ေနျပည္ေတာ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၂
ဒုတိယအႀကိမ္္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ စတုတၳပံုမွန္အစည္းအေ၀း
၁၂ ရက္ေျမာက္ ေန႔ကို ယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ လႊတ္ေတာ္အေဆာက္အဦ ျပည္သူ႔
လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
အစည္းအေ၀းတြင္ ခႏီၱးမဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦးေအာင္သန္း စိန္၏ ခႏၱီး-ေရႊျပည္သာေက်းရြာ
(ေက်ာက္စိမ္းတြင္းေဒသ) ကားလမ္းအၾကားရွိ ေခ်ာင္းႀကီး၊ ေခ်ာင္းငယ္မ်ား၌ အမာခံတံတားမ်ားေဆာက္
လုပ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္းရာ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးဌာန
ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သန္းထြဋ္က နယ္စပ္္ေရးရာ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ နယ္စပ္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္း
မ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျမွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိရာ ခႏီၱး-လသာ-ေရႊျပည္သာ-ျမကၽြန္းသာလမ္း
မူလအရွည္ (၂၅)မိုင္လမ္းအတြက္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ခု ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေက်ာက္လမ္း (၁၀)မိုင္ႏွင့္
၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ တြင္ ေက်ာက္လမ္း (၅)မိုင္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၿပီး ၂၀၁၆-၂၀၁၇ခု ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္
ေက်ာက္လမ္း (၄)မိုင္အား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါလမ္း (၂၅)မိုင္တြင္
ေဆာင္ရြက္ရန္ က်န္ရွိေသာ (၆)မိုင္အတြက္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ခု ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေက်ာက္လမ္း (၂)မိုင္ႏွင့္
၂၀၁၈-၂၀၁၉ခု ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေက်ာက္လမ္း (၄)မိုင္အား ထည့္သြင္းလ်ာထားေပးမည္ျဖစ္ၿပီး
ရန္ပံုေငြခြင့္ျပဳပါက ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို္႔ျပင္ ခႏီၱး-ေရႊျပည္သာေက်းရႊာ
(ေက်ာက္စိမ္း တြင္းေဒသ) ကားလမ္းမ်ား အၾကားရွိ ေခ်ာင္းႀကီး၊ ေခ်ာင္းငယ္မ်ား၌ အမာခံတံတားမ်ား
ေဆာက္လုပ္ေပးရန္ လိုအပ္ မည္ျဖစ္ရာ အဆုိပါလမ္းေပၚ၌ အမာခံတံတားမ်ား၊ Box Culvert မ်ား
တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား အား ၂၀၁၈-၂၀၁၉ခု ဘ႑ာေရးႏွစ္မွ စတင္၍ ႏွစ္အလုိက္ ဦးစားေပးအစီအစဥ္အလိုက္
ရန္ပံုေငြခြင့္ျပဳ ၀င္ဆံ့မႈႏွင့္အညီ ထည့္သြင္းလ်ာ ထားေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း
ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
နန္းယြန္းမဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦး၀မ္းလွ၏ နန္းယြန္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေက်းရြာခ်င္းဆက္လမ္း မ်ားျဖစ္ေသာ
ဖာက်က္-ဆန္းကိုင္-လားေဟာင္-ငိုင္ေမာင္း- လားမား (၂၅)မိုင္၊ ပါပုန္-ေခ်ာင္းဆံု-ေကးဆန္လံုေခါင္းလမ္း
(၂၇)မိုင္၊ ယန္းေနာ္ႏုတ္ညိဳ -ဆာလင္-ေကးဆန္ႏုတ္ညိဳ-ေဘာက္လြန္းလမ္း (၁၅)မိုင္၊ ၾကဴယန္းႏုတ္ညိဳ-ေက်ာက္ေခၚ-ဟ႐ိွတ္ႏုတ္ညိဳ-လံုေခါလမ္း(၁၅)မို္င္၊နန္းယြန္း-ပန္းေဆာင္တပ္ေရွာင္လမ္း
(၈)မိုင္တို႔အား (၂၀၁၇-၂၀၁၈) ဘ႑ာႏွစ္တြင္ တစ္ေၾကာင္းထိုးေျမသားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေပးရန္
အစီအစဥ္ရွိ ၊ မရွိ ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္းရာ
ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းထြဋ္က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္၏ေမးျမန္း ခ်က္ပါ လမ္းမ်ားအနက္
ယန္းေနာ္ႏုတ္ညိဳ-ဆာလင္-ေကးဆန္ႏုတ္ညိဳ-ေဘာက္လြန္းလမ္း (၁၅)မိုင္အတြက္ နယ္စပ္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး
ေရးရန္ပံုေငြျဖင့္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ခု၊ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေျမလမ္း (၁၀)မိုင္ႏွင့္ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ခု၊
ဘ႑ာေရး ႏွစ္တြင္ ေျမလမ္း (၅)မိုင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္လ်ာထားပါေၾကာင္း။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္၏
ေမးျမန္း ခ်က္ပါ က်န္ရွိေသာ တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္း ဆက္လက္ေဖာက္လုပ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္
ျပည္နယ္အစိုး ရအဖြဲ႕၏ သေဘာထား မွတ္ခ်က္၊ အက်ိဳးျပဳေက်းရြာ၊ အိမ္ေထာင္စု၊ လူဦးေရ၊ ေဒသေပါက္
ေစ်းျဖင့့္္ ကုန္က်မည့္ ခန္႔မွန္းေျခစာရင္း၊ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မည့္ေနရာ၏ ေျမပံုၾကမ္း
တို႔ကို သက္ဆိုင္ရာ ေဒသ တာ၀န္ရွိသူမ်ားမွ စနစ္တက်ကြင္းဆင္းေလ့လာသုံုးသပ္ တင္ျပေစမည္ျဖစ္
ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္၏ ေမးျမန္းခ်က္ပါ က်န္ေျမလမ္းမ်ား ဆက္လက္ေဖာက္လုပ္ႏိုင္ရန္အတြက္
လုိအပ္ေသာအခ်က္အလက္မ်ားအား သက္ဆိုင္ ရာေဒသမွ တင္ျပလာပါက နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးဌာန၏ (၅)ႏွစ္စီမံကိန္းတြင္
ထည့္သြင္း ေရးဆြဲ၍ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ခု၊ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစ၍ ရန္ပံုေငြခြင့္ျပဳ၀င္ဆံ့မႈႏွင့္အတူ
လုပ္ငန္း ဦးစားေပးအလုိက္ စိစစ္လ်ာထားတင္ျပ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကား
သည္။
တန္႔ယန္းမဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦစိုင္းေမာင္ပြင့္၏ မိုင္းေကာင္ ေက်းရြာအုပ္စု၊
မန္ေက်ာင္း၊ ေနာင္အက္၊ ပန္ဟိုက္၊ နမ့္ေလာင္း ရြာခ်င္းဆက္လမ္း (၁၀)မိုင္အား ေက်ာက္လမ္းခင္း
ေပးရန္၊ နားေကာ္ေက်းရြာအုပ္စု၊ ခိုတံုလမ္းခြဲမွ မန္ပိန္း၊ လံုက်ိန္၊ ေနာင္မိုရြာအထိ
ေျမသားလမ္း (၇)မိုင္ ေဖာက္လုပ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ၊ မရွိႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္းရာ
ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းထြဋ္ က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ေတာ္ႀကီး ေမးျမန္းခဲ့သည့္လမ္း
(၂)လမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ တန္႔ယန္းၿမိဳ႕နယ္၊ နားေကာ္ေက်းရြာအုပ္စု ခိုတံုလမ္းခြဲမွ မန္ပိန္း၊
လံုက်ိန္၊ ေနာင္မိုရြာ အထိ ေျမသားလမ္း (၇)မိုင္ ေဖာက္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္းအတြက္ ေငြက်ပ္
(၁၅၃ ဒသမ ၅၀၃၀)သန္းႏွင့္ ယင္းလမ္းေပၚတြင္ (၅)ေပ Box Culvert (၁၂)ခု ေဆာက္လုပ္ျခင္း အတြက္ ေငြက်ပ္
(၂၅ ဒသမ ၂၀) သန္းတို႔အား ၂၀၁၇-၂၀၁၈ခု ဘ႑ာေရးႏွစ္ ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႕၏ နယ္စပ္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးရန္ပံုေငြတြင္
လ်ာထားေဆာင္ရြက္ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေဒသတင္ျပခ်က္အရ သိရွိရပါေၾကာင္း၊ ေမးခြန္းတြင္ပါ၀င္သည့္
ကြန္ကရစ္တံတား (၄)စင္းမွာ ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မွ ေဆာင္ရြက္ရန္လ်ာထား သည့္ ခိုတံုလမ္းခြဲမွ
ေနာင္မိုရြာ (၇)မိုင္ ေျမလမ္းေပၚတြင္သာ လို္အပ္ေၾကာင္းႏွင့္ မန္ေက်ာင္း-နမ့္ေလာင္းရြာ
ခ်င္းဆက္လမ္း (၁၀)မိုင္ လမ္းေပၚတြင္ ၅ေပ Box Culvert (၅)ခုႏွင့္ ၃ ေပ ကြန္ကရစ္ ေရျပြန္
(၅)စင္းသာလိုအပ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ က်န္ရွိေသာ မန္ေက်ာင္း၊ ေနုာင္အက္၊ ပန္ဟိုက္၊
နမ့္ေလာင္းရြာခ်င္းဆက္ (၁၀)မိုင္လမ္း ေက်ာက္ခင္းျခင္းႏွင့္ ယင္းလမ္းေပၚတြင္ လိုအပ္
မည့္ ၅ေပ Box Culvert (၅)ခုႏွင့္ ၃ေပ ကြန္ကရစ္ေရျပြန္ (၅)စင္းတို႔အား ရွမ္းျပည္နယ္
အစိုးရအဖြဲ႕မွ တင္ျပလာပါက ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ရန္ပံုေငြလ်ာထားခ်ိန္တြင္ အဆိုျပဳထည့္သြင္းလ်ာထားႏိုင္ေရး
တင္ျပ ေဆာင္ရြက္ ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ေပါင္မဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ေဒၚမိကြန္ခ်မ္းက ႏိုင္ငံတစ္၀န္း လံုးရွိ ျပည္သူမ်ား၏
အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္မ်ားကို ထိခိုက္နစ္နာေစၿပီး ျပည္သူအမ်ား သေဘာမေတြ႕ လက္မခံေသာ
ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရမွ ခြင့္ျပဳထားသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို
ျပန္လည္စိစစ္ေပးပါရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရကို တိုက္တြန္းေၾကာင္းအဆိုကို တင္သြင္းရာ
ေတာင္ကုတ္မဲဆႏၵနယ္မွလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚနီနီေမျမင့္က ေထာက္ခံေဆြးေႏြးၿပီး အဆိုႏွင့္္
စပ္လ်ဥ္း၍ လက္ခံ ေဆြးေႏြးရန္ သင့္ မသင့္ကို လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ကို ရယူရာ လႊတ္ေတာ္၏
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ လက္ခံေဆြြး ေႏြးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ေၾကညာၿပီး ေဆြးေႏြးလိုသည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရွိပါက အမည္စာရင္း
တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
မိုးေမာက္မဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦး၀င္းေအာင္ တင္သြင္းသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းရွိ
ထီထိုးသူ ျပည္သူလူထုမ်ား အဆင္ေျပေစရန္၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ပေပ်ာက္ေရးႏွင့္ မႈခင္းေလွ်ာ့ခ်ေရးကို
တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ အေထာက္အကူျဖစ္ေစ ေသာ ေအာင္ဘာေလထီေရာင္းရေငြ၏ အခြန္ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
မွ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအား ေအာင္ဘာေလ သိန္းထီဆုအျဖစ္ ထည့္သြင္းေပးၿပီး ထီေရာင္းရေငြမွ အခြန္ေငြ
၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ေကာက္ခံသင့္ပါေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအား တိုက္တြန္းေၾကာင္း အဆိုကို
လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (၄) ဦးက လက္ခံေဆြးေႏြးသည္။
စဥ္႔ကိုင္မဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ေဒါက္တာေဒၚၾကည္မို႔မို႔လြင္က ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေအာင္ဘာေလ ထီမွ အခြန္ရေငြသည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္
က်ပ္ ၂၈ ဘီလီယံ ျဖစ္သည့္အတြက္ စုစုေပါင္း ေရာင္းရေငြမွာ က်ပ္ ၆၀ ဘီလီယံ တစ္နည္းအားျဖင့္
အေမရိကန္ေဒၚလာ သုညဒသမ သုညငါး ဘီလီယံအထိ ရွိေနပါေၾကာင္း ၊ လူဦးေရ ကြာျခားမႈမရွိသည့္
ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ ထိုင္းဘတ္ ၇၆ ဘီလီယံ တစ္နည္းအားျဖင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂ ဒသမ ၃ ဘီလီယံရရွိသည္ဟု
သိရွိရပါေၾကာင္း ၊ အစိုးရထီႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာႏွင့္ ထုိင္းကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါက
ဆုေၾကးအျဖစ္ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာအျဖစ္ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္သည့္အတြက္
အခြန္ရာခိုင္ႏႈန္းတြင္ ကြာျခားမႈ မရွိပါေၾကာင္း၊ တစ္ႏွစ္တာ ထီေရာင္းရေငြ၏ ဂ်ီဒီပီ အခ်ိဳးမွာ
ထိုင္းႏုိင္ငံက အဆမတန္မ်ား ျပားသည္ကုိ ေတြ႕ရပါေၾကာင္း ၊ ယင္းကို ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္သည့္
အခါတြင္ ထိုင္းႏုိင္ငံ၏ လူဦးေရ ၆၇ သန္းအနက္ ၁၉ ဒသမ ၂သန္းသည္ အစိုးရထီကို ထိုးၾကသည္ဟု
သိရပါေၾကာင္း၊ ထုိင္းႏိုင္ငံသားသံုးဦးလွ်င္ တစ္ဦးသည္ အစိုးရထီကို ထိုးေနသည္ဟု ယူဆႏိုင္ပါေၾကာင္း
၊ ယင္းသည္ ထုိင္းႏိုင္ငံ၏ ႀကီးမားေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ရပ္အျဖစ္ တင္စားေျပာဆိုေနၾကပါေၾကာင္း
၊ ျပည္သူမ်ားကလည္း ဆင္းရဲ ေမွာင္မိုက္ေသာညမ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏုိင္မည့္ အိပ္မက္တစ္ခုအျဖစ္
ယံုၾကည္ၾက သည္ဟုလည္း သိရပါေၾကာင္း ၊ ယင္းသုိ႔ ျပည္သူအေပၚ လႊမ္းမုိးဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္
ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ထီစနစ္ကို ေလ့လာအတုယူသင့္ပါေၾကာင္း၊ အစိုးရက လည္း ပုဂၢလိကမ်ား ကို ထီေရာင္းခ်ခြင့္ေပးထားပံုရပါေၾကာင္း
၊ ယခုဆိုလွ်င္ ထိုင္းႏုိုင္ငံ၏ ထီေစ်း ကြက္ ကိုခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္ရန္ E-Lottery စနစ္ကို
အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ဥပေဒေတြကို ျပင္ဆင္ ရန္ လုပ္ေဆာင္ ေနေၾကာင္းကိုလည္း ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေအာင္ဘာေလ ထီသမိုင္း ကိုေလ့လာၾကည့္ မယ္ဆိုပါက ၁၈၇၈ခုႏွစ္ သီေပါမင္းလက္ထက္မွာ
ေယာအတြင္း၀န္ ဦးဖိုးလိႈင္က ျပင္သစ္ထီကို နမူနာယူၿပီး စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္ဟု
သိရွိရပါေၾကာင္း၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈ မရဘဲ ၁၈၈၀ တြင္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္ဟု
သိရပါေၾကာင္း၊ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္မွ ျပန္လည္စတင္ႏုိင္ခဲ့သည္ဟု သိရွိရပါေၾကာင္း ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို
ေလ့လာ ၾကည့္ပါက ၁၉၃၈ မွ ယေန႔ ၂၀၁၇ အထိ ကာလမ်ားတြင္ ထီလက္မွတ္တန္ဖိုး တိုးျမွင့္ ေရာင္းခ်ျခင္း
၊ အျမင့္ဆံုးဆုႏွင့္ အနိမ့္ဆံုးဆုမ်ား ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ျခင္း ၊ အကၡရာ အေရအတြက္ အတိုးအေလွ်ာ့
ျပဳလုပ္ျခင္း အစရွိသည့္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားသာ ရွိသည့္ အတြက္ ထူးျခားသည့္ ထီစနစ္ေျပာင္းလဲမႈမ်ိဳးကို
မေတြ႕ရပါေၾကာင္း ၊ ထို႔အတြက္ ျပည္သူမ်ားကို ပိုမိုဆဲြေဆာင္ႏုိင္ ေစမည့္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို
လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ျပည္သူ႔ ဆႏၵ၊ ျပည္သူ႔အသံမ်ားကို အေလးထား လုပ္ေဆာင္ သင့္ ပါေၾကာင္း
၊ အစိုးရအေနျဖင့္ ျပည္သူကို အခြန္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ယဥ္ပါးလာေစရန္ စည္းရုံးဆဲြေဆာင္ ေနသည့္
ကာလ မ်ိဳးတြင္ ျပည္သူကို ၀န္ထုပ္၀န္ပုိးျဖစ္ေစသည့္ အခြန္မ်ားကိုသာ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးၿပီး
ေအာင္ ဘာေလ ထီကဲ့သို႔ေသာ လုပ္ငန္းမ်ိဳးကို ေအာင္ျမင္စြာ လုပ္ျခင္းျဖင့္ အခြန္ပိုမို
ရွာေဖြႏုိင္ရမည္ျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူကို အမွန္တကယ္ဆဲြေဆာင္ႏုိင္ပါက တရားမ၀င္ ေလာင္းကစားမ်ား
ပေပ်ာက္ေရးအတြက္လည္း အေထာက္အကူျပဳေစမည္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံ ၏၀င္ေငြလည္း အမ်ားအျပား ရရွိႏိုင္သည့္အတြက္
ႏုိင္ငံ၏ ႀကီးမားေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခုအျဖစ္ေတာင္ ရပ္တည္လာႏုိင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း
ရွင္းလင္းေဆြးေႏြး သည္။
ဘီးလင္းမဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦးတင္ကိုကိုဦးက ဤေနရာ တြင္ မိမိတို႔ေဆြးေႏြးၾကသည္မွာ ၁၀ရာခိုင္ႏႈန္းကိစၥျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ပံုမွန္အားျဖင့္ ယင္း ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ႏုိင္ငံေတာ္၏အခြန္အ ေကာက္ျဖစ္သည့္ အတြက္ တံတား၊
ေဆးရံု၊ ေက်ာင္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိသည့္အခြန္မ်ားပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုရွင္က ထီထိုးကံစမ္း ၾကသည့္ ျပည္သူမ်ားကို လူမႈစီးပြားဘ၀အဆင္ေျပေစခ်င္သည့္
ဆႏၵရွိေသာ္လည္း လက္ရွိကာလေစ်းကြက္တြင္ ထီတစ္ေစာင္ေစ်းႏႈန္းမွာ မူလတန္ဖိုး ၂၀၀ က်ပ္မဟုတ္ဘဲ
ေငြက်ပ္ ၃၀၀ အထက္တြင္သာျဖစ္ေနပါေၾကာင္း၊ ထီထိုးသည့္ျပည္သူက ထီေပါက္ သည့္အခါ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအရင္း
အႏွီးရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္က ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို
လမ္းတံတားအျဖစ္ရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး က်န္သည့္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကုိ မည္သူမွန္းမသိရရွိခံစား
လ်က္ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း၊ ယင္းအခ်က္သည္ ကံစမ္းျခင္းေလာ၊ ဥာဏ္စမ္းျခင္း ေလာ ဟူသည့္ အေတြးကိုျဖစ္ေပၚေစပါေၾကာင္း၊
ဥာဏ္အစမ္းခံရျခင္းေလာ၊ အဂတိတရားမ်ား လုိက္စားမႈမ်ားျဖစ္ေနသေလာဟု ေတြးမိသကဲ့သုိ႔ ဥပေဒက
မခိုင္မာျခင္းေလာ၊ အေကာင္ထည္ေဖာ္ျခင္းက ခ်ဳိ႕ယြင္းေနသေလာ ဆိုသည့္အခ်က္မ်ားကို ျပန္လွန္သံုး
သပ္ရန္ လိုအပ္ေနပါေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္ ႏွင့္ျပည္သူအၾကား အဆိုပါ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကုိ
ၾကည္ျဖဴညီမွ်စြာ မွ်ေ၀သံုးစြဲေနသည့္ကာလတြင္ အထက္ပါ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဟူသည့္ ပမာဏသည္ အလဟသျဖစ္ေနသည့္အတြက္
ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ အစိုးရအေပၚ ယံုၾကည္အား ကိုးမႈပ်က္ျပားေစပါေၾကာင္း၊ ယင္းအခ်က္သည္
အဆင္မေျပသည့္ စီမံခန္႔ ခြဲမႈမ်ားကို ထင္ရွားေစပါေၾကာင္း၊ မိမိတုိ႔အေနျဖင့္ ၂၀၀ က်ပ္တန္
ထီလက္မွတ္တြင္ ဆံုးရံႈးမႈမ်ားျဖစ္ေပၚၿပီးသကဲ့သုိ႔ ၅၀၀ က်ပ္တန္ ထီလက္မွတ္တြင္လည္း မည္သုိ႔ေသာ
ထပ္မံဆံုးရံႈးမႈမ်ဳိးေပၚေပါက္လာမည္နည္း ဟူသည့္အခ်က္ကို စဥ္းစားစရာျဖစ္လာပါ ေၾကာင္း၊
ျပည္သူမ်ား စိတ္ႏွလံုးခ်မ္းေျမ့စြာျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္မွဖြင့္လွစ္သည့္ ထီကို ကံစမ္း ကစားၾကရာ၌
၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ စိတ္ေကာင္းေစတနာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးေစလိုပါ ေၾကာင္း၊ တရားမ၀င္ သည့္
ေလာင္းကစားထီမ်ားေလ်ာ့ပါးေစေရးအတြက္ တရား၀င္ထီ မ်ားကို ခ်ဲ႕ထြင္ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္သည္
ဟု အၾကံျပဳလိုပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေျပာ ၾကားသည္။
ယင္းအဆိုအေပၚ တြံေတးမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးျမင့္လြင္ႏွင့္
ပုဇြန္ေတာင္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးျမင့္လြင္တို႔ကလည္း ၀ိုင္း၀န္းအၾကံျပဳေဆြးေႏြးၾကသည္။
အဆိုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာန
ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ ေမာင္၀င္း ကျပန္လည္ ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးၿပီး အဆိုကို မွတ္တမ္းအျဖစ္ထားရွိရန္
လႊတ္ေတာ္သို႔တင္ျပရာ လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူ ညီမႈျဖင့္ မွတ္တမ္းအျဖစ္ထားရွိရန္ အတြက္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က
ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာနက တင္သြင္းသည့္
တရားခံလႊဲေျပာင္းေရး ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
တင္သြင္းထားသည့္ ျပင္ဆင္ခ်က္အဆိုအေပၚ အပိုဒ္၊ အပိုဒ္ခြဲ မ်ားအလိုက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက
ေဆြးေႏြးျခင္း၊ အတည္ျပဳႏုိင္ရန္ တင္ျပျခင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္၏အဆံုးအျဖတ္ကို ရယူျခင္းမ်ားကို
ေဆာင္ရြက္ၾက သည္။
ေအာင္ႏုိင္၊
ေအးေအးသန္႔၊ မီမီၿဖိဳး(သတင္းစဥ္)

No comments:
Post a Comment