Friday, May 1, 2015

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ အဂၢမဟာသေရစည္သူ၊ အဂၢမဟာ သီရိသုဓမၼ ဦးသိန္းစိန္ထံမွ ေပးပို႔ေသာ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ေမလ (၁) ရက္ေန႔တြင္ က်ေရာက္သည့္ အလုပ္သမားေန႔အခမ္းအနား သ၀ဏ္လႊာ

ခ်စ္ၾကည္ေလးစားအပ္ပါေသာ အလုပ္သမားႀကီးမ်ားခင္ဗ်ား-
၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ က်ေရာက္ေသာ ကမာၻတစ္၀န္းလံုးရွိ အလုပ္သမားႀကီးမ်ားအတြက္ အေလးအနက္ ဂုဏ္ျပဳသတ္မွတ္ထားရွိသည့္ ကမာၻ႕အလုပ္သမားေန႔ အခါသမယတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ အေရးပါေသာ အင္အားစု တစ္ရပ္ျဖစ္သည့္ အလုပ္သမားႀကီးမ်ား အားလံုး ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း၊ စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္း ေမတၱာပို႔သရင္း ဂုဏ္ျပဳႏႈတ္ခြန္းဆက္သ အပ္ပါသည္။

ႏွစ္စဥ္ေမလ ၁ ရက္ေန႔ကို ကမာၻ႕ အလုပ္သမားေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ကမာၻတစ္၀န္းလံုးရွိ အလုပ္သမားမ်ားကို ဂုဏ္ျပဳ သည့္ အေနျဖင့္ အလုပ္သမားေန႔ အခမ္းအနားမ်ားကို က်င္းပလ်က္ရွိရာ ယေန႔ အခ်ိန္အခါသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အလုပ္သမားထုႀကီး တစ္ရပ္လံုးအတြက္လည္း မဂၤလာရွိေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ တစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္ၾကည္ေလးစားအပ္ပါေသာ အလုပ္သမားႀကီးမ်ားခင္ဗ်ား-
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ကမာၻ႕ႏုိင္ငံအသီးသီး၌ မိမိတို႔၏ ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးႏိုင္ေရးကို အေလးထား ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ ရွိသကဲ့သို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌လည္း ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရအေနျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လ်က္ရွိရာတြင္ ျပည္သူလူထု၏ လူမႈစီးပြား ဘ၀ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရးႏွင့္ ဆင္းရဲမႈေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ေရးတို႔အတြက္ အလုပ္လုပ္ႏုိင္သူတိုင္း သင့္ေတာ္ ေကာင္းမြန္ ေသာ အလုပ္အကိုင္မ်ား ရရွိေရးကိစၥကို အဓိကထားၿပီး ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။
ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ ရွိရာတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ လုပ္သား အင္အားကို စနစ္တက် အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးခ်ႏုိင္ေရး၊ အမွန္တကယ္ အလုပ္လုပ္လိုသူမ်ားကို သင့္ေတာ္ ေကာင္းမြန္ေသာ လုပ္ငန္းခြင္ မ်ား၌ ေနရာခ်ထားေပးႏုိင္ေရး၊ စည္းကမ္းေကာင္းမြန္ၿပီး စြမ္းေဆာင္ရည္ ထက္ျမက္ေသာ ကြ်မ္းက်င္လုပ္သားမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ေပၚထြန္းေရးႏွင့္ ေခတ္မီႏုိင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ အရည္အခ်င္း ရွိသည့္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးတို႔ကို ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ ရွိပါသည္။
ယခုအခ်ိန္ကာလသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ကုန္ဆံုးၿပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္းသို႔ ကူးေျပာင္း ၀င္ေရာက္ေနသည့္ ကာလ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရး အခင္းအက်င္းအသစ္မ်ား ေပၚေပါက္လာမည့္ အေရးႀကီးေသာ အေျပာင္းအလဲကာလ တစ္ခုျဖစ္လာႏိုင္သည့္ နည္းတူ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီး ခိုင္မာသည့္ အလုပ္သမားေစ်းကြက္ ေပၚေပါက္လာေရး အပါအ၀င္ အဓိကက်ေသာ အခန္းက႑မ်ား၌လည္း လြန္စြာ အေရးႀကီးသည့္ အဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိေနသည့္ ကာလလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ အခ်ိန္ကာလတြင္ ျမန္မာ အလုပ္သမားႀကီးမ်ား၏ ကြ်မ္းက်င္မႈမ်ား၊ အေတြ႔အႀကံဳမ်ား၊ အႀကံဥာဏ္မ်ားႏွင့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈမ်ားသည္ ႏုိင္ငံ အတြက္ အဖိုးမျဖတ္ႏုိင္ေသာ အင္အားစုမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အားလံုးသိၾကသည့္အတိုင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ အပါအ၀င္ အာဆီယံ ေဒသအတြင္း၌ အာဆီယံ စီးပြားေရး အသိုက္အ၀န္း ျဖစ္ေသာ ASEAN Economic Community (AEC) သည္ ယခုႏွစ္အတြင္း ေပၚထြန္းလာေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနတြင္ ကြ်မ္းက်င္ အလုပ္သမားမ်ား လြတ္လပ္စြာ ကူးသန္း သြားလာ လုပ္ကိုင္ျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္အရ အာဆီယံ ေဒသအတြင္းရွိ ကြ်မ္းက်င္ အလုပ္သမားမ်ားသည္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ားအၾကား လြတ္လပ္စြာ ေရႊ႕ေျပာင္း သြားလာ လုပ္ကိုင္ႏုိင္ၾကေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤကဲ့သို႔ အာဆီယံေဒသ၏ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ အဆင့္အလိုက္၊ က႑အလိုက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိျခင္း၊ မူ၀ါဒေရးရာ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို ဖိတ္ေခၚ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း၊ ထား၀ယ္၊ သီလ၀ါႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ား ေပၚထြန္း လာျခင္းႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပထ၀ီ အေနအထားအရ ႀကီးမားေသာ လူဦးေရးႏွင့္ ေစ်းကြက္ႀကီးမ်ားရွိသည့္ တရုတ္၊ အိႏၵိယႏွင့္ အာဆီယံေဒသတြင္း၌ ရွိေနျခင္းႏွင့္ အလားအလာေကာင္းေသာ စီးပြားေရးစႀကၤ ံအတြင္း၌ ရွိေနျခင္းအစရွိသည့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ေသာ အေျခအေနေကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ျပည္ပတိုက္ရိုက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား တိုးတက္၀င္ေရာက္ လ်က္ရွိသည့္ နည္းတူ ပိုမို၀င္ေရာက္လာရန္ တာစူေနၾကသည့္ အလားအလာေကာင္းမ်ား ရွိေနသည္ ကိုလည္း ျမင္ေတြ႕ေနရၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔ ေခတ္ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးစနစ္အရ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ႏုိင္ငံျခား တိုက္ရိုက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ အမ်ားအျပား လာေရာက္လုပ္ကိုင္လ်က္ ရွိရာ၌ ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရအေနျဖင့္ လုပ္သားအရင္းအျမစ္မ်ားကို အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးခ်ၿပီး ကုန္ထုတ္စြမ္းအား တိုးတက္ေစေရးႏွင့္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္လာေစေရးကို ဦးစားေပး ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသကဲ့သို႔ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္လာသည့္ နည္းပညာရပ္မ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ အလုပ္သမား မ်ား ကြ်မ္းက်င္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေရးကိုလည္း ဦးတည္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။
ထိုနည္းတူစြာပင္ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရက ပုဂၢလိကက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို ျမွင့္တင္ေပးသည့္ အေနျဖင့္ ျပည္တြင္း တိုင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ ကုန္ထုတ္ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ရန္ အားေပးကူညီလ်က္ရွိသျဖင့္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႕ စက္မႈဇုန္မ်ား ေပၚထြန္းလာၿပီး စက္ရံု၊ အလုပ္ရံုႏွင့္ လုပ္ငန္းအသစ္မ်ား အလ်င္အျမန္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ လာမႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္မွလည္း အလုပ္သမားမ်ား ရသင့္ရထိုက္သည့္ အခြင့္အေရး မ်ား ရရွိခံစားႏုိင္ၿပီး အလုပ္သမားထု တစ္ရပ္လံုး၏ လူမႈစီးပြားဘ၀ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ ေစေရးအတြက္ အလုပ္သမားႏွင့္ အလုပ္ရွင္မ်ား အၾကား သင့္တင့္မွ်တေသာ အလုပ္သမားေရးရာ က်င့္စဥ္မ်ား ရွင္သန္က်င့္သံုး ႏုိင္ေစရန္ အလုပ္သမားေရးရာ ဥပေဒ မ်ားကို ေခတ္စနစ္ႏွင့္ အညီျပင္ဆင္ျခင္း၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္းႏွင့္ အသစ္ေရးဆြဲျခင္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေသာ လုပ္ငန္းခြင္မ်ား ျဖစ္တည္ႏုိင္ေစေရးအတြက္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိပါသည္။
အလားတူပင္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၌ ျပဌာန္းခဲ့ေသာ အလုပ္သမား အဖြဲ႔အစည္း ဥပေဒအရ အလုပ္သမားႏွင့္ အလုပ္ရွင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ျပဳထားရာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႔အထိ အလုပ္သမား အဖြဲ႔အစည္း ၁၆၂၁ ဖြဲ႔၊ အလုပ္ရွင္အဖြဲ႔အစည္း ၃၀ ဖြဲ႔၊ အလုပ္သမားႏွင့္ အလုပ္ရွင္ အဖြဲ႔အစည္း စုစုေပါင္း ၁၆၅၁ ဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းခြင့္ ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္သကဲ့သို႔ အခ်ိဳ႕ေသာ အလုပ္သမား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ဥပေဒႏွင့္ အညီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အဆင့္အထိ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္ၾကည္ေလးစားအပ္ပါေသာ အလုပ္သမားႀကီးမ်ားခင္ဗ်ား-
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စက္ရံု၊ အလုပ္ရံုမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းအသစ္မ်ား တုိးတက္မ်ားျပား လာမႈေၾကာင့္ ျမန္မာ လုပ္သားထုအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား တိုးတက္ရရွိ လာသည့္နည္းတူ အျခား တစ္ဖက္၌လည္း ေရွာင္လႊဲ ၍မရသည့္ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမား အျငင္းပြားမႈမ်ားႏွင့္ ေတာင္းဆို ဆႏၵျပမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရွိေန ရပါသည္။ ဤသို႔ေသာ အေျခအေနတြင္ အဆိုပါျပႆနာမ်ားကို အလ်င္အျမန္မေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့လွ်င္ (သို႔မဟုတ္) ေလ်ာ့နည္း သြားေစရန္ ဥပေဒႏွင့္အညီမေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့လွ်င္ ႏိုင္ငံ၏ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းကို ထိခိုက္လာႏိုင္ျခင္း၊ အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ မိသားစု၀င္မ်ား၏ စား၀တ္ေနေရးကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ရင္းနွီးျမွဳပ္နွံမႈမ်ားကို အဟန္႔အတားျဖစ္ေစႏိုင္ျခင္းႏွင့္ ျပည္တြင္းတိုင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအတြက္ လုပ္ငန္းတိုးခ်ဲ႕ ေဆာင္ရြက္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားကို ေႏွာင့္ေႏွးသြားေစ ႏိုင္ျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လ်က္ရွိသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရးအေပၚ၌လည္း မလိုလား အပ္သည့္ သက္ေရာက္မႈမ်ား က်ေရာက္လာႏိုင္မည့္ အေျခအေနကိုလည္း သတိျပဳရန္ လိုအပ္ပါသည္။
အမွန္တကယ္အားျဖင့္ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမား အျငင္းပြားမႈမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ ေျဖရွင္းလိုက္ပါက ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းျဖင့္ လုပ္ငန္းခြင္မပ်က္ ေဆာင္ရြက္သြားႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမျပဳဘဲ ကိုယ္စီဆႏၵမ်ားျဖင့္ ဥပေဒကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ ေျဖရွင္းေနၾက မည္ဆိုပါက ကုန္ထုတ္လုပ္မႈကို မ်ားစြာ ထိခိုက္ေစမည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားမ်ားကိုလည္း မ်ားစြာ ထိခိုက္နစ္နာ ေစမည္ျဖစ္၍ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမား အျငင္းပြားမႈမ်ားကို အတည္ျပဳ ျပဌာန္းထားၿပီး ျဖစ္သည့္ အလုပ္သမားေရးရာ အျငင္းပြားမႈ ေျဖရွင္းေရး ဥပေဒႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ားနွင့္အညီ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားျဖင့္ မွ်တစြာ ေတြးေခၚ စဥ္းစားၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းၾကရန္ လိုအပ္ပါသည္။
အလုပ္ရွင္မ်ား အေနျဖင့္လည္း ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အျမတ္အစြန္း တစ္ခုတည္းကို သာမၾကည့္ဘဲ လူမႈပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈ မရွိေစေရးအတြက္ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ေပးေသာ စနစ္ျဖစ္သည့္ Corporate Social Responsibility (CSR) ကိုလည္း ထည့္သြင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ေအးခ်မ္းသာယာ၍ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းၿပီး က်န္းမာေရးႏွင့္ ညီညႊတ္သင့္ေတာ္ ေကာင္းမြန္ေသာ လုပ္ငန္းခြင္ကို တည္ေဆာက္ၾကရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္ေပးမွသာ က်န္းမာႀကံ႕ခိုင္ၿပီး စြမ္းေဆာင္ရည္ ျပည့္၀သည့္ အလုပ္သမား အင္အားထု၏ စြမ္းရည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရွိေျပာင္းလဲေနေသာ အခင္းအက်င္း အသစ္မ်ားတြင္ လုပ္ငန္းခြင္ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး က႑သည္လည္း အဓိကအခန္း က႑တစ္ရပ္အျဖစ္ ပါ၀င္ေနပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ အဆင့္အလိုက္၊ က႑အလိုက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ မူ၀ါဒေရးရာ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပက ရင္းနွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို ဖိတ္ေခၚေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား တိုးတက္ မ်ားျပားလာမႈကို အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးခ်ႏိုင္ေရးအတြက္ စြမး္ရည္ျမင့္မားၿပီး က်န္းမာႀကံ႕ခိုင္ေသာ လုပ္သားအင္အားထုႀကီးကို ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ေပးရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္ၾကည္ေလးစားအပ္ပါေသာ အလုပ္သမားႀကီးမ်ားခင္ဗ်ား-
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အလုပ္သမားမ်ား ေတာင္းဆိုေနၾကသည့္ ကိစၥတစ္ရပ္မွာ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြ သတ္မွတ္ေပးေရး ကိစၥပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အမွန္တကယ္အားျဖင့္ ပုဂၢလိက က႑၌ အလုပ္လုပ္ေနၾကေသာ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြကို သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ားအၾကား ႏွစ္ဖက္ညွိႏႈိင္းၿပီး သေဘာတူ သတ္မွတ္ႏိုင္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ အလုပ္တစ္ခုကို တြဲလုပ္ေနၾကသူ အခ်င္းခ်င္း တစ္ဖက္က ေတာင္းဆိုမႈႏွင့္ အျခားတစ္ဖက္က လိုက္ေလ်ာေပးႏိုင္မႈ ကြာဟေနမႈေၾကာင့္ အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြ သတ္မွတ္ေရးဆိုင္ရာ အမ်ိဳးသားေကာ္မတီက ဦးစီးၿပီး လုပ္ငန္းစဥ္(၅)ရပ္ ခ်မွတ္၍ အစိုးရ၊ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမား သံုးပြင့္ဆိုင္ ညွိႏႈိင္း ေဆြးေႏြး အေျဖရွာေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အလုပ္သမားမ်ား ေတာင္းဆိုလ်က္ရွိေသာ အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြ သတ္မွတ္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမားေရးရာ အဖြဲ႕ (ILO) ႏွင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းသြားလာ ေနထိုင္ျခင္းဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕ (IOM) တို႔ကဲ့သို႔ေသာ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ Myanmar Development Resource Institute (MDRI) ႏွင့္ Myanmar Marketing Research and Development Co. Ltd (MMRD) ကဲ့သို႔ေသာ ျပည္တြင္း ပညာရွင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကလည္း ပူးေပါင္း ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး အလုပ္သမား၊ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ လူမႈဖူလံုေရး ၀န္ႀကီးဌာကလည္း တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အလိုက္ အစိုးရ၊ အလုပ္ရွင္၊ အလုပ္သမားႏွင့္ ပညာရွင္ မ်ားပါ၀င္ေသာ အဖြဲ႕မ်ားကို ဖြဲ႕စည္း၍ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း (၁၀၈) ၿမိဳ႕နယ္သို႔ ကြင္းဆင္းကာ ေနရာ ေဒသအလိုက္၊ လုပ္ငန္း အမ်ိဳးအစားအလိုက္ အေျခခံ အလုပ္သမားမ်ား ရရွိေနသည့္ လုပ္ခလစာမ်ားႏွင့္ ေနထိုင္စားေသာက္မႈ စရိတ္စစ္တမ္းမ်ားကို ေကာက္ယူၿပီးျဖစ္၍ ရရွိလာေသာ စစ္တမ္း မ်ားကို အေျခခံ၍ လည္းေကာင္း၊ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားရွိ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမား အဖြဲ႕အစည္းမ်ားထံမွ အႀကံဥာဏ္မ်ား ေတာင္းခံ၍လည္းေကာင္း အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြ သတ္မွတ္ ေပးႏိုင္ေရးကို ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။
ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာတြင္ အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ မိသားစု လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ လက္ရွိလုပ္ခ လစာမ်ား၊ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားႏွင့္ ယင္းကုန္က် စရိတ္မ်ား၏ ေျပာင္းလဲ ေနမႈမ်ား၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းႏွင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြႏိုင္မႈ အေျခအေနမ်ား၊ အလုပ္သမား မ်ားအတြက္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြရွိမည့္ လူေနမႈအဆင့္အတန္းႏွင့္ အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္မ်ား စသည့္အခ်က္မ်ားကို အဓိကထားၿပီး ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ရန္ လိုအပ္သျဖင့္ အခ်ိန္အတိုင္း အတာ တစ္ခု ရယူေဆာင္ရြက္ ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြ သတ္မွတ္ေပးရာတြင္ ျမင့္မားစြာ သတ္မွတ္ ေပးပါက ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ စရိတ္မ်ား တုိးျမင့္လာၿပီး ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္မားလာႏိုင္ျခင္း၊ အလုပ္သမား စရိတ္ သက္သာေစရန္အတြက္ အလုပ္သမား အင္အားကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး စက္စြမ္းအားကို ပိုမို အသံုးျပဳလာႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ အလုပ္လက္မဲ့မ်ား တိုးပြား လာႏိုင္ျခင္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအေျခအေနတြင္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ သျဖင့္ စက္ရံုမ်ား ပိတ္သိ္မ္းသြားသည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိသြားႏိုင္ျခင္း စသည့္ အလုပ္သမားထုအတြက္ မလိုလားအပ္သည့္ ဆိုးက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမ်ား ရွိလာႏိုင္သကဲ့သို႔ လုပ္ခလစာ ျမင့္မားမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား စီး၀င္လာျခင္းကို အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစ ႏိုင္သည့္ ဆိုးက်ိဳး သက္ေရာက္မႈမ်ားလည္း ရွိလာႏိုင္ပါသည္။
ထိုနည္းတူစြာပင္ အခေၾကးေငြ နည္းပါးပါကလည္း အလုပ္သမားမ်ား၏ စားဝတ္ေနေရး အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေပၚကာ အလုပ္သမားႏွင့္ အလုပ္ရွင္တို႔အၾကား အျငင္းပြားမႈမ်ား၊ ေတာင္းဆိုဆႏၵျပမႈမ်ား ပိုမို မ်ားျပားလာႏိုင္သျဖင့္ လုပ္ငန္းခြင္ ေအးခ်မ္းသာယာမႈကို ထိခိုက္လာႏိုင္ၿပီး စက္႐ုံမ်ား ရပ္နား ပိတ္သိမ္းရမႈေၾကာင့္ အလုပ္သမားမ်ား၏ စားဝတ္ေနေရးကို ထိခိုက္ေစႏိုင္သည့္အျပင္ ကုန္ထုတ္စြမ္းအား က်ဆင္း လာမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရးကိုလည္း ထိခိုက္ေစ ႏိုင္ေၾကာင္း သတိျပဳရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ အနည္းဆုံး အခေၾကးေငြ သတ္မွတ္ေရး ကိစၥကို အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ား၏ ေရရွည္ အက်ိဳးစီးပြား အတြက္ အဘက္ဘက္မွ လႊမ္းၿခဳံစဥ္းစားၿပီး အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ အလုပ္ရွင္မ်ား ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ သေဘာတူညီၿပီး လက္ေတြ႕ လက္နာက်င့္သုံးႏိုင္မည့္ ႏႈန္းထားကို အစိုးရ၊ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမား သုံးဦးသုံးဖလွယ္ အျပဳသေဘာ ေဆာင္ေသာ ေဆြးေႏြးၫွိႏိုင္းမႈမ်ားျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ ေဆာင္႐ြက္သြားၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္ၾကည္ေလးစားအပ္ပါေသာ အလုပ္သမားႀကီးမ်ားခင္ဗ်ာ-
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ Globalization ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ကမာၻ႕ႏိုင္ငံမ်ား၏ စီးပြားေရးအေျခအေန ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္ အတူ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံခ်င္းစီ၏ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိႏိုင္မႈႏွင့္ လူေနမႈ အဆင့္အတန္းကြာဟမႈ စသည့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွ အျခားတစ္ႏိုင္ငံသို႔ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းအသစ္မ်ား ရွာေဖြရန္ သြားေရာက္ၾကသည့္ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား အေရအတြက္သည္ တစ္ေန႔တစ္ျခား တိုးတက္မ်ားျပားလ်က္ ရွိပါသည္။ အလားတူ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းသြားလာမႈသည္ ဆင္းရဲမႈ ေလၽွာ႔ခ်ေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ား တိုးတက္ ျဖစ္ေပၚေရးတို႔အတြက္ အေရးပါသည့္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္သည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားသည္လည္း ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ သြားေရာက္၍ အလုပ္လုပ္ကိုင္လ်က္ ရွိရာ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံမ်ား၏ ဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ ရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရး မ်ား ရရွိေစေရးအတြက္ ျမန္မာအလုပ္သမား သံအရာရွိမ်ားအား တာဝန္ေပးခန္႔ထားမႈ အပါအဝင္ လိုအပ္သည္မ်ားကို စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ ရွိပါသည္။
အလားတူပင္ ျမန္မာေ႐ႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္ႏွင့္ မွန္ကန္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား ေထာက္ပံ့ကူညီေပးေရးဗဟိုဌာနမ်ားကို တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၌ ဖြင့္လွစ္ေပးလ်က္ရွိၿပီး ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား တိုင္ၾကားအကူအညီ ေတာင္းႏိုင္သည့္ ဌာနမ်ားကိုလည္း ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တို႔တြင္ ၂၄ နာရီပတ္လုံး ဖြင့္လွစ္ေပးထားၿပီး ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ၌ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ျပႆနာမ်ားကို အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ေျဖရွင္း ေဆာင္႐ြက္ ေပးလ်က္ရွိပါသည္။
ထို႔အျပင္ အလုပ္သမားအခြင့္အေရး အျပည္အဝ ရရွိေရး၊ လုပ္ငန္းခြင္ ေအးခ်မ္းသာယာေရး၊ ကၽြမ္းက်င္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး၊ လုပ္ငန္းခြင္ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ျမႇင့္တင္ ေဆာင္႐ြက္ေရး၊ အလုပ္သမားကၽြမ္းက်င္ တက္ေျမာက္သည့္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ၊ အေတြ႕အႀကဳံ၊ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားႏွင့္ အညီ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ၌ သင့္ေတာ္သည့္ အလုပ္အကိုင္မ်ား ရရွိေရးတို႔ကိုလည္း ေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ရွိၿပီး ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား တိုးတက္ ရရွိေရးအတြက္ အလုပ္သမား လိုအပ္ေနသည့္ အလုပ္ဌာနမ်ားႏွင့္ အလုပ္လုပ္လိုၾကသည့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား တစ္ေနရာတည္း၌ ေတြ႕ဆုံၫွိႏႈိင္း စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို၍ အလုပ္ခန္႔ထားႏိုင္သည့္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ျပပြဲမ်ားကိုလည္း က်င္းပေပးလ်က္ ရွိပါသည္။
ခ်စ္ၾကည္ေလးစားအပ္ပါေသာ အလုပ္သမားႀကီးမ်ားခင္ဗ်ား-
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ အဓိက ေမာင္းႏွင္အားျဖစ္သည့္ အလုပ္သမားထုကို စြမ္းရည္ ျပည့္ဝေနေစရန္ႏွင့္ က်န္းမာႀကံ႕ခိုင္ ေစရန္အတြက္ လူမႈ ဖူလုံေရးက႑သည္လည္း အေရးပါသည့္ အခန္းက႑မွ ပါဝင္လ်က္ရွိသည္။ လူမႈဖူလုံေရး စီမံကိန္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အေျခခံ အက်ဆုံး ျဖစ္ေသာ အလုပ္သမားမ်ား၏ ဘဝအာမခံခ်က္ ရရွိေရးကို ေဆာင္႐ြက္ေပးေနေသာ စီမံကိန္းျဖစ္၍ ယင္းလုပ္ငန္းသည္ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈကို အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ေသာ အေရးပါသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီ လ ၁ ရက္ေန႔က စတင္အာဏာ သက္ဝင္ က်င့္သုံးေနၿပီျဖစ္ေသာ လူမႈဖူလုံေရး ဥပေဒသစ္အရ အလုပ္သမားမ်ား အတြက္ အာမခံစနစ္မ်ားကို က်င့္သုံး ေဆာင္႐ြက္ေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္က ခ်မွတ္ ထားသည့္ လူမႈကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္၏ အေရးပါေသာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ လူမႈဖူလုံေရး အဖြဲ႕ႀကီးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘဝ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ဆင္းရဲမႈ ေလၽွာ႔ခ်ႏိုင္ေရး အတြက္ ထိေရာက္စြာ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္သြားႏိုင္မည့္အဖြဲ႕ႀကီး အျဖစ္ ရပ္တည္သြားေတာ့မည္ျဖစ္၍ ျမန္မာအလုပ္သမား ထုႀကီး တစ္ရပ္လုံးအတြက္ က်န္းမာေရးႏွင့္ လူမႈေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ အက်ိဳးခံစားခြင့္မ်ားကို ပိုမိုထိေရာက္စြာ ပံ့ပိုး ေပးႏိုင္ေစရန္ အတြက္ အလုပ္သမား ေဆး႐ုံႀကီးမ်ားႏွင့္ လူမႈဖူလုံေရး ေဆးခန္းမ်ားကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း၊ ေခတ္မွီ တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းတို႔ကိုသာမက ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ပုဂၢလိက ေဆး႐ုံ၊ ေဆးခန္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ က်န္းမာေရး၊ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို တိုးတက္ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္သည့္ အျပင္ ေ႐ြ႕လ်ား ေဆးကုသယာဥ္မ်ားျဖင့္ အလုပ္သမားမ်ားရွိရာ လုပ္ငန္းခြင္မ်ားအထိ သြားေရာက္ ကြင္းဆင္း ကုသမႈမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေပးေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္ၾကည္ေလးစားအပ္ပါေသာ အလုပ္သမားႀကီးမ်ားခင္ဗ်ား-
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမားေရးရာ အဖြဲ႕ႀကီးျဖစ္သည့္ ILO ၏ လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ႏွင့္ အညီ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌  ေက်းလတ္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ဆင္းရဲမႈ ေလၽွာ႔ခ်ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အေထာက္အပံ့ ေပးသည့္ အေနျဖင့္ အဓမၼ ခိုင္းေစသည့္ ပုံစံမ်ားကို ေလ်ာ့နည္း ပေပ်ာက္ေစရန္ အတြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိျခင္း၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားကို  လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ႏွင့္ လူမႈေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပေပးျခင္း၊ ျမန္မာ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားကိစၥကို ႏိုင္ငံတကာ က်င့္စဥ္မ်ားႏွင့္ အညီ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္း၊ လူကုန္ကူးမႈ တားဆီးတိုက္ဖ်က္ေရး၊ လူမႈဖူလုံေရးႏွင့္ အေျခခံ လူမႈ အကာအကြယ္ေပးေရး၊ အလုပ္သမား ဥပေဒမ်ားအား ေခတ္စနစ္ႏွင့္ အညီ ျပန္လည္သုံးသပ္ ျပင္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရး၊ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အနည္းဆုံး အခေၾကးေငြ သတ္မွတ္ေပးေရး၊ လုပ္သားအင္အားစာရင္း၊ ကေလးလုပ္သား အင္အားစာရင္းႏွင့္ ေက်ာင္းအၿပီး လုပ္ငန္းခြင္သို႔  ကူးေျပာင္း ဝင္ေရာက္ႏိုင္ သည့္ အင္အားစာရင္း ေကာက္ယူ ျပဳစုေရး၊ အလုပ္သမားေစ်းကြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ အလုပ္သမားႏွင့္ အလုပ္ရွင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား တိုးတက္ခိုင္မာေစေရး၊  အလုပ္သမားမ်ား၏ ကၽြမ္းက်င္မႈႏွင့္ စြမ္းရည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစျခင္းျဖင့္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းအသစ္မ်ား ေပၚထြန္းလာေစေရး၊ တာဝန္သိေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား တိုးတက္ေပၚထြန္းေရးႏွင့္ အလုပ္သမားထုႀကီး တစ္ရပ္လုံး၏ လူမႈစီးပြားဘဝ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတို႔အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရႏွင့္အတူ အလုပ္သမားႀကီးမ်ားက လက္တြဲ ႀကိဳးပမ္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားၾကရန္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ အလုပ္သမားေန႔ အခါသမယတြင္ အေလးအနက္ တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။


No comments:

Post a Comment