Sunday, January 1, 2017

ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံ ပုဂၢဳိလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗဟိုဌာန (NRPC) ဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားေသာ မိန္႔ခြန္း



ႏွစ္သစ္ကူးဆိုသည္မွာ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု မတူညီပါဘူး၊ တခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ယေန႔ကို တစ္ကမာၻလံုးက သံုးေနသည့္ ျပကၡဒိန္အရ ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ဟု သတ္မွတ္ ထားပင္မယ့္၊  မိမိတို႔ ႏိုင္ငံ၏ ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ေန႕သည္ သႀကၤန္အခ်ိန္ အတြင္း က်ေရာက္ ပါတယ္။ တျခားေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ေန႔သည္ မတူညီ ၾကပါဘူး။ သို႔ရာတြင္ တူညီသည့္ အခ်က္မွာ ႏွစ္တစ္ခု သစ္ဆန္းသည္ ဆိုရာ၌ လူသားမ်ားသည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ထပ္မံ ထြန္းေတာက္ ပြင့္လင္းၾကသည္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ သို႔ရာ၌ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ဆိုရာတြင္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္မွ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္မတို႔ ဒီေန႔ကိုေရြးၿပီး အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗဟိုဌာနကို ဖြင့္ရသည့္ အေၾကာင္း အရင္းသည္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ ႀကဳိးပမ္းမႈမ်ား ဒီႏွစ္မွာ ေအာင္ျမင္ပါေစ ဆိုတဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ ဒီေန႔ကို ေရြးခ်ယ္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ဖို႔ အတြက္လည္း အားလံုးက ၀ိုင္း၀န္းၿပီး ကူညီၾကရန္ လိုအပ္ပါတယ္ ဆိုသည္ကို ကၽြန္မအေနျဖင့္ အထူးအေထြ ေျပာဖို႔ မလိုအပ္ပါဘူး။

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ဆိုတာက ထပ္တလဲလဲ ျပန္ၿပီး ရွင္သန္လို႔ရပါတယ္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ကုန္သြားတဲ့ အခ်ိန္ေတြဟာ ျပန္ၿပီး မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္မတို႔ဟာ အခ်ိန္ေတြကို မျဖဳန္းဖို႔ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီႏွစ္မွာ ကၽြန္မတို႔ ဘယ္ေလာက္ထိ ေအာင္ျမင္မႈ ရခ်င္လည္း ဆိုတာကို သဓိ႒ာန္ခ်ၿပီး ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ ရေအာင္ ႀကဳိးစားရမည္ ျဖစ္ပါတယ္။ အားလံုး၀ိုင္းၿပီး ႀကဳိးစားရမွာပါ။
ကၽြန္မတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး ျဖစ္စဥ္ ဆိုသည္မွာ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုနဲ႔လည္း လုပ္လို႔မရပါဘူး။ အဖြဲ႕အစည္း အခ်ဳိ႕နဲ႔လည္း လုပ္လို႔မရပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ျပည္ေထာင္စု အတြင္း မွီတင္းခိုလံုေနတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ား အားလံုးကေနၿပီး ၀ိုင္း၀န္း ႀကဳိးစားမွ ရမည္ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး ဆိုတဲ့ အသံုးႏႈန္းကို ကၽြန္မတို႔ သံုးထားပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ကေနၿပီး အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ ရင္ၾကားေစ့ေရးလို႔ သံုးၾကပါတယ္။ ကၽြန္မက ျပန္လည္ ဆိုတဲ့ဟာကို အၿမဲပဲ စဥ္းစားပါတယ္။ ျပန္လည္ ရင္ၾကားေစ့ေရးလို႔ပဲ သံုးသံုး၊ ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးလို႔ပဲ သံုးသံုး အရင္တုန္းက သင့္ျမတ္ဘူးတယ္။ အရင္တုန္းက ရင္ၾကားေစ့ေရး ရွိဘူးတယ္။ ေနာက္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားလို႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ ျပန္လည္ ရေအာင္လို႔ လုပ္တယ္၊ ႀကဳိးပမ္းတယ္လို႔ အဓိပၸာယ္မ်ား ေဆာင္သလားလို႔ ကၽြန္မစဥ္းစားပါတယ္။
အဲဒီလိုဆိုရင္လည္း လံုး၀ မွန္ကန္တယ္လို႔ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ဟာ တစ္ခ်ိန္ တစ္ခါတုန္းက တကယ့္ကို မွန္ကန္ သင့္ျမတ္တဲ့ ရင္ၾကားေစ့ေရး ရခဲ့ၿပီလား ဆိုေတာ့ အမွန္ေျပာရရင္ လြတ္လပ္ေရး ကာလ ကတည္းကစၿပီး ရကို မရေသးပါဘူး။ ျပန္လည္ၿပီး တည္ေဆာက္ရမယ့္ ကိစၥေတြ၊ အသစ္ တည္ေဆာက္ရမယ့္ ကိစၥေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။
တနည္းအားျဖင့္လည္း အသစ္ တည္ေဆာက္တယ္ ဆိုတာ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ တာထက္ လြယ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္တယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ အရင္ရွိၿပီးသား အေဆာက္ အအံုႀကီးေပၚမွာ ျပန္ျပင္ၿပီး ေဆာက္ရမွာမို႔ အခက္ အခဲေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အသစ္ တည္ေဆာက္တယ္ ဆိုပါက ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပံုစံကိုခ်ၿပီး တည့္တည့္ မတ္မတ္ သြားရင္ ပိုၿပီးလြယ္ကူ ႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ကၽြန္မတို႔ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္တဲ့ အေနနဲ႔ပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ အသစ္ တည္ေဆာက္တဲ့ အေနနဲ႔ပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ႀကဳိးစားရမည္မွာ အမွန္ပါပဲ။ ႀကဳိးစားရမည္မွာ အမွန္ဆိုပါက ေနာက္ဆံုး က်ေတာ့ စိတ္ဆႏၵပါပဲ၊ တကယ္ပဲ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ ခ်င္ရင္ ဆႏၵရွိသလားဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ဟာ ကိုယ့္ကိုျပန္ၿပီး သံုးသပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္မတို႔ တရားေတာ္ထဲမွာ ပါပါတယ္။ ေဒါသကို ေမတၱာျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္ရာ၏။ ေလာဘကို လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္ရာ၏။ ဒါေပမယ့္ ဒီဇာတ္ေတာ္ အရ ဆိုရင္ ေဒါသရွိတဲ့သူကို ေမတၱာျဖင့္ ဆက္ဆံလို႔ရွိရင္ ေဒါသေတြက ေသသြားတတ္တယ္။ ေလာဘရွိသူကို လွဴဒါန္းျခင္း အားျဖင့္ ေလာဘေတြကို ေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ လုပ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာပါဘဲ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ စဥ္းစားၾကည့္ပါတယ္။ တကယ္က်ေတာ့ အဓိကမွာ ကိုယ့္ကို လုပ္ဖို႔ပါဘဲ။ ကိုယ့္ရဲ႕ ေလာဘေတြကို ေပးကမ္း စြန္႔က်ဲျခင္းအားျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္လာမယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ေဒါသ ေတြကို ေမတၱာ ပြားျခင္းအားျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္လာမယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕တာ၀န္ကို အထူး အေလးထားၿပီး လုပ္သြားဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လူတိုင္း လူတိုင္းက ကိုယ့္ရဲ႕ ေဒါသေတြ၊ ေလာဘေတြ ေပ်ာက္ဖို႔လုပ္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မ တို႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္ႀကီးကို ျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္နဲ႔ ေအာင္ျမင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထပ္တလဲလဲ ကၽြန္မေျပာပါတယ္ ကၽြန္မတို႔ ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ လုပ္ေဆာင္တဲ့ အခါမွာ ကိုယ္က ဘာေပးႏိုင္လဲ၊ ကိုယ္က ဘယ္လို ပံ့ပိုးေပးႏိုင္လဲ၊ ကိုယ္က ဘယ္ေလာက္ ေလာက္ အနစ္နာခံႏိုင္လဲ၊ ကိုယ္က ဘယ္ေလာက္ေလာက္ စြန္႔လႊတ္ႏိုင္လဲ၊ ဒါေတြကိုပဲ စဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္။ ဟိုဘက္က ဘယ္ေလာက္ ေပးမွာလဲ၊ ဟိုဘက္က ဘယ္ေလာက္ ရႏိုင္မွာလဲ၊ ဟိုဘက္က ငါတို႔အတြက္ ဘာေတြလုပ္ေပးႏိုင္မွာလဲ ဆိုတဲ့ ပံုစံနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ သြားမယ္ ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္မႈ မရႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ့္ကိုဘဲႏိုင္ပါ။ ကိုယ့္ကို မႏိုင္ဘဲနဲ႔ တျခား တစ္ဘက္ကို ႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
အခုကၽြန္မတို႔ ဒီ NRPC စင္တာေပါ့ေနာ္၊ ဒီအေဆာက္ အအံုႀကီးကို အလုပ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေန ေရာက္ဖို႔ အမ်ားႀကီး ႀကဳိးစားရပါတယ္။ ဒီႀကဳိးစားေပမဲ့ အားလံုးက ၿပီးေျမာက္ေသးတယ္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ဆင့္ျခင္း၊ တစ္ဆင့္ျခင္း ပိုၿပီး အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို သင့္ေတာ္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြ ၿပီးစီးႏုိင္ဖို႔၊ လုပ္ငန္းေတြကို ပံ့ပိုးႏိုင္ဖို႔ အေဆာက္ အအံုႀကီးကို ကၽြန္မတို႔ တည္ေထာင္ဖို႔ ႀကဳိးစားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
တခ်ဳိ႕က ေမးပါတယ္။ ဒါဟာ အၿမဲပဲလား၊ ပင္လံုညီလာခံႀကီး ေအာင္ျမင္ၿပီးလို႔ ရွိရင္ ကၽြန္မတို႔ လိုခ်င္တဲ့ ဖက္ဒရယ္ ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စုကို ထူေထာင္ၿပီးလို႔ ရွိရင္ ဒီ NRPC က မလိုေတာ့ ဘူးလား ဆိုၿပီး ေမးခြန္းထုတ္သူေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါကို အခုအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မေျပာလို႔ မရေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔ အခု တည္ေဆာက္လိုက္တဲ့၊ တည္ေဆာက္ ေနဆဲကေန တည္ေဆာက္ ၿပီးတဲ့အခါမွာ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဆက္ၿပီး ထိန္းသိမ္း ထားဖို႔ အမ်ားႀကီး လိုပါလိမ့္မယ္။
ေစာေစာကပဲ သံလြင္ပင္ေလးကို စိုက္ခဲ့ပါတယ္။ သံလြင္ပင္ရဲ႕ အေရးပါပံုကို အပင္စိုက္စဥ္ အခါတုန္းက ရွင္းျပသြားတာ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီသံလြင္ပင္ေလးဟာ ဒီေန႔စိုက္ၿပီး ပစ္ထားလို႔ မရပါဘူး။ ဒီေန႔စိုက္ၿပီး ျပန္လွည့္ မၾကည့္လို႔ရွိရင္ မၾကာခင္ ေသသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔က ဆက္လက္ၿပီး သံလြင္ပင္ေလးကို ရွင္သန္ေအာင္လို႔ လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ေျမၾသဇာ လံုလံု ေလာက္ေလာက္ ေပးရပါ့မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဓာတ္ေျမၾသဇာ မဟုတ္ပါဘူး ေအာ္ဂဲနစ္ (Organic) ပါ။ လုပ္ပါ။ ဘာလုပ္လုပ္လို႔ အေသးအဖြဲ႕ကို မွန္မွန္ ကန္ကန္ လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ကၽြန္မတို႔ ယံုၾကည္ခ်က္ဟာ ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း ေန႔တဓူ၀ ကၽြန္မတို႔ လုပ္ခ်က္ကေလး အားလံုးဟာ ပါသင့္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ဟာ သဘာ၀ ေျမၾသဇာနဲ႔ ဒီသံလြင္ပင္ေလးကို ရွင္သန္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ေရကို လံုေလာက္ ေအာင္လို႔ ေပးရမယ္။ သိပ္အလြန္အကၽြံ ေပးလို႔ရွိရင္ မရပါဘူး။ ဒါဟာ အပင္မ်ားရဲ႕ သေဘာတရားပါ။ ဘာမဆို သင့္ေတာ္ေအာင္ လုပ္မွ ဒီအပင္ေလးေတြဟာ ရွင္သန္ႏိုင္မွာ၊ ဖြံ႕ၿဖဳိးႏိုင္မွာ၊ အသီးအပြင့္ေတြနဲ႔ ေ၀ဆာႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလြန္အကၽြံ လုပ္လို႔ လည္းမရႏိုင္ပါဘူး။
ကၽြန္မတို႔ အခု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေရးႀကီးဆံုးက ဘာလဲဆိုရင္ အားလံုးက သေဘာတူပါတယ္ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ဖို႔၊ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ဖို႔ ဆိုတဲ့ အေျခခံက ဘာလည္းဆိုေတာ့ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းပါ။ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ မတ္မတ္ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ရွိဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
တခ်ဳိ႕ေတြက ႏိုင္ငံေရး လုပ္တယ္ ဆိုတာ လူလည္ လုပ္တာလို႔ ထင္ၾကတယ္။ ေျဖာင့္မတ္ဖို႔က အဓိက မဟုတ္ဘူး၊ ေျပာတတ္ ဆိုတတ္ဖို႔၊ လုပ္တတ္ကိုင္တတ္ဖို႔၊ လူလည္လုပ္ႏိုင္ဖို႔၊ ဟိုဖက္ တစ္ဖက္ကို အႏိုင္ယူႏိုင္ဖို႔ ဒါကို ႏိုင္ငံေရးလို႔ ထင္ၾကတယ္။ ဒါဟာ ႏိုင္ငံေရး မဟုတ္ပါဘူး ကိုယ္ေရးပါ။ ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ္လုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး လုပ္တယ္၊ ႏိုင္ငံ့အတြက္ လုပ္တယ္ ဆိုရင္ ေကာင္းမြန္တဲ့ လူေတြ အေပၚမွာ အေျခခံၿပီး လုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ သံလြင္ပင္ေလးကို ရွင္သန္ေစခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ပထမဦးဆံုး အေရးႀကီး တာက ကၽြန္မတို႔ အခ်င္းခ်င္း အၾကားမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ျဖဴျဖဴစင္စင္  ဆက္ဆံႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တာ ရွိရင္လည္း လိုခ်င္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ လူျဖစ္တဲ့ အတြက္ လိုခ်င္တာရွိပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ဆႏၵေတြခ်င္း မတူလို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ ပ်က္ျပားခဲ့ရတာေပါ့။ ကိုယ္လိုခ်င္တာနဲ႔ သူလိုခ်င္တာ မတူလို႔ သို႔မဟုတ္ သူလုိခ်င္တာ ကိုယ္ကလည္း လိုခ်င္တယ္ လုလို႔ ဒီဟာေတြကေနၿပီး စလို႔ ကၽြန္မတို႔ သင့္ျမတ္ ေရးေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြ ပ်က္ျပားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ဟာ အခုဒီႏွစ္ဆန္း ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး ေန႔မွစၿပီး အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ ျဖဴစင္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ ဆက္ၿပီး သြားၾကစို႔လို႔ ကၽြန္မအေနနဲ႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေကၤတဟာ ဂ်ဳိးျဖဴ မဟုတ္ပါဘူး ျဖဴစင္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းျခင္း ဆိုတာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အေပၚမွာ ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းတဲ့ စိတ္ထားေတြ မထားဘဲနဲ႔ေတာ့ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မရႏိုင္ပါဘူး။ ခိုင္ၿမဲတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ကၽြန္မတို႔ မတည္ေဆာက္ႏိုင္ပါဘူး။
အဲဒီေတာ့ တခ်ဳိ႕က ေျပာတယ္ေပါ့ေနာ္ ပထမ ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ေန႔မွာေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ႕။ ႏွစ္ရက္ ေန႔က်ေတာ့ အက်ၤီျဖဴလိုေပါ့ ပထမ တစ္ရက္၀တ္ေတာ့ ျဖဴတယ္။ ေနာက္တစ္ရက္က်ေတာ့ နည္းနည္း ညစ္လာၿပီ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ညစ္လာတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာရွိတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့  ေျပာၾက ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အက်ီၤအျဖဴဆိုတာ ခဏခဏ ေလွ်ာ္ရအုန္းမွာဘဲ။ ဒီအတိုင္းဘဲ ကၽြန္မတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ ျဖဴစင္တဲ့ စိတ္ထားေတြ ထားခ်င္လို႔ရွိရင္ ကိုယ့္ကို တစ္ခ်ိန္လံုး သံုးသပ္ရ မယ္။ ေစာေစာက ေျပာသလိုေပါ့၊ ေလာဘကို အလွဴဒါနနဲ႔ ေအာင္ႏိုင္ေစရ၏ ဆိုတဲ့အတိုင္း ကိုယ့္ရဲ႕ ေလာဘေတြနဲ႔ လိုခ်င္ေနတဲ့ စိတ္ေတြကို ေပးကမ္းခ်င္တဲ့စိတ္၊ တျခားသူရဲ႕ ဆႏၵေတြကို တတ္ႏိုင္ သေလာက္ မွန္မွန္ကန္ကန္ နည္းလမ္းနဲ႔ ျဖည့္ဆည္းေပးခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြနဲ႔ ေအာင္ႏိုင္ ယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ေဒါသေတြကိုလည္း ေမတၱာထားျခင္းနဲ႔ ေအာင္ႏိုင္ယူရမယ္။ အဲဒီလုိ ေလာဘနဲ႔ ေဒါသကို ေအာင္ႏိုင္ ႏုိင္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံမွာ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး မရွိစရာအေၾကာင္း ဘာမွမရွိပါဘူး။ အဓိက ဒီႏွစ္ခုပါဘဲ။ ေလာဘ ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ စိတ္၊ ေဒါသ ဟိုဘက္ကို မလိုလားတဲ့စိတ္၊ မုန္းတီးတဲ့စိတ္၊ ဟိုဘက္ကို ေက်ာခ်င္တဲ့စိတ္ ဒီစိတ္ ႏွစ္ခုေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစိတ္ႏွစ္ခုသာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားမယ္ဆိုရင္၊ လံုး၀ေ ပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္း မဟုတ္ဘဲ အမ်ားႀကီး ေလ်ာ့က် သြားမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ေအာင္ျမင္မယ္ ဆိုတာ ကၽြန္မလံုး၀ ယံုၾကည္ပါတယ္။
ေအာင္ျမင္မယ္ဆိုတာကိုလည္း ကၽြန္မ ယံုၾကည္ၿပီးသားပါ။ ဘယ္ေလာက္ အခ်ိန္ယူရမလည္း ဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔ မသိတာပါ။ ကၽြန္မက အခ်ိန္ မဆြဲသင့္ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အရင္ႏွစ္တုန္းက ပင္လံုညီလာခံကို စလုပ္တုန္းကလည္း တခ်ဳိ႕က ေစာပါေသးတယ္၊ အခ်ိန္ နည္းနည္းေပးပါအုန္း ေျပာၾကပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔က ေျပာတယ္ မေစာဘူး၊ ေနာက္က်ေနၿပီလို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီလို ညီလာခံႀကီး ျဖစ္ေျမာက္သင့္တာက ၾကာၿပီ၊ တစ္ရက္ေတာင္မွ ေနာက္က်လို႔ ရွိရင္ ေနာက္က် လြန္းေနၿပီလို႔ ကၽြန္မတို႔သတ္မွတ္တယ္လို႔ ေျပာၿပီး ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္လိုက္ပါတယ္။ ဒီအတိုင္းဘဲ ကၽြန္မတို႔ အခုလုပ္ရမယ့္ ကိစၥေတြကိုလည္း၊ မလိုအပ္တဲ့ အေစာတလ်င္ လုပ္နည္းေတာ့ မဟုတ္ဘဲ အျမန္ဆံုးေတာ့ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လိုအပ္ခဲ့တာ လြတ္လပ္ေရး ရကတည္းကပါ။ လြတ္လပ္ေရး ရကတည္းက ဆိုေတာ့ အႏွစ္ ၇၀ ေလာက္ရွိေနပါၿပီ။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ဟာ ေနာက္ႏွစ္ဆိုရင္ အႏွစ္ ၇၀ ျပည့္ေတာ့ မယ္။ ဒီႏွစ္ဆိုရင္ ၆၉ ႏွစ္ေျမာက္ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ၆၉၊ ၇၀ ျဖစ္ေတာ့မယ္ ကၽြန္မ တို႔ ႏိုင္ငံဟာ အခုခ်ိန္အထိ မၿငိမ္းခ်မ္းေရးလည္း မရေသးဘူး ဆိုတာက ဒါဟာ အခ်ိန္ေတြ လြန္လာၿပီလို႔ ကၽြန္မတို႔က ထင္ပါတယ္။
အခ်ိန္ေတြ လြန္လာလို႔၊ ဒီႏွစ္မွာလည္း ကၽြန္မတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ ပန္းတိုင္ကို တကယ့္ကို တည့္တည့္ မတ္မတ္ သြားႏိုင္ၿပီ ဆိုတဲ့ အေျခအေနေတြ ျဖစ္ေအာင္လို႔ ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ ႀကဳိးစား ေစခ်င္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ေတာ့မယ္၊ တည့္တည့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ လမ္းေပၚကို ေရာက္ေနၿပီဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ အားလံုး ၀ိုင္းၿပီး အျမန္ဆံုး ျဖစ္ေအာင္ ႀကဳိးစားရမယ္။ တည့္တည့္မတ္မတ္ လမ္းေပၚေရာက္ဖို႔က အႀကီးဆံုး စိန္ေခၚမႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစိန္ေခၚမႈေတြကို ဒီအေဆာက္ အအံုထဲကေန ဗဟိုျပဳၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ဟာ ရင္ဆိုင္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရင္ဆိုင္တဲ့ အခါမွာလည္း ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသား အားလံုးရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ တစ္ကမာၻလံုးမွာ ရွိတဲ့ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံအေပၚမွာ တကယ့္ကို ေစတနာထားတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားရဲ႕ ၀န္းရံမႈနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရေအာင္လို႔ လုပ္သြားမယ္ ဆိုတာက ကၽြန္မတို႔ ျပည္သူျပည္သား အားလံုး သိေအာင္ ဒီေနရာကေနၿပီး ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။
ထပ္မံၿပီးေတာ့ အခုေရာက္လာတဲ့ ပရိသတ္အေပါင္း အားလံုး ၂၀၁၇ ခုႏွစ္မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ခ်မ္းခ်မ္းေမြ႔ေမြ႕နဲ႔ ကၽြန္မတိို႔နဲ႔ လက္တြဲၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပန္းတိုင္ႀကီးကို ခ်ီတက္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ဆုေတာင္း ေမတၱာပို႔ရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ လိုက္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment