Monday, August 4, 2014

စားသံုးသူအကာအကြယ္ေပးေရး ဗဟိုေကာ္မတီက အားေပးေဆာင္ရြက္မႈမ်ား

အစိုးရမဟုတ္ေသာ စားသံုးသူအကာအကြယ္ေရး ဆိုင္ရာအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ေရးႏွင့္ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဗဟိုေကာ္မတီက အားေပး ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ယခုကဲ့သို႔ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
ေမး။ စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးေရး ဗဟိုေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းမႈကို ေျပာျပေပးပါ။
ေျဖ။ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဗဟိုေကာ္မတီကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၄ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕၏ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ ၃၈/၂၀၁၄ ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဗဟိုေကာ္မတီက ေဆာင္႐ြက္မည့္ လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကို သိလို ပါတယ္။
ေျဖ။ စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးေရးဗဟိုေကာ္မတီက ေဆာင္႐ြက္မည့္ လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကေတာ့-
- စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးေရးဥပေဒ၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္ေစရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္း၊
- စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးေရးဆိုင္ရာ မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕သို႔ အႀကံဉာဏ္မ်ား၊ ေထာက္ခံခ်က္မ်ားႏွင့္ ပံ့ပိုးမႈမ်ားေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္း၊
- ကုန္စည္၊ ဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စားသုံးသူ ေဘးဥပဒ္အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးအတြက္ ကြင္းဆင္း ေလ့လာေဆာင္႐ြက္ျခင္း၊
- အစိုးရမဟုတ္ေသာ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဆိုင္ရာအဖြဲ႕မ်ား ဖြဲ႕စည္းေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေရးႏွင့္ ယင္းအဖြဲ႕မ်ား လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အားေပးေဆာင္႐ြက္ျခင္း၊
- စားသုံးသူအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ လူထုဆက္သြယ္ေရး နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ သတင္းျဖန္႔ေဝေပးျခင္းႏွင့္ စားသုံးသူတို႔၏ သေဘာထားကို ရယူျခင္း၊
-စားသုံးသူထံမွျဖစ္ေစ၊ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ ေပးေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ အျခားအဖြဲ႕ အစည္းမ်ား ထံမွျဖစ္ေစ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ တိုင္ၾကားမႈမ်ားကို လက္ခံ ေျဖရွင္းေပးျခင္း၊
- စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး လုပ္ငန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး စစ္တမ္းမ်ားေကာက္ယူ၍ သုေတသန ျပဳျခင္းႏွင့္ ယင္းသုေတသနျပဳမႈမ်ားကို ျပန္လည္သုံးသပ္၍ စားသုံးသူမ်ား၏ အက်ိဳးအတြက္ လိုအပ္သလို ေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္း၊
- အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ေဒသဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ေဆာင္႐ြက္ျခင္း၊
- ေဘးဥပဒ္အႏၲရာယ္ရွိေသာ စားသုံးရန္မသင့္သည့္ ကုန္စည္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍တားျမစ္ႏိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာ ဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသို႔ အေၾကာင္းၾကားျခင္း။
- ကုန္စည္ သို႔မဟုတ္ ဝန္ေဆာင္မႈ စံခ်ိန္စံၫႊန္းကၽြမ္းက်င္မႈအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ဓာတ္ခြဲခန္းမ်ားကို လိုအပ္ပါက သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ဖြဲ႕စည္းေပးႏိုင္ရန္ သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္း၊
- စားသုံးသူအက်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္ေပးရန္ႏွင့္ ယင္းတို႔၏ အေရးကိစၥမ်ားကို ထိေရာက္စြာ ေဆာင္႐ြက္ ႏိုင္ရန္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ပညာေပးျခင္း၊
- စားသုံးသူအျငင္းပြားမႈ ေျဖရွင္းေရးအဖြဲ႕က ခ်မွတ္ေသာ စီမံခန္႔ခြဲေရး ျပစ္ဒဏ္အေပၚ အယူခံမႈကို အဆုံး အျဖတ္ေပးျခင္း။
- တည္ဆဲဥပေဒႏွင့္အညီ ဖြဲ႕စည္းၿပီးျဖစ္သည့္ အစိုးရမဟုတ္ေသာ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး အသင္းအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္း။
ေမး။ အစိုးရမဟုတ္ေသာ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဆိုင္ရာအသင္း အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြး မည့္ အေျခအေနကိုသိလိုပါတယ္။
ေျဖ။ ယခုအခါ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို မိမိအသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းလုပ္ကိုင္ ေနသည့္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား ရွိေနတာကိုလည္း ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအသင္းအဖြဲ႕ေတြကို အသင္းအဖြဲ႕ မ်ား မွတ္ပုံတင္ျခင္းဆိုင္ရာ တည္ဆဲဥပေဒႏွင့္အညီ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာန မ်ားႏွင့္ ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္း၊ ဖြဲ႕စည္းၿပီးတဲ့ အသင္းအဖြဲ႕ မ်ားကိုလည္း စားသုံးသူ အကာအကြယ္ ေပးေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ေစတနာေကာင္းျဖင့္ နည္းလမ္းမွန္ကန္စြာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေပါင္းစပ္ ၫွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးေပးျခင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး လုပ္ငန္းေတြကို အစိုးရ အဖြဲ႕ အစည္း မ်ားႏွင့္ လက္တြဲညီ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ ႏိုင္ေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးေဆာင္႐ြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ စားသုံးသူအကာအကြယ္ေပးေရး ဗဟိုေကာ္မတီတြင္ အစိုးရမဟုတ္ေသာ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ ေပးေရးဆိုင္ရာ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္ခြင့္ရွိပါသလား။

ေျဖ။ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ ၃၈/၂၀၁၄ ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဗဟိုေကာ္မတီတြင္ အစိုးရမဟုတ္ေသာ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ ေပးေရးဆိုင္ရာ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္အား အဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ ထည့္သြင္းဖြဲ႕စည္းထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ ေပးေရးအဖြဲ႕ေတြ၊ ဆက္လက္ဖြဲ႕စည္းေဆာင္႐ြက္မည့္ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး အဖြဲ႕ေတြဟာ တစ္စုတစ္စည္းတည္း ပူးေပါင္းဖြဲ႕စည္းေဆာင္႐ြက္ ထားမွသာ ကိုယ္စားလွယ္ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီးေတာ့ ဗဟိုေကာ္မတီမွာ တက္ေရာက္ေဆြးေႏြး ေဆာင္႐ြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment