Monday, May 6, 2019

ဂ်ီဒီပီ (GDP) တိုးတက္မႈ ၇ ဒသမ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ရရွိေစေရးသို႔


ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ ေမၽွာ္မွန္းခ်က္မွာ 'ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရးမူဝါဒ' သည္ ျပည္သူဗဟိုျပဳ၍ အားလုံး ပါဝင္ႏိုင္ေသာ အစဥ္မျပတ္တိုးတက္မႈရရွိေစရန္ ရည္႐ြယ္ပါသည္။ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို အေထာက္အကူ ရရွိေစရန္ ဦးတည္၍ သဘာ၀သယံဇာတ အရင္းအျမစ္မ်ားကို ေရရွည္ ထိန္းသိမ္းလ်က္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား အၾကား မၽွတမွန္ကန္စြာ ခြဲေဝအသုံးခ်ႏိုင္မည့္ စီးပြားေရးမူေဘာင္ ခ်မွတ္ေဆာင္႐ြက္ရန္လည္း ေမၽွာ္မွန္းပါသည္။

ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈစီမံကိန္း
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲၿပီး ဟန္ခ်က္ညီေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈစီမံကိန္း (၂၀၁၈-၂၀၃၀) (Myanmar Substainable Development Plan- MSDP သည္ ၿငိမ္းခ်မ္း၍ သာယာ၀ေျပာသည့္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံျဖစ္ေစမည့္ ကာလရွည္ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ စစ္မွန္၍ အားလုံးပါဝင္ႏိုင္ၿပီး အသြင္ကူးေျပာင္းေသာ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ရရွိေရး အတြက္ မူဝါဒမ်ားႏွင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအၾကား အျပန္အလွန္ ညီၫြတ္မႈရွိေရး ရည္႐ြယ္ခ်က္အေပၚ အေျခခံၿပီး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ရွင္သန္တက္ႂကြလာေစရန္ႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ရဲဝံ့တည္ၿငိမ္စြာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေရရွည္ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲၿပီး ဟန္ခ်က္ညီေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈစီမံကိန္း (Myanmar Substainable Development Plan-MSDP) ကို ေရးဆြဲထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မ႑ိဳင္၊ ပန္းတိုင္ႏွင့္ မဟာဗ်ဴဟာမ်ား
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲၿပီး ဟန္ခ်က္ညီေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈစီမံကိန္း (MSDP) ကို မ႑ိဳင္ သုံးရပ္၊ ပန္းတိုင္ ငါးခု၊ မဟာဗ်ဴဟာ ၂၈ ခုႏွင့္ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ ၂၅၁ ခုတို႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းဖြဲ႕စည္းထားမႈ အခ်က္မ်ား အားလုံးသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရးမူဝါဒ ၁၂ ရပ္၊ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပန္းတိုင္မ်ား၊ မဲေခါင္ေဒသအတြင္း မဟာ ဗ်ဴဟာမူေဘာင္၊ အာဆီယံအသိုင္းအဝန္းႏွင့္ အျခားေသာ ေဒသအတြင္း ကတိကဝတ္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ ရွိပါသည္။
ၿငိမ္းခ်မ္း၍ သာယာ၀ေျပာေသာ ဒီမိုကေရစီျမန္မာႏိုင္ငံအျဖစ္ တည္ေဆာက္ရာဝယ္ MSDP အရ မ႑ိဳင္သုံးရပ္မွာ (၁) ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈ၊ (၂) သာယာ၀ေျပာမႈႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈ၊ (၃) ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ကမၻာေျမတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
မ႑ိဳင္ (၁) ျဖစ္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈ၏ ပန္းတိုင္ ႏွစ္ရပ္မွာ (က) ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး၊ လုံၿခဳံေရးႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပန္းတိုင္ႏွင့္ (ခ) စီးပြားေရးတည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ ခိုင္မာအားေကာင္းသည့္ ေမခ႐ို စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
မ႑ိဳင္(၂)ျဖစ္ေသာ သာယာ၀ေျပာမႈႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈ၏ ပန္းတိုင္မွာ အလုပ္အကိုင္ဖန္တီးေရးႏွင့္ ပုဂၢလိကက႑ ဦးေဆာင္ သည့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးျဖစ္ပါသည္။
မ႑ိဳင္ (၃) ျဖစ္ေသာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ကမၻာေျမ၏ ပန္းတိုင္ ႏွစ္ရပ္မွာ (က) ၂၁ ရာစု လူမႈအသိုက္အဝန္းအတြက္ လူသား အရင္းအျမစ္ မ်ားႏွင့္ လူမႈဘ၀ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ေရး ပန္းတိုင္ႏွင့္ (ခ) ႏိုင္ငံ၏ အနာဂတ္ မ်ိဳးဆက္မ်ားအတြက္ သယံဇာတႏွင့္ သဘာ၀ ပတ္ဝန္းက်င္တို႔ ျဖစ္ပါသည္။
အထက္ပါ ပန္းတိုင္ငါးရပ္အနက္ ပန္းတိုင္ (၂)ျဖစ္ေသာ စီးပြားေရး တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ ခိုင္မာအားေကာင္းသည့္ ေမခ႐ို စီးပြားေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈ၏ မဟာဗ်ဴဟာ (၅) ရပ္မွာ-
(
၁) ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္ႏႈန္းႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားေငြေပး ေငြယူရွင္းတမ္းကိုထိေရာက္စြာ စီမံခန္႔ခြဲျခင္း၊
(
၂) ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈကို ေလၽွာ႔ခ်ျခင္းႏွင့္ ေငြေၾကးတည္ၿငိမ္မႈ ထိန္းသိမ္းျခင္း၊
(
၃) မၽွတ၍ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး စြမ္းရည္ျပည့္၀သည္ အခြန္စနစ္ျဖင့္ ျပည္တြင္းအခြန္ရရွိမႈ တိုးျမႇင့္ျခင္း၊
(
၄) အရင္းအျမစ္မ်ားကို တည္ၿငိမ္စြာျဖင့္ စြမ္းရည္ျပည့္၀စြာ ခြဲေဝႏိုင္ေရးအတြက္ ျပည္သူ႕ဘ႑ာေငြ စီမံခန္႔ခြဲမႈကို အားေကာင္းခိုင္မာေစျခင္း၊
(
၅) ႏိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား စြမ္းေဆာင္ရည္ႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းကို ျမႇင့္တင္ေပးျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ-၂၃၀ အရ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္သည္ တိုင္းေဒသႀကီး (သို႔) ျပည္နယ္မ်ားအတြက္ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာ ရန္ပုံေငြမွ ဘ႑ာေငြမ်ားကို သင့္ေလ်ာ္သလို ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း၊ အထူးကိစၥတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ေထာက္ပံ့ျခင္း၊ ေခ်းေငြမ်ား ခြင့္ျပဳျခင္းအပါအဝင္ ျပည္ေထာင္စု၏ဘ႑ာေငြ အရအသုံး ဆိုင္ရာဥပေဒ၊ ေနာက္ထပ္ ဘ႑ာေငြ ခြဲေဝသုံးစြဲေရး ဥပေဒမ်ားျပ႒ာန္းေပးႏိုင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပ လ်က္ ႏွစ္စဥ္ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာရန္ပုံေငြမွ လိုေငြျဖည့္ ဆည္းေပးျခင္း၊ အထူးကိစၥရပ္အတြက္ ေထာက္ပံ့ေပးျခင္း လိုအပ္ပါက ေခ်းေငြမ်ားခြင့္ျပဳျခင္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေပး လ်က္ရွိပါသည္။
အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း ရည္မွန္းခ်က္
၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္မ်ားသို႔ လိုေငြေထာက္ပံ့ျခင္း မ်ားအတြက္ ေငြက်ပ္ ၁၇၉၃၆၄၅ ဘီလီယံ လ်ာထားပါသည္။ ထို႔အတူ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈကို လယ္ယာက႑ႀကီးတြင္ ၂၉ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ စက္မႈက႑ႀကီးတြင္ ၉ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈက႑ႀကီးတြင္ ၈ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုး တက္ျဖစ္ေပၚရန္ ရည္မွန္းထားပါသည္။ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ (ေအာက္တိုဘာလမွ စက္တင္ဘာလအထိ) အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း ရည္မွန္းခ်က္တြင္ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈ ႏႈန္းကို (ပုံမွန္ေစ်းႏႈန္းအရ) ၇ ဒသမ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးတက္ရန္ ရည္မွန္းထားပါသည္။
လယ္ယာက႑ႀကီးတြင္ အဓိကအားျဖင့္ မိုးသီးႏွံစိုက္ပ်ိဳး ထုတ္လုပ္မႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္မည့္ အလားအလာရွိမႈ၊ သားငါးက႑ ထုတ္လုပ္မႈကို ျပည္တြင္းစားသုံးမႈအျပင္ ျပည္ပတင္ပို႔မႈႏွင့္ ထပ္ဆင့္တိုး တန္ဖိုးထုတ္လုပ္မႈ (Value added) ရရွိေရး ပိုမို ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည္ဟု ေမၽွာ္မွန္းပါသည္။
စက္မႈက႑ႀကီးတြင္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား စီးဝင္ျခင္းႏွင့္အတူ ေငြေၾကးအရင္းအႏွီးလိုအပ္သည့္ စီးပြားေရး အေျခခံ လုပ္ငန္းမ်ား အား ႏွစ္လတ္ေခ်းေငြ ထုတ္ေခ်းျခင္း၊ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ႏွင့္ စက္မႈဇုန္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈျဖင့္ ထုတ္လုပ္မႈ ပိုမိုထြက္ရွိေရး အေျခခံအေဆာက္အအုံ အသစ္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းႏွင့္ တန္ဖိုးနည္း အိမ္ရာမ်ား ေပၚထြန္းလာေစေရးမ်ားကို ရည္မွန္းထားပါသည္။
ဝန္ေဆာင္မႈက႑ႀကီးတြင္ လမ္းကြန္ရက္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈျဖင့္ လ်င္ျမန္သြက္ လက္လြယ္ကူေသာ ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္၊ ေပၚထြန္းမႈ မွသည္ ေငြေရးေၾကးေရး ဝန္ေဆာင္မႈ အပါအဝင္ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား တိုးတက္လာျခင္းျဖင့္ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ကုန္သြယ္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေပၚထြက္လာေစေရးမ်ားကို ရည္မွန္းထားပါသည္။
ေငြေၾကးတည္ၿငိမ္မႈကို ထိန္းသိမ္းရန္
ေငြေဖာင္းပြမႈႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္မႈႏႈန္း တည္ၿငိမ္မႈတို႔သည္ အျပန္အလွန္ ခ်ိတ္ဆက္ေနပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း ျမင့္တက္ေနသည့္ ကာလတြင္ ျမန္မာက်ပ္ေငြ (MMK) ၏ ထိေရာက္ေသာ ေငြလဲလွယ္ႏႈန္းမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ သိသာစြာ တန္ဖိုးက်ဆင္းေနခ်ိန္တြင္ ထိေရာက္ေသာ အမွန္ေငြလဲလွယ္ႏႈန္းမွာ သိသိသာသာ တည္ၿငိမ္မႈ ရွိေနပါသည္။ ေငြေၾကးတည္ၿငိမ္မႈကို ထိန္းသိမ္းရန္ ေငြေဖာင္းပြမႈ တည္ၿငိမ္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အစိုးရ ေငြေခ်းစာခ်ဳပ္အတြက္ ထပ္ဆင့္ေဈးကြက္ မရွိေသးျခင္းေၾကာင့္ ေငြေၾကးမူဝါဒ ရည္မွန္းခ်က္ ျပည့္မီေစရန္အတြက္ လိုအပ္ေနသည့္ ေငြေရးေၾကးေရး ေဈးကြက္မ်ားကို ဖြံ႕ၿဖိဳးလာေစေရးကို အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းရန္မွာ အဓိကအေရးပါမႈျဖစ္ပါ သည္။
ယင္းေစ်းကြက္မ်ားတြင္ ဗဟိုဘဏ္မွ ေဆာင္႐ြက္သည့္ Open Market Operationမ်ား ပိုမိုထိေရာက္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ ဘဏ္အခ်င္းခ်င္း ေရာင္းဝယ္မႈေဈးကြက္ (interbank) ႏွင့္ အစိုးရေငြေခ်း သက္ေသခံလက္မွတ္မ်ား အသုံးျပဳ၍ ေငြေၾကးေဈးကြက္မွ ကာလတိုေခ်းငွားမႈ ေဈးကြက္တို႔ ပါဝင္ပါသည္။ ေဈးကြက္ဖြံ႕ၿဖိဳး၍ လိုအပ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာလည္း အဆင္သင့္ျဖစ္ပါလၽွင္ အတိုးႏႈန္းႏွင့္ သီးသန္႔ေငြေၾကးပမာဏ ရည္မွန္းသတ္မွတ္ထားျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ အျခားစနစ္မ်ားကိုပါ လုပ္ေဆာင္လာႏိုင္မည္ျဖစ္ေပသည္။
၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ ေဒသမ်ား၌ သဘာ၀ေဘး က်ေရာက္ခဲ့ရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္က ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔အတူ ျပည္သူမ်ား၏ လူမႈဘ၀ လုံၿခဳံေရးႏွင့္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း တိုးတက္ ရရွိေရးႏွင့္ ပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား တိုးတက္ေရးကိုပါ ေမၽွာ္မွန္းခ်က္ ရွိေပသည္။ မ်ားမၾကာမီ ကာလက အေမရိကန္ေဒၚလာ ျမင့္တက္ျခင္းႏွင့္အတူ ႏိုင္ငံအမ်ားစု၏ ေငြေၾကးတန္ဖိုး က်ဆင္းျခင္း ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္လည္း က်ပ္ေငြတန္ဖိုး က်ဆင္းျခင္းေၾကာင့္ သြင္းကုန္ေဈးႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္မႈဒဏ္ ကို အနည္းႏွင့္အမ်ား ခံစားေနရပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ မူဝါဒအရ ဦးစားေပးေဆာင္႐ြက္မည့္ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား စီးပြားေရးတည္ၿငိမ္မႈ၊ ေမခ႐ို စီးပြားေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈခိုင္မာအားေ ကာင္းေသာ စီမံမႈ၊ လူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ တိုးတက္ေစရန္ႏွင့္ ေရရွည္တည္တံ့ေ သာ သဘာ၀ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ တိုးတက္ေရးမ်ားကို ေပါင္းစပ္၍ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္၏ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို ေအာင္ျမင္စြာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ၾကမည္ဟု ယုံၾကည္ေပသည္။
စီးပြားေရး တိုးတက္မႈအေနျဖင့္ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ျပည္ပဝယ္လို အားေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ သီးႏွံအခ်ိဳ႕ တင္ပို႔မႈ ေလ်ာ့နည္းခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္ပသို႔ ဆန္ပိုမိုတင္ပို႔ႏိုင္ခဲ့၍ ျပည္ပကုန္သြယ္မႈပမာဏ ျမင့္တက္ခဲ့ျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ စီးဝင္ျခင္း၊ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ လိုအပ္သည့္ နည္းပညာႏွင့္ ေငြေၾကးအရင္းအႏွီး ရရွိေရး ပံ့ပိုးကူညီခဲ့ျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခားသား ခရီးသည္ ဝင္ေရာက္မႈျမင့္တက္ျခင္းႏွင့္ အတူ ျပည္တြင္းခရီးသြားလုပ္ငန္း ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးလာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ GDP ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးတက္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္ ပါသည္။
၂၀၁၇ ခုႏွစ္တြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံမ်ား၌ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျပန္လည္အသက္ဝင္လာျခင္း၊ စီးပြားေရးထြန္းသစ္စ အာရွ ႏိုင္ငံမ်ား၏ တိုးတက္မႈဆက္လက္ အားေကာင္းေနျ ခင္းႏွင့္ အေထြေထြကုန္စည္တင္ပို႔သူမ်ား ျပန္လည္တင္ပို႔လာႏိုင္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ကမၻာ ့စီးပြားေရး အေျခအေနသည္ ၃ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးတက္မည္ဟု အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေငြေၾကး ရန္ပုံ ေငြအဖြဲ႕ IMF မွ ထုတ္ေဝေသာWorld Economic Outlook April 2018 တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထို႔အတူ အာဆီယံ ေဒသအတြင္း ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ျပည္ပပို႔ကုန္ ျပန္လည္ျမင့္တက္လာျခင္း၊ အေျခခံအေဆာက္အအုံ ဆိုင္ရာ ေဆာက္လုပ္မႈ အတြက္ ေငြးေၾကးသုံးစြဲျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္းဝယ္လိုအား ခိုင္မာအားေကာင္းလာျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ စီးဝင္လာျခင္း စသည့္စီးပြားေရးတိုးတက္မႈ အေျခအေနမ်ား ေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္။
စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏႈန္း ေမၽွာ္မွန္းခ်က္
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ားအၾကား ဖြံ႕ၿဖိဳးအဆင့္ကြာဟခ်က္ ေလ်ာ့နည္းလာေစရန္ အာဆီယံ ေပါင္းစည္းေရးအစီအစဥ္ (Initiative for ASEAN Integration-IAI) ၊ မဲေခါင္ေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ား (GMS)CLMV ႏိုင္ငံမ်ား၊ ထိုင္း၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတို႔ႏွင့္ ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ေပါင္းစပ္ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ Economic Corridor ႏွင့္ ရပ္ဝန္းႏွင့္ လမ္းေၾကာင္း (Belt and Road) စသည္တို႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းပါဝင္ေဆာင္႐ြက္မႈ၏ စီးပြားေရး အက်ိဳးဆက္မ်ားမွာလည္း စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏႈန္း ေမၽွာ္မွန္းခ်က္အတြက္ အေထာက္အပံ့ တစ္ရပ္ဟု မွတ္ယူႏိုင္သည္။
ျပည္ပမွ တင္သြင္းလာေသာ ကုန္စည္ေၾကာင့္ ျပည္တြင္းရွိ အလားတူ ကုန္စည္ထုတ္လုပ္သူမ်ား ထိခိုက္နစ္နာမႈ ျဖစ္ေပၚ ျခင္းမွ ကာကြယ္ကုစားရန္ သြင္းကုန္ပမာဏ ျမင့္တက္ျခင္းမွ ကာကြယ္ေပး မႈဥပေဒ (Safeguard Law on Increased Import) ၊ ေလၽွာ႔ေဈးျဖင့္ စုပုံတင္ပို႔ျခင္းႏွင့္ အစိုးရေထာက္ပံ့မႈ ရယူတင္ပို႔ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ျပည္တြင္း ကုန္စည္ထုတ္လုပ္သူမ်ား၏ ထိခိုက္ နစ္နာမႈကို ကာကြယ္ ကုစားေပးမႈဥပေဒ (Anti dumping and Counter vailing Law) မ်ားအား WTO သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းၿပီး ႏိုင္ငံသား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား ဥပေဒႏွင့္အညီ အကာအကြယ္ေပးႏိုင္ေရးကို အထူးအေလးေပးေဆာင္႐ြက္မႈျပဳရန္ လိုအပ္လ်က္လည္း ရွိေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဧၿပီ ၉ ရက္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္ အစည္းအေဝးတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ လမ္းၫႊန္ခ်က္ျဖစ္ေသာ GDP တိုးတက္မႈ မွန္းခ်က္ႏွင့္အညီ ေပၚထြန္းႏိုင္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အသုံးစရိတ္မ်ားသည္ အဓိကေမာင္းႏွင္အား ျဖစ္၍ ဟန္ျပ ျဖစ္ေစမည့္လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ သုံးစြဲျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစဘဲ ျပည္သူအတြက္ အမွန္တကယ္အက်ိဳးရွိေစမည့္ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္သာ သုံးစြဲျခင္းျဖစ္ေစ လိုပါေၾကာင္းဟူေသာ လမ္းၫႊန္ခ်က္ကို အထူးအေလး ထားလိုက္နာၾကရန္ လိုအပ္လွပါသည္။ သို႔မွသာ ေမၽွာ္မွန္းထားသည့္အတိုင္း မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္ ကိုက္မည္မွာ မုခ်ျဖစ္ေပသည္။ ။
ေမာင္သန္းဝင္းေ႐ႊ

No comments:

Post a Comment