Friday, August 3, 2018

ဒုတိယသမၼတ ဦးျမင့္ေဆြ ႏိုင္ငံအဆင့္ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္း သယံဇာတ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္မႈဗဟိုေကာ္မတီ (ပၪၥမအႀကိမ္) အစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္အမွာစကားေျပာၾကား





ေနျပည္ေတာ္၊ ၾသဂုတ္ ၃

ႏိုင္ငံအဆင့္ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္းသယံဇာတ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္မႈ ဗဟိုေကာ္မတီ၏ ပၪၥမအႀကိမ္အစည္းအေဝးကို ယေန႔ နံနက္ ၉ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ သစ္ေတာဦးစီးဌာန အင္ၾကင္းခန္းမ၌ က်င္းပရာ ႏိုင္ငံအဆင့္ ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္းသယံဇာတ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ ကိုင္မႈ ဗဟိုေကာ္မတီဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးျမင့္ေဆြ တက္ေရာက္အမွာစကားေျပာၾကားသည္။


အစည္းအေ၀းသို႔ ဗဟုိေကာ္မတီ၀င္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ သယံဇာတႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္း က်င္ထိန္းသိမ္းေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးအုန္း၀င္း၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္မ်ားႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ ၾကသည္။
အစည္းအေ၀းတြင္ ဗဟိုေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးျမင့္ေဆြ က ယေန႔ က်င္းပသည့္ အစည္းအေဝးသည္ ႏိုင္ငံအဆင့္ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္း သယံဇာတစီမံအုပ္ခ်ဳပ္ လုပ္ကိုင္မႈဗဟိုေကာ္မတီ၏ ပၪၥမအႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေဝးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံအဆင့္ ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္းသယံဇာတ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္မႈဗဟိုေကာ္မတီကို လုပ္ငန္းတာ၀န္ (၁၀)ခ်က္ ခ်မွတ္ၿပီး ဒုတိယသမၼတအပါအ၀င္ (၂၀)ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ဗဟိုေကာ္မတီကို ေပးအပ္ထားသည့္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ လုပ္ငန္းေကာ္မတီ၊ အႀကံေပးေကာ္မတီ၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အဆင့္ေကာ္မတီမ်ားႏွင့္ ခ႐ိုင္အဆင့္ေကာ္မတီမ်ားကို ဖြဲ႕စည္း၍ လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။

ဗဟိုေကာ္မတီ၏ ပထမအႀကိမ္ အစည္းအေဝးကို ၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၃ ရက္တြင္ စတင္က်င္းပခဲ့ၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ စတုတၳအႀကိမ္အထိ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ စုစုေပါင္း(၃၃)ခ်က္ ခ်မွတ္ခဲ့ပါ ေၾကာင္း၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားအနက္ (၂၄)ခ်က္ကို ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ရာ ေဆာင္ရြက္ဆဲ (၉)ခ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ ေဆာင္႐ြက္ဆဲလုပ္ငန္းထဲမွ အခ်ိန္တိုတိုႏွင့္ ၿပီးေျမာက္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေနာင္လာမည့္ အစည္းအေ၀းမတိုင္မီ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ႏွင့္ ေရရွည္ ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို အခ်ိန္ကာလသတ္မွတ္ၿပီး အေလးထားေဆာင္ရြက္ သြားၾကေစလိုေၾကာင္း။

ကမ္း႐ိုးတန္းသယံဇာတမ်ားကို ေရရွည္ထုတ္ယူသုံးစြဲႏိုင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အခ်ိန္ ႏွင့္အမၽွ အခက္အခဲအတားအဆီးမ်ား ေတြ႕ႀကဳံရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပင္လယ္ကမ္းရိုးတန္း ေဒသမ်ားအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံတစ္၀န္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္သည့္အခါတြင္ “ဖြ႕ံၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းလုပ္သည့္အုပ္စု”ႏွင့္ “ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေရးအုပ္စု” တို႔အၾကား အျငင္းပြားစရာမ်ားရွိေနသျဖင့္ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ ညႇိႏႈိင္းကာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပန္းတိုင္ ေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ငါးသယံဇာတမ်ား ေရရွည္တည္တံ့ရန္ဆိုပါက ငါးလုပ္ငန္း က႑ႏွင့္သာလၽွင္ ေဆာင္႐ြက္၍ မရႏိုင္ေတာ့ဘဲ ဒီေရေတာမ်ား ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ရန္ သစ္ေတာက႑ႏွင့္သာလၽွင္ ေဆာင္႐ြက္၍ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ဆက္စပ္ ပတ္သက္ေနသည့္ က႑ေပါင္းစုံကပါ ၀ုိင္း၀န္းကူညီထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကရန္ လုိအပ္ပါေၾကာင္း။

ကမ္းရိုးတန္းေဒသမ်ားတြင္ ငါးလုပ္ငန္း၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ သယံဇာတထိန္းသိမ္းေရး၊ သတၱဳတူးေဖာ္ေရး၊ ေရေၾကာင္းခရီးသြားလာေရး၊ ကမ္း႐ိုးတန္း လုံၿခဳံေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္းစသည့္ က႑ေပါင္းစံုတို႔သည္ ဆက္စပ္တည္ရွိလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ လုပ္ငန္းက႑မ်ား လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္အခြင့္အလမ္းမ်ားရွိသည့္ ကမ္းရိုးတန္းေဒသမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္အေျခခ်လာသည့္လူဦးေရ တစ္ေန႔တစ္ျခား တုိးပြားလာလ်က္ရွိပါ ေၾကာင္း၊ တိုးပြားလာသည့္ လူဦးေရမ်ားအေနျဖင့္ သယံဇာတမ်ားကို အလြန္အကၽြံ ထုတ္ယူ သံုးစြဲျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္း၊ ေရရွည္ထုတ္ယူသုံးစြဲႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ သေဘာတရား မ်ားကို နားလည္မႈအားနည္းျခင္း၊ ကမ္းရိုးတန္းသယံဇာတမ်ားမွရရွိသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားကို သိရွိနားလည္ရန္လိုအပ္ျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မႈမရွိျခင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္မ်ားေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ၾကရာတြင္ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရႏွင့္ ဌာနအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ထိေရာက္သည့္ပံ့ပိုးမႈ အလံုအေလာက္မရွိျခင္း စသည့္ အေျခအေနမ်ားကို တိုးတက္ေျပာင္းလဲသြားေစရန္ ယေန႔က်င္းပသည့္ ဗဟုိေကာ္မတီက ဦးေဆာင္ၿပီး ကမ္းရိုးတန္းသယံဇာတ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္မႈမ်ားကို အေလးထားေဆာင္ရြက္ ေနျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ကုလသမဂၢစားနပ္ရိကၡာႏွင့္စိုက္ပ်ိဳးေရးအဖြဲ႕ ( FAO ) က ျပဳစုထုတ္ေဝထားသည့္ ကမ္း႐ိုးတန္းေဒသ ဘက္စုံစီမံအုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္ရာတြင္ စဥ္းစားရမည့္ အေျခခံသေဘာတရား ( ၁၅ ) ခ်က္အနက္ မိမိတုိ႔အတြက္ လက္ရွိအေလးထားေဆာင္႐ြက္ရမည့္ အေျခခံသေဘာ တရား ( ၂ ) ခ်က္ကို ဦးစားေပးၿပီး အသိေပးေျပာၾကားလိုပါေၾကာင္း။

ပထမအေျခခံသေဘာတရားတစ္ရပ္မွာ “ဘက္စုံပူးေပါင္းပါဝင္သည့္ ကမ္း႐ိုးတန္းသယံဇာတမ်ား စီမံအုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္ရာတြင္ သဘာဝသယံဇာတ ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ၿပီး သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ေလ်ာ့ပါးေစရန္အတြက္ ကမ္း႐ိုးတန္းသယံဇာတ ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္အတူ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ကာကြယ္ေရးအစီအမံမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္သြားၾကရန္” ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကမ္း႐ိုးတန္းေဒသမ်ားသည္ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္မ်ားျဖစ္သည့္ ဆိုင္ကလုံးမုန္တိုင္းမ်ား၊ ဆူနာမီလိုလႈိင္းလုံးႀကီးမ်ား၊ ကမ္းပါးၿပိဳ ေရတိုက္စားမႈမ်ား၊ ေရႀကီးေရလၽွံမႈမ်ား၊ ေျမၿပိဳမႈမ်ား၊ ေျမကၽြံက်မႈမ်ား စသည့္ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ေပၚ ေနသည့္ေနရာမ်ားျဖစ္ပါေၾကာင္း။

သို႔ေသာ္လည္း ျပည္သူအမ်ားစုသည္ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ က်ေရာက္သည့္အခါ မွသာ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အေလးထားေဆာင္႐ြက္ေလ့ရွိေသာ္လည္း ႀကိဳတင္ကာကြယ္ရန္အတြက္ အစီအမံမ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္အတြက္ ေမ့ေလ်ာ့ေနတတ္ၾက ပါေၾကာင္း။

သို႔ပါ၍ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ က်ေရာက္မႈမ်ားကုိ ေလၽွာ႔ခ်ေပးႏိုင္သည့္ သႏၲာ ေက်ာက္တန္းမ်ား၊ ပင္လယ္ျမက္ခင္းမ်ား၊ ပင္လယ္ကမ္းေျခမ်ား၊ သဲေသာင္ခုံမ်ားႏွင့္ ဒီေရေတာ မ်ားကို သဘာဝတံတိုင္းမ်ား၊ သဘာဝအေဆာက္အအုံမ်ားအျဖစ္ ဦးစားေပးထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံသည္ ဆိုင္ကလုံးမုန္တိုင္းဒဏ္မ်ား မၾကာခဏ က်ေရာက္ခံေနရသည့္အတြက္ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္တြင္ ကမၻာ့ဘဏ္၏ အကူအညီျဖင့္ ဒီေရေတာဟက္တာေပါင္းတစ္သိန္းကို ကမ္း႐ိုးတန္းတစ္ေလၽွာက္ ေလကာ တန္းမ်ားအျဖစ္ စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၉ ရက္တြင္ က်ေရာက္ခဲ့ သည့္ မုန္တိုင္းဒဏ္မွ သိသိသာသာ ေလ်ာ့နည္းသက္သာခဲ့ရၿပီး ေဒသခံတို႔၏ အသက္ အိုးအိမ္စည္းစိမ္ေပါင္း အေျမာက္အျမားကို ကယ္တင္ႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း။

အလားတူ ၂၀ဝ၈ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂ ရက္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ နာဂစ္မုန္တိုင္း တိုက္ခတ္ ခဲ့စဥ္ကလည္း မိန္းမလွကၽြန္း ေတာ႐ိုင္းတိရစၧာန္ေဘးမဲ့ေတာအတြင္း ဒီေရေတာမ်ား ထူထပ္စြာ တည္ရွိေနခဲ့သည့္အတြက္ ေဒသခံမ်ား၏ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွင္သန္ခြင့္ရရွိခဲ့ ပါေၾကာင္း၊ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဒဏ္ခံရမႈ စံသတ္မွတ္ခ်က္ Global Climate Risk Index 2016 အစီရင္ခံစာအရ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ဒဏ္ခံရမႈအမ်ားဆုံး “ဒုတိယေျမာက္ႏိုင္ငံ” ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း၊ သုိ႔ျဖစ္၍ ေကာ္မတီဝင္မ်ား အေနႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာက႑အလိုက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ၾကရာတြင္ ကမ္း႐ိုးတန္းသယံဇာတမ်ားကို သားစဥ္ေျမးဆက္ ေရရွည္ထုတ္ယူသုံးစြဲႏိုင္ေအာင္ ကာကြယ္ ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္အတူ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ေလ်ာ့ပါးေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ဆက္လက္ၿပီး ဒုတိယအေျခခံသေဘာတရားျဖစ္သည့္ “ကမ္း႐ိုးတန္းေဒသ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ လုပ္ကိုင္မႈစီမံခ်က္မ်ား ေရးဆြဲရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မွ ခ႐ိုင္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္မ်ား အထိ အဆင့္ဆင့္ပူးေပါင္းပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ရန္” ဆိုသည့္အခ်က္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကမ္း႐ိုးတန္း ေဒသမ်ား စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ရာတြင္ ခ႐ိုင္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ ဌာနဆိုင္ရာအဖဲြ႕မ်ားသည္ အေျခခံ အက်ဆုံးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အေနျဖင့္ ေရေၾကာင္းခရီး သြားလာေရး၊ ႏိုင္ငံေတာ္လုံၿခဳံေရး၊ ငါးသယံဇာတမ်ား ထိန္းသိမ္းေရး၊ မူဝါဒႏွင့္ မဟာဗ်ဴဟာ မ်ား ခ်မွတ္ေပးေရး၊ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးႏွင့္ ေပါင္းစပ္ညႇိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ေပးေရး အစရွိသည့္ က႑မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ေပးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အဆင့္မ်ားအေနျဖင့္ လုပ္ငန္းစဥ္အားလုံးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေနသည့္အတြက္ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ေပးရမည့္ အခန္းက႑တြင္ ရပ္တည္ေနပါေၾကာင္း၊ ယေန႔တက္ေရာက္ လာသည့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ၀န္ႀကီးမ်ားအေနျဖင့္ ယခု သေဘာတရားမ်ားအေပၚ အေျခခံၿပီး မိမိတို႔တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အလိုက္ အေလးထား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ႏွင့္ စီမံခ်က္ေရးဆဲြေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ေျပာၾကား လိုပါေၾကာင္း။
ပစိဖိတ္ကၽြန္းႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕၏ ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္းေဒသ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈမွာ ပင္လယ္ျပင္ကို မ်က္ႏွာမူေနသည့္ ကမ္း႐ိုးတန္းအနားသတ္ေနရာမွ သဘာဝဒီေရေတာမ်ား၊ သႏၲာေက်ာက္ တန္းမ်ား၊ ပင္လယ္ျမက္ခင္းမ်ား၊ ပင္လယ္ကမ္းေျခႏွင့္ သဲေသာင္ခုံေနရာမ်ားကို “Non-development Zone” မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းထားသည္ဟု သိရပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္လည္း တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ရွိသည့့္ ကၽြန္းေပါင္း ၇၀ဝ ေက်ာ္အနက္မွ ကၽြန္းအေရအတြက္အခ်ိဳ႕(သို႔မဟုတ္) ဧရိယာပမာဏတစ္ခုကို “Non-development Zone” အျဖစ္ သတ္မွတ္သင့္္သည္ဟု သုံးသပ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း။

မိမိတို႔အေနျဖင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္း သယံဇာတစီမံအုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျမႇင့္ ေဆာင္႐ြက္ေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံတကာကခ်မွတ္ထား သည့့္ ကတိကဝတ္မ်ား၊ အေကာင္းဆုံးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို လိုက္နာက်င့္သုံး ေဆာင္႐ြက္ေန ျခင္းလည္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ ကမၻာ့ကုလသမဂၢအဖြဲ႕အစည္းႀကီးက ခ်မွတ္ထား သည့္ ေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဆိုင္ရာ ရည္မွန္းခ်က္(၁၇)ခ်က္အနက္ ရည္မွန္းခ်က္နံပါတ္ (၁၄)ျဖစ္သည့္ “Sustainable Development Goal- 14” ကို ျဖည့္ဆည္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ေနျခင္းလည္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးဆိုင္ရာရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ရန္ ကမ္း႐ိုးတန္းေဒသ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ လုပ္ကိုင္မႈ၏အေျခခံသေဘာတရားျဖစ္သည့္ ေဒသအဆင့္မွ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အထိ အသီးသီးေဆာင္႐ြက္ၾကရာတြင္ လုပ္ငန္းစဥ္အားလုံးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေနၿပီး အေရးပါသည့္ အခန္းက႑က ရပ္တည္ေနသည့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အဆင့္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားအေန ျဖင့္ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေရး ေပါင္းစပ္ညႇိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ား အေလးထားျမႇင့္တင္ေဆာင္႐ြက္သြားၾကရန္ ေျပာၾကားသည္။

ထို႔ေနာက္ ပင္လယ္ကမ္းရိုးတန္းသယံဇာတ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္မႈဆိုင္ရာ အသိ ပညာေပး ဗီဒီယိုမွတ္တမ္းကိုျပသသည္။

ဆက္လက္၍ ဗဟိုေကာ္မတီအတြင္းေရးမွဴး အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္ ဦးခင္ေမာင္ရီ က စတုတၳအႀကိမ္ အစည္းအေ၀းမွ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားအေပၚ ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးမႈႏွင့္ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈမ်ားအား ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။

ယင္းေနာက္ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးအုန္း၀င္း၊ တနသၤာရီတိုင္း ေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေဒၚလဲ့လဲ့ေမာ္၊ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းသိန္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးညီပု၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းႏွင့္ ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးလွမိုးေအာင္၊ မြန္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ သယံဇာတႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ မင္းၾကည္၀င္း၊ ဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ဦး၀င္းျမင့္ႏွင့္ အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္မ်ား၊ တပ္မေတာ္(ေရ)မွ ဗုိလ္မွဴးႀကီး ေအးမင္းေထြးႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ႏို္င္ငံအဆင့္ ပင္လယ္ကမ္းရိုးတန္းသယံဇာတ ေရရွည္တည္တ့ံခိုင္ၿမဲေရး အတြက္ က႑အလိုက္ စီမံေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည့္ လုပ္ငန္းအေျခအေနမ်ား၊ သဘာ၀ေဘး အႏၱရာယ္မ်ားေလ်ာ့နည္းေရးအတြက္ ဒီေရေတာႏွင့္ ဓနိေတာထူေထာင္သြားေရး၊ ပင္လယ္ျပင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ ကမ္းနီး၊ ကမ္းေ၀းငါးဖမ္းေရယာဥ္မ်ား စည္းကမ္းမဲ့ ငါးဖမ္းျခင္းမျပဳလုပ္ ေစေရး၊ ကမ္းရုိးတန္းသယံဇာတ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ရန္အတြက္ ဥပေဒလုပ္ထုံး လုပ္နည္းႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္သြားေရးတုိ႔ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္းတင္ျပၾကသည္။

ထို႔ေနာက္ ဗဟိုေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ဦးျမင့္ေဆြက တင္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းေပးၿပီး နိဂုံးခ်ဳပ္အမွာစကားေျပာၾကားကာ အစည္းအေ၀းကို ရုပ္သိမ္းလိုက္သည္။

Ref; Myanmar President Office

No comments:

Post a Comment