Wednesday, September 14, 2016

“အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒကို ႐ုပ္သိမ္းသည့္ဥပေဒၾကမ္း” အား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားေဆြးေႏြး


ေနျပည္ေတာ္  စက္တင္ဘာ ၁၄
ယေန႔က်င္းပသည့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယပုံမွန္အစည္းအေ၀း ၃၀ ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ “အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒကို ႐ုပ္သိမ္းသည့္ ဥပေဒၾကမ္း” အား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြး ၾကၿပီး ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက ျပန္လည္ၾကားနာ ေဆာင္ ရြက္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။

 ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရွမ္းျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၆)မွ ေဒါက္တာ စိုင္းဆိုင္ေက်ာက္ဆမ္က အေရးေပၚအက္ဥပေဒသည္ ႏုိင္ငံေတာ္လုံျခံဳေရး၊ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ျပ႒ာန္း ထားသည့္ ဥပေဒျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အစုိးရမွ ထိထိေရာက္ေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ အတြက္ အာဏာေပးထားျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ ယခုအထိ ယမ္းေငြ႕ မ်ား ေ၀ေနဆဲျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  ထို႔ေၾကာင့္ အစုိးရအဖြဲ႕ ေကာင္းမြန္စြာ အလုပ္ လုပ္ကုိင္ ႏုိင္ရန္အတြက္ အာဏာေပးထားရန္ လုိအပ္သည့္အတြက္ အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒကုိ ဆက္လက္ ထားရွိရန္ လုိအပ္ပါ ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၅)မွ ေဒၚျမတ္သီတာထြန္းက အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒေၾကာင့္ အျပစ္မဲ့ ျပည္သူ တစ္ခ်ိဳ႕ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္း သည္ ဥပေဒကုိ အသုံးျပဳေဆာင္ရြက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ ဥပေဒကို အသုံးျပဳသူက လိုသလိုေဆာင္ရြက္၍ ရေနျခင္းသည္ ဤဥပေဒ၏ ႀကီးမား သည့္ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒသည္ ေခတ္ကာလႏွင့္ မေလ်ာ္ညီေတာ့သည့္အျပင္ သေႏၶတည္စဥ္ကတည္းက တရားမွ်တမႈကင္းမဲ့သည့္ ဥပေဒျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေရး ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ သေဘာထား အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနၾကသည့္ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးႏွင့္ အစိုးရအၾကား ယုံၾကည္မႈကုိထိခိုက္ေစသည့္ ဥပေဒျဖစ္ သည့္အတြက္ အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒကို ႐ုပ္သိမ္းသင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
တပ္မေတာ္သားကုိယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴး၀င္းသိန္းက ဤဥပေဒသည္ စစ္မက္ ျဖစ္ပြားစဥ္ ကာလအတြင္း၌ ေပၚေပါက္လာသည့္ အႏၲရာယ္မ်ားကို ကာကြယ္ရန္ သက္သက္မဟုတ္ဘဲ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္လုံၿခဳံေရးကို ေရွး႐ႈၿပီး ျပ႒ာန္းခဲ့သည္ကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။
ယေန႔ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အမ်ားအျပားတြင္ အဖ်က္အေမွာင့္သမားမ်ားသည္ တစ္ဦး ခ်င္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစုအဖြဲ႕ အလိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း နည္းလမ္းေပါင္းစုံျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္လုံၿခဳံေရးႏွင့္ ျပည္သူလူထု၏ အသက္အိုး အိမ္စည္းစိမ္ကို အႏၲရာယ္ျပဳၿခိမ္း ေျခာက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားတို႔ဘ၀ကို ကာကြယ္မႈ အျပည့္အ၀ေပးႏုိင္သည့္ အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒကို ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျပည္တြင္း ျပည္ပ အေျခအေန အရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ဆက္လက္ျပ႒ာန္းရန္ လိုအပ္လ်က္ရွိပါ ေၾကာင္း။
ထို႔ျပင္ တည္ဆဲဥပေဒတစ္ရပ္ကို အေဆာတလ်င္ ႐ုပ္သိမ္းလိုက္ပါက ႏုိင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္ေရးႏွင့္ တရား ဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ ျပည္သူလူထု၏ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ႏွင့္ အက်ိဳးစီးပြားမ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒ တစ္ရပ္ ဆုံး႐ႈံးသြားမည္ျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒကို ႐ုပ္သိမ္းရန္ မသင့္ေသး ပါ ေၾကာင္းႏွင့္ ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းလာျခင္းကို ကန္႔ကြက္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ကရင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၆)မွ ေဒၚနန္းနီနီေအးက အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒသည္ ျပည္တြင္းၿငိမ္း ခ်မ္းေရးႏွင့္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား၏ လံုၿခံဳေရးကို အခါခပ္သိမ္းေရွ႕ရႈၿပီး ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီ ေခတ္က ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္း မ်ားႏွင့္အညီ ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳမႈ၊ ျပည္သူ႔ဘ၀လံုၿခံဳမႈ၊ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈကို လံုး၀ ထိခိုက္မႈ မရွိေစဘဲ ရာဇသတ္ႀကီး ဥပေဒထက္ ပိုမိုခိုင္မာျပည့္စံုေစရန္ အေရးႀကီးသည့္ အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို ေရြးထုတ္ျပ႒ာန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရ ပါေၾကာင္း။
၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရး တို႔အတြက္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားပါရွိသက့ဲသို႔ ပို႔ေဆာင္ ေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ စီးပြားေရး၊ အခြန္ေကာက္ခံေရး၊ ကို္ယ္က်င့္တရားႏွင့္ စည္းကမ္း ထိ္န္းသိမ္းေရး၊ ဥပေဒလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ေရးစသည့္ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားလည္း ပါရွိပါေၾကာင္း။
ထို႔ျပင္ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ကိစၥ၊ အမ်ားျပည္သူ  ဒုကၡမျဖစ္ေစရန္၊ အသက္မဆံုးရႈံးေစရန္၊ ေဘးအႏၱရယ္မျဖစ္ေစရန္ စသည့္ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကိုသာ အထူးအေလးေပးထည့္သြင္းထားသည့္ အထူး ဥပေဒတစ္ရပ္ လည္းျဖစ္၍ တည္ဆဲဥပေဒတစ္ရပ္ျဖင့္ ဆက္လက္ထားရွိသင့္ေၾကာင္း။

ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္လည္း တည္ဆဲဥပေဒမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္က ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္းမျပဳေသးမီ ဤဖြဲ႕စည္းပံုု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ မဆန္႔ က်င္သမွ် အတည္ျဖစ္သည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည့္အတြက္ တည္ဆဲဥပေဒတစ္ခုျဖစ္ သည့္ အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒသည္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၏ မည္သည့္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနသည္ဆိုသည္ကို စိစစ္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္သမွ်ကိုသာ ျပင္ဆင္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ပယ္ဖ်က္ျခင္းသာ ျပဳလုပ္သင့္ ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။

No comments:

Post a Comment