Saturday, October 15, 2016

တစ္ႏုိင္ငံလံုးပစ္ခတ္ တုိက္ခိုက္မႈရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ NCA လက္မွတ္ေရးထုိးျခင္း ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနား တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာၾကားသည့္ မိန္႔ခြန္း

ေနျပည္ေတာ္ ေအာက္တုိဘာ  ၁၅
တစ္ႏုိင္ငံလံုး ပစ္ခတ္ တုိက္ခုိက္မႈ ရပ္စဲေရး သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ (NCA) လက္မွတ္ ေရးထုိးျခင္း ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားတြင္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗဟိုဌာနဥကၠ႒ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ ေျပာၾကားသည့္ မိန္႔ခြန္း အျပည့္အစံုမွာ ေအာက္ပါ အတုိင္း ျဖစ္ပါသည္-

ယေန႔ အခမ္းအနားကို တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးႏွင့္တကြ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားအားလံုး ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ တိုင္းရင္းသားညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမအားလံုးကို ႀကိဳဆိုႏႈတ္ခြန္းဆက္ပါတယ္။
ကၽြန္မတို႔ ဒီေန႔ဟာ(NCA –Nationwide Ceasefire Agreement) တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ စာခ်ဳပ္ရဲ႕ တစ္ႏွစ္ျပည့္ေျမာက္တဲ့ အခမ္းအနား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတစ္ႏွစ္အတြင္းမွာလည္း အေတာ္အတန္ပဲ တိုးတက္မႈ ရွိခဲ့တယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒီစာခ်ဳပ္ကို ပထမဦးဆံုး လက္မွတ္ ေရးထုိးျဖစ္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ ကူညီခဲ့ၾကတဲ့ ယခင္အစိုးရ၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ တကြ အားလံုးကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဂုဏ္ျပဳပါတယ္။
လမ္းတစ္လမ္းကို စေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ ပထမေျခလွမ္းက အေရးအႀကီးဆံုးပါပဲ။ အဲ့ဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ဟာ ပထမေျခလွမ္းကို လွမ္းလို႔ ၿပီးပါၿပီ။ ဆက္ၿပီးေတာ့ လွမ္းစရာ ေျခလွမ္းေတြ ရွိပါေသးတယ္။ အခုကၽြန္မတို႔ရဲ႕ NCA ထဲမွာ ဘာေတြပါလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ အခု အခမ္းအနားမွာ ဖတ္ျပၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အခုဆိုရင္ အပစ္ အခတ္ရပ္စဲေရး (Nationwide)ဆိုတာ၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဆုိေပမယ့္လည္း တစ္ႏိုင္ငံ လံုးဆိုင္ရာ ကၽြန္မတို႔ ပါေစခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ပါသင့္ပါထိုက္တဲ့ အဖြဲ႕မ်ားအားလံုး မပါေသးဘူး ဆိုတာကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ သိၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အားလံုုးပါ၀င္ဖို႔ဟာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။
ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံအတြက္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ဘာနဲ႔မွလဲလို႔ မရတဲ့ ရတနာႀကီးတစ္ခုပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရေအာင္လုပ္ဖို႔ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္မက Nationwide Ceasefire Agreement ဆိုတဲ့စကားကို ဆင္ျခင္လိုက္ပါတယ္။ တစ္ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး ဆိုတာကို NCA လို႔လြယ္လြယ္နဲ႔ ေခၚၾက ပါတယ္။ ျမန္မာစကားနဲ႔က်ေတာ့ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးေပါ့။ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားနဲ႔ ဆိုရင္ Ceasefire၊ Fire ဆုိတာ ပစ္ခတ္ျခင္း၊ Fire ဆုိတာ တိုက္ခိုက္ျခင္းပါပဲ။ ဒီေတာ့ Fire ဆိုတာ မီးဆိုတဲ့ စကားကေန လာတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ ဆိုရင္၊ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးေတြရဖို႔ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အတြင္းမီးေတြျဖစ္တဲ့ ေဒါသေတြ၊ အာဃာတေတြၿငိမ္းဖို႔ဟာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္ အသီးသီး၊ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးက မိမိတို႔အတြင္းက ေဒါသေတြ၊ အာဃာတေတြ ၿငိမ္းေအာင္ လုပ္ႏိုင္မွ ကၽြန္မတို႔စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရႏိုင္မွာပါ။
ကၽြန္မတို႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အတြင္းမွာရွိတဲ့ အာဃာတ ေဒါသမီးေတြ ၿငိမ္းမွ ျပည္သူျပည္သားေတြရဲ႕ ေသာကမီးေတြ ၿငိမ္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ဟာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး Ceasefire အတြက္ လုပ္တယ္ဆိုရာမွာ ကၽြန္မတု႔ိရဲ႕ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ားကို ေသာကျဖစ္ေစတဲ့ မီးမ်ားအားလံုး ၿငိမ္းဖို႔အတြက္ လုပ္ရတာျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီဟာကိုအဓိကထားၿပီး ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးက ဆင္ျခင္ေစခ်င္ပါတယ္။ အားလံုးဟာ ကိုယ့္အျမင္နဲ႔ကို္ယ္ ရွိၾကတာပါပဲ။ နာၾကည္းခ်က္ ေတြရွိခဲ့တယ္ ဆိုတာလည္း ကၽြန္မတို႔မျငင္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီနာၾကည္းခ်က္ေတြကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းလည္း ကၽြန္မတို႔အားလံုးမွာ ရွိတယ္လို႔ ကၽြန္မယံုၾကည္ပါ တယ္။ ဒါကိုေက်ာ္လႊားႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ၿပိဳင္ရမွာပါ။ တကယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔က (Fire Power) မီးအင္အားကို ၿပိဳင္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မီးကို ၿငိမ္းႏိုင္တဲ့ အင္အားကို ၿပိဳင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုကၽြန္မတို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့အခါမွာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးက ေနၿပီးေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကပါတယ္။ တစ္ႏိုင္ငံလံုးက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ႀကီးစြာနဲ႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ျပည္သူေတြက အခုအစိုးရနဲ႔ တကြ   တပ္မေတာ္၊ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႕မ်ားနဲ႔ ဘာေတြ လုပ္ေနလဲဆိုတာ ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ျပည္သူေတြကို ေလွ်ာ့မတြက္ပါနဲ႔လို႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။
အမ်ားသိတဲ့ ကမၻာေက်ာ္အဆိုတစ္ခု ရွိပါတယ္။ အမ်ားကို တစ္ခဏ လွည့္ျဖားလို႔ရမယ္၊ အခ်ဳိ႕ကို ထာ၀ရ လွည့္ျဖားလို႔ရမယ္၊ အားလံုးကိုေတာ့ ထာ၀ရလွည့္ဖ်ားလို႔ မရဘူးဆိုတဲ့ အဆိုပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အျဖစ္မွန္အတိုင္း ေရရွည္မွာေတာ့ ျပည္သူ ျပည္သားေတြက သိမွာပါပဲ။ ဒီအဆိုထက္ ကၽြန္မပိုၿပီးေတာ့သေဘာက်လို႔ အခြင့္အေရးရွိတိုင္း ကၽြန္မမွ်ေ၀တဲ့ အဆိုတစ္ခုရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေလာက္တုန္းက ကၽြန္မကို အင္းေလးဘက္က ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး မိန္႔လိုက္တဲ့ ၾသ၀ါဒစကားပါပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီးက အသက္အားျဖင့္ ဟိုးအရင္တုန္းက ဇာတ္မင္း သားႀကီး ဦးဖိုးစိန္ရဲ႕ေခတ္ကိုမီခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ကၽြန္မကို မိန္႔ပါတယ္။ မင္းသားႀကီးဦးဖိုးစိန္ဇာတ္ကိုသြားၿပီးေတာ့ ၾကည့္တဲ့အခါမွာ လူရႊင္ေတာ္ႀကီးတစ္ဦးက ဇာတ္မကခင္အၿမဲေျပာတယ္။ ဖိုးစိန္ႀကီး ခင္ဗ်ားေလာက္ကတတ္တဲ့သူ ဒီပရိတ္ သတ္ထဲမွာ တစ္ေယာက္မွမရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားေျခထုိးတာေလး နည္းနည္းမွားရင္ အားလံုးသိတယ္။ စိန္ေဗဒါႀကီး ခင္ဗ်ားေလာက္ တီးတတ္တာ ဘယ္သူမွမရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ တီးလံုးေလး တစ္ကြက္လြဲသြားရင္ အားလံုးသိတယ္လို႔ သတိေပးတယ္။ အဲဒါက ဘာကိုဆိုလိုတာလည္း ဆိုေတာ့ ကိုယ္က ဘယ္ေလာက္ပဲ ေတာ္ေတာ္ ကိုယ့္ပရိသတ္ကို အထင္မေသးရဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။
အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕အစိုးရနဲ႔တကြ၊ တပ္မေတာ္န႔ဲတကြ၊ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ ကိုေမာင္ႏွမမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားဟာ ကၽြန္မတို႔ျပည္သူ ျပည္သားေတြရဲ႕ ဆင္ျခင္တံု တရားကို ေလ်ာ့ၿပီးေတာ့မတြက္ပါနဲ႔၊ ကၽြန္မတို႔ျပည္သူ ျပည္သားေတြဟာ တစ္ေယာက္ ခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းအားျဖင့္ အစိုးရအလုပ္ကိုလုပ္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္း ရွိခ်င္မွရွိမယ္။ တပ္မေတာ္ရဲ႕တာ၀န္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ႏို္င္တဲ့အရည္အခ်င္း ရွိခ်င္မွရွိမယ္။ တိုင္းရင္း သားအဖြဲ႕အစည္းေတြက ေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႕ အရည္အခ်င္း ရွိခ်င္မွရွိမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီႏိုင္ငံကို ဘာကအက်ဳိးေပးတယ္၊ ဘာကအက်ဳိးမေပးဘူးဆိုတာ ေရရွည္မွာ ျပည္သူ ျပည္သားအားလံုး သိၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ ကူညီေထာက္ပံ့မႈနဲ႔အတူ လိုအပ္တဲ့ေျခလွမ္းကို လွမ္းေစခ်င္ပါတယ္။
ဒီလိုလိုအပ္တဲ့ ေျခလွမ္းေတြလွမ္းဖို႔ သတၱိလိုတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မ မၾကာခဏ ေျပာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အတိတ္လမ္းေၾကာင္းက ေနၿပီးေတာ့ ပစၥဳပၸန္မွာ အနာဂတ္အတြက္ ေျပာင္းလဲဖို႔ဆိုတာ ေျပာင္းလဲျခင္းကို လုပ္ရဲတဲ့သတၱိ၊ ရင္ဆိုင္ရဲတဲ့ သတၱိ အင္မတန္မွအေရးႀကီးပါတယ္။ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္လုပ္ေနက် ကိစၥဆိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့ သက္သာပါတယ္။ အသစ္အဆန္းကို ရင္ဆိုင္ဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ သတၱိလို တယ္၊ အေတြးအေခၚလိုတယ္၊ အရည္အခ်င္းလိုတယ္။ ဒီလိုသတၱိေတြ၊ အေတြးအေခၚ ေတြ၊ အရည္အခ်င္းေတြ ကၽြန္မတို႔အားလံုးမွာရွိတယ္လုိ႔ ကၽြန္မယံုၾကည္ပါတယ္။
အဲဒီလုိရွိတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကို ထုတ္ၿပီးေတာ့သံုးေစခ်င္ပါတယ္။ အခု ကၽြန္မတို႔ NCA လက္မွတ္ထုိးၿပီးတာ တစ္ႏွစ္ၾကာပါၿပီ။ တစ္ႏွစ္ၾကာၿပီ ဆုိေပမယ့္လည္း မထိုးရေသးတဲ့အဖြဲ႕ေတြ တစ္ခုမွထပ္ၿပီးေတာ့ မတုိးေသးတာဟာ ကၽြန္မတို႔အတြက္ အင္မတန္မွ ၀မ္းနည္းစရာျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္မေျပာခ်င္တာကေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕၊ တပ္မေတာ္အဖြဲ႕၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအားလံုးဟာ ဘယ္သူေတြက ပိုၿပီးေတာ့ သေဘာထားႀကီးႏိုင္သလဲ။ ဘယ္သူေတြကပိုၿပီးေတာ့ ခြင့္လြတ္သည္းခံႏိုင္သလဲ။ ဘယ္သူေတြက ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ကို အတိတ္ထက္ပိုၿပီးေတာ့ တန္ဖိုးထားႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ေနရာမွာပဲ ၿပိဳင္ၾက ပါလို႔ ကၽြန္မေျပာခ်င္ပါတယ္။ (Fire Power) တိုက္ျခင္းခိုက္ျခင္း၊ တိုက္ႏိုင္တဲ့ အရည္ အခ်င္းကို ၿပိဳင္မယ့္အစား မီးၿငိမ္းေအာင္လုပ္ႏိုင္တဲ့ အင္အားကို၊ အရည္အခ်င္းကို ၿပိဳင္ၾကပါလို႔ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။
ကၽြန္မတို႔ အစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကေတာ့ အားလံုးသိၿပီးသား ျဖစ္ေပမယ့္လည္း ထပ္ၿပီးေတာ့ သတိေပးပါရေစ။ ကၽြန္မတို႔ဟာ အခု ေအာက္ပါအတို္င္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။
ပထမအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးမႈမူေဘာင္ ျပန္လည္ သံုးသပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးမႈမူေဘာင္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို သံုးသပ္ျပင္ဆင္တဲ့ေနရာမွာ အားလံုး ပါ၀င္ႏိုင္ေအာင္လို႔ ကၽြန္မတို႔ အတတ္ႏို္င္ဆံုး စီစဥ္ထားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း ျပင္ဆင္ အတည္ျပဳၿပီးျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးမႈ မူေဘာင္နဲ႔အညီ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ-၂၁ ရာစု ပင္လံု က်င္းပျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အခုဆိုရင္ ၂၁ ရာစု ပင္လံုညီလာခံ ရလဒ္မ်ားအား စုစည္းၿပီး ျပည္ေထာင္စုသေဘာတူညီခ်က္ (21 st Century Panglon Conference Agreement)လက္မွတ္ထုိးျခင္းကို ဦးတည္ရပါမယ္။ ျပည္ေထာင္စု သေဘာတူညီ ခ်က္နဲ႔အညီ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးသားျခင္း၊ အတည္ျပဳျခင္းကို ေနာက္တစ္ဆင့္ သြားရပါမယ္။ ေနာက္တစ္ဆင့္က်ေတာ့ ျပင္ဆင္ေရးသား အတည္ျပဳၿပီး ျဖစ္တဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔အညီ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပ ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ကေတာ့ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပဲြ ရလဒ္နဲ႔အညီ ဒီမိုကရက္တစ္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုႀကီး တည္ေဆာက္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။
ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စုနဲ႔ပတ္သက္လို႔၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္မ ထပ္တလဲလဲ သတိေပးပါတယ္။ ဘယ္ႏွစ္ခါပဲ သတိေပးရေပးရ မလံုေလာက္ဘူး လို႔ထင္လို႔ ကၽြန္မထပ္ၿပီးေတာ့ သတိေပးပါရေစ။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အခြင့္အေရး ေတြရွိသလို တာ၀န္ေတြ အင္မတန္မွႀကီးပါတယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ဟာ ျပည္သူတစ္ေယာက္ခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းမွာတာ၀န္ရွိတဲ့စနစ္လို႔ ဒီလိုပဲ ကၽြန္မတို႔ ေျပာရပါလိ္မ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္မတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးပမ္း ေနတဲ့ အဖြဲ႕အစည္မ်ား၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအားလံုးဟာ တာ၀န္ကိုေရွ႕ကထားၿပီး အခြင့္ အေရးကို ေနာက္ကထားေစခ်င္ပါတယ္။ တာ၀န္ကို ေရွ႕ကထားၿပီးေတာ့ လုပ္ေဆာင္ သြားမွ ကၽြန္မတို႔ႏို္င္ငံရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ အာမခံခ်က္ရမွာပါ။ အတိတ္ဆိုတာ ျပန္ျပင္လို႔ မရပါဘူး။ အတိတ္ကေတာ့ ျဖစ္ၿပီးသြားပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း အတိတ္ရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ကို ျပင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္မတို႔လိုခ်င္တဲ့ပံုစံျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အားလံုးမွာ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အခုပစၥဳပၸန္မွာ အခြင့္အေရးေတြရွိပါတယ္။ ဒီအခြင့္ အေရးေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံုးခ်မယ္ဆိုရင္ အနာဂတ္ဟာ ကၽြန္မတို႔လိုခ်င္တဲ့ ပံုစံ ေပၚလာမွာပါ။
ကၽြန္မတို႔အားလံုးဟာ အနိစၥတရားကို မလြန္ဆန္ႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔မရွိေတာ့တဲ့အခါ ဒီႏုိင္ငံကုိ ဘယ္လုိ အေမြအႏွစ္ေတြ ထားခဲ့မလဲဆုိတာ အားလုံးက ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ ျပည္သူလူထု က သမုိင္းအဆက္ဆက္မွာ တန္ဖုိးထားေက်းဇူးတင္ရမယ့္ အေမြအႏွစ္မ်ိဳးေတြ ထားခဲ့ ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီလုိအေမြအႏွစ္ထားခဲ့ဖုိ႔ဆုိတာ လြယ္လြယ္နဲ႔ေတာ့ ျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ မလြယ္ဘူးလုိ႔ေျပာရတာ ဘာလဲဆုိေတာ့ တကယ့္အခက္အခဲဆုံးကိစၥက ေစာေစာက ေျပာသလုိ္ ကုိယ့္ရဲ႕အတြင္းမီးေတြကို ၿငိႇမ္းဖုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ အားလုံးသိတဲ့အတုိင္းပဲ ကၽြန္မတုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အေနာက္ပုိင္းျဖစ္တဲ့ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာဆုိရင္ စစ္မီးေတာက္ေတြ ျပန္ၿပီးေတာက္လာတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ပဋိပကၡမီးေတာက္ေတြ ျပန္ၿပီး ေတာက္လာ တာကုိေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေတြအျမန္ဆုံးၿငိမ္းေအာင္လုပ္ရပါမယ္။ မီးေတာက္ေတြ ၿငိမ္း ျပစ္ရာမွာ အျပင္ကေနျမင္ရတဲ့ မီးေတာက္ေတြကို ၿငိႇမ္းဖုိ႔ဆုိတာ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္နဲ႔ လုပ္ႏုိင္ေပမယ့္ အတြင္းမီးေတာက္ေတြ ၿငိမ္းဖုိ႔ဆုိတာ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါကို အားလုံးကေနၿပီး တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဦးခ်င္း တာ၀န္ယူၿပီးလုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။
ကၽြန္မတုိ႔အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ အာဃာတေတြ ပိုၿပီးပြားမ်ားမယ့္ကိစၥေတြ၊ အမုန္း တရားပြားမ်ားမယ့္ကိစၥေတြ ေရွာင္းရွားဖုိ႔ဆုိတာ တစ္ေယာက္ခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္း တာ၀န္ရွိပါတယ္။ တာ၀န္အရ လုပ္သင့္ လုပ္ထုိက္တာေတြလည္း လုပ္သြားမွာပါပဲ။ တရားဥပေဒစိုးမုိးေရး မူေဘာင္အတြင္းက လုပ္သင့္ လုပ္ထုိက္တာေတြ လုပ္သြားမွာပါ။ ႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသားမ်ားရဲ႕ လုံျခံဳေရး၊ ႏုိင္ငံတည္တံ့ခုိင္ၿမဲေရးအတြက္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိ္က္ တဲ့ကိစၥေတြကုိ ကၽြန္မတုိ႔ တရားဥပေဒေဘာင္အတြင္းက မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ သတၱိရွိရွိနဲ႔  လုပ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိလုပ္တဲ့ေနရာမွာ ျပည္သူကလည္း ၀ုိင္း၀န္းၿပီး ကၽြန္မတုိ႔ကုိ ေထာက္ခံမယ္လုိိ႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။
ဘယ္သူေတြဟာ တကယ္စစ္မွန္တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ လုိခ်င္သလဲ၊ ဘယ္သူ ေတြဟာ ၿငိ္မ္းခ်မ္းေရးကို တကယ္ မလုိလားဘူးဆုိတာဟာ ျပည္သူေတြ မၾကာခင္မွာ ျမင္ရမွာပါ။ ျပည္သူေတြကလည္း ဒါကုိ မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမုိကေရစီလမ္းေၾကာင္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းေနတဲ့ ကၽြန္မတုိ႔ႏုိင္ငံဟာ  ျပည္သူျပည္သား မ်ားရဲ႕ အထင္၊ ျပည္သူျပည္သားမ်ားရဲ႕ အျမင္၊ ျပည္သူျပည္သားမ်ားရဲ႕ သုံးသပ္ခ်က္ ေတြကုိ အေလးထားၿပီး လုပ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူျပည္သားေတြဟာ အစဥ္အၿမဲ လုပ္သမွ် မွန္တယ္လုိ႔မေျပာပါဘူး။ အားလုံးဟာ အတုိင္းအတာအခ်ိန္တစ္ခုအထိ တစ္ခဏလမ္းလြဲေပၚမွာ ေရာက္ရင္ ေရာက္သြားမယ္။ ဒါေပမယ့္ ထာ၀ရ အားလုံးဟာ လမ္းလြဲေပၚမွာ ေရာက္မွာမဟုတ္ပါဘူး၊ အေၾကာင္း ေၾကာင္းမုိ႔လုိ႔  ျပည္သူျပည္သားေတြ နားမလည္တဲ့ ကိစၥေတြရွိရင္ ရွင္းလင္းဖုိ႕ ကၽြန္မတုိ႔မွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ဒီတာ၀န္အရ အမ်ား နားလည္ေအာင္လုိ႔ ရွင္းလင္း သြားမယ္ဆုိရင္ ျပည္သူေတြဟာ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္ကုိ ၀န္းရံႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။

နိဂုံးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ တုိင္းရင္းသားညီအကုိေမာင္ႏွမမ်ားကုိ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ နာၾကည္းခ်က္ေတြ ရိွေကာင္းရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အတိတ္ကုိျပန္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္မေနပါနဲ႔။ အတိတ္က သင္ခန္းစာေတြကုိပဲယူပါ။ ေနာင္က်ရင္ ကၽြန္မတုိ႔ မ်ိ္ဳးဆက္ ေတြ ခံခဲ့ရတဲ့ ဒုကၡေတြ၊ ေသာကေတြကေန တတ္ႏုိင္သမွ် ေနာင္မ်ိဳးဆက္ေတြ ကင္းေ၀း ဖုိ႔အတြက္ ႀကိဳးစားၾကပါ။ အေကာင္းဆုံးအေမြအႏွစ္ကုိလည္း ဒီႏုိင္ငံအတြက္ ထားခဲ့ေပးပါ။ အေကာင္းဆုံးအေမြအႏွစ္ဆုိတာကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပဲဆုိတာ ဘယ္ႏွစ္ခါပဲ ထပ္ေျပာေျပာ လုံေလာက္မွာမဟုတ္ဘူးလုိ႔ထင္တာေၾကာင့္ ဒါနဲ႔ပဲ နိဂုံးခ်ဳပ္ပါရေစ။ ကၽြန္မတုိ႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ေနာင္လာ ေနာက္သားေတြအတြက္ အေကာင္းဆုံး အေမြအႏွစ္ျဖစ္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိ္ဖုိ႔အတြက္ ကုိယ့္အတြင္း မီးေတြကုိလည္း ၿငိႇမ္းၿပီးေတာ့ ၀ုိ္င္း၀န္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ၾကပါလုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment