Thursday, May 1, 2014

သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ကို တုံ႔ျပန္ႏိုင္မည့္ စြမ္းအားစုမ်ားကို အၿမဲ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနေစရန္ လိုအပ္

ေနျပည္ေတာ္ ဧၿပီ ၃၀
အမ်ိဳးသား သဘာ၀ေဘးကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဗဟိုေကာ္မတီ အစည္းအေဝးအမွတ္စဥ္(၁/၂၀၁၄)အား လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန အစည္းအေဝးခန္းမ၌ ယေန႔နံနက္ ၉ နာရီခြဲကက်င္းပရာ အမ်ိဳးသား သဘာ၀ေဘး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဗဟိုေကာ္မတီဥကၠ႒ ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတဦးဉာဏ္ထြန္း တက္ေရာက္မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားသည္။


အစည္းအေဝးသို႔ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ အမ်ိဳးသားသဘာ၀ေဘးကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈ လုပ္ငန္းေကာ္မတီဝင္မ်ား၊ ဆပ္ေကာ္မတီဥကၠ႒မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္သဘာ၀ေဘး ႀကိဳတင္ ကာကြယ္ေရး ေကာ္မတီမ်ားမွ အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ ဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။
ေရွးဦးစြာ ဒုတိယသမၼတဦးဉာဏ္ထြန္းက အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကားရာတြင္ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ျခင္း၊ ဘူမိပထဝီအေနအထားေျပာင္းလဲျခင္း၊ သဘာ၀ပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္စီးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားရသည့္သဘာ၀ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ားႏွင့္ ဓာတုစက္မႈနည္းပညာဆိုင္ရာ မေတာ္တဆမႈမ်ား၊ လုံၿခဳံေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ျဖစ္စဥ္ မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားရသည့္ လူတို႔ဖန္တီးသည့္ေဘးအႏၲရာယ္မ်ားသည္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ား၏ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈကို ၿခိမ္းေျခာက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္မေမၽွာ္လင့္ဘဲ ေဘးအႏၲရာယ္က်ေရာက္သည့္အခ်ိန္တြင္ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံတုံ႔ျပန္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေဘးအႏၲရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခေလၽွာ႔ခ်ၿပီး ႀကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္း၊ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ 
အေရးေပၚတုံ႔ျပန္ျခင္း၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ျခင္း ဟူသည့္အဆင့္(၄)ဆင့္ ပါဝင္ေသာ ေဘးအႏၲရာယ္စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ကို အရည္အေသြးမီထူေထာင္လ်က္ တစ္မ်ိဳးသားလုံးႏိုးၾကားတက္ႂကြစြာ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္သြားၾကရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ သဘာ၀ေဘးအပါအဝင္ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ားေၾကာင့္ အသက္ဆုံး႐ႈံးျခင္း၊ အိုးအိမ္ႏွင့္အသက္ေမြးမႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ သီးႏွံရိကၡာမ်ား၊စားဝတ္ေနေရးဆိုင္ရာ အေထာက္အကူ ပစၥည္းမ်ား၊ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ တိရစၧာ န္ဆုံး႐ႈံးျခင္းမ်ား စသည့္ ခ်က္ခ်င္း လတ္တေလာ ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ားအျပင္ အသက္ေမြးမႈ လုပ္ငန္းအေျခခံမ်ားပ်က္စီးျခင္း၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး လုပ္ငန္းမ်ား ထိခိုက္ျခင္း၊ လမ္း၊ တံတား၊ ဆက္သြယ္ေရး အစရွိေသာ အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ား ပ်က္စီး ဆုံး႐ႈံးျခင္း၊ စိုက္ပ်ိဳးေျမ၏ သဘာ၀မ်ား ပ်က္စီးျခင္း၊ ေသာက္သုံးေရ၏အေျခခံမ်ား ပ်က္စီးျခင္း၊ ကူးစက္ေရာဂါမ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႔ျခင္း စသည့္ကာလအတန္ၾကာ ထိခိုက္မႈမ်ားကိုပါ ျဖစ္ေပၚေစပါေၾကာင္း။
ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈ အတိုင္းအတာသည္-
(က) သဘာ၀ေဘးဒဏ္ခံရေသာေဒသ၏ေပ်ာ့ကြက္၊ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနမႈ အတိုင္းအတာႏွင့္ လူေနမႈအစိပ္အက်ဲ၊
(ခ) ႀကိဳတင္စီမံျပင္ဆင္ထားမႈအေျခအေန၊
(ဂ) က်ေရာက္ေသာ သဘာ၀ေဘးအမ်ိဳးအစားႏွင့္ ျပင္းအားအတိုင္းအဆဟူသည့္ အခ်က္ (၃)ခ်က္အေပၚ မူတည္ပါ ေၾကာင္း။
အေကာင္းဆုံး သင္ခန္းစာ ေဖာ္ထုတ္ဤ အခ်က္(၃)ခ်က္အနက္ တတိယအခ်က္ကို မိမိတို႔ဖန္တီးျပဳျပင္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ပထမႏွင့္ဒုတိယအခ်က္မ်ားျဖစ္သည့္ ေဘးအႏၲရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ားကို ေလၽွာ႔ခ်ျခင္းႏွင့္ ေဘးအႏၲရာယ္စီမံခန္႔ခြဲမႈလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ မိမိတို႔ပါဝင္ရသည့္အခန္းက႑ကို လူထုက သိရွိနားလည္ၿပီး ႏိုးၾကားစြာပါဝင္ပူးေပါင္းမႈျဖင့္ ႀကိဳတင္ေမၽွာ္ေတြးျပင္ဆင္ျခင္းမ်ားကိုမူ သုံးသပ္ေလ့လာမႈ၊ ဉာဏ္အေျမာ္ အျမင္ရွိမႈ၊ အသိပညာႂကြယ္၀မႈ၊ လုံ႔လဝီရိယရွိမႈတို႔ျဖင့္ ထိေရာက္စြာအေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ေဘးအႏၲရာယ္က်ေရာက္မႈျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားမွ အေကာင္းဆုံး သင္ခန္းစာ ေဖာ္ထုတ္လ်က္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းေဒသအလိုက္ေရေျမသဘာ၀ႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္အစီအမံမ်ား ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သဘာ၀ေဘးခံရသည့္ေဒသ၏ အက်ယ္အဝန္းႏွင့္ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈပမာဏအရ အေျခအေနႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပထမအေျခအေနမွာသဘာ၀ေဘးက်ေရာက္မႈ အ႐ြယ္အစားမ်ားအရ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အသီးသီးတို႔အေနျဖင့္ အဓိကအခန္းက႑မွေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ၿပီး ဗဟိုမွပံ့ပိုး ကူညီမႈသာ ေဆာင္႐ြက္ေပးရသည့္ အေျခအေနႏွင့္ ဒုတိယအေျခအေနမွာ သဘာ၀ေဘး က်ေရာက္မႈ အ႐ြယ္အစားႀကီးမားၿပီး ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈမ်ားျပားသျဖင့္ ဗဟိုကအဓိကအခန္းက႑မွ တာဝန္ယူ စီမံကြပ္ကဲ လုပ္ကိုင္ရလ်က္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အသီးသီးတို႔မွပံ့ပိုးကူညီမႈသာ ေဆာင္႐ြက္ရသည့္ အေျခအေန တို႔ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း။
ယင္းအေျခအေနႏွစ္မ်ိဳးအတြက္ ေမၽွာ္မွန္းလ်က္ သဘာ၀ေဘးစီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာ အမ်ိဳးသား အဆင့္ေကာ္မတီႏွင့္ ဆပ္ေကာ္မတီအသီးသီးသည္လည္းေကာင္း၊ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ ယင္း၏ လက္ေအာက္ခံ ဌာနမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္ အသီးသီးသည္ လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္ အသီးသီးသည္လည္း ေကာင္း၊ ရပ္ကြက္/ေက်း႐ြာႏွင့္ ေအာက္ေျခအဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔ေရးဆြဲထားသည့္ စီမံခ်က္မ်ား စံျပဳလုပ္ငန္းစည္းမ်ဥ္းမ်ားအတိုင္း လုပ္ေဆာင္သြားၾကရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
ေဘးအႏၲရာယ္စီမံခန္႔ခြဲမႈလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အလုံးစုံပါဝင္ျခင္း၊ တီထြင္တိုးတက္မႈရွိျခင္း၊ ေဘးျဖစ္ႏိုင္ေျခေပၚမူတည္ျခင္း၊ ေပါင္းစည္းျခင္း၊ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္း၊ ေပါင္းစပ္ၫွိႏႈိင္းျခင္း၊ ပညာရပ္ ဆိုင္ရာကၽြမ္းက်င္မႈရွိျခင္းဟူေသာဥပေဒသမ်ားကို အေျခခံေဖာ္ေဆာင္သြားရန္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အႏၲရာယ္ျဖစ္ပြားမႈေလ်ာ့ပါးေရးႏွင့္ႀကိဳတင္ကာကြယ္ေရးစီမံေဆာင္႐ြက္ျခင္းအပိုင္းတြင္ ေဘးအႏၲရာယ္ အမ်ိဳးအစား အလိုက္ က်ေရာက္ႏိုင္ေသာေဒသမ်ားကိုေဖာ္ထုတ္ျခင္း၊ က်ေရာက္ႏိုင္ သည့္သဘာ၀ေဘး၏ အတိုင္းအဆ၊ သဘာ၀ေဘးက်ေရာက္ေသာေဒသ၏ လူမႈစီးပြားဘ၀အေျခအေနႏွင့္အားနည္းေပ်ာ့ကြက္မ်ားပါ ေဖာ္ထုတ္ေလ့လာၿပီး ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းမ်ားတြင္ ေဘးအႏၲရာယ္ေလ်ာ့ပါးေရးအစီအမံမ်ားကိုပါ တစ္ပါတည္း ဦးစားေပးအဆင့္လိုက္ အေလးထားထည့္သြင္း ေဆာင္႐ြက္သြားရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္းအပိုင္းတြင္ ႀကိဳတင္သတိေပးစနစ္မ်ားသတ္မွတ္ျခင္း၊ အခ်င္းခ်င္းဆက္သြယ္ရန္ သတ္မွတ္ထား ေသာ ဆက္သြယ္မႈစနစ္မ်ား သတ္မွတ္ထူေထာင္ေပးျခင္း၊ သဘာ၀ေဘးစီမံခန္႔ခြဲမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍မီဒီယာမ်ားမွ လူထုအားအသိေပးျခင္း၊ အႏၲရာယ္ကင္းလြတ္ရာသို႔ ကယ္ဆယ္ ေ႐ႊ႕ထုတ္ေရးအတြက္ စီမံခ်က္ေရးဆြဲေလ့က်င့္ထားျခင္း၊ အေရးေပၚကာလ အတြက္လိုအပ္မည့္ ရိကၡာ၊ ေရ၊ အဝတ္အထည္၊ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းအစရွိသည္မ်ားအား တတ္ႏိုင္သမၽွ အသင့္သိုေလွာင္ထားျခင္း၊ မသိုေလွာင္ထားႏိုင္ပါကလည္း ရႏိုင္ေသာေနရာမ်ားႏွင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ႏိုင္ မည့္အစီအစဥ္မ်ား သတ္မွတ္ထားျခင္း၊ အေရးေပၚကာလကြပ္ကဲမႈအဖြဲ႕မ်ားအား ႀကိဳတင္ဖြဲ႕စည္း ေလ့က်င့္ထား ျခင္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ရန္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အေရးေပၚတုံ႔ျပန္ျခင္းအပိုင္းတြင္ ရွာေဖြကယ္ဆယ္ေရး၊ အသက္ရွင္က်န္ရစ္သူေတြ ဆက္လက္ အသက္ရွင္သန္ ေစရန္အတြက္ အမိုးအကာေအာက္အျမန္ဆုံးေရာက္ရွိၿပီး ေႏြးေထြးလုံၿခဳံသည့္ ေစာင့္ေရွာက္မႈရရွိေစေရး၊ အေရးေပၚေထာက္ပံ့ေရး၊ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ကူညီေထာက္ပံ့မႈျပဳေရးတို႔ကို ေဆာင္႐ြက္ၾကရမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေဘးသင့္ျပည္သူမ်ားအတြက္ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လုံၿခဳံျပည့္ဝသည့္ အေျခအေနရွိၿပီဆိုပါက ၄င္းတို႔တြက္ မူလအေျခအေနထက္ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ဘ၀ ရရွိေစရန္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ေပး ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးအပိုင္းတြင္ ရည္မွန္းခ်က္တာဝန္အလိုက္ ေဆာင္႐ြက္ သြားရမည့္ အဖြဲ႔အစည္း၊ ၄င္းတြင္ ပါဝင္မည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္းတာဝန္၊ ဆက္သြယ္မႈစနစ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေထာက္ပံ့မႈပိုင္းဆိုင္ရာ တာဝန္သတ္မွတ္ ခ်က္မ်ား၊ အဆင့္ဆင့္ကြပ္ကဲရမည့္ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ စသည္တို႔ ပါဝင္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး အခါအားေလ်ာ္စြာ လက္ေတြ႕စုဖြဲ႕ေလ့က်င့္ရမည့္အစီအမံမ်ားလည္း ပါရွိရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သဘာ၀ေဘးႀကဳံေတြ႕ေနခ်ိန္တြင္ ျပည္တြင္းစြမ္းအားစုမ်ားကို လိုအပ္သလို ထုတ္ႏုတ္သုံးစြဲႏိုင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔တြင္ ရွိၿပီးျဖစ္သည့္ လူ႕စြမ္းအားအရင္း အျမစ္မ်ား၊ အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ား၊ အသုံးျပဳႏိုင္မည့္ ပစၥည္းကိရိယာမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ သိရွိထားၿပီး လိုအပ္သလို ထုတ္ႏုတ္သုံးစြဲႏိုင္ရမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔၏ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ကို တုံ႔ျပန္ႏိုင္မည့္ စြမ္းအားစုမ်ားကို အၿမဲ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနေစရန္ လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိပါကလည္း ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္႐ြက္ထားရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ 
အေရးႀကီးလၽွင္ ေသြးနီးတတ္သည့္ညီၫြတ္ေရးစိတ္ဓာတ္၊ ေဘးဒုကၡ ေရာက္သူကို ကူညီေပးခ်င္ေသာ လူမႈေရးစိတ္ဓာတ္မ်ားကို လႈံ႔ေဆာ္ေပးၿပီး လူထုအားကိုစုစည္းရယူ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္လည္း လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္ပအစိုးရဌာန၊ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အျခားအဖြဲ႕အစည္း မ်ားႏွင့္လည္းေကာင္း၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ေဒသအတြင္း အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ၫွိႏႈိင္းပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ရန္လိုအပ္ပါက ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ေပးသြားမွာ ျဖစ္သျဖင့္ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး /ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားက မိမိတို႔၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို တင္ျပေဆာင္႐ြက္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း။ ေဘးျဖစ္သည့္ေဒသမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားမပ်က္ျပား၊ မထိခိုက္ေစေရးအတြက္ အရန္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ကိုလည္း စီမံထားရွိၿပီး ေဘးသင့္ ေဒသ လုံၿခဳံေရးႏွင့္တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးအတြက္လည္းေကာင္း၊ ကယ္ဆယ္ေရး ပစၥည္းမ်ား ေဘးသင့္ျပည္သူမ်ား လက္ဝယ္သို႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ေရာက္ရွိေစေရးႏွင့္ အသုံးတည့္ ေစရန္အတြက္ လည္းေကာင္း ေပါင္းစပ္ၫွိႏႈိင္း စီမံေပးရန္လိုပါေၾကာင္း။
မိမိတို႔အစိုးရအဖြဲ႕စတင္တာဝန္ယူစဥ္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက မိန္႔ခြန္း ေျပာၾကားရာတြင္ လည္း ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ မေမၽွာ္မွန္းႏိုင္ေသာ သဘာ၀ေဘး အႏၲရာယ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကူညီကယ္ဆယ္ေရး၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးႏွင့္ သဘာ၀ ေဘးအႏၲရာယ္ ေရရွည္ကာကြယ္ႏိုင္ေရး တို႔အတြက္ လိုအပ္သည့္အစီအမံမ်ားကိုျပန္လည္သုံးသပ္ကာ ျပင္ဆင္ ေဆာင္႐ြက္ ႏိုင္ရန္ ထည့္သြင္းမိန္႔ၾကား ခဲ့ပါေၾကာင္း။
ျမန္မာႏိုင္ငံ သဘာ၀ေဘးေလ်ာ့ပါးေရးလုပ္ငန္းစီမံခ်က္ (Myanmar Action Plan on Disaster Risk Reduction-MAPDRR) ကို ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ဇြန္လမွာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရကအတည္ျပဳေပးၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပူးေပါင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊
ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ထိေရာက္ေသာ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ရည္႐ြယ္ကာ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာ ဥပေဒ (Disaster Management Law) ကိုလည္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၃၁ ရက္ေန႔မွာ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး နည္းဥပေဒကို ဆက္လက္ေရးဆြဲလ်က္ရွိရာ အျမန္ဆုံးထုတ္ျပန္ႏိုင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ဘက္စုံ၊ က႑စုံဖြံ႕ၿဖိဳးမႈလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္မ်ားေၾကာင့္ “ေလွေလွာ္ရင္း တက္က်ိဳး”ဆိုသကဲ့သို႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအရွိန္ကို ေႏွာင့္ေႏွးထိခိုက္မႈမရွိရေအာင္ စီမံေဆာင္႐ြက္ထားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ 
ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေဘးအႏၲရာယ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈစက္ဝန္းပါ အႏၲရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ေလၽွာ႔ခ်ျခင္း၊ ႀကိဳတင္အသင့္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ အေရးေပၚတုံ႔ျပန္ျခင္း၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ျခင္းဟူသည့္ အဆင့္(၄)ဆင့္ အတိုင္း ေကာင္းစြာႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားျခင္းျဖင့္ ထိခိုက္မႈ ေလ်ာ့နည္းၿပီး ေထာက္ပံ့မႈမ်ားလည္း ျမန္ဆန္ထိေရာက္မွာျဖစ္သကဲ့သို႔ ေဘးမျဖစ္မီ၊ ျဖစ္ဆဲ၊ ျဖစ္ၿပီး၊ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားကိုလည္း အခ်ိတ္အဆက္ မိမိျဖင့္ လစ္ဟာမႈမရွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ မွာျဖစ္ပါ ေၾကာင္း။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ အစည္းအေဝး တက္ေရာက္လာၾကသည့္သူမ်ား အေနျဖင့္ေရွ႕ဆက္ ေဆာင္႐ြက္သြားၾကမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မိမိတို႔၏လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကဳံ၊ အသိအျမင္မ်ားႏွင့္အတူ ႐ႈေထာင့္စုံက တင္ျပေဆြးေႏြးေပးၾကပါရန္ႏွင့္ တင္ျပေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားအေပၚမူတည္ၿပီး ခ်မွတ္ေပးအပ္ခံရသည့္ တာဝန္မ်ား ကိုလည္း ထိထိေရာက္ေရာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးၾကပါရန္ တိုက္တြန္းပါေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ ဗဟိုေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႉး ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဘုန္းေဆြကသဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ယင္းေနာက္ အမ်ိဳးသားသဘာ၀ေဘးကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဗဟိုေကာ္မတီဒုတိယဥကၠ႒ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေဒၚျမတ္ျမတ္အုန္းခင္က သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ေလ်ာ့ပါးေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ေဒသတြင္းအဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ မက်ေရာက္မီအဆင့္၊ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ က်ေရာက္ေနစဥ္အဆင့္ႏွင့္ က်ေရာက္ၿပီး အဆင့္ဟူ၍ အဆင့္သုံး ဆင့္ခြဲျခားထားၿပီး ႀကိဳတင္ကာကြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေလ်ာ့ပါး သက္သာေစေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ ရပ္႐ြာလူထု စြမ္းေဆာင္ရည္ျမႇင့္တင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ ရွိပါေၾကာင္း။
ဝိုင္းဝန္းပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ျပည္သူလူထုအတြင္း သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာ အသိပညာမ်ား စိမ့္ဝင္ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစေရးအတြက္ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ေလ်ာ့ပါးမႈ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမႇင့္တင္ေရးသင္တန္းမ်ားကိုလည္း တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္မ်ားတြင္ အလွည့္က် ဖြင့္လွစ္ေဆာင္႐ြက္ေပးေနပါေၾကာင္း၊ လူ႕အသက္ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ား၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ရရွိၿပီးသည့္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအရွိန္အဟုန္မ်ားကို အကာအကြယ္ေပးႏိုင္ၿပီး ပိုမိုေဘးကင္းလုံၿခဳံ၍သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္မ်ားမွ ခံႏိုင္ရည္ရွိသည့္ႏိုင္ငံျဖစ္လာေစရန္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ရန္ႏွင့္ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာစီမံခန္႔ခြဲမႈလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ျပည္သူႏွင့္တစ္သားတည္းပူးေပါင္းၿပီး ဘက္စုံ၊ က႑စုံ ဝိုင္းဝန္းပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္ အမ်ိဳးသားသဘာ၀ေဘးကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဗဟိုေကာ္မတီဝင္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ားက အမ်ိဳးသားသဘာ၀ေဘးကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို မိမိတို႔ သက္ဆိုင္ရာက႑မ်ား အလိုက္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးၾကၿပီး တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ႀကိဳတင္ကာကြယ္ေရး ေကာ္မတီဝင္ဝန္ႀကီးမ်ားက သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္စီမံခန္႔ခြဲမႈလုပ္ငန္းမ်ား၌ စီမံေဆာင္႐ြက္ထားရွိမႈ အေျခအေနမ်ား ႏွင့္ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္႐ြက္ေပးရမည့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးတင္ျပၾကသည္။

ယင္းေနာက္ အမ်ိဳးသားသဘာ၀ေဘးကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဗဟိုေကာ္မတီဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတက တင္ျပခ်က္မ်ားအေပၚ လိုအပ္သည္မ်ားေပါင္းစပ္ၫွိႏႈိင္းေပးၿပီး အစည္းအေဝးကို ႐ုပ္သိမ္းလိုက္ေၾကာင္း သတင္းရရွိ သည္။

No comments:

Post a Comment