Tuesday, September 29, 2015

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ေပးပို႔လွဴဒါန္းသည့္ ရထားတြဲဆိုင္း ရန္ကုန္-ၾကည့္ျမင္တိုင္-ပဲခူးလမ္းပိုင္းအား စတင္စမ္းသပ္ေျပးဆြဲ


ရန္ကုန္ စက္တင္ဘာ ၂၈
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ East Japan Railway ကုမၸဏီမွ ျမန္မာ့မီးရထားသို႔ ေပးပို႔လွဴဒါန္းသည့္ ဂ်ပန္ ယန္း ၁ဝဝ တန္ RBE ( DMUs) ေျခာက္စီးပါ RBE ရထားတြဲဆိုင္းမွာ ယေန႔နံနက္ ၈ နာရီခြဲက ရန္ကုန္-ၾကည့္ျမင္တိုင္-ပဲခူး လမ္းပိုင္းအား ခရီးသည္မတင္ေဆာင္ဘဲ စတင္စမ္းသပ္ေျပးဆြဲခဲ့သည္။

ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ East Japan Railway ကုမၸဏီမွ ျမန္မာ့မီးရထားသို႔ ေပးပို႔ လွဴဒါန္းမည့္ RBE ( DMUs) ၁၉ စီးအနက္ ေျခာက္စီးႏွင့္နည္းပညာ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ျခင္းအခမ္းအနားကုိ ယေန႔နံနက္ ၈ နာရီက ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးရွိ စခန္းသာအစည္းအေဝးခန္းမ၌က်င္းပရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးျမင့္သိန္းႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ သံအမတ္ႀကီးႏွင့္ ျမန္မာ့မီးရထားမွတာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ၾကၿပီး ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာဂ်ပန္ႏိုင္ငံ သံအမတ္ႀကီးတို႔မွ အမွာစကားမ်ားေျပာၾကားၾကသည္။
ထုိ႔ေနာက္မွ East Japan Railway မွ Deputy President TAKAO NISHIYAMA က ျမန္မာ့မီးရထား ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသူရိန္ဝင္းအား DMU မ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို လႊဲေျပာင္းေပး အပ္ခဲ့သည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသံအမတ္ႀကီးက ''အာရွႏိုင္ငံေတြထဲမွာ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ား ေျပးဆြဲေနတာကေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔တိုက်ိဳၿမိဳ႕ဆိုတဲ့ ျမန္မာႏွင့္ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတို႔ ပဲရွိတာပါ။ ရထားလမ္းပိုင္းတည္ေဆာက္ထားမႈႏွစ္ကာလႏွင့္ ပမာဏကလည္း ႏွစ္ႏိုင္ငံစလုံး တူညီၾကပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းပိုင္းအရွည္ က ၄၈ ဒသမ ငါးကီလိုမီတာအရွည္ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကဲ့ သို႔ ေကာင္းမြန္ထူးျခားအသုံးျပဳႏိုင္ေသာ အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ားဟာ အျခားႏိုင္ငံမ်ားမွာမရွိပါဘူး။ တိုက်ိဳၿမိဳ႕မွာဆို ရထားစီးခရီးသည္က ႏိုင္ငံ့လူဦး ေရရဲ႕ ၆ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာေတာ့ ရထားစီးခရီးသည္ တစ္ရက္ကို ခုနစ္ေသာင္းဝန္းက်င္ရွိေတာ့ တိုက်ိဳၿမိဳ႕နဲ႔ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ ရထားစီးခရီးသည္က နည္းပါးပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းဆို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ စီးပြားေရးပိုမိုတိုးတက္ လာမွာျဖစ္ၿပီး ခရီးသြားျပည္သူမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ရထားလုပ္ငန္းမ်ားခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔ မျဖစ္ မေနလိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီမွာက လက္ရွိရထားအသုံးျပဳသူ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း နဲ႔ ကားအသုံးျပဳသူ ၆ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ေနတာဆိုေတာ့ အနာဂတ္ကာလမွာ ရထား အသုံးျပဳသူ ၆ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္လာမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဆုေတာင္းမိပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိကြၽန္ေတာ္တို႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးသာမကဘဲ ရန္ကုန္-မႏၲေလးရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားပါ ကူညီေထာက္ပံ့ၿပီးေတာ့ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ရထားပို႔ေဆာင္ ေရးက႑အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး၊ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ဒီလိုပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာလည္း ရထားတြဲဆုိင္းမ်ား သာမက ရထားတြဲမ်ားထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ နည္းပညာမ်ားပါ သင္ၾကားေပးသြားမွာပါ။ JREAST အေနနဲ႔ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး ဌာနကို အထူးေက်းဇူးတင္ရွိတယ္လို႔ေျပာၾကားလိုပါတယ္''ဟု ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာ့မီးရထားမွ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ(ေအာက္ျမန္မာျပည္) ဦးထြန္း ေအာင္သင္းကလည္း ''ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကေနေပးပို႔ လွဴဒါန္းမယ့္ ၁၉ စီးထဲကေန ေျခာက္ စီးကိုတြဲဆိုင္းျပဳလုပ္ၿပီး ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းပိုင္းမွာေျပးဆြဲေပးသြားမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီတြဲဆိုင္း ကေတာ့ အဲကြန္းမပါပါဘူး။ ပန္ကာပါရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီတြဲဆိုင္းကို ၿမိဳ႕တစ္ပတ္ပတ္မယ့္ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းပိုင္းမွာပဲ အစားထိုးထည့္ သြင္းေျပးဆြဲသြား မွာပါ။ ရထားလက္မွတ္ခ သတ္မွတ္ႏႈန္းထားကလည္း အရင္ႏႈန္းထားအတိုင္း လက္မွတ္တစ္ ေစာင္ကို ေငြက်ပ္၂ဝဝ ႏႈန္းနဲ႔ ရထားစီးခရီးသည္မ်ားအတြက္ေရာင္းခ်ေပးသြားမွာပါ။ ရထားတြဲတစ္တြဲကို ေတာ့ ျမန္မာေငြက်ပ္သိန္းတစ္ ေထာင္ရွိပါတယ္။ အရင္ကလည္း ျမန္မာ့မီးရထားကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကရထားတြဲမ်ား လွဴဒါန္းခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာ့မီးရထားမွ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ဝယ္ယူတင္သြင္းတာနဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကေပးပို႔လွဴဒါန္းတာ အားလုံးေပါင္း လိုက္ရင္ စုစုေပါင္း ရထားတြဲ ၂၃၇ တြဲရွိသြားပါၿပီ''ဟု ယေန နံနက္ပိုင္းက RBE ရထားတြဲဆိုင္းစမ္းသပ္ မေျပးဆြဲမီရွင္းျပသည္။
လက္ရွိရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ေျပးဆြဲေနေသာ ၿမိဳ႕ပတ္တြဲဆိုင္း ၂၃ တြဲရွိၿပီး East Japan Railway ကုမၸဏီႏွင့္ Japan Railway Central ကုမၸဏီ တို႔မွေပးပို႔လွဴဒါန္းမည့္ ရထားတြဲ ၃၁ စီး အနက္ တြဲေပါင္း ၁၈ စီးေရာက္ရွိၿပီး ၁၃ စီး က်န္ရွိေသးေၾကာင္း၊ ဂ်ပန္ႏိုင္င JICA ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ေရရွည္Urban Transport စီမံကိန္းအရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းပိုင္းအား အဆင့္ျမႇင့္ တင္ျခင္းႏွင့္ လမ္းပိုင္းမ်ားတိုးခ်ဲ႕ျခင္း စီမံကိန္းမ်ားရွိေနရာ လက္ရွိ JICA မွ ႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္၍ ျမန္မာ့မီးရထားမွ အင္ဂ်င္နီယာ မ်ားျဖင့္ ရန္ကုန္-ေတာင္ငူ၊ ေတာင္ငူ-ရမည္းသင္း၊ ရမည္းသင္း-မႏၲေလးလမ္းပိုင္းမ်ားကုိ အဆင့္ ျမႇင့္တင္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယေန႔နံနက္ပိုင္းက ရန္ကုန္-ၾကည့္ျမင္တိုင္-ပဲခူးလမ္းပိုင္းအား စတင္စမ္းသပ္ေျပးဆြဲ ခဲ့ေသာ တြဲေပါင္း ေျခာက္တြဲပါ ၿမိဳ႕ပတ္ တြဲဆိုင္းမွာ တစ္တြဲလွ်င္ထိုင္စီး၊ ရပ္စီး ခရီးသည္ဦးေရ ၁ဝဝ လိုက္ပါစီးနင္း ႏိုင္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ သိရသည္။


No comments:

Post a Comment