Sunday, February 7, 2016

ေဒြးမယ္ေနာ္တုိ႔ေပ်ာ္စံရာ ကယားေျမ




(၆၉)ႏွစ္ေျမာက္ ျပည္ေထာင္စုေန႔ႀကိဳ ဆုိဂုဏ္ျပဳ
သတင္းေဆာင္းပါး-ခြန္းဆက္ေန၊ ဓာတ္ပံု-ရာမည

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိး ၁၃၅ မ်ဳိး စုေပါင္းေနထိုင္ၾကသည္။ ယခင္ကရာသီဥတုႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအခက္ အခဲမ်ားေၾကာင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေတြ႕ဆံုရန္ခက္ခဲေသာ အခ်ိန္ကာလမ်ားရွိခဲ့သည္။ ယေန႔ကာလတြင္မူ ခရီးလမ္းပန္းအခက္အခဲမ်ား ေလ်ာ့ပါးလာခဲ့ၿပီျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ေသြးခ်င္းညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား၏ ေဒသႏၲရ သဘာဝအလွအပမ်ား၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကို ပိုမိုထိေတြ႕ခြင့္ရရွိလာၿပီျဖစ္သည္။


တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ယေန႔နည္းပညာေခတ္၏ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ တိုးတက္မႈမ်ားၾကားမွ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိး မ်ားျဖစ္ေသာ အမ်ဳိးသားကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈ ပြန္းပဲ့တိုက္စားျခင္းမ်ားသည္ ေသြးခ်င္းတို႔၏ လူငယ္မ်ား တြင္လည္း သက္ေရာက္လ်က္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ မ်ဳိးႏြယ္စု၏ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားကို အရွည္တည္တံ့ေအာင္ ျမတ္ႏိုးေသာစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ထိန္းသိမ္းရန္အေရးႀကီးသကဲ့သို႔ မ်ဳိးႏြယ္စုတစ္ခုမွ လူႀကီး၊ လူငယ္တို႔၏ လက္ဆင့္ကမ္းအေမြ ေပးအပ္ရန္လည္း အထူးလိုအပ္လွေပသည္။

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း မွီတင္းေနထိုင္ၾကေသာ တိုင္းရင္းသားညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား အနက္ ကယားျပည္နယ္အတြင္းရွိ ကယားတိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား၏ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ ဓေလ့ ထံုးတမ္းမ်ား၊ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားအေၾကာင္းကို ေစ့ငုတင္ျပလိုပါသည္။ ကယားတိုင္းရင္းသားတို႔သည္ ျပည္နယ္၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ လိြဳင္ေကာ္ႏွင့္ ဒီးေမာ့ဆို၊ ဖ႐ူဆို၊ ေဘာလခဲ၊ ဖားေဆာင္း၊ မယ္စဲ့ေဒသမ်ားတြင္ အမ်ားဆံုးေနထိုင္ၾက သည္။ ကယားမ်ဳိးႏြယ္စုကိုးမ်ဳိးရွိၿပီး ကယား၊ ဇယိမ္း၊ ကယန္း(ပေဒါင္)၊ ကဲ့ခို၊ ေဂဘား၊ ဘရဲ႕(ကေယာ)၊ မႏုမေနာ၊ ယင္းတလဲ၊ ယင္းေဘာ္တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

၎တို႔ထဲမွ ကယားတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈပံုစံတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၌ ေခါင္းေပါင္းနီ၊ ေငြနား ဆြဲ၊ ေငြနားကြင္းမ်ား ဆင္ယင္ၾကၿပီး ဘယ္ဘက္ပခံုးသား လႊတ္ထားေသာ သင္တိုင္းရွည္ေပၚတြင္ ရင္စည္း၊ ခါးစည္း ႏွင့္ ေငြကြင္းမ်ား ဆင္ယင္ေလ့ရွိၾကသည္။ ေငြဒဂၤါး လည္ဆြဲမ်ားကိုလည္း ၾကြယ္ဝမႈအလိုက္ ဆင္ယင္ေလ့ရွိ သည္။ ရာႏွင့္ခ်ီ အေရအတြက္ရွိေသာ က်စ္သားခ်ည္ႀကိဳးမ်ားကို သစ္ေစးသုတ္လိမ္း၍ ကြင္းအျဖစ္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ခ်ည္ကြင္းမ်ားကို ေပါင္မွဒူးဖံုးသည္အထိ ဝတ္ဆင္၍ ေငြကြင္းမ်ား၊ ေၾကြေစ့သီႀကိဳးမ်ားျဖင့္ထိန္းခ်ည္၍ ဝတ္ဆင္ၾကသည္။ ေရွးအခါက ေငြဓားတစ္လက္ကို လည္း ေဆာင္ေလ့ရွိၾကၿပီး လက္ရွိကာလတြင္မူ ေဆာင္ေလ့မရွိေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ကယားအမ်ဳိးသားမ်ားတြင္ ေခါင္းေပါင္းနီ၊ အက်ႌအျဖဴ၊ တိုက္ပံုအျဖဴ၊ ရွမ္းေဘာင္းဘီပြႏွင့္ ခါးစည္းႀကိဳးတို႔ကို ဝတ္ဆင္ၾကၿပီး ပြဲလမ္းသဘင္ က်င္းပသည့္အခါမ်ားတြင္ ေငြဓားကို ကိုင္ေဆာင္ေလ့ရွိၾကသည္ဟု ဆိုသည္။
ကယားတိုင္းရင္းသားတို႔တြင္ ပြဲလမ္းသဘင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိသည့္အနက္ တန္ခူးလတြင္က်င္းပေသာ တံခြန္တိုင္ ပြဲေတာ္မွာ ဗ်ာက်ယ္ဖ်ယ္ဆလုေခၚ ဖန္ဆင္းရွင္မရွိေတာ့သည့္ေနာက္ပိုင္း ကိုယ္စားအျဖစ္ထားရစ္ခဲ့ေသာ ေတာင္ေဝွးေတာ္တစ္ျဖစ္လည္း အထိမ္းအမွတ္တံခြန္တိုင္ကို ပူေဇာ္သည့္ပြဲျဖစ္သည္။

ပြဲေတာ္က်င္းပရသည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မိုးေလဝသ ေကာင္းမြန္ေစရန္၊ ေရာဂါဘယကင္းေဝးေစရန္၊ ဆန္ေရ စပါးေပါမ်ားေစရန္၊ တိုင္းျပည္ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာဝေျပာေစရန္ ဆုေတာင္းသည့္အေနျဖင့္ က်င္းပေလ့ရွိၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ၾကက္႐ိုးထိုး၍လည္း လာမည့္ႏွစ္၏ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းမ်ားကို ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းေလ့ရွိၾကသည္။

လယ္ယာမ်ားရိတ္သိမ္းၿပီးစီးခ်ိန္တြင္ ဒီးကူပြဲေတာ္ကို က်င္းပၾကသည္။ ယင္းသို႔က်င္းပရာတြင္ ေဒသအလိုက္ သစ္သားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏွီးျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း အဘိုးအ႐ုပ္ကိုျပဳလုပ္ၾကသည္။ တန္ဖိုးရွိပစၥည္းမ်ားလည္း အဘိုးအ႐ုပ္တြင္ ထည့္သြင္းေလ့ရွိၾကၿပီး အစားအစာျဖင့္လည္း ေကြၽးေမြးေလ့ရွိၾကသည္။ သံုးရက္မွ ငါးရက္အထိက်င္းပေသာ ဒီးကူပြဲေတာ္ရက္အတြင္း ႐ိုးရာအကမ်ား ကေလ့ရွိၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ပြဲေတာ္သို႔ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ ေဆြမ်ဳိးမိတ္သဂၤဟမ်ားကိုလည္း ဧည့္ခံေကြၽးေမြးၾကၿပီး ပြဲေတာ္အၿပီးတြင္ အဘိုးကိုရြာ ေျမာက္ဘက္အရပ္သို႔ ပို႔ေဆာင္ၾကၿပီး ယင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ ျခင္းျဖင့္ ရြာတြင္းရွိ ပိုးမႊားေရာဂါမွအစ မေကာင္းျခင္းအလံုးစံုတို႔ကို အဘိုးကယူေဆာင္သြားသည္ဟု ဆိုၾကသည္။

ေဖေဖာ္ဝါရီလအတြင္း ရြာေဆးေၾကာပြဲ၊ ေတာလိုက္ ပြဲ(ငွက္လိုက္ပြဲ)မ်ားက်င္းပေလ့ရွိသလို ႐ိုးရာထိန္းသိမ္းမႈ အားေကာင္းသူအခ်ဳိ႕က ၎တို႔ရြာတြင္ ၁ဝ ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ သစၥာျပဳပြဲ က်င္းပေလ့ရွိၾကသည္။ ရြာသူရြာသားမ်ား၏ သစၥာတည္ၾကည္မႈကို ၫႊန္းဆိုျခင္းျဖစ္ဟု သိရသည္။ ရြာသူရြာသားမ်ား ငါးပါးသီလတည္ၾကည္မႈကို သစၥာျပဳ ျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔ ရပ္ရြာအတြင္း ဒုစ႐ိုက္မႈကင္းေစသည္ဟု ဆိုၾကသည္။

ကယားတုိင္းရင္းသားတို႔၏ ႐ိုးရာတူရိယာပစၥည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးတြင္ ေကထိုးဘိုးေခၚ တံခြန္တိုင္ပြဲတြင္ ဝါးပေလြ၊ ႏွစ္ခုတြဲ ဝါးပေလြ၊ ရွစ္ခုတြဲ ပေလြ၊ ေမာင္းႀကီး၊ ေမာင္းလတ္ႏွင့္ ေမာင္းငယ္မ်ား၊ လင္းကြင္း၊ ဗံု စသည္တို႔ကို တီးခတ္ၿပီး အမ်ဳိးသားမ်ားသာက၍ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက သေျပခက္ျဖင့္ ေရဖ်န္းေပးၾကသည္။ ဒီးကူပြဲေတာ္၌ ကေလ့ရွိေသာ ဒီးကူအကတြင္ အမ်ဳိးသားေရာ အမ်ဳိးသမီးပါ တြဲကေလ့ရွိၾကသည္။

ကယားလုလင္ပ်ဳိမ်ားက ႐ိုးရာေတးသီခ်င္းမ်ား တီးမႈတ္ရာတြင္ ဝါးပိုးဝါးဆစ္ကိုအေၾကာမ်ားေပၚေအာင္ ထြင္း၍ သံစဥ္ေပၚေအာင္ျပဳလုပ္တီးခတ္ေသာ ကလို႔ေခၚ တူရိယာႏွင့္ ပေလြကိုအသံုးျပဳၾကသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္မူ ဂီတာႏွင့္ ေတးသီေနၾကၿပီျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

ယင္းအျပင္ နာေရးအခမ္းအနား၌ အသံုးျပဳေသာ တူရိယာႏွင့္ အကမ်ားလည္းရွိသည္ဟု ကန္ခုနစ္ဆင့္ ေဒါတမူးရြာ (ျမန္မာအဓိပၸာယ္ ထင္း႐ွဴးပင္ရြာ)မွ ႐ိုးရာ တန္ခြန္တိုင္ ပြဲေတာ္က်င္းပေရးဦးစီးအဖြဲ႕ဝင္ ဦးပကူးဘေငြက ေျပာသည္။

ကယားမ်ဳိးႏြယ္စုကိုးမ်ဳိးတြင္ ကယန္း(ပေဒါင္)မ်ဳိးႏြယ္စု လည္းပါဝင္သည္။ ကယန္းမွာမ်ဳိးႏြယ္စုျဖစ္၍ ပေဒါင္မွာ ေၾကးကြင္းဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ကယန္းတိုင္းရင္းသားမ်ားက မိမိတို႔သည္ ကမ္းယံဟူေသာ မူလိြဳက္မွ ဆင္းသက္လာသည့္ ကရင္အစုငယ္အုပ္စုမွျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ ျမန္မာ ခုနစ္မ်ဳိးတြင္ ''သက္ႏွင့္ ရခိုင္၊ ႏိႈင္းၿမိဳင္ ေတာင္သူ၊ ပ်ဴ၊ ကမ္းယံ၊ ေယာ၊ ထားဝယ္ေႏွာက မ်ဳိးသတၱ'' ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခဲ့ေပရာ ပထဝီဝင္အေနအထား၊ ရာသီဥတုႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခက္ခဲမႈေၾကာင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အဆက္ျပတ္ကာ ေရာက္ရာအရပ္တြင္ ကိုယ့္အစုႏွင့္ကိုယ္ ေနထိုင္ျခင္းတို႔ ေၾကာင့္ အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ အမူအရာ၊ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား အနည္းငယ္ကြဲျပားၾကေသာ္လည္း ''အရင္းစစ္ အျမစ္ေျမက'' ဆိုသလို ပင္စည္တစ္ပင္တည္းမွ ျဖာထြက္လာေသာ အကိုင္းအခက္မ်ားျဖစ္သည္။ လူသိနည္းသည့္ တိုင္းရင္းသားကယန္းလူမ်ဳိးသည္လည္း ထိုပင္စည္မွ ျဖာထြက္လာေသာ အကိုင္းအခက္တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။

တိုင္းရင္းသား ကယန္းလူမ်ဳိးတို႔သည္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္း၊ ကယားျပည္နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္ သံေတာင္ႀကီး ၿမိဳ႕ေျမာက္ပိုင္းႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီနယ္ေျမ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕နယ္ အေရွ႕ဘက္ေတာင္ေပၚေဒသတြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔စြာေနထိုင္ၾကသည္။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၌ ကယန္း(ပေဒါင္)အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ဝတ္စားဆင္ယင္မႈသည္ တစ္မူထူးျခားေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ၎တို႔သည္ ဦးေခါင္းထိပ္ပိုင္း၌ ဆံထိုးထိုးထားၾကသည္။ နဖူးအထက္တြင္ အစိမ္းေရာင္၊ အဝါေရာင္၊ အနီေရာင္ပါသည့္ သိုးေမြးႏွင့္ ပိတ္စျဖင့္စည္း၍ ဆင္ျမန္းၾကသည္။ နားႏွစ္ဖက္တြင္ ေငြနားေတာင္း၊ ေငြနားဆြဲ မ်ားဆြဲ၍ ဆင္ျမန္းၾကသည္။ လည္ဆြဲအဆင္တန္ဆာမ်ားျဖင့္ ကြင္းဆက္ေငြႀကိဳးႏွစ္ကံုး၊ ေငြျပားႀကီး ခုနစ္ခ်ပ္၊ ေငြျပား ငယ္ ၁ဝ ခ်ပ္ကို သီးျခားဝတ္ဆင္ၾကသည္။

ထို႔ျပင္ လည္ပင္းအေနာက္ဘက္တြင္လည္း ေငြျပားငယ္မ်ား ဆင္ျမန္းၾကသည္။ လည္ပင္းတြင္ ေၾကးကြင္းမ်ား ပတ္ထားၿပီး ေမး႐ိုးေအာက္ လည္ပင္းႏွင့္ ေၾကးကြင္းအၾကားတြင္ ေၾကးကြင္းပြတ္တိုက္မႈဒဏ္ကို ခံႏိုင္ရည္ရွိေစရန္အတြက္ အနက္ေရာင္ပိတ္စျဖင့္ ခုထားသည္။ ပိတ္စကို ေရာင္စံုသိုးေမြး ခ်ည္၊ ပုလဲ၊ ပုလဲပုတီးမ်ားျဖင့္ အနားကြပ္၍ အနားႏွစ္ဖက္ကို ပုလဲမ်ား၊ ေရာင္စံုသိုးေမြးမ်ား အၿမိတ္ဆြဲထားသည္။ မိုင္း (ေခၚ)တစ္ေပခြဲခန္႔ရွည္လ်ားသည့္ ေခါင္းပြ ေငြပုတီးကို လည္တိုင္ေအာက္ေငြႀကိဳးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ ပုတီးကံုးအျခား တစ္ဖက္မွ ေငြျပားႀကီးသည္ နားေအာက္ရွိ္ ေၾကးကြင္းၾကား တြင္ညႇပ္ထားရသည္။ ေငြပုတီးလံုးမ်ား(ေငြပုတီးကံုးမ်ား)ကို လည္တိုင္ညာဘက္ႏွင့္ ရင္ဘတ္ေပၚတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲဆင္ျမန္း ၾကသည္။

ယင္းအျပင္ ခႏၶာကိုယ္ေအာက္ပိုင္းတြင္ ခ်ည္ထည္ အနက္ေရာင္ျဖင့္ ရက္လုပ္သည့္ ဂ်ပ္ခုတ္ထဘီကို ဒူးေခါင္း အဆစ္ဖံုးသည္အထိ ဝတ္ဆင္ၾကသည္။ လက္တြင္ အေခါင္းပြ ေငြလက္ေကာက္ေလးကြင္းႏွင့္ တစ္မတ္လံုးရွိ အေခါင္းပိတ္ေငြလက္ေကာက္သံုးကြင္းစီကို လက္ႏွစ္ ဖက္တြင္ပတ္၍ ဝတ္ဆင္ၾကသည္။ ဒူးေခါင္းေအာက္ ေျခသလံုးအရင္းတြင္ ေၾကးကြင္းမ်ား ပတ္ၿပီးတစ္ဖက္လွ်င္ ျခဴသီးႏွစ္လံုးစီခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ ေျခသလံုးကို ပိတ္စ အနက္ေရာင္ျဖင့္ ဖံုးအုပ္ပိတ္ထားသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက ေျခခ်င္းဝတ္ေနရာတြင္ (ဘုတ္သ)ေခၚ အသီးျဖဴတစ္မ်ဳိးကို ပုလဲသီကံုးသကဲ့သို႔ သီကံုးၿပီး ေျခတစ္ဖက္လွ်င္ သံုးကြင္းစီပတ္၍ ဝတ္ဆင္ၾကသည္။

ကယန္းအမ်ဳိးသားဝတ္စံုတြင္ အက်ႌျဖဴ၊ ေဘာင္းဘီနက္ႏွင့္ ေခါင္းေပါင္းေပါင္းၾကသည္။ ေရွးယခင္က အနက္ေရာင္ဆိုးသည့္ ဓေလ့ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ ကြယ္ေပ်ာက္သြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေရွ႕မီေနာက္မီ ကယန္း လူႀကီးမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
ကြၽဲ၊ ႏြား၊ ၾကက္၊ ဝက္ေမြးျမဴျခင္း၊ အမဲလိုက္ျခင္း၊ အဝတ္အထည္ရက္လုပ္ျခင္း၊ ပန္းပဲ၊ ပန္းထိမ္၊ ေျမအိုး လုပ္ငန္းမ်ား အစရွိသည္တို႔ျဖင့္ အသက္ေမြးၾကေသာ ကယန္းတိုင္းရင္းသားတို႔၏ ႐ိုးရာပြဲေတာ္မ်ားတြင္ တံခြန္ တိုင္ပြဲေတာ္သည္ အစည္ကားဆံုးပြဲေတာ္ႀကီးျဖစ္သကဲ့သို႔ ယဥ္ေက်းမႈ႐ိုးရာအကမ်ားတြင္လည္း ကမ္းခြန္(ေခၚ) တံခြန္အက၊ ဖားစည္အက၊ ဗံုရွည္အက၊ ဝါးညႇပ္အက၊ ယိြဳင္းအကတို႔အျပင္ အထိမ္းအမွတ္ပြဲအလိုက္ ႐ိုးရာအက မ်ားလည္း ရွိေနေပသည္။

ကယန္း႐ိုးရာတူရိယာပစၥည္းမ်ားတြင္ ဖားစည္၊ ပန္(ေခၚ)ေမာင္းႀကီး၊ ထံု႔(ေခၚ)ဗံုတို၊ ဗံုရွည္၊ မန္႔(ေခၚ) တြဲပေလြ၊ ကိြဳင္(ေခၚ) ကြၽဲခ်ဳိခရာ၊ အိုးစည္ဗံုေမာင္းႏွင့္ ဗံုပေလြတို႔ရွိၾကသည္။

ေရွးေခတ္ကယန္း(ပေဒါင္)အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ လည္ပင္းကုပ္သားေနရာ၌ လူမ်ဳိးအမွတ္အသား ေဆးမင္ ေၾကာင္ထိုးရေၾကာင္း သက္ႀကီးစကားၾကားသိခဲ့ရၿပီး သက္ေသျပစရာမရွိေတာ့ဘဲ ေနထြက္စေရာင္ျခည္ ထိုးႏွံခဲ့သည္ဟု ခန္႔မွန္းျခင္းသာရွိေတာ့သည္။ ကယန္း လထာ(ဇယိမ္)တို႔သည္ ေမး႐ိုးေအာက္လည္ပင္းေနရာကို အမွတ္အသားျဖင့္ ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးၾကသည္။ ဦးခ်ဳိ ႏွစ္ဖက္ေအာက္ဘက္သို႔ေကြ႕ဆင္းသည့္ ပံုစံျဖစ္သည္။ အသက္အရြယ္ႀကီးလင့္သည့္ တစ္ဦးႏွစ္ဦးသာ ရွားပါးစြာ က်န္ရွိေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ဝတ္ဆင္ရန္ ခက္ခဲျခင္း၊ တန္ဖိုးႀကီးျမင့္ျခင္း၊ သြားလာလႈပ္ရွားရာတြင္ အကန္႔အသတ္ျဖစ္ေစေသာ ကယန္းတိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ား၏ ႐ိုးရာဓေလ့ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႕မႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားသည္ ထိန္းသိမ္းဝတ္ဆင္သူ အလြန္နည္းပါးလာ ၿပီျဖစ္၍ တိုင္းရင္းသားမ်ဳိးႏြယ္စုတစ္ခု၏ ျပယုဂ္ျဖစ္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ား မတိမ္ေကာ မပေပ်ာက္ေစေရး ဝိုင္းဝန္းထိန္းသိမ္းေပးၾကရန္ တာဝန္ရွိပါသည္။


ယခင္ကေတာင္စဥ္ေတာင္တန္းမ်ား အထပ္ထပ္ စည္းျခားလ်က္ရွိေသာ္လည္း ယေန႔ကာလတြင္ ခရီးလမ္း ကြန္ရက္မ်ား တိုးတက္လာၿပီျဖစ္ရာ ကယားေသြးခ်င္းတို႔ေျမသို႔ တစ္ခါတစ္ေခါက္သြားေရာက္ေလ့လာ လည္ပတ္ႏိုင္ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း.....။ ။

No comments:

Post a Comment