ေနျပည္ေတာ္ ႏုိ၀င္ဘာ ၃၀
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္
ဒသမပံုမွန္အစည္းအေ၀း အ႒မေန႔ကို ယေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းခန္းမ၌
က်င္းပသည္။
အစည္းအေ၀းတြင္ ၾကယ္ပြင့္ျပေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္
ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ဳိးက ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ေရႊျပည္သာ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဥာဏ္လင္း၏
ေရႊျပည္သာၿမိဳ႕ နယ္ရွိ ေလွာ္ကား-၀ါးတရာလမ္းမႀကီး၏
ေလွာ္ကားေအာက္လမ္းဆံုမွ ၀ါးတရာျမစ္ကမ္း အထိ လမ္းအပိုင္း (၁၃၄၅) ေပခန္႔သည္ ကားမ်ားေျပးဆြဲ
မရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ဆိုးရြားစြာ ပ်က္စီးေနသျဖင့္ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘတ္ဂ်က္အတြင္းအျမန္ဆံုးျပဳျပင္၍
YBS ခရီးသည္ တင္ Bus ကားမ်ားကို ၀ါးတရာမွ စတင္၍ ေျပးဆြဲေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ၊ မရွိ
ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ ၀န္ႀကီးက ေလွာ္ကား-၀ါးတရာလမ္းမႀကီး၏ က်န္ရွိသည့္ လမ္းအပိုင္းအား
ဆက္လက္ ျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ၂၀၁၈-၂၀၁၉
ဘ႑ာေရးႏွစ္စီမံကိန္း ထပ္တိုးလ်ာထား ခ်က္တြင္ ထည့္သြင္းလ်ာထား တင္ျပခဲ့ေသာ္လည္း ဘ႑ာေငြ
လံုေလာက္မႈမရွိပါသျဖင့္ ၂၀၁၉-၂၀၂၀ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ သီရိရတနာလမ္း သိမ္ေခ်ာင္း ေခ်ာင္အထိ
ေပ ၆၉၀၀ကိုလည္းေကာင္း၊ ၂၀၂၀-၂၀၂၁ ဘ႑ာႏွစ္တြင္
သိမ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္မွ ေတာ္၀င္ သစ္စက္အထိ ေပ
၅၉၀၀ ကိုလည္းေကာင္း အက်ယ္၂၄ေပ ၁၁ လက္မထု ကြန္ကရစ္လမ္းအျဖစ္ ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ဘ႑ာေငြလ်ာထားေပးမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ေလွာ္ကား-၀ါးတရာလမ္းမႀကီးတြင္ YBS ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆြဲရန္မွာ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႀကီးၾကပ္မႈအာဏာ
ပိုင္အဖဲြ႕၏အစီအစဥ္ျဖင့္သာ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ကိုယ္စား
ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
သဃၤန္းကၽြန္း မဲဆႏၵနယ္မွ
ဦးေရႊလွ(ခ)ဦးေရႊလွ၀င္း၏ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္း
ျဖတ္ကူးတံတား ကမာၾကည္၀ဲယာရွိ ေက်ာက္၊ သဲဒိုင္ႀကီးမ်ားအား အၿပီးတိုင္ပိတ္သိမ္း ျခင္း
သုိ႔မဟုတ္ေနရာေျပာင္းေရႊျခင္းျပဳလုပ္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ကမာၾကည္တံတား၀ဲ၊ ယာတြင္ ကမ္းနားနယ္စုပံုလုပ္ငန္း ၄ ခုရွိပါ ေၾကာင္း၊
ယင္းလုပ္ငန္း ၄ခု အနက္ ကမာၾကည္ တံတားနယ္အတြင္းက်ေရာက္ သည့္ စုပံုလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္
ဦးျမင့္ေအာင္ႏွင့္ ဦးညီညီေဇာ္ေအးတို႔ကို သက္ဆိုင္ရာတံတားစီမံခန္႔ခြဲသည့္ဌာန၏ ေျမအသံုးျပဳခြင့္ကို
တင္ျပႏုိင္ျခင္းမရွိသည့္အတြက္ ကမ္း နားနယ္ စုပံုလုပ္ငန္းခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္းမရွိပါေၾကာင္း။
က်န္လုပ္ငန္းရွင္ ၂ ဦး ျဖစ္သည့္
ဦးေသာင္းႏွင့္ ေဒၚဥမၼာလိႈင္တို႔ကို ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္ႏွင့္ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္တို႔တြင္
ကမ္းနားနယ္ စုပံုခြင့္ ခြင့္ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ေဒသခံမ်ား၏ကန္႔ကြက္မႈေၾကာင့္ ၂၀၁၆-၂၀၁၇
ဘ႑ာေရးႏွစ္မွ စတင္၍ ကမ္းနားနယ္စုပံုခြင့္ကို သက္တမ္းတိုးေပးျခင္း မရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊
ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္း ျမစ္ကူး တံတား၊ ကမာၾကည္တံတား ၀ဲ၊ ယာ အနီးရွိ တရားမ၀င္ စုပံုထားေသာ သဲ၊ ေက်ာက္ မ်ားကို လုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွ လုပ္ငန္းပိတ္သိမ္းဖယ္ရွားၿပီးျဖစ္သျဖင့္
ထပ္မံစုပံုျခင္းမျပဳေစရန္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီႏွင့္ ေရအရင္းအျမစ္
ႏွင့္ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီး ဌာနတို႔မွ ႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရ အဖဲြ႕ ကိုယ္စား ရွင္းလင္း ေျဖၾကားသည္။
လိႈင္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဦး၏
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာႏွင့္ ကားပါကင္အခက္အခဲကို
ေျဖရွင္းရန္မည္သုိ႔ စီမံေဆာင္ရြက္ထားသည္ ကို သိလုိျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီးက
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းရန္အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရမွ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးႀကီးၾကပ္ ကြပ္ကဲမႈအာဏာပိုင္အဖဲြ႕ (YRTA) အဖဲြ႕ကို ဖြဲ႕စည္း၍ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္
တည္းမႈေျဖရွင္းရန္ႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္
ရန္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ လမ္းမႀကီးမ်ားအား လမ္းမ်က္ႏွာ
ျပင္ ေကာင္းမြန္ေစေရး၊ လမ္းသားတင္ျခင္းႏွင့္ လမ္းတိုးခ်ဲ႕ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္
လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ေရႀကီးေရလွ်ံမႈ ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္ေစရန္
ေရစီးေရလာ စနစ္မ်ားကို စနစ္တက်ျပန္ လည္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းမႈအား စနစ္က်ေရးကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖဲြ႕မွ
ႀကီးၾကပ္ေဆာင္ ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ လမ္းေပၚရွိ စည္းကမ္းမဲ့ ယာဥ္မ်ား ရပ္နားျခင္း၊
ေမာင္းႏွင္ျခင္းႏွင့္ လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ားကို ပိုမိုထိေရာက္စြာ ၾကပ္မတ္အေရးယူ ႏုိင္ေရးအတြက္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးဥပေဒကို အသစ္ျပ႒ာန္း
ၿပီးျဖစ္၍ ဥပေဒပါ အခ်က္မ်ားျဖင့္ ပိုမိုေဆာင္ ရြက္သြားနုိင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မီးပြိဳင့္
စနစ္ ေခတ္မီတိုးတက္ေရးအတြက္ ယခုအခါ ေခတ္မီဗဟို ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ပါ၀င္ေသာ မီးပြိဳင့္ ၁၅၄
ပြိဳင့္အား တင္ဒါေအာင္ျမင္ေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ CRCC ကုမၸဏီႏွင့္ ေဆာင္ ရြက္ခဲ့ရာ စမ္းသပ္လည္ပတ္ျခင္းအဆင့္
ေရာက္ရွိၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ မ်ား စနစ္တက်ရွိ ေရးကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
အစိုးရမွ YBS စနစ္သစ္ျဖင့္ ေဆာင္ ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
ကားပါကင္ အခက္အခဲမ်ား ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္အတြက္
လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ လမ္းတိုးခ်ဲ႕၍ ယာဥ္ရပ္နားေနရာမ်ား တည္ေဆာက္ေပးလ်က္ရွိၿပီး ၿမိဳ႕တြင္းၿမိဳ႕နယ္မ်ား၌
ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ Smart ကားပါကင္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊
အေဆာက္အဦမ်ား ေဆာက္လုပ္ရာတြင္လည္း အေဆာက္ အဦအသံုးျပဳမႈအလိုက္ ကားပါကင္မ်ား စနစ္တက်
လံုေလာက္စြာ ထည့္သြင္းတည္ ေဆာက္ရန္ မူ၀ါဒခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း
တိုးတက္မ်ား ျပားလာသည့္ လူဦးေရႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီမည့္ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး
စနစ္မ်ား ေပၚေပါက္လာေစရန္ ေရရွည္စီမံခ်က္ခ်၍ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းျဖင့္ အမ်ားျပည္ သူသံုးစနစ္တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေစရန္
ကိုယ္ပိုင္ကားအသံုးျပဳမႈ ေလ်ာ့ပါးေစျခင္းတို႔ ျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္တည္းမႈ ျပႆနာႏွင့္
ကားပါကင္ျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းသြားႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖဲြ႕
ကိုယ္စား ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
လား႐ိႈး မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္း၏
လား႐ိႈးၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕တြင္းမီးပြိဳင့္ တပ္ဆင္မႈ၏
ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေျဖၾကားခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆာင္ရြက္ထားရွိမႈ အေျခအေနကို သိလိုျခင္းႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီးက လား႐ိႈးၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ
အ၀ိုင္းပတ္လမ္းဆံု (ရပ္ကြက္-၂)ေနရာတြင္ မီးပြိဳင့္တပ္ဆင္၍ရေသာ္လည္း အ၀ိုင္းပတ္ ႏွင့္
စည္းလံုးညီညြတ္ျခင္း႐ုပ္ထုအား ဖ်က္သိမ္းဖယ္ရွားမွသာ အဆင္ေျပနုိင္မည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊
ေရကန္ လမ္းႏွင့္ ခိုင္ေရႊ၀ါလမ္းဆံု(ရပ္ကြက္-၅)တြင္ မီးပြိဳင့္တပ္ဆင္ေပးရန္ အစီအစဥ္မရွိေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္း ႏွင့္ သြားလာသူမ်ား သတိျပဳအရွိန္ေလ်ာ့သြား
လာေစေရးအတြက္ သတိေပး မီး၀ါ ၂ခုအား ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ပထမ ၆လတြင္ တပ္ဆင္ေပးရန္ စီစဥ္ထားရွိပါေၾကာင္း။
သိန္းနီလမ္းႏွင့္ ကြတ္ခိုင္လမ္း(ေရပန္းလမး္ဆံု)(ရပ္ကြက္-၂)
ေနရာသည္ ကုန္းအဆင္း၊ အတက္၊ အေကြ႕ေနရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မီးပြိဳင့္တပ္ဆင္၍ မရသည္ကို သိရွိရပါေၾကာင္း၊
ယာဥ္အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေစရန္အတြက္ သိန္းနီလမ္းေထာင့္ရွိ ျမင္ ကြင္းကြယ္ေနေသာ ထရမ္စေဖာ္မာအား
လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ အားျဖန္႔ျဖဴေရးလုပ္ငန္းနွင့္ ညွိႏိႈင္း၍ ေနရာေရႊ႕ေျပာင္းရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
သိန္းနီလမ္းႏွင့္ ဟတ္ကာ လမ္းဆံု (ရပ္ကြက္-၁၂)တြင္ မီးပြိဳင့္တပ္ဆင္ေပးရန္ အစီအစဥ္မရွိေသာ္
လည္း ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ သြားလာသူမ်ား သတိျပဳအရွိန္ေလ်ာ့သြားလာေစေရးအတြက္ သတိေပး မီး၀ါ
၂ခုအား ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ပထမ ၆ လတြင္ တပ္ဆင္ေပးရန္
စီစဥ္ထားရွိပါေၾကာင္း၊ သိန္းနီလမ္းႏွင့္ ဟူးမြန္ဆည္လမ္းဆံု (ရပ္ကြက္-၈-၁၂/ပ မန္္ဆူအနီး)တြင္
မီးပြိဳင့္တပ္ဆင္ေပးရန္ အစီအစဥ္မရွိေသာ္လည္း ယာဥ္ ေမာင္းႏွင့္ သြားလာသူမ်ား သတိျပဳအရွိန္ေလ်ာ့သြားလာေစေရးအတြက္
သတိေပး မီး၀ါ ၁ ခု ရပ္၊ ၾကည့္၊ သြား ဆိုင္းဘုတ္ ၁ ခုအား ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရး ႏွစ္ ပထမ
၆လ တြင္ တပ္ဆင္ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရအဖဲြ႕ ကိုယ္စား ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ ေညာင္ေလးပင္ မဲဆႏၵနယ္မွ
ေဒါက္တာဦးျမင့္သိန္း၊ ကသာ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးျမင့္ၾကည္ႏွင့္
ေမာက္မယ္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းေငါင္းဆိုင္ဟိန္းတို႔၏ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီးက
ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ယင္းေနာက္ ေလးမ်က္ႏွာ မဲဆႏၵနယ္မွ
ဦးေဇာ္မင္းသိန္းက တစ္ေန႔တျခား မ်ား ျပားလာသည့္
ယာဥ္တိုက္ခိုက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အား အက်ဳိးျပဳမည့္ လူသား အရင္းအျမစ္မ်ား ထိခိုက္ေသဆံုးမႈ
ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ အမ်ဳိးသားယာဥ္ အႏၱရာယ္ လမ္းအႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေရးေကာင္စီ
(NRSC) ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ေန ေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ားလုိက္နာ က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္မႈ
ရလဒ္ေကာင္းမ်ားရရွိမႈ အားနည္း သည့္အေပၚ လက္ေတြ႕က်သည့္ လုုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ လိုအပ္ခ်က္မ်ား
ျဖည့္ ဆည္းကာ ပိုမို အရွိန္ျမွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အားတိုက္တြန္းေၾကာင္း
အဆိုကို တင္သြင္းရာတြင္ ျပည္သူမ်ား၏ အသားက်ေနသည့္
ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းမလိုက္နာမႈ ခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ားကို လက္ေတြ႕က်သည့္ လိုအပ္ခ်က္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ပိုမိုအရွိန္ျမွင့္လုပ္သင့္ေနပါေၾကာင္း။
ယခုအခ်ိန္မွစတင္၍ မေဆာင္ရြက္ပါက
လႊတ္ေတာ္အတြင္းတြင္ ရွိေနၾကသည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အျပစ္မဲ့ျပည္သူမ်ား၊ ႏုိင္ငံ၏အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္္မ်ားပါ
ယာဥ္တိုက္ မႈဆိုသည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားက တရားခံအေနျဖင့္ေ
သာ္လည္းေကာင္း၊ သားေကာင္ အေနျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး ျဖစ္သြားႏုိင္
ပါေၾကာင္း၊ ယာဥ္တုိက္မႈမ်ား ေၾကာင့္ ထိခိုက္ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားသည္ တစ္ဦးခ်င္းတစ္ေယာက္ ခ်င္းအတြက္၊ မိသားစု တစ္စု အတြက္
ဆုံး႐ံႈးမႈသာမက ႏုိင္ငံေတာ္၏ နစ္နာဆံုး႐ံႈးမႈျဖစ္သည္အထိ ခံယူကာ အားလံုး စည္းကမ္းလိုက္နာၿပီး
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားၾကရန္ လိုအပ္ေနပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ားအက်ဳိး၊ ႏုိင္ငံေတာ္အက်ဳိးအတြက္ျဖစ္ပါေၾကာင္း
ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ယင္းအဆိုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရြာငံ
မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္စုိးမင္း က ေထာက္ခံ တင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒
ဦးတီခြန္ျမတ္က ယင္းအဆိုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း ၍ အဆံုးအျဖတ္ရယူရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူသျဖင့္ အဆိုအား လက္ခံေဆြးေႏြး ရန္
ဆံုးျဖတ္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ဆက္လက္၍ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က
ယင္းအဆိုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလို သည့္ လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရွိပါက အမည္စာရင္းတင္သြင္းနုိင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္
ပို႔ေဆာင္ေရး၊ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ ေရးဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို ေကာ္မတီ၀င္
ေဒၚယဥ္မင္းလိႈင္က ဖတ္ၾကား တင္ျပသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒
ဦးတီခြန္ျမတ္က အဆိုပါ အစီရင္ခံစာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရွိပါက
အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏုိင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွ
ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ အတည္ျပဳ၍ ေပးပို႔လာ ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာရင္းေကာင္စီ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္
ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၀င္
ဦးပါထန္းက အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွ ျပင္ဆင္ခ်က္ ၁၆ ခ်က္ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ ျပင္ဆင္ခ်က္
၁၉ ခ်က္တို႔ကို ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳေပးႏုိင္ပါရန္ တင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က အဆုိပါဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
လႊတ္ေတာ္ ၂ရပ္မွ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ား၊ ျပင္ဆင္ျခင္းမျပဳသည့္ အပိုဒ္၊ အပိုဒ္ခြဲမ်ားကို မူလအဆိုျပဳခ်က္အတိုင္း
အတည္ျပဳရန္ လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာထားရယူသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္
ဥကၠ႒က က အဆိုပါဥပေဒၾကမ္းတစ္ရပ္လံုးကို အတည္ျပဳရန္
လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ရယူရာ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳေၾကာင္း ႏွင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ေၾကညာသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္
ဒသမပံံုမွန္အစည္းအေ၀း န၀မေန႔ကို ဒီဇင္ဘာ ၄ ရက္တြင္ ဆက္လက္က်င္းပသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
ေအးေအးသန္႔(သတင္းစဥ္)
No comments:
Post a Comment