Wednesday, February 19, 2014

ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဆပ္ေကာ္မတီသို႔ ေမးျမန္းအႀကံျပဳခ်က္ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနမ်ား၏ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားအား ထုတ္ျပန္ေၾကညာ



(ယမန္ေန႔မွအဆက္)
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းမႈအေပၚ ေဆာင္႐ြက္မႈ အေျခအေနမ်ား
၁။ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး နယ္နိမိတ္ အတြင္းပါဝင္ၿပီး ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္ စည္ပင္သာယာေရးအဖြဲ႕ ဝန္ထမ္းအင္အား မ်ားကို အျခားခ႐ိုင္၊ ၿမိဳ႕နယ္႐ုံးမ်ားသို႔ တြဲဖက္ထားပါသည္။ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္၏ သန္႔ရွင္းသာယာလွပေရး ေဆာင္႐ြက္ရာ၌ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ သန္႔/သာသာဝန္ထမ္းႏွင့္ တြဲဖက္ေဆာင္႐ြက္ရသျဖင့္ ထိေရာက္မႈမရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါ သည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍
စည္ပင္လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိေသာ လုပ္ငန္းမ်ား အား ပိုမိုထိေရာက္စြာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ စည္ပင္မွ တိုက္႐ိုက္ကိုင္တြယ္ ေဆာင္႐ြက္သင့္သည္ဟု ယူဆပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဆိပ္ကမ္း ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္႐ုံးကို သီးျခားျပန္လည္ဖြဲ႕စည္း၍ စည္ပင္သာယာေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ျမစ္တြင္း သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္မည့္အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါသည္။ ေဆာင္႐ြက္မည္ဆိုပါက မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ စတင္ေဆာင္႐ြက္ မည္၊ မေဆာင္႐ြက္ပါက မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ မေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္သည္ကို ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးေပးပါရန္ ေမးျမန္းခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္သည္ ၀ ဒသမ ၅၁၁ စတုရန္းမိုင္ရွိၿပီး ရပ္ကြက္အားျဖင့္ သုံးခု၊ အိမ္ေျခ ၃၀၊ အိမ္ေထာင္စု ၂၄၀၊ လူဦးေရ ၁၅၀၀၊ ဌာနဆိုင္ရာအေဆာက္အအုံ ၁၁ ခုရွိၿပီး ေပါင္းစည္း ေျပစာေကာက္ခံရန္ အလြန္နည္းပါးေသာ ပမာဏျဖစ္ပါသည္။ စားေသာက္ကုန္လုပ္ငန္း ၂၀ ခန္႔ရွိၿပီး လုပ္ငန္းခုနစ္ခုကို လုပ္ငန္းလိုင္စင္ခ်ထား ပါသည္။ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္႐ုံးသည္ ေရးဆြဲၿပီး ဖြဲ႕စည္းပုံအရ မူလခြင့္ျပဳ ၄၂ ဦး၊ ခန္႔ထား ၁၂ ဦးရွိၿပီး အေနာက္ပိုင္းခ႐ိုင္႐ုံးႏွင့္ အျခားၿမိဳ႕နယ္႐ုံးမ်ားတြင္ တြဲဖက္တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေနပါသည္။ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္႐ုံး လုပ္သင့္/မလုပ္ သင့္ကို EC မွာ ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ကိုတင္ျပပါမည္။ လက္ရွိမွာျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွလည္း ကမ္းနားလမ္းတစ္ေလၽွာက္ သန္႔ရွင္းသာယာလွပ ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို တာဝန္ယူ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္က နာယကအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႉးက ဥကၠ႒အျဖစ္ တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္ေနေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ သန္႔ရွင္းသာယာလွပေရး ေကာ္မတီမွလည္း ေဆာင္႐ြက္ေနေသာေၾကာင့္ overlap lapping မျဖစ္ေစရန္ ေပါင္းစပ္အားျဖည့္ ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ ပါမည္။ လမ္းေဘးေဈးသည္ ရွင္းလင္းေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေျဖေလၽွာ႔ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနပါသည္။ လမ္းမႀကီးငါးသြယ္တြင္ အခ်ိန္ပိုင္း အကန္႔ အသတ္ျဖင့္ ေရာင္းခြင့္ျပဳထားၿပီး လမ္းသြယ္မ်ားတြင္ ေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳထားပါသည္။ ေဈးေကာက္ ေကာက္ခံျခင္းမျပဳဘဲ အခ်ိန္မေ႐ြးဖယ္ရွား၍ရရန္ ေဆာင္႐ြက္ထား ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
၂။ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ (၁၁)ရပ္ကြက္ လမ္းသစ္ရိပ္သာ အဆင့္ျမင့္အိမ္ရာ ေဆာက္လုပ္ရန္ ၿမိဳ႕႐ြာႏွင့္ အိုးအိမ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာနမွ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ၿပီး ပထမအႀကိမ္လာေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါသည္။ ဒုတိယအႀကိမ္ စာေဝခဲ့ပါသည္။ ျပည္သူေတြကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ အစီအစဥ္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ကန္႔ကြက္ျခင္းမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္မည့္ အစီအစဥ္ေမးျမန္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၂၆-၁-၂၀၁၄ ရက္ေန႔ နံနက္ ၉ နာရီတြင္ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးရန္ စာျဖန္႔ေဝထားပါ သည္။ လမ္းသစ္ရိပ္သာႏွင့္ပတ္သက္၍ စီမံကိန္းဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္ရန္ အစီအစဥ္ရွိပါသည္။ မၾကာမီမွာပင္ အေဆာက္အအုံ Design ကို သတင္းစာမွ တင္ဒါ ေခၚယူ၍ ၿမိဳ႕ေတာ္အဂၤါရပ္ႏွင့္ကိုက္ညီသည့္ အသင့္ေတာ္ဆုံး Design ကို ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး တည္ေဆာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားပါမည္။ ေဆာက္လုပ္မည့္ ကုမၸဏီ ကိုလည္း အျမန္ဆုံးေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး ေဆာက္လုပ္ေပးမည္။ အေဆာက္အအုံ Design ပိုင္းအား တာဝန္ယူေ႐ြးခ်ယ္ေပးမည္။ ျပည္သူလိုခ်င္တာတစ္မ်ိဳး ေဆာင္႐ြက္ တာတစ္မ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္။ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းခ၊ ေဆာက္လုပ္စဥ္ အတြင္း ငွားရမ္းေနထိုင္ရသည့္ အိမ္လခစရိတ္မ်ား စီစဥ္ေပးမည္။ လမ္း သစ္ရိပ္သာတြင္လည္း ျပန္ေနရမည္။ ေခတ္မီ နည္းပညာမ်ားႏွင့္ ေဆာက္ျခင္းျဖစ္၍ အစိုးရ ပထမသက္တမ္း ကာလအတြင္း ၿပီးေအာင္ ေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
၃။ လသာၿမိဳ႕နယ္မွ လမ္းျဖတ္သန္းရာတြင္ ျပည္သူမ်ားအဆင္ေျပေစရန္ အထူးသျဖင့္ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုမ်ားႏွင့္ မသန္စြမ္းသူမ်ား ပိုမိုလြယ္ကူေစရန္ ခုံးေက်ာ္ တံတားမ်ားအစား ေျမေအာက္မွ ျဖတ္သန္းသြားႏိုင္သည့္ နည္းပညာကို အသုံးျပဳေစလိုေၾကာင္း အႀကံျပဳေမးျမန္းခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ လမ္းျဖတ္သန္း ရာတြင္ ျပည္သူမ်ား ပိုမိုအဆင္ေျပ လြယ္ကူေစရန္ အမိုးပါၿပီး ေ႐ြ႕လ်ား စက္ေလွ ကား တပ္ဆင္ထားေသာ ခုံးေက်ာ္တံတားကို Design  စတင္ထုတ္ေနၿပီး ပုဂၢလိကကုမၸဏီတစ္ခုကို တာဝန္ေပးထားပါသည္။ လက္ရွိ အေနအထားအရ ေျမေအာက္မွ ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္မည့္ နည္းပညာမွာ အခက္အခဲရွိပါေၾကာင္း ေျဖၾကား အပ္ပါသည္။
၄။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Downtown ဧရိယာအတြင္း လမ္းေဘးေဈးသည္ မ်ားျပားမႈကို ေလၽွာ႔ခ်ေပးေစလိုပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဆင္းရဲမြဲေတမႈပေပ်ာက္ေရးကိုလည္း ေဆာင္႐ြက္ရမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ လမ္းေဘးေဈးသည္မ်ားအား အခ်ိန္အကန္႔ အသတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ တစ္ျခမ္းပိတ္၊ တစ္ျခမ္းဖြင့္အစီအစဥ္ျဖင့္လည္း ေကာင္း ေရာင္းခ်ေစသင့္ေၾကာင္း ရပ္မိရပ္ဖမ်ား၊ အေထာက္အကူျပဳအဖြဲ႕မ်ား အေနျဖင့္ အႀကံျပဳေမးျမန္းျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာ ေရးေကာ္မတီအေနျဖင့္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရ၏ လမ္းၫႊန္မႈေအာက္တြင္ ေဆာင္႐ြက္ေနရသည့္အတြက္ ရပ္မိရပ္ဖမ်ား၊ အေထာက္အကူျပဳ အဖြဲ႕မ်ားမွ စၿပီးတင္ျပ ေပးေစခ်င္ပါသည္။ ျပည္သူလူထု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ျဖစ္သည့္အတြက္ ျပည္သူမွစတင္ၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ကို ေဆြးေႏြးတင္ျပေပးမည္ဆိုလၽွင္၊ တက္ညီလက္ ညီေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ဆိုလၽွင္ သမၼတႀကီးၫႊန္ျပသည့္ ျပည္သူ ဗဟိုျပဳစနစ္ကို လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ၿပီးသားျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
၅။ ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္(ေျမာက္ပိုင္း) မဟာဓာတ္အားႀကိဳးလိုင္းေအာက္ ေပ ၃၀၀ အတြင္း အႏၲရာယ္ရွိ၍ ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ၿပီး ယခုအခါ လူေနအိမ္ရာမ်ား ခ်ထားေပး ေနသျဖင့္ အဆိုပါလူေနအိမ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အႏၲရာယ္ရွိျခင္းအတြက္ မည္သို႔ ေဆာင္႐ြက္ထားရွိသည္ကို ေမးျမန္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္ (ေျမာက္ပိုင္း)တြင္ လူေနရပ္ကြက္ Residential Area မ်ားကို စနစ္တက် Town Plan ေရးဆြဲၿပီး ေျမကြက္မ်ားေဖာ္ထုတ္ ေနရာခ်ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ မဟာဓာတ္အားလိုင္း ေအာက္ေပ ၃၀၀ နယ္ေျမအတြင္း လူေနေျမကြက္ခ်ထား ေပးျခင္းမရွိဘဲ ေျမကြက္လပ္ Open Space အျဖစ္သာ ထားရွိခဲ့ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
၆။ ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္(ေျမာက္ပိုင္း) ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ကို ဆက္သြယ္ ထားသည့္ ထားဝယ္ေခ်ာင္ႀကိဳးတံတားအား အႏၲရာယ္ ကင္းေဝးေရးေဆာင္႐ြက္ ေပးရန္ ေမးျမန္းခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ တံတားႀကီးျဖစ္ပါသည္။ အရွည္ေပ ၄၈၀ ရွည္၍ အက်ယ္ေျခာက္ေပရွိသည္။ ၂၃ ႏွစ္ရွိပါၿပီ။ လူဦးေရမ်ားျပားစြာ ျဖတ္သန္းေနေသာ တံတားႀကီးျဖစ္သည္။ ၂၈-၅-၂၀၁၃ ရက္ေန႔တြင္ တံတားအထူးအဖြဲ႕(၁)မွ ႀကိဳး ၁၆ ေခ်ာင္း ျပဳျပင္ လဲလွယ္ထားၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ႀကိဳးတံတား၏ ေရရွည္ခံႏိုင္မႈသည္ ျဖတ္သန္း သြားလာေနသည့္ ျပည္သူလူထုေပၚတြင္မ်ားစြာ မူတည္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကား အပ္ပါသည္။ (ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

No comments:

Post a Comment