ္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာန၏ စီစဥ္ၾကီးၾကပ္မႈျဖင့္
ေက်းရြာလူထုမွ ပြင့္လင္းျမင္ သာစြာ မဲစနစ္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ မီးလင္းေရးေကာ္မတီက
သက္တမ္းသတ္ မွတ္ႏုိင္ေရးႏွင့္ သက္တမ္းျပည့္ပါက ထပ္မံေရြးခ်ယ္ပါေၾကာင္း၊ မီးလင္းေရးေကာ္္မတီမွ ႏွစ္စဥ္ ေငြစာရင္းရွင္းလင္းသြားရန္၊
ေငြေၾကးမရွင္းလင္းႏိုင္မႈႏွင့္ အလြဲသံုးစားမႈမ်ား ထင္ရွားေနပါက ေကာ္မတီအား မီးယူထားသည့္
အိမ္ေထာင္စုမ်ားမွ မဲေပး၍ ျပန္လည္ ေရြးခ်ယ္ဖဲြ႕စည္းပါေၾကာင္း၊ ယင္းအခ်က္မ်ားေၾကာင့္
ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ံုး၊ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းခ်ဳပ္႐ံုး၊
ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊
ျပည္သူမ်ားပူးေပါင္းပါ၀င္ညွိႏႈိင္းၿပီး ေက်းရြာ မီးလင္းေရးဆိုင္ရာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားအား
ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိ ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
ကယားျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၅)မွ ေဒၚရွားမူ၏
ကယားျပည္နယ္ ဖ႐ူဆိုၿမိဳ႕ တြင္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္ခြဲ
ဖြင့္လွစ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ၊ မရွိေမးခြန္း ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္၀င္းက
ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ ဘဏ္ခြဲတစ္ခုဖြင့္လွစ္ပါက ဘဏ္ခြဲအေဆာက္အအံုအတြက္ ေျမေနရာ၊ ေငြတုိက္ေငြသုိ
ေလွာင္ခန္း၊ ေငြပို႔ေငြသယ္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စသည့္တို႔အျပင္ ၀န္ထမ္းဦးေရ ၁၅ ဦးမွ ၂၀ ဦးအထိ
ခန္႔ထားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ဖ႐ူဆိုၿမိဳ႕သည္ လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ၂၂ မိုင္ ကြာေ၀းၿပီး
လူဦးေရ ၃ ေသာင္းခန္႔သာ ရွိသည့္အတြက္ ဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ားကို လြိဳင္ေကာ္ခ႐ိုင္ ဘဏ္ခြဲကသာ
ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါ ဖ႐ူဆိုၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္ခြဲ ဖြင့္လွစ္ရန္အတြက္
ေျမေနရာရရွိထားၿပီး၊ ေငြတိုက္ အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ရန္ ေျမေနရာရရွိေရးအတြက္ ဆက္လက္ေဆာင္
ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
ဖ႐ူဆိုၿမိဳ႕သည္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၊ လံုျခံဳေရးေကာင္းမြန္လာၿပီျဖစ္ျခင္း၊
လွ်ပ္စစ္မီး ၂၄ နာရီ ရရွိျခင္း၊ တယ္လီဖုန္းလိုင္းမ်ား ေကာင္းမြန္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕နယ္
ဘဏ္ခြဲအျဖစ္ ေလာေလာဆယ္ဖြင့္လွစ္မေပးႏိုင္ ေသးေသာ္လည္း ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဘဏ္ႏွင့္ အက်ဳိးတူပူးေပါင္း၍
မိုဘိုင္းဘဏ္လုပ္ငန္းကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ Myanmar Mobile Money လုပ္ငန္းႏွင့္ ညိွႏိႈင္း၍
Mobile ေငြလႊဲလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္မည့္အေျခအေနရွိ၊ မရွိ သံုးသပ္ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ေငြတုိက္အေဆာက္အအံုအတြက္ ေျမေနရာရရွိလာပါက ႏွစ္စဥ္ ဘတ္ဂ်က္တင္ျပေတာင္း ခံခ်ိန္တြင္
ထည့္သြင္းေတာင္းခံၿပီး ပထမဦးစြာ ဘဏ္ေငြတိုက္ခြဲအဆင့္ေပးျခင္းႏွင့္ ေဒသ စီးပြားေရး
ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ၊ ဘဏ္ႏွင့္ဆက္သြယ္သူမ်ားျပား လာမႈအေပၚမူတည္ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ဘဏ္ခြဲအဆင့္သို႔
တိုးျမွင့္ျခင္းတို႔ကို ဆက္လက္သံုးသပ္ ေဆာင္ရြက္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
ဆက္လက္ၿပီး အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ဒုတိယအႀကိမ္
အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ ပဥၥမပံုမွန္အစည္းအေ၀းသည္ ၂၀၁၇ခုႏွစ္ ေမ ၁၈ ရက္မွ ၾသဂုတ္ ၃၁ ရက္အထိ အစည္းအေ၀း က်င္းပရက္ ၅၃ ရက္ က်င္းပခဲ့ၿပီး အစည္းအေ၀း
ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ျပည္သူလူထု၏ အက်ဳိးအလို႔ငွာ
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္သို႔ ၾကယ္ပြင့္ျပေမးခြန္း ၂၃၅ ခုႏွင့္ ၾကယ္ပြင္မျပ ေမးခြန္း ၂၀၈ ခု
တို႔ကို ေမးျမန္းခဲ့ပါေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ား ေမးျမန္းသည့္ ေမးခြန္းမ်ားအေပၚ
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္း၀င္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုခ်င္းအေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊
၀န္ႀကီးဌာန အခ်င္းခ်င္း ေပါင္းစပ္၍ လည္းေကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရအဖဲြ႕မ်ားႏွင့္
ေပါင္းစပ္ညွိႏႈိင္း၍ လည္းေကာင္း လႊတ္ေတာ္တြင္
ႏႈတ္ျဖင့္ေျဖၾကားျခငး္၊ စာျဖင့္ေပးပို႔ ေျဖၾကားျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း။
အဆိုတင္သြင္းျခင္းက႑တြင္ ျပည္ေထာင္စု
အစိုးရအား တိုက္တြန္းေၾကာင္း အဆို ၆ ခုကို လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္သြင္း ခဲ့ရာ လႊတ္ေတာ္က လက္ခံေဆြးေႏြးရန္
သေဘာတူညီခဲ့သည့္အတြက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြး ျခင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္
အဖဲြ႕အစည္း၀င္မ်ားက ျပန္လည္ေျဖရွင္း ေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူျခင္းတို႔ကို
ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ အဆို ၄ ခုကို အတည္ျပဳျခင္း၊ အဆို ၁ ခုကို မွတ္တမ္းတင္ျခင္းႏွင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရန္
အဆို ၁ ခု က်န္ရွိပါေၾကာင္း။
ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းျခင္းက႑ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ စတင္ေဆြးေႏြးႏုိင္ရန္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ေပးပို႔ထားသည့္
ဥပေဒၾကမ္း ၅ ခုတို႔ကို လႊတ္ေတာ္သုိ႔ အဆိုတင္သြင္းျခင္း၊ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက အစီရင္ခံစာ ဖတ္ၾကား ျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက
ေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူျခင္းတုိ႔ကို ေဆာင္ရြက္ကာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔
ေပးပို႔ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးရန္
ေပးပို႔ထားသည့္ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားအနက္ ဥပေဒၾကမ္း ၄ ခုကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ က ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္
ျပန္လည္ေပးပို႔လာပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ေပး ပို႔လာျခင္းကို လႊတ္ေတာ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ ျပင္ဆင္ခ်က္အတိုင္း
အတည္ျပဳခဲ့ ပါေၾကာင္း။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ စတင္တင္သြင္းၿပီး အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးႏုိင္ရန္
ေပးပုိ႔ခဲ့ သည့္ ဥပေဒၾကမ္း ၉ ခုတို႔ကို ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက
အစီရင္ခံစာဖတ္ၾကားတင္သြင္းျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ရယူျခင္းတုိ႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ လႊတ္ေတာ္က ဥပေဒၾကမ္း ၇ ခုကို ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊
ဥပေဒၾကမ္း ၂ ခုကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ ျပင္ဆင္ခ်က္အတိုင္း အတည္ျပဳ၍လည္းေကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔
ေပးပို႔ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ျပင္ အဂတိလိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒကို တတိယ အႀကိမ္ ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းကို
လႊတ္ေတာ္သို႔ အဆိုတင္သြင္းျခင္း၊ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက အစီရင္ခံစာဖတ္ၾကားျခင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္၏
အတည္ျပဳခ်က္ရယူျခင္းတို႔ ကို ေဆာင္ရြက္ကာျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပို႔ခဲ့ပါေၾကာင္း၊
ယင္းဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္မျပဳဘဲ သေဘာတူေၾကာင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေပးပို႔လာ
ျခင္းကုိ လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပခဲ့ပါေၾကာင္း။ ထို႔အတူ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ျမန္မာ့ေက်ာက္မ်က္ ရတနာဥပေဒၾကမ္းကို
လႊတ္ေတာ္သုိ႔ အဆိုတင္သြင္းျခင္း၊ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက အစီရင္ခံစာဖတ္ၾကားျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္
မ်ားက ေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ရယူျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ကာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔
ေပးပို႔ခဲ့ ပါေၾကာင္း။
အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းျခင္းက႑တြင္ ေကာ္မတီ
၁၂ ခု၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ အစီရင္ခံစာမ်ားကို အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္သုိ႔ ဖတ္ၾကားတင္သြင္းျခင္း၊
လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳျခင္းတို႔ကို
ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း။
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္
ေကာ္မတီမ်ားကလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းကာလအတြင္း အစည္းအေ၀း စုစုေပါင္း ၁၇၄ ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား စြမ္းရည္ ျမင့္မားေစရန္ ရည္ရြယ္၍ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးပြဲ
(Debate) ကို ၈ ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားက ေဆြးေႏြးခဲ့ပါေၾကာင္း။
ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအတြက္ သုေတသန၊ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးဌာနႀကီးမွ
ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ပဥၥမပံုမွန္အစည္းအေ၀း ကာလအတြင္း စာတမ္းတို ၃ ေစာင္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ ၆၅ ဦးက သိရွိလိုသည့္ သတင္းအခ်က္အလက္
ေမးျမန္းခဲ့မႈမ်ားအနက္ ၁၁၃ ေစာင္ကို ရွာေဖြေပးခဲ့ၿပီး ေဆာင္ရြက္ဆဲ ၂၄ ေစာင္ ရွိေနေၾကာင္း
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ကို အသိေပးပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္
ပဥၥမပံုမွန္ အစည္းအေ၀း ၅၃ ရက္ေျမာက္ေန႔ကို ရပ္နားျခင္းႏွင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ဳိးသား
လႊတ္ေတာ္ ပဥၥမပံုမွန္အစည္းအေ၀းကို ေအာင္ျမင္စြာက်င္းပၿပီးစီးေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ေအးေအးသန္႔(သတင္းစဥ္)
No comments:
Post a Comment