Wednesday, July 5, 2017

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ပဥၥမ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ဒသမေန႔ က်င္းပ



ေနျပည္ေတာ္ ဇူလိုင္ ၄
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ပဥၥမပံုမွန္ အစည္းအေ၀း ဒသမေန႔ကို ယေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အအံု ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ခန္းမ၌ က်င္းပသည္။

အစည္းအေဝးတြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳသည္ဟု မွတ္ယူရမည့္ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ျမန္မာ့ ကမ္း႐ိုးတန္းႏွင့္ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္း သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ခြင့္ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတို႔ကို လႊတ္ေတာ္က မွတ္တမ္းတင္သည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖဲြ႕မွ ေပးပို႔ေသာ အထူးကုန္စည္ခြန္ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းက အထူးကုန္စည္ခြန္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္း ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ခဲ့ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ အတြက္ အခြန္ေကာက္ခံရရွိမႈကို မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အခြန္ဆိုင္ရာ ဥပေဒတစ္ရပ္သည္ ဘက္ေပါင္းစံုမွ သံုးသပ္၍ သိမ္ေမြ႕စြာ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒတစ္ရပ္ ျပင္ဆင္ရာတြင္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေသာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အတြက္ အခြန္တာ၀န္ကို ၀န္ထုပ္၀န္ပုိး မျဖစ္ေစဘဲ ေခ်ာေမြ႕စြာ ဆက္လက္ ကူးေျပာင္း ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေရးကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားထား ရွိပါေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္သုိ႔ ရွင္းလင္း တင္သြင္းသည္။
အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ အစီအရင္ခံစာကုိ  ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာ ျမတ္ဉာဏစိုးက ဖတ္ၾကား တင္ျပသည္။
ယင္း ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြး လိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္း ႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သေဘာ ကြဲလြဲေသာ တရားခံ လႊႊဲေျပာင္းေရး ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာကို ေကာ္မတီ တဲြဖက္ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေက်ာ္စုိးလင္းက ဖတ္ၾကား တင္ျပသည္။
အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕မွ ေပးပို႔ေသာ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ခု ဘ႑ာေရး​ႏွစ္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္ အေပၚ အခြန္ေကာက္ခံ ရရွိိမႈ အေျခအေနႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္၀င္းက ၂၀၁၆-၂၀၁၇ခု ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အခြန္အေကာက္ရေငြအတြက္ လ်ာထားခ်က္မွာ ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခစာရင္းအရ ေငြက်ပ္ ၆၅၁၂ ဒသမ ၇၀၄ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  ဒုုတိယ ၆ လပတ္ အတြက္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၄၃၇၀ ဒသမ ၈၇၀ ဘီလီယံ ျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံရရွိမႈမွာ ေငြက်ပ္ ၄၅၇၃ ဒသမ ၉၀၄ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္ အတြက္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၁၂၆၇ ဒသမ ၄၇၈  ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံ ရရွိမႈမွာ ေငြက်ပ္ ၁၃၄၀ ဒသမ  ၈၃၅ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  လ်ာထားခ်က္ကို ျပည့္မီ ေက်ာ္လြန္ရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းမွာ ႏုိင္ငံပိုင္က႑မွ ယခင္ႏွစ္ထက္ ပိုမိုေကာက္ခံ ရရွိခဲ့ျခင္း၊  ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာ ေရးႏွစ္ႏွင့္ ၂၀၁၅- ၂၀၁၆ ဘ႑ာေရး ႏွစ္မ်ားအတြင္း ႏုိင္ငံပိုင္ လုုပ္ငန္းမ်ားက ရယူခဲ့ေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား အတြက္ က်သင့္အခြန္မ်ားကို စုစည္း ေပးသြင္းခဲ့ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ကုန္သြယ္ေရး ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ သြင္းကုန္ လုိင္စင္မ်ား အတြက္ ဒုတိယ ၆ ပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၂ ဒသမ ၀၉၇ ဘီယီယံျဖတ္ၿပီး ေကာက္ခံ ရရွိမႈမွာ ေငြက်ပ္ ၃ ဒသမ ၉၂၆ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေအာင္ဘာေလသိန္းဆု အတြက္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၂၂ ဒသမ ၇၄၂ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံ ရရွိမႈမွာ ေငြက်ပ္ ၂၂ ဒသမ ၈၇၀ ဘီယီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၊ ယာဥ္ေမာင္း လုိင္စင္၊ လုပ္ငန္း လိုင္စင္ဆုိင္ရာ အခေငြမ်ား အတြက္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၁၂၉ ဒသမ ၆၉၁ ဘီလီယံ ျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံ ရရွိမႈမွာေငြက်ပ္ ၁၇၀ ဒသမ ၄၂၅ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ အထူးကုန္စည္ခြန္ အတြက္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၅၀၇ ဒသမ ၂၉၉ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံ ရရွိမႈမွာ ေငြက်ပ္ ၆၃၆ ဒသမ ၃၂၂ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ အေကာက္ခြန္ အတြက္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၂၅၂ ဒသမ ၅၀၀ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံ ရရွိမႈမွာ ေငြက်ပ္ ၂၅၈ ဒသမ ၁၀၄ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ငါးလုပ္ငန္း ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ ငါးလုုပ္ငန္းဆုိင္ရာ အခြန္အခ အတြက္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၀ ဒသမ ၆၃၀ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံ ရရွိမႈမွာ ေငြက်ပ္ ၂ ဒသမ ၁၂၂ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သတၱဳတြင္း ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ ဓာတ္သတၱဳခြန္ႏွင့္ ရတနာခြန္ အတြက္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၁၀ ဒသမ ၄၁၆ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး  ေကာက္ခံရရွိေငြ က်ပ္ ၂၀ ဒသမ ၁၈၆ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဆက္သြယ္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္  ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္း အခြန္အခ အတြက္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၉၀ ဒသမ ၈၄၉ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံရရွိ ေငြက်ပ္ ၃၄၉ ဒသမ ၅၀၅ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ အတြက္  ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာေငြ က်ပ္ ၃၄ ဒသမ ၄၉၀ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံရရွိမႈမွာ ေငြက်ပ္ ၃၁ ဒသမ ၁၂၆ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ ၀င္ေငြခြန္အတြက္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၁၆၇၆ ဒသမ ၄၆၉ ဘီ လီယံျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံရရွိမႈမွာ ေငြက်ပ္  ၁၅၀၁ ဒသမ ၂၅၃ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သစ္ေတာ ဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ သစ္ေတာမ်ားမွ ပစၥည္းမ်ား ထုတ္ယူသည့္ အတြက္ သစ္ေတာခြန္ အတြက္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၅ ဒသမ ၁၇၉ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံရရွိမႈမွာ ေငြက်ပ္ ၂ ဒသမ ၃၅၂ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္ ၀န္ႀကီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ထုတ္ယူသည့္ အခြန္အတြက္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၃၆၃ ဒသမ ၂၃၉ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံရရွိေငြ က်ပ္ ၂၂၈ ဒသမ ၀၄၈ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား စီမံေရးဦးစီးဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ ေရအား အရင္းအျမစ္မွ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ထုတ္ယူသည့္ အတြက္ အခမဲ့ရရွိသည့္ ဓာတ္အားခ အတြက္  ဒုတိယ ၆ လ ပတ္ လ်ာထားခ်က္မွာ ေငြက်ပ္ ၆ ဒသမ ၀၂၀ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ေကာက္ခံ ရရွိေငြ က်ပ္ ၅ ဒသမ ၄၁၀ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အနာဂတ္ ကာလတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရ၏ အသံုးစရိတ္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္က ေကာက္ခံ ရရွိသည့္ အခြန္ေငြအေပၚ ရပ္တည္ ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ရသင့္ ရထုိက္သည့္ အခြန္အေကာက္မ်ား ေကာက္ခံေရးသည္ အေရးႀကီးေသာ ကိစၥ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  သုိ႔ရာတြင္ အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ား အတြက္ ၀န္ထုတ္၀န္ပိုး မျဖစ္ေစေရး၊ ႏုိင္ငံေတာ္ အတြက္ ရသင့္ရထုိက္သည့္ အခြန္၀င္ေငြ အျပည့္အဝ ရရွိေရးကို ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး သင့္တင့္မွ်တစြာ ျပည္သူအမ်ား လိုက္နာ ထမ္းေဆာင္ ႏိုင္ေသာ အခြန္ႏႈန္းထား ျဖစ္ေစေရး၊ ျပည္သူမ်ား အခြန္ဆိုင္ရာ အသိပညာ၊ ဗဟုသုတ တုိးပြားၿပီး အခြန္ကို လိုလားစြာ ထမ္းေဆာင္ လာေစေရး၊ ႏုိင္ငံတကာ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာ အခြန္ စနစ္ ျဖစ္ေပၚလာေရး၊ အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈ ပေပ်ာက္ေရး စသည္တို႔ အတြက္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္း တင္ျပသည္။
၂၀၁၆-၂၀၁၇ ခု ဘ႑ာေရး​ႏွစ္ ဒုတိယ ၆လပတ္ လ်ာထားခ်က္ အေပၚ အခြန္ ေကာက္ခံရရွိိမႈ အေျခအေနႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္ အစီအရင္ခံစာ (၈/၂၀၁၇)ကုိ  ေကာ္မတီ အဖဲြ႕၀င္ ဦးေအာင္မင္းက ဖတ္ၾကား တင္ျပသည္။
ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာတြင္   ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ရေငြတုိးတက္မႈ ရွိေသာ္လည္း အခြန္ရေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီ အခ်ဳိးနိမ့္က်ဆဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အခြန္ရေငြသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ အဓိက ေမာင္းႏွင္အား တစ္ရပ္ျဖစ္ရာ အခြန္ေငြ တိုးတက္ ရရွိႏုိင္ေရး အတြက္  ဥပေဒႏွင့္ အညီ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ ေကာက္ခံႏုိင္ေရး ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ။
အခြန္ရေငြ တိုးတက္ ရရွိႏုိင္ေရး ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တည္ဆဲ အခြန္မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ အညီျဖစ္ေစေရး၊ အခြန္ပညာေပး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြ ကုန္က်မႈ သက္သာေစေရး အတြက္ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ား၏ အထူးထုတ္ အခ်ပ္ပို က႑မ်ားတြင္ ထည့္သြင္း ပညာ ေပးႏုိင္ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ အညီ အခြန္ ေပးေဆာင္ ထုိက္သူမ်ား ဥပေဒႏွင့္အညီ ခံစားႏုိင္ေသာ အခြန္ဆိုင္ရာ သက္သာခြင့္၊  ကင္းလြြတ္ခြင့္မ်ားကို ျပည္သူမ်ားအား အသိေပးျခင္း၊ အခြန္ ေကာက္ခံရာတြင္  သက္သာခြင့္မ်ားႏွင့္ အညီ တြက္ခ်က္ ခြင့္ျပဳေပးျခင္း၊  အခြန္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ ေက်ပြန္သည့္ အခြန္ ၀န္ထမ္းမ်ား၊ အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ားအား အသိအမွတ္ျပဳျခင္း၊ ထုိက္သင့္ေသာ ခ်ီးျမွင့္မႈမ်ား စီမံ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းတုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ယင္းကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏုိင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတထံမွ  သေဘာထား မွတ္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ ေပးပို႔ ထားေသာ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ေရခြန္ႏွင့္ တာတမံခြန္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္ သေဘာ ကြဲလြဲေသာ ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ထိန္းသိမ္းေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတုိ႔ကုိ တစ္ပိုဒ္ခ်င္းစီ အလိုက္ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုး အျဖတ္ရယူရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္သည္။
မ်ိဳးျမင့္၊ ေအးေအးသန္႕ (သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment