Thursday, February 19, 2015

ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ (၁၂) ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း (၁၉) ရက္ေျမာက္ေန႔ ဆက္လက္က်င္းပ


ေနျပည္ေတာ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ (၁၉)
ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ (၁၂) ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ဒုတိယေန႔ကို ယေန႔နံနက္ (၁၀)နာရီတြင္ ဆက္လက္ က်င္းပရာ ထန္းတစ္ပင္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသိန္းရီ၏ "လယ္သမားမ်ား အျငင္းပြားမႈ ကိစၥတြင္ အႏို္င္ရရွိသူလယ္သမား မ်ား ေအးခ်မ္းစြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးႏွင့္ အုပ္စုဖြဲ႕ အႏိုင္က်င့္မႈမ်ားကို ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား အသစ္ျပ႒ာန္းရန္ႏွင့္ ျပင္ဆင္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ မရွိ"   ေမးခြန္းအား ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေက်ာ္ေက်ာ္ထြန္း က ျပန္လည္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။


ထိုသို႔ ေျဖၾကားရာတြင္ လယ္ယာေျမ လုပ္ပို္င္ခြင့္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အျငင္းပြားမႈမ်ား ျဖစ္ပြားလာပါက လယ္ယာေျမ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၂ အရ သက္ဆိုင္ရာရပ္ကြက္ /ေက်းရြာ အုပ္စု လယ္ယာေျမစီမံခန္႔ခဲြမႈ အဖြဲ႕သည္မူလမႈခင္း ဖြင့္လွစ္၍ စံုစမ္းစစ္ေဆးျခင္း၊ ၾကားနာျခင္း၊ ဆံုးျဖတ္ျခင္းတုိ႔ကို ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယင္းအဖဲြ႕၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မ်ားကို ေက်နပ္မႈမရွိပါက လယ္ယာေျမစီမံခန္႔ခဲြမႈ အဖဲြ႕သို႔ အဆင့္ဆင့္ အယူခံ ၀င္ေရာက္ႏိုင္ပါေၾကာင္း။
လယ္ယာေျမဥပေဒပုဒ္မ ၃၅ အရ လယ္ယာေျမလုပ္ပိုင္ခြင့္ အျငင္းပြားမႈတြင္ လယ္ယာေျမစီမံခန္႔ခဲြမႈအဖဲြ႕မွ ခ်မွတ္ေသာအမိန္႔ သို႔မဟုတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လိုက္နာရန္ ပ်က္ကြက္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွားစီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ေထာင္ဒဏ္အနည္းဆံုး (၆) လမွ အမ်ားဆံုး (၂) ႏွစ္ထိ ခ်မွတ္ရမည့္အျပင္ ေငြဒဏ္အနည္းဆံုး က်ပ္ (၃)သိန္းမွ အမ်ားဆံုး က်ပ္(၅) သိန္းအထိလည္း ခ်မွတ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ လယ္ယာေျမလုပ္ ပိုင္ခြင့္ အျငင္းပြားမႈတြင္ ရႈံးနိမ့္သူလယ္သမားက အဆိုပါ လယ္ယာေျမအတြင္း အဓမၼ ၀င္ေရာက္ထြန္ယက္ပါက သက္ဆိုင္ရာရဲစခန္းသို႔ တုိင္ၾကားႏိုင္ၿပီး ရဲစခန္းမွ ျပစ္မႈ ဆိုင္ရာဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၇ (ရာဇ၀တ္မကင္းေသာ ေက်ာ္နင္းမႈ) အရ လည္းေကာင္း၊ ထိုကဲ့သို႔ က်ဴးလြန္မႈသည္ သီးႏွံပ်က္စီးဆံုးရႈံးမႈရွိပါက ျပစ္မႈဆုိင္ရာဥပေဒပုဒ္မ ၄၂၇ (အက်ိဳးဖ်က္ ဆီးမႈ) အရလည္းေကာင္း တရားစဲြဆိုႏုိင္ပါေၾကာင္း။
သို႔ပါ၍ လယ္သမားမ်ား ေအးခ်မ္းစြာ လယ္ယာလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္နိုင္ေရး၊ လူအုပ္စုဖဲြ႕ အႏိုင္က်င့္မႈမ်ား ကာကြယ္နိုင္ေရးမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လယ္ယာေျမ က်ဴးေက်ာ္မႈမ်ားအတြက္ လယ္ယာေျမဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လူကို္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပစၥည္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း ထိခိုက္နစ္နာေစေသာ ျပစ္မႈမ်ား က်ဴးလြန္လာပါက ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒ ၊ အထူးႏွင့္ အေထြေထြဥပေဒမ်ားျဖင့္ ကာကြယ္ထားၿပီး ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ အသစ္မ်ား ျပ႒ာန္းေပးရန္ အစီအစဥ္မရွိေသးပါေၾကာင္းျဖင့္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားခဲ့သည္။
ယင္းေနာက္ ေက်ာင္းကုန္း မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသိန္းထြန္း၏ " ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ အရက္လိုင္စင္စီကို မည္ကဲ့သုိ႔ ခြင့္ျပဳခ်ထားၿပီး အရက္ဆိုင္ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်ရာ၌ ဥပေဒအရ မည္ကဲ့သုိ႔ လိုက္နာေဆာင္ရြက္မည္ႏွင့္ အရည္အေသြးစံကို မည္သည့္ အဖဲြ႕အစည္းမွ မည္ကဲ့သုိ႔ စစ္ေဆးမည္ကို သိလိုျခင္း" ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ထြန္းက ရွင္းလင္းေျဖၾကားရာတြင္ ယစ္မ်ိဳး လိုင္စင္ ေလွ်ာက္ထား သူမ်ားအေနျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာရပ္ကြက္/ ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးမွဴးေထာက္ခံခ်က္မ်ားႏွင့္အတူ ၿမိဳ႕နယ္ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာနမွတစ္ဆင့္ (ရုံးခ်ဳပ္)သို႔ အဆင့္ဆင့္ တင္ျပေဆာင္ရြက္ၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိေသာ ယစ္မ်ိဳးဆိုင္မ်ားအား သက္ဆုိင္ရာ ခရိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားက လိုင္စင္ထုတ္ေပးလ်က္ ရွိပါေၾကာင္း။
အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာနအေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ယစ္မ်ိဳးနည္းဥပေဒ (၄) တြင္ လိုင္စင္အမ်ိဳးအစားေပါင္း (၄၁)မ်ိဳး ျပ႒ာန္းထားေသာ္လည္း ႏွစ္စဥ္ ယစ္မ်ိဳးအစီ အစဥ္အရ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ယစ္မ်ိဳး လိုင္စင္အေရအတြက္မ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်၍ ခြင့္ျပဳေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ထုတ္လုပ္ေသာ အရက္ မ်ားကို ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်ရာတြင္ အရက္ေသာက္သံုးသူမ်ားအား က်န္းမာေရးႏွင့္ညီညြတ္ေသာ အရက္ မ်ားကို ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ေသာက္သံုးႏိုင္ရန္အတြက္ ထုတ္လုပ္သည့္ အရက္နမူနာမ်ားကို တစ္ႏွစ္လွ်င္ အနည္းဆံုးတစ္ႀကိမ္ ၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန ဓါတုေဗဒစစ္ေဆးေရးဌာန သို႔မဟုတ္ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ၊ ဗဟိုအစားအေသာက္ ႏွင့္ ကြပ္ကဲေရးဦးစီးဌာနတို႔တြင္ ေသာက္သုံးရန္ သင့္ မသင့္ စစ္ေဆးခံရန္ႏွင့္ ေသာက္သံုးရန္သင့္ေသာ ေထာက္ခံခ်က္ရရွိမွသာ အရက္မ်ားကို ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ် ေစလ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ခြင့္ျပဳထားရွိသည့္ အရက္ ခ်က္စက္ရုံလိုင္စင္ D-1 (၇၃) ခု ၊ေပါင္းဖိုလိုင္စင္ CS-2 (၃၈၉) ခုတို႔ကို ဓါတုေဗဒ စစ္ေဆးမႈ ခံယူေစခဲ့ၿပီး စစ္ေဆးမႈ ခံယူျခင္းမရွိေသာ D-1 လိုင္စင္(၆) ခု၊ CS-2 လိုင္စင္ (၂၁) ခုတို႔အား အရက္ခ်က္လုပ္မႈ ယာယီပိတ္သိမ္းခဲ့ပါေၾကာင္း။
ဓါတုေဗဒစစ္ေဆးမႈ ခံယူသည့္ လိုင္စင္မ်ားအနက္ စစ္ေဆးသည့္ဌာနမွ ေသာက္သံုးရန္ အရည္အေသြး မျပည့္မီေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိရပါက ထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ျဖဴးမႈကို ယာယီပိတ္ပင္ကာ ျပန္လည္စစ္ေဆးမႈကို ခံယူေစပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေနာက္ ေသာက္သံုးရန္သင့္ေလွ်ာ္သည့္ အရည္အေသြးရွိေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ ျပန္လည္ရရွိမွ သာ ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးျခင္းကို ခြင့္ျပဳေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ တရားမ၀င္ အရက္ပုန္း ဆိုင္မ်ား မရွိေစေရးႏွင့္ အရည္အခ်င္းျပည့္မီေသာ အရက္မ်ားကိုသာ ေရာင္းႏိုင္ေရး အတြက္ ယစ္မ်ိဳးလုပ္ငန္း စိစစ္ၾကပ္မတ္ေရးအဖြဲ႕ငယ္၊ သတင္းစံုစမ္းေဖာ္ထုတ္ေရး အဖြဲ႕ငယ္၊ တားဆီးႏွိမ္နင္းေရး အဖဲြ႕ငယ္မ်ား ဖဲြ႕စည္း၍ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ဖမ္းဆီး တရားစဲြဆို ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ အရက္ဆိုင္အေရအတြက္ ေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ အရက္ပုန္းဆိုင္မ်ားပေပ်ာက္ေရး၊ လိုင္စင္ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိထားေသာ ယစ္မ်ိဳးဆိုင္မ်ားမွ သတ္မွတ္စံခ်ိန္စံညြန္းႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ အရက္မ်ားကိုသာ ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ် ေရးမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ယစ္မ်ိဳး အက္ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္းျဖင့္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္ ေပ်ာ္ဘြယ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးျမင့္စိုးက " အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ AH-1 ,AH-2 လမ္းမမ်ား ေဘးတြင္ မူလ ကတည္းက မူလလမ္းမႀကီး အက်ယ္ ေပ(၁၀၀) သတ္မွတ္ခ်က္ေဘးတြင္ ေနထိုင္ၾက ေသာ ျပည္သူမ်ားအား ယခုအခါ လမ္းမႀကီးအက်ယ္ ေပ (၂၃၀) သတ္မွတ္သျဖင့္ လမ္းမႀကီး ဥပေဒ သစ္အရ က်ဴးေက်ာ္ဟု သတ္မွတ္ၿပီး တရားစဲြဆို အေရးယူအျပစ္ ေပးျခင္းမ်ား ရွိလာႏိုင္သျဖင့္ မူလက တည္းက တည္ရွိေသာ ၿမိဳ႕/ရြာ လမ္းမေဘးေန အိမ္ျခံ၀န္းမ်ားအား တရားစြဲဆို အေရးယူျခင္းမွ ကင္းလြတ္ ခြင့္ေပးရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရအားတိုက္တြန္းေၾကာင္း " အဆိုကို တင္သြင္းရာ လႊတ္ေတာ္က မွတ္တမ္း တင္သည္။ 

No comments:

Post a Comment