ေနျပည္ေတာ္
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁
ဒုတိယအႀကိမ္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၁) ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း စတုတၳေန႔ကို ယေန႔နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္
ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
အစည္းအေ၀းတြင္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးတီခြန္ျမတ္ က ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ထားေသာ ကခ်င္ျပည္နယ္
အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ စိုက္ပ်ိဳး ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးအျဖစ္ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္၀င္းအား
လည္းေကာင္း၊ သယံဇာတႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး ၀န္ႀကီးအျဖစ္ ဦးလဆိုင္းအား
လည္းေကာင္း၊ စည္ပင္သာယာေရး ၀န္ႀကီးအျဖစ္ ဦးေနာ္လီ (ခ) ဇေခါင္ခမ္းရယ္ အားလည္းေကာင္း
ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးျခင္းကို လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပ၍ မွတ္တမ္းတင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕မွ ေပးပို႔ေသာ ၂၀၁၈
ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလမွ စက္တင္ဘာလအထိ ၆ လပတ္ အခြန္ေကာက္ခံရရွိမႈ အေျခအေနႏွင့္ ၎အေပၚ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း
ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၂/၂၀၁၉)
တို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဆိပ္ႀကီး/ခေနာင္တို
မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးတင္ထြန္းႏိုင္က ျပည္ေထာင္စုဘတ္ဂ်က္တြင္ လိုေငြျပေနသည့္ၾကားမွ က်န္းမာေရး
အသံုးစရိတ္မ်ား ႏွစ္စဥ္တိုးျမႇင့္ လ်ာထားခြင့္ျပဳေပးေနသည္မွာ မိမိတို႔အားလံုးအသိပင္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားမ်ား က်န္းမာၾကံ့ခိုင္ေရးအတြက္ က်န္းမာေရးအသံုုးစရိတ္မ်ား
တိုးျမႇင့္ခြင့္ျပဳေပးေနခ်ိန္တြင္ တစ္ဖက္မွ အရက္၊ ဘီယာ၊ ၀ိုင္၊ စီးကရက္ အစရွိသည့္ အထူးကုန္စည္မ်ား၏
အခြန္ႏႈန္းထားမ်ားကို ေလ်ာ့ေပါ့ခြင့္ျပဳေနပါက အိတ္ေပါက္ႏွင့္ ဖားေကာက္ရသကဲ့သို႔ျဖစ္ေန၍
႐ုန္းထြက္လာႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
အထူးသျဖင့္
မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ား၏ က်န္းမာၾကံ့ခိုင္ေရးကို အထူးလိုလားပါက က်န္းမာေရး ထိခုိက္ပ်က္စီးေစမည့္
ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို မိမိတို႔အေနျဖင့္ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ခ်င့္ခိ်န္ေရွာင္ရွားႏုိင္ရန္
အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသကဲ့သုိ႔
အထူးကုန္စည္ခြန္ ႏႈန္းထားမ်ား ေလ်ာ့ေပါ့ သတ္မွတ္ျခင္း၏ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးျပစ္မ်ားကို
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ စနစ္တက် ခ်င့္ခ်ိန္သံုးသပ္ၿပီးမွသာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္း
တိုက္တြန္း ေဆြးေႏြးသည္။
လိႈင္းဘဲြ႕
မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးခင္ခ်ဳိက တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ႏွင့္
ပတ္သက္၍ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ အသိပညာဗဟုသုတ နည္းပါးၾကသည့္အေပၚ မသမာမႈမ်ဳိးစုံျဖင့္ တရားမ၀င္
စာခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ အေဆာက္အဦ၊ ေျမ၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စသည့္ အေရာင္းအ၀ယ္ ျပဳလုပ္ၾကသည့္အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္မွရသင့္သည့္ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္တန္ဖိုး
အျပည့္အ၀ မရသည့္အျပင္ ကုန္သြယ္ခြန္၊ ၀င္ေငြခြန္မ်ားလည္း
အျပည့္အ၀ မရရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ အမ်ားျပည္သူအေနျဖင့္
တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အသိပညာ တိုးတက္လာေစေရးႏွင့္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္မ်ား
ရရွိႏုိင္ေရးအတြက္ အခြန္အေကာက္ အျပည့္အ၀ ရရွိႏုိင္ေရးႏွင့္
အမ်ားျပည္သူႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ တံဆိပ္ေခါင္းအမ်ဳိးအစား၊ တန္ဖိုး၊ အသံုးျပဳရမည့္ေနရာ၊
ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္မ်ား ေဖာ္ျပသည့္ ေၾကာ္ျငာ၊ လက္ကမ္းစာေစာင္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူ ျမင္သာသည့္
ေနရာမ်ားတြင္ ျဖန္႔ေ၀မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးႏုိင္မည္ဆိုပါက ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ိဳးရွိလာမည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အထူးကုန္စည္ခြန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍
ဥပေဒအရ အထူးကုန္စည္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည့္
ကုန္စည္မ်ား ထုတ္လုပ္၊ ေရာင္းခ်မႈမ်ားအေပၚ အခြန္အမွတ္တံံဆိပ္ ျပည့္ျပည့္၀၀ ကပ္ႏုိင္ေစရန္အတြက္
ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်မႈ၊ စားေသာက္ ဆိုင္ႏွင့္ တည္းခိုခန္းမ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ
စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္မႈမ်ား ထိထိေရာက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ဟု အၾကံျပဳလိုပါေၾကာင္း၊ ၀င္ေငြခြန္ေကာက္ခံမႈတြင္ အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ား၊ အလယ္အလတ္
အခြန္ထမ္းႀကီးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာရင္းဇယား အေထာက္အထား တင္ျပမႈအေပၚ အခြန္စည္းၾကပ္ရာတြင္
အခြန္ထမ္းေဆာင္မႈမွ လြတ္ကင္းေနမႈ ရွိ၊ မရွိ MIC မွ မွတ္ပံုတင္ထားသည့္ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းမ်ား စာရင္းႏွင့္ ခ်ိန္ကုိက္ စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ရန္
လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စာရင္းဇယား မျပဳႏုိင္သည့္ ေအာက္ေျခမွ အခြန္ထမ္းေဆာင္ရမည့္
ျပည္သူအမ်ားစုႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခြန္ယဥ္ေက်းမႈ တိုးတက္လာရန္ အသိပညာေပးျခင္း၊ စည္း႐ံုးျခင္းႏွင့္
အခြန္ေကာက္ခံမႈ စနစ္ပံုစံ ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္သင့့္လွ်င္ ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္ရန္ အၾကံျပဳလိုပါေၾကာင္း
ေဆြးေႏြးသည္။
အုတ္တြင္းမဲဆႏၵနယ္မွ
ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳက ဘ႑ာေရးႏွစ္ တစ္ႏွစ္အတြက္ အခြန္အေကာက္ရေငြ လ်ာထားခ်က္မ်ား သတ္မွတ္ရာတြင္
ယခင္ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း အလားတူကာလအတြက္ အမွန္ေကာက္ခံရရွိခဲ့ေသာ အခြန္အေကာက္ ပမာဏေပၚတြင္
အေျခခံလ်က္ ျပည္ေထာင္စု၏ မူ၀ါဒေျပာင္းလဲခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားၿပီး သတ္မွတ္သင့္
ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလမွ စက္တင္ဘာလအထိ (၆) လအတြက္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္ေငြစာရင္းခ်ဳပ္အရ
ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္ေကာက္ခံရရွိေငြသည္ မူလခန္႔မွန္းေခ်၏ ၁၂၂ ဒသမ ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ရာ
လ်ာထားခ်က္ကို ေက်ာ္လြန္ေအာင္ျမင္သည္ကုိ ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စု၏
အခြန္စည္းၾကပ္ရရွိမႈ အေျခအေနကို ၀န္ႀကီးဌာနအလိုက္ ခြဲျခားေလ့လာေသာအခါတြင္လည္း စိုက္ပ်ိဳးေရး၊
ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ သယံဇာတႏွင့္
သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန၊ စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရး
၀န္ႀကီးဌာန၊ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးဌာနတို႔သည္ မူလခန္႔မွန္းေခ်ထက္ ေက်ာ္လြန္၍
အခြန္စည္းၾကပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး
၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီတို႔သည္ မူလခန္႔မွန္းေခ် လ်ာထားခ်က္ကို ျပည့္မီေအာင္
အခြန္အေကာက္မ်ား စည္းၾကပ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္း မရွိေၾကာင္းကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။
ယစ္မ်ိဳးခြန္တြင္
ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ အခြန္ခန္႔မွန္းေခ်စာရင္း ေရးဆြဲတင္ျပရာ၌ အမွန္တကယ္ ေကာက္ခံရမည့္ ေငြထက္
ပိုမိုခန္႔မွန္း လ်ာထားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ရည္မွန္းခ်က္ မျပည့္မီရျခင္းဟု ေဖာ္ျပထားပါေၾကာင္း၊
အဆိုပါ အခ်က္ကိုၾကည့္ပါက ေအာက္ေျခရံုးက ခန္႔မွန္းျခင္းကို အထက္ရံုးအသီးသီးက တာ၀န္ရွိသူအသီးသီး၏
ေပါ့ေလ်ာ႔မႈေၾကာင့္ အခြန္ရေငြ လ်ာထားခ်က္ မွားယြင္းသြားျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ထိုကဲ့သို႔
ျဖစ္ရပ္မ်ိဳး မျဖစ္ရေအာင္ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္သြားရန္ အႀကံျပဳအပ္ပါေၾကာင္း
ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးသည္။
ပြင့္ျဖဴ
မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးထြန္းထြန္းက မိမိတို႔ႏုိင္ငံတြင္
အခြန္စနစ္ေကာင္းမြန္ရန္ႏွင့္ အခြန္ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကား လာေစရန္အတြက္ လက္ရွိက်င့္သံုးေနေသာ
အခြန္စနစ္ကို အျမန္ဆံုးေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ လက္ရွိအခြန္ စနစ္၏ အားသာခ်က္
အားနည္းခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္သံုးသပ္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ လက္ရွိအခြန္စနစ္၏ အားနည္းခ်က္ မ်ားမွာ အခြန္စီမံခန္႔ခြဲရာတြင္
စြမ္းေဆာင္ရည္နိမ့္က်ျခင္း၊ အခြန္ထမ္းမ်ား၏ လုုိက္နာမႈအားနည္းျခင္း၊ အခြန္ဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ား၊
ဥပေဒမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုုပ္နည္းမ်ား ေခတ္မမီျခင္း၊ ရွင္းလင္းျပတ္သားမႈ မရွိျခင္းတို႔ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ယင္းအားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ အဂတိလုိက္စားမႈမ်ား ရွိေနျခင္း၊ အခြန္ႏွင့္ ဂ်ီဒီပီ အခ်ဳိးနိမ့္က်ေနျခင္းတို႔
ျဖစ္ေပၚ ေနပါေၾကာင္း။
အခြန္စနစ္
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသည့္ေနရာတြင္ မဟာဗ်ဴဟာ၊ နည္းဗ်ဴဟာ၊
ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္၊ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္မ်ားကို စနစ္တက် ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုပါေၾကာင္း၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္
အခြန္စနစ္အျမန္ဆံုး ေကာင္းမြန္လာေစေရးႏွင့္ အခြန္ယဥ္ေက်းမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေစေရး
ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါရန္ တိုက္တြန္း လိုပါေၾကာင္း
ေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းကိစၥတို႔နွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၉) မွ ဦးကင္းရွိန္၊ ရွားေတာမဲဆႏၵနယ္မွ
ေဒၚ၀င့္၀ါထြန္း၊ ပုလဲ မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚခင္စန္းလႈိင္ႏွင့္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္
(၃) မွ ေဒၚေရႊေရႊစိန္လတ္ တို႔က ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၁) ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ပဥၥမေန႔ကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၅ ရက္တြင္
ဆက္လက္ က်င္းပသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေအာင္ရဲသြင္၊
ေအးေအးသန္႔
No comments:
Post a Comment