Monday, October 3, 2016

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း (၄၃) ရက္ေျမာက္ေန႔ က်င္းပ


ေနျပည္ေတာ္ ေအာက္တိုဘာ ၃
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ပံုမွန္ အစည္းအေ၀း (၄၃) ရက္ေျမာက္ေန႔ကို ယေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရိွ လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အအံု ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း ခန္းမ၌ က်င္းပရာ ေမးခြန္း ၃ ခု ေမးျမန္း ေျဖၾကားျခင္း၊ အစီရင္ခံစာတစ္ခု တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ အဆိုတစ္ခုအား ေဆြးေႏြးျခင္းတို႔ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။

စစ္ကိုင္း မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးခင္ေမာင္သိန္း ၏ စစ္ကိုင္း နည္းပညာ တကၠသိုလ္အား တကၠသိုလ္ အဆင့္မီေအာင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအား ျဖည့္ဆည္းေပးရန္၊ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ ခန္းမ တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ (၃)ထပ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ျခင္းအား ၿပီးစီးေအာင္ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အစီအစဥ္ ရိွ၊ မရိွ ေမးခြန္း၊ အမရပူရ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုးျမင့္(ခ) ဦးေအာင္ေဇာ္ျမင့္ ၏ အမရပူရ ၿမိဳ႕နယ္ရိွ အေျခခံညာ ေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံ တစ္၀န္းလံုးရိွ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ လိုအပ္လ်က္ ရိွေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ၀န္ထမ္း ခန္႔ထားႏိုင္ေရး အတြက္ မည္ကဲ့သို႔စီမံ ေဆာင္ရြက္ ေနေၾကာင္း သိလိုျခင္း ေမးခြန္း၊ သံျဖဴဇရပ္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဉာဏ္ဟိန္း ၏ မူလတန္းႏွင့္ မူလတန္းလြန္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တြဲဖက္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ မူႀကိဳတန္းမ်ား၏ ကုန္က် စရိတ္ကို ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ က်ခံေပးပါရန္ႏွင့္ တရား၀င္ ၀န္ထမ္း ခန္႔ထားပါကလည္း မူလကနဦးေစတနာ လုပ္အားေပး ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအား ေရြးခ်ယ္ ခန္႔ထားေပးရန္ အစီအစဥ္ ရိွ၊ မရိွ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ မ်ိဳးသိမ္းႀကီး က နည္းပညာ တကၠသိုလ္ (စစ္ကိုင္း)ရိွ သံုးထပ္ စာသင္ေက်ာင္းေဆာင္အား ၿပီးစီးေအာင္ ဆက္လက္ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ ခန္းမ ေဆာက္လုပ္ေရး အပါအ၀င္ အျခား လိုအပ္ခ်က္မ်ားျဖည့္ ဆည္းေပးႏိုင္ေရးတို႔ အတြက္ ၂၀၁၆ - ၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ခြင့္ျပဳရန္ပံုေငြ တင္ျပ ေတာင္းခံသည့္အခါ ထပ္မံ ထည့္သြင္း ေတာင္းခံ သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ထပ္မံ လိုအပ္ပါက ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေတာင္းခံ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး က အမရပူရ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ အထက္တန္းျပ၊ အလယ္တန္းျပႏွင့္ မူလတန္းျပ ဆရာ၊ ဆရာမ (၁၁၃၅) ဦးကို ျဖည့္ဆည္း ခန္႔ထားေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ အမရပူရ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသား အခ်ိဳးမွာ အထက္တန္း အဆင့္တြင္ ၁ အခ်ိဳး ၂၄ ၊ အလယ္တန္း အဆင့္တြင္ ၁ အခ်ိဳး ၂၀ ႏွင့္ မူလတန္းအဆင့္တြင္ ၁ အခ်ိဳး ၄၅ ျဖစ္၍ သင့္တင့္မွ်တမႈ ရိွပါေၾကာင္း၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အေနျဖင့္ ဆရာ၊ဆရာမ မ်ားကို ျဖည့္ဆည္း ခန္႔ထားေပးႏိုင္ရန္ ေနာင္ ပညာသင္ႏွစ္မ်ားတြင္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္လွ်က္ ရိွပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
ထို႔ျပင္ မူလတန္းႀကိဳသင္ ရပ္ရြာခန္႔ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ လစာေငြကို သက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္း မ်ား၏ မူလတန္းႀကိဳ ေကာ္မတီ၀င္မ်ားႏွင့္ ရပ္ရြာမ်ားမွ ရပ္မိရပ္ဖမ်ား ပူးေပါင္း၍ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ေပးလ်က္ ရိွပါေၾကာင္း၊ ရပ္ရြာမွ ခန္႔ထားသည့္ မူလတန္းႀကိဳ ျပင္ပဆရာ ၊ ဆရာမ မ်ားကို အစိုးရ၀န္ ထမ္းမ်ားအျဖစ္ ခန္႔ထားေပးႏိုင္ေရး အတြက္ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သတ္မွတ္ထားသည့္ မူေဘာင္ မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီပါက ဆရာျဖစ္ သင္တန္းမ်ား ေခၚယူသည့္ အခါ ေလွ်ာက္ထား ႏိုင္ေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ က အမိ်ဳးသား လႊတ္ေတာ္မွ ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ အတည္ျပဳ ေပးပို႔လာသည့္ သက္ႀကီး ရြယ္အိုမ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကို လက္ခံ ရရိွေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္သို႔ ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီ၀င္ ဦးေအာင္စိန္ က သက္ႀကီး ရြယ္အိုမ်ား ဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္း အစီရင္ခံကို ဖတ္ၾကား တင္သြင္းသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ က အစီရင္ခံစာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပင္ဆင္ခ်က္ အဆို တင္သြင္းလိုပါက ျပင္ဆင္လိုသည့္ အပိုဒ္၊ အပိုဒ္ခြဲႏွင့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တိက်စြာေဖာ္ျပ၍ အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ မိတၳီလာ မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာေမာင္သင္း ၏ အေျခခံပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲ ရာတြင္ ေကာင္းမြန္ ျပည့္စံုၿပီး လူထု သေဘာထား အျမင္၊ အႀကံဉာဏ္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ပါ၀င္မႈမ်ား ထင္ဟပ္ေသာ ဥပေဒေကာင္း တစ္ရပ္ ေပၚထြန္းေရး အတြက္ လူထု လူတန္းစား အလႊာစံု ပါ၀င္ေသာ အေျခခံ ပညာေရး ေဆြေႏြးပြဲအဆင့္ဆင့္ကို က်င္းပရန္ အစိုးရအား တိုက္တြန္းေၾကာင္း အဆိုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၇ ဦးတို႔က ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ေဖာင္းျပင္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးထြန္းေ၀ က အဆိုတြင္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒ ေရးဆြဲစဥ္ က လူထုလူတန္းစား အလႊာစံု ပါ၀င္ေသာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ ခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားက ၄င္းတို႔၏ အဆိုျပဳခ်က္မ်ား မပါ၀င္သည္ကို ေဖာ္ျပၿပီး NNER ကို  ဖိတ္စာေပးၿပီးမွ ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာ မပါ၀င္သည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ အဆိုရွင္ တင္ျပသည့္ အေျခခံ ပညာေရးသည္ ပညာေရး အားလံုး၏ ခိုင္မာရမည့္ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ျဖစ္သည့္ အခ်က္သည္ မွန္ကန္ပါ ေၾကာင္း၊ တိုင္းျပည္၏ အေျခခံစီးပြားေရး အေဆာက္ အအံုေပၚတြင္ တည္ထားသည့္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးစသည့္ အေပၚထပ္ အေဆာက္အအံုမ်ားသည္ အေျခခံပညာ အေဆာက္အအံု၊ အေျခခံ စီးပြားေရး အေဆာက္အအံု မခိုင္မႈမ်ားႏွင့္ ယိုင္နဲ႕ခဲ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားစြာ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္ အတြက္ ပညာေရးစနစ္ နိမ့္က်ျခင္းႏွင့္အတူ မိဘျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္း ပါ၀င္မႈသည္လည္း အားနည္းသြားပါေၾကာင္း၊ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနကို ပညာရွင္မ်ား ကိုယ္တိုင္ လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲပိုင္ခြင့္ မရိွျခင္း၊ ပညာေရး အသံုးစရိတ္ အလြန္နည္းျခင္း၊ ပညာေရးႏွင ပတ္သက္၍ ရင္းႏီွးျမႇဳပ္ႏံွလိုစိတ္ မရိွျခင္းတို႔သည္ ပညာေရး နိမ့္က်သြားရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီ ဆိတ္သုဥ္း ကြယ္ေပ်ာက္ျခင္းႏွင့္အတူ ပညာေရးစနစ္ နိမ့္က်သြားျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုရွင္တင္ျပသည့္ ပညာေရး ၀န္ထမ္းမ်ား၏ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈ ဟူသည့္ စကားရပ္သည္ အလြန္ က်ယ္၀န္းပါေၾကာင္း၊ အသိႏွင့္ ဆင္ျခင္ရမည္ ျဖစ္သည္ကို ပညာေပးရန္ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုလံုးတြင္ တာ၀န္ရိွသည္ဟု ယူဆပါေၾကာင္း၊ အဆိုရွင္အေနျဖင့္ ထိုအခက္အခဲမ်ား ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ မိဘျပည္သူမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ သံဃာေတာ္မ်ား၊ ပညာေရး မိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ပညာေရး ၀န္ထမ္းမ်ား၊ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္သည့္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္၊ တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္အဆင့္ ၊ ဗဟိုအဆင့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲ ရလဒ္မ်ားအား ဥပေဒၾကမ္း ျပဳသည့္ အဖြဲ႔သို႔ ေပးပို႔ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ဆိုသည့္အတြက္ ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ညီလာခံထက္ ႀကီးက်ယ္သည့္ ညီလာခံတစ္ရပ္ က်င္းပရဖြယ္ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရိွအစိုးရသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး စသည့္ ေရးရာကိစၥအ၀၀ကို ျပည္သူလူထုႏွင့္ ထပ္တူ သိရိွနားလည္ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒကို အသစ္ေရးဆြဲသည္ ျဖစ္ေစ၊ ျပင္ဆင္သည္ျဖစ္ေစ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ရိွေနသည့္ လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္အား ေက်ာ္ျဖတ္ရမည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ သတင္းမီဒီယာမ်ားမွ တဆင့္ ျပည္သူမ်ားထံ အသိေပးရဦး မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုသည္ မလိုအပ္ဘဲ အႏုစိတ္ျခယ္မႈန္း ေနျခင္း ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း၊ အဆိုကို မေထာက္ခံပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
သီေပါမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းသန္႔ဇင္ က အဆိုသည္ အေျခခံပညာေရး ဥပေဒေကာင္း တစ္ရပ္ ေပၚထြန္းေရး ဟူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းျဖင့္ တင္သြင္းထားျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒေကာင္း တစ္ရပ္ ေပၚထြန္းေရး အတြက္ အဓိကအားျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ တာ၀န္ရွိသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဥပေဒေကာင္း တစ္ရပ္ ေပၚေပါက္ေရး အတြက္ အဖက္ဖက္မွ ပူးေပါင္းပါ၀င္ႏိုင္ေရး သည္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ အဆိုအရ ဆက္လက္ ေရးဆြဲဲေနသည့္ အေျခခံပညာေရး ဥပေဒသည္  ႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပားရွိ ေဒသအမ်ဳိးမ်ဳိးမွ တိုင္းရင္းသားတို႔ လက္ေတြ႕ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရမည့္ ဥပေဒ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈ အားနည္းခဲ့့သည့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒ ေရးဆြဲဲစဥ္က အေျခအေန အခ်ဳိ႕ကိုလည္း အဆိုရွင္က ေထာက္ျပ ေဆြးေႏြး ထားပါေၾကာင္း၊ ယခုေရးဆြဲ လ်က္ရွိသည့္ အေျခခံံပညာေရး ဥပေဒတြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္ သေဘာဆႏၵမ်ားကို ၾကားနာ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲသြားမည္ ဆိုပါက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို မ်ားစြာ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေပၚႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အားလုံး ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေရးဆြဲဲႏုိင္ေရး အစီအစဥ္သည္ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံံေတာ္ အစိုးရ၏ ပါ၀င္ကူညီ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မႈ မ်ားသည္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံံေတာ္ တည္ေဆာက္ပုံ စနစ္အရ ပညာေရးလိုက္ေလ်ာ ညီေထြျဖစ္ရန္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံံေတာ္ ဖြံံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ ျပည္သူမ်ား ကိုယ္တိုင္ မလြဲမေသြ ပူးေပါင္း ပါ၀င္ ႀကိဳးပမ္းၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း။
လူတိုင္းအက်ဳံံး၀င္ၿပီး လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္သည့္၊ အရည္အေသြး ျပည့္၀သည့့္ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ၀န္းက်င္တြင္ လူတိုင္းအတြက္ ဘ၀တစ္သက္တာ သင္ယူေလ့လာႏုိင္သည့္ အခြင့့္အလမ္းမ်ား ျမႇင့္တင္ႏိုင္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကို တန္ဖိုးထားသည့္ မတူကြဲျပားမႈကုိ လက္ခံံႏုိင္စြမ္းရွိသည့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ မတူကြဲဲျပားမႈရွိသည့္ ဓေလ့ထုံးစံႏွင့့္ ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားစြာရွိေနသည့္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ဘာသာစကား၊ စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံၿပီး တန္းတူညီမွ်သည့္ အခြင့့္အေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္သည့္ အေျခခံံပညာေရး ဥပေဒျဖစ္ရန္ မ်ားစြာအေရးႀကီး ပါေၾကာင္း၊ တုိင္းရင္းသားမ်ား အားလုံး၏ တန္းတူညီမွ်ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ေနခ်ိန္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ အနာဂတ္၏ ႏုိင္ငံ့သားေကာင္းမ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ ေလ့က်င့့္ ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္မည့္ ပညာေရးစနစ္ တစ္ခု မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
ေကာင္းမြန္သည့္ အေျခခံပညာေရး စနစ္တစ္ခုကို ပုံေဖာ္ေပးမည့္ အေျခခံပညာေရး ဥပေဒ ေကာင္းတစ္ခု ေကာင္းမြန္စြာ ေပၚထြက္လာေရးကို အထူးအေလးထား လုပ္ေဆာင္ၾကရမည့္ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အဆုိကို ေထာက္ခံံပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး လွႏိုင္ က အဆိုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူလူထု ပူးေပါင္း ပါ၀င္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒကဲ့သို႔႔ေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ ျပ႒ာန္းသင့္ေၾကာင္း၊ ပညာေရး နယ္ပယ္သည္ က်ယ္၀န္းနက္နဲဲၿပီး (Formal, Informal, Non-formal Education) အစရွိသျဖင့့္ ပညာသင္ၾကား သင္ယူၾကသူမ်ား၏ အေျခအေနကို လိုက္၍ သင့့္ေလ်ာ္သလို ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ Education for All ႏွင့္ All Inclusive Education ရရွိ ေစရန္ ပညာသင္ၾကား သင္ယူၾကသူမ်ား၏ ကိုယ္စိတ္ က်န္းမာေရး အေျခအေန၊ ဘာသာစကား၊ ပထ၀ီ၀င္ အေနအထားႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၊ လူမႈစီးပြား အေျခအေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ပညာေရး အသုံးစရိတ္စသည့္ အခ်က္မ်ားကို မူတည္၍ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ စဥ္းစား သုံးသပ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပညာ သင္ၾကားရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ထိေရာက္ေစရန္ ပညာသင္ၾကား သင္ယူမႈ နည္းစနစ္မ်ား၊ အရည္အေသြး စစ္ေဆး တိုင္းတာမႈစနစ္မ်ား၊ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ား ေခတ္ႏွင့္အညီ ဆီေလ်ာ္မႈႏွင့္ ထိေရာက္မႈ ရွိေစေရးသည္ လြန္စြာအေရးႀကီးၿပီး နယ္ပယ္စုံံ၊ အလႊာစုံမွ ပါ၀င္အႀကံျပဳခ်က္မ်ား လိုအပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေျခခံပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲရာတြင္ ျပည္သူလူထု၏ သေဘာထားအျမင္ႏွင့္ အႀကံဉာဏ္မ်ား ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈ ထင္ဟပ္ေစရန္ Public Awareness, Public Education, Public Input , Public Interaction, Public Partnership အစရွိသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို က်ယ္ျပန္႔စြာ အားေပး ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုကို ေထာက္ခံံ ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ထို႔ေနာက္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး က ပညာေရးဆိုင္ရာ အစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အေျခခံပညာ က႑တြင္ မိဘဆရာအသင္းမ်ားမွ တစ္ဆင့္ မိဘဆရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ယခင္ကထက္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊  အခက္အခဲျပႆနာမ်ား၊ ျပဳျပင္သင့္သည့္ အခ်က္မ်ား၊ တိုးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥမ်ားကို ပြင့့္လင္းစြာေဆြးေႏြးၿပီး အဆင့္ဆင့္ တင္ျပေဆာင္ရြက္ၿပီး အေလးထား ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရိွပါေၾကာင္း၊ ပညာေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား၊ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ အစီအမံမ်ား ကို အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒႏွင့္အညီ ျပည္သူမ်ား၊ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား၊ ပညာေရးဆိုင္ရာလူ ထုအဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွွၿပီး ျပည္သူလူထု က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိရိွႏိုင္ေရးအတြက္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရိွေၾကာင္း၊ အဆိုကို အတည္ မျပဳသင့္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးရာ အဆိုရွင္ ေဒါက္တာ ဦးေမာင္သင္းက လႊတ္ေတာ္၏ အဆုံးအျဖတ္ကို ရယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။

ယင္းေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ က မိတၳီလာ မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာ ဦးေမာင္သင္း၏ အဆိုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာထား ဆႏၵရယူရာ ေထာက္ခံမဲ(၁၅၁)မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ (၂၃၀)မဲ၊ ၾကားေနမဲ (၈)မဲျဖင့္ အဆိုကို အတည္မျပဳေၾကာင္း ေၾကညာသည္။

No comments:

Post a Comment