ေနျပည္ေတာ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၅
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
(၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ပဥၥမေန႔ကို ယေန႔နံနက္ ၁၀နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
အစည္း အေ၀းခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
အစည္းအေ၀းတြင္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး
မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ ဦးေအာင္ ၾကည္ညြန္႔ တင္သြင္းသည့္ “ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ(၂၀၀၈ ခုႏွစ္) ျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို
ေဆာလ်င္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရး အတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးပူးေပါင္းေကာ္မတီတစ္ရပ္ကို
သင့္ေလ်ာ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔
တိုက္တြန္းေၾကာင္း” အေရးႀကီးအဆိုကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
အိမ္မဲ မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚသႏၱာ က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အဓိက တာ၀န္သည္ ဥပေဒျပဳေရး
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အတည္ျပဳၿပီးသား ဥပေဒမ်ားကိုလည္း ျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ ေျမျပင္လက္ေတြ႕တြင္
အသံုး၀င္၊ မ၀င္၊ ေခတ္စနစ္ႏွင့္ ညီ၊ မညီ ကိုလည္း ျပန္လည္စိစစ္ရသည္မွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏
တာ၀န္ပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုတင္သြင္းခဲ့သည့္ အေရးႀကီး အဆိုျဖစ္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ
ျပင္ဆင္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ သေဘာတူ အတည္ျပဳၿပီးပါက
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး
ပူးေပါင္း ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းရန္ သေဘာတူညီခ်က္ရယူျခင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး
ပူးေပါင္းေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္း၊ အေျခခံ မူမ်ားခ်မွတ္ျခင္း၊ အမ်ားျပည္သူ ပူးေပါင္းပါ၀င္မႈရွိျခင္း၊
ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားထံမွ အႀကံျပဳခ်က္ ရယူျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္ဆင့္ကို လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ေနာက္ဆံုး အဆင့္ျဖစ္ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္သည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္သည့္
ဥပေဒမူၾကမ္းတစ္ခုကိုရယူၿပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ အခန္း (၁၈) ပုဒ္မ
၁၃၃၊ ၁၃၄၊ ၁၃၅အရ ဥပေဒမူၾကမ္းကို တင္သြင္းရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီးႏွင့္
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေျပာင္းလဲလာသည့္ ႏိုင္ငံေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီးပြားေရးစနစ္မ်ားႏွင့္အညီ
ျပင္ဆင္ခ်က္ မ်ားႏွင့္ အသစ္ေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါေၾကာင္း၊
ထို႔ေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲလာသည့္ ေခတ္ စနစ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုအားလံုး၏ စိတ္ဆႏၵႏွင့္အညီ
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ပဏာမ လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေရးႀကီး
အဆိုကို ေလးေလးနက္နက္ ေထာက္ခံပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးသည္။
မင္းကင္းမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေမာင္ျမင့္ က မိမိအေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ကို ျပင္သင့္သည္ႏွင့္
ျပင္ႏိုင္သည္မ်ားကို ဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးမ်ားႏွင့္အညီ ျပင္သင့္သည့္အခ်ိန္တြင္ ျပင္ရမည္ဆိုသည္ကို
ေယဘုယ် လက္ခံပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ လုပ္ထံုးမ်ား၊ ဥပေဒ မ်ားကို ေက်ာ္လြန္၍ ျပင္ဆင္ရန္္
လုပ္ေဆာင္သည္ကို လက္မခံပါေၾကာင္း။
NLD ပါတီ၀င္တစ္ဦးကပထမအႀကိမ္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ျခင္းမ်ားသည္ Precedent ဟုေခၚသည့္ စီရင္ထံုး
ျဖစ္သြားသည္ဟု ေျပာဆိုျခင္းကိုလည္း ကန္႔ကြက္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုရွင္က အဆိုသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံ ဥပေဒ ၄၃၃၊ ၄၃၄၊ ၄၃၅တို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိဘဲ နည္းဥပေဒ ၆၆ အရ တင္ျပျခင္း
ျဖစ္သည္ဟု ဆိုျခင္းမွာ မွားပါေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္မည္ဆိုပါက ၄၃၃၊
၄၃၄ႏွင့္ ၄၃၅ တို႔ကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍မရပါေၾကာင္း။
အဆုိရွင္က ၎၏အဆုိကုိ
အေရးႀကီးအဆိုအေနျဖင့္ တင္ျပေၾကာင္း၊ အေရးႀကီး အဆုိႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္
နည္းဥပေဒ ၆၆(က)အရ ကိုက္ညီရမည့္ အခ်က္ ၅ ခ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ယင္းထဲမွ အေရးႀကီးသည့္ အခ်က္
၂ ခ်က္ကို ေကာက္ ႏႈတ္တင္ျပလုိပါေၾကာင္း၊ ၆၆ (က) (၂)အရ ယင္းအဆိုသည္ ေလာေလာဆယ္ ေပၚေပါက္လာေသာ
ကိစၥလည္းျဖစ္၍ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ အေရးတႀကီး သက္ဆိုင္ေသာ ကိစၥလည္းျဖစ္ၿပီးလွ်င္ လႊတ္ေတာ္၏
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ရယူရန္ လုိအပ္ေသာ ကိစၥလည္း ျဖစ္ရမည္ဟု ေဖာ္ျပပါရွိပါေၾကာင္း။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ကတည္းက
အတည္ျပဳခဲ့သည့္ ဥပေဒျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုဆိုလွ်င္ ၁၀ ႏွစ္ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၎ကို
ျပင္ဆင္ ရန္ အေလာသုံးဆယ္ လုပ္စရာမလုိပါ ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းကိစၥအတြက္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး
အေရးႀကီးအဆိုတင္သည္ ကို လက္မခံပါေၾကာင္း၊ ၆၆(က)(၃)အရ လႊတ္ေတာ္တြင္ သာမန္နည္းလမ္းအားျဖင့္
တင္ျပေဆြးေႏြးရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေသာ ကိစၥ ျဖစ္ရမည္ဟု ဆိုထားပါေၾကာင္း၊ ထုိကိစၥသည္ ေသြး႐ိုးသား႐ုိးဆိုပါက
အေျခခံဥပေဒ ၄၃၃၊ ၄၃၄၊ ၄၃၅ တုိ႔အရ သာမန္ နည္းလမ္းႏွင့္ ေဆာင္ ရြက္ႏုိင္သည့္ကိစၥျဖစ္ေသာေၾကာင့္
အေရးႀကီးအဆို၏ အဂၤါရပ္ႏွင့္မညီညြတ္ပါေၾကာင္း။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုသည္မွာ
မိမိတို႔၏ Mother Law ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပုဒ္မ ၄၃၃ (က)တြင္ "ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို
ျပင္ဆင္ရန္ တင္သြင္းေသာအဆိုကို ဥပေဒ မူၾကမ္းအျဖစ္ တင္သြင္းရမည္” ဟု ျပ႒ာန္းထားသည့္အတြက္
တစ္ဖက္လွည့္ျဖင့္ ဥပေဒ ျပင္ရန္အတြက္ ေကာ္မတီဖြဲ႕ရန္ အေရးႀကီးအဆိုတင္သြင္းျခင္းသည္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္
ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ ေနပါေၾကာင္း၊ ပုဒ္မ ၄၃၄ တြင္ "ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို
ျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ တင္သြင္းရမည္”ဟု ေဖာ္ျပထားပါေၾကာင္း၊
ထို႔ေၾကာင့္ ျပင္ဆင္မည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းရွိပါက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တင္ပါရန္ တိုက္တြန္းလိုပါေၾကာင္း။
ပုဒ္မ ၄၃၅ တြင္
"ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရွိ
လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက တင္ျပလာပါက အဆိုပါ ျပင္ဆင္ခ်က္
ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ က လက္ခံေဆြးေႏြးရမည္” ဟု ေဖာ္ျပထားသည့္အတြက္ ၂၀
ရာခိုင္ႏႈန္း လက္မွတ္ရရွိရန္ အဆိုရွင္အေနျဖင့္ မခက္ခဲေလာက္ဟု ယူဆပါေၾကာင္း။
လႊတ္ေတာ္ဆိုသည္မွာ
ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္၏ အခ်ဳပ္အေခါင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္၌က ဥပေဒမ်ား၊ လုပ္ထံုးမ်ားကို
မလိုက္နာဘဲ ညီညြတ္ေအာင္ မလုပ္ပါက သမိုင္းတြင္ ကမၺည္းမဲ တင္ခံရႏုိင္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္
ကမၺည္းမဲ အတင္မခံ ရေလေအာင္ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔၏ အဆိုကို အေလးအနက္ ကန္႔ကြက္ပါေၾကာင္း
ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၁)မွ ေဒၚထုေမ က အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းရာတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး
အားလံုးပူးေပါင္းပါ၀င္မႈရွိသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္ ျဖစ္သင့္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး
ေကာ္မတီဖြဲ႕ရာ တြင္လည္း ျပည္ပပညာရွင္မ်ား၊ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္အတြင္းရွိ
တိုင္းရင္း သားပါတီမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို မျဖစ္မေန ထည့္သြင္းဖြဲ႕စည္းသင့္သည္ကို
အႀကံျပဳလိုပါေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီ အေျခခံဥပေဒသည္ ျပည္သူကိုယ္စားျပဳ ေရြးခ်ယ္ခံ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္သာ
လႊတ္ေတာ္လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကို ရာႏႈန္းျပည့္ထမ္းေဆာင္ရန္ အာမခံႏုိင္ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္
ေခတ္အဆက္ဆက္၊ အစိုးရအဆက္ဆက္ စစ္မွန္သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးႏွင့္ အႏွစ္သာရျပည့္၀သည့္ ဖက္ဒရယ္
ျပည္ေထာင္စု မတည္ေဆာက္ႏုိင္ေသးသည့္အတြက္ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးခံစားေနရသည့္ တုိင္းရင္းသား
ျပည္သူမ်ား၊ အရြယ္ႏွင့္ မမွ်ေအာင္ ဒုကၡေရာက္ေနၾကရသည့္ စစ္ေဘးဒဏ္ခံ ကေလးသူငယ္မ်ား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္
သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား၊ စစ္ေဘးမ်ား ေၾကာင့္ အရြယ္မတိုင္မီ ေၾကြလြင့္ေနၾကရသည့္ လူငယ္မ်ားအတြက္
ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္၊ ေမတၱာစိတ္ထားရွိၿပီး သေဘာထား ႀကီးစြာျဖင့္ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္
အားလံုးပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီတစ္ရပ္
ဖြဲ႕စည္းရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တိုက္တြန္းေၾကာင္းအဆိုအား ေလးနက္စြာ အႀကံျပဳ လိုပါေၾကာင္း
ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ေကာ့ကရိတ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုးေဌး က မိမိတို႔သည္ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ႏိုင္ငံ ေတာ္ႀကီးကို ပါတီစံုစနစ္ျဖင့္
တည္ေဆာက္ေရး ဦးတည္ေနသည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး
ဥပေဒမူၾကမ္းကို တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ တစ္ပါတီ၊ လူမ်ိဳးစု တစ္စုက ေရးဆြဲမည္ဆိုပါက ျပည့္စံုေကာင္းမြန္၍
ေဆာလ်င္စြာ ၿပီးေျမာက္ရန္ လြယ္ကူ မည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔ အဆိုျပဳသကဲ့သို႔
ပူးေပါင္းေကာ္မတီတစ္ ရပ္ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္မွသာ လက္ေတြ႕က်ၿပီး ေအာင္ျမင္စြာ အလြယ္တကူေဆာင္ရြက္
ႏုိင္မည္ျဖစ္သည့္အတြက္ အဆိုကို ေထာက္ခံပါေၾကာင္း။
အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို
ပူးေပါင္းေက္ာမတီတစ္ရပ္ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ဥပေဒ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားႏွင့္
ညီညြတ္စြာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ေရးအတြက္ ေရွ႕ေျပးလုပ္ငန္းစဥ္ပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္
ေတာ္သည္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ
ျပည္သူေရြးေကာက္၍ ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္သကဲ့သို႔ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒကို ျပည္သူ႔ဆႏၵအရ
ျပင္ဆင္ရန္ တာ၀န္ရွိသည့္ လႊတ္ေတာ္တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ တာ၀န္ကို ေက်ပြန္စြာ
တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရန္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ လက္ေတြ႕အက်ဆံုး ခ်ဥ္းကပ္မႈ
ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အဆိုကို ေထာက္ခံေဆြးေႏြးရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၀)မွ ဦးလားလ္မင္းထန္က ျမန္မာႏုိင္ငံ၏
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေခတ္စနစ္ႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိေစရန္ အခ်ိန္ႏွင့္ တေျပးညီ
ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္သင့္သည့္ ပုဒ္မမ်ားကို ျပင္ဆင္မွသာ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားမ်ား
လ်င္ျမန္စြာဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ တရားစီရင္ေရး ဆိုသည့္ မ႑ိဳင္ႀကီး သံုးရပ္တြင္ မိမိတို႔
ဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္ျဖစ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ကို ေဖာ္ေဆာင္ရန္တာ၀န္ရွိပါေၾကာင္း၊ ဤအဆိုသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ
နည္းဥပေဒ(၆၆)ႏွင့္အညီ တင္သြင္း ျခင္းျဖစ္ပါ၍ အဆိုအား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳၿပီး
ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ပူးေပါင္း ေကာ္မတီတစ္ရပ္ကို သင့္ေတာ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ဖဲြ႕စည္းျခင္းကို ပထမဦးဆံုး ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ
ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီကို
သင့္ေလ်ာ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ဖဲြ႕စည္းၿပီး လိုအပ္သည့္
လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးမွသာ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း(၁၂) ပုဒ္မ ၄၃၃၊
၄၃၄၊ ၄၃၅ တို႔ႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ ျမန္မာႏိုင္ငံ သူ၊ ႏုိင္ငံသား၊ တိုင္းရင္းသားျပည္သူတစ္ရပ္လံုး၏
စစ္မွန္သည့္ဆႏၵအေပၚတြင္ အေျခခံ ၿပီးျပင္ဆင္ရန္လိုအပ္သည့္ပုဒ္မမ်ားကို စနစ္တက်လုပ္ေဆာင္ျပင္ဆင္
ရမည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ
ျပင္ဆင္ေရးပူးေပါင္းေကာ္မတီတစ္ရပ္ကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အျမန္ဆံုး ဖဲြ႕စည္းနုိင္ေရးအတြက္
အဆိုအား ေထာက္ခံပါ ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးသည္။
ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၀)မွ ဦး၀င္းႀကိဳင္ က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ယခုကဲ့သို႔ အေရးႀကီးအဆို တင္သြင္း၍
ဆံုးျဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ သင့္ျမတ္ေရး ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားအၾကားတြင္
ယံု ၾကည္မႈ၊ ညီညြတ္မႈ ပိုမိုျဖစ္ေပၚေစၿပီး ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဟန္႔တားပိတ္ဆို႔
မႈမ်ားကိုပါ တစ္ပါတည္း ေျဖရွင္းၿပီး ျဖစ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ အေရးႀကီးအဆိုက္ို ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးစဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရန္ လက္ရွိအခ်ိန္အခါႏွင့္ အေျခအေနသည္ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးအခ်ိန္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔ တင္သြင္း ခဲ့သည့္ အေရးႀကီးအဆိုကို ေထာက္ခံႀကိဳဆိုပါေၾကာင္း
ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးသည္။
မအူပင္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိန္၀င္း က ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ၊
အုပ္ခ်ဳပ္ခံရသူႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတို႔သည္ မွ်တညီညြတ္ေကာင္းမြန္ေနရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊
၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲစဥ္က ျပည္သူ လူထု ကိုယ္စားျပဳ ပါ၀င္မႈ အားနည္းပါေၾကာင္း၊
လက္ရွိက်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ရာတြင္လည္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈ အားနည္းလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊
ဒီမိုကေရစီ စံခ်ိန္၊ စံညႊန္းႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ နည္းပါးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒပါ တစ္ခ်ိဳ႕
အခ်က္အလက္မ်ားသည္ ေရွ႕ေနာက္ညီညြတ္မႈ မရွိပါေၾကာင္း၊ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကို ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ
ခက္ခဲလ်က္ရွိသျဖင့္ ျပင္ဆင္သင့္ပါေၾကာင္း၊ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္အတြက္ စနစ္တက် ပူးေပါင္းေကာ္မတီတစ္ရပ္
ဖြဲ႕စည္း သင့္ပါေၾကာင္း။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုသည္မွာ
ျပည္သူမ်ားကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ ပတ္သက္ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းေပးမွသာ ဒီမိုကေရစီဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ
ရရွိေစပါေၾကာင္း၊ ထိုမွသာ ျပည္သူအက်ိဳးျပဳေစသည့္ ျပည္သူ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ ျဖစ္ေပၚလာေစမည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါ ျပည္သူလူထုကိုယ္စားျပဳ ျပည္ေထာင္စုကိုယ္စားလွယ္စစ္စစ္မ်ား လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္
ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူလူထုကလည္း ေတာင္းဆိုေနပါေၾကာင္း၊ ယေန႔အခ်ိန္တြင္
ျပင္ဆင္သင့္ရန္ အခ်ိန္က်ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ အဆိုရွင္
ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔၏ ျပည္သူ႔အက်ိဳးျပဳ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ
ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီတစ္ရပ္ အမွန္တကယ္ ဖြဲ႕စည္းၿပီး ဥပေဒမ်ားကို ဒီမိုကေရစီ
စနစ္ေရွးရႈ၍ အေသးစိတ္ေလ့လာ ျပင္ဆင္သြားရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵကို တပ္မေတာ္ႏွင့္တကြ
ပါတီအားလံုးက ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ လိုအပ္၍ အမ်ား သေဘာတူပါက အသစ္ေရးဆြဲ
သင့္ကေရးဆြဲ သင့္ပါေၾကာင္း ေထာက္ခံေဆြးေႏြးသည္။
အင္ဂ်န္းယန္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးလမာေနာ္ေအာင္ က လက္ရွိမိမိတို႔ႏုိင္ငံတြင္ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ႏုိင္ငံေရး၊
စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္စဥ္အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းမ်ားသည္ ျပင္ပပေယာဂ
ပါ၀င္သကဲ့သို႔ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံ၏ အတြင္းေရး ျပႆနာမ်ားလည္း ပါ၀င္ေနပါေၾကာင္း၊ ေခတ္စနစ္မ်ား
တျဖည္းျဖည္းတိုးတက္လာရာ လူ႔တန္ဖိုးႏွင့္ အမ်ားအက်ိဳးစီးပြားကို ေရွးရႈရမည့္ မူ၀ါဒကို
ေရာက္ရွိလာသည့္အတြက္ ေခတ္စနစ္ႏွင့္ မကိုက္ညီ၍ ျပည္သူလူထုကို အက်ိဳးမျပဳေသာ အေျခခံမူမ်ားကို
ပိုမို ျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေရွ႕ဆက္ေဖာ္
ေဆာင္မည့္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုစနစ္အတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီဖြဲ႕စည္း၍
ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ၀ိုင္း၀န္းေဆာင္ရြက္ၾကပါရန္ တိုက္တြန္းေဆြးေႏြးသည္။
ရွားေတာမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚ၀င့္၀ါထြန္း က ယေန႔ကဲ့သို႔ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္တြင္ ပါတီစံုမွ အေရာင္အေသြးစံု
တုိင္းရင္းသား ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ား အတူတကြညီညြတ္စြာ လက္တြဲေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မည့္ ေကာ္မတီတစ္ရပ္ကို
ဥပေဒလုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္ အညီ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ခြင့္ရေတာ့မည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ၀မ္းေျမာက္စြာ
ႀကိဳဆိုေထာက္ခံရမည့္ အဆိုျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ အဆိုရွင္ကလည္း ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ
ေရးသားထားသကဲ့သို႔ တိက်ျပတ္သားစြာ ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စကားလံုး
တစ္လံုးစီအေပၚတြင္ ၀ိ၀ါဒကြဲျပားမႈ မျဖစ္ႏုိင္ဟု ယံုၾကည္မိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္
ေျပာၾကားခဲ့သည့္စကားအတိုင္း ဒီမိုကေရစီအစ လႊတ္ေတာ္က၊ လႊတ္ေတာ္အစ ျပည္သူက ဆိုသည့္အတိုင္း
အာဏာတို႔၏ မူလ ပိုင္ရွင္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ႀကီး၏
အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္သည့္ ကနဦးအစပ်ိဳး ေျခလွမ္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပည္သူႏွင့္ ႏုိင္ငံ့အက်ိဳးရည္ေမွ်ာ္ေတြး၍
အားလံုးညီညြတ္စြာ စုေပါင္းအားျဖင့္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ၾက ေစလိုပါေၾကာင္း ေထာက္ခံေဆြးေႏြးသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၃)မွ ေဒါက္တာျမတ္ဉာဏစိုး က ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာသံုးသပ္ခဲ့သည္မွာ
အႀကိမ္ႀကိမ္ရွိၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္တြင္း၊ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးကလည္း
ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္သည္ကို ခၽြင္းခ်က္မရွိ လက္ခံရမည္
ပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တိုင္းရင္းသားျပည္သူ တစ္ရပ္လံုး၏ စစ္မွန္သည့္ ဆႏၵပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
အျငင္းပြားေနသည္မွာ ပူးေပါင္းေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္း၏ အေခၚအေ၀ၚ ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ အဆိုရွင္က
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး၏ အခန္း(၁၂) ပုဒ္မ ၄၃၃၊ ၄၃၄၊ ၄၃၅ တို႔ႏွင့္လံုး၀ပတ္သက္ျခင္း
မရွိေၾကာင္း တင္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို
တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ ပါတီတစ္စုတစ္ဖြဲ႕တည္းက ေမာင္ပိုင္စီး၍ ေဆာင္ရြက္ရန္ လံုး၀မသင့္ေလ်ာ္
ပါေၾကာင္း၊ အားလံုးပါ၀င္ႏိုင္ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပင္ဆင္ေရးဆိုသည္ႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ
ျပင္ဆင္ေရး ဆိုသည့္ အခန္း(၁၂) ကိုသာ အားလံုးက ျမင္ေနၾကပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ပုဒ္မမ်ားတြင္
ျပင္ဆင္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္း မျပဳရဟူ၍ ကန္႔သတ္မထားပါေၾကာင္း၊ ျပင္ဆင္ေရးဆိုသည့္
စကားရပ္တစ္ခုအေပၚတြင္ အနက္ေကာက္ရန္ မသင့္ပါေၾကာင္း။
ပူးေပါင္းေကာ္မတီတြင္
မည္သူမ်ား ပါ၀င္သင့္သည္၊ ပါ၀င္သည့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မ်ားသည္ မည္သည့္အရာမ်ား ျဖစ္သင့္သည္၊
သက္တမ္းကို မည္သို႔ သတ္မွတ္ရမည္ ဆိုသည္ကို မိမိတို႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကပင္ သတ္မွတ္ေပးရမည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္အစုအဖြဲ႕ အပါအ၀င္၊ ပါတီႀကီး၊ ပါတီေသးခြဲျခားရန္
မလိုပါေၾကာင္း၊ အားလံုးအခ်ိဳးက်က် ပူးေပါင္းေကာ္မတီ တြင္ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိရန္
လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ အဓိကျဖစ္သည့္ ျပင္ဆင္ေရး မူၾကမ္းတစ္ရပ္
ေပၚေပါက္လာရန္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး ညွိႏိႈင္းတိုင္ပင္၍ ၀ိုင္း၀န္းေဆာင္ရြက္
ႏုိင္ေရးအတြက္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီတစ္ရပ္သည္ မျဖစ္မေန လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္
ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္ ညီညြတ္ရန္၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ လိုလားခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီရန္၊ ၂၁ရာစု
ပင္လံုညီလာခံတြင္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ထာ၀ရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းေနသည္မ်ားႏွင့္
ထပ္တူက်ရန္ လိုအပ္ေနသည့္ အခ်ိန္ အခါျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား၏ ျပင္းျပသည့္
စိတ္ဆႏၵကို မိမိတို႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားက အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးရန္ တာ၀န္ က်ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႔ဘက္က
ျပတ္ျပတ္သားသား ရပ္တည္၍ ပါတီစံု၊ တိုင္းရင္းသားေဒသအသီးသီးမွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊
တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အပါအ၀င္ မိမိတို႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
အားလံုးက မတူညီျခင္း၊ တူညီျခင္းမ်ားကိုေနာက္မွ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္အညီ
လက္တြဲပူးေပါင္း၍ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ သမိုင္းတြင္မည့္၊ သမိုင္း၀င္သည့္အခ်ိန္အခါ ေရာက္ေနသည္ကို
ေလးေလးနက္နက္ တိုက္တြန္းတင္ျပအပ္ပါ ေၾကာင္းရွင္းလင္းေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းအေရးႀကီးအဆိုကို
ရခိုင္ျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁)မွ ဦးေ၀စိန္ေအာင္၊ မိုင္းရွဴးမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းထြန္းေအး၊
ေပါင္မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚမိကြန္ခ်မ္း၊ မက္မန္းမဲ ဆႏၵနယ္မွ ဦးတင္ေအး၊ ရခိုင္ျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၅)မွ
ဦးျမင့္ႏုိင္၊ ေတာင္ကုတ္ မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚနီနီေမျမင့္၊ ေျမာက္ဦးမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဦးလွေစာ၊
စစ္ကိုင္းတိုင္း ေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၄)မွ ဦးလွဦး၊ ေပ်ာ္ဘြယ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေသာင္းေအး၊
ရွမ္းျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၅)မွ ဦးညီစိန္၊ မင္းတပ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေနလင္းေအာင္၊ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး
မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၅)မွ ဦးတင္ေအာင္ထြန္း၊ ကခ်င္ျပည္ နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၂)မွ ဦးဆီဟူးေဒြ႕၊
ေစတုတၱရာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေက်ာ္ေအာင္လြင္၊ ေက်ာင္းကုန္း မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသိန္းထြန္း၊ မြန္ျပည္နယ္
မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၇)မွ ဦးႏုိင္သီဟ၊ ကခ်င္ျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၁)မွ ေဒါက္တာခြန္၀င္းေသာင္း၊
သီေပါမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းသန္႔ဇင္၊ သိႏၷီမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းဦးခမ္းႏွင့္ နမ့္ဆန္
မဲဆႏၵနယ္မွ ဦး၀င္းထူးတို႔က ဆက္လက္ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
(၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ဆ႒မေန႔ကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၆ ရက္တြင္ ဆက္လက္က်င္းပသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
ေအာင္ရဲသြင္၊ ေအးေအးသန္႔
(သတင္းစဥ္)
No comments:
Post a Comment