Tuesday, October 4, 2016

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယပံုမွန္ အစည္းအေ၀း (၄၄) ရက္ေျမာက္ေန႔ က်င္းပ


ေနျပည္ေတာ္ ေအာက္တိုဘာ ၄

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယပံုမွန္ အစည္းအေ၀း (၄၄) ရက္ေျမာက္ေန႔ကို ယေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ က်င္းပရာ ေမးခြန္း ၂ ခု ေမးျမန္းေျဖၾကားၿပီး အဆိုတစ္ခုအား ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။


နန္းယြန္းမဲဆႏၵနယ္မွ ဦး၀မ္းလွ၏ နာဂကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသ၊ နန္းယြန္းၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ပန္ေဆာင္၊ ဒံုဟီးၿမိဳ႕နယ္ခြဲ တို႔တြင္ GSM – 3G ဖုန္းလိုင္းမ်ားအား မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အၿပီးတပ္ ဆင္ေပးမည္ကို သိလိုျခင္းေမးခြန္းႏွင့္ အင္းစိန္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေမာင္ေမာင္ဦး ၏ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရိွ မီးရထားစက္ေခါင္း စက္ရံုႏွင့္ မီးရထား အိမ္ရာ၀င္း အတြင္းရိွ အလုပ္သမား ၀န္ထမ္းမိသား စု အိမ္ခန္းမ်ားႏွင့္ လိုင္းခန္းမ်ားတြင္ ၂၄ နာရီ လွ်ပ္စစ္ မီးရရိွေရးအတြက္ မည္သို႔ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ကို သိလုိျခင္းေမးခြန္းတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္ က နာဂကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသအတြင္း ဆက္သြယ္မႈရ ရိွေစရန္ နန္းယြန္းၿမိဳ႕ႏွင့္ ပန္ေဆာင္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ လိုင္းအင္အား ၇၅၀ ပါ CDMA-450 MHZ စခန္း တစ္ခုစီဖြင့္လွစ္၍ မိုဘိုင္း၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္မ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးလွ်က္ရိွပါေၾကာင္း၊ ဒံုဟီးၿမိဳ႕နယ္ တြင္လည္း တယ္လီဖုန္းလိုင္း ၄ လိုင္းပါ MPT Satellite Terminal ဆက္သြယ္ေရးစခန္း ၁ ခုဖြင့္ လွစ္ထားရိွၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဒံုဟီးၿမိဳ႕နယ္တြင္ GSM 3G စနစ္မိုဘိုင္း ဆက္သြယ္ေရးစခန္း တည္ေဆာက္လ်က္ရာ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ လကုန္ခန္႔တြင္ 3G မိုဘိုင္း၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ နန္းယြန္း ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ပန္ေဆာင္ၿမိဳ႕နယ္ခြဲမ်ားတြင္ တာ၀ါတိုင္ အစားထိုး တည္ေဆာက္ၿပီးမွသာ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္ပဆက္သြယ္ေရးေအာ္ ပေရတာမ်ားကိုလည္း ကြန္ရက္မ်ားတိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္သြားႏိုင္ေရး တိုက္တြန္း ညိႇႏိႈင္းသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားအားလံုး ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ရရိွရန္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။

ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး က အင္းစိန္မီးရထား စက္ေခါင္းစက္ရံုနယ္ေျမႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အတြင္းရိွ ျမန္မာ့့မီးရထား ၀န္ထမ္းအိမ္ရာတြင္ ၂၄ နာရီလွ်ပ္စစ္မီးအခ်ိန္ ျပည့္ရရိွေစရန္ လိုအပ္သည့္ မီတာ၊ Transformer ႏွင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ား တပ္ဆင္ေရးအတြက္ YESC ႏွင့္ ညိႇႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္၍ ကုန္က်ေငြအား အနီးစပ္ဆံုး ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစ၍ ဘ႑ာ ႏွစ္အလိုက္ ဘ႑ာေငြထည့္သြင္း လ်ာထား ေတာင္းခံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘ႑ာေငြခြင့္ျပဳခ်က္ ရရိွမႈေပၚမူတည္၍ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။

ထို႔ေနာက္ ျဖဴးမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသန္းညြန္႔ ၏ မီးရထားသယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးက႑ကို ယခုထက္ ပိုမိုရင္းႏီွးျမဳပ္ႏွံၿပီး ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းႏိုင္ေစရန္ အဆင့္အတန္း ျမႇင့္တင္ေပးေရး ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအား တိုက္တြန္းေၾကာင္း အဆိုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၃ ဦးတို႔က ေထာက္ခံေဆြးေႏြးၾကသည္။

ျပည္မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာခင္စိုးစိုးၾကည္ က မီးရထားစီးနင္းျခင္း၏ ေကာင္းက်ိဳးမ်ား ေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ားသည္ ရထားစီး၍ ခရီးႏွင္လိုၾကသည္မွာ အမွန္တရားပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္မႈ နည္းၿပီး ေခတ္မမီေတာ့သည့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား အျခားေသာ ခရီးလမ္းေၾကာင္းမ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္ ခရီးႏွင္ေနၾကရေၾကာင္း၊ မီးရထား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑ဖြံၿဖိဳး တိုးတက္မည္ဆိုပါက ျပည္သူမ်ား အတြက္ ေငြေၾကးကုန္က်မႈမ်ားစြာ သက္သာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈျမန္ဆန္ၿပီး စရိတ္အကုန္အက် နည္းမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းကိုလည္း တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ထိန္းညိႇေပးႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး က႑၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း၊ ရထားမ်ား၏ ထြက္ခြာခ်ိန္၊ ဆုိက္ေရာက္ခ်ိန္ မွန္ကန္ေရး ကုိလည္း အၿမဲ စစ္ေဆးသြားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၀န္ထမ္း အခြင့္အေရးႏွင့္ ၀န္ထမ္းမ်ား ခန္႔ထားႏုိင္ေရး ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လုိအပ္ပါေၾကာင္း၊ ရထားလက္မွတ္ ေရာင္းခ်ေရးစနစ္ကုိလည္း ေျပာင္းလဲသင့္ပါေၾကာင္း၊ မီးရထားသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးက႑ကို အရႈံးခံရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံေပးသင့္ေၾကာင္း၊ မီးရထား သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးက႑ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ရန္ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရအေနျဖင့္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသင့္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။

တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဗုိလ္မွဴးရဲႏုိင္လြင္က မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ ကားလမ္းကုိသာ အဓိကထား အသုံးျပဳေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လမ္းမ်ားပုိမုိ ေကာင္းမြန္လာျခင္း၊ ယာဥ္လုိင္းမ်ား အျပိဳင္အဆုိင္ေျပးဆြဲျခင္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈေကာင္းျခင္း၊ အခ်ိန္ ျမန္ဆန္ျခင္းႏွင့္ Door to Door ေရာက္ရွိႏုိင္ျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ကားလမ္းကုိ အသုံးျပဳ ေနၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံတကာတြင္ မီးရထားသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးကုိ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသုံးျပဳ ေနၾကပါေၾကာင္း၊ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းမွာ အခ်ိန္တိက်မႈႏွင့္ ေငြေၾကးအကုန္ အက်သက္သာ ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့မီးရထား က႑ကုိ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းႏုိင္ရန္ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ အဆင့္လုိက္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားခ်မွတ္ကာ တုိးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္သြားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မီးရထား ပုိ႔ေဆာင္ေရးက႑ အရႈံးေပၚေနသည္ကုိ အေျဖရွာရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း၊ မီးရထား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈသည္ ေငြေၾကးအင္အားလြန္စြာ မ်ားျပားၿပီး ေရရွည္ေဆာင္ရြက္မွသာ အက်ိဳးအျမတ္ရရွိႏုိင္သည့္ လုပ္ငန္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား စိတ္ပါ၀င္ စားလာရန္ ေရရွည္ခုိင္မာၿပီး အာမခံခ်က္ရွိသည့္၊ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ ေရရွည္ အက်ိဳးစီးပြားကုိ ေရွးရႈသည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ားကုိ ထုတ္ျပန္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္သြားရန္လုိအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့မီးရထားက႑ အဆင့္ျမင့္မား လာေစရန္ ဘ႑ာေငြတုိးျမႇင့္ ေထာက္ပံ့မတည္ေပးျခင္း၊ မီးရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးဌာနအေနျဖင့္ ကုန္စည္ပုိ႔ေဆာင္ေရး က႑ကုိ အားျဖည့္ျမႇင့္တင္၀င္ေငြရွာၿပီး ေရရွည္ရပ္တည္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္း ႏွင့္ ခရီးသည္၀န္ေဆာင္မႈမ်ား တြင္လည္း ျပည္တြင္း ျပည္ပစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကုိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေစျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ျမန္မာ့မီးရထား ပုိ႔ေဆာင္ေရး က႑ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီႏုိင္ေရး ေဆာင္ရြက္သြားရန္လုိအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။

ယင္းေနာက္ ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္က ၅ ႏွစ္အတြင္း အားလုံးၿပီးစီးေအာင္ မလုပ္ႏုိင္သည့္အတြက္ အဆုိကုိ မွတ္တမ္းတင္ေပးႏုိင္ရန္ ေဆြးေႏြးသည္။


ထုိ႔ေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦး၀င္းျမင့္က အဆုိႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာထားရယူၿပီး အဆုိကုိ မွတ္တမ္းတင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။

No comments:

Post a Comment