Wednesday, February 11, 2015

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲက်င္းပ

ရန္ကုန္-ေဖေဖာ္ဝါရီ-၁၁
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၊ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္၊ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ကြန္ရက္ (NNER) ႏွင့္ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားပါဝင္ေသာ


တတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲကို ယေန႔ နံနက္(၉)နာရီ ခြဲတြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕႐ုံး မဂၤလာခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
ေဆြးေႏြးပြဲသို႔  ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးလွထြန္း၊ ေဒါက္တာေဒၚခင္စန္းရီ၊ ေဒါက္တာကိုကိုဦး၊  ဒုတိယဝန္ႀကီး  ဦးသန္႔ရွင္း၊ ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္ျမတ္၊ ဦးေသာင္းထိုက္၊  ျပည့္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီဥကၠ႒မ်ာႏွင့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊  အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ား၊ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ အႀကံေပးအဖြဲ႕ဝင္ မ်ား၊ NNER ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီတို႔မွ  ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ Moderator   အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္မည့္ ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ႏွင့္ ေဒါက္တာ ေက်ာ္သူတို႔  တက္ေရာက္ၾကသည္။
ေရွးဦးစြာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္  ေဒါက္တာ ေအာင္ထြန္းသက္က အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကားရာ ယေန႔ ေဆြးေႏြး ပြဲကို ေမတၱာေရွ႕ထား ေဆြးေႏြးၾကရန္ႏွင့္  ေဆြးေႏြးပြဲ၏ အဓိကဦးတည္ခ်က္ကို တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးၿပီး အျပန္ အလွန္ၫွိႏႈိင္း ၾကရန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ေဆြးေႏြးပြဲေအာင္ျမင္ရန္ အခ်က္(၂)ခ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ပထမအခ်က္မွာ ပညာေရး ဥပေဒႏွင့္ ပါဝင္ပတ္သက္သူမ်ား အားလုံး ေျပာၾကားေနၾကျဖစ္သည့္  Stakeholder  မ်ား ပါဝင္ရန္လိုေၾကာင္း၊   အစိုးရ အဖြဲ႕၊ လႊတ္ေတာ္၊ NNER ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ပါဝင္သည့္အတြက္ Stakeholder မ်ား ျပည့္စုံသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဒုတိယအခ်က္မွာ ေဆြးေႏြးပြဲေအာင္ျမင္မႈရွိ-မရွိ ဦးေဆာင္ ေဆြးေႏြးသူ Moderator  မ်ားလည္း လိုအပ္ေၾကာင္း၊ အဖြဲ႕(၄)ဖြဲ႕ႏွင့္  မပတ္သက္သည့္  သီးျခား ရပ္တည္ ေနသူမ်ားက Moderator   အျဖစ္ေဆာင္႐ြက္ပါက ပိုမို အဆင္ေျပပါ ေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔  ေဆြးေႏြး ပြဲမ်ားတြင္  ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ ႏိုင္ရန္ တိုက္တြန္းပါေၾကာင္း၊ မိမိအေနျဖင့္ ယေန႔ေလးပြင့္ ဆိုင္ေဆြးေႏြး ပြဲတြင္ ဦးေဆာင္ ေဆြးေႏြးသူ Third Party  အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဆြးေႏြး ပြဲမ်ား၏ သေဘာသဘာ၀အရ အားလုံးေက်နပ္သည့္ အေျဖတစ္ခုရေအာင္ စဥ္းစားေဆြးေႏြး ေစလိုေၾကာင္း၊ အမွန္ တရားဟူသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ တည္းတြင္မရွိဘဲ လူတိုင္းတြင္ ရွိေၾကာင္း၊ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ဟူသည္  ျပႆနာ မ်ားကို ေျပာၾကားေန႐ုံႏွင့္ မၿပီးဘဲ အေျဖရွာၿပီး အေျဖရေအာင္ ေဆြးေႏြးၾကေစ လိုေၾကာင္း၊ ေက်ာင္း သားမ်ား အဆိုျပဳထားသည့္ အခ်က္(၁၁)ခ်က္အေပၚ ၫွိႏႈိင္းကာ အားလုံး ပါဝင္ၿပီး သေဘာတူလက္ခံသည့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ေရွး႐ႈ ေဆာင္႐ြက္သြားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ သမၼတ႐ုံးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးလွထြန္းက  ေဆြးေႏြး ေျပာၾကားရာ ယေန႔ ေဆြးေႏြးပြဲသည္ မိမိတို႔တိုင္းျပည္အတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေၾကာင္း၊  အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ လက္ရွိ ပညာသင္ၾကား ေနသည့္ ေက်ာင္းသား မိဘမ်ားက စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း၊  ယင္းသို႔ စိုးရိမ္မႈမ်ားမရွိဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းႏိုင္မႈကို  ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ မိဘျပည္သူမ်ားကပါ လိုလားပါေၾကာင္း၊  ေက်ာင္းသားမ်ား အဆိုျပဳထားေသာ အခ်က္ (၁၁)ခ်က္ ၫွိႏႈိင္းၿပီးေဆာင္႐ြက္ႏိုင္လၽွင္ အခက္ အခဲမရွိပါေၾကာင္း၊  အဆိုျပဳခ်က္မ်ားအေပၚ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရႏွင့္  ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ေဆာင္႐ြက္ ေပး ရသည္မ်ားရွိေၾကာင္း၊ ပညာေရးဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အားလုံးညိႏႈိင္း ေဆြးေႏြးၾကလၽွင္ အေကာင္း ဆုံး အေျဖရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊  ႏိုင္ငံေအးခ်မ္း တည္ၿငိမ္ပါက ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေသာ စနစ္သစ္ႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲမႈမ်ားကို ေခ်ာေမြ႕စြာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၊  အရာအားလုံးကို အသစ္ျပန္လုပ္ႏိုင္ရန္ မလြယ္ကူဘဲ  ျပင္ဆင္ သင့္သည္ကို ျပင္ဆင္ရင္း ေဆာင္႐ြက္သင့္သည္မ်ားကို ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္သြားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊  ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကာလတြင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိလၽွင္ ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြး တိုင္ပင္ကာ ေျဖေလၽွာ႔သင့္သည္မ်ားကို ေျဖေလၽွာ႔ေဆြးေႏြးပါက ေအာင္ျမင္မႈရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကားၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲတက္ေရာက္လာေသာ အစိုးရအဖြဲ႕မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို မိတ္ဆက္ေပးသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းေဇာ္က ေဆြးေႏြးေျပာၾကားရာတြင္ မိမိအေနျဖင့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့သည္မွာ ယခုအႀကိမ္ အပါအဝင္ ေလးႀကိမ္ ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ပါဝင္ ေဆာင္႐ြက္ခြင့္ရသည့္အတြက္ ဝမ္းေျမာက္ပါေၾကာင္း၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၃ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပသည့္ ေဆြးေႏြးပြဲ ေ႐ႊ႕ဆိုင္းၿပီးေနာက္ပိုင္း သက္ဆိုင္ရာကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ ယခု ေဆြးေႏြးပြဲကို သက္မွတ္ရက္ထက္ ေစာလၽွင္စြာ က်င္းပႏိုင္ျခင္းအေပၚ ႀကိဳဆိုပါေၾကာင္း၊ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ ရလဒ္မ်ားျဖစ္ ထြန္းေရးအတြက္ ေရွး႐ႈၿပီး ေဆြးေႏြးသြားႏိုင္မည္ဟု ေမၽွာ္လင့္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံ့အက်ိဳးစီးပြားကို ေရွး႐ႈကာ ေခတ္စနစ္၊ အခ်ိန္အခါႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ေရးဆြဲႏိုင္ပါေစေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကားၿပီး ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္မ်ားမွ တက္ေရာက္ၾကေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို မိတ္ဆက္ေပးသည္။ 
ဆက္လက္၍ NNER ေဒါက္တာသိန္းလြင္က ယေန႔ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေက်ာင္းစာသင္ခန္း မ်ားကို စြန္႔ခြာ၍ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဆႏၵျပ လႈပ္ရွား ေနၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို စာနာကာ ယင္းတို႔၏ ဆႏၵကို စဥ္းစားေပးေစ လိုေၾကာင္း၊ မိမိအေနျဖင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒ စတင္ေရး ဆြဲရာတြင္ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဖိတ္ၾကားျခင္း မခံရသည့္အတြက္ ပါဝင္ႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ေၾကာင္း၊  NNER ၏ ပညာေရး ဆိုင္ရာ မူဝါဒမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇြန္လတြင္က်င္းပသည့္  ညီလာခံၿပီးစီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ NNER ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးေတြ႕ဆုံခဲ့ၿပီး NNER ၏ မူဝါဒမ်ားဖတ္ၾကား၍  ေကာင္းမြန္ ေၾကာင္းကို သုံးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးမွလည္း ေက်ာင္းသားမ်ား ဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္း ေပးလိုသည့္ ဆႏၵရွိျခင္းေၾကာင့္ ယခုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားဆႏၵႏွင့္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆႏၵျပရ သည္ဆိုသည့္ အခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပး ေစလိုေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ေက်ာင္းသားမ်ား လိုလားေသာ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကိုလည္း ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါ ေၾကာင္းျဖင့္ ေဆြးေႏြးေျပာၾကားၿပီးေနာက္ တက္ေရာက္လာၾကသည့္ NNER မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက တစ္ဦးခ်င္း မိတ္ဆက္ၾကသည္။
 ထို႔ေနာက္ ဒီမိုကေရစီပညာေရးလႈပ္ရွားမႈဦးေဆာင္ေကာ္မတီမွ မၿဖိဳးၿဖိဳးေအာင္က ေဆြးေႏြးရာတြင္  ယခုလို ေဆြးေႏြးခြင့္ရသည့္အတြက္ ဝမ္းသာပါေၾကာင္း၊ ေဆြးေႏြးပြဲ ေအာင္ျမင္ရန္  အေရးႀကီးသည့္အခ်က္မွာ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ ေဆြးေႏြးလ်က္ ရွိသည့္ အဖြဲ႕အစည္း(၄)ခုမွ စိတ္ရင္းေစတနာမွန္ျဖင့္ ဝိုင္းဝန္းအေျဖရွာရန္ အေရးႀကီးသကဲ့သို ပူးေပါင္း ပါဝင္ျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔ လိုလားေသာ ရလဒ္ေကာင္းမ်ားရမည္ဟု ေမၽွာ္လင့္ ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ ေက်ာင္းသားမ်ား အေနျဖင့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီး တစ္ဖက္တြင္လည္း အစိုးရ ဘက္မွ ထုတ္ျပန္သည့္ေၾကညာခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရျခင္းသည္ သပိတ္လႈပ္ရွားမႈကို အထင္ အျမင္ လြဲမွားေစကာ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ အခက္အခဲမ်ား ရွိေစၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲ မေအာင္ျမင္မည္ကို မိမိတို႔ အေနျဖင့္ စိုးရိမ္မိပါေၾကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအေနျဖင့္  ေဆြးေႏြးပြဲကိုသာ ပိုမိုအာ႐ုံ စိုက္ေစ လိုပါေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသား မ်ားအေနျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာဆႏၵ ထုတ္ေဖာ္ျပသေနျခင္းသာျဖစ္ၿပီး မတည္ မၿငိမ္ျဖစ္ ေစေသာ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ိဳးကို လုံး၀မျပဳလုပ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေနာက္ေနာင္တြင္လည္း ျပဳလုပ္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈကို ထိခိုက္ေစႏိုင္သည္ဟူေသာ စကားလုံးအသုံးအႏႈန္းသည္ ေက်ာင္းသားမ်ားအေပၚ အေလးအပင္ျဖစ္ေစသျဖင့္ မိမိ အေနျဖင့္ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါေၾကာင္း၊ လက္ရွိအေနအထားတြင္  ေက်ာင္းသား သပိတ္မ်ား ဆက္လက္တည္ရွိေနမည္ျဖစ္ၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲရလဒ္မ်ားအေပၚ တည္မီေနပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ အေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားထုကို ျပန္လည္ ေဝမၽွသည့္အခါ ေဆြးေႏြးပြဲရလဒ္ေအာင္ျမင္ရန္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ ေဆြးေႏြးပြဲရလဒ္အေပၚ မူတည္၍ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈပုံစံမ်ား ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုေဆြးေႏြးပြဲသည္ ထိေရာက္ေအာင္ျမင္သည့္ ေဆြးေႏြးပြဲျဖစ္ၿပီး ရလဒ္ေကာင္းမ်ား ရရွိရန္အေရး ႀကီးပါေၾကာင္းျဖင့္ ေဆြးေႏြးၿပီး တက္ေရာက္လာၾကသည့္ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွ တစ္ဦးခ်င္း မိတ္ဆက္ၾကသည္။
ထို႔ေနာက္ ေဆြးေႏြးပြဲကို ဆက္လက္က်င္းပခဲ့ၿပီး  ေဆြးေႏြးပြဲရလဒ္အေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား အဆိုျပဳ ထားသည့္ အခ်က္(၁၁)ခ်က္ကို ေဆြးေႏြးၫွိႏႈိင္းႏိုင္ခဲ့ကာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေပျပင္ဆင္ေရးဆြဲရာတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္သြား မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
ယင္းေနာက္ ေဆြးေႏြးပြဲအၿပီးတြင္ ေဆြးေႏြးပြဲရလဒ္အျဖစ္ ပူးတြဲေၾကညာခ်က္ တစ္ေစာင္ကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲရလဒ္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

 ေဆြးေႏြးပြဲရလဒ္ဆိုင္ရာ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္သြားမည့္ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ၫွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သထုံလမ္းရွိ အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန(ေအာက္ျမန္မာျပည္)၌ ေဖေဖာ္ဝါရီလ(၁၄)ရက္ေန႔ နံနက္(၉) နာရီခြဲတြင္ က်င္းပ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။  

No comments:

Post a Comment