Friday, April 1, 2016

ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကုိ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ


ေနျပည္ေတာ္ ဧၿပီ ၁
ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ပထမပံုမွန္အစည္းအေ၀း (၁၅)ရက္ ေျမာက္ေန႔ကို ယေန႔ နံနက္(၁၀) နာရီတြင္ က်င္းပရာ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းအား ေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္၏ အဆုံးအျဖတ္ရယူ အတည္ျပဳျခင္းတုိ႕ကုိ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။

အစည္းအေ၀းတြင္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာျမတ္ဉာဏစိုးက ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္သို႔ ဖတ္ၾကား ရွင္းလင္းရာ တြင္ ယခုဥပေဒၾကမ္းကုိ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ တည္တံ့ထြန္းကားေရး၊ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္ကိုက်င့္သံုး၍ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာၿပီး ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ႏုိင္ေရး၊ စစ္မွန္သည့္ ဒီမိုကေရစီ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္ စုႏုိင္ငံေတာ္ကို ခုိင္မာစြာတည္ေဆာက္ႏုိင္ေရး၊ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္း ခ်မ္းေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး စသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ တင္သြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။
အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္၏တာ၀န္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားထဲတြင္ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား ေပးအပ္ျခင္းသာပါရွိၿပီး ယင္းသည္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ျခင္း၊ လမ္းညႊန္မႈျပဳျခင္း မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႕အပါအ၀င္ သက္ဆုိင္ရာ အစိုးရအဖြဲ႕၊ ဌာနဆုိင္ရာမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား၊ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္ေစဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္က လုိအပ္သည့္ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား ေပးအပ္၍ အဆုိပါ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တာ၀န္ခံရမည္ ျဖစ္သည္ကို လည္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းသည္။
ထုိ႔ေနာက္ မေကြးတုိင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၄)မွ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔ တင္သြင္းထားသည့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၄) ဦးႏွင့္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ (၃)ဦးတုိ႔က ေဆြးေႏြးၾကသည္။
တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္ခင္ေမာင္ေအးက ယခုေဆြးေႏြးလ်က္ရိွသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ (မူၾကမ္း)သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံ့သားမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားမ်ားကို ပံ့ပိုးေဆာင္ရြက္ေပး ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ ျပ႒ာန္းသည္ဆိုေသာ္လည္း ပါတီအမည္ေဖာ္ျပထားေသာ လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးတည္းအား ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာႏွစ္ရပ္စလံုးကို အပ္ႏွွံသည့္ သေဘာ သက္ေရာက္ ေနျခင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၏ အဓိက အေျခခံမူတစ္ရပ္ျဖစ္သည့္ ပုဒ္မ ၁၁(က) ပါ ``ႏိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ၏ ခက္မသံုးျဖာျဖစ္သည့္ ဥပေဒ ျပဳေရး အာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာႏွင့္ တရားစီရင္ေရး အာဏာတို႔ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပိုင္းျခား သံုးစြဲျခင္းႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္း တို႔ျပဳသည္´´ ဟူသည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို ထိခိုက္ပ်က္ျပားေစျခင္း၊ ယခုဥပေဒၾကမ္းပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား၏ အနက္အဓိပၸာယ္မ်ားသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၏ အေျခခံမူမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲေနျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ဥပေဒတစ္ရပ္အျဖစ္ ျပ႒ာန္းမည္ဆိုပါက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္ေစရန္ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲၿပီးမွသာ ျပ႒ာန္းသင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ရခုိင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၇)မွ ဦးေက်ာ္သိန္းက ဤဥပေဒသည္ ဥပေဒတစ္ရပ္၏ အဂၤါရပ္ႏွင့္ မညီညြတ္ဟု ယူဆရၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္လည္း ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနသျဖင့္ ဤဥပေဒကိုျပ႒ာန္းရန္ သင့္၊ မသင့္ကို အေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာခံု႐ံုးသို႔တင္ျပ၍ အဆံုးအျဖတ္ရယူရန္ တင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ကရင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၅)မွ ဦးစုိင္းသန္းႏုိင္က ယခုဥပေဒၾကမ္းကုိ ဥပေဒတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ျပ႒ာန္းျခင္းမျပဳဘဲ အမိန္႔၊ ညႊန္ၾကားခ်က္ ထုတ္ျပန္ၿပီး ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ႏွီးေႏွာၿပီး စဥ္းစား ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ံုးထံမွ အႀကံဥာဏ္ရယူ သင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
တပ္မေတာ္သားကုိယ္စားလွယ္ ဗုိလ္မွဴးႀကီးျမင့္ေဆြက အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ဥပေဒ အေၾကာင္းခ်င္းရာအရ တည္ဆဲႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားကို ေက်ာ္လြန္ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္ေနသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္းခ်င္းရာ အားျဖင့္လည္းေကာင္း အဓိပၸာယ္ဖြဲ႕ဆိုခ်က္ မ်ားသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားကို ဆန္႔က်င္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းမည္ဆိုပါက ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္ေစရန္ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲၿပီးမွသာ ျပ႒ာန္းသင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ရခုိင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၅)မွ ဦးျမင့္ႏုိင္က ဥပေဒၾကမ္း၏ စာမ်က္ႏွာ(၂)တြင္ပါရွိေသာ ပုဒ္မ (၃)(က)ျပ႒ာန္း ခ်က္ပါ စကားရပ္ကုိ “ပါတီစုံဒီမုိ ကေရစီစနစ္ရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး”ဟု ျပင္ဆင္လုိပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပါတီစုံဒီမုိကေရ စီစနစ္ ရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳးရန္လုိအပ္ေနသည့္အတြက္ “ထြန္းကားေရး”ဆုိသည့္ စကားရပ္ အစား “ရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး”ဟု ျပင္ဆင္ သင့္ေၾကာင္း၊ စာမ်က္ႏွာ(၂)၏ ပုဒ္မ (၄)တြင္ “၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဆုိသည့္ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ကုိျဖဳတ္ၿပီး “ေထာက္ခံမဲရရွိခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္” ဟူေသာစကားရပ္ကုိ “ေထာက္ခံမဲ ရရွိသည့္ အႏုိင္ရပါတီ ၏ဥကၠ႒”စကားရပ္ျဖင့္ အစားထုိး သင့္ေၾကာင္း၊ ဥပေဒတစ္ခုကုိ္ု ျပ႒ာန္းရာတြင္ ေရရွည္အတြက္လည္း ေမွ်ာ္ကုိးရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပုဒ္မ (၇)၏ ျပ႒ာန္းခ်က္ကုိ ပယ္ဖ်က္သင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။  ရွမ္းျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၁၁) မွ ဦးေက်ာ္နီႏုိင္က ဥပေဒမ်ားကို ယခုကဲ့သုိ႔ အခ်ိန္တိုကာလအတြင္း လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ သတ္မွတ္ ျပ႒ာန္း ထုတ္ျပန္ျခင္းမ်ဳိး မေတြ႕ဘူးေၾကာင္း၊ ဥပေဒတစ္ရပ္သည္ ေရရွည္ေမွ်ာ္ ကိုးၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ ရွင္သန္ေနသည့္ ဥပေဒျဖစ္ျခင္းသည္ ပိုမိုသင့္ေတာ္ ေကာင္းမြန္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခု ဒုတိယအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းအတြင္း ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ သက္တမ္းကာလအတြက္ ရည္ရြယ္ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ အတြက္ တမင္ေဖာ္ျပခ်က္ဟု စြပ္စြဲလာႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ယခု အာဏာရပါတီ NLD အစိုးရလက္ထက္တြင္ အေစာဆံုး တင္သြင္းလာသည့္ ဥပေဒမွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ အတိုင္ပင္ခံလုပ္ႏိုင္ရန္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ရည္ရြယ္ ျပ႒ာန္း သည့္ ဥပေဒျဖစ္ေနျခင္းသည္ NLD ပါတီ၏ တရားမွ်တမႈ၊ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္မႈကို ထိခိုက္ေနမည္လားဟု စဥ္းစားရန္ သင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳလိုပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
တပ္မေတာ္သားကုိယ္စားလွယ္ ဗုိလ္မွဴးႀကီးလွ၀င္းေအာင္က ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၃၂(ဇ)တြင္ “ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတအား တာ၀န္ခံရမည္”ဟု ျပ႒ာန္းထားသည့္ အတြက္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးျဖစ္သူသည္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတကုိသာ တာ၀န္ခံရန္ျဖစ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တာ၀န္ခံရန္ ေဖာ္ျပခ်က္သည္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနပါေၾကာင္း။ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႕ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၃ တြင္ ျပ႒ာန္း ထားခ်က္အရ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက လုိအပ္သည့္ အၾကံဥာဏ္မ်ား ရယူႏုိင္ေရးအတြက္ အၾကံေပးအဖြဲ႕ကုိ သင့္ေလ်ာ္သည့္ လူဦးေရျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းႏုိင္ မည္ျဖစ္ သကဲ့သုိ႔ ဥပေဒျပဳေရး က႑ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၂ အရ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီး၏ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ အေထာက္ အကူျပဳ အၾကံဥာဏ္ေပးႏုိင္ရန္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္မ်ား ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသျဖင့္ ယခုဥပေဒၾကမ္းကုိ ျပ႒ာန္းရန္ပင္ မလုိအပ္သည္ကုိ ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းေနာက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးေဇာ္မင္းက ယင္းဥပေဒၾကမ္းအား ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၁၇ တြင္ျပ႒ာန္းထားသည့္ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ လည္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ထုိ႔ေနာက္ မေကြးတုိင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၄)မွ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔က ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကုိအတည္ျပဳရန္ အဆိုတင္သြင္းသည္။
ယင္းေနာက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကုိ အတည္ျပဳရန္ လႊတ္ေတာ္၏အဆုံးအျဖတ္ရယူရာ ကန္႔ကြက္သည့္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ရွိသည့္အတြက္ စက္ခလုတ္ အသုံးျပဳ၍ ဆႏၵရယူရာ ေထာက္ခံမဲ(၁၃၇)မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ (၇၀)၊ ၾကားေနမဲ (၂)မဲျဖစ္ၿပီး ေထာက္ခံ ဆႏၵမဲမ်ားသည့္အတြက္ ယင္း ဥပေဒၾကမ္းကုိ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္သည္။

No comments:

Post a Comment