Wednesday, May 16, 2018

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အ႒မပံုမွန္အစည္းအေ၀း တတိယေန႔ က်င္းပ



ေနျပည္ေတာ္ ေမ ၁၆
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အ႒မပံုမွန္အစည္းအေ၀း တတိယေန႔ကို ယေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ေနျပည္ ေတာ္ရွိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ က်င္းပရာ သိႏၷီ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းဦးခမ္းက ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းရွိ ျပည္သူမ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း မ်ားႏွင့္ အက်ဳံး၀င္ပတ္သက္သူမ်ားအားလံုးသည္ ေငြေရးေၾကးေရး ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္း Mobile Payment စနစ္ကို အသံုးျပဳၿပီး ဌာနဆိုင္ရာမ်ား၏ ေငြေပးေငြယူက႑မ်ားတြင္ အသံုးျပဳခြင့္ရရန္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအား တိုက္တြန္း ေၾကာင္း အဆိုတင္သြင္းရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူသျဖင့္ အဆိုအား လက္ခံေဆြးေႏြးရန္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္က ဆံံုးျဖတ္လိုက္သည္။




ဆက္လက္၍ အစည္းအေ၀းတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေမးျမန္းသည့္ ၾကယ္ပြင့္ျပေမးခြန္း (၆)ခုကို ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္က ရွင္းလင္းေျဖၾကားျခင္း၊ အစီရင္ခံစာ တစ္ေစာင္တင္သြင္းျခင္းတုိ႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
ပခုကၠဴ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးပိုုက္ကို၏ ပခုကၠဴၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေလယာဥ္ကြင္း ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ သိမ္းဆည္းၿပီး ေလ်ာ္ေၾကးေငြ ေပးအပ္ခဲ့ေသာ ေျမယာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယေန႔အခ်ိန္ထိ ေလယာဥ္ကြင္းသစ္ တည္ေဆာက္ျခင္းမရွိေသးသျဖင့္ မည္သည့္ကာလတြင္ တည္ေဆာက္ မည္ကို သိလိုျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးက မူလေလယာဥ္ ကြင္းေဟာင္း သည္ ေျပးလမ္း ေပ ၃၆၀၀၊ အက်ယ္ ေပ ၉၀ ေျမႀကီး ကြင္းျဖစ္ၿပီး တြင္ေအာ္တာ ေလယာဥ္ငယ္မ်ားသာ ဆင္းႏိုင္ျခင္း၊ လူေနအိမ္ေျခမ်ားတိုးခ်ဲ႕လာသျဖင့္ ေျပးလမ္းႏွင့္ ေလဆိပ္ကို တိုးခ်ဲ႕မရႏုိင္ျခင္း၊ ေရရွည္ကာလတြင္ အသံုးျပဳ၍ မရႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ေလယာဥ္ကြင္းေနရာအသစ္ကို ရွာခဲ့သည္ဟု သိရပါေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္ကြင္းအသစ္ကို ပခုကၠဴၿမိဳ႕၏ ေျမာက္ဘက္ ၄ မိုင္ခန္႔ႏွင့္ ပခုကၠဴ-ေရစႀကိဳ ကားလမ္း အေနာက္ဖက္၊ ပန္းတိုင္းခ်ဳံေက်းရြာ၏ အေနာက္ဘက္ ၁ မိုင္ခန္႔ တြင္ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္သည့္ေျမေနရာတြင္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္း အလ်ားေပ ၈၅၀၀၊ အက်ယ္ ေပ ၁၀၀ႏွင့္ (၃၀၀x၃၀၀) ေပရွိသည့္ ေလယာဥ္ရပ္နား ေနရာကို လည္း ေဆာက္လုပ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေျပးလမ္းအမ်ဳိးအစားမွာ ႏုိင္လြန္ကတၱရာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေျပးလမ္း ခံႏုိင္ရည္အားမွာ ၁သိန္း၅ေသာင္းေက်ာ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေလဆိပ္ အေဆာက္အဦမွာ ေပ(၁၈၀x၆၀) ရွိသည့္ တစ္ထပ္သံကူကြန္ကရစ္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေလဆိပ္ ေလေၾကာင္းထိန္းေမွ်ာ္စင္ႏွင့္ ေလေၾကာင္္းဆက္သြယ္ေရး ကိရိယာလည္း ရွိပါေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္အဆင္းအတက္ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ ၀န္ထမ္းမ်ားလည္း ခန္႔ထားပါေၾကာင္း၊ ထိုေလယာဥ္ကြင္းထဲသုိ႔ တပ္မေတာ္ေလယာဥ္၊ စင္းလံုးငွားေလယာဥ္၊ ဘဏ္ေလယာဥ္ စသည့္ေလယာဥ္မ်ားသည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ အႀကိမ္ ၂၀ ခန္႔ ဆင္းသက္ပါေၾကာင္း။
ေလယာဥ္ကြင္းကို မည္သည့္အခ်ိန္တြင္စတင္မည္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ National Transport Master Plan ကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအစိုးရ JICA အကူအညီျဖင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ Nippon Koei Co.,Ltd အၾကံေပးကုမၸဏီႏွင့္ ေလယာဥ္ ကြင္းမ်ား၏ ဦးစားေပး အစီအစဥ္ကို ျပဳလုပ္ပါေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္ကြင္းအတြက္ ေဆာက္လုပ္ရမည့္ အေဆာက္အဦ မ်ားအတြက္ တြက္ခ်က္ ထားပါေၾကာင္း၊ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေဆာက္လုပ္မည္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဘတ္ဂ်က္အစီ အစဥ္အရ ဖလမ္းေလယာဥ္ကြင္း ကိုသာ ေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ က်န္သည့္ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားကို အကူအညီမ်ားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေဆာက္လုပ္ရာ တြင္လည္း အလားအလာအရွိဆံုး ဟဲဟုိး၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္မ်ားကို PPP ျဖင့္ ေခၚထားပါေၾကာင္း၊ ပခုကၠဴေလယာဥ္ကြင္းကို အသံုးျပဳရာတြင္ ေညာင္ဦးမွတစ္ဆင့္ သြားရပါေၾကာင္း၊ ေညာင္ဦးတြင္ ဆင္းမည့္ခရီးသည္တစ္ခ်ဳိ႕တြင္ ပခုကၠဴခရီးသည္မ်ား လာသည္ ကိုလည္း သိရွိရပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း ပခုကၠဴေလယာဥ္ကြင္းသည္ ဦးစားေပးအစီအစဥ္တြင္ မပါေသးပါေၾကာင္း၊ ေညာင္ဦးသည္ ေလယာဥ္ အေသးသာ ဆင္းသက္၍ ရပါေၾကာင္း၊ ဤေလယာဥ္ကြင္းကို ႏုိင္ငံေတာ္၏လူမႈစီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အေျခေနမ်ားေပၚတြင္ မူတည္၍ တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္ကြင္းကို ေဆာက္လုပ္ၿပီးေသာ္လည္း ေလယာဥ္မလာလွ်င္ အားလံုး အတြက္ နစ္နာမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိအေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ လူမႈစီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အေပၚတြင္ မူတည္ၿပီးမွ သာ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕သြားမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ မည္သည့္ အခ်ိန္ဆိုသည္ကို မေျပာေသးႏုိင္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
တပ္ကုန္း မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေက်ာ္တင့္၏ တပ္ကုန္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ဆင္ေသ-ပင္ေလာင္း ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရာ တြင္ ပါ၀င္သြားေသာ လယ္ယာေျမမ်ားအတြက္ နစ္နာေၾကးႏွင့္ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကးေပးအပ္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ေနျပည္ေတာ္ ဆင္ေသ-ပင္ေလာင္း ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရာတြင္ တပ္ကုန္းၿမိဳ႕ ထဲတြင္ သိမ္းဆည္းေျမ ၂၃၁ ဒသမ ၇၅ ဧကပါရွိသြား ပါေၾကာင္း၊ ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ လြယ္လြယ္ ကူကူေပးလိုက္၍ မရပါေၾကာင္း၊ မည္သူမ်ား၏ မည္သည့္ေနရာ ပါသြားသည္ဆိုသည္ကို ေျမယာက အဆင့္ဆင့္စိစစ္ရပါေၾကာင္း၊ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ မည္မွ်ေပးရမည္ ဆိုသည္ကိုလည္း သတ္မွတ္ေပးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သတ္မွတ္ထားသည့္ ဧက၊ သတ္မွတ္ထားသည့္ သူကို သတ္မွတ္ထားေသာ ေလ်ာ္ေၾကးႏႈန္း ထားႏွင့္ ေပးရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
၂၃၁ ဒသမ ၇၅ ဧကထဲတြင္ ၁၂၀ ဒသမ ၀၈ ဧကကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ ၁၈၃ ဒသမ ၄၉၇၈ သန္းကို ေပးေလ်ာ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ က်န္ေနသည္မွာ ၁၁၄ ဒသမ ၆၇ ဧက ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တပ္ကုန္းၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းတြင္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြေပးရန္ က်န္ရွိသည့္ ေတာင္သူ ၁၃၄ ဦး၏ လယ္ဧကမွာ ၅၂ ဒသမ ၉၉ ျဖစ္ၿပီး ယာေျမမွာ ၅၈ ဒသမ ၆၈ ဧက ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တပ္ကုန္းၿမိဳ႕နယ္ လယ္ယာေျမစီမံခန္႔ခြဲေရးအဖဲြ႕မွ စိစစ္ၿပီး ဥတၱရခ႐ိုင္၊ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ အဆင့္ဆင့္တင္ျပသည့္အခါ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ လယ္ယာေျမစီမံခန္႔ခြဲေရးအဖြဲ႕မွ ဗဟိုလယ္ယာ ေျမစီမံခန္႔ခြဲေရး အဖဲြ႕သုိ႔ ဆက္လက္တင္ျပထားေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၂၉ ရက္ တင္ျပသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရပါ ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီမွ စက္တင္ဘာ ၆ လ ဘတ္ဂ်က္ထဲတြင္ မမွီေတာ့ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘတ္ဂ်က္ထဲတြင္ မပါခဲ့လွ်င္ ဗဟိုေကာင္စီမွ မည္သူ႔ကို မည္သည့္ႏႈန္းျဖင့္ မည္သို႔ေပးလိုက္သည္ကို ဘတ္ဂ်က္ထဲတြင္ ေတာင္းရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အခ်ိန္မမီခဲ့လွ်င္ ျဖည့္စြက္တြင္ ဆက္လက္ေတာင္းခံရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိအေနျဖင့္ နစ္နာေသာ ေတာင္သူမ်ားအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြရရွိေရးကို အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစား ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျ ဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတိုင္း စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ေဖာင္းျပင္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးထြန္းေ၀၏ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္း အႏၱရာယ္ ကင္းရွင္း၍ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕စြာ သြားလာ ႏုိင္ေရးအတြက္ ႏွစ္စဥ္မည္သုိ႔ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ကို သိလိုျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ခ်င္းတြင္း ျမစ္ေရ လမ္းေၾကာင္း ေကာင္းမြန္းေရးအတြက္ ခႏၱီးမွခ်င္းတြင္း၀ အထိ အလ်ား ၈၁၇ ကီလိုမီတာတြင္ ျပဳျပင္ရန္ မလိုေသာ အပိုင္းမွာ ၄၈၅ ကီလိုမီတာျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္ၿပီးအပိုင္းမွာ ၄၀ ကီလိုမီတာႏွင့္ ထပ္မံျပဳျပင္ရမည့္ အပုိင္းမွာ ၂၉၂ ကီလိုမီတာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမစ္ေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရး နည္းလမ္းမ်ားျဖစ္သည့္ ျမစ္ၾကမ္းျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္းနည္းလမ္း၊ ျမစ္ေရအျမင့္ထိန္းသိမ္းျခင္း နည္းလမ္းႏွင့္ ျမစ္ေရထုထည္ထိန္းသိမ္းျခင္း နည္းလမ္းစသည့္ နည္းလမ္း ၃ မ်ဳိးအနက္ ဒုတိယနည္းလမ္း ၂မ်ဳိးမွာ ကုန္က်စရိတ္ ျမင့္မားသျဖင့္ ကုန္က်စရိတ္သက္သာသည့္ ျမစ္ၾကမ္းျပင္ ထိန္းသိမ္းေရး နည္းလမ္းျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးနွစ္မွ ၂၀၂၀-၂၀၂၁ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ၃ ႏွစ္တြင္ ဟုမၼလင္း-ေမာ္လိုက္တြင္ ၁၃ ေနရာ ျပဳျပင္ရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ၅ ေနရာသာ ျပဳျပင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေမာ္လိုက္-မံုရြာတြင္ ၁၁ ေနရာ ျပဳျပင္ရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ၉ ေနရာသာျပဳျပင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မံုရြာ-ခ်င္းတြင္း၀တြင္ ၅ ေနရာ ျပဳျပင္မည္ဟု လ်ာထား ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔အေနျဖင့္ ႏွစ္စဥ္ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုသည့္ အစီအမံမ်ားရွိပါေၾကာင္း၊ ေဆာင္ရြက္လ်က္ လည္းရွိပါ ေၾကာင္းႏွင့္ ဘ႑ာေငြရရွိမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ ဗန္းေမာက္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေက်ာ္စိုး၊ မင္းဘူး မဲဆႏၵနယ္မွ ဦး၀င္း၀င္းႏွင့္ မာန္ေအာင္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးတင္ႏု(ခ)ဦးတင္ႏုေအာင္တို႔၏ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး သန္႔စင္ေမာင္က ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ သိႏၷီ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းဦးခမ္းက ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းရွိ ျပည္သူမ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ အက်ဳံး၀င္ ပတ္သက္သူမ်ား အားလံုးသည္ ေငြေရးေၾကးေရး ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း Mobile Payment စနစ္ကို အသံုးျပဳၿပီး ဌာနဆိုင္ရာမ်ား၏ ေငြေပးေငြယူက႑မ်ားတြင္ အသံုးျပဳခြင့္ရရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအား တိုက္တြန္းေၾကာင္း အဆိုကို တင္သြင္းရာ ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရးအဖက္ဖက္တြင္ လူ႔စြမ္းအား၊ ကုန္ထုတ္စြမ္းအားမ်ား အလ်င္အျမန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေစေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ နည္းပညာမ်ား၏ အေထာက္ အကူ ရယူေဆာင္ရြက္ျခင္း သည္ ထိေရာက္ၿပီး အလြန္အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ e-Government အပါအ၀င္ ICT နည္းပညာစနစ္မ်ားျဖစ္သည့္ Mobile Payment မ်ားကို အမွန္တကယ္ လက္ခံက်င့္သံုးသြားႏုိင္လွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရွိအေျခအေနမွ လ်င္ျမန္စြာ ႐ုန္းထြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔အျပင္ အစိုးရ၏ ယႏၱရားမ်ားကို ပိုမို၍ ျမန္ဆန္ ေခ်ာေမြ႕စြာ လည္ပတ္ေစၿပီး တခ်ိန္တည္းတြင္ ျပည္သူ႔၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားသည္ လည္း ပိုမို၍ ထိေရာက္လြယ္ကူ ျမန္ဆန္လာမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေကာင္းမြန္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရ တစ္ရပ္ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာေစရန္၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ၊ ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈတုိ႔ကို ျမွင့္တင္ေပး ႏုိင္ရန္ ICT နည္းပညာျဖင့္ အျပည့္အ၀အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ေပး ႏုိင္ပါေၾကာင္း၊ Mobile Payment စနစ္ေၾကာင့္ အခ်ိန္ႏွင့္ ေငြေၾကးကုန္က်မႈသက္သာျခင္း၊ ျပည္သူ လူထု၏ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈ ပိုမိုရရွိလာေစျခင္း၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲေပးႏိုင္ျခင္း၊ လူေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္အမွားမ်ား မသမာမႈမ်ားကို ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္ျခင္း၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ပေပ်ာက္ေစႏုိင္ျခင္း၊ စာရြက္စာတမ္း မ်ားစြာ ကိုင္တြယ္ ထိန္းသိမ္းရမႈ၊ သိမ္းဆည္းရမႈ၊ ရွာေဖြရမႈဒုကၡမ်ားကို ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္ျခင္းအျပင္ အခ်က္အလက္မ်ားကို လံုျခံဳစြာ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္ျခင္း၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္ တာ၀န္ခံႏုိင္မႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေစျခင္း၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ား ျဖစ္ထြန္းေစျခင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ယႏၱရားစနစ္မ်ား ပိုမိုျမန္ ဆန္လာေစျခင္းစသည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားကို ရရွိလာမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အုိင္တီနည္းပညာျဖစ္သည့္ Mobile Payment ကို က်ယ္ျပန္႔စြာ အသံုးျပဳျခင္း အားျဖင့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ အလုပ္အကိုင္အသစ္မ်ားကို ဖန္တီးေပးႏုိင္ျခင္း၊ စီးပြားေရးအခြင့္အလမ္းသစ္မ်ားကို ရရွိေစႏုိင္ျခင္း၊ မိမိတို႔ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးက႑အား အေထာက္အကူျပဳလာေစႏုိိင္ျခင္း၊ လူမႈဘ၀မ်ား ပိုမိုအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစျခင္း၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလ်ာ့က်ေစျခင္းစသည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားစြာကို မလြဲမေသြရရွိလာ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ယင္းအဆိုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးက ေထာက္ခံေဆြးေႏြးၿပီး လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူသျဖင့္ အဆိုအား လက္ခံေဆြးေႏြးရန္ဆံံုးျဖတ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္ ကေၾကညာသည္။ ယင္းေနာက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ အတည္ျပဳ၍ ေပးပို႔လာေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံၾကက္ေျခနီ အသင္းဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း၏အစီရင္ခံစာကို ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၀င္ ေဒါက္တာေ၀ျဖိဳးေအာင္က ဖတ္ၾကားတင္သြင္းသည္။
အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပင္ဆင္ခ်က္အဆိုတင္သြင္းလိုသည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏုိင္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္က ေၾကညာသည္။
ထုိ႔ေနာက္ သယံဇာတႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး၀န္ႀကီးဌာန မွေပးပို႔ေသာ ျမန္မာ့သတၱဳတြင္း နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပင္ဆင္ခ်က္ အဆိုအေပၚ ျပင္ဆင္ခ်က္တင္သြင္းလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္က ေၾကညာသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အ႒မပံုမွန္အစည္းအေ၀း စတုတၳေန႔ကို ေမ ၁၇ ရက္တြင္ ဆက္လက္ က်င္းပသြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေအးေအးသန္႔(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment