ေနျပည္ေတာ္
ဇန္န၀ါရီ ၂၉
ဒုတိယအႀကိမ္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း တတိယေန႔ကို ယေန႔နံနက္ ၁၀နာရီတြင္
ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း ခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
အစည္းအေ၀းတြင္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးတီခြန္ျမတ္က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္ သံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕၀င္ ေ၀ါမဲဆႏၵနယ္မွ
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးတင္ေထြး အား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ဥပေဒေရးရာ
ေကာ္မတီဥကၠ႒ အျဖစ္ တာ၀န္ေပးအပ္ခဲ့သည့္အတြက္ ၄င္း၏ေနရာတြင္ နတ္ေမာက္မဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦးေအာင္တင္လင္း အား အဖြဲ႕၀င္အျဖစ္ အစားထိုး ခန္႔အပ္ရန္ ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္သို႔
တင္ျပ၍ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီတြင္ အဖြဲ႕၀င္အျဖစ္ ေခ်ာက္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဘိုႀကီး
အစား သရက္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦကံျမင့္ အားလည္းေကာင္း၊ ေမာ္လိုက္မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳ၀င္း
အစား ေပါက္ေခါင္းမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚနီနီဒြန္းအားလည္းေကာင္း၊ မိုင္းျဖတ္မဲ ဆႏၵနယ္မွ ဦးလင္းေဇာ္ထြန္း
အစား ေတာင္သာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစစ္ေအးအားလည္းေကာင္း၊ တပ္မေတာ္သား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ရဲႏုိင္မ်ိဳး အစား တပ္ကုန္းမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေက်ာ္တင့္အားလည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲ
တာ၀န္ေပးအပ္ျခင္းကို လႊတ္ေတာ္သို႔တင္ျပ၍ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူသည္။
ယင္းေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာစိုင္းဆိုင္ေက်ာက္ဆမ္
က ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕မွ ေပးပို႔ေသာ ၂၀၁၈ခုႏွစ္၊
ဧၿပီလမွ စက္တင္ဘာလအထိ ၆လပတ္အခြန္ေကာက္ခံ ရရွိမႈ အေျခအေနႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း
ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၂/၂၀၁၉)
ကို ဖတ္ၾကားတင္ျပရာတြင္ ဘ႑ာေရး ႏွစ္တစ္ႏွစ္အတြက္ အခြန္အေကာက္ရ ေငြလ်ာထားခ်က္မ်ား ေရးဆြဲရာတြင္
ယခင္ဘ႑ာေရးႏွစ္မ်ား၏ အမွန္ေကာက္ခံရရွိမႈနွင့္ ပကတိျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခအေနမ်ားကို အေျခခံ၍
လ်ာထား သတ္မွတ္သင့္သည္ကို သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ျပဳအပ္ပါေၾကာင္း၊ အထူးကုန္စည္ခြန္ႏႈန္းထားမ်ား
ျပင္ဆင္သတ္မွတ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ ထိုကဲ့သို႔ ျပင္ဆင္သတ္မွတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္
ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ အက်ိဳးေက်းဇူးႏိႈင္းယွဥ္ ေလ့လာ သံုးသပ္မႈကို စနစ္တက် ျပဳလုပ္ၿပီးမွသာ
ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ကို သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ျပဳအပ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စု၏
အခြန္အေကာက္ဥပေဒအျဖစ္ ၂၀၁၄ခုႏွစ္မွ စတင္ျပ႒ာန္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ခ်ိန္မွစ၍ ႏွစ္စဥ္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားတြင္
အခြန္ႏႈန္းထားမ်ား ေလ်ာ့ခ် သတ္မွတ္ျခင္း၊ ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳျခင္း ေျဖေလ်ာ့မႈမ်ားစြာ
ျပဳလုပ္ေပးလ်က္ရွိေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ အခြန္ဆုိင္ရာ မွန္ကန္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို
ျပည့္ျပည့္၀၀ မရရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ အခြန္
အေကာက္ဆိုင္ရာ မွန္ကန္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ရရွိႏုိင္ၿပီး အခြန္ဆိုင္ရာ လိုက္နာမႈ
အားေကာင္းလာေစေရးအတြက္ အခြန္ဆိုင္ရာ ပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမို ထိေရာက္ေအာင္ တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္လ်က္
ရွိရာတြင္ IT နည္းပညာကိုပါ အသံုးျပဳရန္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ ျပဳအပ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔
ပံုမွန္ျပဳစုတင္ျပရမည့္ အခြန္ဆိုင္ရာ အစီရင္ခံစာ မ်ားတြင္ အခြန္ထမ္း ျပည္သူမ်ားဆိုင္ရာ
အခ်က္အလက္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပရန္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ျပဳအပ္ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၈ခုႏွစ္၊
ဧၿပီလမွ စက္တင္ဘာလအထိ (၆)လ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဌာန/ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား၏ အခြန္ရေငြစာရင္းမ်ားႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ ၏ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာ ထားမွတ္ခ်က္
အစီရင္ခံစာအမွတ္စဥ္ (၂/၂၀၁၉) အား ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၁၀၄ (က)၊ (ခ)၊
(ဂ) ပါ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ အစီရင္ခံတင္ျပရင္း အစီရင္ခံစာကို
လႊတ္ေတာ္မွ ေဆြးေႏြး စဥ္းစားေပးႏုိင္ပါရန္ အဆိုတင္သြင္းအပ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က အဆိုပါ အစီရင္ခံစာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြး လိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ရွိပါက အမည္စာရင္းတင္သြင္းႏုိင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္
စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္၀င္း က ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႕မွ ေပးပို႔ေသာ ၂၀၁၈ခုႏွစ္၊
ကာလလတ္ေၾကြးၿမီ စီမံခန္႔ခြဲမႈ မဟာဗ်ဴဟာ ထုတ္ျပန္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း
ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၁/၂၀၁၉) အပါအ၀င္
လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား အေပၚ ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးရာတြင္
၂၀၁၈ခုႏွစ္၊ ကာလလတ္ေၾကြးၿမီ စီမံခန္႔ခြဲမႈ မဟာဗ်ဴဟာကို ယခင္ႏွစ္မ်ားက ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း
ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ သေဘာထား မွတ္ခ်က္အစီရင္ခံစာႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ား၏
အႀကံျပဳ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ပိုမိုျပည့္စံုသည့္ မဟာဗ်ဴဟာျဖစ္ေစရန္ ျပဳစုတင္ျပထားျခင္း
ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေနာင္ႏွစ္မ်ားတြင္လည္း
ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၁/၂၀၁၉)ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ား၏ အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ ေဆြးေႏြး အႀကံျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ျပည့္စံုေအာင္
ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ပါ၍ ယခုတင္ျပသည့္ ၂၀၁၈ခုႏွစ္၊ ကာလလတ္ေၾကြးၿမီစီမံခန္႔ခြဲမႈ
မဟာဗ်ဴဟာကို ျပည္သူ႔ေၾကြးၿမီစီမံခန္႔ခြဲမႈ ဥပေဒ ပုဒ္မ (၁၁) ႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က
အတည္ျပဳေပးႏုိင္ပါရန္ တင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ဆက္လက္၍
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေအာင္မင္း က အဆိုပါ
အစီရင္ခံစာ (၁/၂၀၁၉) ကို လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူ လက္ခံရန္ အဆိုတင္သြင္းသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ အဆိုကို အတည္ျပဳရန္
လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာထားရယူရာ သေဘာမတူ သူ မရွိသည့္အတြက္ ယင္း အစီရင္ခံစာ (၁/၂၀၁၉) ကို လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူ အတည္ျပဳေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ ေပးပို႔ထားေသာ ျမန္မာ့ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
တစ္ပိုဒ္ခ်င္းစီ အလိုက္ အဆိုတင္သြင္း ေဆြးေႏြး၍ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူသည္။
ထို႔ေနာက္
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ေပး ပို႔ထားေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ စာရင္းေကာင္စီဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္
ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တစ္ပိုဒ္ခ်င္းစီအလိုက္ အဆိုတင္သြင္း ေဆြးေႏြး၍ လႊတ္ေတာ္၏
အဆံုးအျဖတ္ ရယူသည္။
ဆက္လက္၍
အမ်ိဳးသားပညာေရးမူ၀ါဒ ေကာ္မရွင္၏ ၆ လတာကာလ
(၂၀၁၈ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁၀ ရက္ေန႔မွ ေအာက္တိုဘာလ ၉ ရက္ေန႔အထိ) အတြင္း လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈ
အစီရင္ခံစာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ေအာင္ေျမသာစံ
မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာလွမိုးက ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ႏွစ္စဥ္ရာထူးတိုးေပးမည့္
ရာသီေရာက္တိုင္း ပညာေရးတိုးတက္မႈကို မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဘဲ မတည္မၿငိမ္မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ အျငင္းအခုန္မ်ားျဖင့္
အခ်ိန္ကုန္လူပန္း စိတ္ဓာတ္က်ၿပီး မူရင္းအလုပ္မ်ား ပ်က္ျပားေစပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္
ေကာ္မရွင္အေနျဖင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ရာထူးတိုးျမွင့္ေရးအတြက္ မွန္ကန္ ေသာမူ၀ါဒတစ္ခု ေပၚေပါက္လာေစေရးကို
အေလးထား ေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္ အၾကံျပဳ တိုက္တြန္းလိုပါေၾကာင္း၊ အဆင့္ျမင့္ ပညာက႑ ဆရာ၊
ဆရာမမ်ား အေျပာင္းအေရႊ႕ႏွင့္ ရာထူး တိုးျမွင့္ေရး မူ၀ါဒခိုင္ခိုင္မာမာ မရွိေသးသ၍ နစ္နာဆံုး႐ံႈးရမည္မွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားျဖစ္ၿပီး
ပညာေရးတြင္လည္း နိမ့္က်မႈမ်ား ျဖစ္ေနမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး
တိုးတက္ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ပညာေရးျဖင့္ အမွန္တကယ္တည္ ေဆာက္လိုပါက ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္
အမ်ဳိးသားပညာေရး ေကာ္မရွင္တို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈသည္ အလြန္ အေရးႀကီးသည္ကို သတိခ်ပ္ေစလိုပါေၾကာင္း၊
ေကာ္မရွင္မွ တင္ျပသည့္ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားကိုလည္း ၀န္ႀကီးဌာနက အေလးထားစဥ္းစား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမည္
ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ၀န္ႀကီးဌာန၏ အခက္အခဲမ်ားကိုလည္း ေကာ္မရွင္က ပူးေပါင္း ေျဖရွင္းေပးပါရန္
အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္
မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၁)မွ ေဒၚထုေမက ႏုိင္ငံတကာပညာေတာ္ သင္က႑ကို ျမွင့္တင္ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္းကို
တိုက္တြန္းလိုပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာ စံခ်ိန္မီရန္အတြက္ က႑တိုင္းတြင္
ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုပါက ႏုိင္ငံ၏ လူသားစြမ္းအား အရင္းအျမစ္ကို ပထမဆံုး ႏုိင္ငံတကာစံခ်ိန္မီေအာင္
ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ ေဆာင္ရြက္ရာ တြင္လည္း ႏုိင္ငံတကာသံုးအဂၤလိပ္
ဘာသာကို အေရး၊ အဖတ္၊ အေျပာ၊ နားေထာင္ႏႈန္းစြမ္းရည္ အျပင္ ႏုိင္ငံတကာတြင္ က်င့္သံုးေနသည့္
စနစ္မ်ားကိုလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔မွသာ
ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္မီသည့္ ျမန္မာ့ပညာေရးကို ရရွိမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ေကာ္မရွင္အေနျဖင့္
သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနကို တိုက္တြန္း သင့္ပါေၾကာင္း အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းအစီရင္ခံစာႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ မဂၤလာဒံုမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္လႈိင္၀င္း၊ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၅)
မွ ေဒါက္တာတင္တင္၀င္း၊ ကံမမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိန္ဟန္၊ မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁)မွ
ေဒါက္တာသန္း၀င္း၊ မင္းလွမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာသန္းေအာင္စိုး၊ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္
(၈)မွ ဦး၀င္းျမင့္၊ သဃၤန္းကၽြန္းမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေရႊလွ (ေခၚ) ဦးေရႊလွ၀င္း၊ ကရင္ျပည္နယ္
မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၇)မွ ေဒၚေနာ္ခရစၥထြန္း (ေခၚ) ေဒါက္တာအားကာမိုး ႏွင့္ တပ္မေတာ္သား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴး ထင္လင္းဦး တို႔က ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ထို႔ေနာက္
မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၄)မွ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔
က ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး
လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာလ်င္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး
ပူးေပါင္းေကာ္မတီ တစ္ရပ္ကို သင့္ေလ်ာ္သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ဖြဲ႕စည္းရန္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တိုက္တြန္းေၾကာင္း အေရးႀကီး အဆိုကို တင္သြင္းရာတြင္ လက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံ၏
အေျခအေနတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ျပည္သူမ်ားႏွင့္ အေရးႀကီး သက္ဆိုင္သည့္ ကိစၥျဖစ္ၿပီး
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ ရယူရန္ လိုအပ္သည့္ ကိစၥလည္း ျဖစ္သည့္အတြက္ တင္သြင္းရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ယခုကဲ့သို႔ တင္သြင္းရာတြင္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာ သံုးသပ္ရာတြင္
ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္းမရွိေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊ ေရွ႕ေနာက္ညီညြတ္ျခင္း
မရွိေသာ ကြဲလြဲဆန္႔က်င္ေနသည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္
လိုအပ္သည့္ စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စု ထူေထာင္ေရးအတြက္ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနသည့္
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊
အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းရမည့္ ဒီမိုကေရစီမ႑ိဳင္ႀကီး သံုးရပ္အား တစ္္ဖက္ေစာင္းနင္း ျဖစ္ေစေသာ
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ တန္းတူညီမွ်မႈကို အကာအကြယ္ ေပးႏုိင္ျခင္းမရွိသည့္
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားတြင္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေရးကို ထိခိုက္ေနသည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို
စိစစ္ေလ့လာ ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။
ထို႔ျပင္
၂၁ရာစု ပင္လံုညီလာခံတြင္ ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ ဒီမိုကေရစီ အေျခခံအုတ္ျမစ္မ်ားကို
ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္းကိုလည္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ
အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူလူထု၏
ဆႏၵသေဘာထားမ်ားကို ၂၀၁၃ခုႏွစ္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးမ်ား အားလံုး ပါ၀င္သည့္ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း
၂၆၇ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ရယူခဲ့ရာ ၉၇ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ျပည္သူမ်ားက ျပင္ဆင္ ေျပာင္းလဲလိုေၾကာင္း
ဆႏၵျပဳၾကပါေၾကာင္း၊ စစ္မွန္သည့္ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု တည္ေထာင္ရာတြင္ ဥပေဒျပဳေရး၊
အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္သံုးရပ္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ႏုိင္ငံေတာ္က တိုင္းရင္းသား
ျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵသေဘာထားကို အဓိက အေျခခံအခ်က္ အျဖစ္ ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ေပးရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ျပည္သူ႔သေဘာထားကို လ်စ္လ်ဴရႈ၍ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို
ေဖာ္ေဆာင္ တည္ေဆာက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္သည္မွာလည္း အမွန္တရား တစ္ခုျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံေတာ္၏
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အေကာင္းဆံုး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးမွာ လက္ရွိျဖစ္ေပၚ ေရာက္ရွိေနသည့္
ႏုိင္ငံေတာ္၏ မ်က္ေမွာက္အေျခအေနႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား အားလံုး ေမွ်ာ္မွန္းသည့္
အနာဂတ္ ႏုိင္ငံေတာ္ပံုေဖာ္ေရးကို ေခ်ာေမြ႕စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ရန္ အေထာက္အကူျပဳမည့္
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ရည္မွန္း ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ယင္းသို႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးသည္ ဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္ျဖစ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ႀကီး၏
အဓိကတာ၀န္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္တြင္း၌
ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိရန္ ႏွင့္ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္
၂၁ရာစုပင္လံု ညီလာခံႀကီးတြင္ အားသြန္ခြန္စိုက္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ယခုအခ်ိန္အခါတြင္
ျပည္ေထာင္စု သေဘာတူစာခ်ဳပ္ အစိတ္အပိုင္း (၁)တြင္ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္သည့္ ႏုိင္ငံေတာ္ကို
ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ကို အေျခခံေသာ ျပည္ေထာင္စုအျဖစ္ ဖြဲ႕စည္းရမည္ဟု သေဘာ တူညီခဲ့ၿပီး
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ သေဘာတူညီခ်က္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္
လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ေခ်ာေမြ႕စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးႏွင့္ အျပန္အလွန္
ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေရးတို႔အတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ယခုလတ္တေလာ
အေျခအေနတြင္ လူမႈမီဒီယာ သတင္းကြန္ယက္မ်ား၌ ေတြ႕ရွိေနရသည့္ အခ်ဳိ႕ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ စတစ္ကာကမ္ပိန္း မ်ားျဖင့္ စတင္၍ လႈပ္ရွားေနသည္ကို
ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ ယခု အေျခအေနမ်ဳိးတြင္ အလြန္အေရးႀကီးသည့္ ဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္ျဖစ္သည့္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႀကီးက မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳေန၍ မသင့္ေလ်ာ္ ပါေၾကာင္းကို တင္ျပလိုပါေၾကာင္း၊
ထို႔အျပင္ မိမိယေန႔ တင္ျပသည့္ အဆိုသည္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို
တင္သြင္းေနျခင္း မဟုတ္ ပါေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သုိ႔ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒၾကမ္းကို စနစ္တက်ျဖင့္
လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ေဆာလ်င္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္ အလြန္စနစ္က်ၿပီး ပြင့္လင္းျမင္သာစြာႏွင့္
တာ၀န္ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္မည့္ ေကာ္မတီတစ္ရပ္ကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႀကီးမွ
အေရးတႀကီး ဖဲြ႕စည္း ေပးရန္ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတင္ျပသည့္
အဆိုသည္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၏ အခန္း(၁၂) ပုဒ္မ ၄၃၃၊ ၄၃၄၊ ၄၃၅ တို႔တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္းကို ရွင္းလင္းတင္ျပလိုပါေၾကာင္း၊ ယခု
မိမိတင္ျပေနေသာ တင္ျပခ်က္သည္ ဖြဲ႕စည္းပံုမ်ားကို ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ မူၾကမ္းကို တင္ျပေနျခင္း
မဟုတ္ဘဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လိုအပ္သည့္ ယႏၱရားတစ္ခု စနစ္တက် တည္ေဆာက္ရန္ လိုအပ္သည့္အတြက္
နည္းဥပေဒ ၆၆ အရ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျမန္မာႏုိင္ငံ
တစ္၀ွမ္းလံုးရွိ ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵသေဘာထားႏွင့္အညီ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို
ျပန္လည္ေလ့လာ စိစစ္သံုးသပ္၍ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ တစ္ရပ္ကို
သင့္ေလ်ာ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာလ်င္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါရန္ ယခုအေရးႀကီးအဆိုကို
ျမန္မာႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသား၊ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုး၏ စစ္မွန္သည့္ ဆႏၵသေဘာထား
အေပၚ အေျခခံ၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ေလးနက္စြာအဆိုျပဳ တင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္း
ေျပာၾကားသည္။
ယင္းေနာက္
သာေကတမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာေ၀ၿဖိဳးေအာင္ က ယင္းအဆိုကို
ေထာက္ခံေဆြးေႏြးရာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လက္ရွိက်င့္သံုးေနသည့္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္
အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ ၁၀ႏွစ္ေက်ာ္လာၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၁၀စုႏွစ္ တစ္ခုေက်ာ္ ၾကာျမင့္လာသည့္အခါ
ေခတ္ကာလႏွင့္ အေျခအေနမ်ားအလိုက္ လိုအပ္သည့္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရမည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုတင္သြင္းလာသည့္ အဆိုအေပၚ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အားလံုးက
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးခြင့္ရမည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ျပည္သူမ်ား ကိုယ္စားျပဳ ဒီမိုကေရစီစနစ္အရ
တာ၀န္ အပ္ႏွင္းလိုက္သည့္ ျပည္သူ႔ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုး၏
စစ္မွန္သည့္ သေဘာဆႏၵ၊ သေဘာထား အေပၚတြင္ အေျခခံ၍ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအေပၚ
သံုးသပ္ေဆြးေႏြး ဆံုးျဖတ္ျပင္ဆင္ခြင့္မ်ား ရလာမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္သည့္
အခ်ိန္အခါသစ္တြင္ ျပည္သူႏွင့္အတူ စုေပါင္းအင္အားကို ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္အတြက္ ယခုအေရးႀကီးအဆိုကို
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က လက္ခံေဆြးေႏြး အတည္ျပဳေပးႏုိင္ပါရန္ ေထာက္ခံအပ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
တပ္မေတာ္သား
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေမာင္ေမာင္က ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးႏွင့္
ပတ္သက္၍ မိမိအေနျဖင့္ မျပင္ရဟူ၍ ေျပာျခင္းမဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ျပင္ဆင္ရန္အတြက္ သေဘာတူပါေၾကာင္း၊
သေဘာတူသည့္ အတြက္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္ အညီ ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
မိမိတို႔ လႊတ္ေတာ္ခန္းမထဲ ေရာက္ေနသူမ်ားသည္
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖဲြ႕စည္းပံု အရ ေရာက္ရွိေနျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းမည္ဆိုပါက
နည္းဥပ ေဒပုဒ္မ ၁၃၅ အရ ျပင္ဆင္ရန္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို တင္ၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသား
လႊတ္ေတာ္ ပူးေပါင္း ေကာ္မတီအဖဲြ႕မွ စိစစ္မည္ဟု ပါရွိပါေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ မဟုတ္ဘဲ ေကာ္မတီဖဲြ႕စည္းၿပီး
စိစစ္မည္ဆိုပါက မည္သည့္ ပုဒ္မကို စိစစ္မည္၊ ေကာ္မတီက မည္သည့္အရာမ်ားကို လုပ္မည္၊ ပုုဒ္္မမ်ားကုိလည္း မသိရပါေၾကာင္း၊ ေကာ္မတီသည္ မည္မွ်
က်ယ္ျပန္႔သည္ ကိုလည္း မိမိတို႔အေနျဖင့္ မသိရပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ နည္းဥပေဒ ၁၃၆ အရျပင္ဆင္သည့္
ဥပေဒၾကမ္းကိုလည္း စတင္ေဆြးေႏြးျခင္း မျပဳမီတြင္ သက္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေကာ္မတီမွ ေဆြးေႏြးစိစစ္ၿပီး
အဆုိပါ ေဆြးေႏြးခ်က္ႏွင့္ ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုးသုိ႔ ျဖန္႔ေ၀ေပးရမည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုးသည္ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ
၁၂၅ ဇယား ၄ တြင္ ပါသည့္အတိုင္း ကတိသစၥာ ျပဳထားၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္၏
ဥပေဒျပဳေရး တာ၀န္ကို အဓိက လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ မိမိတို႔၏
လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္အတြက္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔
အေနျဖင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သုိ႔ အဆိုတင္သြင္းၿပီး
မဲခြဲဆံုးျဖတ္ရမည့္ ကိစၥ မဟုတ္ပါေၾကာင္း တင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က တပ္မေတာ္သား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္
ေမာင္ေမာင္၏ တင္သြင္းခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္က လက္မခံပါေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ရာ တပ္မေတာ္သား
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက မတ္တပ္ရပ္၍ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသည္။
ဆက္လက္၍
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာျမတ္ဥာဏစိုး
က ယခုအခ်ိန္သည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ကိုျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို တင္သြင္းေနျခင္း
မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ကို္ယ္စားလွယ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီ တစ္စုတစ္ဖြဲ႕မွ တင္သြင္းမည္
ဆိုပါက ျပည္သူအမ်ားစု၊ ႏုိင္ငံသားမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား အားလံုးႏွင့္ ၂၁ရာစုပင္လံုညီလာခံ၏
ရည္မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ေသြဖယ္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို က်င့္သံုးေနသည့္
အခ်ိန္ကာလျဖစ္သည့္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ရွိသည့္ ႏုိင္ငံေရး ပါတီအားလံုး၊ တပ္မေတာ္သား
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕မ်ား ကိုယ္တိုင္ ပါ၀င္ေဆာင္ ရြက္ခြင့္ရွိရန္ အဆိုရွင္က တင္သြင္းခဲ့သည့္
အဆိုျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ ညီညြတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္
နာယကႀကီးအေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ကို ဆက္လက္ ရယူေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္
ပါရန္ေလးနက္စြာ တင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ဆက္လက္၍
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က ယင္းအဆိုကို လက္ခံေဆြးေႏြးရန္ သင့္၊ မသင့္ စက္ခလုတ္အသံုးျပဳ၍
လႊတ္ေတာ္၏ ဆႏၵရယူရာ ေထာက္ခံမဲ ၃၉၄မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၁၇မဲ၊ ၾကားေနမဲ ၃ မဲျဖစ္၍ ေထာက္ခံသူ
သံုးပံု၁ပံုႏွင့္ အထက္ ရရွိသည့္အတြက္ လႊတ္ေတာ္က လက္ခံေဆြးေႏြးရန္ သေဘာတူ အတည္ျပဳေၾကာင္း
ေၾကညာသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက က ယင္းအဆိုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား
ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း စတုတၳေန႔ကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁ ရက္တြင္
ဆက္လက္က်င္းပသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေအာင္ရဲသြင္၊
ေအးေအးသန္႔
No comments:
Post a Comment