National Network for Education Reform
(NNER) ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ ေကာ္မတီ တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
ကိုယ္စား ေဒါက္တာ သိန္းလြင္၊ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္းႏွင့္ ဦးေအာင္မိႈင္း ဆန္းတို႔ လက္မွတ္
ေရးထိုး တင္သြင္းထားသည့္ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
႐ႈေထာင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးမွ သုံးသပ္ ေရးသားသည့္ ေဆာင္းပါးမ်ား အနက္ သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္း
လုပ္ငန္း၏ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈ မီဒီယာဆိုင္ရာ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ ေဆာင္းပါး
မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ေဖာ္ျပ ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေဆာင္းပါးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သုံးသပ္ခ်က္မ်ားသည္
ေဆာင္းပါးရွင္၏ ကိုယ္ပိုင္ ႐ႈျမင္ သုံးသပ္ခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ၿပီး သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္း
လုပ္ငန္း၏ အယူအဆ မဟုတ္ပါ။ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဥပေဒကို စိတ္ဝင္စားသူမ်ား အေနျဖင့္လည္း
ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသား ေပးပို႔ႏိုင္ၿပီး သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္း လုပ္ငန္း၏ မူဝါဒႏွင့္
ကိုက္ညီပါက ေဖာ္ျပေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေမာင္ျပည္ခ်စ္
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ သစ္ႀကီး တည္ေဆာက္ ေနသည္ကို
လြန္ခဲ့ေသာ ၄ ႏွစ္ ရလဒ္မ်ားအရ မ်ားစြာ ဂုဏ္ယူပီတိ ျဖစ္လ်က္ရွိပါသည္။
ထူးျခား သိမ္ေမြ႕ ညင္သာစြာ ေရြ႕ေနသည္မွာလည္း
ဝါဂြမ္းဆီထိပမာ တစိမ့္စိမ့္ ႏွစ္သက္ မိပါသည္။
၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္သို႔ ခ်င္းနင္း ဝင္ေရာက္ လာခဲ့ပါသည္။
ႏိုင္ငံေရးပါတီႀကီး တစ္ခုမွ တိုးျမႇင့္၍ အစိုးရအား ျပႆနာ မ်ဳိးစုံ ဖန္တီးမည့္ သတင္းမ်ား
၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္၊ မႏွစ္က ႏိုဝင္ဘာလကပင္ ရရွိခဲ့ပါသည္။ အခုေတာ့ သတင္းမ်ားမွာ ေသြးထြက္ေအာင္
မွန္ေနပါသည္။ ''မစားရတဲ့အမဲ သဲနဲ႔ပက္မည္''၊ ''သပိတ္စုံ သူပုန္ထ''၊ ''ျပည္သူ ဒုကၡေရာက္၊
အစိုးရ အက်ပ္႐ိုက္ေစ'' စသည့္ ျမန္မာလူမ်ဳိးစ႐ိုက္ မဟုတ္ေသာ ကြန္ျမဴနစ္ အေတြးအေခၚ လုပ္ေဆာင္မႈ
မ်ားမွာ ''လယ္ျပင္တြင္ ဆင္သြားသလို'' ထင္ရွားလာပါသည္။
လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရႏွင့္ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာစိတ္မ်ား
ကင္းမဲ့ေအာင္ လုပ္လာၾကသည္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုပင္ ေက်ာ္လြန္ရန္ ႀကိဳးစားေနၾကသည္။ တိုင္းႀကီး
ျပည္ႀကီးသားမ်ားမွ ဟုတ္ပါေလစြ၊ စည္းကမ္း မရွိလွ်င္ မတိုးတက္ႏိုင္ပါ၊ စည္းကမ္းရွိမွ
တိုးတက္မည္သာ၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္၏ ဖြားဖက္ေတာ္မ်ား ျဖစ္သည့္ လြတ္လပ္ ခြင့္ႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး
ရပိုင္ခြင့္ဟု ဆိုေသာ္လည္း တာဝန္ရွိမႈ၊ တာဝန္သိမႈ၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈမ်ားမွာလည္း
တစ္ပါတည္း ျဖစ္ပါသည္။
လြတ္လပ္စြာ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခြင့္ ဆိုေသာ္လည္း လူအမ်ား
အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစရန္ လည္း ဆင္ျခင္ေပး ရမည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေျပာၾကားခဲ့သည့္
မိန္႔ခြန္းမ်ားကို လူငယ္ လူရြယ္မ်ား ဖတ္႐ႈ မွတ္သားသင့္ၾကပါ သည္။ လိုက္နာ သင့္ၾကပါသည္။
တခ်ဳိ႕က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ နာမည္ကို ကိုယ့္နာမည္ လုပ္သည္။ အေတြးအေခၚ လုပ္ ေဆာင္မႈကျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္
ေျခဖ်ားကိုပင္ မမီ။
ယခုလည္း အရည္အေသြး ျပည့္မီေသာ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ
ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္မွာ သံုးႏွစ္ ခန္႔ ေဆြးေႏြး ညိႇႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ္လည္း
တစ္ဖက္သတ္ လႊမ္းမိုးလိုစိတ္မ်ားျဖင့္ စြက္ဖက္ေနၾကသည္။ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးအတြက္ ဥပေဒမ်ားျပဳရာတြင္
Emotion ႏွင့္ ေဆာင္ရြက္၍ မရပါ။ နာၾကည္းမႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္၍ မရပါ။ ႏိုင္ငံေရး ညစ္ပတ္မႈျဖင့္
ေဆာင္ရြက္၍မရပါ။ ျဖဴစင္ေသာစိတ္၊ မွန္ကန္ေသာ ေစတနာျဖင့္ သာ ေဆာင္ ရြက္ရပါမည္။ ပညာဉာဏ္၊
ဓမၼဉာဏ္၊ ပညာအသိ၊ ဓမၼအသိျဖင့္သာ လုပ္ေဆာင္ၾကရပါမည္။
မူႀကိဳမွ တကၠသိုလ္အထိ သမဂၢကအုပ္ခ်ဳပ္မည္။ သာသနာေရး၊
ကာကြယ္ေရး၊ ျပည္ထဲေရး၊ ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္ အဖြဲ႕တို႔လို သီးျခား ဘာသာရပ္မ်ား၏ သင္ၾကားမႈဌာနမ်ားကို
သမဂၢမ်ားမွ အုပ္ခ်ဳပ္မည္။ ေတာ္သူ၊ ထူးခြၽန္သူ မရွိေစရ။ စာေမးပြဲမရွိဘဲ ဘြဲ႕ရလို သည္။
ေက်ာင္းေဆြး၊ လူေဆြးေနၿပီး သမဂၢ ေနရာယူ၍ ေက်ာင္း မ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္လိုသည္။
ဒီအတိုင္းဆိုရင္ ပရိယတၱိ တကၠသိုလ္မ်ားပင္ သမဂၢနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ရ မလို ျဖစ္ေနၿပီ။
ဆရာ ဆရာမမ်ားကို ေက်ာင္းသားသမဂၢက ခန္႔မည္။
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ႏွင့္ ဖီလာ ဆန္႔က်င္ေနသည္။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘ၊ ဆရာ ဟူသည္ အနႏၲဂိုဏ္းဝင္
ျဖစ္သည္ကိုပင္ ေမ့ေနၾကျပန္သည္။ ပိုဆိုးတာက တိုင္းရင္းသား ဘာသာ စကားစာေပကို မိခင္ဘာသာစကားျဖင့္
အစားထိုးလိုျပန္သည္။ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ဘဂၤလီ စာသင္ ေပးရမည္လား၊ ကိုးကန္႔ေဒသတြင္ မိခင္
တ႐ုတ္စာ သင္ေပးရမည္လား။
ရဟန္းရွင္လူ၊ မိဘျပည္သူမ်ား၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၊
ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသား မိဘမ်ား အခုဥပေဒၾကမ္းကို အေလးအနက္ထား ေလ့လာ ေဝဖန္ေပးရန္ အႏူးအၫြတ္
ပန္ၾကားအပ္ပါသည္။
ႏိုင္ငံတြင္းရွိ ျပည္သူမ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီးမ်ား
ျဖစ္သည့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွလည္း တစ္မ်ဳိးသားလုံး
အေပၚက်ေရာက္မည့္ ေဘးအႏၲရာယ္ဆိုးႀကီးမွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ တားျမစ္ေပးပါရန္လည္း ပန္ၾကားအပ္ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္ အပါအဝင္ တိတ္ဆိတ္ေနေသာ အသံမ်ား
(Silent Majority) ကို နားေထာင္ေပးပါရန္လည္း ဆႏၵျပ လိုက္ရပါသည္။
No comments:
Post a Comment