ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈစီးပြားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ပုဂၢလိက အခန္းက႑
ျမွင့္တင္ေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အရွိန္အဟုန္ျမွင့္ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိရာတြင္
ျပည္သူမ်ား၏ လူ႔အခြင့္အေရး ျမွင့္တင္ေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရးတို႔ကိုလည္း ဦးစားေပးအျဖစ္
ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။ ဤဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ခ်က္ႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္
အစိုးရသည္ လူ႔အခြင္႔အေရး အေျခအေနဆိုင္ရာ အထူးအစီရင္ခံစာ တင္သြင္းသူ မစၥရန္ဟီလီအား ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔
လာေရာက္ရန္ ဖိတ္ၾကားခဲ့ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ မစၥရန္ဟီလီသည္ သူမ၏ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ပထမဆံုး
ခရီးစဥ္အျဖစ္ (၁၆ - ၇ - ၂၀၁၄) ရက္ေန႔မွ (၂၆ - ၇ - ၂၀၁၄) ရက္ေန႔ အထိ (၁၀) ရက္ၾကာ ခရီး
လာေရာက္ခဲ့ ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရသည္ မစၥရန္ဟီလီမွ
ေမတၱာရပ္ခံခဲ့သည့္ သြားေရာက္ေလ့လာ ၾကည့္ရႈလုိသည့္ ေနရာမ်ား၊ ေတြ႔ဆံုလိုသူမ်ား အားလံုးကို
သြားေရာက္ ေတြ႔ဆံုႏိုင္ေစရန္ အျပည့္အဝ ပူးေပါင္းညွိႏႈိုင္း စီစဥ္ေပးခဲ့ပါသည္။
ခရီးစဥ္အတြင္း မစၥရန္ဟီလီသည္ ရန္ကုန္၊ စစ္ေတြ၊
ေမာင္ေတာ၊ ဗန္းေမာ္၊ ျမစ္ႀကီးနား၊ မႏၱေလးႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္မ်ားသို႔ သြားေရာက္ခဲ့ၿပီး၊
ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီမ်ား၊ အစိုးရပိုင္း တာဝန္ရွိသူ အႀကီးအကဲမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ
ေကာ္မရွင္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ေကာ္မတီမ်ားမွ အဖြဲ႔ဝင္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္
တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီဥကၠဌ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ
လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးမႈ အဖြဲ႔၊
ဘာသာေပါင္းစံု ေသြးစည္းညီညြတ္ေရး အဖြဲ႔၊ လူမႈအသိုက္အဝန္း၊ သတင္းသမားမ်ား၊ ေရွ႔ေနမ်ား၊
၈၈ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေက်ာင္းသားအဖဲြ႔၊ ယံုၾကည္ခ်က္ဆိုင္ရာ အက်ဥ္းသားဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ လာၿပီးသူမ်ား၊
၎မွ ေတြ႔ဆံုရန္ ေမတၱာရပ္ခံထားသည့္ အက်ဥ္းသားမ်ား၊ သံတမန္ အသိုက္အဝန္း၊ ကုလသမဂၢ ဌာေန
ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔၊ လူသားခ်င္း စာနာ ေထာက္ထားမႈ ဆိုင္ရာဌာေန အဖြဲ႔တုိ႔ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့
ပါသည္။
ခရီးစဥ္အၿပီး မစၥရန္ဟီလီမွ သတင္းထုတ္ျပန္ရာတြင္
ႏိုင္ငံေရး၊ စီပြားေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး နယ္ပယ္မ်ားတြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ႏွင့္
ထိေရာက္မႈရွိသည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား သိသာထင္ရွားစြာ ေတြ႔ျမင္ရသည့္ အတြက္ အသိအမွတ္ျပဳ
ဂုဏ္ျပဳခ်ီးက်ဴးေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ေနာက္ေၾကာင္း
ျပန္လွည့္ေစႏိုင္သည့္ စိုးရိမ္ဖြယ္ လကၡဏာရပ္မ်ားကိုလည္း စိစစ္ဟန္႔တားရန္ လိုေၾကာင္း၊
လူမႈအသိုက္အဝန္းႏွင့္ သတင္းေလာကတို႔၏ လႈရွားမႈမ်ားကို ဟန္႔တား အေရးယူရန္ တရားစီရင္ေရး
စနစ္ႏွင့္ ဥပေဒတို႔ကို အသံုးျပဳလ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ လြတ္လပ္စြာ ေဖၚထုတ္ ေျပာၾကားခြင့္၊
သင္းပင္းဖြဲ႔စည္းခြင့္ႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ စုရံုးခြင့္ တို႔သည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ
အႀကိဳကာလ အတြက္ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္ေသာ အရာမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေခတ္ႏွင့္ မညီေသာ ဥပေဒမ်ား
သံုးသပ္ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳး ဘာသာကာကြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းမ်ား ရုပ္သိမ္းရန္ လုိလားေၾကာင္း
စသည္ျဖင့္ သူမ၏ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ အႀကံျပဳခ်က္ မ်ားကုိလည္း ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့ ပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ဒီမုိကေရစီ အသုိက္အဝန္း တစ္ရပ္သုိ႕
ေရွးရႈလ်က္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးႏွင့္
တရားဥပေဒ စုိးမုိးေရးတုိ႕ကုိ ဦးစားေပး ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္
တရားဥပေဒ စုိးမုိးေရးတုိ႕ကုိ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ရန္အတြက္ တည္ဆဲ ျပည္တြင္း ဥပေဒ တစ္ရပ္ရပ္အား
ခ်ိဳးေဖာက္သည့္ မည္သူကုိမဆုိ ဥပေဒအရ အေရးယူသြားရန္ လုိအပ္ပါသည္။ မည္သည့္ လြတ္လပ္ခြင့္
တစ္ရပ္ရပ္ကုိ မဆုိ ဥပေဒႏွင့္အညီ က်င့္သုံးျခင္းအတြက္ အေရးယူျခင္းမ်ိဳး မရွိပါ။ မီဒီယာ
လြတ္လပ္ခြင့္အားလည္း ကန္႕သတ္ထားျခင္း မရွိပါ။ သုိ႕ေသာ္ တရားဥပေဒ ခ်ိဳးေဖာက္သူ မည္သူမဆုိ
ႏုိင္ငံေတာ္၏ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားအရ အေရးယူ ခံရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ျပည္သူအမ်ား၏
သေဘာဆႏၵကုိ ထည့္သြင္းစဥ္းစားလ်က္ ျပည္သူမ်ား အက်ိဳးကုိ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္ ဖြဲ႕စည္းပုံ
အေျခခံဥပေဒ ႏွင့္အညီ ေခတ္မမီေသာ ဥပေဒမ်ား ျပင္ဆင္ျခင္း၊ အသစ္ ေရးဆြဲျခင္းမ်ားလည္း ျပဳလုပ္လ်က္ရွိပါသည္။
ဤသုိ႕ ဥပေဒမ်ား ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ေရးဆြဲျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ ရွိေစရန္
အထူးအေလးေပး ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသကဲ့သုိ႕ ျပည္သူတုိ႕၏ ဆႏၵကုိလည္း အေလးထားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
၁၉၈၂ ခုႏွစ္ တည္ဆဲ ႏုိင္ငံသား ဥပေဒတြင္ ၁၈၂၃
ခုႏွစ္ မတုိင္မီကပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အတြင္း၌ အၿမဲတမ္းအေျခခ် ေနထုိင္သည့္ ကခ်င္၊
ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ ဗမာ၊ မြန္၊ ရခုိင္၊ ရွမ္းစသည့္ တုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားသည္
ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းစြာ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္
သမိုင္းတြင္ မည္သည့္အခါကမွ် မရွိခဲ့သည့္ “ရုိဟင္ဂ်ာ”ဟူသည့္ အသုံးအႏႈန္းကုိ လက္ခံထားျခင္း
မရွိသကဲ့သုိ႕ အသိအမွတ္ ျပဳထားျခင္းလည္း မရွိပါ။ ႏုိင္ငံသားျဖစ္မႈ ကိစၥအား ၁၉၈၂ ခုႏွစ္
ႏုိင္ငံသား ဥပေဒႏွင့္ အညီသာ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ဒီမုိကေရစီ လူ႕အသုိက္အဝန္းတစ္ရပ္
တည္ေဆာက္ျခင္းကုိ ျပည္သူဗဟုိျပဳ မူဝါဒ တစ္ရပ္ျဖင့္ အားသြန္ခြန္စုိက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လ်က္
ရွိရာတြင္ ျပည္သူမ်ားကလည္း ဒီမုိကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ား ခံစား က်င့္သုံးျခင္းႏွင့္ အတူ
လက္တြဲပါဝင္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ ရွိပါသည္။ ဤသုိ႕ ႀကိဳးပမ္းရာတြင္ တာဝန္သိမႈႏွင့္ တာဝန္ယူမႈ
တုိ႕ကုိလည္း တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ မွ်တစြာ တုိးတက္ ျဖစ္ေပၚလာရန္ႏွင့္ ရင့္က်က္လာမွသာ
ဒီမုိကေရစီ လူ႕အသုိက္အဝန္း ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္သုိ႕ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းစြာျဖင့္ ေရာက္ရွိမည္
ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ဤရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္သို႕ ေရာက္ရွိရန္ မဆုတ္မနစ္
ႀကိဳးပမ္းသြားမည္ဟု သံႏၷိဌာန္ ခ်ၿပီး ျဖစ္သည့္အတုိင္း မည္သုိ႕ေသာ အခက္အခဲမ်ား၊ စိန္ေခၚမႈမ်ား
ႀကဳံေတြ႕ ရသည္ ျဖစ္ေစ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းလ်က္ ေရွ႕သုိ႕ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ႏုိင္ငံတကာ အသုိက္အဝန္းအေနျဖင့္ ဒီမုိကေရစီ
ေျပာင္းလဲစ ႏုနယ္ေသးသည့္ ႏုိင္ငံတစ္ခုက ရင္ဆုိင္ ေျဖရွင္းေနရသည့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္
အခက္အခဲမ်ားကုိ သေဘာေပါက္ နားလည္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပကတိ အေျခအေနမ်ားကုိလည္း
မွ်တစြာႏွင့္ ေျဖာင့္မတ္စြာ ရႈျမင္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။
အရွိန္အဟုန္
ရရွိလ်က္ရွိသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ပုိမုိတုိးတက္လာေရး၊
အထူးသျဖင့္ ျမန္မာျပည္သူမ်ား၏ လူ႕အခြင့္အေရး တုိးျမွင့္ေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရးတုိ႕ တုိးျမွင့္
ေဆာင္ရြက္ ခ်က္မ်ား အေပၚ အျပဳသေဘာျဖင့္ ကူညီအားေပးရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း ေဖၚျပအပ္ပါသည္။
ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာန
ေနျပည္ေတာ္
ရက္စြဲ၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊
ဇဴလုိင္လ
၃၁
No comments:
Post a Comment