Saturday, January 30, 2016

တကၠသိုလ္ဝင္တန္း အဂၤလိပ္စာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ သိေကာင္းစရာမ်ား

တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲအတြက္ အဂၤလိပ္စာဘာသာရပ္အတြက္ စာကိုက်က္မွတ္ရာမွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ Grade 11 English Text ကို ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ English Text မွာ Unit (၁၄)ခု ပါရွိပါတယ္။

ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြအေနနဲ႔ ဒီ Grade 11 English Text မွာပါတဲ့ Reading Section, Vocabulary Section, Grammar Section, Writing Section နဲ ႔ Selected Poems သိရွိထားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။
တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲ အဂၤလိပ္စာဘာသာရပ္အတြက္ ေမးခြန္းမ်ား ဟာ ျပဌာန္းစာအုပ္ကိုပဲ အေျခခံၿပီးေမးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္တိုင္းမွာေမး တဲ့ ေမးခြန္းပံုစံေတြလိုပဲ ေမးခြန္း(၉) ပုဒ္ေမးမွာ ျဖစ္တယ္။
ေမးခြန္းနံပါတ္(၁) ကေတာ့ English Text မွာပါတဲ့ Unit (၁၄) ခုထဲက စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ကို ေပးထားၿပီး အဲဒီစာပိုဒ္မွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေမးခြန္းအမ်ိဳးအစား (၂) မ်ိဳးနဲ႔ေမးမွာျဖစ္တယ္။
Question No.1(A) က Write the correct word or words to complete each sentence.ျဖစ္တယ္။ ေပးထားတဲ့စာေၾကာင္းကို အဓိပၸါယ္ျပည့္စံုေအာင္ ကြက္လပ္ျဖည့္ေပးရမွာ ျဖစ္တယ္။ Item (၅)ခု ေမးထားျပီး စာလံုးတစ္လံုး ဒါမွမဟုတ္ စကားစုတစ္စုနဲ႔ ကြက္လပ္ကို ျဖည့္ရမွာ ျဖစ္တယ္။
သတိျပဳရမွာက ေပးထားတဲ့ဝါက်ရဲ႕ တည္ေဆာက္ပုံေပၚမူတည္ၿပီး သင့္ေလ်ာ္သလို စကားလုံးေတြကို ေျပာင္း ေရးဖို႔ လိုခ်င္လိုလိမ့္မယ္။
ဥပမာ- စာပိုဒ္ထဲမွာ noun form သို႔မဟုတ္ adjective form နဲ႔ ေရးထား ေပမယ့္ ျဖည့္ရမယ့္ကြက္လပ္မွာ verb form ေျပာင္းၿပီးျဖည့္ခ်င္ျဖည့္ရမယ္။ စာပိုဒ္ထဲမွာ active verb form နဲ႔ ေရးထားေပမယ့္ ျဖည့္ရမယ့္ ကြက္ လပ္မွာ passive verb form ေျပာင္းၿပီး ျဖည့္ခ်င္ျဖည့္ရမယ္။
ဥပမာ စာပိုဒ္ထဲမွာ The organizer of a self-service store must deal with perishable foodstuffs requiring different ranges of temperature. လို႔ ေပးထားေပမယ့္ေမးခြန္းမွာ Perishable foodstuffs ------- different ranges of temperature. လို႔ ေပးထားရင္ ဒီကြက္လပ္မွာ ျဖည့္ရမယ့္ စကားလံုးက verb simple form ျဖစ္ရပါမယ္။
ဒါေၾကာင့္ requiring ဆိုတဲ့ စာပိုဒ္ထဲက persent participle နဲ႔ ေပးထားတဲ့ စကားလံုးကို ဒီအတိုင္း ျပန္ကူး ေရးလို႔မရပါဘူး။ အေျဖမွန္က require ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခါတေလ verb form ျဖည့္ရတာျဖစ္ေပမယ့္ active voice form ကေန passive voice form ေျပာင္းဖို႔ လိုခ်င္ရင္လိုလိမ့္မယ္။ ဥပမာ Robots ထဲက စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ Robots are used in the process for the painting,welding and assembly of the cars. လို႔ေပးထားေပမယ့္ ေမးထားတဲ့ စာေၾကာင္းက People------ robots in the process for the painting, welding and assembly of the car. လို႔ ေပးထားတဲ့အတြက္ ဒီစာေၾကာင္းမွာ သုံးရမယ့္ Verb က Passive verb form မဟုတ္ေတာ့ဘဲ active verb form ျဖစ္ရပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျဖမွန္က use ျဖစ္ပါတယ္။
Question No.1(B) ကေတာ့ Answer each question in one sentence. ျဖစ္တယ္။ စာပိုဒ္ထဲမွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာ အခ်က္အလက္ေတြကိုေမးတဲ့ ေမးခြန္း(၅) ခုေမးထားၿပီး ဒီေမးခြန္းေတြကို ေပးထားတဲ့ စာပိုဒါထဲက အေျဖရွာၿပီး ျပည့္စုံတဲ့ဝါက်တစ္ေၾကာင္းနဲ႔ အေျဖေရးေပးရမွာျဖစ္တယ္။ အမွတ္ျပည့္ရရွိဖို႔အတြက္ ေမးခြန္းမွာေမးတဲ့အေၾကာင္းအရာ (content)ေရာ၊ သဒၵါ (Grammar) ပါ မွန္မွန္ကန္ကန္ေျဖႏိုင္ေအာင္ မ်ားမ်ား ေလ့က်င့္ထားဖို႔လိုပါတယ္။ ဥပမာ- စာပိုဒ္ထဲမွာ Jenny Tier Bishop sat befor the mirror, turning her head from side to side. လို႔ ေပးထားၿပီး While sitting before the mirror, Jenny Tier Bishop turned her head form side to side.လို႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ ျပန္ေျဖေပးမွသာ အမွတ္ျပည့္ရမွာျဖစ္တယ္။ Past tense နဲ႔ ေမးထားတဲ့အတြက္၊ အေျဖကလည္း Past tense verb ကိုျပန္သုံးရပါမယ္။
ျပ႒ာန္းစာအုပ္ပါ စာပိုဒ္မ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ေမးခြန္းေတြကို အလြတ္က်က္မွတ္တာထက္ ေမးခြန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေျဖတတ္ ေအာင္ေလ့က်င့္ထားဖို႔လိုပါတယ။္ စာပိုဒ္ထဲက သက္ဆိုင္တယ္ထင္တဲ့ စာေၾကာင္းေတြကို တိုက္ရိုက္ ကူးခ်ေပး လိုက္တာမ်ိဳးလည္း မျပဳလုပ္ၾကဖို႔ သတိေပးခ်င္ပါတယ္။ ေမးထားတာကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ မွန္မွန္ကန္ကန္ ျပန္ေျဖ တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားဖို႔လိုပါတယ္။
ေမးခြန္းနံပါတ္(၂)မွာ ေပးထားတဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ fill in each blank with a word from the list given. Write down only the numger of the blank and the word that fills it. ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေမးခြန္းအတြက္ ျပဌာန္းစာအုပ္မွာပါတဲ့ Unit (၁၄) ခုထဲက စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ကို (၈) လံုးေျမာက္ စကားလံုး ေတြကို ကြက္လပ္လုပ္ထားၿပီး ေမးထားတယ္။ ကြက္လပ္ေပါင္း (၂၀)ရွိၿပီး ဒီကြက္လပ္ေတြကိုျ ဖည့္စြက္ဖို႔ စကားလုံး (၂၀)ကိုလည္း စာပိုဒ္အေပၚမွာ ေပးထားပါတယ္။
သတိျပဳရမယ့္အခ်က္ကေတာ့ စာပိုဒ္ႀကီးတစ္ပိုဒ္လံုးကို ျပန္ကူးေရးဖို႔ မလိုပါဘူး။ ကြက္လပ္နံပါတ္နဲ႔ အေျဖကို သာ ေရးရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီေမးခြန္းဟာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ အဂၤလိပ္စာ တတ္ေျမာက္မႈကို ၿခဳံငုံစစ္ ေဆးတာ ျဖစ္တယ္။
ေမးခြန္းနံပါတ္(၃)ကေတာ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ အဂၤလိပ္စာ တတ္ကၽြမ္းမႈစြမ္းရည္အျပင္ မွတ္သား ႏိုင္မႈစြမ္းရည္ကို စစ္ေဆးတဲ့ ေမးခြန္းပံုစံျဖစ္တယ္။ Write the appropriate words or groups of words to complete the sentences or lines of verse. လို႔ေမးမွာျဖစ္တယ္။ Item (၁၀) ခု ေမးထားၿပီးေတာ့ ကြက္လပ္(၁၀)ခုကို ျဖည့္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြက္လပ္(၅) ခုက text မွာပါတဲ့ Unit (၁၄) ခုထဲက ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ေတြျဖစ္တယ္။
ဒီေမးခြန္းဟာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ သင္ယူထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ကဗ်ာေတြကို နားလည္ မွတ္သားၿပီး ျပန္ၿပီးေရးသား တင္ျပႏိုင္မႈစြမ္းရည္ ရွိမရွိကို စစ္ေဆးတာျဖစ္တယ္။ တိတိက်က် ျပန္လည္ ေဖာ္ျပတာကိုပဲ လိုခ်င္တဲ့အတြက္ စာလုံးေပါင္း မွားယြင္းမႈမရွိေအာင္ သတိထားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ကြက္လပ္ ေတြကို ျဖည့္တဲ့ေနရာမွာ စကားလုံးတစ္လံုးတည္း ျဖည့္ရတာရွိသလို စကားစုတစ္စု ျဖည့္ရတာမ်ိဳးလည္း ရွိတာကို သတိျပဳဖို႔လိုပါတယ္။ နမူနာျပရမယ္ဆိုရင္
1. Looking good does not mean making yourself into ------ of a famous pop star.
2. A year is the length of time ------ takes to travel around the sun one time.
3. March wind ranges; April ------;
ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ နံပါတ္ (၁) မွာ a carbon copy ဆိုတဲ့စကားလုံးသုံးလုံးလိုေပမယ့္ နံပါတ္(၂)မွာေတာ့ the earth ဆိုတဲ့ စကားလုံး ႏွစ္လုံးလိုမွာျဖစ္တယ္။ နံပါတ္(၃)မွာဆိုရင္ အေျဖက changes စကားလုံး တစ္လုံးလိုမွာျဖစ္တယ္။
ေမးခြန္းနံပါတ္(၄)ဟာ ျပ႒ာန္း စာအုပ္ကို ေက်ေက်ညက္ညက္ ေလ့လာထားမႈ ရွိ မရွိ စစ္ေဆးႏိုင္ဖို႔ ေမးခြန္း(၅)ခု ေမးထားပါတယ္။
ေမးခြန္းနံပါတ္(၄)item 1 နဲ႔ item 2 ကေတာ့ text မွာပါတဲ့ Unit (၁၄)ခုထဲက ေကာက္ႏုတ္ေမးထားတာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီေမးခြန္းႏွစ္မ်ိဳးစလုံးမွာ choices ေပးထားပါတယ။္ OR ခံထားတဲ့ေမးခြန္းထဲက ႀကိဳက္ရာ တစ္ပုဒ္ကို ေရြးေျဖၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားဟာ အခ်က္အလက္ေရာ သဒၵါပါ မွန္ကန္တဲ့ အေျဖစာေၾကာင္းမ်ားနဲ႔ ေျဖၾကားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ
IV.1.For whom was the first clock with a face and an hour hand made and where was it placed? (OR)
Among which age group is sleepwalking most common and when do they grow out of it? လို႔ နံပါတ္(၁) မွာ ေမးတယ္ဆိုပါစို႔။
ပထမေမးခြန္းကို ေရြးၿပီးေျဖမယ္ဆိုရင္ အေျဖက The first clock with a face and an hour hand was made for a king of France and it was placed in a tower of the royal palace. ဒုတိယေမးခြန္းကို ေရြးၿပီးေျဖမယ္ဆိုရင္ အေျဖက Sleepwalking is most common among children and they grow out of it when they become adolescents. ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ေျဖဆိုႏိုင္ဖို႔ Unit (၁၄) ခုလံုးမွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အေသးစိတ္ဖတ္ၿပီး မွတ္သားထားဖို႔ လိုပါတယ္။
ဒီေမးခြန္းနံပါတ္(၄)ရဲ႕ item 3 နဲ႔ item 4 မွာ ေမးေလ့ရွိတဲ့ ေမးခြန္းပုံစံေတြထဲက တစ္မ်ိဳးကေတာ့ Who said these words and to whom were they said? What is the title of the unit from which the sentence is taken?
ဥပမာ Who said these words and to whom were they said? What is the title of the unit from which the sentence is taken?
“Soon after the two of you left, I built a fire” လို႔ေမးခဲ့ရင္ အေျဖက The man of music and dancing said these words to his friends, the philosopher and the medico. The sentence is taken from (the story) “Too Much Knowledge Maketh Fools. ျဖစ္ပါတယ္။
ေမးႏိုင္တဲ့ အလားတူ ေမးခြန္းပံုစံေနာ္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ What is the title of the unit from which the sentence is taken? What does the word underlined in the sentence refer to? အဲဒီစာေၾကာင္းထဲမွာ It တုိ႔ We တို႔ They တို႔ Pronoun ကို မ်ဥ္းတားခဲ့ရင္ အဲဒီ Pronoun က ဘာကို ညြန္းတယ္ဆိုတာ အေျဖဝါက်ထဲမွာ သဲသဲကြဲကြဲ ေဖာ္ျပ ေျဖဆိုရမွာ ျဖစ္တယ္။
ဥပမာ what is the title of the unit from which the sentence is taken? What does the word underlined in the sentence refer to?
The female mosquito locates her human targets by following the carbon dioxide that we exhale. လို႔ေမးရင္ အေျဖက The title of the unit from which the sentence is taken is ‘Mosquito; Getting to know the enemy.’ The word underlined in the sentence refers to ‘the mosquitos. လို႔ ေျဖရပါမယ္။
ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္တစ္မ်ိဳးေမးႏိုင္တာက What is the title of the unit from which the sentence is taken? What does the following sentence mean? ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဥပမာ What is the title of the unit from which sentence is taken? What does the following sentence mean?
To my ears it sounded so much like the rhythmic beats of music coming from a drum that I started dancing to it? လို႔ေမးလာရင္ အေျဖက The title of the unit from which the sentence is taken is “Too Much Knowledge Maketh Fools”. The sentence means that the bubbling noise of the boiling rice sounden so much like the regular repeated pattern of music which comes from a drum to the man of music and dancing that he started dancing to the bubbling noise of the boiling rice. လို႔ ေျဖရပါမယ္။
ဒီအေျဖက နမူနာအေျဖသာျဖစ္တယ္။ ဒီစာေၾကာင္းရဲ႕ ဆိုလိုရင္းကို ေပၚလြင္ေစတဲ့ သဒၵါမွန္တဲ့ ဘယ္အေျဖကို မဆို လက္ခံပါတယ္။ ေမးခြန္းရဲ႕ ဒုတိယအပိုင္းျဖစ္တဲ့ What does the following sentence mean? ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမွာ Unit (၁၄) ခုထဲက စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းကို ထုတ္ႏုတ္ျပထားၿပီး အဲဒီစာေၾကာင္းရဲ႕ဆိုလိုရင္းကို ေမးတာျဖစ္တယ္။
ဒီေမးခြန္းနံပါတ္(၄)ရဲ႕ item 5 ကေတာ့ ကဗ်ာေတြထဲက စာေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္းေလာက္ကိုေပးထားၿပီး ဆိုလို ရင္း အဓိပၸာယ္ကို ေရးခိုင္းတာပဲ ျဖစ္တယ္။ What do these lines mean? လို႔ ေမးမွာျဖစ္တယ္။ ဒီေမးခြန္းကို ေျဖႏိုင္ဖို႔ကေတာ့ ျပဌာန္းထားတဲ့ ကဗ်ာေတြရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို နားလည္သိရွိထားဖို႔လိုပါတယ္။
ကဗ်ာကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုတဲ့အခါမွာ၊ ဆိုလိုရင္းအဓိပၸါယ္ေရာ၊သဒၵါေရာမွန္ရပါမယ္။
ဥပမာ What do these lines mean? What is this life if, full of care,- We have no time to stand and stare? ဆိုတဲ့ ကဗ်ာထဲက စာေၾကာင္း ၂ ေၾကာင္းကို ေပးထားတယ္ဆိုပါစို႔။ အဲဒီကဗ်ာ ၂ေၾကာင္းရဲ႕ စကား ေျပကို ျပန္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမးခြန္းနံပါတ္(၅)က ေမးခြန္းနံပါတ္(၁) B လိုပဲ Unit (၁၄)ခုထဲကစာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ေပးထားၿပီး ေမးခြန္း(၅)ခုကို ေျဖေပးရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီေမးခြန္းေတြကို ေကာင္းေကာင္းေျဖဆိုႏိုင္ဖို႔အတြက္ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကို ေက်ေက် ညက္ညက္ဖတ္ၿပီး အဓိပၸာယ္သိရမယ္။ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ သဒၵါမွန္ကန္တဲ့ ဝါက်ေတြ တည္ေဆာက္ တတ္ေအာင္လဲ မ်ားမ်ားေလ့က်င့္ထားရပါမယ္။
ဥပမာ-Preventing malaria includes a variety of measures; wearing protective clothing, using repellents and sleeping under bed nets treated with insecticides. လို႔ ေပးထားၿပီး How can we prevent malaria? လို႔ေပးထားၿပီး How can we prevent malaria? လို႔ေမးရင္ စာပိုဒ္ထဲမွာ ေပးထားတဲ့ အတိုင္း ျပန္မကူးဘဲ We can prevent malaria by wearing protective clothing, using repellents and sleeping under bed nets treated with insecticides. လို႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ ျပန္ေျဖေပးမွသာ အမွတ္ျပည့္ ရမွာျဖစ္တယ္။
ေမးခြန္းနံပါတ္(၆) ကေတာ့ Punctuation နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္။ Punctuate the following လို႔ ေမးမွာျဖစ္တယ္။ capital, comma,semi-colon, colon, full stop, question mark, open and close inverted commas, exclamation mark, apostrophe ေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သံုးစြဲတတ္ မတတ္ စစ္ေဆးမွာ ျဖစ္တယ္။ အဓိကကေတာ့ Punctuation ေတြကို ဘယ္လိုသံုးရမလဲဆိုတာ သိဖို႔အေရးႀကီးတယ္။ သတိေပးခ်င္တာကေတာ့ Punctuation ေမးခြန္းအတြက္ အလြတ္က်က္ဖို႔ မလိုပါဘူး။ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား မ်ားလုပ္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဝါက်ရဲ႕အစ စကားလုံးတို႔၊ လူနာမည္တို႔ကို Capital letter နဲ႔ေရးဖို႔၊ ဝါက်အဆုံးမွာ အဆိုဝါက်ျဖစ္ရင္ full stop သုံးဖို႔၊ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကေျပာတဲ့ စကားလံုးေတြကို ေပးထားရင္ အဲဒီစကားလံုးေတြရဲ႕ အစနဲ႔အဆံုမွာ inverted commas ေတြသုံးဖို႔ သိရပါမယ္။
ဥပမာ ဖတ္စာအုပ္ထဲမွာ ေပးထားတဲ့ စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းကို ၾကည့္ရေအာင္ she is different I said she has manners but she doesn’t have language ဒီစာေၾကာင္းကို ၾကည့္ရင္ direct speech နဲ႔ ေရးထားတဲ့ ဝါက်ျဖစ္တယ္။ ေျပာတဲ့သူက First person pronoun ျဖစ္တဲ့ “I”ျဖစ္လို႔ Capital letter နဲ႔ ေရးရပါမယ္။ သူ႔ရဲ႕ေနာက္လိုက္တဲ့ Introductory verb ‘said’ ရဲ႕ေနာက္မွာ comma(,) ရွိရပါမယ္။ I ကေျပာတဲ့ အေၾကာင္းအရာႏွစ္ခုက I ရဲ႕ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွာ ရွိေနတာေတြ႔ရပါမယ္။ I ကေျပာတဲ့ စကားလံုးေတြက she is different နဲ႔ she has manners but she doesn’t have language ျဖစ္လို႔ I ကေျပာတဲ့ စကားလံုးေတြရဲ႕ အစမွာ open inverted commas(“)ရွိၿပီး သူေျပာတဲ့ စကားေတြရဲ႕အဆံုးမွာ close inverted commas(”)ရွိရပါမယ္။
She is different ဆိုတဲ့ I ကေျပာတဲ့ ပထမအေၾကာင္းအရာရဲ႕ ေနာက္မွာလည္း ဝါက်မဆံုးေသးလို႔ comma ရွိရပါမယ္။ ဝါက်ရဲ႕ ဒုတိယပိုင္းကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ပိုင္းပါတာကို ေတြ႔ရပါမယ္။ she has manners နဲ႔ but she doesn’t have language တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအပိုင္းႏွစ္ပိုင္းကို but ဆိုတဲ့ sentence connector နဲ႔ ဆက္ထားလို႔ but ဆိုတဲ့ sentence connector ရဲ႕ ေရွ႕မွာ comma(,)ရွိရပါမယ္။ ဆက္ၿပီးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ doesnt ဆိုတဲ႔ စကားလံုးဟာ spelling မမွန္ပါဘူး။ does နဲ႔ not ကို အတိုေကာက္ (contracted form) နဲ႔ ေရးတာျဖစ္လို႔ ‘n’ နဲ႔ ‘t’ ၾကားမွာ apostrophe (’)ရွိရပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ ဝါက်ရဲ႕အစေတြကို capital letter နဲ႔ စၿပီးေရးရမွာျဖစ္ၿပီး ဝါက်ရဲ႕ အဆံုးမွာ full stop ရွိရပါမယ္။ ဒီေပးထားတဲ့ ဝါက်ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ Punctuation marks စုစုေပါင္း (၁၂) ခုလိုပါတယ္။
ေမးခြန္းနံပါတ္(၇)မွာ အပိုင္း ၂ ပိုင္း ပါဝင္ပါတယ္။ ေမးခြန္းနံပါတ္(၇)ပထမပိုင္း VII A က Stylistic Transformation လို႔ေခၚပါတယ္။ Finish each sentence in such a way that it means exactly the same as the sentence that is given လို႔ ေမးမွာျဖစ္တယ္။ ေပးထားတဲ့စာေၾကာင္း (၁၀) ေၾကာင္းကို အဓိပၸါယ္မေျပာင္းလဲေစဘဲ ျပန္ေရးေပးရမွာျဖစ္တယ္။ မလိုတာေတြ ထည့္မေရးပါနဲ႔။Write a short paragraph ဆိုတာကို သတိျပဳပါ။ ေပးထားတဲ့ Prompts ေတြနဲ႔ သဒၵါမွန္တဲ့ ဝါက်ေတြ ေဆာက္တတ္ဖို႔လိုတယ္။ ဥပမာ Dengue Fever အေၾကာင္းကို ေရးခိုင္းတယ္ဆိုပါစို႔။ ေပးထားတဲ့ Prompts ေတြက
- Dengue fever - viral disease – varried - Aedes mosquito
- Disease occurs mainly – tropical – subtropical regions
လို႔ ေပးထားတယ္ဆိုပါစို႔။
ပထမဝါက်မွာ dengue fever ဟာ viral disease ျဖစ္တယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ရလို႔ ျဖစ္ျခင္းကိုျပတဲ့ verb to be ျဖစ္တဲ့ “is” ကို သံုးရပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒါ ဝါက်မွာ viral disease ဟာ singular noun ျဖစ္လို႔ article ‘a’ ထည့္ေပးရမယ္။ ၿပီးေတာ့ dengue fever ကို Aedes ျခင္က သယ္ေဆာင္တာျဖစ္လို႔ whivh is carried by Aedes mosquito လို႔ ေရးရပါမယ္။ ဒီေနရာမွာ which ဆိုတဲ့ relative pronoun နဲ႔ verb to be ျဖစ္တဲ့ is ကို ထားခဲ့ရင္လည္းပဲ ရပါတယ္။ ဒီအပိုင္းကို passive voice နဲ႔ ေရးထားတဲ့အတြက္ ျပဳလုပ္သူ(agent) ျဖစ္တဲ့ Aedes mosquito ေရွ႕မွာ by ထည့္ဖို႔လိုပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ Aedes mosquito ဆိုတာ ျခင္အမ်ိဳးအစားတစ္မ်ိဳးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္နာမည္ျဖစ္လို႔ အဲဒီအမည္ရဲ႕ေရွ႕မွာ definie article ‘ the’ လိုပါမယ္။
ဒါေၾကာင့္ Dengue fever-viral diseasev- carried- Aedes mosquito ဆိုတဲ့ prompts ေတြကို ျပန္ေရးရာမွာ Dengue fever is a viral disease, (which is) carried by the Aedes mosquito လို႔ ျပန္ေရးရပါမယ္။
ေနာက္တစ္ေၾကာင္းကို ေရးျပရမယ္ဆိုရင္ ေပးထားတဲ့ Prompts ေတြက disease occurs mainly- tropical- subtropicak regions ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဝါက်ကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ disease ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ စတာျဖစ္ေပမယ့္ ပထမဝါက်မွာ နိဒါန္းပ်ိဳးၿပီးသာျဖစ္တဲ့ dengue fever အေၾကာင္းကို ေျပာတာျဖစ္လို႔ definite article ‘the’ လိုပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီေရာဂါဟာ tropical နဲ႔ subtropical ေဒသေတြမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနရာကို ေဖာ္ျပဖို႔ in ဆိုတဲ့ preposition လိုပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနရာေဒသႏွစ္ခုအေၾကာင္း ကိုေျပာလို႔ tropical နဲ႔ subtropical ကို and ဆိုတဲ့ conjunction နဲ႔ ဆက္ရပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ disease occurs mainly – tropicak –subtropical regions ဆိုတဲ့ prompts ေတြကို ျပန္ေရးရာမွာ The disease occurs mainly in tropicak and subtropical regions. လို႔ ျပန္ေရးရပါမယ္။
ဒီလို prompts ေတြကိုသံုးၿပီး ဝါက်ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ေရးရာမွာ article ေတြျဖစ္တဲ့ “a”တို႔ “an”တို႔ “the” တို႔ လိုရင္တည့္ရမယ္။ verb to be ျဖစ္တဲ့ “am” တို႔ “is” တို႔ “are”တို႔ လိုရင္ထည့္ေပးရမယ္။ ေမးခြန္း နံပါတ္ (၈)ကေတာ့ letter writing ျဖစ္ပါတယ္။ ေပးထားတဲ့ ေမးခြန္း(၃)ပုဒ္ထဲက ႀကိဳက္ရာတစ္ပုဒ္ပဲ ေျဖရပါမယ္။ ဒီေမးခြန္းကို ေျဖဆိုတဲ့အခါ သတိျပဳရမယ့္ အခ်က္ေတြကေတာ့ ေပးထားတဲ့ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြကို ေသေသ ခ်ာခ်ာဖတ္ဖို႔ပဲျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ-(၁) စာေရးမယ့္သူက ဘယ္သူလဲဆိုတာသိဖို႔ လိုပါတယ္။ (၂) ဘယ္သူ႕ ဆီကို ေရးရမလဲဆိုတာ ၾကည့္ပါ။ (၃) ဘာအေၾကာင္းအရာေရးရမလဲဆိုတာ အရင္ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ပါ။ ေရးခိုင္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခ်က္လား၊ ႏွစ္ခ်က္လားဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္ၿပီးမွ ေရးဖို႔လိုပါတယ္။ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ေမးခြန္းမွာ စာေရးသူ (addresser) နဲ႔ စာလက္ခံ ရရွိမယ့္သူ (addressee) ေတြရဲ႕ နာမည္ကို ေပးထားၿပီးသားျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ဟာ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါျဖစ္တယ္၊ ဘယ္ေက်ာင္း၊ ဘယ္ျမိဳ႕နယ္ကျဖစ္တယ္ဆိုတာ လံုးဝထည့္မေရးဖို႔ အထူး သတိေပး ခ်င္ပါတယ္။ နမူနာ ေမးခြန္းတစ္ပုဒ္ကို ၾကည့္ၾကရေအာင္၊ You are Nyi Nyi. You live at No.1, Pagoda Road, Pyay.Write a letter to your friend Aung Aung who lives in Bago, asking him which university he would like to join and what he is doing to make his dream come true.
ဒီေမးခြန္းကိုၾကည့္ရင္ စာေရးမယ့္သူက Nyi Nyi ျဖစ္တယ္။ ဘယ္သူ႔ဆီကို ေရးမလဲဆိုေတာ့ Aung Aung ဆီကိုေရးရမွာျဖစ္လို႔ Dear Aung Aung လို႔ စေရးမယ္။ ျပီးေတာ့ ေရးခိုင္းတဲ့အေၾကာင္းအရာကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ asking him which university he would like to join နဲ႔ what he is doing to make his dream come true. ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာႏွစ္ခ်က္ပါတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႏွစ္ခ်က္လံုးပါေအာင္ေရးမွသာ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရမွာျဖစ္တယ္။ ေမးခြန္းမွာေမးထားတဲ့အေၾကာင္းအရာကို ေသေသခ်ာခ်ာ မဖတ္ဘဲ အလြတ္က်က္ထားတာ အားလံုးခ်ေရးၿပီး ေျဖတာမ်ိဳးဟာ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းမရႏိုင္ပါဘူး။ လိုရင္း အခ်က္အားလံုးပါမွ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရမယ္။
ေမးခြန္းနံပါတ္(၉) ကေတာ့ essay writing ျဖစ္ပါတယ္။ ေပးထားတဲ့ ေခါင္းစဥ္(၃) ခုထဲက ႀကိဳက္ရာတစ္ခုကို ေရးရမွာျဖစ္တယ္။ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲအဆင့္မွာ စာစီစာကံုးနဲ႔ ေပးစာေတြကို ေကာင္းေအာင္ေရးႏိုင္ဖို႔
(၁) Organization - ဖြဲ႔စည္းပံုေကာင္းျခင္း။ အေၾကာင္းအရာအခ်က္အလက္ေတြကို နိဒါန္း၊ စာကိုယ္၊ နိဂံုး စသျဖင့္ အစီအစဥ္က်က္ ေရးႏိုင္ျခင္းျဖစ္တယ္။
(၂) Relevancy -သက္ဆိုင္မႈရွိျခင္း၊ မိမိေရးရမယ့္ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ သက္ဆိုင္တာကိုပဲ ေရးရမွာျဖစ္တယ္။ လံုးဝသက္ဆိုင္မႈမရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကိုေရးခဲ့ရင္ သက္ဆိုင္မႈမရွိဘူးလို႔ သတ္မွတ္ မွာျဖစ္လို႔ အမွတ္မရႏိုင္ဘူး။
(၃) Content - အခ်က္အလက္မွန္ကန္ျပည့္စံုျခင္း။ ေရးရမယ့္ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ စပ္လ်ဥ္းတဲ့ အခ်က္အလက္နဲ႔ ဥပမာေတြကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု ထည့္သြင္းေရးသားႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။
(၄) Language - အသံုးအႏႈန္း မွန္ကန္ျခင္း။ သံုးတဲံစကားလံုးေဝါဟာရေတြမွန္ျခင္း၊ ေကာင္းျခင္း၊ လွျခင္း၊ ၾကြယ္ဝျခင္းနဲ႔ သဒၵါမွန္မွန္၊ ဝါက်ဖြဲ႔စည္းပံုမွန္မွန္နဲ႔ ဝါက်အမ်ိဳးမ်ိဳးေရးတတ္ျခင္းတို႔ျဖစ္တယ္။
(၅) Presentation - တင္ျပပံုေကာင္းျခင္း။ ေရးတဲ့အေၾကာင္းအရာကို စာဖတ္သူ ဖတ္လို႔ေကာင္းေအာင္ ဖြဲ႔ႏြဲ႕တင္ျပႏိုင္စြမ္းရွိရပါမယ္။
(၆) ေပးစာေရးရာမွာျဖစ္ျဖစ္၊ စာစီစာကံုးေရးရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ မလိုအပ္ဘဲ အလြန္ရွည္လ်ားတဲ့ စာေတြ၊ စာစီစာကံုးေတြကို မေရးဘဲ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ ထိထိမိမိနဲ႔ သဒၵါမွန္မွန္နဲ႔ ေရးဖို႔ပဲအေရးႀကီးပါတယ္။ ဥပမာ Enemies of youths today ဆိုတဲ့ စာစီစာကံုးေရးခိုင္းမယ္ဆိုရင္ enemy တစ္ခုတည္းေရးလို႔မရပါဘူး။ enemy တစ္ခုတည္းအေၾကာင္းကို ေရးရင္ အမွတ္ေကာင္းေကာင္း မရႏိုင္ပါဘူး။
တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲေျဖဆိုၾကမယ့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကို အထူးမွာခ်င္တာကေတာ့ ျပဌာန္း စာအုပ္ မွာပါတဲ့ unit (၁၄) ခုလံုးက စာပိုဒ္ passages ေတြကို တစ္ခုမက်န္ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ရႈမွတ္သားဖို႔၊ ေပးထားတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြကို မ်ားမ်ားျပဳလုပ္ၾကဖို႔၊ ကဗ်ာေတြကိုလည္း ရြတ္ဆိုႏိုင္ရံု သာမက အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုတတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔လိုပါတယ္။ ေပးစာနဲ႔ စာစီစာကံုးေတြကိုလည္း က်စ္က်စ္ လစ္လစ္နဲ႔ ဆီေလ်ာ္ မွန္ကန္ေအာင္ ေရးတတ္ဖို႔လည္း ႀကိဳးစားပါ။ ဒါမွ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲကို ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္ေျဖဆို ေအာင္ျမင္ ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment