ေနျပည္ေတာ္ ဇန္နဝါရီ ၂၉
ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ (၁၂)ႀကိမ္ေျမာက္
ပုံမွန္အစည္းအေဝး န၀မေန႔ကို ယေန႔ နံနက္ (၁၀)နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ လႊတ္ေတာ္အေဆာက္အအုံ
ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
ယေန႔အစည္းအေဝးတြင္ ေရးမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚမိျမင့္သန္း၏
“ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အရလိုအပ္ေနေသာ ဥပေဒဝန္ထမ္းမ်ားအား တရားေရးမ႑ိဳင္ကို
ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္စြာ ထိန္း ေက်ာင္းႏိုင္ရန္အတြက္ အျပည့္အဝခန္႔ထားေပးရန္အစီအစဥ္ ရွိ^မရွိ
သိရွိလိုေၾကာင္း” ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ဦးထြန္းထြန္းဦး က ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ုံးအေနျဖင့္
ဥပေဒ အရာရွိအဆင့္-၄ မ်ားကို ၂၀၁၀-၂၀၁၁ ဘ႑ာေရးႏွစ္၊ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္၊ ၂၀၁၂-၂၀၁၃
ဘ႑ာေရးႏွစ္မ်ားတြင္ ဥပေဒအရာရွိအဆင့္၄ ဦးေရ (၁၀၀)စီခန္႔ထားေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၃-၂၀၁၄
ဘ႑ာေရးႏွစ္ႏွင့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္မ်ားတြင္ ဥပေဒအရာရွိအဆင့္-၄ ဦးေရ (၁၅၀)စီခန္႔ထားေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊
ထို႔ေၾကာင့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္ငါးႏွစ္အတြင္း ဥပေဒ အရာရွိအဆင့္-၄ ဦးေရ (၆၀၀) ခန္႔ထားၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထိုသို႔ဥပေဒအရာရွိမ်ား ျဖည့္တင္းခန္႔ထားခဲ့ေသာ္လည္း
ဒု-ၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒအရာရွိ ဖြဲ႕စည္းပုံ ခြင့္ျပဳအင္အားတြင္ ၂၂၉ဦး ေလ်ာ့နည္းေနဆဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ေရးၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒ႐ုံးတြင္ ၿမိဳ႕နယ္ ဥပေဒအရာရွိ တစ္ဦးတည္းသာ ခန္႔ထားႏိုင္ခဲ့ ပါေၾကာင္း၊
ေရးၿမိဳ႕နယ္တြင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၀ရက္အထိ လက္က်န္အမႈ (၂၇)မႈရွိသျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒအရာရွိ
တစ္ဦးအေနျဖင့္ အမႈလိုက္ပါ ေဆာင္႐ြက္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို စီမံေဆာင္႐ြက္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနတြင္ရွိပါေၾကာင္း၊
သို႔ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ုံးအေနျဖင့္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ခန္႔ထားခဲ့သည့္
ဥပေဒ အရာရွိ အဆင့္-၄ ဦးေရ (၁၅၀)သည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ရက္က ဗဟိုဝန္ထမ္းတကၠသိုလ္မွ
သင္တန္းဆင္းလာသျဖင့္ ဥပေဒအရာရွိ အဆင့္-၄မ်ားကို လစ္လပ္လ်က္ရွိသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ျဖည့္တင္းခန္႔ထားခဲ့ရာ
ေရးၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒ႐ုံးတြင္လည္း ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၅ရက္က ဒုတိယ ၿမိဳ႕နယ္ဥပေဒအရာရွိ တစ္ဦးခန္႔ထားေဆာင္႐ြက္ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။
၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ခန္႔ထားသည့္
ဥပေဒအရာရွိအဆင့္-၄ ဦးေရ (၁၅၀) သည္ ဗဟိုဝန္ထမ္းတကၠသိုလ္(ေဖာင္ႀကီး)တြင္ သင္တန္း တက္ေရာက္လ်က္ရွိေသာေၾကာင့္
သင္တန္းၿပီးဆုံးခ်ိန္တြင္ လစ္လပ္လ်က္ရွိသည့္ ဥပေဒအရာရွိအဆင့္-၄ ရာထူးမ်ားကို ျဖည့္စြက္ခန္႔
ထားေဆာင္႐ြက္ ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ေတာင္ဥကၠလာပ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္သိန္းလင္း၏
“၁၉၅၃ ခုႏွစ္၊ လယ္ယာေျမ ႏိုင္ငံ ပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး ဥပေဒအရ လယ္ယာေျမမ်ားကို လယ္သမားမ်ားလက္သို႔
ျပန္လည္လႊဲအပ္ရန္ႏွင့္ လ/န (၃၉)ခြင့္ျပဳမိန္႔ မက်ေသးေသာ နစ္နာသူလယ္သမားမ်ားအတြက္ မည္သို႔ေဆာင္႐ြက္ေပး
မည္ကို သိရွိလိုေၾကာင္း” ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး
ေဒါက္တာဝင္းျမင့္ က ၁၉၅၃ခုႏွစ္ လယ္ယာေျမႏိုင္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး အက္ဥပေဒ အာဏာတည္ဆဲ
အခ်ိန္ကာလက လယ္ယာေျမကို ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းေျမအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္
အစိုးရ၏ ခြင့္ျပဳလမ္းၫႊန္ခ်က္အရ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ျခင္းသည္ အခြင့္အမိန္႔အရ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းသာ
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုအခ်ိန္ကာလက မူလလက္ငုတ္ လယ္သမားမ်ားသည္ လယ္ယာေျမစိုက္ပ်ိဳးလုပ္ ကိုင္ခြင့္ကိုသာ
ရရွိခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး လယ္ယာေျမပိုင္ဆိုင္ခြင့္မရွိျခင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ တိုးပြားလာသည့္
လူဦးေရ၊ ေျပာင္းလဲလာမည့္ လူေနမႈစနစ္တို႔အေပၚ ရည္႐ြယ္လ်က္ အနာဂတ္ၿမိဳ႕ျပ ဏူေည အား ေရးဆြဲထားျခင္းျဖစ္ပါသျဖင့္
ျပန္လည္လႊဲအပ္ရန္ အစီအစဥ္မရွိပါေၾကာင္း။
လ/န (၃၉)ခြင့္ျပဳမိန္႔ မက်ေသးေသေျမေပၚတြင္
အေဆာက္အဦမ်ား ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီး ပါက နစ္နာသူ လက္ငုတ္လယ္သမားမ်ားကို စီမံကိန္းေဆာင္႐ြက္ထားရွိသည့္
အေျခအေနေပၚမူ တည္ၿပီး ထိုက္သင့္မၽွတေသာ အက်ိဳးခံစားခြင့္တစ္ရပ္ရရွိေအာင္ ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္
ေပးလ်က္ရွိပါ ေၾကာင္းျဖင့္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
လႈိင္းဘြဲမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေစာသိန္းေအာင္၏
“ယေန႔လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ ေဒသႏၲရ ရပ္ကြက္၊ ေက်းလက္မ်ား၌ တစ္ေန႔တစ္ျခား ပိုမိုဆိုးဝါးလာသည့္
မူးယစ္ေဆးဝါးသုံးစြဲမႈကို အၿပီးသတ္ တားဆီးႏိုင္ေရး အတြက္ တာဝန္ရွိ ျပည္ေထာင္စု မူးယစ္ေဆးဝါး
တားဆီးႏွိမ္နင္းေရး အဖြဲ႕ကို ကူညီပံ့ပိုးေပးႏိုင္မည့္ ေဒသႏၲရရပ္ကြက္၊ ေက်းလက္ မူးယစ္ေဆးဝါးသုံးစြဲမႈ
ကာကြယ္တား ဆီးေရးအဖြဲ႕ကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဦးေဆာင္ ဖြဲ႕စည္းေပး၍ တာဝန္ေပးသင့္ေၾကာင္း
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ သို႔ တိုက္တြန္းေၾကာင္း” အဆိုကိုတင္သြင္းရာ ဖားအံမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚနန္းေစဟြာ
ေထာက္ခံေဆြး ေႏြးသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး
ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေက်ာ္ဇံျမင့္က မူးယစ္ေဆးဝါး အႏၲရာယ္ တားဆီးကာကြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို
ျပည္သူတစ္ဦးတစ္ ေယာက္ခ်င္းအေနျဖင့္ ပါဝင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ၁၉၉၅ခုႏွစ္ မူးယစ္ေဆးဝါးႏွင့္
စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစေသာ ေဆးဝါးမ်ားဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၂၀ အရ “မည္သူမဆို အမ်ားျပည္သူတို႔
ဝင္ထြက္သြား လာႏိုင္သည့္ေနရာတြင္ မိမိ၏ ေရွ႕ေမွာက္၌ ျမစ္မႈက်ဴးလြန္ေနသည္ကို ေတြ႕ရွိသည့္အခါ
ရွာေဖြအမိန္႔မပါဘဲ ထိုျပစ္မႈက်ဴး လြန္သူအား ဖမ္းဆီးျခင္း၊ သက္ေသခံပစၥည္းသိမ္းဆည္း ျခင္းျပဳႏိုင္သည္။
ထိုသို႔ဖမ္းဆီးၿပီးေနာက္ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈမရွိေစဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္
တစ္ဦးဦးထံသို႔ စနစ္တက်လႊဲအပ္ရမည္။ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္မရွိလ်င္ ထိုသူအား သက္ေသခံပစၥည္း မ်ားႏွင့္တကြ
အနီးဆုံး ရဲတပ္ဖြဲ႕ စခန္းသို႔ စနစ္တက်ခ်က္ခ်င္းလႊဲအပ္ရမည္” ဟုျပဌာန္းထားရွိၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သို႔ျဖစ္၍ မူးယစ္ေဆးဝါးအႏၲရာယ္ တားဆီးကာကြယ္ေရး
လုပ္ငန္းမ်ားကို တိုင္းရင္းသား ျပည္သူတစ္ရပ္လုံး ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ဥပေဒျပဌာန္းထားၿပီးျဖစ္ျခင္း၊
ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္ ေက်း႐ြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးမ်ားႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အေထာက္အကူျပဳ
ေကာ္မတီအဖြဲ႕ဝင္ မ်ားကို ေပါင္းစပ္ေဆာင္႐ြက္ရန္ တာဝန္ေပးအပ္ၿပီးျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ရပ္ကြက္
သို႔မဟုတ္ ေက်း႐ြာအုပ္စု မ်ားတြင္ မူးယစ္ေဆးဝါးႏွင့္ စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစေသာ ေဆးဝါးမ်ားအႏၲရာယ္
တားဆီးကာကြယ္ ေရးအဖြဲ႕မ်ားကို ဖြဲ႕စည္းတာဝန္ ေပးအပ္ထားၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဒသႏၲရရပ္ကြက္၊
ေက်း႐ြာ မူးယစ္ေဆးဝါး ကာကြယ္ တားဆီးေရး အဖြဲ႕မ်ားကို ဖြဲ႕စည္း တာဝန္ေပးအပ္ရန္ မလိုအပ္ပါေၾကာင္း
ျဖင့္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ယင္းအဆိုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စက္ခလုပ္ႏွိပ္၍
ဆႏၵမဲေပးသည့္စနစ္ကို အသုံးျပဳၿပီး အဆုံး အျဖတ္ရယူေဆာင္႐ြက္ရာ ေထာက္ခံဆႏၵမဲမ်ားသည့္အတြက္
လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္သည္။
ဝက္လက္ မဲဆႏၵနယ္မွ သူရဦးေအးျမင့္က “ႏိုင္ငံႏွင့္အဝွမ္းတြင္
လူငယ္ထုအတြင္း က်ယ္ျပန္႔စြာ အသုံးျပဳလာေနေသာ မူးယစ္ထုံထိုင္းေဘး ျဖစ္ေစတတ္သည့္ ေဆးဝါးမ်ားေၾကာင့္
ျဖစ္ပြားလာႏိုင္သည့္ အႏၲရာယ္မွ ကာကြယ္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ မူးယစ္ေဆးသုံးစြဲမႈ၊ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကား
မႈမ်ားကို ႏွိမ္နင္းႏိုင္ရန္အတြက္ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန အပါအဝင္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊
တရားစီရင္ေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ မီးသတ္၊ ၾကက္ေျခနီႏွင့္ လူမႈေရးအ သင္းအဖြဲ႕မ်ား ပူးေပါင္းပါဝင္
သည့္ လူထုလႈပ္ရွားမႈ အသြင္ျဖင့္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ အခ်ိန္ကာလသတ္မွတ္ၿပီး
အထူးစီမံခ်က္ခ်မွတ္ကာ စီမံေဆာင္႐ြက္ေပးပါရန္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရသို႔ တိုက္တြန္းေၾကာင္း”
အဆိုတင္သြင္းရာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေထာက္ခံေဆြးေႏြး ၾကသည္။
ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေက်ာ္ဇံျမင့္
က မူးယစ္ေဆးဝါးႏွင့္ စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစေသာ ေဆးဝါးမ်ားအႏၲရာယ္ တားဆီးကာကြယ္ေရးဗဟိုအဖြဲ႕အေနျဖင့္
၂၀၁၄-၂၀၁၅ မွ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ အထိ မူးယစ္ေဆးဝါးပေပ်ာက္ေရး စတုတၳ(၅)ႏွစ္စီမံကိန္းတြင္ ထုတ္လုပ္မႈပေပ်ာက္ေရး၊
သုံးစြဲမႈပေပ်ာက္ေရး၊ တားဆီးႏွိမ္နင္းေရး၊ ျပည္သူလူထုႏွင့္ အျခား အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပူးေပါင္းပါဝင္ေရးႏွင့္
ႏိုင္ငံတကာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရး စသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ (၅)ရပ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ရန္
သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕မ်ားမွ အေသးစိတ္စီမံခ်က္မ်ားခ်မွတ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊
ထို႔ျပင္ တားဆီးႏွိမ္နင္းေရးစီမံခ်က္ မ်ားျဖင့္ ေဒသအလိုက္ အထူးစစ္ဆင္ေရးမ်ားေဆာင္႐ြက္ျခင္းႏွင့္
မူးယစ္ေဆးဝါးပေပ်ာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျမႇင့္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္
(၇)ရပ္ ခ်မွတ္ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိသျဖင့္ ယင္းအဆိုအား မွတ္တမ္းတင္သင့္ပါေၾကာင္းျဖင့္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ယင္းအဆိုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ စက္ခလုပ္ႏွိပ္၍
ဆႏၵမဲေပးသည့္စနစ္ကို အသုံးျပဳၿပီး အဆုံး အျဖတ္ရယူေဆာင္႐ြက္ရာ ေထာက္ခံဆႏၵမဲမ်ားသည့္အတြက္
လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္သည္။
No comments:
Post a Comment