Wednesday, December 30, 2015

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေခတ္မီမီးပြိဳင့္ ၁၅ဝ ေက်ာ္တပ္ဆင္၍ အလိုအေလ်ာက္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္ အသုံးျပဳကာ ေျခာက္လအတြင္း ေျဖရွင္းမည္


ရန္ကုန္ ဒီဇင္ဘာ ၂၉

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားကိုေျဖရွင္းႏိုင္ရန္အတြက္ နည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြလ်က္ရွိရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ မီးပြိဳင့္ ၁၅၄ ခုကို ေခတ္မီ မီးပြိဳင့္မ်ားတပ္ဆင္ကာ တစ္ေနရာတည္းမွေန၍ ထိန္းခ်ဳပ္မည့္စနစ္ကို ေျခာက္လအတြင္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း Common Center (ထိန္းခ်ဳပ္မႈ စင္တာ)၏ အႀကံေပးျဖစ္သူ ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္ထံမွ သိရသည္။
ေခတ္မီမီးပြိဳင့္မ်ားတပ္ဆင္ရန္ႏွင့္ တစ္ေနရာတည္းမွေန၍ မီးပြိဳင့္မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးသြားမည့္(Common Center)ကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ပုဂၢလိကကုမၸဏီမ်ားအား ႏိုဝင္ဘာ ေနာက္ဆုံးပတ္အထိ တင္ဒါမ်ား ေခၚယူခဲ့သည္။ ယခုအခါ အဆိုပါလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ကုမၸဏီေလးခုကို စိစစ္ေရြးခ်ယ္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။


တပ္ဆင္သြားမည့္ ေခတ္မီမီးပြိဳင့္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ''ေစ်းႏႈန္းကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ တတ္ႏိုင္တာျဖစ္ရမယ္။ နည္းပညာအရလည္း သင့္ေတာ္မႈရွိ ရမယ္။ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမွာလည္း အေကာင္းဆုံးျဖစ္ရမယ္။ Common Center ကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔လိုခ်င္ တာျဖစ္ရမယ္။ 

အစစအရာရာ အေကာင္းဆုံးလုပ္ေပးႏိုင္မယ့္သူကို ေရြးခ်ယ္မယ္။ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔က ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ကုမၸဏီ ေလးခုထဲကေန မၾကာခင္ ေရြးခ်ယ္ ၿပီး ေၾကညာမွာပါ။ ေၾကညာၿပီး ေျခာက္လအတြင္းမွာ Common Center အပါအဝင္ မီးပြိဳင့္ ၁၅၄ ခု မွာ Automatic Control System သုံးၿပီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔တဲ့ေနရာ ေတြအတြက္ ထိန္းခ်ဳပ္ေျဖရွင္းမယ္'' ဟုေျပာသည္။


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လက္ရွိတပ္ဆင္ ထားသည့္ မီးပြိဳင့္မ်ားသည္ Manual (လူျဖင့္ထိန္းခ်ဳပ္သည့္စနစ္) ျဖစ္ၿပီး တစ္ဖက္ကို ဦးစားေပးလႊတ္လိုက္ပါက တစ္ဖက္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔က်ပ္ တည္းမႈမ်ားအား ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ အျပင္ မီးပြိဳင့္မ်ား မၾကာခဏပ်က္ျခင္း ႏွင့္ မီးပြိဳင့္စနစ္ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။ ယခုတပ္ဆင္မည့္ ေခတ္မီ မီးပြိဳင့္မ်ားသည္ လက္ရွိႏိုင္ငံတကာ တြင္လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ Automatic System ျဖစ္ၿပီး electronic police စနစ္မ်ား၊ အနီးကပ္အထိ ဆြဲယူၾကည့္႐ႈ ႏိုင္သည့္ ကင္မရာမ်ားပါဝင္မည္ ျဖစ္ကာ ယာဥ္စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္မႈ မ်ားအားလည္း မွတ္တမ္းတင္ထား ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္မႈအတြက္ပါ ေစာင့္ၾကည့္ႏိုင္မည့္ မီးပြိဳင့္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ''တပ္ဆင္မယ့္ မီးပြိဳင့္ေတြ မွာ E-POLICE လို႔ေခၚတဲ့စနစ္က ပါၿပီးသား။ ေနာက္မီးပြိဳင့္တိုင္း မီးပြိဳင့္ တိုင္းမွာ အနီးကပ္ဆြဲၾကည့္လို႔ရတဲ့ ကင္မရာေတြပါထားၿပီးသား။ စည္းကမ္း ေဖာက္တာနဲ႔ သူရဲ႕ကားနံပါတ္ကို တစ္ခါတည္း႐ိုက္ယူထားမယ္။ ေနာက္ၿပီး ညအေမွာင္မွာပါ ႐ိုက္လို႔ရတဲ့ ကင္မရာဆိုေတာ့ အခုျဖစ္ေနတဲ့ ေခါင္းထိုး ဝင္တာတို႔၊ ေက်ာ္တာတို႔၊ ရပ္မ်ဥ္းမွာ မရပ္တာတို႔ တစ္ခုမွလုပ္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ ကင္မရာနဲ႔ အားလုံးကို မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့အတြက္ အားလုံးကို လိုက္လို႔ရတယ္''ဟု ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ယာဥ္မ်ားအား တစ္ေနရာတည္းမွ ၾကည့္႐ႈထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သည့္ Common Centerကိုမူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပည္သူ႔ဥယ်ာဥ္အတြင္း၌ ထားရွိမည္ျဖစ္ကာ Common Center တြင္ ေခတ္မီနည္းပညာမ်ား အသုံးျပဳရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းမ်ား သီးသန္႔ခန္႔သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ထိန္းရဲအခ်ိဳ႕အားလည္း ေခၚယူ၍ သင္တန္း Training ေပး မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အမွတ္(၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ခြဲ မွဴး႐ုံးမွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး ေအာင္ကိုဦး က''ျပည္သူေတြ လြယ္ကူအဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕စြာ ခရီးသြားလာႏိုင္ေရး အတြက္ BRT (Bus Rapid Transit) လုပ္ေဆာင္ဖို႔ရယ္၊ မီးပြိဳင့္ေတြ အဆင့္ျမႇင္ဖို႔အတြက္ရယ္ သမၼတႀကီးက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕ သုံးပိုင္ခြင္ ဘတ္ဂ်က္ထဲကေနၿပီး က်ပ္ေငြ ၂ဝ ဘီလ်ံခ်ေပးထားတယ္။ မီးပြိဳင္ေတြက ပ်က္ေနတာ၊ မီးမလာတာ၊ မီးမထင္ ရွားတာေတြေၾကာင့္လည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔တာေတြရွိတယ္။ အခုတပ္ဆင္မယ့္ မီးပြိဳင့္ေတြမွာ စနစ္အားလုံး ပါမယ္။ လမ္းကူးစနစ္၊ ေကြ႕ေၾကာစနစ္၊ Common စင္တာမွာထားမယ့္ ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ေတြက ယာဥ္ဥပေဒ ခ်ဳိးေဖာက္ရင္ေတာင္ E.mail ကေန အေၾကာင္းၾကားႏိုင္တဲ့ စနစ္မ်ဳိးအထိ လုပ္ထားတာမ်ဳိးေတြပါမယ္။ ေခတ္မီ မီးပြိဳင့္ေတြ တပ္ဆင္ဖို႔အတြက္ ေျမာက္ဘက္မဂၤလာဒုံအထိပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျခာက္ၿမိဳ႕နယ္ အဓိကပါ'' ဟု ေျပာသည္။

ေခတ္မီမီးပြိဳင္မ်ား တပ္ဆင္ရန္ အတြက္ တင္ဒါေခၚယူရာတြင္ အဖြဲ႕ဝင္ ၁၇ ေယာက္ပါဝင္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီႏွင့္ အစိုးရဌာနဆိုင္ရာမ်ား၊ Traffic ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ျပင္ပပညာရွင္မ်ား၊ IT ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ပညာရွင္မ်ား ပါဝင္သည္။ BRT (Bus Rapid Transit) အမ်ားပိုင္ဘတ္(စ္)ကားမ်ား ေျပးဆြဲရန္အတြက္မူ ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ဥကၠ႒ အျဖစ္တာဝန္ ယူလုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိသည္။


သတင္း-ရဲေခါင္ၫြန္႔
ဓာတ္ပုံ-ဖိုးေထာင္

No comments:

Post a Comment