Thursday, February 19, 2015

ဥပေဒၾကမ္း NNER ႏွင့္ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆုိသည့္ (၁၁)ခ်က္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ျပင္ဆင္ေပးပုိ႔ ထားသည့္ ဥပေဒျပင္ဆင္ခ်က္

NNER ႏွင့္ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆုိသည့္ (၁၁)ခ်က္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ျပင္ဆင္ေပးပုိ႔ ထားသည့္ ဥပေဒျပင္ဆင္ခ်က္
၁။ ဤဥပေဒကို အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒဟု ေခၚတြင္ေစရမည္။
၂။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၂ တြင္-
(က) ပုဒ္မခြဲ(ဂ)ကို ပယ္ဖ်က္သည္။
(ခ) ပုဒ္မခြဲ(ည)ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထိုးရမည္-

''(ည)
ေက်ာင္းပညာေရးဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ကျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံေတာ္အေထာက္အပံ့ႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ ပုဂၢလိကမ်ားကျဖစ္ေစ စနစ္တက်ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ထားသည့္ ပညာသင္ရာေနရာဌာနမ်ား၌ သင္ယူသူ၏ အသက္အရြယ္၊ သင္ယူရမည့္အခ်ိန္ကာလ၊ ေနရာ၊ အတန္း၊ ပညာရည္ စစ္ေဆးတိုင္းတာမႈစနစ္ႏွင့္ တိက်ေသာ သင္႐ိုး ညႊန္းတမ္းျဖင့္ သင္ၾကားေပးေသာ ေက်ာင္းအေျချပဳ မူႀကိဳ ပညာေရး၊ အေျခခံပညာေရး၊ နည္းပညာႏွင့္ သက္ေမြး ပညာေရးႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးတို႔ အက်ံဳးဝင္သည့္ ပညာေရးကိုဆိုသည္။''
(ဂ) ပုဒ္မခြဲ (ဓ)ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထိုးရမည္-
''(ဓ)
အဆင့္ျမင့္ပညာေရးဆိုသည္မွာ အေျခခံပညာေရး၏ အျမင့္ဆံုးအဆင့္ သို႔မဟုတ္ ယင္းႏွင့္တူညီေသာ အဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူမ်ားကို တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္ႏွင့္ သိပၸံမ်ားႏွင့္ယင္းတို႔ႏွင့္ အဆင့္တူညီသည့္ ေက်ာင္းတစ္ခုခု၌ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးသည့္ ပညာေရးကိုဆိုသည္။''
(ဃ) ပုဒ္မခြဲ (ရ)ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထိုးရမည္-
''(ရ)
အရည္အေသြး အာမခံမႈဆိုသည္မွာ ေက်ာင္းႏွင့္ ယင္းေက်ာင္းရွိ သင္ၾကားသင္ယူမႈ အစီအစဥ္မ်ားသည္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး မူဝါဒေကာ္မရွင္ကခ်မွတ္ထားေသာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈအေျခအေနကို အျမဲမျပတ္ စိစစ္အကဲျဖတ္ျခင္းျဖင့္ အရည္အေသြး အဆင့္သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္အာမခံခ်က္ေပးျခင္းကို ဆိုသည္။''
၃။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၊ (ဠ)၏ ေနာက္တြင္ ပုဒ္မခြဲ(အ)၊ (ကက)ႏွင့္(ခခ)အျဖစ္ ေအာက္ပါ အတိုင္း ျဖည့္စြက္ရမည္-
''(အ) 
ပညာေရးဆိုသည္မွာ လူတို႔၏ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ၊ ကြၽမ္းက်င္မႈႏွင့္စိတ္ဓာတ္တို႔ကို ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးသည့္ ျဖစ္စဥ္ကို ဆိုသည္။''
''(ကက) 
ရပ္ရြာပညာ ပေဒသာဌာန ဆိုသည္မွာ ေက်ာင္းသင္႐ိုးသင္ ပညာေရးျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရး ျဖင့္ျဖစ္ေစ ေဒသခံျပည္သူမ်ား ကိုယ္တိုင္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ ေဆာင္ရြက္သည့္ ပညာသင္ ဌာနျဖစ္ၿပီး ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ အိမ္ေထာင္စု အေျချပဳ သင္ယူျခင္းအတြက္ ရင္းျမစ္ဌာန အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ေဒသ အလိုက္အစဥ္ သင္ယူေနသည့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းငယ္မ်ား ျဖစ္ထြန္းလာေစေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္ အလက္မ်ား ျဖန္႔ျဖဴးရန္ ဌာနအျဖစ္လည္းေကာင္း တာဝန္ယူ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ရသည့္ ရပ္ကြက္သို႔မဟုတ္ ေက်းရြာဌာနတစ္ခုကို ဆိုသည္။''
''(ခခ) 
လူတိုင္းအက်ဳံးဝင္ ပညာေရးဆိုသည္မွာ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ပညာသင္ယူခြင့္ မရရွိသူမ်ားကို ေက်ာင္းပညာေရး သို႔မဟုတ္ ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရးတစ္ခုခုတြင္ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈမရွိဘဲ ပညာဆည္းပူးခြင့္ ရရွိေစရန္ အခြင့္အလမ္း ဖန္တီးေပးသည့္ အစီအစဥ္ကိုဆိုသည္။''
၄။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၄ တြင္- 
(က)ပုဒ္မခြဲ(ဂ)ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထိုးရမည္-
''(ဂ) 
ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးသူငယ္ႏွင့္ လူငယ္အားလံုး ပညာသင္ယူခြင့္ရရွိေရးအတြက္ မသန္စြမ္းသူ ႏုိင္ငံသားမ်ား အပါအဝင္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ပညာသင္ယူခြင့္မရရွိသူမ်ားကို လူတိုင္း အက်ဳံးဝင္ ပညာေရးအရ ပညာသင္ယူႏုိင္ခြင့္ရရွိေရး၊
(ခ)ပုဒ္မခြဲ(ဍ)ကို ပယ္ဖ်က္ရမည္။
၅။ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒ အခန္း(၄)ကို ပယ္ဖ်က္သည္။
၆။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒပုဒ္မ ၂၇ ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထိုးရမည္-
'' ၂၇။ ပုဒ္မ ၂၆ အရ လြတ္လပ္သည့္ သင္ၾကားသင္ယူမႈႏွင့္လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲေရးစနစ္ကို က်င့္သံုးရာတြင္-
(က)တကၠသိုလ္မ်ားသည္ မိမိတကၠသိုလ္၏ သေဘာသဘာဝႏွင့္ကိုက္ညီေသာတကၠသိုလ္ပဋိညာဥ္စာတမ္း တစ္ခုစီကိုေရးဆြဲ ေဆာင္ရြက္ရမည္။
(ခ)ဒီဂရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္ႏွင့္ သိပၸံမ်ားသည္ မိမိႏွင့္ဆက္သြယ္ ေပါင္းစည္းထားသည့္ တကၠသိုလ္၏ ပဋိညာဥ္စာတမ္းႏွင့္အညီအေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရမည္။
(ဂ)ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ၊ ယူနီယံ၊ အစည္းအ႐ံုး၊ အသင္း၊ အဖြဲ႕၊ ေကာင္စီ၊ ေကာ္မတီစသည့္ အဖြဲ႕ အစည္း မ်ားကို တကၠသိုလ္အသီးသီးတြင္ လြတ္လပ္စြာဖြဲ႕စည္းခြင့္ကို သက္ဆုိင္ရာေက်ာင္း၏ ပဋိညာဥ္ စာတမ္းပါ သတ္မွတ္ ခ်က္ႏွင့္အညီ ဒီမုိကေရစီ နည္းလမ္းက်စြာေရြးခ်ယ္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းခြင့္ရွိသည္။
(ဃ)ဆရာမ်ားသမဂၢ၊ ယူနီယံ၊ အစည္းအ႐ံုး၊ အသင္း၊ အဖြဲ႕၊ ေကာင္စီ၊ ေကာ္မတီစသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ယင္းေက်ာင္း၏ ပဋိညာဥ္စာတမ္းပါ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းက်စြာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းခြင့္ရွိသည္။
(င)ဝန္ထမ္းမ်ားသမဂၢ၊ ယူနီယံ၊ အစည္းအ႐ံုး၊ အသင္း၊ အဖြဲ႕၊ ေကာင္စီ၊ ေကာ္မတီ စသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ယင္းေက်ာင္း၏ ပဋိညာဥ္စာတမ္းပါ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းက်စြာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းခြင့္ရွိသည္။''
၇။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒပုဒ္မ ၃၉ ၌ ပါရွိေသာ ''ေကာ္မရွင္သည္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေအာက္ပါ အခ်က္မ်ား ပါရွိေစရန္ ၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္'' ဆိုသည့္ စကားရပ္ကုိ '' သက္ဆုိင္ရာ ပညာေရး က႑ အသီးသီးသည္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း အညႊန္းေဘာင္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ား ပါရွိ ေစရန္ မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ရမည္'' ဆိုသည့္ စကားရပ္ျဖင့္ အစားထုိးရမည္။
၈။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒပုဒ္မ ၄၁၊ ပုဒ္မခြဲ(က) ကို ေအာက္ပါအတုိင္း အစားထုိးရမည္-
''(က) 
အေျခခံပညာေရးစနစ္၏ အဆင့္တိုင္းအတြက္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး သင္႐ိုး ညႊန္းတမ္းစံမ်ားကို ျပ႒ာန္းေပးရ မည္။''
၉။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒပုဒ္မ ၄၉၊ ပုဒ္မခြဲ(စ)ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထုိးရမည္-
'(စ)
ပညာေရးဆုိင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲေရးကိစၥမ်ားကုိ တည္ဆဲ ဥပေဒႏွင့္အညီ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ရန္ လုိအပ္ေသာ ပံ့ပိုးမႈမ်ား ေပးရမည္။''
၁ဝ။ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၅၁ ကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း အစားထုိး ရမည္-
''၅၁။(က) မူႀကိဳပညာေရး၊ အေျခခံပညာေရး၊ နည္းပညာႏွင့္သက္ေမြးပညာေရး၊ ဆရာအတတ္ပညာေရးႏွင့္ သင္တန္းေက်ာင္း အသီးသီးမွဆရာမ်ား၏ အဆင့္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီေသာ အရည္ အခ်င္းမ်ားကုိ ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားက သတ္မွတ္ေပးရမည္။
(ခ) အဆင့္ျမင့္ပညာေက်ာင္းမ်ားသည္ မိမိတကၠသုိလ္ဆရာမ်ား၏အဆင့္ႏွင့္ အရည္အခ်င္းမ်ားကုိ တကၠသိုလ္ပဋိညာဥ္ စာတမ္းႏွင့္အညီ သတ္မွတ္ေပးရမည္။''
၁၁။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၅၄၊ ပုဒ္မခြဲ(ဂ)ကုိ ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထုိးရမည္-
''(ဂ) အရည္အေသြး ခုိင္မာမႈအတြက္ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ရမည့္ စံခ်ိန္စံညႊန္းႏွင့္ နည္းလမ္းမ်ားကုိ သတ္မွတ္ ေပးသည့္လုပ္ ငန္းစဥ္ပါဝင္ရမည္။''
၁၂။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၅၅ ကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း အစားထုိးရမည္-
''၅၅။ အစုိးရအဖြဲ႕သည္ ပုဒ္မ ၅၄ ပါ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ရန္ အမ်ဳိးသားပညာေရး အဆင့္အတန္းႏွင့္ အရည္အေသြးအာမခံမႈ အကဲျဖတ္ေကာ္မတီကုိ လြတ္လပ္သည့္ အဖြဲ႕ အစည္းတစ္ရပ္အျဖစ္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းေပးရမည္။''
၁၃။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၅၆ ကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း အစားထုိးရမည္-
''၅၆။ (က)
တကၠသုိလ္မ်ားသည္ သင္ၾကားေရးႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲေရးဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ေအာက္ပါ အဖြဲ႕ မ်ားကုိ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ရမည္-
(၁) တကၠသုိလ္မ်ားသည္ မိမိတကၠသုိလ္ စီမံခန္႔ခြဲေရးအဖြဲ႕ ၏လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈကုိ ထိန္းညိႇေပးရန္ တကၠသုိလ္ ေကာင္စီကုိ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ရမည္။
(၂) ေကာင္စီအတြင္းေရးမွဴးသည္ ယင္းတကၠသိုလ္၏ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ျဖစ္ၿပီး အဖဲြ႕ဝင္မ်ားအျဖစ္ ဘြဲ႕ရေက်ာင္း သားေဟာင္းမ်ားကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ယင္းတကၠသိုလ္မွ အၿငိမ္းစားယူသြားေသာ ဆရာမ်ားကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ေဒသဆုိင္ရာ အာဏာပိုင္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ရပ္မိရပ္ဖမ်ား၊ အလွဴရွင္မ်ား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္ဖဲြ႕ စည္းရမည္။
(၃) တကၠသိုလ္ေကာင္စီတြင္ အဖဲြ႕ဝင္အျဖစ္ပါဝင္မည့္ ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္၊ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္၊ ေရြးခ်ယ္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္ ပဋိညာဥ္ စာတမ္းမ်ားတြင္ တိက် စြာေရးသား ေဖာ္ျပရမည္။
(၄) တကၠသိုလ္မ်ားသည္ မိမိတို႔၏ သင္ၾကားေရးႏွင့္စီမံ ခန္႔ခြဲေရးဆုိင္ရာကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ တကၠသိုလ္ ပဋိညာဥ္စာတမ္းႏွင့္အညီ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အဖဲြ႕မ်ားကို ဖဲြ႕စည္းေဆာင္ရြက္ရမည္-
(ကက) တကၠသိုလ္ပညာေရးအဖဲြ႕၊
( ခခ)တကၠသိုလ္ စီမံခန္႔ခြဲေရးအဖဲြ႕။
(၅) ဒီဂရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္ႏွင့္သိပံၸမ်ားသည္ မိမိတို႔၏သင္ၾကားေရးႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲေရးဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား ကိုေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါအဖဲြ႕မ်ားကို ဖဲြ႕စည္းေဆာင္ရြက္ရမည္-
(ကက)စီမံခန္႔ခြဲေရးအဖဲြ႕၊
(ခခ )ပညာေရးအဖဲြ႕ခြဲ။
(ခ)ႏုိင္ငံတစ္ဝန္းရွိ အေျခခံပညာေရးစနစ္တစ္ခုလံုး၏ ပညာေရးဆုိင္ရာစီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ ႀကီးၾကပ္မႈတို႔ကို ဝန္ႀကီးဌာန၊ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ေဒသဆုိင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕မ်ားက တာဝန္ခြဲေဝ ေဆာင္ရြက္ရမည္။
(ဂ)လြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္ေသာ တကၠသိုလ္မ်ားသည္၄င္းတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ဝန္ႀကီးဌာနသို႔ တင္ျပ လာပါက လိုအပ္ခ်က္မ်ား အေပၚမူတည္၍ ဝန္ႀကီးဌာနက ကူညီျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း သို႔မဟုတ္ အစိုးရအဖဲြ႕၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ သင့္ေတာ္ေသာ အဖဲြ႕ကိုဖြဲ႕စည္း၍ ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ရမည္။
၁၄။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒပုဒ္မ ၅၇ ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထိုးရမည္-
''၅၇။(က) 
အေျခခံပညာအဆင့္ေက်ာင္းမ်ား၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ ႀကီးၾကပ္မႈတုိ႔ကို ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနတုိ႔က ေဆာင္ရြက္ရမည္။
(ခ)ထူးျခားေသာလုပ္ငန္းသဘာဝအရ အစိုးရအဖြဲ႕၏ သီးျခားခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္အဖဲြ႕တုိ႔က ထူေထာင္ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ အဆင့္ျမင့္ပညာ ေက်ာင္းမ်ားမွ အပက်န္တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္ႏွင့္သိပၸံမ်ားအားလုံးသည္ အမ်ဳိးသား ပညာေရးမူဝါဒေကာ္မရွင္၊ အမ်ဳိးသားပညာေရး အဆင့္အတန္းႏွင့္ အရည္အေသြးအာမခံမႈ အကဲျဖတ ္ေကာ္မတီတုိ႔ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရမည္။
(ဂ)ပုဂၢလိက တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္၊ ေကာလိပ္ႏွင့္ သိပၸံမ်ားအားလုံးသည္ အမ်ဳိးသားပညာေရး အဆင့္ အတန္းႏွင့္ အရည္အေသြးအာမခံမႈ အကဲျဖတ္ေကာ္မတီ၊ ကိုယ္ပုိင္ သို႔မဟုတ္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီတုိ႔ႏွင့္ ခ်ိတ္ ဆက္ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရမည္။
(ဃ)အဆင့္ျမင့္ပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ မိမိတုိ႔၏ သင္ၾကားေရးႏွင့္စီမံခန္႔ခြဲေရးဆုိင္ရာကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ရန္ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာတကၠသိုလ္၏ ပဋိညာဥ္ စာတမ္းႏွင့္ အညီဖြဲ႕စည္းရမည္။
၁၅။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒပုဒ္မ ၆ဝ ကို ေအာက္ပါအတုိင္း အစားထုိးရမည္-
''၆ဝ။ ဝန္ႀကီးဌာနသည္ ကိုယ္ပုိင္သို႔မဟုတ္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားအား ႀကီးၾကပ္ရန္သင့္ေလ်ာ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ပါဝင္သည့္ ကိုယ္ပုိင္သုိ႔မဟုတ္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီကုိ ဖြဲ႕စည္း တာဝန္ေပးအပ္ရမည္။''
၁၆။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၃၊ ပုဒ္မခြဲ(ခ)ကို ေအာက္ပါ အတုိင္းအစားထုိးရမည္-
''(ခ) ဘ႑ာေငြသုံးစြဲရာတြင္ သုံးစြဲၿပီးစာရင္းဇယားမွတ္တမ္းမ်ားကို ေစတနာရွင္ႏွင့္ အမ်ားျပည္သူတုိ႔ ထင္သာ ျမင္သာ ရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ရမည္။''
၁၇။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၄၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ)ကိုေအာက္ပါအတိုင္း အစားထုိးရမည္-
''(ခ)အဆင့္ျမင့္ပညာေက်ာင္းမ်ားသည္ ကိုယ္ပိုင္ရန္ပံုေငြရွာေဖြ ထူေထာင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္။''
၁၈။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒပုဒ္မ ၆၅ ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထုိးရမည္-
'' ၆၅။(က)အစိုးရအဖြဲ႕သည္ -
(၁)အဆင့္ျမင့္ပညာေက်ာင္းမ်ား၏ ႏွစ္စဥ္ဘ႑ာရန္ပံုေငြ လိုအပ္ခ်က္ကို ေတာင္းခံရန္အတြက္ တာဝန္ခံေဆာင္ရြက္မည့္ လြတ္လပ္စြာရပ္တည္ေသာတကၠသိုလ္မ်ား ရန္ပံုေငြစိစစ္ေရးအဖြဲ႕ (Universities' Grant Body)ကို သင့္ေတာ္ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းေပးရမည္။
(၂)မိမိဖြဲ႕စည္းထားေသာ ေကာ္မရွင္၊ ေကာ္မတီ၊ ေကာင္စီႏွင့္အဖြဲ႕မ်ား၏ ႏွစ္စဥ္ဘ႑ာရန္ပံုေငြ လိုအပ္ခ်က္ကို ေထာက္ပံ့ေပးရမည္။
(ခ)ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမ်ားသည္ ဤဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လိုအပ္ေသာ ေကာ္မတီသို႔မဟုတ္ ေကာင္စီသို႔မဟုတ္ အဖြဲ႕ကို အစုိးရအဖြဲ႕၏ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းႏုိင္သည္။''
၁၉။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒပုဒ္မ ၆၆ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထုိးရမည္-
''၆၆။ ဤဥပေဒမျပ႒ာန္းမီက တည္ရွိခဲ့ေသာ ေက်ာင္းအားလံုးသည္ ဤဥပေဒစတင္အာဏာတည္သည့္ေန႔မွ ငါးႏွစ္ကာလအတြင္း ဤဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ရမည္။''
၂ဝ။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၉ ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အစားထိုး ရမည္-
'' ၆၉။ ဤဥပေဒကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္-
(က)ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမ်ားသည္ အစိုးရအဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ လိုအပ္ေသာနည္းဥပေဒမ်ား၊ အမိန္႔၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္၊ လုပ္ထံုးလုပ္ နည္း၊ စည္းမ်ည္းႏွင့္စည္းကမ္းမ်ားကို ထုတ္ျပန္ႏုိင္သည္။
(ခ)ဤဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းေသာ ေကာ္မရွင္၊ ေကာ္မတီ၊ ေကာင္စီႏွင့္အဖြဲ႕မ်ား၊ ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၏ ဦးစီးဌာနမ်ားသည္အမိန္႔၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ထုတ္ျပန္ႏုိင္သည္။''

No comments:

Post a Comment