Friday, September 27, 2013

ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ မီဒီယာ

မင္းဗထူး
စတုတၳမ႑ိဳင္
စတုတၳမ႑ိဳင္အေၾကာင္း အစခ်ီမိမွေတာ့ ေသာမတ္စ္ကာလိုင္ကပဲ စေျပာ ရေတာ့မွာပါပဲ။ ၁၉ ရာစုသမိုင္းပညာရွင္နဲ႔  စေကာ့ လူမ်ိဳးေတြးေခၚရွင္ ေသာ မတ္စ္ကာလိုင္က  “သူရဲေကာင္းမ်ားႏွင့္  သူရဲေကာင္းဆည္းကပ္မႈ” အမည္ရွိ စာအုပ္မွာ စတုတၳမ႑ိဳင္အေၾကာင္း စာနယ္ဇင္းကို ရည္ၫႊန္းေသာ အယူ အဆျဖင့္ ၁၈၄၁ ခုႏွစ္က အေစာဆုံး သုံးႏႈန္းခဲ့တယ္လို႔ ဖတ္႐ႈေလ့လာရဖူးပါ တယ္။ သူကလည္း  လႊတ္ေတာ္အမတ္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ အက္မြန္ဘတ္ခ္က ၁၇၈၇ ခုႏွစ္ ၿဗိတိသၽွပါလီမန္ အစည္းအေဝးတစ္ခုမွာ လႊတ္ေတာ္အတြင္း စာနယ္ဇင္းအတြက္ ေနရာတစ္ေနရာသတ္မွတ္ေပးျခင္းနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေျပာခဲ့ တဲ့စကားကို ျပန္လည္ရည္ၫႊန္း ခဲ့တာပဲျဖစ္ပါတယ္။

အက္မြန္ဘတ္ခ္က “ပါလီမန္မွာ မ႑ိဳင္သုံးရပ္ရွိတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဟိုနားက သတင္းေထာက္မ်ားအခန္းက သူတို႔ထက္ပိုအေရးႀကီးတဲ့  စတုတၳမ႑ိဳင္ ျဖစ္တယ္။ တင္စားၿပီးေျပာတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊  ရယ္စရာေျပာတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းပဲ ေျပာတာပါ။ စာေရးသားျခင္းက ျဖစ္ေပၚလာ တဲ့ ပုံႏွိပ္ျခင္းဆိုတာဟာ ကၽြန္ေတာ္မၾကာခဏ ေျပာခဲ့သလို ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ညီမၽွတယ္။ စာေရးသားျခင္းကိုသာ အမ်ိဳးမ်ိဳးတီထြင္ၿပီး လုပ္သြားၾကပါ။ ဒီမို ကေရစီက မလြဲဧကန္ရွိလာရမွာပဲ။ တစ္တိုင္းျပည္လုံးကို ဘယ္သူက စကား ေျပာႏိုင္သလဲ။ ေျပာႏိုင္ရင္ ဩဇာရွိမွာပဲ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဥပေဒ ျပဳေရးျဖစ္ျဖစ္  လုပ္ပိုင္ခြင့္အားလုံးမွာ ထာ၀ရမေျပာင္းလဲႏိုင္တဲ့ အင္အားျဖစ္ လာမယ္။ ရာထူးအဆင့္အတန္း အခြန္ဘ႑ာေငြနဲ႔ တျခား ႏွမ္းျဖဴးစရာေတြက ဘာမၽွအေရးမႀကီးပါဘူး။ တကယ္အေရးႀကီး လိုအပ္တာက တျခားလူေတြ နားေထာင္ခ်င္ေအာင္ ေျပာႏိုင္တဲ့ ပါးစပ္တစ္ေပါက္ရွိဖို႔ပါပဲ။ ဒီ့အျပင္ ဘာမၽွ မလိုပါဘူး” လို႔ေျပာခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
၁၈ ရာစုကုန္ခါနီး ဘတ္ခ္တို႔ေခတ္က ၿဗိတိသၽွပါလီမန္မွာ အစဥ္အလာ အရ ပါဝင္ေသာ မ႑ိဳင္ႀကီးသုံးရပ္က ခရစ္ယာန္ဘုန္းႀကီးမ်ား၊ သူေကာင္းမ်ိဳး နဲ႔ အေျခခံျပည္သူလူထုတို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သမိုင္းပညာရွင္ ကာလိုင္ဟာ လူထု ႏိုးၾကားလာမႈနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး စတုတၳမ႑ိဳင္ အေၾကာင္းကို အေတာ္ကေလး ေျပာျပခ်င္ပုံရခဲ့ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ ၁၈၃၇ ခုႏွစ္ထုတ္ “ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရး”သမိုင္းသုံးအုပ္တြဲစာအုပ္မွာ စတုတၳမ႑ိဳင္အေၾကာင္းတစ္ခ်က္ေတာ့ ထည့္ သြင္း ေဖာ္ျပခဲ့ပါေသးတယ္။  “စတုတၳမ႑ိဳင္အျဖစ္ စြမ္းေဆာင္ရည္ရွိေသာ အယ္ဒီတာမ်ား ေပၚထြန္းလာခဲ့ၾကသျဖင့္ လူထုလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ဆပြားတိုး ေစခဲ့သည္။ ခ်ဳပ္တည္း မထားေတာ့သျဖင့္ မေရမတြက္ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လူအင္အားႀကီးထြား လာခဲ့သည္။”ဟု ေရးသားထားပါတယ္။ ထိုစဥ္က ျပင္သစ္ ႏိုင္ငံရဲ႕မ႑ိဳင္သုံးရပ္ကေတာ့ ဘုရားေက်ာင္းမ်ား၊ မႉးမ်ိဳးမတ္ႏြယ္မ်ားနဲ႔ ႏိုင္ငံ သားမ်ားပဲ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဘတ္ခ္အျပင္ စတုတၳမ႑ိဳင္ အသုံး အႏႈန္းကို တီထြင္ ခဲ့ၾကသူ အနည္းဆုံး အျခား ႏွစ္ဦးလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ၿဗိတိသၽွ ႏိုင္ငံေရးသမား ဟင္နရီဘေရာက္ဟမ္ က  ၁၈၂၃/၂၄ ခုႏွစ္ခန္႔က   စတုတၳ မ႑ိဳင္ အေၾကာင္း    ပါလီမန္ မွာတစ္ႀကိမ္ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ သမိုင္းပညာရွင္  ေသာမတ္စ္မက္ေကာေလးကလည္း ၁၈၂၈ ခုႏွစ္၊ “ေဟာ္လမ္ဖြဲ႕စည္းပုံသမိုင္း”စာအုပ္တြင္ တစ္ႀကိမ္ေဖာ္ျပခဲ့ဖူး ေၾကာင္းသိရပါတယ္။   ကာလိုင္က စာနယ္ဇင္းကို     စတုတၳ မ႑ိဳင္အျဖစ္ လူအမ်ား လက္ခံလာေအာင္ မတင္ျပႏိုင္ေသးမီ ေစာေစာပိုင္း စာေရးဆရာ တခ်ိဳ႕က စတုတၳမ႑ိဳင္ကို ေရွ႕ေနမ်ား၊ ဘုရင္မမ်ားရဲ႕ၾကင္ရာေတာ္မ်ား၊ အလုပ္ သမားသမဂၢမ်ား(သို႔မဟုတ္) ပစၥည္းမဲ့ လူတန္းစားမ်ားအတြက္ ရည္ၫႊန္းၿပီး သုံးစြဲခဲ့ၾကတာကိုလည္း ဖတ္႐ႈေလ့လာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထိုစဥ္တုန္း က စတုတၳမ႑ိဳင္ကို ႏိုင္ငံမွာ  အတည္တက် ရွိၿပီးသားျဖစ္ေနတဲ့ မ႑ိဳင္ သုံးရပ္နဲ႔ ဆက္စပ္ရည္ၫႊန္းဖို႔အတြက္ အသုံးျပဳခဲ့ၾကတယ္လို႔ ဆိုရမွာျဖစ္ပါ တယ္။
စတုတၳ မ႑ိဳင္ဟူေသာ  အသုံး အႏႈန္းရဲ႕ အစဟာ    တစ္သမတ္တည္း အေျပာင္းအလဲမရွိဘဲ ျဖစ္ေပၚ လာခဲ့တာ မဟုတ္တဲ့အျပင္  ဘယ္တုန္းကမွ ဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီး ရွင္းလင္း ျပတ္သားစြာ ေဖာ္ထုတ္ ထားျခင္းလည္း မရွိေစကာ မူ၊ ယခုအခါမွာေတာ့ ကမၻာတစ္ဝန္းလုံးရွိ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ မီဒီယာကို အေျခခံက်ေသာ ဘုံသေဘာထား အယူအဆျဖင့္ စတုတၳမ႑ိဳင္ဟု ရည္ၫႊန္း ေျပာဆိုလ်က္ ရွိေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒ ျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာနဲ႔ တရားစီရင္ေရး အာဏာတို႔ကို မ႑ိဳင္ႀကီး သုံးရပ္က အျပန္ အလွန္ ထိန္းေက်ာင္း သုံးစြဲရာမွာ ညီၫြတ္ မၽွတေစရန္ အတြက္ ျပည္သူလူထုရဲ႕ သေဘာထား ထင္ျမင္ခ်က္ဟာ ေနာက္ဆုံးနဲ႔ အေရးအႀကီးဆုံး စစ္ေဆး အကဲျဖတ္ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မ႑ိဳင္ႀကီးမ်ားမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိၿပီး ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ေသာ စနစ္ေကာင္းမ်ားတည္ရွိေစေရးနဲ႔ အာဏာအလြဲသုံးစားျပဳလုပ္တာ၊ အက်င့္ပ်က္ ျခစားတာတို႔လို ကိစၥမ်ားေပၚေပါက္လာတဲ့အခါ ျပည္သူလူထုကို  သတိေပး ေခါင္းေလာင္းထိုးဖို႔ တာဝန္ဟာ မီဒီယာရဲ႕တာဝန္ပါပဲ။ မီဒီယာဟာ ျပည္သူ လူထုရဲ႕ သေဘာထား ထင္ျမင္ခ်က္ကို ပုံသြင္း ေပးႏိုင္ တာေၾကာင့္ သူ႕ကို ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ အညီ တည္ရွိေနေသာ မ႑ိဳင္ႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ပဲ တန္းတူအေရး ႀကီးတယ္လို႔ တန္ဖိုး ထားတဲ့ အေနနဲ႔ စတုတၳမ႑ိဳင္ အယူအဆ ျဖစ္ေပၚ လာတယ္ လို႔ယုံၾကည္ရပါတယ္။ လြတ္လပ္ေသာ စာနယ္ဇင္း(သို႔မဟုတ္) လြတ္လပ္ေသာ မီဒီယာကို စတုတၳမ႑ိဳင္အျဖစ္ ရည္ၫႊန္းၾကတဲ့ အျခား အေၾကာင္း ျပခ်က္ တစ္ခု ကေတာ့ ဒီမိုကေရစီကို  ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရာမွာ ဗဟိုခ်က္တစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။
၁၉၅၈ ခုႏွစ္မွ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္အထိ  အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု  တရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ ေပါ့တာစတီးဝပ္ က ေရးလ္တကၠသိုလ္ ဥပေဒေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကို စကားေျပာခဲ့ ရာမွာ “လြတ္လပ္ေသာ စာနယ္ဇင္းဟာ အာဏာပိုင္မ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ စိစစ္ ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကၽြမ္းက်င္ သူမ်ားနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထား ႏိုင္တဲ့အတြက္ တရားဝင္ခက္မ သုံးျဖာ မ႑ိဳင္ႀကီးသုံးရပ္တို႔ရဲ႕ အျပင္ဘက္က ထပ္ေဆာင္း ထားေသာ စတုတၳ အဖြဲ႕ အစည္း ျဖစ္တယ္”လို႔ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ သူရဲ႕ ေျပာၾကား ခ်က္ဟာ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ တစ္ဝန္း လုံးမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့ၿပီး ယခင္က စတုတၳခက္မ (The fourth bran- ch) ဟူေသာ အသုံး အႏႈန္းအစား ဒီမိုကေရစီ၏ စတုတၳမ႑ိဳင္(သို႔မဟုတ္) စတုတၳ ပရဝဏ္ (The fourth estate) ဟူ၍ ျဖစ္လာ ရေၾကာင္း  ေလ့လာ သိရွိရ ပါတယ္။  စတုတၳ ခက္မသည္ အာဏာပိုင္ ခက္မသုံးျဖာႏွင့္ မလြတ္ကင္းဟု ယူေသာ္ ရႏိုင္ၿပီး စတုတၳမ႑ိဳင္ဟု သုံးႏႈန္းျခင္း အားျဖင့္ စာနယ္ဇင္းရဲ႕ လြတ္လပ္ မႈႏွင့္ ဩဇာ ႀကီးမႈတို႔ကို  ပိုမို အေလး ဂ႐ုျပဳရာ ေရာက္တယ္လို႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဒီမိုကေရစီ အေရးအတြက္ အခရာက်ေသာ တာဝန္ကို ေကာင္းမြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ ဖို႔အတြက္ မီဒီယာဟာ က်က်နန အမွီအခိုကင္း ဖို႔လိုပါတယ္။ အစိုးရ ကိုယ္တိုင္ ကေသာ္လည္းေကာင္း၊ အင္အား ႀကီးမားေသာ ပုဂၢလိက အက်ိဳးစီးပြားမ်ား ကေသာ္လည္းေကာင္း မီဒီယာကို လႊမ္းမိုးျခယ္လွယ္ ျခင္းမွ ကင္းလြတ္ ေစရပါမယ္။ မီဒီယာေတြ ကိုယ္တိုင္ကလည္း အစိုးရဘက္ကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတိုက္ အခံဘက္ ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ဘက္လိုက္မႈ ကင္းရွင္း ရမွာျဖစ္သလို ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ ဝါဒစြဲ၊ ကိုယ္ပိုင္ ခံစားခ်က္ အစြဲ အလမ္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အဂတိ တရား အမ်ိဳးမ်ိဳး မွလည္း ကင္းရွင္းမွသာ တည့္မတ္ မွန္ကန္တဲ့ မ႑ိဳင္တစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္ ပါလိမ့္မယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရဟာ လႊမ္းမိုး ျခယ္လွယ္ျခင္းကို ကန္႔သတ္ ႏိုင္ရန္အတြက္  ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာ တခ်ိဳ႕ကို  အမ်ားျပည္သူ ဘ႑ာ  ရန္ပုံေငြနဲ႔ လည္ပတ္တဲ့ မီဒီယာ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ဖြဲ႕စည္း ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္း ေနျခင္းဟာ ဒီရည္႐ြယ္ ခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာကို ႏိုင္ငံသား အစု အဖြဲ႕ ကိုယ္စားျပဳ သူမ်ားနဲ႔ ပါဝင္ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ လြတ္လပ္ေသာ ေကာင္စီတစ္ခုက တာဝန္ယူ သြားမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ပုဂၢလိက မီဒီယာမ်ား ကဲ့သို႔ပဲ  လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ လႈပ္ရွား ေဆာင္႐ြက္ခြင့္ ရရွိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အင္အား ႀကီးမားေသာ ပုဂၢလိက အက်ိဳး စီးပြားမ်ားရဲ႕ လႊမ္းမိုး ျခယ္လွယ္ျခင္း ကိုေတာ့ မီဒီယာ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ား စုစည္းျခင္းကို ကန္႔သတ္ေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ အျခားေသာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ား ျဖင့္ျဖစ္ေစ ထိန္းၫွိေပးဖို႔ လို အပ္ပါတယ္။ မီဒီယာေတြ အားလုံးရဲ႕  ကိုယ္ပိုင္ က်င့္ဝတ္ သိကၡာပိုင္း ကိုေတာ့ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ မီဒီယာေတြ ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္တဲ့ ေကာင္စီ အဖြဲ႕ အစည္းနဲ႔ပဲ ထိန္းၫွိပဲ့ျပင္ ျမႇင့္တင္ သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြ မလုပ္ဘဲနဲ႔ေတာ့ မီဒီယာဟာ ဒီမိုကေရစီ တည္ေဆာက္ ေရးမွာ ပါဝင္တဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အခန္း က႑ကို ဘယ္လို မၽွဘက္မလိုက္ဘဲ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ လုပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ အလ်ဥ္းသင့္လို႔ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ထုတ္ ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ိဳး ခ်စ္ရဲ႕ “သတင္းစာေလာက” စာအုပ္မွ အခ်က္ အလက္ တခ်ိဳ႕ကို  ေကာက္ႏုတ္၍ ရည္ၫႊန္း လိုပါတယ္။ စာမ်က္ႏွာ ၅၃/၅၄ မွာ-”ပထမ အခ်က္တြင္ ဒီမိုကေရစီ ေအာင္ျမင္ရန္ အေျခခံ ျဖစ္ေသာ လူထု အသိဉာဏ္ ရေရးမွာ လူထု ကို အျမင္မွန္ ေပးသည့္ သတင္းစာ မ်ားအေပၚ တည္သည္။  သတင္းစာ လုပ္ငန္းသည္ အျမတ္ အစြန္းလည္း ျဖစ္ထြန္းရမည္၊ လူထုကိုလည္း ပညာ ေပးရမည္။ ဒုတိယ အခ်က္၌  လူထုကို တိုင္းျပည္၌  အသုံးဝင္ေသာ လူမ်ား ျဖစ္လာ ႏိုင္ေအာင္  ပညာ သင္ေပး ရာတြင္ ေငြေၾကး တတ္ႏိုင္မွ ပညာရေစ ရန္ မဟုတ္ဘဲ သတင္းစာမွ တစ္ဆင့္ ပညာကို ျဖန္႔ျဖဴး ေပးႏိုင္ေစရန္ ျဖစ္သည္။ တတိယ အခ်က္မွာ လူတို႔အား မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္၌ မိမိတာဝန္ကို စိတ္ပါစြာ ေဆာင္႐ြက္ လိုသည့္ စိတ္မ်ိဳး ေမြးလာေအာင္ သတင္းစာက လႈံ႔ေဆာ္ ေပးရမည္။ ထိုရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္ေစရန္ သတင္းစာကို တာဝန္ရွိေသာလူအမ်ား ပိုင္သည့္ လက္နက္ တစ္ခု ျဖစ္လာေအာင္ မည္သို႔ ဖန္တီး ရမည္ကို ေဆြးေႏြး ဦးအံ့”ဟု ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္က”သတင္းစာကို တာဝန္ရွိေသာ လူအမ်ားပိုင္” ျဖစ္လာေစရန္ ကမၻာ အရပ္ရပ္မွ အယူ အဆ တခ်ိဳ႕နဲ႔  နည္းလမ္းမ်ားကို ေဆြးေႏြး ေဖာ္ျပ ခဲ့ၿပီးေနာက္ ၿဗိတိသၽွ ႏိုင္ငံသား စာနယ္ဇင္း ပညာရွင္ႏွင့္ စစ္ ဆန္႔က်င္ေရးသမား ကင္စေလမာတင္ရဲ႕  အယူ အဆကို မီးေမာင္း ထိုးျပခဲ့ပါ တယ္။ စာမ်က္ႏွာ ၆၇/၆၈ တြင္ “လူထုပိုင္ သတင္းစာ ဟူ၍ ျဖစ္ေပၚလာေရး ႏွင့္ပတ္သက္၍ အေခ်အတင္ ေစာဒက တက္ခ်က္တို႔ကို ခ်ဳး၍ၾကည့္ေသာ္ အျမတ္အလို႔ငွာ တာဝန္မဲ့သူ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္က အုပ္ခ်ဳပ္ထုတ္ေဝ သည့္ စနစ္အစား သတင္းစာတို႔ကို တာဝန္သိ၍ လြတ္လပ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္း တို႔က အမ်ားပိုင္ သေဘာႏွင့္ တည္ေထာင္ေသာ စနစ္ကို လိုက္နာလၽွင္ သတင္းစာ လြတ္လပ္ခြင့္ မထိခိုက္ႏိုင္ ဟူ၍ ကင္စေလမာတင္က ယူဆသည္။ ထိုသတင္းစာ မ်ိဳး၌ ႏိုင္ငံေတာ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမွ ကင္းေနက်အတိုင္း ကင္းမည္။ ေဝဖန္မႈ၌ လြတ္ လပ္ေနသည့္ အခ်ိဳးအတိုင္း လြတ္လပ္မည္။ သတင္းယူရာ၌ အၿပိဳင္ အဆိုင္ ယူႏိုင္သည့္ သေဘာမွာလည္း ယေန႔ လက္ရွိ သတင္းစာမ်ားနည္းတူ  ယူႏိုင္မည္။ ထိုသတင္းစာ မ်ိဳးမွာ အျမတ္ အလို႔ငွာ ထုတ္ေဝျခင္း မဟုတ္ ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ အျမတ္ အတြက္သာ အစု အသင္း ဖြဲ႕ထားျခင္း မဟုတ္ ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း အမ်ိဳး အစားလည္း စုံလိမ့္မည္။ ျပည္သူ အႀကိဳက္ ကိုသာ လိုက္လိုေသာ ဉာဥ္လည္းကင္းမည္။  ျပည္သူ အမ်ားႏွင့္ ဆိုင္ရာ ကိစၥတို႔ကို ေဆြးေႏြး ရန္လည္း ျဖစ္ႏိုင္မည္”ဟု ေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။
ယခုအခါ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ျပနဲ႔ ေက်းလက္၊ ျပည္နယ္ ျပည္မ နယ္စပ္ ေဒသပါ မက်န္ ျပည္သူလူထု အသိပညာ ကြာဟခ်က္ ကို က်ဥ္းေျမာင္း ႏိုင္သမၽွ က်ဥ္းေျမာင္း သြားေစရန္ လူထု ပညာ ေပးေရး ရည္႐ြယ္ ခ်က္ျဖင့္ ယူနက္စကိုရဲ႕  အကူ အညီ ရယူၿပီး  ေရးဆြဲ ထားတဲ့ အမ်ား ျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းသည္ အမ်ားျပည္သူ အက်ိဳး စီးပြားေလာ၊ သီးသန္႔ အက်ိဳး စီးပြားေလာ၊ ျပည္သူ လူထုႀကီးက ဆက္စပ္ ေတြးေတာ စဥ္းစား ႏိုင္ရန္အတြက္ တင္ျပ လိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူထု ပညာေပးေရး လုပ္ငန္း မ်ားမွာ ဒီ့ထက္ပိုမို လ်င္ျမန္ၿပီး ထိေရာက္တဲ့ ယႏၲရား ရွိေန ေသးတယ္ ဆိုရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္က   နာခံဖို႔ အဆင္သင့္ပါပဲ။  ေနာက္ဆုံး ေျပာခ်င္တာ ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ ေဖာ္ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မွာ မီဒီယာက ဘယ္လို အေရးႀကီးတဲ့ ေပးေဝမႈေတြ လုပ္ေဆာင္ ေပးႏိုင္သလဲ ဆိုတာ ကေတာ့ အမ်ားျပည္သူက ဘယ္ေလာက္ထိ က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ အသိ အမွတ္ျပဳ လက္ခံႏိုင္သလဲ ဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔ သတင္း သမားမ်ား၊ အယ္ဒီတာမ်ား၊ ထုတ္ေဝ သူမ်ားရဲ႕ အမွီ အခို ကင္းမႈ၊ စာနယ္ဇင္း အတတ္ ပညာ ႂကြယ္၀မႈနဲ႔ အမ်ားျပည္သူ အက်ိဳးစီးပြား ဦးစားေပးမႈတို႔ အေပၚမွာသာ တည္ေနေၾကာင္း ပါခင္ဗ်ား။
စာဖတ္သူ အားလုံးကို ေက်းဇူး တင္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment