ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏
ျပည္သူ႔အတြက္ ပထမ တစ္ႏွစ္တာ
ေတြ႔ဆုံေမးျမန္း
- သူရေဇာ္(သတင္းစဥ္)
ဓာတ္ပုံ
- ေအးသန္း(သတင္းစဥ္)
လူသားအားလုံးအက်ဳံးဝင္ေသာ သာတူညီမွ်မႈရွိၿပီး
ေရရွည္တည္တံ့မႈရွိသည့္ လူမႈ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး စနစ္ျဖင့္ ျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘဝျမႇင့္တင္ေရးေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္
ပိုမိုေဘးကင္းလုံၿခဳံ၍ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ မ်ားမွ ခံႏိုင္ရည္ရွိသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျဖစ္လာေစရန္ဟူသည့္
ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားျဖင့္ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာနက
ျပည္သူ႔ အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို တက္ၾကြစြာေဆာင္ ရြက္လ်က္ရွိသည္။
အဆိုပါဝန္ႀကီးဌာန၏ အစိုးရသစ္ တစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း
ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈမ်ားႏွင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ သြားမည့္ အစီအစဥ္မ်ားကို ျပည္သူမ်ားသိရွိႏိုင္ရန္အတြက္
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာဝင္းျမတ္ေအးကို သြားေရာက္ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။
ေမး။ ။ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕
လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီး မႈေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေျပာျပေပးေစလိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ ပထမရက္(၁ဝဝ)စီမံခ်က္အေနနဲ႔ ျပည္သူနဲ႔နီးစပ္ေစဖို႔၊
ျပည္သူယုံၾကည္မႈ ရရွိေစဖို႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Hot Line ေတြ ဖြင့္လွစ္ၿပီး
ျပည္သူေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ျပႆနာကို ပိုမိုသိရွိေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔၊ ေဘးအႏၲရာယ္ျဖစ္ပြားမႈသတင္းေတြ
လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ရရွိဖုိ႔၊ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးလည္း ျပည္သူ႔အသံကို တိုက္႐ိုက္ၾကားသိႏိုင္ေအာင္
၂၄ နာရီ သတင္း ရယူႏိုင္တဲ့ Hot Line ဝ၆၇-၄ဝ၄၆၆၆ ၊ ဝ၆၇ -၄ဝ၄၇၇၇ ၊ ဝ၆၇-၄ဝ၄၂၂၂ ၊ ဝ၆၇-
၄ဝ၄၉၉၉ တို႔ကို ဖြင့္လွစ္ၿပီး လူမႈေရးဝန္ေဆာင္မႈလိုအပ္ ခ်က္ေတြနဲ႔ ေဘးအႏၲရာယ္တုံ႔ျပန္ေရးလုပ္ငန္းေတြကို
ပိုမိုထိေရာက္စြာ ကူညီပံ့ပိုးေဆာင္ရြက္ ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
အင္အားကို ရယူ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ျဖစ္တဲ့ အစိုးရဝန္ႀကီးဌာနေတြ၊
ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ျဖစ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔လည္း ပိုမိုနီးကပ္စြာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တဲ့အျပင္
ဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြကို အရပ္ဘက္လူမႈအဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ အင္အားကိုရယူၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈေတြ
တိုးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။
ဝန္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ ျပည္တြင္း ျပည္ပမီဒီယာမ်ားကို
နီးကပ္စြာဆက္ဆံခဲ့ၿပီး မီဒီယာ ေတြကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာ သတင္းရယူခြင့္ေတြ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးအပါအဝင္ ဌာနဆိုင္ရာအႀကီးအကဲေတြကို မီဒီယာ ေတြကေန တိုက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ၿပီး
ျပည္သူလူထုသို႔ သတင္းအခ်က္အလက္အမွန္မ်ား ျဖန္႔ေဝေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဝန္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ ေဘးျဖစ္ရာကို ခ်က္ခ်င္းသြားေရာက္ၿပီး
ေထာက္ပံ့ျခင္း၊ ႏွစ္သိမ့္ျခင္းေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္၊ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡေဘးတို႔ကို
ခံစားခဲ့ရတဲ့ျပည္သူေတြကို သြားေရာက္ေတြ႕ဆုံ ရာမွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို အလ်င္အျမန္ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း၊
ျပည္သူတို႔ရဲ႕ဆႏၵကို နားေထာင္ျခင္း၊ အျခားဝန္ႀကီး ဌာနေတြနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းတို႔ကို
ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုေဆာင္ရြက္မႈေတြေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုအေနနဲ႔ ဝန္ႀကီးဌာနကုိ ပိုမိုသိရွိလာၿပီး
ယုံၾကည္မႈေတြလည္း ပိုမို တိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။
ခံယူခ်က္ေျပာင္းလဲ
ေမး။ ။ တစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္းမွာဌာနတြင္း
ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္မႈေတြကိုလည္း ရွင္းျပေပးပါခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ ဝန္ႀကီးဌာနမွာရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြကို
အခါအားေလ်ာ္စြာေတြ႕ဆုံၿပီး ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ အသက္အရြယ္အလိုက္၊ ရာထူးအလိုက္ ေတြ႕ဆံုျခင္း၊
တိုင္းရင္းသားဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ သီးျခားေတြ႕ဆုံျခင္းေတြကို ေဆာင္ရြက္ၿပီး ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕
အျမင္ေတြ၊ သေဘာထားေတြကို ေဖာ္ထုတ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးအေနနဲ႔ ထမ္းေဆာင္ရမည့္ တာဝန္၊
လိုက္နာရမည့္ စည္းကမ္း၊ ေစာင့္ထိန္းရမည့္ က်င့္ဝတ္ေတြကို လမ္းၫႊန္မႈျပဳလုပ္ေပးတဲ့အျပင္
ႏိုင္ငံေတာ္က ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္း စဥ္ေတြကိုလည္း ရွင္းလင္းအသိေပးခဲ့ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ အမ်ားၾကည္ညိဳေလးစားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုဖိတ္ေခၚၿပီး
အဂတိလိုက္စားမႈ ကင္းရွင္းေရးနဲ႔ ျပည္သူ႔အက်ဳိးကို ပိုမိုထိေရာက္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးအတြက္
ေဟာေျပာပြဲေတြကိုလည္း ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ပါ တယ္။ ဒါမွလည္း ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြ ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ လူမႈကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး လုပ္ငန္းေတြအတြက္
ေရတိုေရရွည္ ဘယ္လို စီမံေဆာင္ရြက္ေနပါ သလဲခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ လူမႈကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို
အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔၊ မူဝါဒ၊ ဥပေဒေတြေရးဆြဲဖို႔နဲ႔ စီမံခ်က္ေတြ၊ ေရတိုေရရွည္စီမံကိန္းေတြ
ေရးဆြဲဖို႔အတြက္ အေထာက္အထားအေျချပဳ သုေတသနရလဒ္ေတြ ရရွိႏိုင္ေစဖို႔အတြက္ သုေတသနစင္တာကို
ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္
ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ ျပည္သူ႔အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ေနမႈကို ျပည္သူေတြ
ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ သိရွိႏိုင္ေစရန္အတြက္ ဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ သတင္းလႊာကို ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလကစၿပီး
လစဥ္ထုတ္ေဝႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
လူကုန္ကူးခံရသူေတြရဲ႕ ျပန္လည္ထူေထာင္
ေရးကိစၥေတြအတြက္ လိုအပ္တဲ့သတင္း အခ်က္အလက္ အကူအညီ ေတြေပးႏိုင္ဖုိ႔ လူကုန္ကူးခံရသူေတြအတြက္
သတင္းအခ်က္အလက္ မွ်ေဝေရးစင္တာ (Information Center for Trafficked Victims) ကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ လူမႈဝန္ထမ္း အတတ္သင္သိပၸံေက်ာင္းဝင္း အတြင္း ဖြင့္လွစ္ထားရွိပါတယ္။
သက္ေမြးပညာသင္ေက်ာင္း
ေမး။ ။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတဲ့
ျပည္သူေတြကို ဘယ္လို ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးေနပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ လူမႈေရးပဋိပကၡနဲ႔ လက္နက္ကိုင္
ပဋိပကၡေတြေၾကာင့္ ယာယီေစာင့္ေရွာက္ ေရးစခန္းေတြမွာ ခိုလႈံေနရတဲ့ကာလအတြင္း အလုပ္လုပ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့
အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိး သမီးေတြအတြက္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာေတြ ကြၽမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ေအာင္
သင္ၾကားေပးေနပါတယ္။
ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ စက္ခ်ဳပ္သင္တန္း၊ ယာဥ္ေမာင္းသင္တန္း၊
ပယင္းလက္မႈလုပ္ငန္း သင္တန္းေတြ ဖြင့္လွစ္ေပး လ်က္ရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ စခန္းေတြအတြင္း
အိမ္ဆိုင္ေတြ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ဖို႔ ပံ့ပိုးေပးျခင္း၊ တစ္ႏိုင္ေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္း ေတြကိုလည္း
ေဆာင္ရြက္ေပးေနပါတယ္။ စခန္းအတြင္းမွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းေန အရြယ္ကေလးေတြ ပညာသင္ၾကား ႏိုင္ဖုိ႔အတြက္
ပံ့ပိုးျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း၊ ကေလးေပ်ာ္ေနရာမ်ား ဖန္တီးေပးျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ ေပးလ်က္ရွိပါတယ္။
ယာယီေစာင့္ေရွာက္ေရး စခန္းေတြမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရလိုမႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးကိုေမွ်ာ္ကိုးၿပီး
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စကားေတြ ေျပာဆိုၾကေရးကိုလည္း တိုက္ တြန္းေဆြးေႏြးေနပါတယ္။
ေမး။ ။ ဝန္ႀကီးတို႔ လူငယ္မူဝါဒေရးဆြဲ
ေနမႈ အေျခအေနကိုလည္း ရွင္းျပေပးပါ ခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ လူငယ္ေတြကို ေဒသအလိုက္၊ က႑အလိုက္
စနစ္တက်စုစည္းၿပီး တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးျပဳ လူငယ္ထုတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာဖို႔၊ လူငယ္ေတြကိုယ္တိုင္
ပါဝင္ေရးဆြဲမယ့္ လူငယ္မူဝါဒထြက္ရွိေရးကို စနစ္တက် စီမံေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္နဲ႔
တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အသီးသီးက လူငယ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေတြ႕ဆုံၿပီး လူငယ္ ေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအျမင္
ေဆြးေႏြးပြဲကို ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္မွာ က်င္းပ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
လူမႈေရးပင္စင္
ေမး။ ။ တျခားလူမႈ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနမႈမ်ားကိုလည္း
သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ။ ။ မသန္စြမ္းသူေတြရဲ႕ အခြင့္ အေရးေတြကို
အတတ္ႏိုင္ဆုံးျဖည့္ဆည္းေပး မယ့္ မသန္စြမ္းသူမ်ားရဲ႕ အခြင့္အေရး နည္းဥပေဒကိုလည္း ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။
သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားဆိုင္ရာဥပေဒကိုလည္း
၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃ဝ ရက္က ျပ႒ာန္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီဥပေဒအရ အသက္ (၉ဝ) နဲ႔အထက္ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြကို
လူမႈ ေရးပင္စင္အျဖစ္ တစ္လ ေငြက်ပ္ တစ္ေသာင္းႏႈန္းနဲ႔ လစဥ္ ေထာက္ပံ့ေပးမယ့္ အစီအစဥ္ကို
၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ရန္ပုံေငြကေန ေထာက္ပံ့ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနအေနနဲ႔ ကေလးသူငယ္ေတြရဲ႕
အခြင့္အေရးမ်ား အျပည့္အဝ ရရွိဖုိ႔၊ သက္ငယ္မုဒိမ္းမႈေတြကို ပိုမိုထိေရာက္စြာ အျပစ္ေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္
ကေလးသူငယ္ ဥပေဒ(၁၉၉၃)ကို ကေလးသူငယ္ အခြင့္အေရးမ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒအျဖစ္ အသစ္ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။
အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးကို အျပည့္အဝေပးႏိုင္ေရးအတြက္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအေပၚ အၾကမ္းဖက္မႈတားဆီးကာကြယ္
ေရးဥပေဒကို ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ ျပ႒ာန္းၿပီးတဲ့ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒေတြကို ျပည္သူေတြ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
သိရွိနားလည္လိုက္နာေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖုိ႔ အသိပညာေပး လုပ္ငန္းေတြ ကိုလည္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။
ကနဦးအစီအစဥ္
ေမး။ ။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္နဲ႔ ကေလးငယ္ေတြကို
ေစာင့္ေရွာက္မယ့္အစီအစဥ္ကို လည္း ရွင္းျပေပးပါခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ ျပည္သူလူထုအတြက္ လူမႈကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး
လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ေတြ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္နဲ႔ ၎တို႔က ေမြးဖြားလာမယ့္ ကေလးေတြကို
ကေလးအသက္ ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ့အထိ လစဥ္ ေငြက်ပ္ တစ္ေသာင္းခြဲ ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ေရး ကနဦးအစီအစဥ္ကို
ခ်င္းျပည္နယ္၊ ရခိုင္ျပည္နယ္နဲ႔ နာဂကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသေတြ မွာ ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈
ဘ႑ာႏွစ္ကစၿပီး ပံ့ပိုးေပးဖို႔ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။
အဲဒီေဒသေတြအျပင္ အျခားေဒသေတြမွာလည္း ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္နဲ႔
အသက္ ႏွစ္ႏွစ္ေအာက္ ကေလး ငယ္ေတြ(လူသားဘဝ အစ ရက္တစ္ေထာင္အတြင္း) အာဟာရ ျပည့္ဝစြာစားသုံးမႈ၊
တစ္ကိုယ္ေရ သန္႔ရွင္းေရးနဲ႔ သားဆက္ျခားအသိပညာေပးလုပ္ငန္းေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔
ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္မႈ
ေမး။ ။ အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ ေဆာင္ရြက္မယ့္
အစီအစဥ္ကိုလည္း ေျပာျပေပးပါ ခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ ျပည္သူအားလုံးပါဝင္တဲ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကိုဦးတည္ၿပီး
က်င္းပတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အမ်ဳိးသမီးမ်ားလႈပ္ရွားမႈ ရက္သတၱပတ္ အစီအစဥ္ေတြကို ၂ဝ၁၇
ခုႏွစ္ မတ္ ၃ ရက္ကစၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လူမႈဝန္ထမ္း ဦးစီးဌာနအေနနဲ႔ အိမ္တြင္း
အၾကမ္းဖက္မႈအပါအဝင္ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ဳိးစုံ ခံစားေနရတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ ျပႆနာေတြကို
တစ္ေနရာတည္း ကူညီ ေျဖရွင္းေပးတဲ့စင္တာ (One Stop Women Support Center-OSWSC) ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ေမး။ ။ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနအေနနဲ႔ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမယ့္
အစီအစဥ္ကိုလည္း ရွင္းျပေပးပါခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ လူမႈဝန္ထမ္းနည္းစနစ္နဲ႔ အတတ္ ပညာေတြကို
ေဒသတြင္းနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာစံႏႈန္း ေတြနဲ႔အညီ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
လိုအပ္လ်က္ရွိတဲ့ Social Work Institute တစ္ခုေပၚေပါက္လာေရးကို ေဆာင္ ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားေတြအတြက္ အေျခခံလူ႔အခြင့္ အေရး၊ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းေတြနဲ႔
ညီၫြတ္ေသာ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ အျပည့္အဝရရွိႏိုင္မယ့္ လူမႈအသိုက္အဝန္းတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာေစဖုိ႕
အင္တိုက္အားတိုက္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္း ေဖာ္ေဆာင္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ကယ္ဆယ္ေရးနဲ႔ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဦးစီးဌာနရဲ႕
လုပ္ငန္းေဆာင္ ရြက္မႈေတြကို ရွင္းျပေပးပါခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ေတြေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈေတြနဲ႔
ျပည္သူလူထုရဲ႕ အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ေတြ ထိခိုက္ဆုံး႐ႈံးမႈ ေလ်ာ့နည္းသက္သာေစ ေရးအတြက္
သဘာဝေဘးႀကိဳတင္ ကာကြယ္ေရး၊ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ အေရးေပၚ ေထာက္ပံ့ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊
ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ကယ္ဆယ္ေရးနဲ႔ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဦးစီးဌာနက အဓိကတာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။
ဒုတိယသမၼတဦးေဆာင္ၿပီး အမ်ဳိးသား သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ
စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီကို သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးေတြဦးေဆာင္တဲ့ လုပ္ငန္းေကာ္မတီ
၁၂ ခုနဲ႔ ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာ က႑အလိုက္မွာလည္း ထိေရာက္တဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြကို
ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
အေထာက္အကူျပဳ
ဝန္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ အမ်ဳိးသားေကာ္မတီရဲ႕
အတြင္းေရးမွဴး လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကို အေထာက္အကူျပဳ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး သဘာဝေဘး စီမံခန္႔ခြဲမႈလုပ္ငန္းေတြ
ပိုမိုထိေရာက္ေစဖို႔နဲ႔ ေဘးဒဏ္ခံစားရတဲ့ ျပည္သူ ေတြအတြက္ အေရးေပၚေထာက္ပံ့မႈေတြ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔၊
ပိုမိုထိေရာက္ေသာ စီမံခန္႔ခြဲမႈပုံစံသစ္ကိုခ်မွတ္ၿပီး ေဘးသင့္ျပည္သူ ေတြ လတ္တေလာ စားဝတ္ေနေရးေျပလည္
ေစေရးနဲ႔ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္း ေတြ၊ လူမႈစီးပြားဘဝ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းေတြအတြက္
အမ်ဳိးသားသဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈရန္ပုံေငြမွ ေငြက်ပ္ ၇၄ဝ၅ ဒသမ ၂၄၆ သန္း၊ ဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕
ဘတ္ဂ်က္ရန္ပုံေငြမွ ေငြက်ပ္ ၂၅၃၈ ဒသမ ၇၈၇ သန္း စုစုေပါင္းေငြက်ပ္ ၉၉၄၄ ဒသမ ဝ၃၃ သန္းကို
ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ျပည္သူလူထုကို တိုက္႐ိုက္အက်ဳိးရွိေစခဲ့ပါ တယ္။
ေမး။ ။ ေထာက္ပံ့ေရးလုပ္ငန္းေတြ ျမန္ဆန္ဖုိ႕အတြက္
ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္ေနပါ သလဲ။
ေျဖ။ ။ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္၊ ခ႐ိုင္
ကယ္ဆယ္ေရးနဲ႔ ျပန္လည္ေနရာခ်ထား ေရးဦးစီးမွဴး႐ုံးေတြရဲ႕ သိုေလွာင္႐ုံေတြမွာ ကယ္ဆယ္ေရးပစၥည္းေတြ
အၿမဲအဆင္သင့္ ျဖစ္ေနေစဖို႔ေဆာင္ရြက္ထားရွိၿပီး အလ်င္ အျမန္ ေထာက္ပံ့ေရးလုပ္ငန္းေတြကို
ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အရင္ကကယ္ဆယ္ေရး ပစၥည္း ၁ဝ မ်ဳိး ေထာက္ပံ့ေနရာကေန အခု ႏွစ္မွာ
မိသားစုေတြအတြက္ အဓိကလိုအပ္မယ့္ ပစၥည္း ၂၂ မ်ဳိးအထိ ထိေရာက္စြာတိုးျမႇင့္ ေထာက္ပ႔ံေပးမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဆန္ရိကၡာ ေထာက္ပ့ံတဲ့အခါမွာလည္း အရင္က အနည္း ဆံုး သံုးရက္စာေထာက္ပံ့ေနရာကေန
အခုအခါမွာ အနည္းဆံုး ခုနစ္ရက္စာ ေထာက္ပံ့ ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္မွာ
ေထာက္ပံ့မႈႏႈန္းထားေတြ ကိုလည္း မူလေထာက္ပံ့တဲ့ႏႈန္းထက္ ႏွစ္ဆမွ သံုးဆအထိ တိုးျမႇင့္ေထာက္ပံ့ေရးနဲ႔
ျပည္သူ လူထုထံ အျမန္ဆုံးနဲ႔ အျပည့္အဝ တိုက္႐ိုက္ ေရာက္ရွိေစဖုိ႔အတြက္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္
ရွိပါတယ္။
အယ္နီညိဳ
၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္အတြင္း ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ အယ္နီညိဳရာသီဥတုျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္
ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းရွိ ေသာက္သုံးေရရွားပါး ျပတ္လပ္မႈဒဏ္ ခံစားခဲ့ရတဲ့ ျပည္သူေတြအတြက္ ေသာက္သုံးေရျဖန္႔ေဝျခင္း၊
အဝီစိတြင္းမ်ား၊ စက္ေရတြင္းေတြ တူးေဖာ္ေပးျခင္း၊ ေရတြင္းေရကန္မ်ား ျပဳျပင္တူးေဖာ္ေပးျခင္း၊
ယာယီေရသိုေလွာင္ ကန္ေတြ ျပဳလုပ္ေပးျခင္း၊ ေရသန္႔စက္ေတြ ေထာက္ပံ့ေပးခဲ့ရာ ဝန္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔
အရင္က ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းမရွိဘဲ ပထမအႀကိမ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈေတြ
ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ ယုံၾကည္ ကိုးစားမႈကို ရယူႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
သဘာဝေဘးျဖစ္ပြားမႈဆိုင္ရာ သတင္း အခ်က္အလက္ေတြ
အလ်င္အျမန္ရရွိေရးနဲ႔ ႀကိဳတင္သတိေပးခ်က္ေတြ အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ ေပးပို႔ႏိုင္ေရးေဆာင္ရြက္မႈေတြကို
မိုဘိုင္းဖုန္း ကေနတစ္ဆင့္ သဘာဝေဘးဆိုင္ရာ ႀကိဳတင္ သတိေပးခ်က္နဲ႔ ေဘးျဖစ္ပြားမႈသတင္းအခ်က္
အလက္ေတြျဖန္႔ေဝေပးႏိုင္ဖို႔နဲ႔ သဘာဝေဘးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အသိပညာဗဟုသုတျဖစ္ေစမယ့္ စာအုပ္စာတမ္းေတြကို
ေလ့လာႏိုင္တဲ့ DAN Mobile Application နဲ႔ ေဘးျဖစ္ပြားမႈအေျခအေန သတင္းအခ်က္အလက္ေတြေပးပို႔ႏိုင္တဲ့
KOBO Mobile Application တို႔ကို ေရးဆြဲ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြကို ျပည္သူလူထုအတြင္းမွာ
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေရာက္ရွိသုံးစြဲ ႏိုင္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။
သဘာဝေဘးဆိုင္ရာ ႀကိဳတင္သတိေပး ခ်က္ေတြ
က်ယ္ျပန္႔စြာအသိေပးႏိုင္ဖုိ႔နဲ႔ အေရးေပၚ အေျခအေနေတြမွာ ဗဟိုနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ေတြ
ဆက္သြယ္မႈမျပတ္ေတာက္ေစ ဖို႔အတြက္ ေရဒီယိုလႈိင္းသုံး Single Side Band ေတြကို ေဘးျဖစ္ပြားမႈအေျခအေနေတြနဲ႔
ဆက္သြယ္မႈအခက္အခဲရွိတဲ့ ေနရာအလိုက္ တိုင္းေဒသႀကီး /ျပည္နယ္ေတြမွာ ဦးစားေပး အဆင့္အလိုက္
တပ္ဆင္ခဲ့တာမွာ စုစုေပါင္း စက္ ၄၅ လုံးကို တပ္ဆင္ထားရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ငလ်င္ေဘးအႏၲရာယ္ကလည္း အခုႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ
မ်ားျပားလာတဲ့အတြက္ ဘယ္လိုႀကဳိတင္ျပင္ဆင္မႈေတြ ေဆာင္ရြက္ေန ပါသလဲဆိုတာ ေျပာျပေပးပါခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ ငလ်င္ေဘးအႏၲရာယ္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔
အေရးေပၚတုံ႔ျပန္ေရးစြမ္းရည္ ေတြ အားေကာင္းလာေစဖို႔ အတြက္ ငလ်င္ဖိုရမ္ေတြကို ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္
ေအာက္တိုဘာ ၈ ရက္ က ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးမွာ၊ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၂ ရက္က မႏၲေလးတိုင္း
ေဒသႀကီးမွာ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါအျပင္ ေျမ ငလ်င္ဆိုင္ရာ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲကို ေနျပည္ေတာ္မွာ
၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂၄ ရက္က က်င္းပခဲ့ပါတယ္။
ေလျပင္းေဘး
သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ေတြျဖစ္ေပၚလာပါက အရပ္ဘက္လူမႈအဖြဲ႕အစည္းေတြ၊
ေဖာင္ ေဒးရွင္းေတြနဲ႔ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေစဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းေတြ
ရွာေဖြႏိုင္ဖုိ႔ လူမႈေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ ေဖာင္ ေဒးရွင္းေတြနဲ႔ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲ၊
အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲေတြကို တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ေတြမွာ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ
လက္ေတြ႕ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းခဲ့ၿပီး ပထမဆုံး
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈအေနနဲ႔ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး၊ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး၊ စစ္ကိုင္း တိုင္းေဒသႀကီးတို႔တြင္
စတင္ေဆာင္ရြက္မယ့္ ေလျပင္းေဘး ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေရးအစီအစဥ္ ေတြမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။
အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္ ႏိုင္ငံေတြအတြင္း သဘာဝေဘး
ျပန္လည္ထူေထာင္ဖို႔အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ႏိုင္ေစေရးနဲ႔ ထိေရာက္အက်ဳိး ရွိတဲ့ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို
အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေစဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးဆိုင္ရာ
အာဆီယံကိုးကားခ်က္ လမ္းၫႊန္ (ASEAN Disaster Recovery Reference Guide)ကို အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံနဲ႔အတူ
ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳေရးဆြဲႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံေတြကိုလည္း ျဖန္႔ေဝ ေပးႏိုင္ဖို႔
ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္။
မူၾကမ္းထြက္ရွိ
ေဘးဒဏ္ရင္ဆိုင္ တုံ႔ျပန္ႏိုင္စြမ္းျမင့္မားတဲ့
လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေပၚေပါက္လာေစေရးအတြက္ နယ္ပယ္က႑ေပါင္းစုံမွ ေပါင္းစပ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ့္
အခြင့္အလမ္းေတြကို သတ္မွတ္ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေစဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ကယ္ဆယ္ေရးနဲ႔ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး
ဦးစီးဌာနဟာ ''ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပည္သူလူထု သဘာဝေဘးရင္ဆိုင္တုံ႔ျပန္ႏိုင္စြမ္း ျမင့္မားေစေရး
အမ်ဳိးသားအဆင့္ မူေဘာင္ National Framework for Community Disaster Resilience ''ကို
သက္ဆိုင္ရာအစိုးရဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းေတြမွ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ အာရွ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္(ADB)၊
ျမန္မာႏိုင္ငံ သဘာဝ ေဘး ေလ်ာ့ပါးေရးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕တို႔ရဲ႕ နည္း ပညာပံ့ပိုးမႈကိုရယူကာ
ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ မူၾကမ္းထြက္ရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္သူလူထုအေနနဲ႔ အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ
မိုးေလဝသအေျခအေန၊ သဘာဝေဘးျဖစ္ပြား မႈအေျခအေနေတြကိုသိရွိၿပီး လိုအပ္တဲ့ ျပင္ဆင္မႈမ်ား
ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖုိ႔၊ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ အေရးေပၚအေျခအေန ျဖစ္ေပၚလာပါက ထိုအေျခအေနနဲ႔
သက္ဆိုင္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ လ်င္ျမန္စြာ စုေဆာင္း၊ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသုံးသပ္ၿပီး ေဘးျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတဲ့
သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္သူေတြထံ တင္ျပႏိုင္ဖို႔၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
နည္းပညာအသုံးျပဳ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ရည္ရြယ္ၿပီး
အေရးေပၚ အေျခအေန စီမံခန္႔ခြဲမႈဗဟိုဌာန (Emergency Operation Centre - EOC) ကို ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ခဲ့ပါတယ္။
သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ သင္တန္းေက်ာင္းကို
ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး ဟသၤာတၿမိဳ႕နယ္မွာ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၄ ရက္က စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး
သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ နည္းပညာသင္တန္းေတြ၊ အေျခခံ သင္တန္းေတြနဲ႔ နည္းျပသင္တန္းေတြကို
ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရာ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္အတြင္း စုစုေပါင္းသင္တန္းအႀကိမ္ ၂ဝ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ႏိုင္ငံတကာသင္တန္းေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ပူးေပါင္း ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးႏိုင္ေရး စီစဥ္လ်က္ရွိပါတယ္။
ေမး။ ။ ဝန္ၾကီးဌာနရဲ႕ ဘ႑ာရန္ပံုေငြ ရရွိသံုးစြဲမႈအေျခအေနေလး
သိခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာႏွစ္မွာ အစုိးရဝန္ႀကီးဌာနအားလံုး
ဘ႑ာရန္ပံုေငြရဲ႕ သုည ဒသမ ဝ၉ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရရွိခဲ့ရာကေန အခုႏွစ္ ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္မွာ
ရန္ပံုေငြ သုည ဒသမ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ႏွစ္ဆခြဲခန္႔ တိုးျမႇင့္ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူ႔အတြက္
တိုက္႐ိုက္အက်ဳိးရွိေစမယ့္လုပ္ငန္းေတြကို ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုလို ေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
။
No comments:
Post a Comment