Tuesday, February 19, 2019

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္ အစည္းအေ၀းအ႒မေန႔ က်င္းပ


ေနျပည္ေတာ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၉
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ပံုမွန္အစည္းအေ၀း အ႒မေန႔ကို ယေန႔ နံနက္ ၁၀နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းခန္းမ ၌ က်င္းပသည္။

အစည္းအေ၀းတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယနာယက ဦးထြန္းထြန္းဟိန္ က ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္) ျပင္ ဆင္ေရးပူးေပါင္းေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းတာ၀န္ေပးအပ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ထားမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊြတ္ေတာ္သို႔ ရွင္းလင္း တင္ျပရာတြင္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီကို အဖြဲ႕၀င္ (၁၀၉)ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာတြင္ ယင္းေကာ္မတီတြင္ ပါ၀င္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရ မ်ားျပားလြန္းျခင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္ အထည္ေဖာ္မႈေကာ္မတီကို အဖြဲ႕၀င္ (၃၁)ဦးျဖင့္ ထပ္ဆင့္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ရာတြင္ ယင္းေကာ္ မတီတြင္ ပါ၀င္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေရ နည္းပါးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာ ခဲ့ရၿပီး ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္သက္တမ္းတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး လုပ္ငန္းေဆာင္ ရြက္မႈမ်ားကို အေရးႀကီးအဆိုတင္သြင္း သည္မွ ျပည္လံုးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ ဥပေဒ အတည္ျပဳသည္အထိ (၂၂)လတိုင္တိုင္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္းကို ေလ့လာေတြ႕ရွိ ခဲ့ရပါေၾကာင္း။
ထို႔ေၾကာင့္ ယခုတစ္ႀကိမ္တြင္ မနည္းလြန္းမမ်ားလြန္းေသာ ကိုယ္စားလွယ္ အေရအတြက္ျဖစ္သည့္ ၄၅ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပူးေပါင္းေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္အတြင္းရွိ ႏုိင္ငံေရး ပါတီ(၁၄)ခုႏွင့္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစု အဖြဲ႕အသီးသီးက တာ၀န္ခံမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယက၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ႏွင့္အတူ အစည္းအေ၀းမ်ား က်င္းပခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ပူးေပါင္းေကာ္မတီတြင္ ပါ၀င္ မည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္အတြင္းရွိ ႏုိင္ငံေရးပါတီ (၁၄)ခု၊ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕ႏွင့္ တစ္သီးပုဂၢလကိုယ္စားလွယ္ မ်ားအေနျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာပါတီ၊ အစုအဖြဲ႕ကိုယ္စားျပဳ ကိုယ္စား လွယ္မ်ား၏ အမည္စာရင္းမ်ားကို ၂၀၁၉ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၄ ရက္ ညေန ၄ နာရီ အခ်ိန္ေနာက္ဆံုး ထား၍ နာယကထံေပးပို႔ႏုိင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရံုးမွ ရံုးတြင္းစာမ်ား ထုတ္ျပန္အေၾကာင္းၾကားခဲ့သည္ကို တင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း။
ပူးေပါင္းေကာ္မတီကို ေကာ္မတီ၀င္ ၄၅ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္သည့္ေနရာ တြင္ ဒုတိယနာယက သည္ ရာထူးအေလ်ာက္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီဥကၠ႒အျဖစ္ တာ၀န္ ေပးအပ္ျခင္း ခံရသည့္အတြက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းမည့္ ကိုယ္စား လွယ္ အေရအတြက္တြင္ ဒုတိယနာယကကို ထည့္သြင္းေရတြက္ျခင္း မျပဳပါေၾကာင္းကို တင္ျပ အပ္ပါေၾကာင္း၊ ပူးေပါင္းေကာ္မတီတြင္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (၂၂)ဦး၊ ရာထူးအေလ်ာက္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ဒုတိယဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္မည့္ အမ်ိဳး သားလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (၂၁)ဦး စုစုေပါင္း ၄၄ ဦး ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ႏုိင္ငံေရးပါတီ ၁၄ ခုကို ကိုယ္စား ျပဳသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား စုစုေပါင္း ၄၈၆ ဦး၊ တစ္သီးပုဂၢလကိုယ္စား လွယ္ ၅ ဦး၊ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ၁၆၆ ဦး စုစုေပါင္း ၆၅၇ ဦး ရွိေၾကာင္းကို တင္ျပလိုပါေၾကာင္း။
ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရ ၁၀ ဦးအထက္ပါ၀င္သည့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ အစုအဖဲြ႕အတြက္ အခ်ဳိးက်အေရအတြက္ သတ္မွတ္ ဖဲြ႕စည္းထားပါေၾကာင္းႏွင့္ ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရ ၁ ဦးမွ ၅ ဦးအထိ ပါ၀င္သည့္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားအတြက္ တစ္ဦးက်စီ ဖဲြ႕စည္းထားပါေၾကာင္းကို တင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ ပါ၀င္မႈနည္းပါး သည့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားအေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲျပဳစုျခင္းလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ ပါတီႀကီးမ်ားနည္းတူ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရရွိႏိုင္ရန္အတြက္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ဒုတိယနာယကမွအပ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ ၄၅ ဦးအနက္ ေကာ္မတီ၀င္ ၄၄ ဦးက်န္ရွိေၾကာင္း တင္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရ ၁ ဦးမွ ၅ ဦးအထိပါ၀င္သည့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီ ၁၀ ခု ရွိသည့္ အတြက္ ၄င္းပါတီမ်ားအတြက္ ပါတီတစ္ခုလွ်င္ တစ္ဦးက်စီျဖင့္ စုစုေပါင္း ၁၀ ဦး၊ တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္ ၁ ဦး၊ ရာထူးအေလ်ာက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ၁ ဦးအပါအ၀င္ စုစုေပါင္း ၁၂ ဦးကို ၄၄ ဦးထဲမွ ႏႈတ္လိုက္သည့္အခါ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ ၃၂ ဦးျဖည့္စြက္ရန္ က်န္ရွိေၾကာင္းကို တင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း။
က်န္ရွိသည့္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ ၃၂ ဦးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အတြင္း ကိုယ္စားလွယ္ ၁၀ဦးအထက္ပါ၀င္သည့္ ပါတီႏွင့္ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စား လွယ္အစုအဖဲြ႕တို႔အတြက္ အခ်ဳိးက်တြက္ခ်က္ ဖြဲ႕စည္းထားပါေၾကာင္း၊ အခ်ဳိးအစားႏွင့္ တြက္ခ်က္ရာတြင္ ဒသမဂဏန္းမ်ား ပါရွိေနသည့္ အတြက္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ ၁ ဦး ေနရာလိုေနပါေၾကာင္း၊ ယင္းတစ္ေနရာကို ရွမ္းအမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ကိုယ္စားျပဳ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးကို ထည့္သြင္းဖဲြ႕စည္းထားပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရွမ္းအမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ ၀င္ႏွစ္ဦး ပါ၀င္ခြင့္ ရရွိပါ ေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒အေနျဖင့္ ရာထူးအေလ်ာက္ ပါ၀င္ခြင့္ ရရွိထားသည့္အတြက္ ရခိုင္အမ်ဳိးသားပါတီက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦး၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စား လွယ္တစ္ဦး စုစုေပါင္းလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ႏွစ္ဦး အမည္စာရင္းေပးပို႔လာသည့္အတြက္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ အခ်ိဳး အစားအရ ရရွိထားသည့္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ ၁၉ ဦးအစား ၁၈ ဦးျဖင့္သာ ထည့္သြင္း ဖြဲ႔စည္းထားပါေၾကာင္း။
ပါတီမ်ားမွ ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီ၀င္မ်ားကို ထည့္သြင္းဖြဲ႔စည္းရာတြင္ (၁)ဦး ထက္ အမည္စာရင္း ပိုမို တင္သြင္းပိုင္ခြင့္ရွိ သည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္အစုအဖြဲ႔တို႔မွ ကိုယ္စားျပဳ ေကာ္မတီ၀င္မ်ားကို ပူးေပါင္းေကာ္ မတီျဖစ္ သည့္အတြက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ (၂)ရပ္မွ တူညီသည့္ အေရ အတြက္ျဖင့္ ထည့္သြင္း ဖြဲ႔စည္းထားပါေၾကာင္း။
ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၃)မွ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာျမတ္ဉာဏစိုး ႏွင့္ တြဲဖက္ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ ေဒါပံုမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စား လွယ္ ဦးေဌး၀င္း ေအာင္ (ခ) ဦးၿပံဳးခ်ိဳ တို႔ကို တာ၀န္ေပးအပ္သြားမည ျဖစ္ေၾကာင္း။
ဦးတည္ခ်က္ (၅)ရပ္၊ တာ၀န္(၁၄) ရပ္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ (၆)ရပ္၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း (၄) ရပ္၊ ရပိုင္ခြင့္ (၄)ရပ္တို႔ပါရွိၿပီး ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏သက္တမ္းသည္ စတင္ဖြဲ႔စည္း သည့္အခ်ိန္မွ အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းျခင္း၊ ယင္းအစီရင္ခံစာအေပၚ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူျခင္း တို႔ ေဆာင္ရြက္ၿပီးေျမာက္ၿပီးေနာက္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ရပ္ကို ျပဳစုေရးဆြဲ၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းႏိုင္ေရး စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးသည့္ အခ်ိန္အထိျဖစ္သည္ကို တင္ျပပါေၾကာင္း။
ပူးေပါင္းေကာ္မတီအေနျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကို အစီရင္ခံစာတင္သြင္းရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ အစီရင္ခံစာတင္ျပ သည့္အခါ သေဘာကြဲလြဲသည့္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္မ်ားရွိပါက သေဘာမတူ သည့္ အခ်က္မ်ားကိုတစ္ပါတည္းပူးတြဲ တင္ျပေဆာင္ရြက္ခြင့္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
လႊတ္ေတာ္အတြင္း အစီရင္ခံစာပါအခ်က္မ်ားကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြး ၿပီးသည့္အခါ လႊတ္ေတာ္၏အတည္ျပဳခ်က္ ကို ရယူေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္၏အတည္ျပဳ ခ်က္မ်ား အေပၚတြင္ အေျခခံၿပီး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ အေနျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းတစ္ရပ္ကို ဆက္လက္ ျပဳစုေရးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ယခုေပၚေပါက္လာမည့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ အခန္း (၁၂) ပါ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္း ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္သြားရန္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း တင္ျပ အပ္ပါေၾကာင္း။
ပူးေပါင္းေကာ္မတီအေနျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း ကို အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား ၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား၊ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားကို ေက်ာ္လြန္ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေရးဆြဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္၏ အဓိက အက်ဆံုုးျဖစ္သည့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာေရးကိုသာ ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ျဖတ္လမ္းနည္းႏွင့္ ျပင္ဆင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မည္မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ပါတီ၊ တစ္စုတစ္ဖြဲ႔မွ ေဆာင္ရြက္ျခင္းထက္ ျပည္သူ႔ဆႏၵအစစ္အမွန္ႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ ျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အားလံုး အတူတကြ ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေလးနက္စြာ တင္ျပလိုပါေၾကာင္း။
ယခုအခ်ိန္အထိ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ကိုယ္စားလွယ္(၁၈)ဦး၊ ရခုိင္ အမ်ဳိးသားပါတီမွ ကိုယ္ စားလွယ္ (၂)ဦး၊ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ ခ်ဳပ္ပါတီမွ ကိုယ္စားလွယ္(၂)ဦး၊ တအာင္း (ပေလာင္) အမ်ဳိးသားပါတီ၊ ဇိုမီးဒီမို ကေရစီ အဖြဲ႕ ခ်ဳပ္၊ ပအုိ၀္းအမ်ဳိးသားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ လီဆူ အမ်ဳိးသား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးပါတီ (ဒူး ေလး ပါတီ)၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဒီမုိကေရစီ ပါတီ၊ ကိုးကန္႔ ဒီမုိကေရစီႏွင့္ ညီညြတ္ေရး ပါတီ၊ တုိင္း ရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရးပါတီ၊ မြန္အမ်ဳိးသားပါတီ၊ “ ၀” ဒီမိုကရက္တစ္ ပါတီ၊ အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေသာ ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီတုိ႔မွ ကုိယ္စား လွယ္(၁)ဦးစီ စုစုေပါင္း ႏုိ္င္ငံေရး ပါတီ (၁၃) ခုႏွင့္ တစ္သီးပုဂၢလကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးတို႔၏ အမည္စာရင္းေပး ပို႔ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ ယင္းကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အမည္စာရင္းမ်ားကို ပူးေပါင္း ေကာ္မတီတြင္ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထံ ျဖန္႔ေ၀ထားတဲ့ ဖြဲ႕စည္းျခင္း အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ မူၾကမ္းတြင္ ပါရွိသည့္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ကိုယ္စားျပဳ တနသၤာရီတုိင္းေဒ သႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၈) မွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဥကၠာမင္း အေန ျဖင့္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီတြင္ ပါ၀င္ျခင္း မရွိေတာ့ပါေၾကာင္းႏွင့္ ရခုိင္အမ်ဳိးသားပါတီကိုယ္ စားျပဳ ေပါက္ေတာမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံ၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၅)မွ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္ႏုိင္၊ တစ္သီးပုဂၢလ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ျဖစ္သည့္ မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၅)မွ ဦးတင္ေအာင္ထြန္းတို႔ကို ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုႀကံ႕ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီႏွင့္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္မ်ား အစုအဖြဲ႕တို႔မွ အမည္စာရင္း ေပးပို႔လာျခင္း မရွိေသးသည့္အတြက္ အမွတ္စဥ္အလုိက္ ေနရာမ်ားခ်န္လွပ္ ဖြဲ႕စည္းထားပါေၾကာင္း။
ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးပူးေပါင္းေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းတာ၀န္ေပး အပ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ထား ရွိမႈ အေျခအေနမ်ား ပူးေပါင္းေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းျခင္း၊ ဦးတည္ခ်က္၊ တာ၀န္မ်ား၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား၊ ရပိုင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ သက္တမ္း သတ္မွတ္ျခင္းတို႔ကို ရွင္းလင္းတင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ ေၾကာင္း။
ပူးေပါင္းေကာ္မတီကို All Inclusive အားလုံးပူးေပါင္း ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္သြား မည္ျဖစ္ ေၾကာင္းကုိလည္း တစ္ပါတည္း အေလးအနက္ျပဳ တင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ “ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ၂၀၀၈ခုႏွစ္၊ ျပင္ဆင္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ” ဖြဲ႕စည္းတာ၀န္ေပးအပ္ျခင္း အမိန္႔ေၾကာ္ ျငာစာ မူၾကမ္းကိုလည္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္မ်ားအားလုံးကုိ ျဖန္႔ေ၀ထားၿပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ လႊတ္ေတာ္၏ အဆုံးအျဖတ္ရယူ အတည္ျပဳ ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ ပါရန္ ေလးစားစြာတင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးတီခြန္ျမတ္ က ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္) ျပင္ဆင္ေရးပူးေပါင္း ေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူရာ သေဘာ မတူသူ ရွိသည့္ အတြက္ စက္ခလုတ္အသံုးျပဳသည့္ နည္းလမ္းျဖင့္ေဆာင္ရြက္ ရာ ေထာက္ခံမဲ ၃၈၉ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၁၉၂ မဲ၊ ၾကားေနမဲ ၃ မဲ ျဖစ္၍ ေထာက္ခံ ဆႏၵမဲမ်ား သည့္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္) ျပင္ဆင္ ေရးပူးေပါင္းေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းတာ၀န္ေပးအပ္ျခင္း အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ မူၾကမ္း ကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳေၾကာင္းႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းမိန္႔၏ ႏုိင္ငံေရး ပါတီအစုအဖြဲ႕ အခ်ိဳ႕ေနရာ တြင္ က်န္ရွိေနသည့္ အမည္စာရင္းမ်ားအတြက္ အမည္ စာရင္း ရရွိခ်ိန္တြင္ ထပ္မံ ထုတ္ျပန္ေပးမည္ ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က ေက်ာင္းကုန္းမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသိန္းထြန္း အပါအ၀င္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၄၃ ဦးက လက္မွတ္ေရးထိုးတင္ျပလာေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို ဒုတိယအႀကိမ္ ျပင္ဆင္ သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ နည္းဥ႔ပေဒမ်ားႏွင့္အညီ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္သို႔ အသိေပးတင္ျပရာတြင္ ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေက်ာင္းကုန္းမဲဆႏၵနယ္ မွ ဦးသိန္းထြန္း အပါအ၀င္ ေရြး ေကာက္ခံ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၈ဦး၊ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စား လွယ္ ၁၀၅ဦး စုစုေပါင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၄၃ဦးက လက္မွတ္ေရး ထုိးၿပီး ေပးပို႔ထားသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ဒုတိယအႀကိမ္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ မူၾကမ္းတစ္ရပ္ကို ၂၀၁၉ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၁ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က လက္ခံရရွိ ခဲ့ပါေၾကာင္း။
အဆိုပါ ဥပေဒ(မူၾကမ္း) တင္ျပလာမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စိစစ္ရာတြင္ လက္ရွိျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း ၆၅၇ ဦး၏ ၂၀ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က လက္မွတ္ေရးထိုးထားသည့္အတြက္ ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၁၃၃ ႏွင့္အညီ လက္ခံေဆြးေႏြးရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါ ဥပေဒ(မူၾကမ္း) ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၁၃၅ ႏွင့္အညီ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ေဆြးေႏြးျခင္းမျပဳမီ အေသးစိတ္ေလ့လာ စိစစ္ႏုိင္ရန္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၀င္ အားလံုး ပါ၀င္သည့္ “ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို ဒုတိယအႀကိမ္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္း ေလ့လာစိစစ္ ေရးပူးေပါင္းေကာ္မတီ” ကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ရံုး၏ ၂၀၁၉ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၉ ရက္စြဲပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၁၄/၂၀၁၉) ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းတာ၀န္ ေပးအပ္ထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ယင္းအမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာႏွင့္ အတူ ဦးသိန္းထြန္းႏွင့္အဖြဲ႕ တင္ျပထားသည့္ “ဖြဲ႕စည္း ပံုအေျခခံဥပေဒကို ဒုတိယအႀကိမ္ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ(မူၾကမ္း)” မိတၱဴတို႔ကို လည္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထံ ျဖန္႔ေ၀ထားပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာ သည္။
ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ ေဒၚအုန္းၾကည္ က လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သေဘာ ကြဲလြဲေသာ စာေပႏွင့္ အႏုပညာမူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္အစီရင္ခံစာကို ဖတ္ၾကားတင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္း ႏုိင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ ေဒၚႏြယ္ႏြယ္ေအာင္ က လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သေဘာကြဲလြဲေသာ ၂၀၁၈ခုႏွစ္၊ ေလာင္းက စားဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာကို ဖတ္ၾကားတင္ျပသည္။
ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြး လိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏို္င္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဦးေမာ္သန္း က ျပည္ေထာင္စုစာရင္း စစ္ခ်ဳပ္ရံုးမွ ေပးပို႔ေသာ ၂၀၁၇ - ၂၀၁၈ ဘ႑ာ ေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးရန္ပံုေငြစာရင္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း သည့္ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္ အေပၚ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိ ခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၃/၂၀၁၉) အပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မူ၀ါဒႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ အပိုင္း၊ စီမံခန္႔ခြဲ ၾကီးၾကပ္မႈႏွင့္ သက္ဆိုင္ သည့္အပိုင္း၊ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ရံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္ သည့္ အပိုင္း(၃) ပိုင္းအနက္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ရံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ စစ္ေဆးေရး လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္း ဗဟိုေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးခင္ေမာင္သန္း ကအဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးရာတြင္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္ အစီရင္ခံစာပါ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား၊ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္မ်ား၊ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ လိုအပ္သည့္ ဥပေဒလုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားအား ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ျခင္း တို႔ျဖင့္ ေဒသ ေနျပည္ သူမ်ား၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ရည္ရြယ္ ခ်က္အတိုင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္ခ်က္ထားရွိၿပီး ျပည္သူ႔ကိုယ္ စားလွယ္ အေပါင္းက မဲဆႏၵရွင္ျပည္သူမ်ားႏွင့္အတူ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေသာ ဒီမို ကေရစီႏိုင္ငံသစ္ကို လက္တြဲ တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါေစေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကား သည္။
ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဦးေစာသန္းထြဋ္က အဆိုပါ အစီရင္ခံစာ (၃/၂၀၁၉)ကို လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူ လက္ခံရန္ အဆို တင္သြင္းသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ အဆိုကို အတည္ျပဳရန္ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ရယူရာ သေဘာ မတူသူမရွိသည့္အတြက္ ျပည္သူ႔ ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္အစီရင္ခံစာ (၃/၂၀၁၉) ကို လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူ အတည္ ျပဳေၾကာင္း ေၾကညာ သည္။
ယင္းေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ထားေသာ အေျချပစာခ်ဳပ္ငယ္ (၂) ၏ အတည္ျပဳ စာခၽြန္လႊာအား အာဆီယံ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ရံုးသို႔ ေပးပို႔ရန္ ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဒဂံု မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာသက္သက္ခိုင္က တိုင္းျပည္၏ ပထ၀ီအေနအထားအရ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ အားသာခ်က္ကို ယခုလို ေဒသတြင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္မႈ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ၿပီး ေဒသတြင္း နယ္စပ္ျဖတ္ ေက်ာ္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ကြင္းဆက္အတြက္ ကုန္တြင္းပိတ္ ႏိုင္ငံမ်ား၊ သေဘၤာဆိပ္ကမ္း မ်ားႏွင့္ ကမ္း႐ိုးတန္းႏုိင္ငံ မ်ားအၾကား အခ်က္အျခာေဒသ တစ္ခု ျဖစ္သည္ အထိ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သြားရန္ အၾကံဳျပဳ ေဆြးေႏြးသည္။
မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၂)မွ ေဒၚႏြယ္ႏြယ္ေအာင္က ျဖတ္သန္းကုန္စည္ မ်ား လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ ေစေရးဆုိင္ရာ အာဆီယံ မူေဘာင္သေဘာတူညီခ်က္အရ နယ္စပ္စခန္းမ်ား သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္ အာဆီယံ အေကာက္အခြန္ ျဖတ္သန္း ကုန္သြယ္မႈ စနစ္ကိုသာ ေသခ်ာက်င့္သံုးႏိုင္မည္ဆိုပါက အာဆီယံအဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံမ်ား အခ်င္းခ်င္း ကုန္စည္မ်ား သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္မႈတြင္ အာဆီယံမူေဘာင္ သေဘာ တူညီခ်က္အရ ဥပေဒႏွင့္အညီေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္မည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ တရားမ၀င္ ကုန္စည္ ျဖတ္ သန္း၀င္ေရာက္မႈကို တားဆီးႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံအတြက္လည္း အက်ဳိးရွိႏုိင္မည္သည့္ အတြက္ အေျချပစာခ်ဳပ္ငယ္(၂)၏ အတည္ျပဳစာခၽြန္လႊာကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ သင့္ပါေၾကာင္း ေထာက္ခံေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပဲခူးတိုင္း ေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၅)မွ ေဒါက္တာတင္တင္၀င္း၊ ဒကၡိဏသီရိမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသန္႔ဇင္ထြန္းႏွင့္ ျမ၀တီ မဲဆႏၵ နယ္မွ ဦးစိန္ဗိုလ္တို႔က ဆက္လက္ေဆြး ေႏြးၾကသည္။
ထို႔ေနာက္ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္၀င္း က ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးရာတြင္ အာဆီယံအတြင္း ျဖတ္သန္းကုန္သြယ္မႈက႑ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစရန္ အဖဲြ႕၀င္ႏုိင္ငံ မ်ား အေနျဖင့္ အာဆီယံျဖတ္သန္း ကုန္သြယ္ မႈတြင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္လည္း ေကာင္း၊ လိုအပ္ေသာ အေကာက္ခြန္ စည္းမ်ဥ္း၊ ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး က႑တို႔တြင္ လြယ္ကူ ရွင္းလင္းေစ ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း တစ္ေျပးညီျဖစ္ေသာ စနစ္ ႏွစ္ခု ျဖစ္ထြန္း ေစရန္ႏွင့္ အာဆီယံ လြတ္လပ္ေသာကုန္ သြယ္မႈပေဒသကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ျခင္းတြင္ အေထာက္ အကူျဖစ္ေစရန္တို႔ အတြက္ ရည္ရြယ္ေဆာင္ ရြက္ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျဖတ္သန္းကုန္စည္မ်ား လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ေစေရး အာဆီယံ မူေဘာင္ သေဘာတူညီခ်က္၏ အေျချပ စာခ်ဳပ္ငယ္ (၂)အတြက္ အတည္ျပဳစာခၽြန္လႊာ (Instru ment of Ratification) လက္မွတ္ေရး ထုိး၍ အာဆီယံအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္႐ံုးသုိ႔ ေပးပို႔ႏုိင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္္မ ၆၁၊ ပုဒ္မခြဲ(က)၏ ေနာက္ ဆက္တြဲ ဇယား ၁၊ အမွတ္စဥ္ ၈ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ က အတည္ျပဳေပးႏိုင္ပါရန္ ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က အေျချပစာခ်ဳပ္ငယ္(၂) ၏ အတည္ျပဳစာခၽြန္လႊာ အား အာဆီယံ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ရံုးသို႔ ေပးပို႔ရန္ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း ၍ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ရယူ ရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူ အတည္ျပဳေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၁)ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း န၀မေန႔ကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၁ ရက္တြင္ ဆက္လက္က်င္းပသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေအာင္ေမာ္၊ ေအးေအးသန္႔(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment