ရန္ကုန္
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၃
ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူသည္ ယေန႔
နံနက္ ၈ နာရီခြဲက ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ တံတားဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္
ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး ဟသၤာတခ႐ုိင္ ေလးမ်က္ႏွာ- ခတၱဴ- ပန္းေတာႀကီးလမ္းေပၚရွိ င၀န္တံတား
(ေလးမ်က္ႏွာ) ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္သည္။
အခမ္းအနားသို႔ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဒုတိယဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး
ေက်ာ္ေဆြ၊ ေဒါက္တာ ေဖျမင့္၊ ဦးဟန္ေဇာ္၊ ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးလွမုိးေအာင္၊
တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးေအာင္ေက်ာ္ခုိင္၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးလွေက်ာ္၊ ဦးလွေမာ္ဦး၊
တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ ၀န္ႀကီးမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဌာနဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္
ေဒသခံျပည္သူမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။
ေရွးဦးစြာ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူက
အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကားရာတြင္ ယေန႔သည္ ဟသၤာတခရိုင္၊ ေလးမ်က္ႏွာ-ခတၱဴ-ပန္းေတာ လမ္းေပၚတြင္ရွိသည့္
ငဝန္တံတား(ေလးမ်က္ႏွာ)ကို ဖြင့္လွစ္သည့္အတြက္ ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီးအတြက္ က်က္သေရ မဂၤလာအပါင္းႏွင့္
ျပည့္စုံသည့္ ေန႔ရက္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ယင္းတံတားကို ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့၍ ေဒသခံမ်ားႏွင့္ထပ္တူ
ဝမ္းသာၾကည္ႏူးရပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕သည္ ျပည္သူလူထု၏
လူမႈစီးပြားဘဝဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးတြင္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္သည့္ လၽွပ္စစ္ဓာတ္အားရရွိေရး၊
လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ ေရး တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစေရးစသည့္ အေျခခံအေဆာက္အဦပိုင္း ဖြံ႕ၿဖိဳး
တိုးတက္ေရး ကို အထူးအေလးေပး ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္အတြင္းက ေရးဆြဲထုတ္
ျပန္ခဲ့သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးစီမံခ်က္ ၂၀၁၈-၂၀၃၀
(Myanmar Sustainable Development Plan 2018-2030) တြင္လည္း သာယာဝေျပာမႈႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈဆိုသည့္
မ႑ိဳင္ေအာက္တြင္ရွိသည့္ ပန္းတိုင္(၃)ပါ မဟာဗ်ဴဟာမ်ား ထဲတြင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္
စီးပြားေရးလုပ္ငန္း အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပံ့ပိုးေပးမည့္ ဦးစားေပးအေျခခံ အေဆာက္အအုံမ်ား တည္ေဆာက္ေရး
မဟာဗ်ဴဟာ တစ္ရပ္အေနႏွင့္ ထည့္သြင္းရည္မွန္း ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေျခခံ
အေဆာက္အအုံမ်ား အပါအဝင္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ စီမံေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ
အစိုးရသက္တမ္း (၃)ႏွစ္ နီးပါးကာလအတြင္း ျပည္ေထာင္စုႀကီး အတြင္းတြင္ရွိသည့္ ျပည္နယ္ႏွင့္
တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား အားလုံးအခ်ိဳးညီညီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း။
ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးသည္ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေဒသျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဓိက စပါးက်ီႀကီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမစ္/ေခ်ာင္းမ်ား ေပါမ်ားသည့္အတြက္
စိုက္ပ်ိဳးေရး ေကာင္းမြန္သကဲ့သို႔ ေရထြက္သယံဇာတမ်ားလည္း ေပါႂကြယ္ဝလွေၾကာင္း၊ ထုိ႔အျပင္
ျပည္တြင္း/ျပည္ပ ခရီးသြားမ်ားကိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္ သဘာဝအလွအပမ်ား မပ်က္စီးေသးသည့္ ပင္လယ္
ကမ္းေျခမ်ားရွိသကဲ့သို႕ ကမ္းလြန္ပင္လယ္ျပင္တြင္လည္း သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ကဲ့သို႕ သဘာဝသယံဇာတမ်ား
ရွိေၾကာင္း။
ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးသည္ ျမစ္ေခ်ာင္းေပါမ်ားသည့္
ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေဒသျဖစ္၍ ယခင္က ခရီးသြားလာေရးတြင္ ေရလမ္းေၾကာင္းကိုပင္ အဓိက အားျပဳခဲ့ၾကရေၾကာင္း၊
ေရလမ္းခရီး သည္ အားလုံးသိၾကသည့္အတိုင္း ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္မ်ားထဲတြင္ ကုန္က် စရိတ္ အသက္သာဆုံးျဖစ္ေသာ္လည္း
အခ်ိန႔္ၾကန႔္ၾကာျခင္း၊ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ သြားလိုသည့္ ေနရာ အကြာအေဝး စသည့္ ကန႔္သတ္ခ်က္မ်ား
ရွိေၾကာင္း၊ အစိုးရအဆက္ဆက္ ကုန္းလမ္း ဆက္သြယ္ေရးကြန္ရက္ကို ခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည့္
အတြက္ ယခုဆိုလွ်င္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းႏွင့္ အျခားျပည္နယ္တိုင္းမ်ားကို ေရလမ္းခရီးႏွင့္သာမက
ကုန္းလမ္းခရီးႏွင့္ပါ အခ်ိန္တိုအတြင္း ဆက္သြယ္သြားလာ ႏိုင္ၾကၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း။
ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ႏွင့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကိုလည္း ခရီးသည္ တင္ေလေၾကာင္းလိုင္း ဖြင့္လွစ္ထားၿပီျဖစ္၍ ျပည္တြင္း/ျပည္ပ
ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား ပိုမို အဆင္ေျပလြယ္ကူစြာ သြားလာႏိုင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း။
ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းတြင္ လမ္းမိုင္ေပါင္း
၁၈၆၂ မိုင္ ေဖာက္လုပ္ထားၿပီး ေပ ၁၈၀ ႏွင့္အထက္ တံတားႀကီး ၉၈ စင္း တည္ေဆာက္ဖြင့္လွစ္ထားၿပီး
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယေန႔ ဖြင့္လွစ္သည့္ အရွည္ ၁၉၆၈ ေပရွိသည့္ ငဝန္တံတား (ေလးမ်က္ႏွာ)ႏွင့္ပါ
ဆိုလွ်င္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းတြင္ ေပ ၁၈၀ ႏွင့္အထက္ တံတား ၉၉ စင္းရွိၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ႀကံ့ခိုင္မႈအားနည္းေနသည့္ ႀကိဳးတံတားမ်ား ျဖစ္သည့္ ဝါးခယ္မတံတား၊
လပြတၱာ (ပင္လယ္ေလး)တံတား၊ ေရႊေလာင္းတံတား၊ ကၽြန္းကုန္းတံ တားမ်ားကို ျပန္လည္ အားျဖည့္
တည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေျမာင္းျမတံတား အသစ္ႀကီးလည္း မၾကာမီ ၿပီးစီးႏုိင္မည္ျဖစ္၍
၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလတြင္ ဖြင့္လွစ္ ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တံတားႀကီးမ်ား ၿပီးစီးသြား၍
ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး အတြင္း ေနထိုင္ၾကသည့္ ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ သြားလမ္း လာလမ္းမ်ားသာၿပီး
က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရးစသည္ျဖင့္ က႑စုံအတြက္ လူမႈဘဝမ်ား ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳး
တိုးတက္လာ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအေနျဖင့္ အေျခခံ အေဆာက္အဦ
ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ားကို အေလအလြင့္ မရွိေစဘဲ
အက်ိဳးအရွိဆုံးသုံးစြဲ ႏိုင္ေရးအတြက္ စီမံကိန္းမ်ားသည္ ေဒသအက်ိဳး၊ ႏိုင္ငံအက်ိဳးကို
ထိထိေရာက္ေရာက္ ပံ့ပိုးေပးႏိုင္မည့္ စီမံကိန္းမ်ားျဖစ္ေအာင္၊ ကုန္ရက်ိဳးနပ္သည့္ ရင္းႏွီးျမႇပ္ႏွံမႈမ်ားျဖစ္ေအာင္
ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ ေနေၾကာင္း၊ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ား သုံးစြဲရာတြင္
အေလအလြင့္ မရွိရန္အတြက္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၊ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူ မ်ားအေနျဖင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေပးၾကရန္၊
အေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ား ေရရွည္တည္တံ့ ႏိုင္ေအာင္ ျပည္သူမ်ားဘက္ကလည္း ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကရန္၊
ၾကပ္မတ္ထိန္း သိမ္းေပးၾကရန္၊ အေျခခံအေဆာက္အဦ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ၾက
ရာတြင္လည္း အရည္အေသြး စိစစ္ထိန္းသိမ္းေရး(Quality Control)ကို မျဖစ္မေနေဆာင္ရြက္ၾကရန္
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးကလည္း တိုက္တြန္းမွာၾကား ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း။
ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ေဆာင္ရြက္ရာတြင္
ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေဖာ္ေဆာင္သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း၊
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းတြင္ အဆင့္ဆင့္တာဝန္ရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ ဥပေဒႏွင့္အညီတရားနည္း လမ္းတက်
မၽွမၽွတတအုပ္ခ်ဳပ္ရန္၊ ျပည္သူမ်ား၏ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ လုံျခဳံမႈကို အကာ အကြယ္ေပးသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ျဖစ္ရန္၊
ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ားအေပၚ ဝန္ထုပ္ ဝန္ပိုးျဖစ္ေစ သည့္၊ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား
မျဖစ္ေစရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး၏ လမ္းညႊန္မွာၾကားခ်က္ကို ဝန္ထမ္းအဖြဲ႕အစည္း အဆင့္ဆင့္အေနျဖင့္
တိတိ က်က်လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏
က႑ေပါင္းစုံဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္သည့္ ေနရာတြင္
"ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီ"၊ "ျပည္သူနဲ႔အတူ" ၊ "စုေပါင္းအင္အား"
ဆိုသည့္ ေဆာင္ပုဒ္မ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ ေၾကာင္း၊ ယင္းကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္သည့္ ေနရာတြင္
ျပည္သူလူထု၏ အျပည့္အဝပူးေပါင္း ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈရွိမွသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္ျဖစ္၍
ဧရာဝတီတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္းရွိ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ားမွ ဆက္လက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္
အေလးအနက္ တိုက္တြန္းလုိပါေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး အဘက္ဘက္က တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေစရန္
ျပည္သူ႔ဘ႑ာမ်ား အမ်ားအျပားအကုန္အက်ခံၿပီး ရင္းႏွီးျမႇုဳပ္ႏွံ ထားသည့္လမ္း၊ တံတားမ်ားအပါအဝင္
အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ား အရည္အေသြးျပည့္မီရန္ သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိ သူမ်ားက တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈအျပည့္ႏွင့္
ေဆာင္ရြက္သြားရန္ ေျပာၾကားလုိပါေၾကာင္း၊ အျခခံ အေဆာက္အဦမ်ား ေရရွည္တည္တံ့ေအာင္ ေဒသခံျပည္သူမ်ားကလည္း
ဝိုင္းဝန္းထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေပးေစလုိပါေၾကာင္း၊ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား၏
လက္တြဲမျဖဳတ္စတမ္း ေသြးစည္းညီညြတ္မႈ၊ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈမ်ားျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ
ဝေျပာသည့္ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို တက္ညီလက္ညီ တည္ေဆာက္သြားရန္
ေျပာၾကားလုိပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး
ဦးဟန္ေဇာ္က တံတားတည္ေဆာက္ရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္
ဦးလွမုိးေအာင္က ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳး ေရးေဆာင္ရြက္ထားရွိမႈ အေျခအေနမ်ားကို ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။
ယင္းေနာက္ ေဒသခံ ျပည္သူတစ္ဦးက င၀န္တံတား
(ေလးမ်က္ႏွာ) တည္ေဆာက္ ေပးမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာၾကားသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ဒုတိယသမၼတႏွင့္အဖြဲ႕သည္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏
၀ါးညႇပ္အက၊ ပန္းပြားအက ေဖ်ာ္ေျဖမႈတုိ႔ကို ၾကည့္႐ႈ အားေပးသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးဟန္ေဇာ္၊
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးလွမုိးေအာင္ႏွင့္ တာ၀န္ရွိ သူမ်ားက င၀န္တံတား (ေလးမ်က္ႏွာ)ကို ဖဲႀကိဳးျဖတ္ဖြင့္လွစ္ေပးၿပီး
ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူႏွင့္ တက္ေရာက္လာသူမ်ားသည္ စုေပါင္းမွတ္တမ္းတင္ဓာတ္ပံု
႐ုိက္သည္။
ဆက္လက္၍ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူက
င၀န္တံတား(ေလးမ်က္ႏွာ) ကမၸည္းေမာ္ကြန္းေက်ာက္စာတုိင္ကို စက္ခလုတ္ႏွိပ္ ဖြင့္လွစ္ေပးၿပီး
ဒုတိယသမၼတႏွင့္ တက္ေရာက္လာသူမ်ားက ကမၸည္းေမာ္ကြန္းေက်ာက္စာတုိင္အား အေမႊးနံ႔သာရည္ ပက္ဖ်န္းေပးသည္။
ယင္းေနာက္ ဒုတိယသမၼတႏွင့္ အဖဲြ႔သည္
င၀န္ တံတား (ေလးမ်က္ႏွာ)ေပၚသို႔ ျဖတ္သန္း ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ဒုတိယသမၼတသည္ င၀န္တံတား(ေလးမ်က္ႏွာ)
စီမံကိန္းရွင္းလင္း ေဆာင္သုိ႔ သြားေရာက္ၿပီး တံတားဦးစီးဌာန ဒုတိယညြန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္
ဦးခင္ေမာင္ေဆြ က ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ဧရာ၀တီ တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း တည္ေဆာက္ ၿပီးတံတား၊တည္ေဆာက္ဆဲတံတားႏွင့္
ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည့္ တံတားမ်ားႏွင့္ လမ္းကြန္ယက္ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ
အေျခအေနမ်ားကုိ ရွင္းလင္း တင္ျပသည္။
ငဝန္တံတား(ေလးမ်က္ႏွာ)သည္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး
ဟသၤာတခ႐ိုင္ ေလးမ်က္ႏွာ - ခတၱဴ - ပန္းေတာႀကီးလမ္းေပၚတြင္ တည္ရွိၿပီး စုစုေပါင္းတံတား
အရွည္ ၁၉၆၈ ဒသမ ၆ ေပရွိသည္။ တံတားကို ေအာက္ခံအုတ္ျမစ္ ၁ ဒသမ ၂ မီတာØ Bored Pile ကိုယ္ထည္ RC Concrete ၊ အေပၚထည္ ပင္မတံတားSteel
Box Girder ႏွင့္ RC Slab တို႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး ယာဥ္သြားလမ္းအက်ယ္ ၂၄ ေပ ၊ လူသြားလမ္း
တစ္ဖက္လွ်င္သုံးေပ ေျခာက္လက္မစီပါရွိ၍ တံတားေအာက္ ေရလမ္း ကင္းလြတ္ အက်ယ္ ၁၇၃ ေပ၊ အျမင့္ေပ၂ဝ
ရွိကာ ယာဥ္တစ္စီးခ်င္း ခြင့္ျပဳအေလးခ်ိန္မွာ ၇၅ တန္ျဖစ္သည္။
အဆုိပါတံတားကုိ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊
တံတားဦးစီးဌာန၊ တံတားအထူး အဖြဲ႕ (၁၆) မွ ၂၀၁၆ ခုနွစ္၊ႏို၀င္ဘာ(၁၈) ရက္က စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး
တံတား တည္ေဆာက္ျခင္းျဖင့္ ခတၱဴ - ပန္းေတာႀကီး လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ႏွင့္ ေလးမ်က္ႏွာၿမိဳ႕
အေနာက္ဘက္ျခမ္းေဒသရွိ ေဒသခံျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္အသီးသီးသို႔ တံတား ႀကီးကုိ အသံုးျပဳျဖတ္သန္း၍
ပညာေရး၊က်န္းမာေရးႏွင့္ ကုန္စည္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မႈတုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ႏုိ္ေတာ့မည္ျဖစ္ၿပီး
ေလးမ်က္ႏွာၿမိဳ႕ အေရွ႕ဘက္ ျခမ္းရွိ ေဒသခံျပည္သူမ်ား သည္လည္း ငဝန္ျမစ္အေနာက္ဘက္ျခမ္းသုိ႕
ရာသီမေရြး သြားလာႏုိင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
မြန္းလႊဲပုိင္းတြင္ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူႏွင့္
အဖဲြ႔သည္ ဟသၤာတခရုိင္ ဇလြန္ၿမိဳ႕နယ္ ဧရာ၀တီဟသၤာတတာ တာမုိင္ ၂၂/၄-၂၄/၀ အတြင္း သဲကုန္း-ေညာင္အုိင္
ကမ္းၿပိဳကမ္းစားမႈ အေျခအေနႏွင့္ ပန္းတာသစ္တည္ေဆာက္မည့္ ေနရာသုိ႔ သြားေရာက္ ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးသည္။
ေရွးဦးစြာ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူႏွင့္အဖဲြ႔အား
ရွင္းလင္းေဆာင္တြင္ ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး ဆည္ေျမာင္းႏွင့္ ေရအသုံးခ်မႈ စီမံခန္႔ခဲြေရးဦးစီးဌာနမွ
ညြန္ၾကားေရးမွဴးဦးၾကည္ေဆြက ကမ္းၿပိဳကမ္းစားျဖစ္ေပၚမူေၾကာင့္ ျမစ္ကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး
လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္၍ ကာကြယ္ခဲ့ရမႈအေျခအေန၊ ျမစ္ကမ္းၿပိဳမႈေၾကာင့္ မူလကမ္းရင္း တာမ်ား
ကမ္းၿပိဳမႈတြင္ ပါသြားခဲ့ၿပီး တာသစ္ေဆာက္၍ ကာကြယ္ခဲ့ရမႈ အေျခ အေန၊ ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္
ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ ညြန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးထြန္းလြင္ဦးက
ဇလြန္ၿမိဳ႕နယ္ အုိးဖုိ-သဲကုန္းေက်းရြာ ဆည္ေျမာင္း တာတမံအနီး ကမ္းထိန္း လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ေနမႈမ်ား၊
စုိက္ပ်ဳိးေရးဦးစီးဌာနမွ ညြန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာရဲတင့္ထြန္းက ဧရာ၀တီတုိင္း ေဒသႀကီးအတြင္း
ေျပာင္းစုိက္ခင္းမ်ားတြင္ ေဖာင္ေျမာင္ေတာင္ပုိး က်ေရာက္မႈေၾကာင့္ အပင္မ်ားပ်က္စီးခဲ့ရၿပီး
စုိက္ပ်ဳိးေရးဦးစီးဌာနမွ ပုိးသတ္ေဆးဖ်န္းကာ ေဆာင္ရြက္ေနမႈအေျခအေနမ်ားကုိ ရွင္းလင္းတင္ျပၾကသည္။
တင္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ဒုတိယသမၼတက
ဧရာ၀တီဟသၤာတတာ ျမစ္ကမ္း တစ္ႏွစ္အတြင္း ကမ္းစားႏႈန္းသည္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပုိမုိမ်ားျပား
ျမန္ဆန္လာပါေၾကာင္း၊ ကမ္းၿပိဳကမ္းစားမႈအေျခအေနအား ထိန္းသိမ္းႏုိင္ရန္ ျမစ္ကမ္း ထိန္းသိမ္း
ျခင္းလုပ္ငန္းအား ေဆာင္ရြက္ေနသကဲ့သုိ႔ ေရနက္စီးေၾကာင္း ေနရာမ်ားကုိ ျဖစ္ေပၚ ေစေသာ ျမစ္အတြင္းမွ
တရားမ၀င္ ေက်ာက္စရစ္ခဲ ထုတ္လုပ္မႈမရွိေစေရး တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရမွ ၾကပ္မတ္ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္သြားရန္
ႏွင့္ (သဲကုန္း-ေညာင္အုိင္) ပန္းတာသစ္အား မုိးရာသီမတုိင္မီ ပြင့္လင္းရာသီအတြင္း တည္ေဆာက္ႏုိင္ေရးအတြက္
စီမံေဆာင္ရြက္ သြားရန္ ေျပာၾကားသည္။
(သတင္းစဥ္)
No comments:
Post a Comment