Sunday, February 15, 2015

သမာသမတ္ရွိတဲ့ ေရြးေကာက္ပဲြျဖစ္ဖုိ႔ဆုိရင္

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ၂ဝ၁၅ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိၿပီး ျပည္တြင္းျပည္ပေရြးေကာက္ပြဲ ေလ့လာေစာင့္ ၾကည့္သည့္အဖြဲ႕မ်ား သည္လည္း တရားဝင္ေလ့လာ ေစာင့္ၾကည့္ခြင့္ ရရွိၾကမည္ျဖစ္သည္။ အသြင္ကူးေျပာင္း ဆဲႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္ ျပည္သူမ်ား၏ ပါဝင္ပတ္သက္မႈတို႔သည္ လြန္စြာ အေရးပါလွသည္။



 ေရြးေကာက္ ပြဲ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာမႈမ်ားသည္ ဘက္လိုက္မႈကင္းစြာ ရပ္တည္ျခင္း အားျဖင့္ ေရြးေကာက္ ပြဲျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္လုံးအေပၚ ယုံၾကည္မႈျမင့္တက္လာေစ၍ ေရြးေကာက္ပြဲ၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ေရြးေကာက္ပြဲ အတြင္း ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည့္ မသမာမႈမ်ားႏွင့္ အျငင္းပြားမႈမ်ား ကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လာမည့္ေရြးေကာက္ ပြဲတြင္ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည့္ အရပ္ဘက္လူမႈ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုျဖစ္သည့္ PACE (ယုံၾကည္ရေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ေပၚေပါက္ေရး ျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္း လႈပ္ရွားမႈအဖြဲ႕) ၏ အမႈေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္သူ ဦးစိုင္းရဲေက်ာ္စြာျမင့္အား ေရြးေကာက္ပြဲက႑အတြက္ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခဲ့သည္။
ေမး ။ ။ ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ခုမွာ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူေတြဘာေၾကာင့္လိုအပ္လဲ။ 
ေျဖ ။ ။ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူေတြ  ဘာေၾကာင့္လိုလဲဆိုေတာ့ ပထမဆုံးအခ်က္ကေတာ့ အျငင္းပြားစရာကိစၥတစ္ခုျဖစ္လာခဲ့ရင္ ဘက္မလိုက္ဘဲ သုံးသပ္ေပးႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းရွိေနဖို႔ပဲ။ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာ သူေတြက ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္စဥ္ပိုၿပီးေတာ့ သန္႔ရွင္းလာဖို႔အတြက္ ေစာင့္ၾကည့္တာ။ ဘက္မလိုက္တဲ့ ေရြးေကာက္ ပြဲ ေလ့ လာေစာင့္ၾကည့္သူေတြရဲ႕ အဓိက သေဘာ တရားက ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဘယ္သူႏိုင္တယ္။ ဘယ္သူ႐ႈံးတယ္ဆိုတာကို မၾကည့္ဘူး။ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က ေရြးေကာက္ ပြဲျဖစ္စဥ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈရွိသလဲ၊ ဘယ္ေလာက္တာဝန္ခံႏိုင္တယ္။ အမ်ိဳးသမီး ေတြ ပါဝင္မႈရသလား၊ လူနည္းစုေတြ ပါဝင္မႈ ရသလား။ ဘယ္ေလာက္ပါဝင္မႈ ရွိသလဲဆိုတာကို ၾကည့္တာ။ အမွားရွာတာ၊ မသမာမႈကို ေစာင့္ၾကည့္တာ ထက္ပိုၿပီး ေက်ာ္ပါ တယ္။ ဒီမိုကေရစီကို ပိုၿပီးေတာ့ အေထာက္အကူျပဳတယ္။ 
ေမး ။ ။ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့သူေတြမရွိရင္ ဘာေတြျဖစ္လာ  ႏိုင္လဲ။ 
ေျဖ ။ ။ ေစာင့္ၾကည့္သူေတြမရွိရင္ လူထုရဲ႕ယုံၾကည္မႈကို  ရမွာမဟုတ္ဘူး။ လူထုယုံၾကည္မႈမရွိရင္ ဒီမိုကေရစီ အားေကာင္းဖို႔ မလြယ္ဘူး။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲျဖစ္စဥ္ ကိုသမာသမတ္က်တယ္လို႔ ယုံၾကည္ေလေလ ေနာင္လာ မယ့္ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ လူထုရဲ႕ပါဝင္မႈပိုၿပီးေတာ့ အားေကာင္းလာေလပဲ။ ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ခုမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္ တဲ့ပါတီေတြ၊ ေရြးေကာက္ပြဲကို စီမံခန္႔ခြဲတဲ့ သူေတြပါမယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ စီမံခန္႔ခြဲတဲ့သူေတြကို မ်ားေသာအားျဖင့္ အစိုးရက သတ္မွတ္ေပးတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ အစိုးရကလည္း သူ႔ရဲ႕လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြ မွန္ကန္ေၾကာင္း ေျပာမယ္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ ဘက္ကလည္း သူတို႔ရဲ႕ ဆုံး႐ႈံးနစ္နာမႈေတြကို သူတို႔ေျပာမယ္။ ဒီအခါမွာ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္စဥ္ႀကီးကို ၾကားကေနၿပီး ဓမၼဓိ႒ာန္က်က်သုံးသပ္ ေပးႏိုင္မယ့္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ လိုအပ္လာၿပီ။ လူထုက ေရြးေကာက္ပြဲ ဆိုတာ အစိုးရကလုပ္တာ လို႔ပဲျမင္တယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲအေပၚ လူထုက သံသယ ျဖစ္တာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္စဥ္ကို လူေတြကမသိတာနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္စဥ္မွာ လူထုကပါဝင္မႈမရတာ ေတြေၾကာင့္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ပါဝင္မႈ မ်ားေလ ျပည္သူလူထုရဲ႕ယုံၾကည္မႈ ပိုမိုရရွိ ေလပဲ။ 
ေမး ။ ။ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာ သူေတြေၾကာင့္ ဘယ္လို အက်ိဳးရလဒ္ေတြ ရွိလာႏိုင္သလဲ။
ေျဖ ။ ။ ေရြးေကာက္ပြဲ ေန႔မွာ ျဖစ္ေပၚႏိုင္တဲ့ မသမာမႈေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မယ္။ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းေတြက ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္စဥ္တစ္ခုလုံးရဲ႕ အစကေနအဆုံး ထိ ေစာင့္ၾကည့္ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပြဲၿပီးသြားတဲ့အခါမွာ သုံးသပ္ခ်က္ေတြ၊ အစီရင္ခံစာေတြ ထြက္ေပၚလာမယ္။ ဒီအေပၚမွာ ေနာက္ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ရင္ ဘယ္ ဥပေဒေတြ ကိုေတာ့ ျပင္ဆင္ရမယ္။ ဘယ္မူေဘာင္ကေတာ့ လစ္ဟာ ခ်က္ေတြရွိတယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရွိလာမယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အရပ္ဘက္လူမႈအဖြဲ႕အစည္းေတြ ပါဝင္ေစာင့္ၾကည့္အကဲ ခတ္တဲ့အတြက္ မသမာမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တယ္။ မဲ႐ုံမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရွိေနျခင္းအားျဖင့္ ပါတီအေနနဲ႔ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မဲ႐ုံတာဝန္ရွိသူ ေတြအေနနဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း မသမာမႈေတြ လုပ္ဖို႔ခဲယဥ္းသြားမယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲကို ပိုၿပီးေတာ့ သမာသမတ္ရွိလာေစတယ္။
ေမး ။ ။ ေရြးေကာက္ပြဲ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ သူေတြက  ေရြးေကာက္ပြဲရဲ႕ ဘယ္လိုအခန္းက႑ကေနစၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာ မႈေတြ ျပဳလုပ္ၾကသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ပုံမွန္အတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ ဥပေဒမူေဘာင္ေတြ စၿပီး ေရးဆြဲတဲ့အခ်ိန္ကေန ေနာက္ဆုံးေရြး ေကာက္ပြဲ ရလဒ္ ထြက္ေပၚအၿပီး အျငင္းပြားမႈေတြအထိ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာၾကတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြ၊ မူေဘာင္ေတြကို သုံးသပ္ၿပီး ဘယ္ပါတီကိုအသားေပးတယ္။ဘယ္ပါတီကိုေတာ့ ဖိႏွိပ္ထားတယ္။ ဘယ္လူမ်ိဳးစုကေတာ့ ပါဝင္ခြင့္မရဘူးဆိုတာကေန၊ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့အေျခခံဥပေဒအထိ ထည့္သြင္း စဥ္းစားဖို႔လိုတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ သီးျခားသက္ဆိုင္တဲ့ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာ သူေတြအတြက္ ထုတ္ျပန္ တဲ့ဥပေဒေတြနဲ႔ နည္းဥပေဒေတြကို သုံးသပ္ဖို႔လိုတယ္။ ၿပီးရင္မဲစာရင္းျပဳစုတဲ့ ကိစၥေတြ၊ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပရာမွာ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က သုံးတဲ့ပစၥည္း ကိရိယာေတြရဲ႕ အရည္ အေသြးကအစ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ္။ ဥပမာ.. တံဆိပ္တုံးထုမယ္ ဆိုရင္ေတာင္ မင္အရည္အေသြး၊ စာရြက္အရည္အေသြး အဲဒါေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔သိဖို႔လိုတယ္။တံဆိပ္တုံးထုၿပီးရင္ မင္က ခ်က္ခ်င္းမေျခာက္ဘဲ စာရြက္ရဲ႕ ဟိုဘက္မွာသြားကပ္ၿပီး ပယ္မဲျဖစ္ႏိုင္မလား။ စာရြက္ေတြေပၚမွာ မင္ျပန္႔သြားၿပီး ပယ္မဲျဖစ္ႏိုင္ မလားေပါ့။ အဲလိုမ်ဳိးေတြ ေစာင့္ၾကည့္ ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက မဲ႐ုံေတြ ေနရာခ်တာေတြကို ေလ့လာရမယ္။ မဲ႐ုံေတြက အလြန္ ေဝးေနသလား။ ေနာက္ဘာသာ ေရးအကဲဆတ္တဲ့ ေနရာမ်ိဳးမွာ မဲ႐ုံထားရင္ တစ္ဖက္က မဲမထည့္ရဲတာမ်ိဳး။ လုံျခံဳေရးအရ စိတ္မခ်တဲ့ေနရာမ်ိဳးမွာ မဲ႐ုံသြားလုပ္ထားတာမ်ိဳး။ အဲဒါ ေတြကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔က ၾကည့္ဖို႔လိုတယ္။ မဲဆႏၵနယ္ေတြကေကာ အေျပာင္းအလဲရွိသလား မရွိဘူးလား။ ဒါေတြကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္ခင္မွာ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာရတဲ့ကိစၥေပါ့။
ေနာက္ေရြးေကာက္ပြဲေန႔ မွာဆိုရင္ မဲ႐ုံဖြင့္တဲ့အခ်ိန္၊ ပိတ္တဲ့အခ်ိန္ေတြကို အတိအက်ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ လိုတယ္။ တစ္ေနကုန္ မဲထည့္တဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔လို တယ္။ မဲေရတြက္တဲ့ကိစၥ။မဲစာရင္းအခ်ဳပ္ ျပဳလုပ္တဲ့ရလဒ္ေတြ၊ မဲစာရင္းရလဒ္ေၾကညာတာေတြ၊ အျငင္းပြားမႈေတြအထိ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ္။ အျငင္းပြား မႈေတြမွာ၊ ခုံ႐ုံးေတြမွာ၊ အမႈခ်ိန္းေတြမွာ သြားၾကည့္ခြင့္ရမလား၊ မရရင္အမႈတြဲေတြ ၾကည့္ခြင့္ ရမလားေပါ့။ ဒါမွစီရင္ခ်က္ေတြဟာ သန္႔ရွင္းသလား၊တရားမွ်တမႈရွိသလားဆိုတာေတြကိုၾကည့္ၿပီး ေနာက္လုပ္မယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲ အတြက္ ဘယ္ေနရာမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိတယ္။ ျပင္ဆင္မႈ လိုအပ္တယ္ ဆိုတာေတြ ေထာက္ျပလို႔ရလာမယ့္ အစီရင္ခံစာေတြ ထြက္လာမယ္။ 
ေမး ။ ။ေရြးေကာက္ပြဲ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာ သူေတြအေန နဲ႔ ဘယ္လိုအျပဳအမူေတြကိုေတာ့ ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔လိုသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ပထမ အေရး အႀကီးဆုံး အခ်က္ကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲေလ့လာ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ အရပ္ဘက္လူ႕အဖြဲ႕ အစည္းေတြက ပါတီတစ္ခုခု၊ လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ ေယာက္ကိုစြဲၿပီး ဘက္လိုက္လို႔မရဘူး။ ဒါကလုံးဝေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ကိစၥ။ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာမႈကို အေၾကာင္းျပၿပီး မဲဆႏၵရွင္ ေတြရဲ႕လၽွိဳ႕ဝွက္မဲေပးတဲ့ အခြင့္အေရးကို ထိပါးလို႔မရဘူး။ မဲ႐ုံက ႀကီးၾကပ္ေနတဲ့ျဖစ္စဥ္မွာ အျငင္းပြားစရာကိစၥေတြ၊ နည္းစနစ္ပိုင္းအရ မွားယြင္းမႈေတြကို နည္းစနစ္တက် ေလ့လာထားတဲ့ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူေတြဟာ အဲ့ဒီလိုကိစၥေတြမွာ ပိုၿပီးေတာ့သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဝင္ပါတာမ်ိဳး၊ စြက္ဖက္တာမ်ိဳး လုံးဝလုပ္လို႔မရဘူး။ မဲ႐ုံဝန္ထမ္းေတြက အေတြ႕အၾကံဳနည္းပါးလို႔ မေတာ္တဆမွားတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနရင္ေတာင္ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာ ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒါေတြကမွားေနပါ တယ္လို႔ ဝင္ေရာက္ေျပာဆိုခြင့္မရွိဘူး။ ႏိုင္ငံေရးပါတီကိုယ္စား ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အရပ္ဘက္ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာ သူေတြအၾကား ကြာျခားခ်က္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီ တစ္ခုခု အတြက္ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ ေပးရသူေတြက ဒီလိုျပႆနာေတြမွာ ဝင္ေရာက္ေျပာဆိုႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရး ရွိတယ္။
အရပ္ဘက္လူမႈ အဖြဲ႕အစည္း ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာသူေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကို အစီရင္ ခံစာေရးတဲ့ အခါမွာလည္း ပုဂၢိဳလ္စြဲနဲဲ႔ စိတ္ခံစားမႈအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ေျပာမယ့္အစား အျပင္မွာ လက္ေတြ႕ ေတြ႕ရတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြ အေပၚအေျခခံၿပီး အစီရင္ခံစာေတြကို ေရးသားရမွာပါ။
ေမး ။ ။ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာမႈ ၿပီးစီးသြားတဲ့အခါ ထြက္ေပၚလာမယ့္ အစီရင္ခံစာေတြက ဘယ္လိုေနရာေတြမွာ ျပန္အသုံးခ်ႏိုင္လဲ။ ဘယ္လိုအက်ိဳးျပဳႏိုင္သလဲ။
ေျဖ ။ ။ ပထမဆုံးအခ်က္က အစီရင္ခံစာက အေထာက္ အထားခိုင္လုံရင္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ကို အၾကံေပးလို႔ ရတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္တစ္ခုလုံးမွာ ဘယ္ေနရာမွာေတာ့ မဲဆႏၵရွင္အသိပညာေပးမႈ အားနည္းလို႔ မဲေပးတဲ့သူနည္းတယ္။ဘယ္ဥပေဒမူေဘာင္ကေတာ့ လက္ေတြ႕အသုံးခ်တဲ့ေနရာမွာ အဆင္မေျပဘူး။ ဘယ္မူေဘာင္ေတြကေတာ့ ျပင္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့ အၾကံÓဏ္ေတြကို ေပးလို႔ရတယ္။ ေနာက္အခ်က္က မဲဆႏၵရွင္ ပညာေပးလုပ္ငန္းေတြဟာ ေရြးေကာက္ပြဲနားနီးမွ ေပးရတဲ့ အရာေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အရပ္ဘက္လူမႈ အဖြဲ႕အစည္းေတြကို ဘယ္ေနရာ ေတြမွာေတာ့ ပညာေပးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေပးဖို႔လိုမယ္ဆိုၿပီး သူတို႔ရဲ႕ စီမံကိန္းေတြေရးဆြဲရာမွာ အေထာက္အကူ ေပးႏိုင္တယ္။ ၿပီးရင္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ျဖစ္ေပၚတဲ့ မသမာ မႈေတြကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္တယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံေရးပါတီနဲ႔ ဘယ္ကိုယ္စားလွယ္က မသမာမႈလုပ္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ ေျပာရ ရင္ေတာ့ လူထုကေနေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္စဥ္ အေပၚမွာ သုံးသပ္ႏိုင္မယ္ေပါ့။ အစီရင္ခံစာေတြ ၿပီးစီးတာနဲ႔စာအုပ္ ထုတ္ေဝ ျဖန္႔ခ်ိပါတယ္။ အစီရင္ခံစာေတြမွာ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြပါမယ္။
အၾကံဉာဏ္ျပဳခ်က္ေတြပါမယ္။ ၿပီးရင္ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္စဥ္ တစ္ခုလုံး အတြက္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့ လာတဲ့ ေနရာမွာ ဘယ္လိုပစၥည္းေတြ သုံးခဲ့တယ္ဆိုတာပါမယ္။ ဘယ္ေမးခြန္းေတြ ေမးခဲ့တယ္။ ဘယ္ ေနရာေတြကိုသြားၾကည့္ခဲ့တယ္ဆိုတာေတြပါမယ္။
ေမး ။ ။ PACE အေနနဲ႔ အရင္က်င္းပခဲ့တဲ့ ေရြးေကာက္  ပြဲေတြမွာေကာ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာခဲ့ဖူး သလား။ 
ေျဖ ။ ။ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲ တုန္းကေတာ့ အဖြဲ႕အစည္းအေနနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ ကြၽန္ေတာ္ေလ့လာ ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ ဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ အေျခအေနက မတူဘူး။ ေခတ္ကာလအရ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာမႈေတြက စနစ္ မက်ဘူးေပါ့။ ၂ဝ၁၂ က်ေတာ့လည္း ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာ မႈေတြရွိေပမယ့္ မဲဆႏၵရွင္ ပညာေပး လုပ္ငန္းေတြမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ 
ေက်းဇူးတင္ပါ တယ္။
ယုံၾကည္ရေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ေပၚေပါက္ေရး ျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္းလႈပ္ရွားမႈအဖြဲ႕ (People’s Alliance for Credible Election- PACE) ကို ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ျပည္တြင္းအရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ေလာက အလင္းလူမႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကြန္ရက္၊ ပ႑ိတဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အင္စတီက်ဳ႕၊ ရန္ကုန္ႏိုင္ငံေရးသိပၸံေက်ာင္းတို႔က စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ PACE အဖြဲ႕သည္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားကို လြတ္လပ္၍ ပိုမို က်ယ္ျပန္႔စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ယခုအခါတြင္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သည့္ အဖြဲ႕သုံးဖြဲ႕ႏွင့္ ပတ္သက္မႈ မရွိဘဲ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္လ်က္ရွိ သည္။ PACE သည္ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ဘက္မလိုက္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ ေစာင့္ၾကည့္ အကဲခတ္သည့္ အဖြဲ႕အေနျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေနသည္။

No comments:

Post a Comment