ရန္ကုန္ ဇန္နဝါရီ ၂၇
၁၉၆၇
ခုႏွစ္က ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည့္ ၾသစေၾတးလ်- ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံေလေၾကာင္း သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို
ေခတ္ႏွင့္အညီ အသစ္ျပန္လည္ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ေရးအတြက္ စာခ်ဳပ္မူၾကမ္းတစ္ရပ္ကို
ယခုလဆန္းပိုင္းက ေရးဆြဲခဲ့ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ
သိရသည္။
''စာခ်ဳပ္က
ေနာက္ဆုံးမူၾကမ္း သေဘာတူတဲ့အဆင့္ကို ေရာက္ေန ပါၿပီ။စာခ်ဳပ္ေပၚမွာမူတည္ၿပီး ႏွစ္ဖက္
ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြရဲ႕ ပ်ံသန္းခြင့္ ကိုလည္း သေဘာတူညီမႈ ရရွိထားၿပီး
ျဖစ္ပါတယ္။စာခ်ဳပ္ကို ႏွစ္ဖက္အစိုးရ ေတြဆီမွာ လက္မွတ္ေရးထိုးခြင့္ ေတာင္းၾကမယ္။
လက္မွတ္ေရးထိုး ခြင့္ရရင္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း အတည္ျပဳၾကမယ့္ အေနအထား ျဖစ္ပါတယ္''ဟု
ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေနဝင္းက
ေျပာသည္။
ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားတြင္
ပုံမွန္ ခရီးစဥ္မ်ား ပ်ံသန္းခြင့္ျပဳရန္ ေလေၾကာင္းသေဘာတူစာခ်ဳပ္သည္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ၿပီး
အစိုးရမ်ားအၾကား ခ်ဳပ္ဆိုသည့္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ျဖစ္ သည္။ ႏွစ္ႏိုင္ငံအစိုးရမ်ားအၾကား
ခ်ဳပ္ဆိုသည့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံေလေၾကာင္း သေဘာတူစာခ်ဳပ္ႏွင့္ ေဒသအလိုက္
ႏိုင္ငံအစုအဖြဲ႕မ်ားအၾကား ခ်ဳပ္ဆို သည့္ ႏိုင္ငံစုေလေၾကာင္းသေဘာတူ စာခ်ဳပ္ဟူ၍
ေလေၾကာင္းသေဘာတူ စာခ်ဳပ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္
ႏွစ္ႏိုင္ငံေလေၾကာင္း သေဘာတူစာခ်ဳပ္မ်ားကို အေမရိကန္၊ ဆြစ္ဇာလန္၊ နယ္သာ လန္၊
အီဂ်စ္၊ ျပင္သစ္ စသည့္ ႏိုင္ငံ မ်ားအပါအဝင္ (၄၇) ႏိုင္ငံႏွင့္ ခ်ဳပ္ဆို ထားၿပီး
အသစ္ခ်ဳပ္ဆိုျခင္း၊ လိုအပ္ ေသာအပိုင္းမ်ား ျပန္လည္ျပင္ဆင္ ျခင္းမ်ားကို
ႏိုင္ငံအမ်ားစုႏွင့္ ေဆာင္ ရြက္ၿပီးျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္က လည္း ျပင္သစ္၊
ဖိလစ္ပိုင္၊ နယ္သာ လန္၊ တူရကီတို႔ႏွင့္ ေလေၾကာင္း သေဘာတူစာခ်ဳပ္အသစ္ မူၾကမ္း မ်ား
ေရးဆြဲႏိုင္ခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္
အာဆီယံအဖြဲ႕ ဝင္ႏိုင္ငံအျဖစ္ အာဆီယံေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ားအၾကား ခ်ဳပ္ဆိုထားသည့္
ႏိုင္ငံစု သေဘာတူစာခ်ဳပ္တြင္လည္း ပါဝင္လက္မွတ္ ေရးထိုးထားေၾကာင္း သိရသည္။
ယခင္က
ေလေၾကာင္းသေဘာတူ စာခ်ဳပ္မ်ားခ်ဳပ္ဆိုရာတြင္ ပုံမွန္ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းသည့္
ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္အခ်က္မ်ားကိုသာ စာခ်ဳပ္တြင္
ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး အခါအားေလ်ာ္စြာ ပ်ံသန္းသည့္ စင္းလုံးငွား
ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္မ်ားကို သီးျခားမွတ္ တမ္းျဖင့္သာ သေဘာတူညီသတ္မွတ္
ခဲ့သည္။ ယခု ၾသစေၾတးလ်ႏွင့္ ခ်ဳပ္ဆိုမည့္ စာခ်ဳပ္တြင္ စင္းလုံးငွား
ေလယာဥ္မ်ားကိုပါ စာခ်ဳပ္ပါအခြင့္ အေရးမ်ား ခံစားခြင့္ရွိေစမည့္ အခ်က္ မ်ား
ထည့္သြင္းေရးဆြဲခဲ့သည္။ ေလ ေၾကာင္းလိုင္းပ်ံသန္းခြင့္အပိုင္းတြင္ လည္း
ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ေလေၾကာင္း လိုင္းမ်ား၏ ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္စည္
တင္ေဆာင္ခြင့္မ်ားအေပၚ ကန္႔သတ္ ခ်က္မရွိဘဲ ခြင့္ျပဳသည့္အခ်က္မ်ားကို
ထည့္သြင္းေရးဆြဲခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္
လက္ရွိ ၾသစေၾတးလ်-ျမန္မာႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကားတြင္ တိုက္႐ိုက္ ခရီးစဥ္မ်ား
ပုံမွန္ပ်ံသန္းေျပးဆြဲႏိုင္ ေလာက္သည့္ ခရီးသြားပမာဏ ျပည့္မီမႈ မရွိေသးေသာ္လည္း
ျမန္မာ ႏိုင္ငံသို႔ လာေရာက္လိုသည့္ ခရီးသြား မ်ား အဆင္ေျပေစရန္အတြက္
ေလေၾကာင္းလိုင္း အမွတ္တံဆိပ္ ပူးတြဲပ်ံသန္းမႈကို ခြင့္ျပဳသည့္အခ်က္ မ်ား
အဆိုပါစာခ်ဳပ္တြင္ ပါရွိေၾကာင္း သိရသည္။
''ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ
အေနနဲ႔ ခရီးသည္ဦးေရျပည့္မွသာ တိုက္႐ိုက္ ခရီးစဥ္မ်ား ပ်ံသန္းႏိုင္မွာျဖစ္လို႔
ျမန္မာႏိုင္ငံကို လာေရာက္လိုတဲ့ ခရီး သြားေတြအဆင္ေျပေအာင္ ဒီလို
ပ်ံသန္းမႈအစီအစဥ္မ်ိဳးကိုလည္း ခြင့္ ျပဳေပးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ စာခ်ဳပ္အတည္ျပဳမႈကို
ေစာင့္ဆိုင္းစဥ္ ကာလအတြင္းမွာ စာခ်ဳပ္ပါ အခြင့္ အေရးမ်ားကို ႏွစ္ဖက္ေလေၾကာင္း
လိုင္းမ်ားအား ယာယီခံစားခြင့္ျပဳဖို႔ ကိုလည္း သေဘာတူထားၿပီး ျဖစ္ပါ တယ္။
လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြ ၿပီးစီးဖို႔ အထိ ေစာင့္ဆိုင္းေနရင္ ေလေၾကာင္း လိုင္းေတြအေနနဲ႔
ေစ်းကြက္လိုအပ္ ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းဖို႔ ေနာက္က် ႏိုင္တယ္''ဟု ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္
ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးက ေျပာသည္။
''ေဘးကင္းစံႏႈန္းအေနနဲ႔
ျမန္မာ ႏိုင္ငံက အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕ျပ ေလေၾကာင္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံ
ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေဘးကင္းမႈစံႏႈန္း ရွိ မရွိ ဆိုတာကို ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္မွာ
စစ္ေဆးခံခဲ့ၿပီးပါၿပီ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံက ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ အနည္းငယ္ရွိေပမယ့္
ဆိုး႐ြားတဲ့အေျခအေန (Significant Safety Concern)ရွိတဲ့ႏိုင္ငံစာရင္း မွာမပါဘူး။
ေဘးအႏၲရာယ္မရွိႏိုင္ ဘူးဆိုၿပီး သတ္မွတ္ေပးခဲ့ပါတယ္''ဟု ¤င္းကေျပာသည္။
ႏိုင္ငံတကာ
ေလေၾကာင္းပို႔ ေဆာင္ေရးေစ်းကြက္တြင္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၊ အျခား
ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္း လိုင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္း ပါဝင္ႏိုင္ေရး
အတြက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံႏိုင္သည့္ ပမာဏ၊ ေစ်းကြက္ ဝင္ေရာက္မႈႏွင့္ ယွဥ္ၿပိင္မႈ
မဟာဗ်ဴဟာတို႔သည္ အေျခခံက် ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ေဒသ တြင္း ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး
အခ်က္အခ်ာ ေနရာျဖစ္လာရန္ အလားအလာေကာင္းမ်ား ပိုင္ဆိုင္ လ်က္ရွိေၾကာင္း ၎ကဆက္လက္
သုံးသပ္သည္။
No comments:
Post a Comment