ေနျပည္ေတာ္ စက္တင္ဘာ ၂၇
ႏုိင္ငံေတာ္၏ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ၿပီး
၂ႏွစ္အတြင္း ပ်က္စီးမႈ ရွိပါက တင္ဒါေအာင္ျမင္ သူမွ ျပန္လည္ျပဳျပင္ေပးရ မည္ျဖစ္ၿပီး သတ္မွတ္ထားသည့္ လုပ္ငန္းၿပီးစီးရက္ထက္ ေက်ာ္လြန္ပါကလည္း လုပ္ငန္းအေပၚ လိုက္၍
ဒဏ္ေၾကးေပး ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းခိုင္
က ေျပာၾကားသည္။
ယေန႔က်င္းပသည့္ ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္
ဒုတိယပုံမွန္အစည္း အေ၀း ၃၉ ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ မြန္ျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁)မွ ဦးေအးမင္းဟန္၏
“ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရသစ္ အေနျဖင့္ ႏို္င္ငံေတာ္၏
စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ေသာ လမ္း၊ တံတားမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္း၊ ေဆးရံု၊ ေစ်းစသည့္ အေဆာက္အအံုမ်ားကို
ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရရွိေသာ ကုမၸဏီမ်ားအား စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား သတ္မွတ္ျခင္း၊ ေစာင့္ၾကည့္အကဲျဖတ္
ျခင္းႏွင့္ သတ္မွတ္စံခ်ိန္စံညႊန္းႏွင့္ မကိုက္ညီပါက အေရးယူျခင္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ သြားရန္အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ” ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး
ဦး၀င္းခိုင္က ထုိသုိ႔ ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ႏုိင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္
ပတ္သက္၍ “ကန္ထရိုက္စနစ္ျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လိုက္နာက်င့္သံုး ရမည့္ လုပ္ငန္းလမ္းညႊန္ခ်က္မ်ား”
အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ မူေဘာင္သတ္မွတ္ခ်ထား ေပးၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္သည့္
ကုမၸဏီမ်ားမွ သတ္မွတ္ စံခ်ိန္စံညႊန္း ျပည့္မီမႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာပါက
ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၊ သက္ဆုိင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႕မ်ားက
ဖြဲ႕စည္းေပးထားသည့္ သက္ဆို္င္ရာႀကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီမွ စာခ်ဳပ္ပါ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားအတိုင္း
အေရးယူေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးက ေျဖၾကားသည္။
ကယားျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၈)မွ ဦးေက်ာ္သန္း၏
“ကယားျပည္နယ္ ေဘာလခဲၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ဖားေဆာင္းၿမိဳ႕နယ္တို႔ကို
ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္ထားေသာ မိုင္းထမ္း-၀မ္ခ်ယ္-နန္႔ေနာက္-ခ်ိကြဲ႕-ေစာင္းေလာ့-၀မ္ေအာင္း
လမ္းတြင္ က်န္ရွိေနေသာ လမ္းပိုင္း ၉ မိုင္ႏွင့္ ၃ ဒသမ ၅ ဖာလံုအား ေက်ာက္ေခ်ာလမ္းအျဖစ္
ဆက္လက္ ေဆာက္ ရြက္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ” ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး
က ကယားျပည္နယ္အတြင္းရွိ မိုင္းထမ္း-၀မ္ခ်ယ္-နန္႔ေနာက္-ခ်ိကြဲ႕-ေစာင္းေလာ့-၀မ္ေအာင္း
လမ္း၏ က်န္ရွိေသာ တစ္ေၾကာင္းထိုးေျမလမ္းအပိုင္း ၉မိုင္ႏွင့္ ၃ ဒသမ ၅ ဖာလံုအား လမ္းတာေဘာင္အက်ယ္
ေပ ၃၀ ခ်ဲ႕ျခင္း၊ ေပ ၅၀ ေအာက္ သံကူကြန္ကရစ္တံတား ၅ စင္း တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေက်ာက္စီကမ္းကပ္ခံုႏွင့္
သစ္သားၾကမ္းခင္းတံတား ၁၁ စင္း တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရေက်ာ္ ၆ စင္း တည္ေဆာက္ျခင္း၊ Box
Culvert ၁၀ စင္း တည္ေဆာက္ျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တြင္
ျပည္နယ္ရန္ပံုေငြ တင္ျပေတာင္းခံသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေျမလမ္း ၉ မိုင္ ၃ ဒသမ ၅ ဖာလံု အား ေက်ာက္လမ္းအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းလုပ္ငန္းကို
၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ တြင္ ျပည္နယ္ရန္ပံုေငြ တင္ျပေတာင္းခံ၍ ရန္ပံုေငြရရွိမႈအေပၚမူတည္၍
ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးေပးပို႔ထားေသာ
ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္ ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဥပေဒကို တတိယအႀကိမ္ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ေပးပို႔လာျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက
ဆက္လက္ေဆြးေႏြးၾကသည္။
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ
ဦးလွဦးက ဥပေဒဆိုသည္မွာ တရားမွ်တမႈႏွင့္ တန္းတူအခြင့္အေရးညီမွွ်မႈရွိျခင္းဆိုသည့္
ေလာကပါလတရား ႏွင့္ကိုက္ညီေစရန္ အဆင့္အတန္းညီမွ်ေရး၊ အခြင့္အလမ္းညီမွ်ေရးႏွင့္ တရားဥပေဒ
ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ညီမွ်ေရးဆိုသည့္ မြန္ျမတ္ရွင္းလင္းသည့္ အေျခခံသေဘာတရားမ်ား ျပည့္စံုရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ဤဥပေဒသည္ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ တိုက္ရိုက္ပတ္သက္ ေနသည့္အျပင္ ျပည္သူ႔ကုိယ္စားျပဳဥပေဒ၊ ျပည္သူ႔ဘ၀ဥပေဒ၊
ျပည္သူ႔ဆႏၵဥပေဒျဖစ္ သည့္အတြက္ ဥပေဒျပဳေရးတာ၀န္ရွိၾကသည့္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္
အထူး ဂရုျပဳၿပီး စဥ္းစားေ၀ဖန္ျပဌာန္းေပးၾကရန္ အထူးလိုအပ္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴးတင္ေအာင္မိုးက
ယခုကာလတြင္ ႏိုင္ငံ ေတာ္အတြင္း လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးျပႆနာမ်ားႏွင့္
ႏိုင္ငံတ ကာတြင္ ၿခိမ္းေျခာက္လ်က္ရွိေသာ အၾကမ္းဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ လူကုန္ကူးမႈျပႆနာ
မ်ားႏွင့္ ေလွစီးဒုကၡသည္မ်ားအေရး ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္ေတြးၿပီး လုံၿခဳံေရး႐ႈေထာင့္အရ ရပ္ကြက္
သုိ႔မဟုတ္ ေက်းရြာအုပ္စုအတြင္း လာေရာက္တည္းခိုေနထိုင္သူမ်ား အေနျဖင့္ ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးကုိ အသိေပးရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္္ ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဥပေဒသည္
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလုပ္ ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေျခခံက်ေသာဥပေဒျဖစ္ပါ၍ ရပ္ကြက္ သုိ႔မဟုတ္
ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားအတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ လုံၿခဳံေရးဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ား
ပိုမိုေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ယခုထက္မက ျဖည့္သြင္းေရးဆြဲသင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၀)မွ
ဦးစိုးသိန္း(ခ)ဦးေမာင္စိုးက ယခင္က ရပ္ကြက္ႏွင့္ ေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားကို
အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီး ဌာနက ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယခုဥပေဒသည္ အဆိုပါဦးစီးဌာန၏
လုပ္ပိုင္ခြင့္ ကိုေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ျပည္သူကိုဗဟိုျပဳသည့္ စနစ္ျဖစ္သည့္အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး
မ်ားကို ျပည္သူမ်ားက ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ႏွင့္
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တို႔ သေဘာထားကြဲလြဲ လ်က္ရွိသည့္ အိမ္ေထာင္စုကုိယ္စားလွယ္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္၊
ပညာအရည္အခ်င္းသတ္မွတ္ခ်က္၊ ဖြဲ႕စည္းမႈ၊ ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ျခင္းႏွင့္ ဧည့္စာရင္းဆိုင္ရာ
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကုိ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္အတိုင္း ဆက္လက္ ထားရွိသင့္ပါေၾကာင္း
ေဆြးေႏြးသည္။
တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး
ေအာင္ေက်ာ္ေဇာက မိမိတို႔ ျပ႒ာန္းအတည္ျပဳ ေပးလိုက္သည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္သည္ ကိုင္တြယ္က်င့္သုံးမည့္
အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ မွ်တမႈရွိေစရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္တြင္
တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ မိမိတို႔ ကုိယ္စား လွယ္မ်ားသည္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ သာမန္ျပည္သူတစ္ေယာက္
ျဖစ္လာမည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ တစ္ခါတရံတြင္ လည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္တြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရသည့္အခါမ်ိဳးလည္း
ရွိေကာင္းရွိလာမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဥပေဒတစ္ရပ္သည္ အဘက္ဘက္က ေရရွည္မွ်တ အက်ိဳးရွိ
ေစမည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ိဳးျဖစ္ရန္ အထူးအေလးထားသင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္ကုိ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက ျပန္လည္ၾကားနာ ေဆာင္ရြက္ရန္
ဆုံးျဖတ္ ခဲ့သည္။
No comments:
Post a Comment